Sekmadienis, 7 kovo, 2021
  • Apie Alkas.lt
  • Saulės arkliukai
    • Naujienos
    • Diskusijos
    • Kultūros teorijų labirintai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Nuomonių ratas Lietuvos kelias

M. Kundrotas. Darsyk apie rasizmą ir diskriminaciją (video)

Marius Kundrotas, www.alkas.lt
2017 06 18 00:36
33
Marius Kundrotas | Alkas.lt, J. Vaiškūno nuotr.

Marius Kundrotas | Alkas.lt, J. Vaiškūno nuotr.

Marius Kundrotas | Alkas.lt, J. Vaiškūno nuotr.
Marius Kundrotas | Alkas.lt, J. Vaiškūno nuotr.

„Lietuvos ryto“ laikraščio ir sporto klubo vadovo Gedvydo Vainausko žodžiai per „Lietuvos ryto“ televiziją sukėlė šurmulį visame pasaulyje. Pasirodo, į komandą galima priimti tik du juodaodžius. Ne daugiau. Nes susidaro klanas, trukdantis dirbti visai komandai. Pasisakymas, mažų mažiausiai, atviras klausimams. Jei norima Lietuvos sporto komandą išlaikyti lietuvišką, reiktų taip ir sakyti. Jog daugumą jos narių turi sudaryti Lietuvos piliečiai arba dar griežčiau – etniniai lietuviai. Žinoma, tai irgi sukeltų audrą, bet būtų aiškus principas. Koks gi principas išsakytas dabar? Kad baltas geresnis už juodą?

Nežiūrint pasisakymo keistumo jis atskleidė graudžią tiesą. „Facebook“ socialiniame tinkle pasipylė teisėti ir teisingi klausimai: jei kurio nors klubo vadovas leistų priimti tiktai iki dviejų baltaodžių, ar protestai būtų pasiekę tokį mastą? Ar jie apskritai pasiektų viešąsias erdves? Vargu.

Politkorektiškose erdvėse jau įprasta, kad net smurtinių nusikaltimų atvejais vienaip teisiama, kai europietis užpuola afrikietį, azijietį ar lotynų amerikietį, kitaip – kai įvyksta priešingai, trečiaip – kai nusikaltimas įvyksta tos pačios rasės viduje. Tuo ypač garsėja Skandinavija. O JAV juodiesiems ir spalvotiesiems gyventojams numatytos kvotos universitetuose ir kitose įstaigose. Kai kas tai vadina pozityviąja diskriminacija, bet kas vienam – pozityvu, kitam atsisuka negatyviai.

Kas gi yra rasizmas? Daug kas painioja rasizmą su rasializmu, panašiai kaip nacionalizmą su nacizmu. Rasialistas tiesiog pripažįsta rasių skirtumų faktą. Rasistas agresyviąja prasme skirsto žmones į geresnius ir blogesnius pagal jų rasę arba netgi tiki, jog vienos rasės turi teisę skriausti, išnaudoti, kraštutiniu atveju – net naikinti kitų rasių žmones. Mąstantis žmogus vengia stereotipų, tačiau esama net statistinių duomenų, pagal kuriuos Europos, Azijos ir Afrikos rasės pasižymi skirtingais gabumais vienose srityse ir trūkumais kitose. Dabar tokie tyrimai beveik uždrausti.

Net nacionalizmas labiau toleruojamas už rasializmą, tapatinamą su rasizmu. Kyla klausimas, kodėl mylėti savo tautą (išlaikant pagarbą ar bent toleranciją kitoms) – leistina, o mylėti savo rasę (išpildant tą pačią sąlygą) – jau nuodėmė? Gal dėl to, jog tauta vis labiau suvokiama kaip kultūrinis ar net politinis konstruktas, o rasė – vienaip ar kitaip – biologinė? Iš tiesų kiek keistoka garbinti biologinę grupę, tarsi priklausomybė jai būtų koks nors mūsų nuopelnas. Kas kita – priklausomybė tautai, kur svarbią reikšmę turi prigimtis, bet brandus tapatumas priklauso dvasinei sričiai.

Rasei tapatumą teikia gamta be jokios mūsų valios, be mūsų minčių ar darbų. Tautos tapatumas bręsta būtent šių veiksnių dėka. Nežiūrint to kiekvienas renkasi, ką mylėti, jei dar galime kalbėti apie laisvą visuomenę. Jei man mėlynakė blondinė patinka labiau už rudaakę brunetę, tai yra mano ir tiktai mano reikalas. Kol nėra žeminimo, smurto ar kitokios skriaudos rudaakių brunečių atžvilgiu.

Ar sporto klubo vadovas turi teisę į savo klubą, išlaikomą savo pinigais, priimti vien aukštus mėlynakius blondinus? Tikrai turi, juk tai – privati įstaiga. Net jei sugalvotų priimti vien kairiarankius, tai būtų jo teisė. Ar būtina apie tai viešai skelbti? Nebūtina, gal net keista, bet ir tai – jo teisė. Ar turi teisę privatus restoranas ant įėjimo durų užsikabinti lentelę su užrašu: homoseksualūs klientai prašomi rinktis kitą maitinimo įstaigą? Be jokios abejonės. Kiekviena privati įstaiga, kaip ir privatus asmuo, gali rinktis bet kokias preferencijas, net jeigu jos būtų keistos.

Diskriminacijos sąvoka labiausiai taikytina valstybei ir valstybinėms įstaigoms. Jei egzistuoja bendros žmogaus ar piliečio teisės, jos turi būti taikomos be jokio išskyrimo. Jei afrikietis gauna Lietuvos pilietybę, nuo tos sekundės jis turi teisę balsuoti rinkimuose ir pats būti renkamas, išskyrus išimtis, kurias gali nustatyti tiktai įstatymas. Jis taip pat turi teisę naudotis viešosiomis paslaugomis, socialiniu draudimu ir kitais pilietybės teikiamais privalumais.

Antra vertus net valstybinėse įstaigose, siekiant užtikrinti viešąjį interesą, kai kuriais atvejais diskriminacijos sąvoka – svarstytina. Pavyzdžiui švietimo įstaigoje gali kilti klausimas, ar homoseksualus asmuo gali tapti mokytoju. Ko gero, tai turėtų spręsti mokyklos bendruomenė – moksleiviai, jų tėvai ir mokytojų kolektyvas. Tai būtų demokratiška. O jei kas nors tuo pačiu pagrindu užgins mokytojauti protestantui, pagoniui ar musulmonui? Deja, galioja tas pats principas.

Juolab kad panaši diskriminacija veikia praktikoje. Tik ji slepiama. Pamėginkite įsidarbinti švietimo įstaigoje, būdamas prieštaringai vertinamos religinės bendruomenės arba politinio judėjimo nariu. Atsiras šimtas vienuolika priežasčių užtrenkti duris, nors tikroji bus visai kitokia.

Žvelkime dar toliau. O jei bus uždrausta mokytojauti lenkui, rusui arba žydui? Šie atvejai kiek kitokie. Nes homoseksualus gyvenimo būdas, religija ar politinė stovykla reiškia tam tikrą pasaulėžiūrą, tam tikrą vertybių sistemą, kuri gali būti priimtina arba atmestina, dėl to galima svarstyti demokratiniame procese. O štai lenkas, rusas arba žydas yra tiesiog tautybė. Tačiau tuo pačiu pagrindu galima uždrausti mokytojauti Lenkų rinkimų akcijos atstovui, Kremliaus rėmėjui ar kosmopolitui, jei taip nuspręs bendruomenė.

Atviros preferencijos geriau, nei paslėptos. Daugiau skaidrumo, mažiau korupcijos ir intrigų. Nori būti mokytojas – susirink bendraminčius ir kurk savo mokyklą. Švietimas – per daug subtili sritis, kad būtų patikimas vien tolerancijos principui. O kaip teisėtvarka ir teisėsauga? Čia problemas išspręstų demokratinis procesas kita forma, pirmiausiai – prisiekusiųjų teismų ir tarėjų institutai. Jei bendruomenė užsimanys išsirinkti teismo pareigūnus iš homoseksualių afrikiečių – jos valia. Na, o tokiose srityse, kaip sveikatos apsauga, muziejai ar bibliotekos, pasaulėžiūra ar kitokia tapatybė vargiai turi didelės reikšmės, todėl čia galėtų būti apsiribojama kompetencijos kriterijais.

Žinoma, kiekvienas atvejis gali būti diskutuojamas. Pavyzdžiui sveikatos apsaugos sistemoje pasaulėžiūra gali turėti reikšmės, ypač kalbant apie abortus ir eutanaziją. Ar gyvybės kultūrą palaikantis gydytojas gali būti verčiamas atlikti tokias procedūras, kai jas leidžia įstatymas? Čia galima pasitelkti pavyzdį iš kitos srities – karinės tarnybos, kur pacifistinių pažiūrų asmenims leidžiama rinktis alternatyviąją tarnybą. Taigi, valstybinėse gydymo įstaigose turėtų veikti lygiateisiškumo principas skirtingų pažiūrų darbuotojams. Vargu, ar čia tiktų demokratinis personalo balsavimas, nes žmogaus gyvybė vargiai gali būti sprendžiama šiuo būdu.

Gyvybės kultūrą palaikantis medikas turėtų iš anksto išdėstyti savo pažiūras ir susitarti su įstaiga dėl sąlygų darbo sutartyje, kurioje turėtų būti skiltis, skirta abortų ar eutanazijos klausimams. Atitinkama sutartis galėtų veikti ir privačioje gydymo įstaigoje, tik ši – skirtingai, nei valstybinė – turėtų teisę nustatyti savus kriterijus ir alternatyvių pažiūrų kandidatą palikti už durų.

Na, o gydytojo rasė arba tautybė jau vargu, ar kam turėtų rūpėti, kaip ir restorano padavėjo. Dėl muziejininkų ar bibliotekininkų, jų kontaktas su žmonėmis turi mažesnę įtaką visuomenės vertybių formavimui, nei mokytojo, todėl čia galima taikyti tolerancijos principą.

Atidesnis skaitytojas sušuks: bet juk politika labiausiai formuoja visuomenės nuomonę, tai gal reiktų uždrausti prieštaringų pažiūrų žmonėms balotiruotis rinkimuose ir užimti valdžios postus? Atsakymas būtų: palikime apsispręsti visuomenei. Jei rinkėjai norės matyti Seime, savivaldybėje ar kitoje politinėje institucijoje tam tikrų pažiūrų žmogų, jį ir išsirinks. Kitaip būtų diktatūra, o pagrindinė šio teksto mintis, kad žmogus laisvas rinktis, kol tai išsitenka tam tikrose ribose.

Taigi, „Lietuvos ryto“ vadovo pasisakyme – jokio kriminalo. Galima jo pasisakymu stebėtis, galima jį smerkti – tai irgi laisvo žmogaus teisė, bet nėra jokio pagrindo reikalauti kažin kokios atsakomybės. Antraip priartėsime prie to, jog uždrausime žmogui rinktis jam patinkančią žmoną. Vargu, ar kas norėtų gyventi tokioje visuomenėje.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. M. Kundrotas. Jausmuose tiesos nėra. Darsyk apie migraciją
  2. M. Kundrotas. Ar apginsime savo didvyrius? (video)
  3. M. Kundrotas. Tautos simbolių neatiduosime (video)
  4. M. Kundrotas. Daugiau niekada!
  5. M. Kundrotas. Aš irgi svajoju
  6. M. Kundrotas. Tauta ir ideologija
  7. M. Kundrotas. Kada mirė respublika?
  8. M. Kundrotas. Žvejyba drumstame vandenyje
  9. M. Kundrotas. Ar įmanomas trečias kelias?
  10. M. Kundrotas. Žemės ir kalbos tauta
  11. M. Kundrotas. Ar susivienys tautinės jėgos?
  12. M. Kundrotas. Demokratijos problemos ir jų sprendimas
  13. M. Kundrotas. Patriotai, kosmopolitai ir vatnikai: kas yra kas?
  14. M. Kundrotas. Kai žodis tampa darbu
  15. M. Kundrotas. Etninių žemių akcentai šiuolaikinėje tautininkystėje
  16. M. Kundrotas. Vidurys tautininkų politikoje (II): Tautiškumas ir valstybingumas
  17. M. Kundrotas. Edmundo Berko konservatizmas ir šiuolaikiniai lietuviškieji konservatoriai (IV)
  18. M. Kundrotas. Antiizraelizmas – tai antisemitizmas?
  19. M. Kundrotas. Nacionaliniai elito ypatumai (I)
  20. M. Kundrotas. Nacionaliniai elito ypatumai (II)
  21. M. Kundrotas. Europos tautininkai ir jų vadai (I)
  22. M. Kundrotas. Europos tautininkai ir jų vadai (III)
  23. M. Kundrotas. Europos tautininkai ir jų vadai (II)
  24. M. Kundrotas. Nacionalizmas ir nacizmas: vienovė, atskirtis ar priešprieša?
  25. M. Kundrotas. Antanas Smetona – signataras, tautininkas, prezidentas
  26. M. Kundrotas. Šiuolaikinė Lietuvos misija
  27. M. Kundrotas. Geras vokietis – geriau už blogą čeką!
  28. M.Kundrotas. Tauta ir kilmė
  29. M. Kundrotas. Ar tikrai tauta – žmogiškumo veidrodis?
  30. M. Kundrotas. Nuo Padanijos iki Oranijos: kada gimsta tautos?

ALKO TURINYS

Pastabos 33

  1. ruta says:
    4 m. ago

    Atleiskit jei klystu,bet is pasisakymo supratau,kad komandoje esantys svetimsaliai(siuo atveju-juodaodziai) sudaro savo grupele Ar kitaip -,,ganga” ir atsiskiria nuo kitu komandos nariu.Tai visai suprantama ,nes jie cia svetimi,bet ar tai naudinga komandai bendrai ? Bent as supratau taip Vainausko pasisakyma.

    Atsakyti
  2. Erškėtis says:
    4 m. ago

    Beveik dauguma minčių, pasvarstymų teisingos, pritariu. Tiktai apie tą demokratiją, tautos pasirinkimą su kuo ir kaip (kas valdytų, kaip valdytų) – reiktų plačiau žiūrėti, mąstyti.
    Dėl komandų, manau ne tik man, bet ir kitiems svarbu, kad komandose žaistų labiau patys lietuvaičiai. Turint milijonų (čia, manyčiau ir valstybės politika), kaip Rusija (CASK), kitos, turkų, graikų komandos, galima nusipirkti daug kitataučių (ir juodaodžių) ir išsilaikyti krepšinio elite. Pergalės, garbė svetimomis rankomis. Juokinga tikrovė, kuomet Europos komandos susitinka, kad ir CASK su kokia turkų komanda, o jose pagrindiniai žaidėjai – juodaodžiai. O mūsų daug gabių krepšininkų iškeliauja svetur (kai kurie ten pradingsta, prasėdi), o stambūs pinigai sumokami kitataučiams, kuriems, aišku, nerūpi mūsų patriotiniai dalykai, o svarbu tik pinigai. Privačios komandos nėra tik savininkų reikalas. Komandos remiamos ir visų mokesčių mokėtojų pinigais. Krepšinis visiems, ne tik komandų savininkams.
    Dar dėl tautos, visuomenės pasirinkimo, demokratinės politikos. Ar lietuvių tautos mūsų seimūnai, tuomet valdantys, vadovai atsiklausė dėl besąlygiško stojimo Europos sąjungon? Juk, pamenu, buvę komunistai strimgalviais negarbingai nėrė į Europos bendriją, nesvarstytos jokios sąlygos, trūkumai, privalumai.
    Niekas lietuvių tautos neatsiklausė, plačiai neaptarė ir ir dėl sovietinių kolonistų, keliasdešimt tūkstančių rusų, Lietuvos pilietybės jiems suteikimo. Nusprendė apsvaigę nuo valdžios Sąjūdžio vadovai. Ir tai demokratija?. Tiktai apie demokratiją kalbama rinkimuose. Tai jau pasekmės. Kolonistai jau turi visas Lietuvos teises. Lietuvių tauta trumparegių politikų išprievartauta. Dargi Lietuvos pilietybė buvo suteikta okupantų karininkams. Vos ne panašiai buvo 1940-ais. Ir dar antroji didžiausia klaida – desovietizacijos neįvykdymas. O kur dar komunizmo teismas? Ir vėl Lietuvos tuometiniai vadovai nusiplauna rankas. Jie už tai atsakingi. Tai kokia gali būti lietuvių tautos laisva teisė pasirinkti, kuomet jau lieka grumtis su pusiau aklų, net išdavikiškų politikų pasekmėmis?…

    Atsakyti
    • Erškėtis says:
      4 m. ago

      O eurai vietoj litų? Kaip valdantys politikieriai čiulbėjo apie eurų naudą ir kad kainos jokiu būdu nekils. Politikams išdavikams lietuvių tautos, tebūnie visų piliečių nuomonė, nerūpėjo. Ir piliečiai liko teisūs, kainos kilo, pakilo ir be mielių.
      Laikas įvardinti tuos politikus išdavikus. Kuomet kokios įstaigos vadovas blogai vadovauja – kritikuojama, šalinamas, o nemokšos, trumparegiai politikai ir toliau valdininkauja, politikauja. Gal dėl to, kad nėra asmeninės atsakomybės įstatymo.

      Atsakyti
  3. Kemblys says:
    4 m. ago

    Marius Kundrotas:
    ,,Daug kas painioja rasizmą su rasializmu…”

    RASIALIZMAS – kundrotizmas? (neradau žodynuose 🙂 🙂 )

    Atsakyti
    • tikras lietuvis says:
      4 m. ago

      Berašti, skaityk:
      https://en.wikipedia.org/wiki/Racialism
      According to Oxford Dictionaries Online, racialism is “another term for racism”.[9] The Merriam-Webster Dictionary defines racialism as “a theory that race determines human traits and capacities” and defines “racism” as “a belief that race is the primary determinant of human traits and capacities and that racial differences produce an inherent superiority of a particular race”.

      Расиализм (англ. racialism) — термин, который может пониматься как:
      синоним расизма[1].
      убеждение в реальном существовании человеческих рас и расовых различий между людьми[2].
      https://ru.wikipedia.org/wiki/Расиализм

      Atsakyti
      • Kemblys says:
        4 m. ago

        Taaaip… jums ten rusiškiems, t.y. tau ir Mariui Kundrotui, angliškas ,,racialism” virsta lietuvišku RASIALIZMU 🙂 🙂 🙂

        Mano Anglonas verčia į RASIZMĄ. Ir žinok dabar kuo čia tikėti: išsimokslinusiu milicininku ar buvusiu Tautininkų sąjungos vicepirmininku Kundrotu, ar tais beraščiais kalbininkais…

        Atsakyti
        • Preobraženskis says:
          4 m. ago

          Nežinia, ar tie kalbininkai susipažinę su visuomenės mokslais.

          Atsakyti
          • Kemblys says:
            4 m. ago

            Gerai, įmesk nuorodą (rasiu ir bibliotekoje, ir internete) kokiame TERMINŲ žodyne yra apibrėžtas tas RASIALIZMAS.

            Manau, kad šį klausimą reikia išsiaiškinti, nes Kundrotas parašė: ,,Daug kas painioja rasizmą su rasializmu…”

          • tikras lietuvis says:
            4 m. ago

            Kalbininkai nėra filosofai, dėl ko ne jiems filosofinius reikalus spręsti. Bet kembliams tai nedaeina, nes anie yra maskolių šnipai ir lietuvių kalbos galimybių nežino.

          • tikras lietuvis says:
            4 m. ago

            Be to, Kundrotas visokiems kembliams paaiškina kas yra kas: citata:”Rasialistas tiesiog pripažįsta rasių skirtumų faktą. Rasistas agresyviąja prasme skirsto žmones į geresnius ir blogesnius pagal jų rasę arba netgi tiki, jog vienos rasės turi teisę skriausti”, bet kembliai yra tokie sutvėrimai, kad jie lietuvių kalbos nesugeba suprasti, nors tu jiems kuolą ant galvos tašyk.

          • Kemblys says:
            4 m. ago

            Nesikarščiuok, ‘tikras lituvi’ – pats juk man aiškinai angliškai ir rusiškai… O anglų kalbos žodyne aiškiai parašyta – RASIZMAS 🙂 🙂

          • tikras lietuvis says:
            4 m. ago

            Skaityk iš naujo, moli.

          • tikras lietuvis says:
            4 m. ago

            Ypač tai:
            “Kas gi yra rasizmas? Daug kas painioja rasizmą su rasializmu, panašiai kaip nacionalizmą su nacizmu. Rasialistas tiesiog pripažįsta rasių skirtumų faktą. Rasistas agresyviąja prasme skirsto žmones į geresnius ir blogesnius pagal jų rasę arba netgi tiki, jog vienos rasės turi teisę skriausti, išnaudoti, kraštutiniu atveju – net naikinti kitų rasių žmones”.

          • Kemblys says:
            4 m. ago

            Tu tiki Kundrotu? 🙂 🙂 🙂

            Jei RASIALIZMAS būtų moksle vartojamas žodis, tai koks nors rusiškas ‘Preobraženskis’ seniai būtų įmetęs nuorodą į žodyną…

          • tikras lietuvis says:
            4 m. ago

            Taigi daviau nuorodas – ką čia dar sapalioji?

          • Kemblys says:
            4 m. ago

            Tavo angliška ir rusiška nuoroda, ‘tikras lituvi’, neįrodo, kad RASIALIZMAS yra mokslo TERMINAS. Pvz., According to Oxford Dictionaries Online, racialism is “another term for racism” (manau sugebėsi išsiversti). Kundrotas parašė anglišką žodį, kurį žodynas verčia į tarptautinį RASIZMAS. Žodyno reikšmė prieštarauja Kundroto aiškinimui. Man visada linksma skaityti ‘kundrotizmus’, pvz., TAUTININKYSTĖ (rasi ‘alko’ paieškoje) 🙂 🙂 🙂

          • tikras lietuvis says:
            4 m. ago

            Tu nuorodas visas perskaityk, buožgalvi maskolinis. Jei tau iš duotų sakinių nėra aišku – Kundrotas yra teisus ir baik išsidirbinėti.
            Bent pavadinimus perskaityk, jei daugiau nesugebi, o ten aiškiai parašyta: rasializmas.

          • Kemblys says:
            4 m. ago

            Nesikarščiuok, ‘tikras lituvi’. Mūsų ginčo esmė, kad Kundrotas rado spragą tarp rusiškos Vikipedijos ir to ten Oksfordo žodyno RASIALIZMO aiškinimo. Kundrotas teisus: ,,,,Daug kas painioja rasizmą su rasializmu…” !!!!!!!!!!!!

          • tikras lietuvis says:
            4 m. ago

            Tai ne jis rado spragą, tai tavo galvelėje yra spraga, nes ne tik, kad nesugebi ko nors pasakyti apie esmę, nesi joks kalbos žinovas, bet ir nesugebi pasitikrinti internete, kad nešnekėtum nesąmonių būk Kundrotas rašo apie tai ko nežino.

          • tikras lietuvis says:
            4 m. ago

            Ir pasimokyk gramatikos, nes net vardų nesugebi taisyklingai parašyti.

  4. tikras lietuvis says:
    4 m. ago

    Citata: “O štai lenkas, rusas arba žydas yra tiesiog tautybė”.

    Visąlaik galvojau – kas Lietuvai perša nesančias tautas?
    Ogi Kundrotas.

    Atsakyti
  5. Tadas says:
    4 m. ago

    Jauciu svetima geda skaityti apie tai kad homoseksualas turetu gauti leidima is tevu ir pns. Gal to homoseksualo iq didziausias negu kitu mokytoju ir staiga kazkam nepatinka jo budas ir jis darbo negauna. Analogiskai situacija su veganais, krisnaitais, susituokusiais nesusituojusiais, megstanciais pypke ir ne. Absurdas

    Atsakyti
    • tikras lietuvis says:
      4 m. ago

      Homoseksualai, t.y. tikrieji, kurie tokiais gimė, į jokias homoseksualistų, kurie slepiasi po gėjų kauke (gay[geɪ] 3.nedoras gėjus,homoseksualistas http://lkiis.lki.lt), akcijas neina, nes jiems nėra ko įrodinėti. Viešojoje erdvėje juos matome ir JIE NEI VIENAS NEDALYVAUJA homoseksualistų, senoviškai tariant pederastų, akcijose, nes homoseksualizmas yra priklausomybė, kuri sėkmingai gydoma JAV: http://www.christianpost.com/news/ex-gay-activist-begins-10-day-trip-to-washington-against-homo-fascism-100558/

      Atsakyti
      • Bartas says:
        4 m. ago

        Kai vieno piliečio paklausiau, kuo “gėjus” skiriasi nuo “piderasto” atsakė taip; “gėjus” gyvena gražiame name, važinėja prabangiu visureigiu, o tas kitas – “piderastas” maitinasi prie “konteinerio”(man jie abu vyrpisiai). Tai kaip čia suprasti. Čia rasizmas ar ne?

        Atsakyti
        • tikras lietuvis says:
          4 m. ago

          ) 🙂 🙂
          O kas nutiktų jei nebežiūrėtum į pasaulį per tą moteriškąją skylutę?
          Gal tuomet ateitų supratimas, kad vieniems iš jų polinkis į homoseksualumą yra nulemtas gamtos, t.y. objektyvu ir dėl to juos smerkti būtų tas pats, kas smerkti gamtą?
          Tada beliktų tie, kurie į tai nusiorientavo (ir tai pripažįsta) palaidu gyvenimu bei dėl ko ta jų priklausomybė yra išgydoma. Kaip tik pastarieji, besislapstantys po gėjų skraiste homoseksualistai seniau buvo vadinami pederastais, kas dabar daugumoje leidinių yra draudžiama ir kas yra iškrypėlių arba, kitaip sakant, mažumų cenzūra visuomenės daugumai, kas, aišku, iššauks kada nors prieš tuos naujo tipo diktatorius griežtas pasekmes. Musulmonai JAU jiems sako ne, nors ir mums nepriimtinu būdu.

          Atsakyti
  6. markas says:
    4 m. ago

    // M. Kundrotas: Taigi, „Lietuvos ryto“ vadovo pasisakyme – jokio kriminalo. Galima jo pasisakymu stebėtis, galima jį smerkti – tai irgi laisvo žmogaus teisė, bet nėra jokio pagrindo reikalauti kažin kokios atsakomybės. // ———– Man atrodo, kriminalas būtų, jei G. Vainauskas būtų pasakęs, kad juodaodžių krepšininkų komandoje apskritai neturi būti.

    Atsakyti
    • S says:
      4 m. ago

      O man ir atrodo, kad jų komandoje apskritai neturi būti – kur čia “kriminalas”? 🙂 Ką nori, tą į savo lietuvišką komandą priimi, nes čia Lietuvos, o ne Afrikos varžybos – čia mūsų šalis, panašiai kaip namai, Tėvynė. Jeigu “juodaodžiai krepšininkai” komandose yra privalomi, tada jie yra nepageidautini NEGRAI.

      Atsakyti
      • markas says:
        4 m. ago

        Turėjau omenyje, kad prie G. Vainausko išsireiškimo nėra kaip prikibti teisiškai – jo teiginys neturi rasistinio atspalvio. Ten nėra rasinės diskriminacijos. Bent jau man taip atrodo…

        Atsakyti
    • Preobraženskis says:
      4 m. ago

      O kodėl turėtų būti privalomi? Gal dar tada reikia įvesti kvotas, kiek LT komandoje turi būti hutų, kiek tutsių, kiek hotentotų, kiek bušmėnų? Va tada jau būtų tolerancija visu gražumu. Junkeris plotų katučių.

      Atsakyti
      • markas says:
        4 m. ago

        Kokiu atveju G. Vainauskas būtų pasielgęs protingai? Jei būtų sau ramiai daręs tai, ką numatęs tų svetimšalių krepšininkų atžvilgiu. Su niekuo nesidalindamas raginimais kitoms komandoms ir motyvais (neabejoju, kad pas tokį kaip G. Vainauskas, jie – tikrai nerasistiniai). O dabar savo pliurpimu jis gal ir prišauks kvotas. Bent liberanalai netruks tuo pasinaudoti – jis davė peno jiems. Ir eilinį kartą įvyks visuotinis runkelinių galvų barstymas pelenais ir po to sekantis praplovimas.

        Atsakyti
        • tikras lietuvis says:
          4 m. ago

          Nieko nebus – kiek norim, tiek imam. Arba ne.

          Atsakyti
  7. Tvankstas says:
    4 m. ago

    Skirtumai tarp žmonių su skirtinga odos spalva yra, siekia iki 15 nuošimčių nuo bendros genetikos.
    Žmonių su Down sindromu ( anksčiau mongolizmu ) šioje Žemėje yra daugiau negu pusė : Kinija su lopšiu (prieš 40 tūkstančių metų), kitos Azijos šalys, Amerikos indėnai, taip pat daug žmonių ir Europoje ( su apvaliais saulutės veidais, trumpais kaklais, trumpomis kojomis ).
    Dėl šio sindromo atsirado L garsas iš R, kurio nėra nama kalboje, bet R garso nėra kinų kalboje.
    Žmonės, gyvenantys pastoviai temperatūroje virš 30 laipsnių Celsijaus, yra su perdėtai išvystytu hipofiziu gaminti lytinius hormonus, yra jautresni, negali susikaupti, atsiduoda jausmams ir kalbėti tik tai, ką mato, trūksta mąstymo abstraktumo.
    Afrikietės motinos neturi aukštojo la, vaikai negirdėdami iš motinos to švelnaus garso, auga grubūs.
    Vardinti apie rasių skirtumus galima daug ir tai yra rasializmas, bet tai šiandien vertinama kaip rasizmas, politiškai nekorektiška, nors tai tėra paprasta tiesa, ją pašalinant, vykdoma apgavystė.
    Tai tai pat, jei rašo judėjas, tai gerai (pvz., JAV dramaturgas Arthur Miller : ‘ kiekvienas gojus iš prigimties yra antisemitas’), jei cituoji judėją, tai yra antisemitizmas.

    Atsakyti
    • tikras lietuvis says:
      4 m. ago

      Nereikia susikoncentruoti į odos spalvą – visi žmonės ir taip yra skirtingi, o dar skirtingesni, jei jie turi kokių tai ypatybių, jei priklauso vienai ar kitai grupei pagal vienokius ar kitokius požymius.

      Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Kiti Straipsniai

Jonas Vaiškūnas | Alkas.lt nuotr.

J. Vaiškūnas: Į vietas, dėmesio, marš! (nuotraukos)

2021 03 06
Mindaugas Puidokas | Alkas.lt, J. Vaiškūno nuotr.

M. Puidokas. Referendumas dėl Stambulo konvencijos būtinas

2021 03 04
M. Kundrotas. Apie lyčių perkūrimą – šaltai, bet iš esmės

M. Kundrotas. Apie lyčių perkūrimą – šaltai, bet iš esmės

2021 03 02
Smulkinta mėsa: kaip išsirinkti ir į ką atkreipti dėmesį?

Smulkinta mėsa: kaip išsirinkti ir į ką atkreipti dėmesį?

2021 02 27
„Mokslo sriuba“: kokią grąžą valstybei generuoja investicijos į mokslą ir studijas? (video)

M. Kundrotas. Nužmoginimas ir nužmogėjimas. Ką pasakė Artūras Žukauskas?

2021 02 25
dr. Algimantas Matulevičius | lrs.lt, O. Posaškovos nuotr.

A. Matulevičius. Šventės ir kasdienybė

2021 02 18
Vydūnas. Tautos ir laisvės reikšmė

Vydūnas. Tautos ir laisvės reikšmė

2021 02 18
K. Skrupskelis. Kritinė istorija ir 1941 metų sukilimas

K. Skrupskelis. Kritinė istorija ir 1941 metų sukilimas

2021 02 13
Marius Kundrotas | asmeninė nuotr.

M. Kundrotas. Liberalieji totalitarai pagaliau nusimeta kaukes

2021 02 12
A. Pažėraitė. Istoriškumo iššūkiai religinėms tapatybėms

A. Pažėraitė. Istoriškumo iššūkiai religinėms tapatybėms

2021 02 06
Rodyti daugiau

Naujienos

Tyrimas: dauguma gyventojų nežino, kaip gali teršti vandens telkinius
Gamta ir žmogus

Tyrimas: dauguma gyventojų nežino, kaip gali teršti vandens telkinius

2021 03 07
Kas gali palengvinti nuotolinį darbą?
Lietuvoje

Užimtumo tarnyba: kam šiemet geriausiai seksis įsidarbinti?

2021 03 07
Naujiems sumanymams savo iššūkius atveria ir viešasis sektorius
Gamta ir žmogus

Naujiems sumanymams savo iššūkius atveria ir viešasis sektorius

2021 03 07
Kiek kainuoja maisto gaminiai prekybos tinklų parduotuvėse?
Lietuvoje

Seimo Ateities komitete pristatytas Lietuvos struktūrinių pertvarkų finansavimo modelis

2021 03 07
Lietuvos studentų sąjunga išrinko naują prezidentą
Lietuvoje

Lietuvos studentų sąjunga išrinko naują prezidentą

2021 03 06
Kelias.sumin.lt
Lietuvoje

Ministerijos svetainėje – duomenys apie keliams skirtų lėšų paskirstymą

2021 03 06
Sostinė 700-ąją sukaktį pasitiks su įspūdingais kultūros ir meno renginiai
Kultūra

Sostinė 700-ąją sukaktį pasitiks su įspūdingais kultūros ir meno renginiai

2021 03 06
Kauno modernizmo architektūros paraiška pateikta UNESCO Pasaulio paveldo centrui
Kultūra

Kultūros ministras: „Ieškosime sprendimų dėl muziejų veiklos atnaujinimo“

2021 03 06


SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Pajūrietis apie Naujiems sumanymams savo iššūkius atveria ir viešasis sektorius
  • Kęstutis apie Dirbtinį intelektą kurianti lietuvė: jei moki parašyti rašinį, pavyks ir programuoti
  • Diedas apie J. Vaiškūnas: Į vietas, dėmesio, marš! (nuotraukos)
  • Akela apie Lietuvos studentų sąjunga išrinko naują prezidentą

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Tyrimas: dauguma gyventojų nežino, kaip gali teršti vandens telkinius
  • Užimtumo tarnyba: kam šiemet geriausiai seksis įsidarbinti?
  • A. Martinaitienė, I. Burdulytė. Užmaršties dulkes nuvalius
  • J. Survilaitė. Lietuvės išeivės Šveicarijoje: Elena Garbačiauskienė

Skaitomiausi straipsniai

  • Grupė visuomenininkų reikalauja stabdyti propagandinius išpuolius priešinančius tautines mažumas ir lietuvius peržiūrėta: 1232; komentarų: 17
  • R. Karbauskis. Ar tradicinės šeimos gynimas bus pripažintas nusikaltimu? (video) peržiūrėta: 948; komentarų: 49
  • V. Valiušaitis. Išdrįsti atsistoti prieš Legioną peržiūrėta: 586; komentarų: 9
  • M. Kundrotas. Nužmoginimas ir nužmogėjimas. Ką pasakė Artūras Žukauskas? peržiūrėta: Array; komentarų: 24
  • M. Kundrotas. Nužmoginimas ir nužmogėjimas. Ką pasakė Artūras Žukauskas? peržiūrėta: Array; komentarų: 24
  • Agnė Širinskienė Seimo etikos komisijai apskundė ekscentriškojo T.V. Raskevičiaus elgesį peržiūrėta: 474; komentarų: 5

Artimiausi renginiai

  1. Rasos

    2021-06-23 08:00 - 2021-06-24 17:00

Žiūrėti visus Renginiai

Kiti Straipsniai

J. Vaiškūnas: Į vietas, dėmesio, marš! (nuotraukos)

by Jonas Vaiškūnas
2021 03 06
8
Jonas Vaiškūnas | Alkas.lt nuotr.

Alkas.lt redaktorė Edita Česėkaitė kalbina Alko vyriausiąjį redaktorių Joną Vaiškūną gimtadienio proga. – Gimtadienis, kasmet besikeičiantys skaičiai, kuo Jums asmeniškai...

Skaityti toliau

M. Puidokas. Referendumas dėl Stambulo konvencijos būtinas

by daiva
2021 03 04
3
Mindaugas Puidokas | Alkas.lt, J. Vaiškūno nuotr.

Visuomenėje kilusios aštrios diskusijos apie Stambulo konvencijos ratifikavimą parodė, kad abi pusės – UŽ ir PRIEŠ – turi savo nuomonę...

Skaityti toliau

M. Kundrotas. Apie lyčių perkūrimą – šaltai, bet iš esmės

by Jonas Vaiškūnas
2021 03 02
3
M. Kundrotas. Apie lyčių perkūrimą – šaltai, bet iš esmės

Šiandieniniai Seimo liberalai rengia Lietuvai keturių priemonių paketą lyčių perkūrimo srityje. Tai – Stambulo konvencijos ratifikavimas, lyčiai neutralios partnerystės įteisinimas,...

Skaityti toliau

Naujausios pastabos

  • Pajūrietis apie Naujiems sumanymams savo iššūkius atveria ir viešasis sektorius
  • Kęstutis apie Dirbtinį intelektą kurianti lietuvė: jei moki parašyti rašinį, pavyks ir programuoti
  • Diedas apie J. Vaiškūnas: Į vietas, dėmesio, marš! (nuotraukos)
  • Akela apie Lietuvos studentų sąjunga išrinko naują prezidentą
  • Akela apie Lietuvos studentų sąjunga išrinko naują prezidentą
Kitas straipsnis
Česlovas Iškauskas | Alkas.lt, J. Vaiškūno nuotr.

Č. Iškauskas. Čikagos lietuviai nepasiduoda nykimo nuotaikoms

srtfondas Init

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | Visi rašiniai
Pradžia

 

Darbo skelbimai

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Apie Alkas.lt
  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai