Trečiadienis, 16 liepos, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Kultūra

J. Vaiškūnas. Mintys Arvydą Šliogerį išlydėjus

Jonas Vaiškūnas, www.alkas.lt
2020-01-28 15:00:01
15
Arvydas Šliogeris (1944-2020) | Alkas.lt koliažas

Arvydas Šliogeris (1944-2020) | Alkas.lt koliažas

Prieš 40 dienų netekus iškilaus Lietuvos filosofo Arvydo Šliogerio, sunku buvo patikėti – į skutus krikščionybę draskęs mąstytojas – katalikiškai palydėtas pas Abromą (‏אַבְרָהָם‏‎).

Niekada negali būti tikras, kad į paskutinę kelionę nebūsi išleistas be litanijų, kryžių ir kunigų, kad artimieji dėl šventos ramybės neatiduos tavęs sielų „gelbėtojams“. Juk būsi jau miręs. Tad tau jau tas pats. O gyviesiems toliau reiks gyventi tarp dorų katalikų, tad jiems – ne tas pats. Be to ir gyvenime nebuvai švelniavilnis. Betrūksta dar, kad ir po mirties keltum nepatogumus.

Tad, net jei netiki Dievu ir Velniu, privalai imtis priemonių kol gyvas – viską surašyti į testamentą. Nes kuo sunkiau sielą įsisavinama įsikūnijusi, tuo maloniau suvirškinama atsilaisvinusi. Kuo didesnis laisvamanis ar aršesnis ateistas – tuo smagiau progai pasitaikius išrašyti jam lengvatinį bilietą pas Abraomą. Net ir testamentas gali nepadėti, jeigu jame neįkalsi: „jei šie priesakai nebus vykdomi – tai vaidensiuosi jums nejuokais“. Nesvarbu, kad vaiduokliais tu netiki. Užtat tiki jais – jie.

Juk pats seniai visus įspėjai – su kokiais kūno ir sielos prievartautojais turime reikalą (Arvydas Šliogeris, Virginijus Gustas. Pokalbiai apie esmes. Vilnius: Tyto Alba, 2013):

Krikščionybė yra pirmoji sąmoninga totalitarinė religija, ir tai ji pademonstruoja keliais būdais. Pirmiausia – totalinė sielos kontrolė per tikėjimą, toliau totalinė kūno kontrolė per askezę, celibatą, įvairiausius gimnastikos pratimus, savo kūno prievartavimą […]. Totali visuomenės kontrolė kuriant mašininio tipo imperiją su popiežiumi viršuje. (p. 315).

… [Krikščionybė] spjauna į visus tautinius ypatumus, prisirišimą prie žemės, prie konkrečios vietos, prie individualizuotų juslumo masių. Krikščionybė yra bevietė, kaip ir mašina. Mašina tėvynės neturi, todėl ir krikščionybė nekenčia tėvynės, nekenčia prisirišimo prie konkrečios vietos, todėl jos pagrindinis priešas yra pagonis, žmogus, kuris anaiptol nėra kontroliuojamas kalbos. Pagonis yra žemės žmogus, intuityviai nujaučiantis nežmogiškumo svarbą ir siekiantis bekalbių galybių globos. (p. 315).

…krikščionybė įsitvirtina kaip maištas ar šėtoniškas įsiūtis prieš vadinamąją pagonybę. (p. 122).

Dievas krikščionybėje yra vyriausias despotas, bet svarbiausia, kad jis ne tik despotas: jis yra totalitarinis despotas. Kuria prasme? Krikščionybėje aiškiai pasakyta: be Dievo valios nė plaukas nenukris nuo galvos. Tai reiškia, kad Dievas totaliai kontroliuoja visą esiniją…  (p. 313).

Krikščionių teologija pasirodė tokia efektyvi, kad jos vadovaujami Vakarų banditai užkariavo visą Žemes rutulį. Globalizacija yra krikščionybės padarinys. Tai argi paneigsi tokį efektyvumą? (p.161).

Krikščionybė giriasi, kad panaikino auką. Tai melas. Jeigu suskaičiuočiau, kiek per du tūkstančius metų paskersta vien žmonių (eretikų, kitatikių), paskutiniai plaukai man nukristų nuo galvos. Sunaikintos ištisos kultūros. Jos buvo apšmeižtos: esą tai laukiniai, pagonys, šėtono išperos, todėl juos reikia arba atversti, arba paskersti kaip kiaules. Actekai tiek žmonių nepaaukojo, kiek jų nužudė (paaukojo) krikščionys. (p. 110).

…o puikus netiesioginės aukos pavyzdys – fanatizmas: krikščionių konkistadorai ir misionieriai, žiauriausia prievarta ir kruvinu smurtu atverčiantys į tikrąjį tikėjimą pagonis ir kitokią „neteisingą“ fauną. (p.187).

Pirmą kartą šitoks žmogaus sadisto orientyras buvo įtvirtintas Biblijoje: girdi, žmogus yra Dievo paveikslas, todėl jam viskas galima. Vadinasi, žmogus gali viską naikinti negraužiamas sąžinės ir be jokių sentimentų. (p. 113).

…taigi būtent krikščionių teologai įtvirtina agresyvų hominido santykį su gamta, su gyvybe, […] – tai radikali nihilistinė pozicija, ir šiuo požiūriu visa krikščionybė ne tik pati yra nihilistinė, bet ir parengia kelią dar agresyvesniam technologiniam nihilizmui. Skirtumas tarp šių dviejų hoministinio nihilizmo pavidalų yra tik toks, kad pavyzdinė gamybinio – nihilistinio santykio su pasauliu priemonė krikščioniui yra Biblija, o „moderniajam“ technologui – giljotina, buldozeris arba atominė bomba. (p. 39).

Dabar kai Tavęs nebėra, mes vėl prisimename Tavo žodžius, jog nuo pat vaikystės buvai ir iki mirties pažadėjai būti „saulės, debesų, žemės, ugnies, vandens ir medžių garbintojas“ ir, kad tai buvo vienintelės Tavo dievybės, o visos Tavo knygos tebuvo tik malda joms. Visa kita, sakei, Tau bebuvo „kalbos šmėklos ir pelenai“. Tu atvirai išpažinai savo „pagonybę“ ir nenorėjai būti kitoks!

Širdį glosto Tavo ištartis, kad dalyvavimas „Romuvos“ veikloje buvo Tau tartum atgimimas, prisiminimas to, „ką siela buvo lyg ir visai užmiršusi“.

Aš taip pat veikiamas galingos Jono Trinkūno asmenybės praregėjau ir sugrįžau „į savo tikrąją prigimtį – ištikimybę Žemei, regimajam pasauliui, gyvajai gamtai“.  Jis ir „mane sugrąžino į vaikystės kraštovaizdį, atgaivino pamatinius mano vaikystės įspūdžius, o jie yra patys svarbiausi.“ (p. 36). 

Dabar išsibaigus žemiškam gyvenimui jau nebe mintimis, ne žodžiais ir ne jausmais – visu savimi panirai į savo gamtinę Tėviškę – sugrįžai bekalbių galybių globon – kur viskas tikra, neprigalvota, neprimeluota.

Mes taip pat grįšime ten.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. J. Vaiškūnas. Atsakymas prieš pagonis kariaujančiam Pavilioniui (video)
  2. J. Vaiškūnas. Jonas Trinkūnas – Romuvos ąžuolas: tarp ištakų ir ateities (nuotraukos)
  3. Č. Iškauskas. Pavasaris ir mirtis (pirmadienio mintys)
  4. J. Vaiškūnas: Ši Žemė šventa
  5. J. Vaiškūnas. Dėl ko Pavilionis kovoja prieš pagonis?
  6. J. Vaiškūnas. Velykos: metas pasitelkti savo papročių dvasinę galią
  7. J. Trinkūnas. Mintys žiemos saulėgrįžoje
  8. J. Vaiškūnas apie Romuvą: Mes kreipiamės į savo galias (audio)
  9. J. Vaiškūnas. Tariu griežtą NE! – karalių iškamšoms, prakartėlėms ir Azijos kiaulėms
  10. J. Vaiškūnas. Vėl Vėlinės
  11. J. Vaiškūnas. Vėlinių dvasia
  12. J. Vaiškūnas. Su Žvaigždžių diena!
  13. J. Vaiškūnas. Kai žvaigždininkai buvo karaliais
  14. J. Vaiškūnas. Medžiai mus vienija (audio)
  15. J. Vaiškūnas. Kas valdo mūsų valdžią?

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 15

  1. jurgis says:
    5 metai ago

    Nu neįtikina Tavo pagoniški svarstymai, kad Šliogeris neteisingai palaidotas. Ar reikėjo ant laužo sudeginti ar akmenį parišus sietuvoj nuskandinti? Gal nebe reikalo Jūsų neregistravo…

    Atsakyti
    • Jonas Vaiškūnas says:
      5 metai ago

      Suprantama, kad neįtikina ir neįtikins. Esate jau įtikėję.

      Atsakyti
      • Jonas Vaiškūnas says:
        5 metai ago

        Gal perskaitykite rašinį pirma, o tada rašykite komentarą. Juk rašinys skirtas Velionio Šliogerio mintims ir pažiūroms priminti o ne įtikinėjimams. Pateikiamos ne mano o prof. Šliogerio mintys.

        Atsakyti
        • vėlgi says:
          5 metai ago

          nagi vėlgi, gerb. Jonai ne laiku ir ne vietoje (t.y. ne taip ir ne Tam …rašyt);
          juk gerb Jurgis nuostabiausias ir nepamainomas kovotojas už lietuvybę, už Valstybę, ir visas tūkstantmečių vertybes (tokių vienetai, juk neseniai ir P.Cidziką laidojom…), tačiau… Jurgio sužalojimai tokie gilūs, tiek “įkryžinti”, kad dviejų-trijų gyvenimo palikuonių kartų nepakaks, kol Jurgis, jo dvasia, ir atmintis
          – lietuviškoji Tąsa Jo neatsigaus… Užjauskit ir palaikykit, kenčia-plėšosi.

          Atsakyti
          • Žemyna says:
            5 metai ago

            Skanu!

          • Levas says:
            5 metai ago

            Ir Jono straipsnis LAIKU

  2. Romas says:
    5 metai ago

    Geros mintys ir apie laidojimą, ir A. Šliogerio apie krikščionybę. Suprantama, kad ne visiems patinka – aštru. Bet gi teisingos…
    Visas straipsnis sukuria distanciją nuo įprastų šablonų ir dogmų. Palieka laisvės pojūtį. Man tai priminė neseniai žiūrėtą video “саматхи” (rus.) 1 ir 2 dalys per jutubę.

    Atsakyti
  3. Rimgaudas says:
    5 metai ago

    Šiaip, yra gerai, kad Arvydas palaidotas, atsižvelgiant į dangiškąją kelio pas Kūrėją, Kūroną (žr. žemaičių mitologiją) pusę. Be dangiškosios pusės, baltai dar turi žemiškas sielų palydas Anapilin apeigas su viltimi, kad per proproanūkius Arvydas Šliogeris grįš atgal tęsti pradėtus darbus. Mat, brandus ir visavertis yra senas baltų tikėjimas (prof. dr. R. Balsys), todėl visai įmanoma, kad ant Arvydo Šliogerio kapo iškals Romuva ir sugrįžimo atgal iš Dausų savąjį kryžių.

    Atsakyti
  4. Joana says:
    5 metai ago

    Miręs žmogus jau yra bejėgis ir beteisis pasipriešinti – tai likusiųjų gyvųjų sprendimas ir jų atsakomybė. Jei Profesoriaus žmona ar kiti artimieji žinojo Jo įsitikinimus ir norus kaip turėtų būti palaidotas – jie turėjo vykdyti mirusiojo valią ir palaidoti taip, kaip Profesorius norėjo. Nebent prieš mirtį Jo sprendimas pasikeitė. Sako būna ir taip, kad netikintis, nereligingas žmogus, bet mirties akivaizdoje paprašo jį palaidoti su kunigu.
    Dėl tokių Profesoriaus A. Šliogerio laidotuvių buvau gerokai nustebinta, nes Jo aštrias mintis apie krikščionybę esu skaičiusi. Tikiu, kad Jis rašė iš savo vidinių apmąstymų ir iš įsitikinimų.

    Atsakyti
  5. Tvankstas says:
    5 metai ago

    Gražų A.Šliogerio minčių rinkinėlį paskelbė J. Vaiškūnas, dėkui.

    Atsakyti
  6. Jolė says:
    5 metai ago

    Gilios mintys. Iš vaikystės kraštovaizdžio. Iš senojo tikėjimo. Išminčiaus žodžiai. Teošia Tau Arvydai, senoliai ąžuolai, teskrajoja lengvi debesėliai virš Tavo minčių, žodžių, kurie dar ilgai skambės. Kol bus Tave menančių, kol bus Tave skaitančių.
    Ačiū Jonui.

    Atsakyti
  7. Gintaras says:
    5 metai ago

    Ačiū straipsnio autoriui.
    Dėl katalikybės propaguojamo melo, dėl draugystės su “ciesoriumi”, siekio valdyti žmones ir atsirado protestantizmas…
    Įdomu įsivaizduoti : štai įeina Jėzus katedron per iškilmingas mišias… Kaip gi Jam atrodytų pirmose eilėse sėdintis “patriarchas” su svita, patricijų togomis apsirengę, sočiais veidais, susirekšminę, bažnyčios tarnai, skleidžiantys daugiau ne tikėjimą, o bažnyčios ideologiją…
    Evangelijose rašoma, kaip šventykloje Jėzus išvartė prekijų stalus dėl kankinamų gyvūnų…
    Taigi, kaip gi pasielgtų Tiesa katedroje mūsų dienomis?

    Atsakyti
  8. mvasionis says:
    5 metai ago

    Manau, kad Arvydas jau nusiplovė Dauguvoje (didžiojoje mūsų Tėvynės upėje) visas globalistines apnašas ir Paukčių taku skrieja susitikti su Protėviais. Iš ten Jis ne tik žvelgs į mus, bet ir patars bei gelbės, kai paprašysime.

    Atsakyti
  9. Gediminas Martišius says:
    5 metai ago

    Manau, kad neverta laužyti ietis dėl tolių dalykų. Esu perskaitęs didžiąją dalį A. Šliogerio kūrybos, yra jo minčių ir šiek tiek kitokių, ne tokių radikalių, pvz., apie meno, filosofijos ir tikėjimo santykį. Patiko jo mintis, kad filosofija i religija kartais itin suartėja. Pagaliau, dabar didžioji dauguma religijotyrininkų ir mitologų pripažįsta, kad mūsų protėviai garbino vieną Dievą, Aukščiausiąjį, Aukštėją Visagistį. O A. Šliogerio santykis su krikščionybe, reikia pripažinti, buvo itin sudėtingas. Man asmeniškai labai patiko jo metaforiškas pasakymas, kad mano Dievas gyvena Grūdos upelio dubury…

    Atsakyti
    • Jonas Vaiškūnas says:
      5 metai ago

      Taigi, ne apie Aukštėją o apie Abraomą čia rašyta.

      Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Protokolo pasirašymas
Lietuvoje

VRM ir Vilniaus savivaldybė stiprina bendradarbiavimą

2025 07 15
Emocijos, kompiuteris
Lietuvoje

Programišiai atakuoja 1,5 karto aktyviau nei pernai

2025 07 15
Piniginė, pinigai
Lietuvoje

Lietuvoje – vartojimo paskolų bumas

2025 07 15
Eugenijus Sabutis
Lietuvoje

Susisiekimo ministerija patvirtino pokyčių planą

2025 07 15
Žemės ūkis | zum.lrv.lt
Lietuvoje

Numatomas rekordinis ekologinės gamybos augimas

2025 07 15
Žalioji energetika
Lietuvoje

Lietuva stiprina kritinę energetinės infrastruktūros apsaugą

2025 07 15
Raminta Popovienė
Lietuvoje

Liberalams švietimo ministrė nesugebėjo paaiškinti, kaip taisys egzaminų tvarką

2025 07 15
Vaistai
Lietuvoje

Atostogaujantiems nelikti be vaistų padės nuotolinė prekyba

2025 07 15

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • ... apie Vyriausybė nutarė iš dirbančių ukrainiečių nereikalauti valstybinės kalbos mokėjimo
  • jo apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • jo apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • skt. apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Kaip išsirinkti anglų kalbos kursus, kurie tikrai duoda rezultatų?
  • Žymėjimo sprendimai siaurose ar nestandartinėse aikštelėse
  • L. Kalėdienė. Žalgiris šiandien
  • D. Kuolys. Nusiginklavimas (III)

Kiti Straipsniai

Tarptautinis Baudžiamasis Teismas ir agresija Ukrainoje

J. Vaiškūnas. Tarptautinis teismas atsisako persekioti agresorius?

2025 07 12
J. Vaiškūnas. Diena kai pabunda miegantys broliai

J. Vaiškūnas. Diena kai pabunda miegantys broliai

2025 07 10
Prigimtinė kultūra

Juodonyse – XXIV prigimtinės kultūros seminaras „Prigimtinė kultūra ir šiuolaikinis dvasingumas“

2025 07 01
Algirdas Svidinskas

Mirė garsus etninės kultūros puoselėtojas Algirdas Svidinskas

2025 06 19
Visuomenininkai ragina pasirašyti už NT mokesčio įstatymo pataisas, kad gyventojų būstai būtų neapmokestinami

Visuomenininkai ragina pasirašyti už NT mokesčio įstatymo pataisas, kad gyventojų būstai būtų neapmokestinami

2025 06 08
Homoseksualizacija | Alkas.lt koliažas

J. Vaiškūnas. R. Jankūnas: Kas kalba Lietuvos vardu?

2025 06 02
Zigmas Vaišvila | alkas.lt koliažas

Z. Vaišvila. VRK sprendimas atsisakyti registruoti referendumą ginantį piliečių nekilnojamąjį turtą apskųstas teismui

2025 05 29
Mildos šventė Veršvų piliakalnyje

Veršvų piliakalnyje atšvęsta lietuvių meilės deivės Mildos diena

2025 05 20
Derybos?

J. Vaiškūnas. Stambulo derybos: politiniai burtažodžiai plėšrūnų elgesio nekeičia

2025 05 17
Jonas Vaiškūnas | Alkas.lt nuotr.

J. Vaiškūnas. Gegužės danguje – Jupiteris, Aušrinė bei… nelaukti reginiai

2025 05 12

Skaitytojų nuomonės:

  • ... apie Vyriausybė nutarė iš dirbančių ukrainiečių nereikalauti valstybinės kalbos mokėjimo
  • jo apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • jo apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • skt. apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • skt. apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Kelininkai: atsakingai dirbame ir vykdysime savo įsipareigojimus

Kelininkai: atsakingai dirbame ir vykdysime savo įsipareigojimus

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai