Ne tik istorikams ar politologams žinomas reiškinys – fašizmas. Mažiau kam girdėtas višizmas. Kaimynystėje klesti rašizmas ir našizmas. Nūdienėje Lietuvoje tenka įsivesti dar vieną panašiai skambančią sąvoką – pišizmas, pagal žinomą ir jau populiarią raidžių kombinaciją: PIŠ – premjerė Ingrida Šimonytė.
Visi šie „izmai“ turi tiek panašumų, tiek skirtumų. Fašizmas – tai beribė valstybės galia, pajungianti sau tiek žmogaus asmenį, tiek tautą. Priešingai, nei nacionalizmas, su kuriuo jis dažnai ir klaidingai tapatinamas, fašizmas teigia, jog valstybė kuria tautą, iškeldamas valstybę virš tautos. Višizmas – tai didesnės, giminingos, užsienietiškos galios įsodintas fašizmas, kuriam būdinga savos tautos ir šalies išdavystė didžiojo šeimininko naudai. Rašizmas ir našizmas – tai savitos rusiškojo fašizmo atmainos, pagrįstos pasaulinės misijos ir itin sureikšmintos savasties akcentais.
Pišizmas, kaip ir fašizmas, aukština valstybę, tik ne kaip Tėvynę ir ne kaip organizuotą tautą, o kaip valdžios, jėgos ir prievartos aparatą, esantį virš žmogaus ir virš visuomenės. Kaip višizmas, pišizmas yra satelitinis, kolaboracinis, atstovaujantis svetimai jėgai, šiuo atveju – globalistams.
Kaip ir rašistai, pišistai nuolat kalba apie Rusiją, dirbtinai iškeldami jos vaidmenį, tik iš priešingos pusės. Pagaliau, kaip ir našistams, pišistams būdinga liguista panieka ir ties isterijos riba balansuojanti pagieža visiems, išeinantiems už jų bendrijos ribų, kurie nėra savi, nėra „naši“.
Skirtumas tas, kad tiek fašizmas, tiek rašizmas ir net višizmas telkėsi aplink ryškias vadų asmenybes – Benitą Musolinį, Vladimirą Putiną, Filipą Peteną. Pišizmas – priešingai, savo pasaulėžiūros ir veiklos centre stato vidutinybę, išaugintą vyraujančios propagandos, vartojimo, pop kultūros dirvoje, be lašelio idealizmo, altruizmo ar bent jau kritinio mąstymo.
Pišizmas dažnai laikomas landsbergizmo variacija ar net nuoseklia jo tąsa. Išties pišistai bando savo liniją vesti nuo Sąjūdžio patriarcho, bet iki jo intelekto, erudicijos ir lyderystės jiems reiktų augti šimtmečius. Jei tai apskritai įmanoma, nes tiesiog kita prigimtis, kitas dvasinis kodas. Vytautas Landsbergis – būtent Vytautas – su savo privalumais ir trūkumais yra asmenybė. Jis ėjo istorinių procesų priekyje. Pišistai su PIŠ priešakyje sugeba tiktai sekti ir kopijuoti. Jie net labiau primena ne landsbergininkus, o brazauskininkus – amžinus prisitaikėlius, dvasines vėtrunges.
Pasaulio istorijos atžvilgiu pišistai artimesni komunistams, nei fašistams. Jiems būdingesnis požiūris „pasaulį seną išardysim“, nei „išsaugosim atnaujindami“. Jie ir ardo, siekdami iš esmės pakeisti pačių pamatinių sąvokų turinį, pradedant šeima ir tauta, baigiant morale ir kultūra.
Šeima jų pasaulėvaizdyje tampa bet koks junginys, grindžiamas potraukiu. Tauta praranda tiek genetinius, tiek kultūrinius, tiek teritorinius kontūrus ir tampa tik įgeidžio reikalu. Moralė apskritai verčiama aukštyn kojomis: dorybės tampa ydomis ir atvirkščiai. Gobšumas laikomas verslumu, ištvirkimas – meile, savanaudiškumas krikštijamas konkurencingumu ir vadinamas pažangos varikliu, užtai prigimtinė šeimos koncepcija įvardijama homofobija, o savo tautos ir šalies gynyba nuo įsibrovėlių – ksenofobija, o juk fobija – tai liga ir iškrypimas.
Iš kultūros lieka tiktai pramogos, vartojimas, lėkšti malonumai. Be jokių prasmių ir taurumo. I. Šimonytės aljantai dėsningai pasirinko agitacinį šūkį: norintiems džiaugtis. Jis apibūdina visą jos komandą. Kam dirbti vardan kito, juolab – aukotis dėl jo ar kentėti? Juk dauguma atvejų tai visai nėra malonu.
Kančia – vienas labiausiai žmogų taurinančių veiksnių. Be jos nėra nei tikros meilės, nei romantikos, nei patriotizmo. Visa tai reikalauja aukoti save. Geriausiu atveju lieka prekybiniai mainai: tu – man, aš – tau.
Būties prasme pišizmas artimas komunizmui, tai – dekonstrukcinė pasaulėžiūra. O štai buities lygmeniu jis panašesnis į fašizmą. Komunizmas – tai atstumtųjų ideologija ar bent jau veikianti jų vardu. Pišizmas, kaip ir fašizmas, atstovauja iškilėliams, žmonėms, kuriems pasisekė.
Komunizmas bent teoriškai siekia lygiavos, nors jame visada atsiranda lygesnių už lygius. Fašizmas, taip pat ir pišizmas net teoriškai suskirsto visuomenę į aukštesnius ir žemesnius. Pagaliau, komunizmas kalba liaudies vardu, o pišistai į ją spjauna tiesiai ir atvirai.
Komunistinių ir fašistinių akcentų junginys pišistinėje koalicijoje vargu, ar turėtų stebinti. Evoliucija iš komunistų į fašistus istorijoje kartojosi ne vieną sykį. B. Musolinis, prieš išrasdamas fašizmą, buvo Vladimiro Lenino numylėtinis, o V. Putinas iš komunistų smogiko, represinės institucijos darbuotojo, tapo vos kiek papudruotu itališkuoju fašistu. Beveik visi fašistai, siekdami valdžios, elgiasi kaip komunistai, ir beveik visi komunistai, pasiekę valdžią, supanašėja su fašistais. Nuo Josifo Stalino iki raudonųjų khmerų ir Korėjos Kimų.
Pišizmas – tai intelektualinis ir moralinis prasčiokiškumas, pridengtas pačių prisiimtu elito vaidmeniu. Dar besaikis pasitenkinimas savimi. Deja, socialinis ir politinis elitas dažnai skiriasi nuo intelektualinio ir moralinio. PIŠ atvirai prisipažįsta, kad jos inteligencijos etalonas – „Radioshow“. Tokią turime valdžią. Ir jei tylėsime, dar kurį laiką ir turėsime.
Marius Kundrotas, politologas
Konservatoriai eina Rusijos keliu: stiprindami diktatūrą sieks pažaboti kritikus
– komentaras.lt/konservatoriai-eina-rusijos-keliu-stiprindami-diktatura-sieks-pazaboti-kritikus/?lang=
„Išties pišistai bando savo liniją vesti nuo Sąjūdžio patriarcho, bet iki jo intelekto, erudicijos ir lyderystės jiems reiktų augti šimtmečius. Jei tai apskritai įmanoma, nes tiesiog kita prigimtis, kitas dvasinis kodas. Vytautas Landsbergis – būtent Vytautas – su savo privalumais ir trūkumais yra asmenybė. Jis ėjo istorinių procesų priekyje.“
• Demokratijos spąstai
– ekspertai.eu/demokratijos-spastai/?comm=1
• Musulmonų pagalba tampa pageidautina
– ekspertai.eu/musulmonu-pagalba-tampa-pageidautina104928/
• Danas NAGELĖ: Valdžia stumia į riaušes
– respublika.lt/lt/naujienos/nuomones_ir_komentarai/vakaro_ziniu_redakcijos_skiltis/danas_nagele_valdzia_stumia_i_riauses/
• Vitas TOMKUS: „Seimą lauk!” O kas – į vidų? + autoriaus trigrašis
– respublika.lt/lt/naujienos/nuomones_ir_komentarai/bus_isklausyta/vitas_tomkus_seima_lauk_o_kas__i_vidu/
(vietoje atsakymo sunkus atodūsis Iiš Žemės įsčių?)
• Šeimų sąjūdžio planuoto mitingo išvakarėse – liberalaus jaunimo akcija prie Prezidentūros
– diena.lt/naujienos/vilnius/miesto-pulsas/seimu-sajudzio-planuoto-mitingo-isvakarese-liberalaus-jaunimo-akcija-prie-prezidenturos-1041233
• Kaip žlugdomas režimui nepaklūstantis verslas.
– laisvaslaikrastis.lt/kaip-zlugdomas-rezimui-nepaklustantis-verslas/
Kūrybiškai parašytas, daug aiškumo įnešantis straipsnis. Labai praverstų vyresniųjų klasių ar studentų programose, mokantis istorijos, dėl bendro išprusimo…
Šitą autorių laikiau išmintingesniu.
Ir suprask dabar kad geras, ar jis toks trumparegis, ar agentas stumiantis globalistų reikalus.
Tos pačios negerovės bujoja ir visose kaimyninėse šalyse.
Ir ne tiktai.
Turiu draugų Amerikoje, juos tos bėdos ir genderinė propaganda užlupo daug anksčiau.
Problema yra globali.
Bet gerai sureguliuotos propagandos dėka bandoma parodyt, kad tai vietinių vadukų išmonės.
Jeigu liaudis perkaistų – kaltas yra.
Kaltinama ne sistema, o maža tos sistemos muterkėlė Šimonytė.
Jos nebus, atsiras kitas karjeristas. Tas pats karabasas ar klounas Zakarauckas ar kitas ištroškęs lovio veikėjs. Jis elgisis taip pat. Stums iš aukščiau primestus įstatymus ir pasitelkęs represijas kovos su neegzistuojančiu gripu.
Ne per seniausiai apie koronę kalbėjau su lenku.
Jo pyktis taip pat buvo sutelktas į kažkokius “blogus” politikus. (tarytum politikų būna gerų :):):))
Reiškia ir ten žmonių nepasitenkinimas nukreipiamas ta pačia linkme.
„Kančia – vienas labiausiai žmogų taurinančių veiksnių. Be jos nėra nei tikros meilės, nei romantikos, nei patriotizmo. Visa tai reikalauja aukoti save.“ Paaiškinu. Tikroje meilėje (gali būti netikra?) nėra jokos kančios, nebent yra vaginizmo ar potencijos problemos. Romantikoje nėra jokios kančios, nebent batai pernelyg maži ir trina, laipiojant po kalnus aplink Lac de Genève (visada pirkite vienu numeriu didesnius!) Patriotizme nėra jokios kančios, nebent Tėvynė (ar tėvynė?) mylima tik su išskaičiavimu.
“Vaginizmas ar potencija” iš kitos operos. Ją “dainuoja” visi žvėriukai, gyvuliukai, paukščiukai, vabaliukai…
O va meilę pasiekti ir žmogui ne kožnam pavyksta. Na nebent ta pirmoji… O paskui, kaip loterija – dalykas retas.
Tuo tarpu kančia ištaurina. Kaip muilas nuplauna kūną, taip kančia – sielą. Ji tampa kitokia, pasiruošusi susijungti, su viskuo…
Mazochizmas.
Diedas išvardijo bėdas , bet nepasiūlė kelio kaip jas nugalėti. Pvz; Šustauskas siūlė “sutratės kalašnikovai” . Nesutratėjo (gal kalašas surūdijo). Keli bernai akmenis pamėtė į Seimo langus. Gavo “gumos” ir vėl sugulė ant “sofkių”. Nėr už ką balsuoti. Dejuojam toliau. Nes visi nori prie lovio.
Nors Lietuva neturi lyderio galinčio išjudinti žmones, o jei toks atsirastų, būtų greit užgesintas, bet išeitis visada yra.
Ir geriausia išeitis šiais laikais, nekelt subinės nuo sofkės.
Pirmiausia dėl to, kad savo subinę reikia labai saugot nuo švirkšto su nežinia kokios sudėties serumu. Taip vadinamu skiepu.
Sofka labai padeda per rinkimus ir referendumus.
Nelakstantymas po šias akcijas taip pat politinė pozicija.
Pati gudriausia.
Nebalsuojantys nebūna apgauti.
Pripažinkim, sugrįžo bardakas komunizmas. Reikalingi tik tie kurie užuodžia iš kur vėjas pučia ir kalba tik tai kas reikia.
Visi kiti – minkoma liaudies masė.
Todėl reikia gyvent kai prie ruskio. Valdžia sau, o žmonės sau.
Šeimoje, giminių susiėjime, draugų rate, tarp kaimynų, nekalbėt apie koronę ir kitą “nepriklausomos” žiniasklaidos brukamą brudą.(prie ruskio suvažiavę šieno dorot ar bulbų kast juk nekalbėdavom apie partijos suvažiavimo nutarimus:):):):)) Neieškot gelbėtojo tarp politikų. Tie vis tiek apgaus. Gyvent savo gyvenimą su savo tiesomis kurias tėvai ir seneliai pripažino.
Mes užsispyrę ir konservatyvūs.
Labai teigiamas bruožas.
Vis tiek išlauksim tos dienos, kai šitas bardakas subyrės.
Manau ilgai laukt nereiks.
O iki to laiko, svarbu neprarast žmogiškų verybių.
Diedui teksto suvokimo problemos. Aiškiai rašoma, kad PIŠ dirba globalistams.
Trys stipriausiai sukniedytos liberaliausios partijos valdo, ne tas/ta, tai kitas/kita būtų viršuje, ir būtų tas pats liberalumas, kaip šiandien. Tarp kitko, marakešas ir stambulas prie kokių valdančiųjų buvo pasirašytas?
” Diedas” – personažas ne eilinis. Jį skaityti įdomu. Kartą juokiausi iki ašarų, kai rašė apie “kiaules komunistus”…
Šį kartą jis man priminė senbernį Antaną iš mamos tremties prisiminimų:
Antanas buvo trumparegis, bet akinių nenešiojo. Kartą jis susidomėjo, ko ten visi eina į kažkokį “filmą”? Nuėjo ir jis, atsisėdo paskutinėj eilėj…
O kaip jis po to keikėsi, kad buvo apgautas – už kažkokius “šešėlius” mokėjo pinigus. Kokie visi esą durniai neraliuoti, žiūri šešėlius, juokiasi, aptarinėja…
Juk straipsnyje aptariamos politinės sistemos – komunizmas, fašizmas, dabartinės atmainos. Analizuojami panašumai ir skirtumai. Paminėti su jomis susiję asmenys V. Leninas, B. Musolinis, F. Petenas, V. Putinas… Bet Diedas pamatė tik Šimonytę…
Jeigu mes, Karakalpakiškio kaimo aktyvas, nuversim mūsų apylinkės vaistinės pardavimų vadybininkę Šimonyčią, ar globali kompanija į jos vietą nepaskirs kitos?
Dar geriau planus vykdančios, dar daugiau stebuklingo serumo išplatinančios.
„Jie net labiau primena ne landsbergininkus, o brazauskininkus – amžinus prisitaikėlius, dvasines vėtrunges“ – šis teiginys (ir ditirambo sugiedojimas prieš jį) nuskamba, kaip nevaisingas mėginimas patyliukais įteigti, kad Tėvynės sajunga čia nieko dėta.
Ne tai, nesugraibai. V. Landsbergis prieš 30 metų su anuometiniais sąjūdiečiais (vėliau konservatoriais) ėjo prieš srovę, prieš didžiulę TSRS galybę…
Tuo tarpu Brazauskininkai – visada pasroviui, buvo prisitaikėliai, ko laborantai…
Kuo V. Landsbergis su visais konservatoriais patapo dabar, tai jau kita istorija, kaip toje pasakoje apie drakoną…
Tai va, pagal autorių, dabartiniai pišistai, priešakyje su I.Šimonyte, dėl ko laboravimo su globalistais, panašesni į brazauskininkus. Jie prisitaikėliai…
Džiugu, kad tamsta sugraibai 🙂
Kažkodėl autoriaus yra pamirštas toks Lietuvai ne antraeilis iš tų daugybės “izmų”, tai – ” kresizmas, kuriuo gyvena viena iš kaimynių ir kuris tyko savo istorinės valandos…
Beje, ir Vytauto Landsbergio, pasak autoriaus ėjusio istorinių procesų priekyje, kažkaip nesimatė. Veikiau, kad čia vykusiai buvo prisišlieta prie jau sujudusio Sąjūdžio…
Visa tai kas čia parašyta reikia priimti tų globalių įvykių kontekste. Lietuvos politikai pasidarė tarnaitė globalių korporacijų interesų , PSO, ir kas už to stovi. Swabas yra tik “kalbanti galva”, už jo stovi min 26 globalios korporacijos, kurios diktuoja savo sąlygas šalių vyiriausybėms. Kitaip negalima suprasti kodėl tildomi kitaminčiai dėl vakcinavimo, kodėl neįsiklausoma į mokslininkų nuomone, kodėl daugelis sprendimų yra politiniai. Pažiūrėkit Youtube “Фурсов: Миpoвaя вepхyшкa в oтчaянии. Афepa Бoльшoгo oбнyлeния пpoвaлилacь с тpecкoм 20.06.2021”
Politinės sistemos, kurias šitame straipsnyje apibūdina Marius yra viena dedamoji. Bet yra dar ir kitų. Asmeninės lyderių savybės, ego faktorius, ambicijos…
Viską sudėjus, tampa net sudėtinga pasakyti, kas pirmiau – ar fašizmas tik išryškino Benitą Musolinį, ar Musolinis pagimdė fašizmą? Viena aišku, kad visiems faktoriams sukritus į vieną kryptį, gali gautis tikras “dinamitas”…
Mūsų (Šimonytės) atvejis į tai panašus. Ji tokia neabejotina lyderė, visus pranokstanti, kad “klampinti save diskusijose” nemato prasmės…