Alkas.lt skelbia Lietuvos Romuvos Krivės Inijos Trinkūnienės pasakojimą iš Indijos, kurioje ji šiuo metu vieši.
Kelionė tęsiasi. Tęsiame mano ir Jono – Krivio Jauniaus pradėtą kelionę po šventąją Indiją (Gilyn į Indiją (I), (II), (III), (IV), (V), (VI), (VII)) Indija yra visokia – senovinė – archaiška, moderni – dinamiška, graži, švari,tvarkinga – ir purvina,skurdi varginga…. Savaime dėliojasi eilės. Mums Indija buvo ir yra dvasingumo ir įkvėpimo šaltinis. Indija, išlaikiusi tradicijas, kultūrą, dvasinius glaudžius ryšius su protėvių tradicija, kurios esminės tradicijos, dvasiniai veiksmai tęsiami iki šiol. Suprantama, galima būtų kalbėti apie greitėjantį laiką ir kenksmingus globalizacijos padarinius, kurie pirmiausiai paliečia labiausiai pažeidžiamas dvasines sritis, tačiau įgimtas mano optimizmas neleidžia verkti ir dejuoti, o skatina ieškoti neatrastos žemės. Kokią Indiją išvydome šios kelionės metu? Apie tai mūsų su Rita (Rita Balkutė, – Alkas.lt) kelionės įspūdžiai.
Visą mūsų kelionę mus lydi du Romuvos draugai – Surendra Maturas (Surendra Mathur) ir Sandže Fidoda (Sunjay Fidoda). Apie juos ir jų veiklą daugiau parašysiu kituose straipsniuose.
Krivio Jauniaus mirties metinių rytą atsikėlėme anksti, penktą valandą. Keliaujame į šventyklą – vieną iš nedaugelio, skirtų mirusių paminėjimui. Šventykla skirta Valdovui Parašuramai (Lord Parashurama) yra Trivendrum mieste Keraloje.
Mirusiųjų paminėjimas atliekamas ir kitose šventyklose Indijoje, bet čia jis išskirtinis ir ypatingas tuo, kad visos apeigos, kurios čia atliekamos, skirtos protėviams ir neseniai išėjusiems paminėti. Paminėjimui mes ir mūsų draugai, pažinoję Jaunių rengėsi ypač kruopščiai. Vienas iš reikalavimų – balta drabužių spalva. Bičiuliai nupirko mums baltas skraistes, kuriomis turėjome apsijuosti. Atėjome anksti, bet savo eilės teko palaukti gal valandą. Sparčiai aušo. Maldininkų, krišnos gerbėjų grupė su savo vadovu, šventiku garbino Krišną ir Ramą, sparčiu žingsniu lydimi garsios muzikos ir nagsuram garsų. Melodija ir žodžiai tie patys, kaip ir mūsų krišnaistų, bet dvasia kita – gerokai stipresnė ir gilesnė, kelianti minčių, kad tradicijai svarbu ne tik jos tęsėjai, bet ir konkreti vieta kurioje ji yra atliekama, – konkreti žemė, įmelsta vieta – šventykla, kurioje apeigos atliekamos nuo amžių ir kuriose jaučiama protėvių dvasia. Tokią dvasią mes jaučiame užkopę savo šventuosiuose alkuose arba vienintelėje kol kas Romuvos šventyklėlėje – namelyje – Dvarciškėse, kur plevena sutartinių garsai, maldos dievams ir Deivėms. Nuklydau…. Būnant Indijoje nuolat norisi palyginti indiškąsias tradicijas su savomis, baltiškosiomis. Pagal Indų tradiciją, kaip pasakojo mums Surendra Maturas, mirusieji yra minimi trylika dienų uždegant jiems ugnelę ir atliekant paminėjimo apeigą, o toliau – kaip ir pas mus – po keturių savaičių, pusmečio ir, pagaliau, – metų. Laukiame…. Su mumis kartu laukia daug baltai apsirengusių, savo mirusius šeimos narius mininčių maldininkų. Balta spalva – gedulo spalva, šventumą žyminti spalva – bendra abiejom, bendrų kalbinių šaknų siejamoms tradicijoms – indiškai ir lietuviškai.
…Sulaukėme savo eilės. Į pailgą patalpą einame keturiese – aš, Rita, mūsų draugas ir globėjas Surendra, ir dar vienas mus lydintis draugas. Einame sykiu su gupe žmonių – gal šimtu kitų žmonių, kurie buvo užsiregistravę apeigai iš anksto. Apeiga trunka pusvalandį, ir kas pusvalandį susirenka kelios salės, pilnos žmonių. „Kitur mirusio paminėjimo apeigą atlieka vienas šventikas tau asmeniškai, sykiu atlikdamas velionio paminėjimo apeigas, o šita šventykla labai populiari, ji vienintelė Indijoje skirta būtent mirusių paminėjimui, todėl čia tiek daug žmonių vienu metu“ sako Surendra. `Per dieną čia mirusių paminėjimo apeigas atlieka apie tūkstantis žmonių.
Įeiname į salę, susėdame dviem ilgom eilėm vieni prieš kitus pasieniais. Šventikai išdalina bananų lapus – padėkliukus, ant kurių išdėliojami apeigų reikmenys – gėlių žiedai, vanduo, ryžiai, garstyčių grūdai. Virti ryžiai mums primena apeiginius lietuviškus mirusių paminėjimo valgius – patiekalą iš grūdų, kurį valgome paminėdami mirusius per kūčias. Grūdų košė – apeiginis maistas, kuriuo dalinasi gyvieji ir mirusieji.
Apeiga truko pusvalandį. Ne vieną kartą buvo minimi mirusių vardai, suminima visi mirę giminės, visi kviečiami prie parengtų vaišių. Giedamos mantros mirusių atminimui. Kviečiama širdyje turėti žmogaus, už kurį meldiesi, vardą. Prieš mane iškilo Jonas, vilkintis baltus drabužius ir kylantis aukštyn, į Dausas.
Iš šventyklos išėjome nešini apeiginiu maistu – ryžiais, kuriuos išpilstėme ant kvadratinių stalelių. Ryžių lesti sulėkė pulkai varnų. „Varnos – mirusių paukščiai“ – aiškina mūsų draugas. Iš karto prisimename lietuvišką giesmę apie varną, atnešantį mirusio karžygio ranką. Apeigos baigiasi apsiplaunant vandeniu šventyklos tvenkinyje.
Indams, mūsų draugams, taip kaip ir mums Krivis Jaunius – neeilinė asmenybė, visą savo gyvenimą pašventęs savosios, lietuviškos tradicijos puoselėjimui ir atgimimui. „Tokie žmonės pas mus laikomi šventaisiais, jiems statomi paminklai, šventyklos, jie minimi ir garbinami už savo gyvenimo darbus“, – sako Surendra.
Šie jo žodžiai mus lydi visas kelionės metu. Jie paaiškina tą begalinį mums rodomą dėmesį ir rūpestį. „Čia aš atsidūriau Krivio Jauniaus dėka“ – sako Rita, jis mano mokytojas ir įkvėpėjas, pirmųjų mano ekspedicijų vadovas.
Ritai Indija – tikra atradimų žemė. Kiekviename žingsnyje ji įžvelgia sąsajas ir panašumus su mūsų senąja tradicija.
Neturėjome galimybės įsigilinti į atliekamas apeigas ir kiekvienos sudedamosios dalies prasmę, tačiau bendras įspūdis ir jausmas atlikus svarbią apeigą. Pridedame nuotraukų, tačiau jos atspindi tik šventyklos aplinką. Indai neleidžia fotografuoti šventyklų vidaus, tad, deja, mūsų pasakojimai apie apeigas nebus lydimas nuotraukų.
(Bus daugiau)
Džiugu, kad mūsų Krivis yra gerbiamas mums tolimoje, tačiau artimoje dvasiškai Indijoje.
Jūs pagerbėte Jauniaus metines šventykloje, o mes uždegėme ugnelę ir giedojome Kūlgrindos giesmes ant Krivio kapo Rokantiškėse.
Miela Inija ir Rita, pasisemkite stiprybės, kad grįžusios galėtumėte tęsti lietuviškų tradicijų puoselėjimą.
Sėkmės kelionėje, Inija, lauksim kitų pasakojimų. Mes Joną sausio 20 d. taip pat paminėjome – atlikome apeigą, aplankę jo kapą.
Neatitinka tikrovės Trinkūnienė neskiria varnų nuo balandžių. lyvis
Greičiau, gi, Valstybiškai įteisintų jūsų Baltų religiją.
Nes dabar jums, gamtagarbiams, lyg tenka pasidžiaugti tik tuo, ką prasmingo savastyje turėjote. Mūsų žemė irgi dangaus paguodos nori, ir mes prigimtinio mūsų Protėvių tikėjimo ir pasaulėžiūros paveldėtojai.
———
Visa širdimi palaikau visus Lietuvos pagoniukus. Stiprybės jums.
Gaila bet su Trinkūniene prasidėjo pagonybės iškripimai. lyvis
Lyviau,
domiuosi įtaigomis (juodąja, baltąja magijomis).
Esu nustatęs ir drąsiai galiu pasakyti, kad Krivė labai stipri, ir paskutiniu laikotarpiu visokie juodomis magijomis tūkstančiai modifikuotų krikščionių į ją “trajektuoja” labai galingus neigiamus srautus.
Prie to nesėkmingai prisideda ir tavo išbalusiame kumštyje suspaustas kišeninis gremžtukas.
Nedaryk to, kas tau sugrįš.
Taip bet demokratija t y viešumas išryškina įvairius nukrypimus nuo padoraus elgesio. Ir nuolankumas to nematyti tai jau pataikavimas ir auginimas drakoniuko. Jau pats krivės išrinkimas neatitinka padorumo ribas. Ir krivio mirties metinių metu išvykimas darosi keista. Gal J Vaiškūnas paviešintu kaip buvo atliekami mirties metinių minėjimai. Mes gi tarybiniais laikais nevykdavome mirties metiniu metu prie mauzoliejaus prie Lenino, nes kitur išvykti nebuvo galima ir nesisielavodavome , kad Rusija neteko dydžio vado, o mes netekome artimo žmogaus. lyvis
Šiaip tu kažkiek teisus: juk Jonas Trinkūnas buvo ne vien Inijos vyras, bet ir Krivis. Jis buvo MŪSŲ VISŲ.
————
Kaune, kur kiekvieną ketvirtadienį 18 val. prie Kauno pilies Santakos Aukuro susirenka baltų religijos išpažinėjai, buvo tam skirtas paminėjimas su apeigomis prie Ugnies – už Krivio Vėlę.
Žmonės kalba kad Inija savo seserę išskyrė su Jonu Trinkūnu. lyvis
Jeigu ir taip, tai nedidelė nuodėmė, sūnau paklydėli (nusidėjėli) ?
Kas žino, o ir kieno reikalas, gal Inija iš Indijos jau grįš su vyru ?
CHA
Pas tą Iniją labai mažai dvasingumo. lyvis
Kai dvasingumo trūksta ČIA, tai ieškoma TEN (toli) ?
Dvasingumas turi būti žmoguje, o ne kažkur nuvažiavus pasisemti iš kokios nors pelkės. lyvis
Na, gal galima tai pavadinti ir tarpkontinentinėmis dvasinėmis pratybomis (panašiai, kaip būna karinės).
Tam geriausiai tiktu tarybinis šūkis ‘Visų šalių proletarai vienykitės’. lyvis
Tai ir gerai, kad vienijasi. Be to, kaip ant Žemės, taip ir Anapusybėje (amžinybėje)…
Tai ir gerai, kad PROPAGONYS vienijasi. Be to, kaip ant Žemės, taip ir Anapusybėje (amžinybėje)…
Bet šiandien yra toks dvasinis šūkis ‘čia ir dabar’ ir nereikia iš svetur vežti laimės nes ji yra svetima. lyvis
Tu teisus .
Nors, tiesa visada būna kažkur per vidury.
Taip ir nesupratau ar mirties pauksciais laikomos varnos ar balandziai. Varnu seimai priklauso krankliai,kovai,varnos,kuosos. Musu gyvensenoje,mitologijoje,liaudies dainose istisa pauksciu karalyste.
Pavartai T.Ivanausko ” Lietuvos paukscius” ir stebiesi, kiekvienam regione jis turejo savo varda, buvo gerai atpazystamas, tarp simtu kitu savo gentainiu…
Su graziausiais linkejimais !
Indijos šventykloje nuotraukose, kaip antai, ryžius lesioja balandžių pulkai
O tu kada paskutinį kartą lesinai Paukščius (net nesvarbu kokius) ? Pabandyk.
Žinia, gerų žmonių sielos netelpa viduje, didelė dalis – išorėje (taip vadinama aura).. O mojuodami sparnais Paukščiai jas glosto, lyg laimina.
Perkūnpaukšti,kai eni gatve ir praskrendantis varnų pulkas,Tave apdergia,tai jautiesi palaimintas?
Drąsiai gali tai priimti kaip Ženklą.
Ir ką,tas ženklas,reikštų?Kad,esi,apdergtas…?
Galbūt tai perspėjimas apie artėjančią negandą….
—————————
Tačiau visas negandas ir anomalijas paprastai nuima Ugnis. Bereikia užsidegti bičių vaško žvakelę (ją turėti namuose būtina), pabūti, pasikaitinus delnus lyg apsiprausti – veidą, plaukus, krūtinę.
Šiaip gerai turėti savo medį. Jį apsikabinti, galbūt pabūti prisiglaudus nugara.
Tibetiečiai paukščių apdergimą vertina kaip teigiamą ženklą. lyvis
Tai ir spėju, kad tas apdergimas – teigiamas Ženklas, nes jis perspėjantis.
Žiūriu kad ne visi namie. Ir tik dėl to, kad Trinkūnienė išskrido į kelionę?
Krive,gavai Elgeto laiska ?Nepatikejai.Tau originalus 2000-3000 metu tekstas:”Toli miega Moses Israel saules Giedras.Kopiles kaimo bernus sveikina diena ir Inko dovana Ugniniai zirgai”.Nuo atskiru zodziu pamazu pereinu prie sakiniu.Runas sakaitau pirmoko lygyje,vos vos ismokus raides.Ateis laikas…
Įdomu būtų sužinoti kokias runas skaitai. lyvis
Lietuva garbino mieganti Perkuna.
Merkatoriaus zemelapis:”asuan benesuais”.Tai runos.Fonetiskai:Alkuose karve sniegas Krive moteris zyne piena dalina”.
Jie net nezino kas yra alkas….
Įdomu bet nevisai suprantama? lyvis