Prie Lietuvos ambasados Varšuvoje dažnai organizuojami piketai ir demonstracijos, kurių dalyviai reikalauja nediskriminuoti Lietuvos lenkų. „Lenkijos politika Lietuvos atžvilgiu tai nesėkmių virtinė. Lietuvoje ir toliau uždarinėjamos lenkiškos mokyklos ir kultūros centrai, o lenkų kalba yra diskriminuojama“, – apie protestą rašė Lenkijos spauda.
Ar Lietuvos lenkų gynėjų priekaištai yra pagrįsti, „Aušra“ paklausė Lietuvos Respublikos kultūros ministro patarėjo tautinių mažumų klausimais Imanto Meliano.
„Lietuva per dvidešimt dvejus nepriklausomybės metus nesukūrė veiksmingos tautinių mažumų politikos tam, kad lenkai galėtų jaustis šalyje bendrapiliečiais“, – sako pašnekovas. Jis teigia, kad Lietuvoje vyrauja nacionalistinės nuotaikos, stereotipai, o toną tam duoda Tautininkų sąjunga, „Vilnijos“ draugija ir istorikai „šarlatanai“, kurie savo veikaluose vienpusiškai ir šališkai nušviečia LDK istoriją, Lietuvos ir ypač Vilniaus krašto tautinės savimonės formavimąsi, teigdami, kad ten buvo vykdoma polonizacija. Esą, Lietuvos vadovėliuose neteisingai aiškinama, kad Vilniaus krašte buvo lenkinami lietuviai, ir tokie vadovėliai kelia tautinę nesantaiką. Taip sako istorijos studijas baigęs I. Melianas. Ministro patarėjas mano, kad norint gerinti santykius su bendrapiliečiais lenkais, reikia pradėti nuo istorijos peržiūrėjimo, taip pat pasitelkiant užsienio ekspertus įvertinti lenkų mažumos padėtį ir surasti būdą, kaip ją gerinti. Kultūros ministerijos atstovas tikina, kad geriausias tautinės savimonės Lietuvoje formavimosi žinovas yra Alfredas Bumblauskas, o tokie mokslininkai, kaip antai akademikai Antanas Tyla ar Zigmas Zinkevičius, rašydami apie lenkų-lietuvių tautinės savimonės formavimąsi, iš pradžių iškelia tezę apie lietuvių polonizaciją, o po to stengiasi ją įrodyti. Pasak Meliano, 1918 metais buvo padaryta klaida – kad buvo kuriama tautinė Lietuvos valstybė, kuri tapo nepriimtina kitakalbiams gyventojams. Reikėjo tuomet įteisinti tris kalbas: lenkų, gudų ir lietuvių. „Karišku batu Vilniaus paimti negalėjome“, – apie istorines lietuvių ir lenkų nesantaikos priežastis, kurios, anot jo, ir dabar veikia abiejų tautų santykius, kalba Kultūros ministerijos atstovas, įsitikinęs, kad „smetoniškos“ politikos kvapas juntamas ir šiandienos Lietuvoje.
Patariantis kultūros ministrui tautinių mažumų klausimais I. Melianas teigia, kad norint pagerinti šiandienos Lietuvos lenkų reikalus, o tuo pačiu ir Lietuvos bei Lenkijos santykius, būtina leisti lenkams rašyti asmenvardžius lenkiškais rašmenimis, įteisinti lenkiškus vietovardžius ir gatvių pavadinimus tose savivaldybėse, kur lenkai sudaro trečdalį gyventojų, įsteigti Vilniuje profesionalų lenkų teatrą. Tuo, anot Meliano, turėtų pasirūpinti Lietuvos valstybė ir pati lenkų bendruomenė. Suabejojus, ar 200 000 lenkų bendruomenei išties reikia atskiro teatro, juolab kad nemaža dalis ypač pasienio kaimų gyventojų, neretai sovietmečiu atvykusių iš Baltarusijos, neturi aiškaus tautinio ir ypač kultūrinio tapatumo, I. Melianas atsakė, kad būtent reikia daryti viską, kad jie taptų visaverčiais lenkais. Kokias klaidas siekiant gerinti lietuvių ir lenkų santykius daro Lietuvos lenkai, pašnekovas nenurodė.
Paklaustas, kaipgi abiejų valstybių santykius veikia Lenkijos lietuviai, Lietuvos kultūros ministro patarėjas atviravo, kad, jo įsitikinimu, lietuviai problemų neturi. Pasak Meliano, Lenkijos lietuviams sudarytos žymiai geresnės sąlygos savo tautinei tapatybei išlaikyti nei Lietuvos lenkams. „Jūs turite ir mokyklas, ir kultūros židinius, ir vietovardžių bei gatvių užrašus, ir pavardes lietuviškai rašote, ir daugelį leidinių leidžiate“, – Lenkijos lietuvių padėtį gyrė kultūros ministro patarėjas. Paklaustas, ką jis, kaip kultūros ministro patarėjas, padarė, kad sustabdytų Berznyko kapinėse vykstantį niekingą „paminklų karą“, kai šalia Lietuvos savanorių kapų kyla vis nauji paminklai, žeidžiantys lietuvių tautinius jausmus ir akivaizdžiai kurstantys tautinę nesantaiką, kai tuos paminklus atidengiant dalyvauja aukšti Lenkijos pareigūnai,
I. Melianas atsakė, kad jam tai nepatinka. „Aš esu Lietuvos Respublikos kultūros ministro patarėjas tautinėms mažumoms“, – teisinosi I. Melianas ir patarė kreiptis į Užsienio lietuvių departamentą. Tarsi tai, kas vyksta Berznyko kapinėse, būtų ne Lietuvos, o „užsienio lietuvių“ reikalas.
„Aušra“, 2012/19
Konservų dėka ir klasta Lietuvoje svarbiausius postus užvaldė žmonės ne lietuviai. Paskutinis akcentas yra kultūros ministras su savo patarėju. Kažkodėl jie visi yra žydų tautybės arba be tautybės, nors vadina save lietuviais. Atrodo, kad savaime peršasi nuomonė apie tautinės valstybės stiprinimo ir atgimimo politiką, kai aplinkui toks lietuvių niekinimo vajus.
Niekšas :))) Net gėda skaityti tokius jo svaičiojimus … Kažkaip keista, kad jis nepriklauso LLRA partijai – juk kalba būtent Tomaševskio šablonais… o gal jis koks LLRA šnipas – diversantas infiltruotas į kitas partijas? 🙂
Atrodo, kaip kokia humoro laida. Čia tikrai žmogus užimantis Lietuvos viceministro postą taip kalba?
pataisau. Užimantis ministro patarėjo vietą.
Kas čia dabar? Šitas antivalstybinis elementas turi būti nušalintas iš pareigų su sąlyga, kad daugiau nedirbs valstybės tarnyboje.
Norint tai padaryti būtina turėti realią valdžią Lietuvių Tautos sukurtoje Valstybėje.
Tačiau mūsų Tautos Valstybėje realią valdžią turi visai ne Lietuviai, o “lietuviai”….
Ir kol taip bus, tol visokie “melianai”, “zingeriai”, “donskiai”, “čaplikai”, “bumblauskai” ir “paleckiai” labai nuosekliai naikins Lietuvybę, o Žydybę ir Lenkybę Lietuvių Tautos Valstybėje “kels į padanges”.
Prisiminkime, jog 1922-1926 m. Lietuvoje buvo lygiai tokia pati klaiki padėtis. Ir tik Lietuvių karininkai-savanoriai šią padėtį iš esmės pakeitė. Deja, mūsų dabartiniai savanoriai 1993 m. vasarą sustojo pusiaukelėje….
Kai ką paaiškina štai šis K. Uokos pokalbis su su Vidaus reikalų ministru Artūru Melianu (I. Meliano broliu):
“Ministras A. Melianas pareiškė, kad jis dėl D.Kedytės padėti niekuo negali ir patarė kreiptis į teismus.
Pokalbio metu A. Melianas prisipažino, kad jo tėvas pokario metais dalyvavo Ukrainos partizanų kovose po to iki 1988 m. buvo etatinis KGB darbuotojas ir vienas pirmųjų Sąjūdžio laikais metė šią tarnybą.
Alkas.lt primena, kad A. Meliano brolis Imantas Melianas, buvęs Valstybės saugumo departamento darbuotojas, šiuo metu darbuojasi kaip kultūros ministro patarėjas ir rūpinasi Lietuvos lenkų rinkimų akcijos reikalavimų dėl lentelių su lenkiška vietovardžių rašyba įgyvendinimu.”
VRM ministras A.Melianas patvirtino, jog jo tėvas buvo ilgametis etatinis KGB darbuotojas (video)
https://alkas.lt/2012/05/24/vrm-ministras-a-melianas-patvirtino-jog-jo-tevas-buvo-ilgametis-etatinis-kgb-darbuotojas/
P.S. Beje, gana pagrįstai įtariu, kad aršus antilietuviškas “veikėjas” (“veikėjai”), slapyvardžiais Nurchaci ir Li Bo rašinėjantys internete (taip pat ir “Alke”) įvairius antitautinius komentarus, yra ponas I. Melianas (o gal ir abu broliukai). 🙂
Nors dėl Li Bo gal ir klystu – pernelyg vaikiškai ir komunistiškai-anarchistiškai jis kai kada rašinėja (nebent interne keletas veikėjų naudojasi šiuo slapyvardžiu).
O dėl Nurchaci tai nei kiek neabejoju. 🙂
LI BO, greičiausiai, yra iš anarchomarksistų – maždaug Mefistofelis ir pan.
Gan gudrus pilietis, ale, kad, labai jau susižavėjęs tokiais niekais, pamiršta lietuvis esąs, nors to niekada neneigia, bet vis tiek dūduoja į kosmopolitinę dūdą (tokia jo nuomonė, matote 🙂 ).
Neeežinau,toks jausmas,lyg gyvenčiau kokioje tai tragikomedijoje.
Nereikia valstybėje jokių "tautininių mažumų "departamentų , penktosios kolonos oficialiam filialui, kai jų gentainiai už sienos sudaro dešintis ir šimtus milijonų.Ar Lietuva užgrobė Lenkijos teritoriją, ar tai padarė Lenkijos ir sovietų vyriausybės, bet manau šie straipsniai yra kurstomieji prieš rinkimų antrąjį turą.
Kas ir ką kursto čia. Ar turime visi gyventi rinkimais ir tylėti, kai LR valdininkai išlaikomi už LR pinigus veišai neigia pačią LR. Manau, kad tokiems melianams ne vieta LR tarnyboje. Būtina kuo plačiau viešinti jų antivalsytybines ir antilietuviškas pažiūras ir daryti viską, kad tokių antivalstybinių veikėjų neliktų ministerijose.
P. Jonai ,o ką melianas nekursto lenkiškos kortos ,nejaugi nesuprantate apie ką kalbu,tada atsiprašau jeigu tarpusavyje jau nebesusikalbame…
Susišnekame, bet Lenkijos pusė šventai sutarė iki rinkimų ir vykstant rinkimams jokių kalbų šiomis temomis nevystyti. Net LLRA į savo programą jokių iki tol keliamų reikalavimų neįtraukė. Viskas prasidės po rinkimų, kai tik autonomininkai ir jų palaikytojai susės į Seimo kėdes.
Melianas čia šiek tiek išsišoko. Nenulaikė liežuvio už dantų.
Nesuprantu – kodėl taip plačiai aprašoma PATARĖJO nuomonė?
O ką tuo klausimu galvoja (ir galbūt jau paruošė įstatymų projektus) pats gerbiamas MINISTRAS?
Gerb. ministras sėdi po savo patarėjo (seno VSD darbuotojo, o jo tėvas buvo dar senesnis MGB-KGB darbuotojas) sunkiu padu. 🙂
Lietuvoje nėra lenkiškų etnografinių žemių;
Lietuvoje nėra lenkiškų etnografinių toponimų ir hidronimų;
Lietuvoje nėra etninių lenkų;
“Lietuvos lenkais” vadinami vietiniai per prievartą nutautinti lietuviai ir iš Baltarusijos atkelti baltarusiai;
“Lietuvos lenkai” nėra tautinė mažuma Lietuvoje – teisingas pavadinimas turi būti “tautinė bendrija”;
“Lietuvos lenkai” nėra Lenkijos respublikos piliečiai;
“Lietuvos lenkai” buityje kalba rusiškai ir “po prostu”(baltarusių kalbos tarmė);
“Lietuvos lenkai” lenkų kalbą išmoksta mokykloje;
Teoriškai įmanomas varijantas, kad kai kuriems Lietuvos piliečiams lenkų kalba yra gimtoji – kai mokykloje išmoktoji lenkų kalba yra vartojama buityje.
Klausimas:
Kokio velnio Lenkijos pareigūnai kišasi į Lietuvos vidaus reikalus?
Dvi citatos:
1. “Jis teigia, kad Lietuvoje vyrauja nacionalistinės nuotaikos, stereotipai, o toną tam duoda Tautininkų sąjunga, „Vilnijos“ draugija ir istorikai „šarlatanai“, kurie savo veikaluose vienpusiškai ir šališkai nušviečia LDK istoriją, Lietuvos ir ypač Vilniaus krašto tautinės savimonės formavimąsi, teigdami, kad ten buvo vykdoma polonizacija. Esą, Lietuvos vadovėliuose neteisingai aiškinama, kad Vilniaus krašte buvo lenkinami lietuviai, ir tokie vadovėliai kelia tautinę nesantaiką. ”
2. “nemaža dalis ypač pasienio kaimų gyventojų, neretai sovietmečiu atvykusių iš Baltarusijos, neturi aiškaus tautinio ir ypač kultūrinio tapatumo, I. Melianas atsakė, kad būtent reikia daryti viską, kad jie taptų visaverčiais lenkais.”
Pirmoje citatoje neigiama, kad lietuviškose Vilniaus apylinkėse vyko POLONIZACIJA.
Antroje – siūloma imigrantus baltarusius (kurie šeimose kalba gimtosiomis rusų arba baltarusių – “po prostu” kalbomis) padaryti “visaverčiais lenkais”, kitaip tariant – POLONIZUOTI.
Tiesiog puikus pastebėjimas! Labai akivaizdžiai parodo, kokia demagogija ta visa fauna užsiima.
Demagogija – per švelnus žodis, nes tai – akivaizdi diversija.
Kodėl po tokių kalbų, kada žmogus, čia gimęs, čia augęs, čia gyvenantis, bet save identifikuojantis su kita valstybe, faktiškai dirba prieš Lietuvą, nėra suorganizuojamas koks nors piketas, demonstracija ar pan., kur jam būtų pasiūloma pačiam deportuotis, kad to nereikėtų padaryti Lietuvos valstybei?
Arba.
Kur būtų siūloma nutraukti valstybinį finansavimą nevalstybine kalba dėstančioms mokykloms, nes žmones reikia ruošti Lietuvai, o ne kitoms šalims.
Tuo labiau, kad už savo pinigus ruošti žmones kitiems – tai yra arba berazumizmas, arba darbas kitai šaliai – vidurio nėra.
Geda pripazint, bet visiskai sutinku.
Reik pripažint.Nu jo.
koki ten piketa-i teisma ta niekseli(meliana) uz visa ta kirsinima..
Buvo rašyta, kad jų tėvukas dirbo KGB.
Žadėjo, lyg ir, ginčyti, ale kas iš to, jei veikia tai kaip jų sudėtyje, kad būtų?
Kas čia per ataka prieš Lietuvą būtent dabar. Juk skelbiama sena Aušros (Nr. 1) publikacija.
Be to, kalbamos tokios istorinės nesąmonės, kad baisu. Akivaizdu, kad Alkas.lt jas skelbia tyčia, t.y. tam tikrais sumetimais, galbūt komerciniais. Betgi iš tokių dalykų komercija nedaroma.
Beje, Alko.Lt paslėptą prolenkiškumą buvo galima įžvelgti visą laiką. Bet dabar prolenkiška jo pakraipa tapo akivaizdi visiems. Taigi, metas lietuviams ir gudams iš šio tinklalapio trauktis, ieškoti LDK patriotų verslinininkų finansvimo naujam tinklalapiui. Ypač svarbu su Lietuvos Nepriklausomybės kūrimosi 1918-1920 metų istoriniu laikotarpiu supažindinti jaunimą, visus žmones. Kiek galima pakęsti tokį melą per akis.
Tiesiog laikas turėti kiekvienam Lietuvos žemėlapius, parodančius jos teritorijas, kurias kaip etnografiškai lietuviškos 1920-07-12 Lietuvos ir Rusijos taikos sutartimi buvo pripažintos Lietuvai ir kurių dalį kartu su Vilniumi sulaužiusi Suvalkų taikos sutartį 1920 metais užgrobė Lenkija. Tautininkų čia kaip ir nesimato…
Gerbiamasis, perskaitykite straipsnį dar kartą, o paskui malonėkite pagrįsti Jūsų teiginį, kad šis straipsnis – ataka prieš Lietuvą. Taip pat norėtųsi, kad pagrįstumėte savo teiginį apie “paslėptą alkas.lt prolenkiškumą”, nes, mano akimis žiūrint, šis teiginys yra visiškai priešingas esamai situacijai. Va, dėl to, kad publikacija vis dėlto sena – sutinku. Antra vertus, nei lenkų požiūris pasikeitė, nei Melianas iš ministro patarėjų išėjo ar savo nuomonę pakeitė…
Gerbiamieji, „Aušra“, 2012/19 – tai naujausio „Aušros“ numerio – dar kvepiančio dažais publikacija. Neskleiskite erezijų.
Atsiprašau, išsidūriau – pamačiau ne devyniolika, o atskirai vienetą ir devynis. Ryškiai laikas pas okulistą 🙂
O kas gi, kad ne melas, yra teiginys, jog Lietuva 1918 metais sukūrė tautinę valstybę. Juk Kauno Lietuva – tautinė liko po to, kai Lenkija su savo Pilsudskiu atpėšė jau apslavėjusią Lietuvos dalį su sostine Vilniumi, siekdama Lietuvą vėl pajungti Liublino unijos teisėmis. Jeigu Lenkijos okupacijos nebūtų buvę, tai kažin kiek tos aplėštos teritorijos gyventojų apskritai būtų užsirašę lenkais, būtų buvę tik lietuviai ir tūteišai, kalbantys “poprostū”. Taigi reikia sakyti šviesiai tiesiai, kad Lenkija 1918 – 1939 metų laikotarpiu trukdė Lietuvos valstybės kūrimuisi, trukdo tai ir dabar kišdamasi į Lietuvos reikalus. Visi turime įsitikinti, kad jokie artimesni santykiai su Lenkija negu su kitais kaimynais Lietuvai nėra reikalingi. Esu įsitikinęs, kad jie Lietuvai kenkė visais istoriniais laikais.
Esant tokiam santykių kontekstui, koks tikslas dėti tą pokalbį su Melianu, kuo čia ta jo nuomonė staigiai tapo svarbi, o kitų ne… Tarkim, kodėl vietoje jo nebuvo galima patalpinti Lietuvos, kurią 1920 metais pripažino Rusija, bet niekada ir net iki šiol nėra pripažinusi Lenkija, teritorijos žemėlapį ar pan.
Betgi ne senas tas straipsnis.
O su Lenkija iš viso nėra apie ką šnekėti – jei nori ką nors gauti, tai, visų pirma:
1. teatsiprašo už Vilnijos okupaciją ir dalies jos prapuldymą;
2. tegrąžina mūsų žemes (Seinai, Punskas ir t.t.).
Lietuva 1918 m. tautinę valstybę sukūrė Vilniuje, kiek teko girdėti. Būtent tautinę, o ne “apslavėjusią”, ar dar kokią – su lietuvių kultūra ir lietuvių kalba. Kas netinka? Kur čia melas? Kad po okupacijos pietryčių Lietuva buvo lenkinama – jau kitas reikalas, susijęs su okupacija, o ne valstybės sukūrimu.
O pokalbį su Melianu dėti yra svarbu dėl to, kad žmonės žinotų, kas iš valdžią turinčiųjų veikia prieš savo valstybę ir savo tautą. Ar paridavėlių demaskavimas – “prolenkiškumas”?
Kažkaip ne taip šnekate – jie tiesiog atkūrė Lietuvą (Lietuvos valstybę), o Lietuva negali būti kitokia, o tik lietuviška.
Kitaip ji būtų ne Lietuva, o kokia nors kitokia.
Ir taip, ir ne – valstybingumas tikrai buvo atstatytas, nes valstybę esame turėję ir anksčiau, bet kaip tautinė – valstybė buvo sukurta, nes viduramžių Lietuvos valstybių (tiek Mindaugo Lietuvos, tiek LDK) pagrindas vis dėlto buvo ne tautinis, o ištikimybė savo valdovui (siuzerenui) – kaip ir visoje Europoje.
Prie ko čia viduramžiai?
Kas buvo 1009m. Lietuvos gyventojai?
Lietuviai.
Nuo pradžių pradėk.
Na, šiaip jau XI amžius irgi yra viduramžiai. Aš nesiginčiju dėl gyventojų tautybės – aš sakau, kad valstybės formavimo principas buvo kitas, t.y siuzereno-vasalo santykiai.
Tai, kad kažin: ar nebuvo valstybė iki tol buvusi lietuvių (baltų) visuomenės organizacija, išlaikiusi mus kaip seniausius Europoje, o gal net ir visame pasaulyje?
Faktai yra tokie. Lietuvos valstybinė nepriklausomybė 1918 metais buvo atkurta tik de jure. Antai, de fakto Lietuvos valstybę su konkrečiomis teritorijomis pripažino Rusija tik 1920-07-12 taikos sutartimi, tačiau jau 1920 m. spalį, sulaužius Suvalkų paliaubų sutartį, besikuriančiai Lietuvos valstybei smogė Lenkijos Pilsudskis, okupuodamas sostinę Vilnių su didele Rusijos Lietuvai pripažinta teritorijos dalimi.
Tad akivaizdu, kad okupuotoje dalyje spręsti lietuvių kultūros ir kalbos klausimų Lietuvos valdžiai neleido būtent Lenkija tuojau pat 1920 metais įvykdyta karine intervencija. Beje, Lenkija užsmaugti Lietuvą jau bandė ir 1919 metų vykdytais kariniais veiksmais prieš Lietuvą. Pvz., Lenkijos kariuomenė 1919 metais bandė veržtis į Lietuvą Varėnos ruože, bet prie Bobriškių lietuvių buvo sumušta ir taip sustabdyta ir priversta atsitraukti.
Taigi, ne kultūros ir kalbos dalykai rūpėjo Lietuvai tuo metu, juo labiau jie nebuvo svarbūs pilsudskininkams. Lenkija vykdė teritorijų užvaldymo, prijungimo prie Lenkijos strateginius veiksmus, beje, ji veikė prisidengdama kova su Maskvos plečiamu komunizmu, o ne kalbiniais dalykais.
Tokiu atveju pagrįsčiau sakyti, kad kurtis demokratinei Lietuvos valstybei visų pirma sutrukdė Lenkija, smogusi Lietuvai smūgį vos jai atsiradus, o neužsiimti Lenkijos agresyvumo dangstymu, kaltinant Lietuvą prasimanymais dėl “tautinės valstybės” kūrimo, ką skeidžia Melianas, o to ne nori įžiūrėti “Pikc”…
Niekaip nesuprantu, kaip pripažinti, kad lietuviai kūrė savo tautinę valstybę reiškia dangstyti Lenkijos agresyvumą – juk būtent mūsų noras turėti savo valstybę, o ne būti imperialistiškai nusiteikusios Lenkijos provincija ir siutino lenkus, dėl ko jie ir trukdė mūsų valstybei kurtis. Jei Nepriklausomybės Akto punktas “Lietuvos Taryba […] atstato nepriklausomą Lietuvos valstybę ir tą valstybę ATSKIRIA NUO VISŲ VALSTYBINIŲ RYŠIŲ, KURIE YRA BUVĘ SU KITOMIS TAUTOMIS” nereiškia TAUTINĖS valstybės kūrimo, tada jau nebežinau…
Tai reiškia Lietuvos atkūrimą, o Lietuva negali būti kitokia, o tik lietuviška.
O kas gi čia neaišku? Po trečiojo padalinimo vadinamos ATR kaip valstybės nebeliko.
Po daugiau negu 120 metų Lietuvos valstybės neegzistavimo jokia forma – nei LDK, nei ATR, 1918 metais Lietuvos valstybė buvo atkurta. Tačiau ji buvo atkurta ne buvusios ATR, o LDK formos, t.y. ne kaip “abiejų tautų”, o kaip vienos Lietuvos tautos (nacijos) valstybė. Tas ir yra pasakyta fraze – “ir tą valstybę atskiria nuo visų valstybinių ryšių, kurie yra buvę su kitomis tautomis”. Taigi atsiskyrimas yra ne tautinis, o valstybinis.
Tauta čia suprantama kaip nacija, kuri kaip vienetas, galintis būti sudarytas iš atskirų tautybių – lietuvių, gudų, rusėnų, Lietuvos lenkų ir kt.
Taigi 1918 metų Deklaracija nebuvo pasakyta, kad Lietuvos valstybė neapima kitų, atsiskiria nuo jos teritorijoje LDK ar ATR egzistavimo laikais buvusių tautybių arba, kaip dabar sakytume, tautų.
Šiuo atveju reikia skirti sąvokas Lietuvos tauta (nacija) nuo lietuvių tauta. Taigi buvo atkurta ne tautinė valstybė, o vienos Lietuvos tautos valstybė ir ji atskirta nuo Lenkijos tautos valstybės.
Beje, kaip rodytų Lenkijos kišimaisi į mūsų vidaus reikalus, Lenkija šio Lietuvos valstybinio atsiskyrimo nėra pripažinusi iki šiol.
“kažin”,
panašu, kad tu visai nesigaudai sąvokose – bandai dabartinių “kosmopolitinių išradėjų” sukurtą “Lietuvos tautos” sąvoką (kurios, beje, nėra netgi ir 1992 m.Konstitucijoje) “permesti” 1918 m. Lietuvių Tautos Valstybę atkūrusiems Nepriklausomybės Akto signatarams.
Pamiršai, kad Lietuvių kalboje tavo minimai “Lietuvos tautai” įvardyti yra atskiras ir labai aiškus žodis – Lietuvos liaudis.
Kodėl siūlai jį pamiršti?
O žodis “Tauta” visada Lietuvių kalboje reiškė būtent konkrečią Tautą, o ne liaudį. Mes ne kokie rusai ar anglai – ir mūsų kalba žymiai turtingesnė. 🙂
Nepriklausomybės Akte tai labai aiškiai pasakyta, o ir visuose kituose įvairių derybų su užsienio valstybėmis dokumentuose.
Lietuva buvo atkuriama kaip senosios Lietuvos Valstybės tiesioginis teisinis įpėdinis, tačiau kartu iš karto pareiškė, kad savanoriškai atsisako visų tų žemių, kurios buvo įvairiais istoriniais laikotarpiais prijungtos prie Lietuvos Valstybės, tačiau kurios nėra Lietuvių istorinės-etninės žemės, o į kitų tautų istorines-etnines žemes Lietuva nepretenduoja.
Ir dabar mūsų – Lietuvių tautininkų (nacionalistų) – požiūris yra lygiai toks pats. 🙂
Ir dar – pasižiūrėk derybų su Latvija, Lenkija ir Sovietų Rusija medžiagą.
Apie kokias tautas ten kalbama?
Ir koks yra esminis kriterijus, kurį pateikia Lietuvos Valstybės delegacija…
Bei ką į tai atsako kitos besiderančios pusės.,..
P.S. Gal užteks dabartinių “liberastų-tolerastų” sukurtus “naujadarus’ “permetinėti” mūsų Valstybę atkūrusiems Lietuvių Tautos šviesuoliams, kuriems ir į galvą negalėjo ateiti visokios “Lietuvos tautos”. 🙂
Nes Lietuvoje gyvena tik viena Tauta – Lietuvių, o visokie įvairių laikotarpių imigrantai, kolonistai bei jų palikuonys yra įvairių kitų pasaulio tautų atstovai Lietuvoje.
Trumpai drūtai, akivaizdu, kad 1918 metų Deklaracija buvo atskirta ne tauta, o atkurtoji valstybė. Apie tautinį atskyrimą joje nėra kalbos. Beje, galima sakyti, kad valstybė yra forma, o jos turinys – tauta.
Tas atkurtosios valstybės atskyrimo deklaravimas buvo būtinas, nes priešingu atveju teisiškai ji būtų palikta tokia, kokia buvo iki padalinimo, t.y. ATR. Taigi 1918 metais atkurtąją Lietuvos valstybę galima vadinti vienos tautos arba Lietuvos tautos valstybe. Beje, Deklaracijoje sąvoka tauta ir vartojama būtent nacijos prasme.
Tautos sąvokos supratimas istoriškai keitėsi, jeigu valstybės sukūrimo metu nacija-tauta buvo suprantami tik kilmingieji, bajorai, tai 1918 metais, atkuriant valstybę, jai priskirti visi rinkimų teisę turintys gyventojai.
Manau, kad lietuvių kalbai turėti sąvoką Lietuvos tauta yra tikslinga įvairias sumetimais. Jokio čia kosmopolitizmo nematau, atvirkščai tai telkianti, patriotinanti sąvoka.
Juolab, kad kosmopolitinė konjunktūra prastūminėja Lietuvos piliečių sąvoką.
Kas dėl – “Lietuvos liaudis”, tai čia sovietinės ideologijos sąvoka, dėl to jos po Nepriklausomybės paskelbimo buvo atsisakyta. Ši sąvoka dabar naudojama tik politikoje, publicistikoje su paniekinamuoju atspalviu.
Paties argumentai manęs neįtikina, man jie atrodo dirbtinoki ir prieštaraujantys istorijai.
Gal tu mums visiems, čia skaitantiems, primink, kas, kada, kodėl ir kokių tikslų siekdamas sukūrė naujadarą “Lietuvos Tauta”, ir jau ne vieni metai aktyviai bando jį “įpiršti” vietoje mūsų Konstitucijoje labai aiškiai įrašytos Lietuvių Tautos?
O po to galėsime toliau diskutuoti, ar tai kosmopolitų “išmįslas”, ar kokių kilnių tikslų siekusių “patriotų”… 🙂
Žygeivi,
Lietuvos tauta ir yra lietuvių tauta.
Ponui “kažin” akivaizdžiai blogai su galva, o tuo labiau su logika. 🙂
P.S. Priminsiu, kad 20 amžiaus pradžioje “lietuviškame” Kaune gyveno tik 3 procentai Lietuvių, o “slaviškame” Vilniuje Lietuvių buvo 7 procentai.
Palyginkite šią klaikią padėtį su padėtimi 1939 m. ir 1944 m., ir darykite teisingas išvadas. 🙂
Ačiū, kad rūpiniesi mano galva… Tikėkime, kad visi “blogumai” praeis…
Tikėkime… 🙂
Žygeivi,
nebūk žydas :), o
tai apsimeti, kad nežinai kas yra Lietuvos tauta.
Ogi, lietuviai, nes jokios kitos tautos čia nėra – pats sakei ir nebandyk išsiginti.
Taip, kad klysti pats ir kitus klaidini.
Dar daugiau,
tavo nuolatinės kalbos apie lietuvių tautos išskirtinumą (pamirštant, kad jie ir tėra vienintelė tauta Lietuvoje) atlieka tą patį neigiamą poveikį visuomenei, kaip ir svastikos, paistalai apie “priešų teisingą” žudymą pokariu.Gerai pagaklvok kuo užsiimi ir kokia nauda iš tokių tavo kalbų.
Gauni priešingą efektą – žmonės laiko per tokias kalbas ir veiksmus visus tautininkus “lžepatriotais” ir smurto propagandistais, o dėl to netiki, kad tokia partija gali ką nors naudingo, be tų nuolatinių burbulų pūtimo, ką nors protingo nuveikti.
Laikas nuleisti garą ir pasidaryti solidžiais žmonėmis, nes su piemenimis niekas nenorės turėti reikalų.
Lietuvių kalboje žodis “tauta” turi labai aiškią etninę prasme – čia ne rusų “народ”. 🙂
O jei jau norime “apimti” ne tik lietuvius, bet ir visus Lietuvos gyventojus, tai vartokime kitą labai seną Lietuvių kalbos žodį – “liaudis”.
Todėl dar kartą pakartosiu – “nemodernizuokime” Lietuvių kalbą, nes ir be mūsų yra daug kosmopolitų, labai norinčių tai atlikti.
Pvz.:
– vietoje “čigonai” jau atsirado “romai” (gerai dar kad ne “romėnai” 🙂 );
– vietoje “pederastai” jau atsirado “gėjai”;
– vietoje “šūdlenkiai” jau atsirado kažkokie “vietiniai lenkai” (nors visiems puikiai žinoma, kad jei vietiniai – tai ne lenkai; o jei lenkai – tai ne vietiniai);
– vietoje “pakantus” jau turime “tolerantiškas”,
ir taip toliau… 🙂
P.S. Gerai dar, kad vietoje “žydai” dar neatsirado kokie nors “jievriejai” – kaip gi tada po to tektų pervadinti Jievrosojuzą? 🙂 🙂 🙂
O kas sako, kad tauta – ne etnosas?
Tik tau, sovietiniam istorikui, nedaeina, kad lietuvių tauta – ne kultūros nešiotojai – vartotojai, o tie, kurie išlaiko Lietuvą.
T.y. komandos, kuri vadinasi Lietuva, nariai – nežiūrint kilmės, nes ir tas atvykėlis, jei integruojasi, per laiką, per kartas tampa lietuviu.
Gali savo istoriko diplomą kabinti ant vinies – nieko gero jis tau nedavė.
tikras lietuvis:
2012 10 19 20:02
tavo nuolatinės kalbos apie lietuvių tautos išskirtinumą (pamirštant, kad jie ir tėra vienintelė tauta Lietuvoje)
——————————————-
Gal geriau išvardink, kokias dar tautas tu žinai gyvenant Lietuvoje?
P.S. Patikslinu – ne atskirus asmenis, o būtent tautas? Ir kada gi jos spėjo įsikurti Lietuvoje? 🙂
Taigi aš tau ir aiškinu, žydui, – nėra Lietuvoje jokių kitų tautų, tai iš ko tu išskiri tuos lietuvius?
Na va – bent jau vienu ypatingai svarbiu klausimu galų gale sutarėme – Lietuvoje gyvena tik viena tauta – Lietuvių (nes dabartinė Lietuva jau seniai ne daugiatautė imperija, valdanti įvairių kitų tautų etnines žemes).
Tačiau bėda tame, kad taip mano toli gražu ne visi – daugybę kartų esu skaitęs ir girdėjęs įvairiausių (netgi valstybės vadovų) pasisakymus, kuriuose sakoma visiška nesąmonė – “Lietuvos tautos”.
Ir man visada tokiais atvejais labai norisi jų paprašyti, kad jie tas “tautas” išvardintų…. 🙂
Štai būtent todėl – dėl tokių, šioje srityje bemokslių asilų, skleidžiamų nesąmonių – visada ir visur būtina labai aiškiai pabrėžti, jog šiuolaikinėje Lietuvos Valstybėje nėra kitų tautų, o tik viena Lietuvių tauta, o visi kiti – ne lietuviai – yra tik kitų tautų nariai (bet ne tautos), gyvenantys Lietuvoje.
P.S. Sprendžiant pagal tavo nuolat kartojamą “žydo” sąvokos apibrėžimą, tu mane vadini “blogu žmogumi”?
Ar man jau įsižeisti? 🙂
Ne visada – lkz.lt nurodo tokį pasakymą – Baltasis žydas, kas reiškia suktą. 🙂
Tie kiti Lietuvoje nėra kitų tautų žmonės Lietuvoje – jie yra tik kitos kilmės, bet per laiką jie arba sulietuvės (integruosis), arba iš čia bėgs.
O jei kokie paistalai, kuriuos tu vadini vadovais, kokias nors nesąmones paisto, tai dar nebūtina mums tuo tikėti (su kuo sutapsi, toks ir pats tapsi – jei su durnium, tai ir į durnių pavirsti gali).
Žydas Melianas patarėjas,žydas Melianas vidaus reikalų ministras-vyskazzz normaliaiaiaiaaiai
Čia turėtų būti interviu pakvaišusio tipelio neatsibundančio iš savo sapnų ir už tas pažiūras sėdinčio už antivalstybinę veiklą kalėjime. Bet realybėj tai Ministro PATARĖJO žodžiai.
Nu, blyn…
Prieš penketą metų rašiau:
"3. Lobizmas valdžios struktūrose. Parlamentinėse partijose, vyriausybėje, jėgos struktūrose stengiamasi turėti pakankamai sau palankių žmonių, galinčių priimti Rusijai naudingus sprendimus ar bent jau daryti įtaką jų priėmimui. Dalį tokių žmonių mėginama išsiugdyti savose aukštosiose mokyklose. Latvijoje tokia yra Baltijos tarptautinė akademija (buvęs Baltijos rusų institutas), turinti filialus visuose didesniuose šalies miestuose, mėginusi legalizuotis ir Lietuvoje."
http://www.delfi.lt/news/ringas/abroad/abutkus-rusu-marsas-ar-tikrai-fiasko.d?id=14333927#ixzz29Y2uayeb
Tada dar nesuvokiau, kad Lietuvoje lygiai taip pat elgiasi ir Lenkija. I. Melianas, kultūros ministras A. Gelūnas, viceministras S. Vidmanas yra tik Lenkijos lobistų ledkalnio viršūnė. Pažiūrėkit, kiek jų priveista Seime, kitose ministerijose.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=ZLnAspNRd4Q
Jus man paaiškinkite ar tokie dalykai gali būti toleruojami. Juk čia atviras svaičiojimas apie okupaciją. Oi negerai jeu Lenkijoje tokie imperiniai nacional fašistiniai procesai vyksta, o mūsų VSD tik piemienauja ir sako jog viskas gerai 🙁
Tautininkų Sąjungos pirmininkas, Seimo narys Gintaras Songaila, dėl šio ir kitų panašių video filmų kreipėsi į Generalinę prokuratūrą dar pavasarį, kman regis, kažin kokie rezultatai. Matyt numarino klausimą ir nieko netyrė.
Tiesiog nesugaudysi elementariai kas ir kaip ta video sukūrė.Tiesiog beprasmiška ieškoti nes nieko neras, bent taip manyčiau.Ar čia rimtai kokios itakingos politinės grupuotės liguista fantazija ar tik kokios fasistuojančios jaunimėlio organizacijos darbas. Bet vat kodėl man kuo tolaiu tuo labiau žydai kelia pagarba kaip tauta. Aišku nepateisinu visų jų metodų.Bet žiūrėkime kokie jie? Kaip valstybė ne didesne nei Lietuva, iš visų pusių apsupta priešų, kurie tik ir svaičioja atvirai apie IZaraelio sunaikinimą. Buvo ujami visada ir niekinami. Ka jie dabar turi? vieną moderniausių armijų pasaulyje. Eksportas vos ne vien paremtas"High tech" – aukštosiomis technologijomis. Žvalgyba "Mosadas" viena profesionaliausių pasaulyje, galinčių vykdyti operacijas bet kurioje šalyje ką nors likviduojant.Ir tarptautinis svoris politikos arenoje svarbus. Vat kas turi būti Lietuvai kaip realus pavizdys nors gal ir ne visiems patinka tai. Buvo net atsikirtę Egiptui, sirijai ir t.t daug diesnėms valstybėms negu jis pats
"Ar čia rimtai kokios itakingos politinės grupuotės liguista fantazija ar tik kokios fasistuojančios jaunimėlio organizacijos darbas." Ar tikrai "liguista fantazija" ar "fašistuojančio jaunimėlio darbas"? Čia pat, alkas.lt (https://alkas.lt/2012/10/11/i-gasperaviciute-kas-kam-ivarcius-musa/) publikuotame straipsnyje buvo LENKIJOS PREZIDENTO kreipimosi į Vilniuje ir Baltarusijoje veikusių Armijos krajovos dalinių veteranus ištrauka. Va, gabaliukas: „Kariai, kurie nepaprastai sunkiomis sąlygomis įrodė savo atsakomybę už tėvynę, ĮRODĖ TŲ KRAŠTŲ [t.y. Lietuuvos ir Baltarusijos] LENKIŠKUMĄ, įrodė, kad Lenkija nepražuvo ir kad Lenkija vėl svajoja apie laisvę. Mano kartai, „Solidarumo“ kartai, AK tradicijos, kaip tam tikras nesurašytas svajonių, kurios apima brangius PROTĖVIŲ KRAŠTUS – Vilnių, Vilniaus kraštą, Lietuvą, Naugarduko kraštą ir visus kitus PAKRAŠČIUS [t.y.tus pačius 'kresus"] – testamentas, formavo mus, mūsų svajonę tarnauti laisvai Lenkijai“. Gi čia tas pats "nie zapomnij o kresach" – ir iš valstybės galvos, o ne kokio "fašistuojančio jaunimėlio" lūpų 🙂
O Izraelio situacija yra ypatinga – iš vienos pusės, didžiulė tiek karinė, tiek ekonominė JAV parama, iš kitos – žydų lobistai JAV, kurie nemaža dalimi diriguoja tos valstybės politiką, todėl tie, kas kariauja su Izraeliu, kariauja bent jau su dviem valstybėmis – jau nekalbant apie visokių "holokausto kalčių" slegiamas Europos valstybes, kurios irgi šantažuojamos (sėkmingai) būti žydų pusėje.
melionai tai penktoji Lietuvos kolona. Dabar, kai iš VRM išdulkintas vienas melionas, gal ir kitam laikas Vilniaus gatves šluoti. Tuo pačiu tautinę politiką realiai, o ne iš popiiergalių pamatys.
melionai nelietuviški “fruktai”, tai ko čia kiša savo trigrašį į lietuviškus reikalus. Pats laikas jiems į šiltesnius kraštus kulniuoti.
Už tokius apgailestavimus iš šio posto šis neišprusėlis turėtų lėkti lauk automatiškai.
Gerai tas judošius susna iš Žečžespospolitos nori, keliems tuteišiams atvykusiems į Lietuvą iš Baltarusijos ir niekada neturėjusių lenkiškų šaknų skirti Lietuvos vyriausybėje kelis ministrų portfelius, atseit lenkams, o po to apkaltinti Lietuvą posūkiu į Rusiją, tai sakyk negerbiamas žurnaliste su kuo susidėjo tie tavo “lenkai” eidami į rinkimus, su dviem prorusiškomis partijomis, Rusų Aljansas ir su Kaziūnės Prunskienės Kremliaus išlaikoma Liaudininkų partiją. Tai kas tą Lietuvą link rytų suka, tu lenkiška suka, savo judošių partijai, kelių ministrų postų Lietuvos vyriausybėje norintis, tikriausiai penkių ministerijų užteks tuteišiams, už “nuopelnus ” Lietuvai kai dabartinė visa LLRA priklausė jiedinstvai ir Vilniaus krašte norėjo įvesti rusišką tvarką, kokia dabar yra Padnestrėje atplėštoje nuo Moldavijos. O gal tu lenkiškas šuva manai, kad kiek lenkų būs išrinkta į Seimą, tiek jiems pagal sąrašą turi atitekti ministerijų. Nepergyvenk lenkiškas naci iš žečžespospolitos laikraštpalaikio, niekas niekur nepasislinks, taip kad lenkai dar ilgai turės laukti lenkiško raidyno Lietuvoje, o taip pat dar teks laukti lenkiškos imperijos ryto aušros, kai lenkų “gaidys” laisvai galėtų plevėsos Vilniaus Gedimino bokšte. Bet kaip nerimsta lenkiškieji naciai Lenkijoje, kaip jie pastoviai siunčia direktyvas vietiniams kolaborantams tuteišiams, kuriuos tie patys lenkų emisarai iš Lenkijos per prievarta tuteišius verčia į “lenkus”. Tai juk atviras genocidas Lenkijos, ES narės vykdomas kitoje ES valstybėje Lietuvoje prieš viena etnine Lietuvos gyventojų grupę, vietinius tuteišius, arba dar kitaip vadinamus vietiniais baltarusiais. Tai jau tikrai Lenkijoje imperinė Lenkijos dvasia visiškai atvirai atgijo. Lenkijos fašisto Pilsudskio idėjos sklando virš jų, jie jau nesislepia net už gražių frazių, atviru tekstu varoma priešiška Lietuvai propaganda, kišantis atvirai į jos vidaus reikalus. O kaip ji galį nesikišti, kai aukšti tos pačios Lietuvos valstybės pareigūnai niekiną savo šalį vadindami Europos nesusipratimu kai buvo atkurta Lietuva 1918 metais, tai ne mano išgalvoti žodžiai, taip kalbėjo Lietuvos vice ministro patarėjas I Melienas Varšuvoje prie Lietuvos ambasados lenkams, streikuojantiems prieš Lietuvoje “skriaudžiamas” lenkų tautines mažumas.Kas Europoje nušaus paklaikusia nuo kraujo troškulio hieną, nejaugi jai Europa leis įsisiautėti kad ji savo kruvinus nasrus suleistų į kitų valstybių kūnus, Lietuvos, Baltarusijos, Ukrainos?
Siaubas kai atvirai kurstoma fašistinė imperinė kolonijinė lenkiška ideologiją į kitus kraštus, o šiam procesui pritaria Lietuvos išdavikai užimantys aukštus postus vyriausybėje, kas į tuos postus juos ten atrenka, kas tokia velnio komisija dirba Lietuvai tokį nuodingą darbą.
Šis patarėjas atvirai meluoja ir nerausta. Kai lenkai buvo okupavę Vilniaus kraštą, jie neskriaudė Lietuvių? Tegul tai papasakoja savo bobutei. Mano vaikystė prabėgo tuo metu, todėl puikiai atsimenu, kaip mūsų tautiečiai buvo prievarta polonizuojami ir visaip terorizuojami. Kitas jo teiginys, kad 20 amžiaus pradžioje tautiniu pagrindu sukurta mūsų valstybė buvo klaida-tikra nesąmonė. Jeigu ji būtų buvusi sukurta jo siūlomu pagrindu, tai lietuviškai mes dabar jau nebešnekėtume. Kita nesąmonė-jo teiginiai apie mūsų tautiečių padėtį Lenkijoje. Ar jis buvo ten nuvykęs? Ar kalbėjo su lietuviais? Ar jis nežino, kad tos “laisvės” Lenkijos lietuviams egzistuoja tik popieriuje, o tikrovėje vyksta polonizacija?
Povilas:
2012 10 18 21:49
Šis patarėjas atvirai meluoja ir nerausta. Kai lenkai buvo okupavę Vilniaus kraštą, jie neskriaudė Lietuvių? Tegul tai papasakoja savo bobutei. Mano vaikystė prabėgo tuo metu, todėl puikiai atsimenu, kaip mūsų tautiečiai buvo prievarta polonizuojami ir visaip terorizuojami. Kitas jo teiginys, kad 20 amžiaus pradžioje tautiniu pagrindu sukurta mūsų valstybė buvo klaida-tikra nesąmonė.
Jeigu ji būtų buvusi sukurta jo siūlomu pagrindu, tai lietuviškai mes dabar jau nebešnekėtume.
————————————————–
Povilai, negi tau vis dar dar neaišku, kad kaip tik to ir siekia visokie “melianai”, “donskiai” ir “kacai”….
O jiems labai aktyviai pritaria įvairiausi “bumblowskiai”, “vasiliauskaitės” ir “tomašewskiai”…
> “Žygeivis”,
Pirmiausiai, tai Konstitucijoje tiesiogiai pavartotų sąvokų “Lietuvių Tauta”, kaip ir “Lietuvos Tauta”, nėra. Tačiau Joje yra vartojamas tikrinis vardas Tauta, kurio dėl ideologinių priežasčių sovietmečiu “apyvartoje” nebuvo.
Beje, tikrinis vardas Lietuviai ar bendrinis žodis “tauta” Konstitucijoje apskritai nėra vartojami, na, bent jau aš jų neaptikau.
Konstitucijoje yra pasakyta, – “Lietuvos valstybę kuria Tauta” (3 str.).Taigi pagal ją valstybė yra kuriama ne Lietuvių, o Lietuvos ir ne Lietuvių, o Tautos. Dėl to parašymas “Lietuvos Tauta” yra logiškas ir aiškus, o – “Lietuvių Tauta” nebūtų tikslus, nes neaišku kas tuo būtų pasakoma.
Esant šioms aplinkybėms lietuvių kalboje yra vartotini du vienodai skambantys, bet skirtingų prasmių, žodžiai – tikrinis “Tauta”, ir bendrinis – “tauta”.
Dėl to kalbant konstitucine prasme tinka vartoti tik “Lietuvos Tauta” arba trumpiau “Tauta”, gi sąvoka “Lietuvių Tauta” iškreiptų Konstitucijos suteiktą sąvokai “Tauta” prasmę, dėl to ji nevartotina.
Tokiu atveju suderinant Konstitucijoje ir Deklaracijoje esančios sąvokos “Tauta” prasmę, pastrojoje ji rašytina tikriniu žodžiu taip pat.
Taigi sąvoka “Lietuvos Tauta” radosi su Lietuvos Respublikos Konstitucija ir buvusios Lietuvos valstybės atkūrimu, kaip demokratinės respublikos. Kosmopolitizmo čia nėra, tai demokratijos principai.
Kažin:
2012 10 19 21:08
> “Žygeivis”,
Pirmiausiai, tai Konstitucijoje tiesiogiai pavartotų sąvokų “Lietuvių Tauta” …. nėra.
——————————————————————————————————————————-
Kada labai nenori pamatyti, tai ir nerandi…. 🙂
Tačiau pasižiūrėjęs įdėmiau, tikiuosi, kad surasi… 🙂
Lietuvos Konstitucija
http://www3.lrs.lt/home/Konstitucija/Konstitucija.htm
Lietuvos Konstitucijoje labai aiškiai parašyta ir tai yra patys pirmieji Konstitucijos žodžiai:
LIETUVIŲ TAUTA
– prieš daugelį amžių sukūrusi Lietuvos Valstybę,
– jos teisinius pamatus grindusi Lietuvos Statutais ir Lietuvos Respublikos Konstitucijomis,
– šimtmečiais atkakliai gynusi savo laisvę ir nepriklausomybę,
– išsaugojusi savo dvasią, gimtąją kalbą, raštą ir papročius, ….
P.S. Ir prieš teigdamas įvairias nesąmones, gal pasidomėk, kas konkrečiai, kuriant šį Konstitucijos tekstą, parašė šiuos žodžius apie LIETUVIŲ TAUTĄ….
O po to paklausk autorių, ką būtent turėjo omenyje patys Konstitucijos kūrėjai, labai aiškiai ir pačioje pradžioje teksto ypatingai pabrėždami, jog Lietuvos Valstybę sukūrė ne kokia nors “liaudis” ar įvairūs užsienio imigrantai ir kolonistai, o LIETUVIŲ TAUTA.
Pirmiausia akivaizdu, kad priambulė nėra Konstitucija, o istorinis grindžiamasis tekstas. Be to, paties nurodomas parašymas LIETUVIŲ TAUTA yra priambulės pavadinimas, visas didžiosiomis raidėmis parašytas. Dėl to iš tokio parašymo negalima vienareikšmiškai spręsti, kad juo yra pasakoma, jog Lietuvos valstybę sukūrė “Lietuvių Tauta”, o ne “lietuvių tauta”.
Taigi, be reikalo esi toks užtikrintas, teigdamas, savo.
Dėl to, kad Lietuvos valstybę kūrė ne “kokia laudis”, o kilmingieji – didikai, bajorai, kurie tais laikais sudarė Tautą=Naciją, ginčų nėra. To ir klausti nieko nebereikia.
Klausimas tik toks, kaip yra sena toji valstybė, ką visgi galėjo reikšti pats žodis Lietuva. Mano supratimu esamos jo etimologijos neįtikina – per daug iš fizinių požymių, o ne socialinių struktūrų vedamos.
Beviltiška… 🙂
Žmogelis aiškina, kad “Konstitucijoje tiesiogiai pavartotų sąvokų “Lietuvių Tauta”, kaip ir “Lietuvos Tauta”, nėra.”, o kai jam pirštu baksteli, parodydami, kad yra, tai anas pareiškia, kad čia… ne Konstitucija! Ir ką gi gali tokiam pasakyti? 🙂
Kažin:
2012 10 20 23:38
Pirmiausia akivaizdu, kad preambulė nėra Konstitucija,…
—————————————————————————————–
Kažin,
tu ko gero tikrai beviltiškas. 🙂
Konstitucijoje netgi specialiai yra įdėtas atskiras straipsnis – tokiems kaip tu, matyt – kur aiškiai parašyta, jog visas Konstitucijoje pateiktas tekstas yra nedalomas:
6 straipsnis
Konstitucija yra vientisas ir tiesiogiai taikomas aktas.
O įvade (kaip ir kituose valstybiniuose dokumentuose ne tik Lietuvoje, bet ir įvairiausiose kitose valstybėse) pateikiami dokumente vartojamų pagrindinių sąvokų išaiškinimai – mūsų atveju Konstitucijoje labai aiškiai parašyta, jog TAUTA yra būtent LIETUVIŲ TAUTA. !!!!!!
P.S. Todėl paskutinį kartą patariu – pasidomėk, kas konkrečiai rašė šią Konstituciją ir pasikalbėk su jais, kad jie tau asmeniškai paaiškintų, kokią būtent tautą jie turėjo omenyje 1992 metais, rašydami šį tekstą.
Beje, mane jau seniai siutina ta akivaizdi teisinė nesąmonė, kada Lietuvos Valstybės Konstituciją “aiškina” visokie “KT teisėjai” (kurių dalis pasižymėjo tik savo mokslinėmis isertacijomis” apie tai, kaip sėkmingai sovietų NKFVD ir MGB naikino Lietuvių tautos patriotus), o ne patys – labai konkretūs – Konstitucijos autoriai, kurie ir parašė jos tekstą.
Štai būtent iš tokių “KT teisminių aiškintojų” tada ir išgirstame visokių “iš kišenės ištrauktų išaiškinimų” apie “Konstitucijos dvasią” ir kitų panašių nesąmonių – pvz., sužinome, jog Lietuvoje gyvena ne Lietuvių tauta, o Lietuvos tauta arba dar geriau – Lietuvos tautos. 🙂
Rašė E.Jarašiūnas, betgi prisiminkim, kad tada jie buvo įtakojami landsberginių.
Kas kita, kad parašymas lietuvių tauta ir Lietuvos tauta yra tas pats, nes Lietuvoje jokios kitos kaip lietuvių tautos nėra.
Tie, kurie į žodžius Lietuvos tauta įdeda prasmę, kad be lietuvių čia yra dar kažkokių tautų, reikėtų priminti teisinę sąvoką – nacija, kuri apima Lietuvos piliečius, kur gali būti nelietuvių (kultūrine prasme, bet ne faktine) ta prasme, kad jie dar nespėjo integuotis ir tokių visąlaik koks tai procentas ar dalis procento yra.
Klysti – Konstituciją rašė toli gražu ne vienas E. Jarašiūnas.
O ir žodžius apie Lietuvių Tautą taip pat ne jis pasiūlė.
Pasidomėk giliau… 🙂
Visi kiti ten, kaip sakiau, tik blogą įtaką darė.
O kas ten pasiūlė tuos žodžius nėra svarbu, nes tai yra beveik taip pat kaip TSRS Konstitucijoje, kad buvo parašyta. Matyt, tas siūlytojas labai skaitinėjo aną Konstituciją. 🙂
Ir klausė TSRS himno:
http://poiskm.ru/artist/337662-Gimn-SSSR (užtenka paklausyti porą pirmųjų eilučių ir panašumas su mūsų Konstitucijos pratarme akivaizdus). 🙂
Todėl nėra čia kažko stebuklingo kaip, kad norėtum pavaizduoti.
Apie Lietuvos konstitucijas – 1992 m. Lietuvos Valstybės Konstitucijos sukūrimo užkulisiai
http://lndp.lt/diskusijos/viewtopic.php?f=62&t=9668
Na, va – “kūrė” Landsbergio kabinete. 🙂
Kaip ir sakiau.
pritrenke valstybes tarnyboj dirbancio meliano pasisakymas. Persasi isvada, kad Lietuvelei is viso jau atejo galas. Na ir uzveise konservatoriai valstybes priesu lizdavietes, susodino i patareju ir ministru postus
Tiksliai pastebėjot – štai koks yra konservatorių darbas.
Remiantis krikščioniškąja teologija (krikščionių demo kratų) – Melianas tuč tuojau turėtų tris kart (viename) sukalbėti “tėve mūsų” ir vieną kart “sveika Marija”.
Arba dingti iš Lietuvos, kas būtų kur kas priimtiniau. 🙂
Komunistinis aukleimas tesiok svitete svyti. Supraskite, kad istorija turi atitikti politika ir kitaip komunistas istorijos isivaizduoti negali.
Tai kad čia ne konservatoriai, bet liberalai: kultūros ministras liberalų sąjūdį atstovauja, o Vidaus reikalų ministeriją valdo, berods, net 10 metų liberalai-centristai.
Tokiam Melianui patarėjui bylą reikia iškelti ir tą galėtų atlikti Vilnijos draugija, parašydama prokurorui pareiškimą. Bet lietuviams trūksta savigarbos, jie tik internetinėje erdvėje gali dejuoti, viens ant kito loti ir panašų neįgalumą skleisti. JUk prokurorai ikiteisminį tyrimą pradeda tik tuomet kai yra pareiškimas, visumeninei organizacijai labai tiktų kreiptis.
Čia galėtų padėti Konstitucijos žinovas “Kažin”.
Pirmiausiai tai ponas Imantas, švelniai tariant, kalba netiesą. Lietuva buvo priimtina valstybė totoriams ir karaimams, daugeliui žydų ir net – iš pradžių – Kauno vokiečiams. Nepriimtina Klaipėdos vokiečių revanšistams ir lenkų imperialistams. Taip kad turbūt ne kalba, o politinė savimonė lėmė dalies Lietuvos (?) gyventojų priešiškumą.
Gerbiamas Melianas lavinosi, bet nesėkmingai… Kalbai kaip labai riboto išsilavinimo žmogus. Deja išsilavinusių Lietuvos lenkų nėra daug, ir lenkų rinkimų akcijoje jie ne visi dalyvauja. Ne dalyvavimo priežastis paprasta: tokie kaip Melianas nepakenčia protingų žmonių savo akiratyje.