Romuva kviečia pasirašyti peticiją raginančią persvarstyti Seimo sprendimą (18)

Romuvos stovykla 2012 m. | Alkas.lt, J. Vaiškūno nuotr.

Alkas.lt, J. Vaiškūno nuotr.

Senovės baltų religinė bendrija Romuva, nesutikdama su birželio 27 dieną Seimo priimtu sprendimu nepripažinti šios bendruomenės, kviečia pasirašyti peticiją, raginančią persvarstyti priimtą sprendimą, ir žada savo teises ginti Europos Žmogaus teisių teisme.

Antradienį Romuvos išplatintame kreipimęsi į visuomenę teigiama, kad Seimo priimtas sprendimas nesuteikti Romuvai pripažintos bendrijos statuso prieštarauja galiojantiems teisės aktams, kurių kriterijus bendrija atitinka. „Svarstant šį klausimą buvo pateiktos Seimo Teisės komiteto, Kultūros komiteto ir Nacionalinio saugumo komiteto bei Teisingumo ministerijos teigiamos išvados, gauta palanki Vyriausybės nuomonė konstatuojant, kad Romuva atitinka Lietuvos Respublikos religinių bendrijų ir bendruomenių įstatymo keliamus reikalavimus dėl valstybės pripažinimo religinei bendrijai,“ – rašoma bendrijos išplatintame laiške.

1024px-Gintaras_Grušas_2017

Arkivyskupas Gintaras Grušas | Wikipedia.org nuotr.

Bendrijos atstovai pabrėžia, kad neigiamą Seimo sprendimą lėmė ne objektyvios priežastys, bet arkivyskupo G. Grušo Seimo nariams išplatintas pareiškimas, kuriame Senovės baltų religinė bendrija Romuva šmeižiama. „Seime buvo išplatintas Lietuvos vyskupų konferencijos pirmininko arkivyskupo Gintaro Grušo raštas, raginantis Seimo narius nepritarti Romuvos  pripažinimui – tai bene vienintelis atvejis Seimo istorijoje, kai Bažnyčia taip aktyviai ir atvirai įsikišo priimant teisinius sprendimus. Šį arkivyskupo raštą per svarstymą citavo „prieš“ pasisakę Seimo nariai, visiškai nepaminėdami Romuvos atsakymo, paneigiančio nepagrįstus arkivyskupo laiško argumentus,“ – nurodoma Romuvos kreipimęsi į visuomenę. Bendrijos atstovai pabrėžia, kad toks vienos konfesijos kišimasis į Seimo sprendimus ir bandymas paveikti yra neteisingas, turint omenyje, kad Lietuvos Respublikos Konstitucijoje visiems piliečiams garantuojama teisė laisvai išpažinti savo tikėjimą, atlikti apeigas, turėti lygiavertes galimybes valstybėje.

Rasos šventė | Alkas.lt, V. Daraškevičiaus nuotr.

Rasos šventė | Alkas.lt, V. Daraškevičiaus nuotr.

Diskusijoje Seime  prieš balsavimą dėl senovės baltų religinės bendrijos Romuvos pripažinimo dažnai buvo išsakomas argumentas, kad bendrija esą yra Kremliaus interesų projektas. Šie teiginiai buvo paneigti Seimo Nacionalinio saugumo komitete ir Romuva juos vadina šmeižtu:

„Negana to, kai kurie  Seimo nariai savo pasisakymais galimai kurstė religinę nesantaiką atvirai tyčiodamiesi iš Romuvos ir teigdami, kad „tie, kurie teikia šį projektą [pripažinti Romuvą, – Alkas.lt], tiesiog vykdo Kremliaus instrukciją“. Buvo klaidinama tiek visuomenė, tiek kiti Seimo nariai, kad siūlomas balsavimui nutarimas neva „nėra laisvės įteisinimas, tai yra sovietmečio projekto paprasčiausiai pratęsimas,“ – rašoma bendrijos pranešime.

Žolinių apeigos | Alkas.lt, V. Daraškevičiaus nuotr.

Žolinių apeigos | Alkas.lt, V. Daraškevičiaus nuotr.

Romuva ragina visuomenę nelikti abejingiems ir pasirašyti peticiją „Lietuva turi suteikti Romuvai valstybės pripažintos religinės bendrijos statusą!“, – kurioje primena gilias atkurtos Romuvos bendruomenės istorines šaknis ir indėlį išsaugant, atkuriant bei stiprinant Lietuvos kultūrą ir valstybingumą. Romuvos atstovai pabrėžia, kad nepavykus pakeisti neteisingo Seimo sprendimo, bendrija planuoja kreiptis į Europos Žmogaus Teisių Teismą.

Kategorijos: Kultūra, Lietuvoje, Naujienos, Politika ir ekonomika, Religija, Visi įrašai, Visuomenė | Žymos: , , , , , , , , , .

18 komentarų

  1. Žemyna:

    Šaunuoliai. Neleiskime buldozeriais per baltų istoriją važinėti!
    Baltų kultūrinis paveldas nėra ,,siauri provincialūs”, ar ,,tik lietuvių su latviais” interesai. Tai VISOS žmonijos raktas į jos raidos paslaptis, jame užšifruota daugybė mokslui svarbių paslapčių.
    Neturi teisės pasaulio mokslui likti uždari ligi šiol tyrimams neprieinami buvę šaltiniai. Klausimo svarbos neišmanantieji neturi teisės spręsti šio klausimo.

    • Amelija:

      Vargšyčiai, cypkite toliau, kokie esate svarbūs ir reikšmingi… Iš tikrųjų visas jūsų dūzgimas tėra pinigų kaulinimas iš valstybės. Kadangi šis komentaras, vadovaujantis švento Vaiškūno nuomone, nebus paskelbtas, linkiu visiems neopagonims ir toliau išlikti uždara, kitų nuomonių bijančia sekta. Tiesiog pakrūmių kunigaikščiai du terorizmo propaguotoju Razausku priešakyje.

      • Dalia:

        Jei norite diskutuoti – diskutuokite, o patyčias galite rašinėti kitur. Esame visiškai atviri, tarptautinių religijas vienijančių organizacijų nariai, tęsiame ikikriškčioniškos Lietuvos valdovo Gedimino tolerantišką požiūrį į įvairias religijas, kuris viduramžiais gerokai pralenkė krikščionių fanatizmą. Tamsta Amelija, nepropaguokite to fanatizmo iki šiol, nebe tie laikai.

      • Amelijai:

        Kažin, ponia, kokią religiją išpažįstate, kad rašote taip neadekvačiai tūžmingai (na tiesiog nelabai darniai).

      • Žemyna:

        O, visada malonu apsikeisti nuomonėmis su išsilavinusiu ir inteligentišku žmogumi! Dėkoju, kad atkreipėte į mus dėmesį. Ir toliau švieskite mus, skleiskite savo intelektą ir dvasios šviesą, ir toliau asmeniniu pavyzdžiu mokykite mus pagarbos pašnekovui. Iš anksto didelius ačiū!

      • Bendrystėje ir darnoje.:

        Tamstos mintys eina iš Tamstos vidaus.Nežinia kokį galimą užkratą ir kada pagavę,bet nuolat tulžingos,be meilės ir pagarbos žmogui.Ar dar pasakysite,kad esat krikščionė?Bet nuo Kristaus mokymo nutolus toli,toli,galimai nebuvus priartėjus,pagal Tamstos nuolatinius išsisakymus viešojoje erdvėje?Galėtumėt susiprasti ir savo mintis,išprausti ir tada dalinti.Pikto užkrato niekam nereik.

      • D.V., Žemaitija:

        Keletas Jūsų citatų: „Vargšyčiai, cypkite toliau, kokie esate svarbūs ir reikšmingi“, „visas jūsų dūzgimas tėra pinigų kaulinimas“, „linkiu visiems neopagonims ir toliau išlikti uždara, kitų nuomonių bijančia sekta“, „Tiesiog pakrūmių kunigaikščiai du terorizmo propaguotoju Razausku priešakyje.“
        Mano išvada: puikiai pareiškėte apie savo būseną,…ne apie Romuvos.

    • D.V., Žemaitija:

      AČIŪ Žemynai,…kai kur su Jumis nesutikčiau, bet iš esmės tiesa Jūsų pusėje. Pasirašiau peticiją. Ačiū už Jūsų… tokį tvarkingą-teisingą elgesį ir požiūrį.

  2. -.-.-:

    negi bylinėjimuisi ir pažeistų teisių gynimui reikalinga dar ir peticija? Nebent jeigu kam reikia taip “nuleisti garą”.

    • Žemyna:

      Tikriausiai, peticija bus panaudota kolektyviniam ieškiniui, jei parlamentas neapsigalvos, nesuvoks, jog senovės baltų religijos pripažinimas turi daug platesnę ir gilesnes vertę bei reikšmę, negu „kelti pavojų” „polskai wiarai”?
      O jei bent jau poros specialybių aukštojoje mokykloje studentai galės ją studijuoti, tai tik pagilins jų išsilavinimą žiniomis, kurių neturi kiti pasaulio un-tai. Mes su braliukais būsime jų vienintelė viltis sužinoti, apie ką anksčiau nė negirdėjo, ir kas jų šalių mokslui labai pravers.

  3. Laimontas Dinius:

    negerbiantys savo šaknų, tradicijų, istorijos, negali tikėtis ir jokios pagarbos iš kitų.

  4. Nijolė:

    Baltų kultūrinis paveldas nėra ,,siauri provincialūs”, ar ,,tik lietuvių su latviais” interesai. Tai VISOS žmonijos raktas į jos raidos paslaptis, jame užšifruota daugybė mokslui svarbių paslapčių.

    • mvasionis@gmail.com:

      Tas dvasinis mokymas ir tikėjimas išties svarbus žmonijai ir ypač europiečiams, nes tai mokymas, kaip išvengti ekologinės katastrofos, kaip atkurti ir pasiekti darnos su mūsų didžiąja Deive Žemyna, kitaip sakant, kaip išsaugoti planetą, kuri mums visiems VIENINTELĖ

  5. Algimantas:

    Pagal bažnytininkų pasisakymus atrodo, kad krikščionys tai dvasiškai suluošinti žmonės, kuriems nesvarbu moralė ir kurie nesupranta, kad priėme svetimas tradicijas patys naikina savo Tautą.

    • Žemyna:

      O, dėkoju – priminėte žodį. Bėda ta, kad mes visą laiką painiojame Tikėjimą, Kūrėją, Jo Kūriniją su būtent bažnyčios valdžia, kuri veikiau politine, globalistine veikla verčiasi, negu Dievo Meilės skleidimu, Taikos sielose bei tarp tautų sėja.
      Degančiom akim, susižavėję skaitome, domimės, dalijamės įspūdžiais apie kitų tautų išsaugotas senąsias religijas, ritualus – bent jau kaip turistų viliojimo, jei ne šiandieninio tikėjimo objektą. Anomis mokslas domisi, o mūsiškį reikia užpečkyje slėpti ir nič niekam neprasitarti – juk tokia „gėda”!

  6. Vytautas:

    Dievas mumyse.Dievas ne bažnyčiose.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Taip pat skaitykite: