Šeštadienis, 10 balandžio, 2021
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Nuomonių ratas Lietuvos kelias

M. Kundrotas. Blogis

Marius Kundrotas, www.alkas.lt
2020 12 01 07:00
20
Marius Kundrotas | asmeninė nuotr.

Marius Kundrotas | asmeninė nuotr.

Marius Kundrotas | asmeninė nuotr.
Marius Kundrotas | asmeninė nuotr.

Žmonių, kurie rinktųsi blogį dėl to, jog tai – blogis, absoliuti mažuma. Žmonių, kurie siekia blogo konkretiems asmenims ar jų grupėms dėl to, kad yra nusiteikę prieš juos, jau gerokai daugiau. O žmonių, kuriems svarbiausias – savanaudiškas interesas, atmetant gėrio ir blogio skirtį – absoliuti dauguma. Savanaudiškumas – pagrindinė blogio priežastis. Savanaudžiui vis vien, ar jo poelgis objektyviai bus geras, ar blogas, svarbu, kad naudingas jam. Tai ir yra blogis.

Frydrichas Nyčė vargu, ar buvo pirmasis, siūlęs panaikinti gėrio ir blogio skirtį, palikdamas tik skirtį tarp gero ir blogo, kitaip tariant – iš objektyvios plotmės perkeldamas akcentą į subjektyvią. Tiesiog jis tai pateikė ypač atvirai. Imanuelis Kantas savo ruožtu teigė, jog išvis nėra žmonių, kurie turėtų betarpišką polinkį blogiui, o visi turintys betarpišką polinkį gėriui. Jis kiek perspaudė. Žmonių, sąmoningai siekiančių blogio, esama, tik jų mažai. O štai žmonės, kuriems gėris ir blogis – vis vien, sudaro daugumą.

Iš dalies teisūs buvo viduramžių scholastai, teigę, kad blogis apskritai nėra savarankiška būtis. Tai, veikiau, gėrio trūkumas. Gėris beveik visada orientuotas į kitą, blogis beveik visada remiasi orientacija į save. Kai mums tas pats, kas ištiks kitą, kad tiktai būtų gera mums, gimsta blogis. Taigi, gėris dažniausiai yra tikslas, o blogis dažniausiai glūdi priemonėse. Kai siekiame gero sau, ignoruodami faktą, kad kitam tai bus bloga, tikslas nėra blogas, bet blogos priemonės.

Visgi tai – tik viena iš gėrio ir blogio skirčių, kuri nėra nei vienintelė, nei visuotinė. Kai kuriais atvejais blogis gali būti pelnytas. Kai baudžiame nusikaltėlį, jo atžvilgiu tai gali atrodyti blogiu, bet iš tiesų tai yra gėris – ar tai teisingumo, ar tai perauklėjimo prasme. Jei norime, kad viešpatautų gėris, su blogiu būtina kovoti, nors esančiam blogio pusėje gėris ir blogis gali atrodyti atvirkščiai.

Gėris remiasi dviejų dorybių sąjunga – teisingumo ir meilės. Teisingumas be meilės virsta žiaurumu, o meilė be teisingumo – sentimentaliu pataikavimu. Vienoje pasakoje kalbama apie gerą senelį, kuris vienodai padeda našlaitei ir ją persekiojančiai raganai. Našlaitė prašo ją paslėpti – senelis padeda, ragana prašo padėti surasti nuo jos bėgančią našlaitę – senelis padeda ir jai.

Ar tai reiškia, kad gėris gali tapti blogiu? Tikrai taip. Nėra galimybės būti visiems vienodai geru, bet yra galimybė visiems būti lygiai teisingu. Vis dėlto teisingumas tobulai reiškiasi tik sujungtas su meile. Tik toks teisingumas suteikia galimybę atgailai ir atsivertimui. Nusikaltėlis pagal gryną teisingumą nusipelno sunaikinimo. O meilė leidžia jam tapti doru žmogumi. Atsivertimas nuo blogio į gėrį – didesnė gėrio pergalė, nei blogo asmens sunaikinimas.

Veikale „Germanų teologija“ teigiama, kad siela, patekusi į dangų ir apie ką nors pasakiusi „tai – mano“, akimirksniu būtų nutrenkta į pragarą ir taptų piktąja dvasia. Tai irgi kiek perspausta, nes mylėti ką nors ir sieti tai su savastimi nėra nieko blogo. Bet racionalaus grūdo čia esama. Kai žodis „Aš“ rašomas iš didžiosios raidės, tai tinka tik tam, kuris yra visos būties, gėrio ir išminties priežastis. Jei tai daro kuris kitas asmuo, tai yra atotrūkis nuo gėrio ir automatiškai virsta blogiu.

Iš esmės gėris – tai savęs atidavimas kitam. Blogis – kitų aukojimas sau. Slidi riba. Aukščiausias suteikia mums galimybę būti savimi Visatos visumoje, bet ta savastis skiriama praturtinti kitą. Kai savastis ir sava nauda tampa savitiksle, gimsta blogis. Didžiausias antonimas blogio sąvokai – žodis „Auka“. Kiek aukojame savęs, tiek iš mūsų plūsta gėris. O kiek aukojame kitus dėl savęs, tiek kuriame blogį. Rinktis mums. Kiekvieną akimirksnį. Ir amžinybėje.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. M. Kundrotas. Radikalumas ir nuosaikumas: kas, kam ir kodėl?
  2. M. Kundrotas. Kas atveria pragarą?
  3. M. Kundrotas. Teisėkūra ir teisėsauga
  4. M. Kundrotas. Kas išgydys sergančias tautas?
  5. M. Kundrotas. Tikitės meilės? Kokios?
  6. M. Kundrotas. Apibendrinimų drama. Kas išgelbės asmenybę?
  7. M. Kundrotas. Nemeilė kitokiems ir pakanta gyvybės naikinimui
  8. M.Kundrotas. Žmogus įstatymui, ar įstatymas žmogui?
  9. M. Kundrotas. Profesorius ir vabalėliai
  10. G. Burneika. Kaip atgaivinti tautos šaknis (II)
  11. P. Gylys. Pedofilijos byla, antipolitika ir 80 seimūnų iš Juodojo Lietuvos sąrašo
  12. V. Juozapaitis. Bernardo Brazdžionio žodžiai vis dar opūs
  13. V. Bagdonavičius. Sveiko gyvenimo ir skaidrios būties apologija
  14. G. Martišius. Šviesos žmonės tamsoje
  15. G. Burneika. Judo-krikščioniškasis pasiaukojimas (video)

ALKO TURINYS

Pastabos 20

  1. Senis says:
    4 mėn. ago

    Geras ir įdomus straipsnis. Žinoma, vieną kartą perskaityti gal ir nepakanka, Daug gerų ir prasmingų formuluočių (pvz., “Kiek aukojame savęs, tiek iš mūsų plūsta gėris. O kiek aukojame kitus dėl savęs, tiek kuriame blogį”). Deja, jų įgyvendinimas dažnai lieka teoriniame (pamokslavimo) lygmenyje ir didele dalimi priklauso nuo ideologijomis kaustytų pažiūrų (prisiminkime pokario kovas)…

    Atsakyti
  2. Romas says:
    4 mėn. ago

    Taip, vieno karto perskaityti nepakanka. Ir tai tik iš lėto, pagalvojant… Geros temos – į pačią esmę. Nenuginčysi, daugiausia blogio pasireiškia per savanaudiškumą. O jo ( savanaudiškumo) prigimtis kūniška, iš materijos. Tik savo danties skausmą jaučiam, ne kaimyno. Iš to ir tapatinimasis su kūnu, su mažuoju “aš”.
    O atjauta, supratimas (sąmoningumas), tai jau iš kito šaltinio, iš dvasinio, iš bendrojo “AŠ”.

    Atsakyti
  3. Romas says:
    4 mėn. ago

    Viduramžių scholastai, teigdami, kad blogis nėra savarankiška būtis, kad tai veikiau gėrio trūkumas, nėra ar nebuvo vieniši su tokia savo pasaulėžiūra.
    Labai panašiai kalbėjo ir Ošo (vienas iš nušvitusių meistrų). Jis teigė, kad tamsos nėra – jos neįmanoma pamatuoti, nėra tokio prietaiso, mato vieneto. Tamsa – tai šviesos nebuvimas…

    Kitaip sakant yra tik šviesa, gėris, meilė, sąmoningumas. Arba jų nėra, trūksta, stokojama. Šis trūkumas ( mažesnis ar didesnis) ir pasireiškia, kaip blogis…

    Atsakyti
  4. Romas says:
    4 mėn. ago

    Dar labai gera paskutinė pastraipa apie auką – ” iš esmės gėris – tai savęs atidavimas kitam…”

    Šis aktas panaikina “aš” ribas. Kažkas “kitas” tampa svarbesniu, brangesniu… Taip plečiasi sąmonė palaimoj nenusakomoj…
    Taip atsitinka “prisilietimai” (satori), kada viskas aplinkui pasidaro gyva – pakelės medžiai, krūmai, kvėpuoti tampa labai lengva, neregėtas skaidrumas ir Vienovė…
    Tik “aš” ištirpo, jo nebėra…
    Baimė….. nekontroliuoju situacijos….. grabalioju – bandau susigrąžinti…
    Pavyko, vėl esu. Bet tas STEBUKLAS – dingo…
    O, Dieve suteik dar vieną progą, nebeišsigasiu.

    Atsakyti
  5. Antanas says:
    4 mėn. ago

    Manau, 10 Dievo įsakymų praktiškai bent dalinai sprendžia gėrio ir blogio santykių problemą. Jie paliečia teisingumo ir Aš (viešpats tik Dievas) klausimus. Tik ar žmonės atsiremia į juos?

    Atsakyti
    • Tai į ką ten remtis? says:
      4 mėn. ago

      Panašu, tai elementariausi moraliniai principai klaidžiojantiems, neturintiems jokios vidinės ašies, netgi nusikaltėliams ar linkusiems nusikalti. Net kalėjimuose jų turbūt šiandien nepropaguoja. Be to, įsakymas “Nežudyk” buvo rašomas, turint omenyje nežudyti savo bendruomenės nario, savo tautiečio žydo – kitus buvo galima žudyti, ne kartą Biblijoje buvo netgi raginama tai daryti. Taigi kreivi tie įstatymai nuo pat pradžios, doro žmogaus, o ypač tokio, kuris rinktųsi gėrį, tie teiginiai tikrai nepadės užauginti. Mažiems vaikams juos į galvą kalti – ne tik beprotybė, bet ir nusikaltimas…

      Atsakyti
      • mvasionis says:
        4 mėn. ago

        Kai kurie įsakymai iš dešimtuko yra tiesiog dviprasmiški, pvz., Nesvetimmoteriauk arba Negeisk svetimo moters”. Aha, vadinasi, svetimvyriauti galima?

        Atsakyti
        • Žemyna says:
          4 mėn. ago

          Negalėjote į tai atkreipti mano dėmesio bent prieš pusę amžiaus??? Tai ačiū!
          Nors… Kita vertus…
          Juk nepabandęs nesužinosi, ar ne?

          Atsakyti
        • Pajūrietis says:
          4 mėn. ago

          Bet ar įmanoma negeisti svetimo moters? Neįmanoma! 🙂

          Atsakyti
          • Romas says:
            4 mėn. ago

            O jeigu ji sesuo ar motina?

          • LosAngeles says:
            4 mėn. ago

            todel normaliose kulturose ir buvo apribotas vyro ir moters bendravimas. kad nekiltu bereikalingu …

          • Romas says:
            4 mėn. ago

            …, kad nekiltų kraujomaiša (šiuo atveju)? Bet bendravimo apribojimas – greičiau pabėgimas nuo problemos, nei jos išsprendimas.
            Juk kalba eina ne tik apie lytinio instinkto suvaldymą, o apie visos kūniškos prigimties… Apie dvasinį prioritetą… Gal tiksliausiai tokius siekius iliustruoja pasakymas ” sunkiausia nugalėti save”.
            Tai ir žalingų įpročių atsisakymas, sveika gyvensena ir t.t. Tai siekiai bendra žmogiški, o ne religiniai.

          • Tai turbūt kur kas daugiau says:
            4 mėn. ago

            Turbūt priežastis ne viena.
            Įdomu tai, kad XX a. viduryje atlikus rimtus kultūrinius tyrimus prieita išvados, jog seksualinė laisvė (liberalumas ar palaidumas) nesuderinama su kultūros vystymusi: arba seksualinė laisvė, arba kultūros (tuo pačiu ir tos bendruomenės gerovės) augimas. Šiuo darbu (J.D.Unwitas “Seksas ir kultūra”) remiasi žinomi pasaulyje psichoanalitikai, nepritardami tokiai “laisvei”.

          • Pajūrietis says:
            4 mėn. ago

            Vajeatau, vajetau…

          • Žemyna says:
            4 mėn. ago

            Tiesą sakant, ligi šiol negaliu atsigauti nuo tokio klausimo.
            Kas turi atsitikti žmogui, kad tokios mintys į galvą ateitų? Juolab, kad bent šis tas iš baltų religijos yra išsaugota, o ir katalikų religija liepia motiną gerbti, o mano kartos vaikai dar tėvui ir motinai ranką bučiavo…

        • Žemyna says:
          4 mėn. ago

          Norėti visko galima, bet tuoj pradėsiančios plaukti sąskaitos už komunalines paslaugas išblaivys. O kai įstrigsite spintelėje po kriaukle prie vandens skaitiklių, tai tik apie ją, vienintelę, savo priesaiką svajosite – kad greičiau grįžtų, apkabintų ir ištrauktų… 🙂

          Atsakyti
  6. Pajūrietis says:
    4 mėn. ago

    Citata iš vikipedijos, jei jau kalbate apie tuos įsakymus (kuriuos žmonija žinojo daug, daug, daug anksčiau prieš krikščionybės atsiradimą): „Mozė (hebr. ‏מֹשֶׁה‏‎ – tar. Mošė, arab. Musa) Penkiaknygėje minimas pranašas, išvadavęs izraelitus iš Egipto vergovės ir atvedęs juos per dykumą iki Kanaano sienos.“ „Dievas davė izraelitams gerti vandens iš uolos ir kiekvieną rytą būdavo patiekiama duonos manos pavidalu. Po trijų mėnesių izraelitai pasiekė Sinajaus kalną. Čia Dievas davė Mozei Dešimt įsakymų, kurie buvo surašyti ant akmeninių plokščių ir pamokė, kaip pastatydinti maldyklą (tabernakulį – „padangtę“, kurioje galėtų būti garbinamas Dievas).“

    Atsakyti
  7. Romas says:
    4 mėn. ago

    Straipsnio tema (apie gėri ir blogį) tikrai ne religinė, o žymiai platesnė ( bendra žmogiška ). Apie tai daug pasakų, kino-filmų, knygų…

    Atsakyti
  8. Puolantis blogis says:
    4 mėn. ago

    Šiandien gavau:

    Subject: Valiusaicio puolimas
    – lrt.lt/naujienos/lietuvoje/2/1218603/valiusaicio-paskyrimas-i-naujas-pareigas-papiktino-ir-istorikus-ir-zydu-bendruomene
    – lrytas.lt/lietuvosdiena/aktualijos/2020/08/30/news/vyriausybei-kliuvo-nuo-amerikos-zydu-komiteto-si-veidmainyste-turi-baigtis-16154994/
    naujausias – šio ryto radijo transliacija
    – lrt.lt/naujienos/lietuvoje/2/1286199/valiusaiciui-po-dvieju-menesiu-darbo-tyrimu-centre-suteiktas-laisves-kovu-dalyvio-statusas

    Kaip matote, abu straipsniai parašyti LRT svetainėje, daugiau nėra. Galima įtarti, už kieno pinigus. Su Valiušaičio publicistika galima susipažinti internete, su knygomis – bibliotekose. Pasižiūrėkite – straipsniai yra tik LRT (Monika Garbačiauskaitė -Budrienė, rašo kažkokios panelės) arba lrytas – rašo, žinoma, Bruveris. Jis mėgsta gąsdinti “tarptautine reakcija”.
    Bruveriui galima priminti, jog Genocido centrui pirmą kartą vadovauja mokslininkas, profesorius. Prieš tai buvo cheminės technologijos specialistė. Beje, Lietuva nesikiša į pareigūnų skyrimą Amerikoje

    Atsakyti
  9. Balsas-tyruose says:
    4 mėn. ago

    Blogis turi savo vardą: Šetonizmas. Kai viskas apverčiama aukštyn kojomis. Diktatūra demokratija, vergovė laisve, išdavystė patriotizmu, vyras moterimi, moteris vyru….

    Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Kiti Straipsniai

Marius Kundrotas | asmeninė nuotr.

M. Kundrotas. Dvasiniai demokratijos pagrindai

2021 03 31
M. Kundrotas. Ką reiškia vėliavų karas?

M. Kundrotas. Ką reiškia vėliavų karas?

2021 03 26
M. Kundrotas. Kaip liberalai Kremliui tarnavo

M. Kundrotas. Kaip liberalai Kremliui tarnavo

2021 03 22
M. Kundrotas. Apie lyčių perkūrimą – šaltai, bet iš esmės

M. Kundrotas. Apie lyčių perkūrimą – šaltai, bet iš esmės

2021 03 02
„Mokslo sriuba“: kokią grąžą valstybei generuoja investicijos į mokslą ir studijas? (video)

M. Kundrotas. Nužmoginimas ir nužmogėjimas. Ką pasakė Artūras Žukauskas?

2021 02 25
Būti mitologu – su širdimi ir iš širdies

Būti mitologu – su širdimi ir iš širdies

2021 02 21
Vydūnas. Tautos ir laisvės reikšmė

Vydūnas. Tautos ir laisvės reikšmė

2021 02 18
Marius Kundrotas | asmeninė nuotr.

M. Kundrotas. Liberalieji totalitarai pagaliau nusimeta kaukes

2021 02 12
Marius Kundrotas | asmeninė nuotr.

M. Kundrotas. Kas mums primeta kaukes?

2021 01 24
Marius Kundrotas | asmeninė nuotr.

M. Kundrotas. Apeiga, paprotys ir prasmė

2021 01 18
Rodyti daugiau

Naujienos

Prekybos žmonėmis atvejų nemažėja
Lietuvoje

Prekybos žmonėmis atvejų nemažėja

2021 04 09
technologijos.lt nuotr.
Lietuvoje

Seime pristatyti alkoholio vartojimo tyrimai

2021 04 09
Vilnius kviečia kurti žaliąsias erdves
Gamta ir žmogus

Vilnius kviečia kurti žaliąsias erdves

2021 04 09
Darbo partijos frakcija ragina sušaukti neeilinę Seimo sesiją dėl apribojimų smulkiajam verslui
Lietuvoje

Privalomą darbuotojų tyrimą siūloma aiškintis KT

2021 04 09
Jūros taršą stebės dar nematyti orlaiviai
Gamta ir ekologija

Jūros taršą stebės dar nematyti orlaiviai

2021 04 09
Mokykla | LEU nuotr.
Lietuvoje

Daugiau mokyklų galės gauti kokybės krepšelį

2021 04 09
Olga Vėbrienė | aad.lt nuotr.
Lietuvoje

Iš pareigų atleista AAD direktorė

2021 04 09
Nuo kitos savaitės duris atvers dalis bibliotekų
Lietuvoje

Bibliotekų ir valstybės archyvų skaityklos galės veikti visoje Lietuvoje

2021 04 09


SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Jonas Vaiškūnas apie Apie Alkas.lt
  • Kieno „nuopelnai” didžiausi? apie V.Visockas. Legalizuotas genocidas (video)
  • Žemyna apie Kokie paukščiai jau sugrįžo?
  • Jonas apie O. Voverienė. Pulkininkas Steponas Rusteika – Pirmosios Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministras

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • J. Vaiškūnas. Žodžių karai: edukacija prieš švietimą (II)
  • G. Armonavičius. Kam užkliuvo du muziejininkai? (nuotrakos)
  • Prekybos žmonėmis atvejų nemažėja
  • Seime pristatyti alkoholio vartojimo tyrimai

Skaitomiausi straipsniai

  • A. Jakubauskas: Metas telkti Lietuvos atsinaujinimo sąjūdį (video) peržiūrėta: 870; komentarų: 13
  • Ar bus apgintas gyvasis Juškų etninės kultūros muziejus? (nuotraukos, video) peržiūrėta: 520; komentarų: 4
  • „Aktualioji istorija“: „Lietuvos piliakalnių tyrimų medžiaga“ – nauja informacija apie Lietuvos piliakalnius peržiūrėta: 487; komentarų: 7
  • Seimui bandant atleisti LGGRTC direktorių Lietuvoje kils piketų banga (tiesioginė transliacija) peržiūrėta: 382; komentarų: 2
  • Seimas nužudė paskutinę piliečių iniciatyvą peržiūrėta: 340; komentarų: 4
  • V. Juozapaitis. Nesprendžiamos problemos nedingsta savaime peržiūrėta: 332; komentarų: 4

Artimiausi renginiai

  1. Rasos

    2021-06-23 08:00 - 2021-06-24 17:00

Žiūrėti visus Renginiai

Kiti Straipsniai

M. Kundrotas. Dvasiniai demokratijos pagrindai

by Jonas Vaiškūnas
2021 03 31
2
Marius Kundrotas | asmeninė nuotr.

Demokratinė valstybės santvarka kildinama iš antikinės Graikijos. Antikinė demokratija stipriai skyrėsi nuo moderniosios. Demokratinio polio – miesto valstybės – piliečiai...

Skaityti toliau

M. Kundrotas. Ką reiškia vėliavų karas?

by Jonas Vaiškūnas
2021 03 26
3
M. Kundrotas. Ką reiškia vėliavų karas?

Daugelio piliečių dėmesį prikaustė, iš pažiūros, lokalus reiškinys – vėliavų karas vienoje iš sostinės požeminių perėjų. Iš pradžių ten pasirodė...

Skaityti toliau

M. Kundrotas. Kaip liberalai Kremliui tarnavo

by Jonas Vaiškūnas
2021 03 22
8
M. Kundrotas. Kaip liberalai Kremliui tarnavo

Jau trečią mėnesį kurstomas laužas po Lietuvos gyventojų genocido ir rezistencijos tyrimų centru (LGGRTC) vis ryškiau nušviečia ilgus metus ir...

Skaityti toliau

Naujausios pastabos

  • Jonas Vaiškūnas apie Apie Alkas.lt
  • Kieno „nuopelnai” didžiausi? apie V.Visockas. Legalizuotas genocidas (video)
  • Žemyna apie Kokie paukščiai jau sugrįžo?
  • Jonas apie O. Voverienė. Pulkininkas Steponas Rusteika – Pirmosios Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministras
  • Nauja nusikaltimo samprata apie A. Jakubauskas: Valstybė iš tikrųjų yra griaunama
Kitas straipsnis
Nida. Laimučio Jankausko nuotr.

Nidos centre įsižiebs labirintas, kviesiantis žingsniuoti į Lietuvos kultūros sostinės metus

srtfondas Init

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | Visi rašiniai
Pradžia

 

Darbo skelbimai

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai