Penktadienis, 4 liepos, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Kultūra Etninė kultūra

J. Vaiškūnas. Rytietiški Trys Karaliai ar baltiška Krikštų šventė?

Jonas Vaiškūnas, www.alkas.lt
2014-01-06 16:24:01
70
+++ | Alkas.lt nuotr.

+++ | Alkas.lt nuotr.

Įsigalint krikščionybei visur ir visuomet saviti senieji tautų papročiai buvo pritempiami prie žydų tautos ir krikščioniško mokymo įvaizdžių. Tai buvo padaryta ir su baltų bei kitų Europos tautų pasaulėžiūra.

Mes baltai susidūrėme jau su vėlyvosios krikščionybės poveikiu – įsiurbusios į save iš dalies kai kurias Artimųjų rytų, keltų, germanų ir kitų indoeuropietiškų kultūrų tradicijas. Bandymas krikščioniškai perkoduoti vietos tradicijas ypač ženklus metinių kalendorinių švenčių simbolikoje.

Likdamos iš esmės su gamtos virsmais ir žmogaus ūkine veikla susijusių gairių per gamtinį kodą simboliškai išreiškiančių ir žmogaus sielos poreikius rinkiniu – ciklinis kalendorinis ratas buvo paverstas ir krikščionių mitinės istorijos projekcijos skale. Krikščioniškasis kodas ypač akivaizdus dabartiniame tradiciniame liaudiškame kalendorinių švenčių paviršiuje. Sakau – paviršiuje, nes tai nekeičia pačių švenčių savito tautinio giluminio gamtinio turinio.

Tarkime Joninės nesėkmingai bando užgožti Rasos – Kupolių šventės giluminę esmę, Visi šventieji – Vėlines, Marijos šventės – deivės Žemynos, mitinio Kristaus gyvenimo įvykių datos – Perkūno švenčių turinį, tačiau būdamos paviršutiniškos krikščioniškos liturgijos atspindžiais, jos taip ir neperprato ir neperėmė šių švenčių gelminių gamtinių-dvasinių klodų.

Sausio 6-toji, krikščionių siejami su mitiniais „Trimis Karliais“, taip pat bando nuspalvinti mūsų baltišką dienų ir metų laikų prasmę Krikščionių herojaus Jėzaus Kristaus biografijos turiniu, tačiau ir vėl nesėkmingai, nes jokių gilesnių tikrų tuo metu mūsų gyvenamame laike ir erdvėje vykstančių gamtos ir sielos virsmų esmės neapčiuopdama praslysta esmių paviršiumi. 

Šios, kaip ir kitų dienų ir vietų esmingumas tebeglūdi mūsų išsaugotame, nors vis labiau primirštamame baltiškame šventės supratime. Sausio 6-tąją mūsuose nuo seno buvo vadinama Krikštais, Atarašais. Latviai ir lenkai išsaugojo šios šventės dangišką pavadinimą – Žvaigždžių diena.

Trumpiausias Saulės „stovėjimo“ dienas nuo Kūčių iki sausio 6–tos Šiaurės Europos tautos siejo su protėvių vėlių sugrįžimo ir lankymosi savo namuose laikotarpiu. Šį laiką Lietuvoje vadindavo – „tarpukalėdžiais“, „tarpušvenčiais“, „šventvakariais“, „vaišėmis“. Tuomet sodybas lankydavo žmonės persirengę lokio, arklio, gervės, ožio ir kitomis apeiginėmis kaukėmis.

Tik paskutiniu metu krikščioniškos mitologijos įtakoje šių persirengėlių būrį papildė ir Trijų Karalių personažai. Atsilankę sodyboje persirengėliai giedodavo, linkėdavo namų šeimininkams sėkmės ir gero derliaus, o už tai buvo vaišinami ir apdovanojami.

Nors per amžius išblėso šių kalėdinių kaukininkų supratimas, bet galima spėti, kad tai – mitiniai protėviai, vaizduojantys mūsų pačių žmogiškąsias savybes, kurios buvo kildinamos iš toteminių mitinių protėvių siejamų su gyvūnų pavidalais ir jų įkūnijamomis galiomis.

Bandydami susivokti kas esame, dar ir dabar save lyginame būtent su gyvūnais: „stiprus kaip lokys“, „dirba kaip arklys“, „grakšti kaip gervė“, „užsispyręs kaip ožys“… Kadaise žvaigždininkai simbolinius gyvūnų vaizdinius siedami su žvaigždynais sukūrė net savitą astrologinę sistemą įgalinusią žynius atlikti žmogaus dvasinės ir fizinės raiškos prognostiką.

Būtent senovinių dangaus šviesulių stebėjimo praktikos dėka buvo pastebėta, kad praėjus 12 dienų po žiemos saulėgrįžos – sausio 6 d. jau yra pastebimas dienos pailgėjimas. Tą dieną tamsa pradeda pastebimai  trauktis, o pagal mitinį mąstymą būtent tai ir reiškia dangišką ženklą vėlėms iki tol tamsioje vėlumoje lankiusioms mūsų laukus ir namus  iškeliauti atgal į Anapilį, 0 ten iš kur jos kasmet ir ateina po Vėlinių. Todėl Krikštų išvakarėse būdavo ruošiama atsisveikinimo su vėlėmis vakarienė, vadinama Kūčelėmis. 

Kad namų aplinkoje neužsiliktų nė viena nepageidaujama ano pasaulio būtybė, pastatai ir daiktai buvo „atrašinėjami“ – magiškai pažymimi. Ant gyvenamo namo ir ūkinių pastatų durų, o kartais ir ant namų apyvokos daiktų, šeimininkas švento židinio anglimi, o vėlesniais laikais bažnyčioje šventinta kreida, nupiešdavo tris kryželius + + + . Šio ženklinimo svarbą primena ir šventės pavadinimai – Atarašai bei Krikštai. „Dedant krikštus“ iš sodybos išrašomi, išprašomi svečiai iš Anapus. Tarsi kokiame spiritizmo seanse tokiais ženklais pažymėton erdvėn vėlės jau nebegali grįžti, tad privalo apsigręžti ir keliauti Dievop iki kitų šventvakarių.

Ne tik anglimi ir kreida buvo ženklinami būstai, tiek Lietuvoje, tiek ir kaimyniniuose kraštuose apsauginiai kryželiai buvo daromi taip pat ir iš verbos šakelių ar šiaudų ir, apsaugos nuo piktųjų dvasių sumetimais, būdavo užkišami įvairiose pastatų vietose. Latviai ant pastatų, neatkeldami rankos išpaišydavo penkiakampės arba aštuonkampės žvaigždės – vadinamus slogučio kryžius (lietuvēna krusts). Kaip minėjau ir pačią Krikštų šventę latviai vadino – Žvaigždės arba Žvaigždžių diena.

Taigi, pliuso pavidalo maginių kryželių prasmė gali būti perteikiama ir  žvaigždžių simboliais. Ir tai neturėtų stebinti, nes su pirmosios vakaro žvaigždės pasirodymu Kalėdų išvakarėse pasitinkame protėvių vėles, o su Šienpjovių žvaigždyno ryškiausių 3 žvaigždžių vakariniu patekėjimu – jas jau išlydime.

Taigi 3 kryžiukai + + + , tai ir trys žvaigždės savo pasirodymu pranešančios apie žiemos Saulėgrįžos šventinio laikotarpio išsipildymą – Naujos Saulės, Naujos Šviesos, Naujo Pasaulio užgimimą ir su juo siejamų visų žmogiškųjų vertybių atgavimo galimybę.

Kalėdinis laikotarpis baigėsi. Pasisėmę galių iš savo protėvių išminties ir tikėjimo šventųjų aruodų naujoje šviesoje dabar turime kilti ir kibti į naujus ir didingus darbus.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. J. Vaiškūnas. Kai žvaigždininkai buvo karaliais
  2. J. Vaiškūnas. Su Žvaigždžių diena!
  3. J. Vaiškūnas. Kai žvaigždininkai buvo karaliais
  4. J. Vaiškūnas ir D. Razauskas apie žiemos saulėgrįžos dvasinius slėpinius (audio)
  5. J. Vaiškūnas. Ką iš tikrųjų įkūnija Užgavėnių Morė?
  6. J. Vaiškūnas. Pusiaužiemis
  7. J. Vaiškūnas. Kalėdų supratimai
  8. J. Vaiškūnas. Kur gyvena tikrasis Kalėdų senis?
  9. J. Vaiškūnas. Pusiaužiemis: metų posūkis į vasarą ir barsuko prognozės
  10. J. Vaiškūnas. Kaip atsinaujina Pasaulis
  11. J. Vaiškūnas. Medžiai mus vienija (audio)
  12. J. Vaiškūnas. Kai pražysta paparčio žiedas
  13. J. Vaiškūnas. Kas slypi po Kalėdų Senio kauke? (I)
  14. J. Vaiškūnas. Kas slypi po Kalėdų Senio kauke? (II)
  15. Susiraskite savo Rasos šventę

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 70

  1. Kęstutis says:
    11 metų ago

    Straipsnis patiko, nes tie trys karaliai labai jau neaiškus…Šiemet išgirdau dar vieną krikščionišką naujieną. Pasirodo žydų macai, kitaip plotkelės, nuo šių metų pasidarė – kalėdaičiai ir dar su giliomis lietuviškomis tradicijomis… Va taip, vagystės ir melagystės šiuolaikinės krikščionybės pagrindai, o senosioms krikščioniškoms tradicijoms dar reikėtų priskirti ir genocidą…

    Atsakyti
    • Perkūno paukštis says:
      11 metų ago

      Šiandieniniams kryžiuočių karo turistams visada reikia “kultūringai” priminti, kad jų žydpramoginis safaris baltų sielų medžioklėje anksčiau ar vėliau baigsis.

      Atsakyti
  2. VytautasV. says:
    11 metų ago

    Pritariu ir Kęstučiui, ir 2-ajam, nes tai atgyvenos.

    Atsakyti
    • Dalė says:
      11 metų ago

      Bet, kaip suprantu, krikščionys kryžiukus ant durų piešia tuo pačiu tikslu – siekdami apsisaugoti nuo piktųjų dvasių:)
      Kryželių prasmė kaip ir nepakito…

      Atsakyti
      • Kęstutis says:
        11 metų ago

        Įdomu nuo kokių dvasių saugosi krikščionys, jei patys yra piktosios dvasios, arba piktųjų dvasių apsėsti???…

        Atsakyti
        • Perkūno paukštis says:
          11 metų ago

          Matai, sugundytuosius žydteologijos, visada balbiesai gundo.
          CHA

          Atsakyti
        • leitis says:
          11 metų ago

          Tai aš tavo pikktoji dvasia…saugokis;)

          Atsakyti
          • Perkūno paukštis says:
            11 metų ago

            leiti,
            galėtum būti DVASIA tuomet, jei būtum leitė.
            O dabar esi – DVASIUS.
            ———-
            CHA

  3. Kemblys says:
    11 metų ago

    Vaiškūnas toks išsilavinęs, kad gali rašyti lietuviškai be lietuviškų žodžių: ,,…mitinės istorijos projekcijos skale…”.

    ,,Pasisėmę galių iš savo protėvių išminties ir tikėjimo šventųjų aruodų naujoje šviesoje dabar turime kilti ir kibti į naujus ir didingus darbus.” 🙂

    Atsakyti
    • savanore says:
      11 metų ago

      🙂

      Atsakyti
  4. Kažin says:
    11 metų ago

    O kodėl 3 kryžiukai – tai ne trijų metų laikų ciklo: žiemos, vasaros ir rudens buvimą patvirtinantys ženklai. Juk lietuviai niekada vien šventąja dvasia – “šviesa” – negyveno. O ir tamsa pagal lietuvių pasaulėžiūrą buvo tik kitybė, bet ne vien kokia negerybė. Antai, šventimai pagal tradiciją vyksta vakare, naktį, t.y. tamsiu metu… Tiek šviesa, tiek tamsa gyvenimo vyksme turi savo paskirtį.

    Atsakyti
    • Perkūno paukštis says:
      11 metų ago

      Taip kaip saulės LAIDA (vadinkim, toks jos būvis), taip ir žmogų, regis, LAIDOJA….

      Atsakyti
      • Perkūno paukštis says:
        11 metų ago

        Žmogų – tai turiu omenyje pagonį.

        Atsakyti
      • Kažin says:
        11 metų ago

        Taip, iš tikrųjų žmogus yra laidojamas, kavojamas (tarmiškai). Pagal tai galima manyti, kad Kaunas pirmiausiai buvusi vieta, kur buvo kavojami, laidojami žmonės, kur žemaičiams tuo metu pasikavodavo, nusileisdavo Saulė. Iš čia ir jo vardas radosi. Taigi šiandienine kalba Kaunas reikštų kapinės.
        Antai, visai gali būti, kad Kauno vardas, lenkiškai Kowno (panašu, kad gautas iš žemaičių), gali būti radęsis iš kavoti, pakavoti – “laidoti, palaidoti”. Garsiškai tai galėjo kisti taip: Kawunos>Kownos> lenkiškai Kowno. Taigi gal vertėtų galvoti, ar negrįžtina prie labai galimo pagoniško Kauno pavadinimo Kawnos(!), ar ne…

        Atsakyti
        • Kęstutis says:
          11 metų ago

          Neįtikinai, kodėl kaunas-kaunasi reikėtų vartyti iš kavojasi…

          Atsakyti
          • Kažin says:
            11 metų ago

            Todėl, kad tai tikriau – atitinka pasaulėžiūrą, yra istoriška.
            Pagal senąją pasaulėžiūrą (lietuvių ir ne tik jų tradiciją) vietos apgyvendinimas prasideda nuo palaidojimo joje (plg. legendą Šventragio palaidojimas Vilniuje, apskritai, Lietuvoje kaimas ar sodyba ir prie jų kapinaitės – palaidojimas -vėlės pasilikimas toje vietoje, o vėlė, tai šaknis). Be to, vietų vardų pagal tai, kad joje “kaunamasi”, neturime, o vieta, kuri “kaunasi”, logiška – gali būti tik jau turinti vardą.
            Antra, jeigu būtų iš “kaunasi”, o ne iš “kavoti” tai vargiai būtų galimas lenkiškas vardas -Kowno (su “w”), labiausiai panašu gautas iš žemaičių.

          • Kemblys says:
            11 metų ago

            Kaunas yra Nemuno ir Neries santakoje. Senovėje upėmis keliaudavo. Nenuostabu, kad Kauno karo įguloms tekdavo dažnai ginti tokią svarbią vietą. Manau, nuo žodžio ‘kautis”.

          • Kažin says:
            11 metų ago

            Taip kalbėti buvo galima 18 amžiuje pozityvistinės metodologijos viešpatavimo visuomenės moksluose laikais. Šiandien, tai reiškia – nieko nesuprasti kalbos, istorijos, mitinės pasaulėžiūros dalykuose.
            Taigi vėluojiesi pora šimtų metų…

          • Kęstutis says:
            11 metų ago

            Tavo kowno nepaaiškina, kodėl Kijevo senasis pavadinimas Kaunogardas, o ir turkijoje yra miestas Kaunas? Kaip susieti turkus, lenkus ir žemaičius?

          • Perkūno paukštis says:
            11 metų ago

            Č. Gedgaudas – “Aisčių keliai” – Lietuvių kilmė.
            ————————————
            Ten esa (nuo)seklių pamąstymų duotybių. Nors šiaip “specai” jų nelaiko labai rimtomis.

          • Kažin says:
            11 metų ago

            Jų ryšys, jeigu tai nėra atsitiktinis garsinis šių pavadinimų panašumas, galėtų būti aiškinamas per kowno ir anglų town “miestas” prasminę ir garsinę giminystę. Beje, čia esantis k ir t pasikeitimas yra užrašytas pačios lietuvių kalbos tarmėse, taigi nėra kalbinė problema.
            Tačiau minėtų pavadinimų ryšiams aiškinti būtų reikalingi nuodugnesni istoriniai, kalbiniai ir pasaulėžiūriniai tyrimai, kuriems internetas ne vieta. Kas dėl Kaunogrado, kaip senojo Kijevo pavadinimo, tai jo radimasis gali būti aiškintinas bendra baltų (žemaičių) ir skandinavų (germanų) įtaka. Jis rodytų, kad pirminė žodžio „kownos“ reišmė Kijevo slavakalbiams gyventojams jau buvo tapusi vietos, miesto tikriniu pavadinimu, todėl prie jo buvo būtina pridėti bendrinį slavų “grad”, reiškusį jų kalba “miestas”. Tą pridėjimą ir turime Kaunogrado varde.
            Beje, ne tik yra Turkijoje, bet ir Dakijoje buvo vietovė, turinti Kauno vardą.
            Taigi šis pavadinimas mena laibai senus baltų pasaulėžiūrinius laikus.

          • N says:
            11 metų ago

            Turkijoje, Dakijoje Kaunas nieko bendro su mūsų Kaunu neturi. Ten tai kartu su islamu atklydęs vietovardis. Beje, tiek judėju, tiek islamo valstybiniai dariniai vadinosi kaganatais (tiurkų kilmės žodis). Taigi, Kaunas ten, kur sėdi kaganas. G, GN kaip žinia kartais nunyksa arba netariami.

          • Kažin says:
            11 metų ago

            Gali būti, kad jie nieko bendro su Kaunu neturi, aš ir neteigiu, kad turi. Bet paties argumentai dėl jų kitokios kilmės visgi labai mėgėjiškai, pritemptai atrodo… Čia būtų reiklingi dar istoriniai faktai, patvirtinantys, kad būtent tuose Turkijos ir Dakijos Kaunuose sėdėjo kaganai.

          • Kęstutis says:
            11 metų ago

            Patikslinimai dakai -trakai, grad – gardas, lietuvių kalba pirminė, anglų, lenkų, rusų antrinė. Town kilo iš kaunas, kown, town. Pvz. šaltinis Histori chanel – kai susitiko karaliaus Artūro kariuomenė su saksų kariuomene, tai Artūro kariai prieš mūšį saksams skandavo senają anglų kalba – lauk, lauk, lauk (out – išvertė laidos vedėjas), o saksai skandavo – dievs gryts (dievas didis), o laidos vedėjas išvertė – great got… taip, kad visiškai neseniai, tik prieš 1500 metų su anglais ir tais pačiais saksais, būtume susikalbėję be vertėjo… Sąmprotauti reikėtų taip, kas svarbiau miestas ar kapinės? Laidojama tada ir dabar būdavo už miesto ribų, ar miesto pakrašty, išskyrus šventuosius ar didikus… Slaviškai grad nuo gorodit – apsitverti, jei nuo kapinių slaviškai būtų – klad – kladbišče. Jei pas slavus, mums artimus, miestas nuo žodžio tvertis, tvirtovė, tai ir kaunas turėtų būti nuo kautynių…

          • Kažin says:
            11 metų ago

            Galbūt, vadovaujantis paties supratimu būtų galima patikėti, kad Kaunas yra nuo žodžio “žiaunos”, kadangi jo vietoje viena upė “praryja” kitą…
            Tačiau apie kokias nors ypatingas kautynes, susijusias su Kaunu, senesnių laikų istorinių faktų neturima, taip pat nėra praktikos, kad vieta gautų nuo joje vykusių kautynių vardą. Paprastai gyvenama vietovė turi žynio pasaulėžiūros pagrindu duotą vardą, o joje įvykstatys įvykiai – kautynės gauna tos vietos vardą. .
            Kas dėl “grad”, tai nemanau, kad pagal kilmę yra slaviškas žodis, radęsis nuo Goroditj – aptverti. Atvirkšiai veiksmažodis goroditj yra radęsis iš grad, gorod. Gi “grad” pirminė reikšmė yra “įsisavinta žemė, dirva”. Šis žodis giminingas angl. ground – „dirva“, liet. gruodis, gruodas – įšalusi žemė, grūdas, kaip iš žemės išaugintasis derlius.
            Čia dar galima nurodyti šio žodžio šakniai istoriniuose šaltiniuose minimą giminingą Pa-graudos valsčiaus Lietuvoje pavadinimą.

          • Kemblys says:
            11 metų ago

            Vėluoju nuo tų, kurie nežino kur patys nuėjo? Kur dingsta tie VISUOMENĖS ‘mokslai’, kai reikia spręsti visuomenei kylančius uždavinius? Sprendžia politikai, valdininkai, žurnalistai ir neapsikentę piliečiai. Namas nugriūtų, statybininkai rastų priežastį ir išvadas darytų – griūva kas antra šeima, o tavo tie ‘mokslininkai’ tyli, kaip susišikę. Kodėl tavo tiems ‘mokslininkams’ nereikalingi to visuomenės mokslo sąvokų apibrėžimai? Bijote, kad paaiškėtų tikroji ‘mokslinių’ darbų vertė ir reikėtų grąžinti mokesčių mokėtojams savo algas už niekinį darbą dėl darbo.

          • Kęstutis says:
            11 metų ago

            “Mokslininkai” dirba ne mokesčių mokėtojams, bet mokesčių rinkėjams…

          • Kažin says:
            11 metų ago

            Laikas būtų pačiam suprasti, kad su tais, kurie yra daugiau žinantys už valdžias, jos nenori turėti reikalų.

          • Kemblys says:
            11 metų ago

            “Kažin”, tau laikas suprasti, kad už valdžią daugiau žino: fizikai, gydytojai, architektai, teisininkai, ir t.t., ir t.t., bet valdžia, visuomenė, žiniasklaida “nori turėti” su jais reikalų – jie specialistai. Niekas nenori turėti reikalų su socialinių sričių “mokslininkais” – šie nevykėliai laikomi tik tam, kad tokie, kaip Šustaukas ir Baukutė su Valinsku TEISĖTAI ateitų į valdžią, o piliečiai niekaip negalėtų iškrapštyti savigarbą, sąžinę ir sveiką protą praradusius politikus.

        • Kęstutis says:
          11 metų ago

          … o Vilnius – Velnius…

          Atsakyti
          • Kažin says:
            11 metų ago

            Dėl Vilniaus kitas klausimas. Vilnius ne paprasta, o visų lietuvių kulto centro vieta. Ne paslaptis – tokios vietos nuo svetimų akių buvo slepiamos. Dėl to tokia sakralinė vieta buvo vadinama įvairiais mitopoetiniais, epitetiniais vardais. Jie rodytų, kad Vilnius buvo baltų ateities lėmimo, aukojimų, valdovų laidojimo, pagrindinė laiko skaičiavimo, teisingumo vykdymo, bendro iždo saugojimo ir pan. vieta.
            Bene svarbiausia Vilniaus vietos kultinė paskirtis yra Dievų valios sužinojimas kokią ateitį jie lemia baltams. Taigi Vilniaus ir kituose jo epitetiniuose pavadinimuose sliapiasi laiko rodymo ir teisingumo misijos vykdymo dimensijos.
            Apskritai Vilniumi galėjo būti vadinamas visas baltų pasaulis – nuo Rytų iki Vakarų, o jo centru buvo laikoma vieta, kurioje yra dabartinis Vilnius. Žinoma, per laiką buvo radęsi ir panašios kultinės paskirties centriukų, iš kurių vienu – prūsų – galėjo būti šaltiniuose minimas centrinės kulto vietos egzistavimas Nadruvoje, jeigu šiuo pakraipytu pavadinimu (raidžių d, r sukeitimu) nėra paslėptas Narduvos (šaltinių minimos Nerthos) – Neries pavadinimas, taigi ir Vilniaus buvimo vieta.
            Beje, manyti, kad Vilnius – tai visas baltų gyvenamas pasaulis, be kita ko teikia pagrindo ir tokio pavadinimo, kaip “Vilniaus kraštas”, istorinis gyvavimas, o taip pat tautosakininkų užrašytų dainų, kuriose minimas Vilnius, posmų prasmės.

          • Kęstutis says:
            11 metų ago

            Kad mėginate žvelgti kitaip į įprastus dalykus, tai gerai, bet visame kame svarbiausia nuoseklumas ir teisingi atskaitos taškai. Žinot, labai jau keistai atrodo jūsų mėginimai anglu kalba paaiškinti lietuviškus vietovardžius. Ne lietuvių kalba atsirado iš anglų, bet atvirkščiai. Pvz. mer(gell)ė, (help)ėkite, alus – ale (šumeriškai alulu)vienas, du, trys… Anglija nuo žodžio anglėja anglis, keltai, piktai…
            Kaunui “žiaunos” netinka, bet va kiaunės jau tiktu. Jei upės pavadinimas Odra kilo iš trakiško odra (ūdra), tai ir vietovės pavadinimas – kaunas galėjo kilti iš kiaunės, sakyčiau labiau tikėtina negu iš kavojasi. Kalbotyroje laikomasi taisyklės, kad veiksmažodis pirminis, daiktavardis antrinis gorodit – grad…
            “Apskritai Vilniumi galėjo būti vadinamas visas baltų pasaulis – nuo Rytų iki Vakarų” – Nuo rytų iki vakarų baltų pasaulį žymėjo žodis – galas. Prancūzijoje – Galai, Maskvoje – Galindai…
            Dar vien taisyklė – jei vietovardis suprantamas paprastai, be jokių aiškinimų ir raidžių kaitaliojimų (kaunas), nereikia jokių papildomų apsunkinimų???

          • Kažin says:
            11 metų ago

            Iš anglų kalbos lietuviškų vietovardžių neišvedinėju, o tik sugretinu prasmiškai ir garsiškai akivaizdžiai giminingus lietuviškiems dabartinius anglų kalbos žodžius. Kas istoriškai visiškai galima, juk saksai, prieš nusikeldami į Angliją, gyveno šalia baltų (prūsų). O kas gali paneigti, kad saksų pavadinimas nesigiminiuoja su lietuvių sakyti, pa-saka, sakalas ir t.t. Be to, kalbos moksle pripažįstama kurį laiką buvus germanų ir baltų bendrystę po indoeuropiečių prokalbės suirimo. Taigi baltų ir germanų kalbos negali būti laikomos kaip atsiradudusios viena iš kitos.
            Mano supratimas apie pavadinimų radimąsi kitoks negu paties, kaip pvz., kad „Anglija nuo anglėja“ ir kt. panašūs…
            Kas dėl veiksmažodžių ir daiktavardžių pirmumo tai klausimas sudėtingas – yra galimi tiek veiksmažodiniai daiktavardžiai, tiek daiktavardiniai veiksmažodžiai.
            Mano supratimu vietovardžiai randasi iš bendrinių žodžių, kurie yra garsiniai pasaulėžiūrinės (situacinės) prasmės išreiškimai, todėl vietovardžių istoriją aiškinti vien iš jų garsiško atitikimo šiandieninės kalbos bendriniam žodžiui – absurdas, o ne taisyklė…
            Lietuviškai „galas“ reiškia pabaiga, o pagal ką Prancūzijos galai buvo vadinami garsiškai atrodančiu tuo pačiu žodžiu sunku pasakyti. Pagaliau pats liet. žodis “galas” gali būti atsiradęs, kaip sudurtinis ga+las ar tas „g“ yra koks pridėtas vėliau ir su Prancūzijos galais nieko bendro neturi. Galbūt, jis yra giminingas su latvių gala- “mėsa”, lietuv. gal-vijai. Taigi Prancūzijos galai, galbūt, vertėsi gyvulių auginimu ir tokiu atveju lietuviškai jų pavadinimas reikštų “mėsiai”, “mėsiniai”…
            Beje, Maskvoje ir apie ją gyveno ne galindai, o goliadai. Jų pavadinimo tapatinimas su Prūsijos galindais kalbiškai nėra neproblemiškas. Juk “go-” gali būti priešdėlis arba būti žodžiu, reiškiančiu “žemė”, o “-liadai” lyginti su estų Leedu “Lietuva”. Taigi Maskvos goliadai greičiau laikytini lietuviais, o ne galindais. Tam atlieptų ir tas faktas, kad mes suomius vadiname taip pat, kaip jie save – Suomi -Suomija, o suomiai mus vadina Liettua.

          • Artūras Gotautas says:
            11 metų ago

            Po galais…
            Galas – Pabaiga.
            Galas – Galai.
            Galas – Akmuo.
            Galas – ?.
            …

            Gala – ES – Gala

            ( https://maps.google.lt/maps?q=http://on.lt/file_download/121/Gala__.kml&z=5 )

            Gala – čia – Gala

            ( https://maps.google.com/maps?f=q&hl=en&geocode=&q=http://on.lt/file_download/89/__gala.kml&ie=UTF8&ll=50.439974,10.228516&spn=80.015586,135&z=4 )

            Kur Gala ?

          • Kęstutis says:
            11 metų ago

            Puikios nuorodos, sudomino, dėkingas. Deja negaliu nieko apibendrinto dabar pasakyti – nesu nei mokslininkas, nei įsigilinęs… O šiaip tai labai įdomu, jei kam kils kokių minčių, nepasididžiuokite…

          • Kęstutis says:
            11 metų ago

            Gala – mėsa… Ar galėtų būti tokia seka? Galas (pabaiga) – nugalėtas, nugalabytas (nužudytas) = mėsa…

          • Artūras Gotautas says:
            11 metų ago

            Žodis “Gala”
            Batėgala,Birjagala,Eigirgala,Eiriogala,Gerdžiogala,
            Nociagala,Pagiegala,Ramygala,Saudogala,Stavarygala,
            Tarnagala,Vytogala,Baisogala,Gimbogala,Ariogala,
            Tendžiogala,Dievogala,Maišiagala,Betygala,Vandžiogala,
            Vetygala,Žąsūgala,Žemygala,Žvejotgala,Žiemgala..
            Sąsajos šių visų galų(gala) – Akmuo.

          • Kažin says:
            11 metų ago

            Žodžių latv. gala ir liet.mėsa kilmės yra skirtingos, tačiau prasmės tos pačios. Čia yra toks pat skirtumas, kaip tarp liet. žodžių skerdiena ir mėsa, nors abu turi reikšmę “mėsa”. Skerdiena nuo skersti, o mėsa nuo misti, maistas, ėsti.
            Akivaizdu, kad skersti yra giminingas su kirsti, įkirsti, kirvis. Latv. žodžio gala šaknis yra giminingas liet. galąsti, gelti, įgelti, geluonis, yla ir kt.. Tam, kad galėtum kirsti, skersti, nudurti reikalinga turėti išgaląstą – aštrų galą turintį, atitinkamą įrankį su galinčiu galą daryti aštrumu, ašmenimis (kirvį, geluonį, ylą, peilį ir pan.). Beje, kol nebuvo metalų tokias ašmenis turėjo akmuo. Giminystė tarp ašmenys ir akmuo akivaizdi.
            Tad tokiu atveju latv. gala atitinka liet. skerdiena kilmę pagal prasmę (gala=skerdiena), gi lietuvių mėsa yra atsiradusi nuo misti, ėsti ar tiesiog (m)ėsa – indoeuropietiška šaknis reiškianti “kiaulė”, t.y. visiškai nuo kito negu yra abiems tautoms bendra žodžio šaknimi gal- atveju reiškiamas veiksmas.

          • Artūras Gotautas says:
            11 metų ago

            Ar aplankėte visas Lietuvos “Galas” ?
            Ar tyrinėjote jas visas ir atskirai ?

            Galima daug visko prisijoti,bet apčiuopiamo to tikro tyro lietimo nėra iš jūsų pusės,tik daug rašybos vardan rašybos ..

            Turėtumėt žinoti apie “Akmens Vaisių” – Baisogaloje.Arba “Akmens Vytį” Betygaloje..
            O kiek dar įvairių Ženklų po Jas,kad ir tose pačiose trijuose Dievogalose,bet įdomiausiai,kad jas visas “Galas” sieja Kamieno AKMUO 🙂

            Tad atsakymą radus sąsajos AkmUO,tada susidėlioja daug kas šioje mažoje lentynoje. 🙂

            Čia buvo bandyta ieškoti atsakymų,bet mažai kas domisi,domisi tada,kai viskas pateikta/ištirta,paskui persiteikiama į savas knygas,kaip savas mintis 🙂

            ( https://alkas.lt/2013/01/29/m-jucas-gedimino-laiskai/?comments#comments )

          • Kažin says:
            11 metų ago

            Manau, kad visų vietovių pavadinimuose tokio sando, kaip “gala”, nėra. Išvardinti pavadinimai su “gala” yra pavardinės ar valsčių pavadinimų kilmės. Konkrečiai tas “gala” gali būti atsiradęs iš -ga plius -la. Sandas -ga yra tarminė pavardės ar vietovės pavadinimo galūnė, atitinkanti Lietuvoje dažnesnę -ka. Plg. dabartines pavardes Ladyga, Veryga ir Motieka, Musteika (kaimas).
            Gi galūnė -la yra tą žemę, vietovę apjungiančio centro pavadinimo galūnė, ji laikytina analogiškos reikšmės galūnei –va vietų pavadinimų kitose Lietuvos tarmėse (pvz., Jonava, Šeduva)..
            Tikiuosi, kad tokie aiškinimai pasitarnaus sprendžiant “gala” mįsles.

          • Kęstutis says:
            11 metų ago

            Gerai rimuojasi Ak muo – Oo muo …

  5. tampax'as says:
    11 metų ago

    “…ciklinis kalendorinis ratas buvo paverstas ir krikščionių mitinės istorijos projekcijos skale. ” Iš didelio rašto , Jonai, išeini iš krašto. Surask paprastesnių žodžių, nes Tavo opusus daugiausiai skaito vyresnio amžiaus lietuviai. O gal Tu didžiuojiesi, kad rašai visokiomis abrakadabromis?

    Atsakyti
    • Artūras says:
      11 metų ago

      Aš ne vyresnio amžiaus lietuvis;)

      Atsakyti
      • tampax'as says:
        11 metų ago

        atsiprašau – piemenims netaikiau…

        Atsakyti
  6. Nojus says:
    11 metų ago

    Žmonės neteisingai interpretuoja ženklus.Užmiršo jų reikšmes.Simetriškas kryžiukas reiškia ŽMOGŲ.Saulės ženklas ,tai modifikuotas kryžiukas su sustiprinta veikimo galia,kadangi yra įdubos galiose.
    Visų ženklų veikimą galima perskaityti.Pasižiūrėkite į planetų sutartinius žymėjimo ženklus,į svastikas,į šešiakampes,penkiakampes žvaigždes,spirales.Visi tie simboliai yra tam tikros energijos generatoriai.
    Deja,mokančių teisingai perskaityti -nebeliko.Bet atkurti žinias įmanoma.

    Atsakyti
    • savanore says:
      11 metų ago

      Kryziaus zenklas:
      – rysys su materialiu pasauliu,
      I rysys su dvasiu pasauliu.
      abi jos yra lb.svarbios.Kryzius kalba tada,kai abi yra aktyvios.

      Atsakyti
      • Perkūno paukštis says:
        11 metų ago

        Straipsnio nuotrauka įspūdinga – taryt apversta aukštyn kojomis – kai dangus čia pat protėviams ir Dievams grįžtant

        Atsakyti
    • Kemblys says:
      11 metų ago

      Visi tie ženklai turėjo sutartines reikšmes, taip kaip mūsų, pvz., dabartiniai kelio ženklai. Gal po kelių tūkstančių metų kas nors burs kokias nesąmones, radęs ‘pėsčiųjų perėjos’ ženklą.

      Atsakyti
  7. kuzis says:
    11 metų ago

    auges vyras bet del Kristaus nesugebeta misles prieiti, neigti paprasta o zynoti daugiau neduota. Toks metas zvaigdziu spieciuje, zaidimas tebesitesia – pirmyn

    Atsakyti
    • Perkūno paukštis says:
      11 metų ago

      kuzi,
      gerai sakai, kad tau “zynoti daugiau neduota”.
      Pirmyn !
      CHA

      Atsakyti
  8. kuzis says:
    11 metų ago

    tu man del pranaso turi klausymu pauksti?

    Atsakyti
    • Perkūno paukštis says:
      11 metų ago

      Kodėl tu esi pranašo kuzis ?

      Atsakyti
      • Dalė says:
        11 metų ago

        Ir mieli gi jūs, pagonys:)
        Ar nepasiklydote dvasių pasaulyje?

        Atsakyti
        • kuzis says:
          11 metų ago

          netepk kuom kvepi

          Atsakyti
          • Dalė says:
            11 metų ago

            Kuzi, jūs žavus:)
            Ir uoslė superinė 🙂
            Kvepiu “Versace” – tai gal jums iš kitos pusės atsklinda?

          • Kęstutis says:
            11 metų ago

            Kuzis atsakė ne jums, o Perkūno paukščiui :)…

          • Dalė says:
            11 metų ago

            Ačiū, Kęstuti, apsiraminau:)
            Nes jau buvau besiruošianti išsakyti neopagonims, ką apie juos galvoju

          • Perkūno paukštis says:
            11 metų ago

            Nurimk susivokusi, kad tu ne neopagonė, o tikrų tikriausia.
            Matyt ir kvepi ne “Versace”, o Aukuro dūmais ?

          • savanore says:
            11 metų ago

            uzsimaniau prie lauziuko..patinka tas kvapas..

          • Dalė says:
            11 metų ago

            Mėgstu laužą 🙂 Vien tik įsivaizdavus, kad prie jo sėdžiu, širdis atsileidžia…

            bet dėl to nesijaučiu nei labiau pagonė, nei labiau krikščionė. Šie du religiniai mokymai manyje nesipeša:)

            Mano Dievas – Vienas Amžinas
            Jis buvo iki pagonybės, buvo pagonybėje ir yra dabar.

          • Perkūno paukštis says:
            11 metų ago

            Bet mes jau čia visai nulingavom ne į Jono Vaiškūno temą – ne į trijų kryžių Kalną.
            CHA
            ———
            O jei rimtai, tau patinka žiūrėti į Ugnį ?

          • Dalė says:
            11 metų ago

            Patinka, Paukšti 🙂

            Bet ne į gaisro ugnį

          • kuzis says:
            11 metų ago

            tepi vel savo versace, kokie pagonys, ka valgai…

          • Perkūno paukštis says:
            11 metų ago

            Per Rasos šventę aiškiai gali tapti pateptuoju (rasa).

  9. PADĖKIME EKSPERTAMS.EU APSIVALYTI...:) says:
    11 metų ago

    VALSTYBĖJE PAPRASTI PILIEČIAI TURI TIK TEISĘ DALYVAUTI RINKIMŲ FARSUOSE.BET APVALYTI EKSPERTUS NUO NAKUI PRITIKUSIO ,,DVARO” POLITOLOGO VADIM VOLOVOJ ,MANAU ,GALIME… PRIMENU, KAD ŠIS DVARO GYVENIMO APRAŠINĖTOJAS METŲ APŽVALGOJE TARP 3 SVARBIAUSIŲ LIETUVOS ĮVYKIŲ ,,ĮSIGUDRINO NEPASTEBĖTI” DVIDEŠIMTMEČIO LYGIO ĮVYKIO- SĖKMINGOS REFERENDUMINĖS TAUTOS INICIATYVOS…BET VISOSE SAVAITINĖSE APŽVALGOSE ŠIS DVARTARNIS VISADA,,APDAINUOJA” PREZIDENTĘ… SIEKIANTIEMS PADĖTI APVALYTI EKSPERTUS NUO DVARO ,,LAKŠTINGALĖLIO” SIŪLAU BŪTI SOLIDARIAIS IR NERAŠYTI KOMENTARŲ PO JOKIAIS EKSPERTŲ TEKSTAIS!!! JEI TAIP ELGSIS DAUGUMA SKAITYTOJŲ- NAKAS SUREAGAUOS, NES KOMENTARAI RODO PORTALO POPULIARUMĄ. BŪKIME SOLIDARŪS IR PADĖKIME EKSPERTAMS APSIVALYTI. KAS GALI PRISIDĖTI PLEČIANT ŠIĄ APVALYMO AKCIJĄ PRAŠAU PARAŠYKITE: UZMERGAITE …GMAIL.COM VIETOJe TAŠKŲ t. b. ŽENKLAS ETA.JEI PAŠTO ADRESAS KOMENTARE RAŠOMAS VISAS- TUOMET IŠTRINA…

    Atsakyti
  10. El getas says:
    11 metų ago

    Atidžiai žiūrekit i stebuklingą žvaigžde Didžiuose Gryžulo ratuose,kuri moksliskai vadinasi:
    “Ta litha borealis ursa maior”.
    Tali Perkunas bo galva alis ursa maior
    Tali Perkunas BOG alvamilžinaslis ursa maior ( al,va irgi turi savo reiksmes)
    Tali Perkunas velniu galva milzinas našlys ursa maior.
    …neisgiriant,pora įspetu runu vertos storos etnologo knygos.
    Administratoriaus nuolankiai prašau skirti kamputi,panašiom žiniom talpinti.

    Atsakyti
  11. Išlydėtuvės says:
    3 metai ago

    Kalėdų dvasią Vilniuje išlydės tradicinė Trijų karalių eisena ir šeimų šventė
    – diena.lt/naujienos/vilnius/miesto-pulsas/kaledu-dvasia-vilniuje-islydes-tradicine-triju-karaliu-eisena-ir-seimu-svente-1058306
    „Kalėdų dvasią išlydės ir gerų metų miestui linkės tradicinė Trijų karalių eisena, kurią Katedros aikštėje pasitiks berniukų ir jaunuolių choro „Ąžuoliukas“ atliekamos gražiausios Kalėdų giesmės. Vėliau Vilniaus mokytojų namų kiemelyje vyks šeimų šventė „Lik sveika, Kalėdų eglute“.

    Atsakyti
  12. Gediminas Martišius says:
    2 metai ago

    Apie šiuo metu buvusią šventę Kumeliuko krikštynas rašo Algirdas Julius Greimas knygoje “Apie dievus ir žmones. Tautos atminties beieškant”. Jos metu merginos iš kanapių, medaus ir dar kažko gamindavo vadinamus čvikinus, kamuoliukus, kuriais vaišindavo jaunuolius. Šios šventės viena iš prasmių – vaisingumo skatinimas, meilė. Gal dėl to tuo metu nekildavo demografinių problemų? O kumeliukas – tai mėnulis.

    Atsakyti
  13. Rimgaudas says:
    1 metai ago

    Labai įdomus J. Vaiškūno straipsnis, žiūrint į jį pro šiuolaikinio mokslo apie tamsą ir šviesą akinius. Priminsiu, kad šio mokslo esmė yra ta, kad tamsos masė Visatoje užima 90% apimtį, pačiai šviesai paliekant 10% jos egzistencijai Visatoje. Ši esmė kelia užduotį fizikams, perrašant vadovėlius ir baze imant tamsą, o ne šviesą. Tad, Jono Vaiškūno mintys apie trijų žvaigždžių – kryžiukų vertę tamsos nuo šviesos atskyrimo procesui gražiai tinka būsimo lietuviško fizikos vadovėlio įvadui. Dėkoju.

    Atsakyti
  14. Rimgaudas says:
    1 metai ago

    Parašiau ir laukiu awaiting’e.

    Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Apie kūrybinį dialogą su Čiurlioniu: įkvepiantis pokalbis su žymia Lietuvos choreografe ir režisiere Anželika Cholina | ciurlionis.lt nuotr.
Kultūra

Apie kūrybinį dialogą su Čiurlioniu: įkvepiantis pokalbis su žymia Lietuvos choreografe ir režisiere A. Cholina

2025 07 04
Dizainerė D. Gudačiauskaitė rodo naujausius gaminius | S. Samsonas, LNM nuotr.
Etninė kultūra

Etnomada, kuri tinka šiandien: apie šiuolaikinę tapatybę su dizainere D. Gudačiauskaite

2025 07 04
Sveikata
Gamta ir žmogus

Mokinių sveikatos tikrinimas – galimybė aptarti „nepatogius“ klausimus

2025 07 04
Vagis
Gamta ir žmogus

Vasara – pats darbymetis ilgapirščiams

2025 07 03
NFIU vadovybės pasikeitimo iškilmės
Lietuvoje

NATO pajėgų integravimo vienetui Lietuvoje – 10 metų

2025 07 03
Kompiuteris
Gamta ir žmogus

3 iš 10 lietuvių tenka dirbti per atostogas

2025 07 03
Vandens duksna
Gamta ir žmogus

Panevėžyje nuo karščio gelbsti vandens dulksna

2025 07 03
Avarija
Lietuvoje

Pernai keliuose mažiau žuvusiųjų, bet iššūkių išlieka

2025 07 03

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Rimvydas apie G. Songaila. „Galindų ir Gintaro keliu“ ekspedicija Signtaro A. Patacko atminimui – 2-oji diena (III)
  • LIETUVIŠKOS KARALYSTĖS JUNGTINĖS PAJĖGOS apie R. Vanagas. Tipu tapu į tapatybę
  • Renovacija apie Ministerija kviečia atnaujinti šildymo sistemas
  • ... (: apie Ukraina gali nugalėti Rusiją net be JAV: pagrindinis vaidmuo tenka Europai

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Apie kūrybinį dialogą su Čiurlioniu: įkvepiantis pokalbis su žymia Lietuvos choreografe ir režisiere A. Cholina
  • Etnomada, kuri tinka šiandien: apie šiuolaikinę tapatybę su dizainere D. Gudačiauskaite
  • S. Birgelis. Istorija yra žmogaus gyvenimo esmė (IV)
  • J. Jakavonio-Tigro sodyboje gimsta partizanų muziejus partizanų pagerbimui

Kiti Straipsniai

Rasos šventė Kernavėje 2025: gyvybės, šviesos ir bendrystės naktis

Rasos šventė Kernavėje 2025: gyvybės, šviesos ir bendrystės naktis

2025 06 25
Rasos šventė Verkiuose, 2023-06-23

Rasos (Joninių) šventė 2025 m. Lietuvoje: kur ir kaip švęsime?

2025 06 11
Visuomenininkai ragina pasirašyti už NT mokesčio įstatymo pataisas, kad gyventojų būstai būtų neapmokestinami

Visuomenininkai ragina pasirašyti už NT mokesčio įstatymo pataisas, kad gyventojų būstai būtų neapmokestinami

2025 06 08
Homoseksualizacija | Alkas.lt koliažas

J. Vaiškūnas. R. Jankūnas: Kas kalba Lietuvos vardu?

2025 06 02
Zigmas Vaišvila | alkas.lt koliažas

Z. Vaišvila. VRK sprendimas atsisakyti registruoti referendumą ginantį piliečių nekilnojamąjį turtą apskųstas teismui

2025 05 29
Derybos?

J. Vaiškūnas. Stambulo derybos: politiniai burtažodžiai plėšrūnų elgesio nekeičia

2025 05 17
Jonas Vaiškūnas | Alkas.lt nuotr.

J. Vaiškūnas. Gegužės danguje – Jupiteris, Aušrinė bei… nelaukti reginiai

2025 05 12
Jonas Vaiškūnas | Alkas.lt koliažas

J. Vaiškūnas. Kam naudingas KGB bendradarbių sąrašų įslaptinimas: Lietuvos valstybei ar Kremliui?

2025 05 11
Jorė 2025

Nuvilnijo pavasario žalumos ir baltiškos dvasios atgimimo banga: 29-oji Jorė Kulionyse

2025 05 07
Jorė

Jorė – pavasarinė malda mūsų dievams

2025 04 22

Skaitytojų nuomonės:

  • Rimvydas apie G. Songaila. „Galindų ir Gintaro keliu“ ekspedicija Signtaro A. Patacko atminimui – 2-oji diena (III)
  • LIETUVIŠKOS KARALYSTĖS JUNGTINĖS PAJĖGOS apie R. Vanagas. Tipu tapu į tapatybę
  • Renovacija apie Ministerija kviečia atnaujinti šildymo sistemas
  • ... (: apie Ukraina gali nugalėti Rusiją net be JAV: pagrindinis vaidmuo tenka Europai
  • Kažin apie G. Songaila. „Galindų ir Gintaro keliu“ ekspedicija Signtaro A. Patacko atminimui – 2-oji diena (III)
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Baigėsi ralis Utenos apylinkių keliais (video)

Paskutinį sausio savaitgalį į Utenos rajoną sugužės ratuoto sporto mėgėjai

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai