Žinomi žmonės apie parodą „Projektus – Homo sovieticus“: sovietine nostalgija serga tie, kurie buvo prisitaikę prie režimo
Tuskulėnų dvare visuomenei pristatyta paroda „Projektas – Homo sovieticus“. Parodai, kurios centre – ideologiškai paveiktas sovietinis žmogus, neatsitiktinai parinkta šis mėnuo.
Būtent Liepos pabaigoje 1940 metais marionetinis, taip vadinamas Liaudies seimas nubalsavo už „įstojimą“ į Tarybų Sąjungą, Lietuva prarado suverenitetą.
Paroda svarbi ir šiandien – kvietimas mums visiems išlikti budriems, nes dabartinė padėtis Ukrainoje rodo, kad agresorius siekia kartoti žiaurius praeities scenarijus: ultimatumas, agresija, okupacija, fiktyvūs rinkimai.
Trys lygmenys, penkios temos
Tai – nuolatinė Okupacijų ir laisvės kovų istorijos muziejaus paroda apie sovietmečio žmogų.
Per trimis lygmenimis išdėstytus eksponatus rodoma, koks buvo sovietinis pilietis, liaudies žmogus – per simbolius ir daiktus pasakojama, koks buvo rezultatas sovietinio totalitarinio režimo pastangų įdiegti naują, pirmiausia paties režimo politiką atitinkančią ir pateisinančią kultūrinę aplinką.
Viršutinėje ekranų ir eksponatų dalyje – tai, kas buvo matoma viešai, oficialiai skelbiama ir skatinama; per vidurį – tai, kokia buvo žmonių kasdienybė, kas buvo laikoma „normaliu“ dalyku; apačioje – sovietinio „normalumo“ nukrypimai: nuo nusikalstamumo iki nepasidavimo ar priešinimosi sistemai.
Apatiniai eksponatai vertingiausi, tačiau jiems skirti laiko parodoje nepatogu – tai turi priminti, kaip liaudies kultūra dvasiškai ir fiziškai laužė žmogų.
Parodą sudaro penkios temos: kultūra, kasdienybė, religija, tapatybės perdarymas, moralės ir vertybių kaita. Taip pat yra atskira erdvė konkrečių žmonių prisiminimams su realių kasdienybės didvyrių ir režimo tipažų portretais.
Kodėl toks muziejus?
Kaip sakė Lietuvos gyventojų genocido ir rezistencijos tyrimo centro generalinis direktorius dr. Arūnas Bubnys: „Simboliška, kad šis muziejus yra Tuskulėnų parke, toje erdvėje, kur okupantai slapčia užkasinėjo pirmais okupacijos metais KGB kalėjime sušaudytas savo aukas.
Taip pat simboliška, kad paroda yra įrengta buvusiame dvare ir taip atspindi to laikmečio esmę – tikruosius namų šeimininkus sovietai išvarydavo iš namų ir juos naikino, trėmė, o jų būstuose ir žemėse prievarta kūrė savo fantasmagorišką pasaulį, kuriame išvarytų, sunaikintų šeimininkų vaikai turėjo virsti nemąstančiais robotais, pamiršusiais savo tikrąją istoriją, Tėvynę, papročius.
Buvo kuriama sovietinė laboratorija, kur įvairiais prievartiniais būdais – tiek fiziniais, tiek moraliniais – buvo stengiamasi išugdyti naują žmonių rūšį – homo sovieticus: spaliukus, pionierius, komjaunuolius, komunistus ir kitus besąlygiškai paklusnius sovietinius piliečius.
Šį istorinį dvilypumą sėkmingai pavyko pavaizduoti ekspozicijos kūrėjams, nes pakėlus galvą už komunistinės laboratorijos lubų matosi buvusio pasaulio – dvaro – fragmentai.“

A. Kriščiūnas: vos laikiau ašaras
Parodoje apsilankęs menininkas Algis Kriščiūnas pripažįsta, kad sukilo ne patys maloniausi jausmai ir prisiminimai: „Galvojau, žiovausiu, nes gi viską apie komunistinės okupacijos laikus žinau, gimiau juose ir užaugau.
Tik nežinojau, kiek buvau pamiršęs: tą juodą neviltį, kai neteisybė, melas, smegenų plovimas ir patyčios sutrypia žmogiškumą, paverčia net šviesiausią sielą beasmeniu gyvuliu.
Sugrįžo baimė. Buvau nustūmęs tuos slogius prisiminimus į tolimiausią atminties kertelę, kad neskaudėtų gyventi. Kaip išstumiame karą iš savo vasariškų galvų, iš Palangos ir Nidos, iš smagių atostogų.
Bet ruzziškas fašizmas tebėra šalia. Aš nemeluosiu: tame muziejuje man buvo taip baisu, kad vos laikiau ašaras. Ir sovietinės vaišės strigo gerklėje. Vėl patyriau tą jausmą – beteisio vergo, kalinio, nulio.
Suspardytos sielos skausmą. Žinojimą, kad rytojus išauš dar nykesnis. Vėl patyriau tą sunkią neapykantą okupantams, kolaborantams, brazauskams, cvirkoms ir paleckiams. Ir putino imperijai.
Nuveskite į tą muziejų CCCP nostalgija besiseilėjančius pažįstamus – gal jie prisimins ne tik šlapiankės skonį, bet ir tūkstančius nužudytų, nukankintų ir ištremtų žmonių, milijonus sulaužytų likimų – to net po trisdešimties metų negaliu atleisti.
O ruzziškas imperializmas ir sovietinis košmaras dar ne praeitis. Jis tarsi perpildytas lauko tualetas plūsta srutomis į Ukrainą, dvokiančiais purslais drabstosi ir į mūsų namus.
Kol jis gyvas, negaliu ramiai miegoti. Už mano laisvę dabar kovoja ukrainiečiai. Už savo laisvę aš tesugebu mokėti pinigais. Darau kasvakarinį pavedimą į Blue/Yellow for Ukraine“.
Ar pavyko laisvo žmogaus sovietizacijos sumanymas?
Parodoje jaunajai kartai pasakojama istorija, kurios jau dažnai neprisimena ir jų tėvai. Ta istorija apie tai, kaip panaudojant įvairias priemones, buvo bandoma žmones paversti beveide, nemąstančia, nepavojinga sistemai mase.
Saugumo žinovas Aurimas Navys sako, kad svarbu suvokti ir suprasti, kaip buvome luošinami, todėl, anot jo, parodoje turėtų apsilankyti kuo daugiau žmonių, ypač tų, kurie iki šiol kartoja, kad „prie ruso buvo geriau“.
„Jei būtų mano valia, šią parodą su gido pasakojimu įtraukčiau į pilietiškumo ugdymo programą visiems visų mūsų mokyklų vaikams.
Ar režimui pavyko karinio komunizmo – laisvo Lietuvos žmogaus sovietizacijos – sumanymas? Apsilankykite parodoje, tada pažvelkite į veidrodį ir raskite atsakymą.
Ar jūsų seneliams, tėvams, jums patiems sriegta rusiška „kultūra“ paliko pėdsaką?“ – nevienareikšmiškai klausia A. Navys.
Režimas ateina žmonėms politiškai snaudžiant
Parodos tikslas – objektyviai pažvelgti į sovietinę Lietuvos patirtį okupacijos sąlygomis, derinant istorinius tyrimus ir naujoviškus bei interaktyvius muzeologinius rodymo būdus.
Siekiama atskleisti smulkmenas, kurios lieka didžiosios politinės istorijos pakraštyje, sudedamąja smulkių įvykių dalimi.
Vilniaus universiteto profesoriui Andriui Vaišniui susidarė įspūdis, kad „raudonoji“ paroda, įsprausta dvaro pastate tarsi norėtų iš suveržtos praeities išsiveržti.
„Parodoje galima interaktyviai pažaisti, patikrinant žinias, įsitikinti, kaip sumaniai, bet negailestingai politika valdė menus; nors tenka pasilenkti prie kai kurių eksponatų, galiausiai galima atrasti svarbių paralelių su šiuolaikiniu pasauliu: režimas visada ateina žmonėms politiškai snaudžiant arba nebyliai pritariant, arba prarandant pilietiškumą“, – sako profesorius.
R. Karpis: eksponatai – vergovės artefaktai
„Projektas – Homo sovieticus“ supažindina su „minkštosiomis“ sovietinės propagandos priemonėmis, kuriomis buvo apsuptas kasdienis sovietinio žmogaus gyvenimas.
Operos solistas Rafailas Karpis, apsilankęs parodoje, atkreipė dėmesį į vieną iš tokių priemonių – sovietinį maršą.
„Dar prieš metus ar netgi pusmetį sovietiniai maršai, kuriais lankytojai buvo pasitikti prieš parodos pristatymą, būtų sukėlę juoką.
Deja, dabar jie skamba grėsmingai ir sukelia kančios jausmą bei šleikštulį.
Ir netgi tie eksponatai, kuriuos prisimenu iš vaikystės buities (sovietinės kavamalės, televizoriai, cigaretės ir t. t.) ne tik nekelia sentimentų, bet veikiau atrodo tarsi tam tikros vergovės artefaktai“, – sako operos solistas.
D. Kubilius: sovietinė nostalgija – mirs
Prodiuseris Dominykas Kubilius įsitikinęs, kad sovietine nostalgija serga tie, kurie buvo prisitaikę prie režimo ir, kuriems vėliau nepavyko įsitvirtinti nepriklausomoje Lietuvoje.
„Buvo įprasta gauti apie 100 rublių per mėnesį, stovėti eilėje prie dešrelių, bet tai buvo norma, su kuria gyveno beveik visi. Tu nesinervini, kad negauni banano, nes lygiai taip pat jo negauna visi aplinkui.
Alga pastovi, nekintanti, nepriteklius visiems lygus, draugų iš CK (aut. past. Centro komiteto) neturi, tai ir negali įsivaizduoti, koks tas geresnis gyvenimas gali būti.
O svarbiausia, nereikia dėl nieko sukti smegenų. Bet jei netyčiom dar tampi žymiu artistu, sportininku, ar dailininku, tapančiu Leniną įvairioms progoms, ir jei dar nesidrovi pašlovinti valdžios, tai gyvenimas tampa rožėmis klotas: kelionės į užsienį, butai už dyką ir volgos.
Atėjus negailestingam kapitalizmui visi „už dyką“ ar „su blatu“ reikaliukai baigėsi, teko bandyti įjungti smegenis, teko kurti naujas dainas ir tapyti naujus paveikslus. Teko galų gale pradėti dirbti, kad uždirbtum.
Daug kam pasisekė, daug kas dar labiau atsiskleidė ir dar daugiau uždirbo, bet liko ta dalis visuomenės, kuri ir toliau laukė gėrybių ant lėkštutės, o kai jų niekas nebedavė, ėmė mykti iki šiol nesibaigiantį mykimą, kad prie sovietų buvo geriau.
Tai – nenusisekėlių ir nevykėlių nostalgija, jie iki šiol bando televizoriuje surasti rusiškus kanalus, yra pritvinkę pykčio ir pavydo užaugusiai naujai, nepriklausomai kartai.
Jų pyktis ir pavydas prasiveržia maršais, kelionėmis į Baltarusiją, Youtube tipo laidelėmis, kuriose pykstama ant visko tarybinės rūšies anekdotais apie aną galą.
Nenorėčiau šitų nevisaverčių žmogystų sureikšminti, nes sovietinės nostalgijos dienos suskaičiuotos, ji neišvengiamai mirs, nes nauja karta jos tiesiog nebesupranta ir net nebenori suprasti“, – savo nuomone dalinasi D. Kubilius.
Su ta sovietine nostalgija nėra taip paprasta. Tai ne maža dalimi yra gyvenimo būdas, sąlygotas tingios žmogaus prigimties, kuri yra priešinga veiklios prigimties žmonėms, kurie, beje, sudaro žmonijos daugumą. Tad tingiųjų gyvenimo būdas šiai daugumai tegali būti primestas karine jėga.
Gal tas tingumas eina iš žvejybos, medžioklės žmogaus gyvenimo laikų, gal ir dėl to, kad radosi tokie skirtingi – fizinis ir protinis darbas, jo pasidalinimas tarp žmonių. Tad gyvendami ne viename prigimtiniame kailyje žmonės ėmė vieni kitų nesuprasti, radosi priešprieša tarp jų. Savo gyvenimo būdų primetinėjimas vienų kitiems, savo gyvenimo būdų nostaligijos jų netekus, gyvenant priverstinai primestu svetimu būdu. Ar ne iš tos prigimtinės priešpriešos tarp tingumo ir veiklumo, tarp fizinės ir protinės veiklos kilusią šiandien regime gyvenimo būdų nostalgiją…
O, labai įdomu. Niekad nebuvo į galvą tai šovę.
Ačiū, turėsiu naują temą apmąstymams.
Pagarba už ko gero teisų požiūrį.
Ir Landsbergis ir Grybauskaitė buvo puikiai prisitaikę, todėl dabar neserga nostalgija, nes ir vėl puikiai prisitaikė. Niekinė antraštė.
tik 2? Taip, antraštė niekinė.
„jei dar nesidrovi pašlovinti valdžios, tai gyvenimas tampa rožėmis klotas“ – o dabar kaip???
Paduokite tautinių horoskopų pagaliau, tinkančių paganus (man).
Jauni žmonės neturi jokio supratimo apie tuos laikus, bet kaip jie plepa, tarškia ir maivosi laisvoje, nepriklausomoje ir demokratinėje žiniasklaidoje.
Taip. Teisingai sakai. Teko susidurti. Naujos kartos atstovas negali suprasti. Kodėl po darbo, užėjus į paduotuvę, gali ne nusipirkti reikiamos prekės. Patarimas. ” Tai reikėjo eiti į “maksimą” ar “iki”.
O gal ir gerai , kad jie to nepatyrė.
Jie nesupranta ir to, kad tada po darbo pagal grafiką UŽ DYKĄ galėjai 2 kartus per savaitę po 2 valandas lankytis sporto salėje, sportuoti ar žaisti ir ilsėtis pirtyje. Beveik visada visur UŽ DYKĄ galėjai paprašyti trenerio (ne asmeninio!) sudaryti tau programą. Yra blogų – bet kurių jie nesupranta – daugiau buvo gerų dalykų. Ir daugelis iš žiniasklaidos kažkodėl nenori, kad buvusių gerų dalykų – jie ir nesuprastų!
Viskas už DYKĄ. Smagu – taip. Ir kaip visa tai už DYKĄ dingo, sugriuvo, supuvo . Net maskovijoje , už DYKĄ “lopšy” balševikai , turėdami milijonus balševikų, nenugalima armiją, tūkstančius čekistų, komsomolcų, pionierių, spaliukų , nesugebėjo išsaugoti šitokios “vertybės”. Apie tai tylima, bet atsakymas yra . Kaltas pasaulinis imperializmas vadovaujamas amerikonų. Baisūs tie “amerikosai”. Sugriovė nuostabų “tarybinės liaudies” sukurta gyvenimą už DYKĄ. Apsiverkiau.
O kas čia blogo, jei aukštasis mokslas buvo už dyką ir dar stipendijas mokėjo?
Ne, galimybė gauti išsilavinimą, gydymą nemokamai – tikrai gerai. Tik ar tikrai TAIP buvo? 🙁 Jei pavyks, kada nors smulkiau įvairius ,,Už dyką” atvejus atskleisiu.
Sovietine nostalgija kartais vadinama ir paprasta nostalgija praeičiai, kuri praėjo ir nebegrįš. Nostalgija šuoliais pralėkusiai jaunystei, sveikatai, įvairiems gražiems pastatams, kuriems buvo leista skubiai sugriūti kad ten išaugtų turtingam statytojui milijonus atnešantis daugiabutis. Nostalgija tai aplinkai, kurioje užgimė pirmoji meilė ir daug kitų PIRMŲ patirčių.
Kai žmogus ilgisi TSKP suvažiavimų ar komjaunimo susirinkimų, eilių prie šlapjos dešros, LTSR himno 6 val. ryte, perpildytų troleibusų piko valandomis, šūkio “šlovė tskp!” dviem kalbom ant ateistų uždarytos Prisikėlimo bažnyčios bokšto – tai sovietmečio ilgesys.
Bet jei žmogus ilgisi gazirovkės automatų – joks jis ne sovietas ir ne penkta kolona.
Sovietmetis artėja, bet visai ne iš rytų pusės, o iš Vakarų: režimas, vardu “nieko neturėsite ir būsite laimingi” jau ateina. Su juo reikia kovoti, su Švabu-Geicu-Sorošu-PSO bei jų tarnais Nausėda ir Šimonyte, – o ne su praeities nostalgija.
Sovietmečio nostalgija nepavojinga, nes sovietmečio niekur nėra. Kaip nėra vaikystėje suvalgytų saldainių.
nėra blogis. Šiandien ateizmas daugiau užspaustas, nei katalikybė sovietų okupacijos metais: kiek ateizmo laidų per lrt, kiek ateizmo knygų išleistas demokratinėje valstybėje, kurioje nėra valstybinės religijos ir yra žodžio laisvė? Jei sveiko žmogaus be GP neįleido į didelę maksimą, o įleido tik į mažą, tai ar tai ne sovietinis režimas? Niekur nedingo sovietinis režimas, niekur nedingo įslaptintos kgbistės ir kgbistai, kpSSininkai (-ės) užėmė ir užima ypač aukštas pareigas ir t.t. Iki šiol Romuva nepripažinta. Koks dar praeities ilgesys, kai ta praeitis niekur nedingo ir yra čia pat kasdien?
Dėl Romuvos maždaug nuo 17 min. išklausykite.
Mažoji studija. Popiežius ir pasaulis. Kuo ypatingas Pranciškaus atsiprašymas Kanadoje?
– lrt.lt/mediateka/irasas/2000225780
Jei jau pati Jos Nacionaliausioji LRTybė tokia mintis praleido, tai gal … … …
Ateizmas yra blogis, kai atima, uždaro maldos namus, kai tyčiojasi iš tikinčiojo religinių įsitikinimų.
Tamstai nedraudžiu galvoti kaip nori, o mano supratimu praeitis liko toli už nugaros, negrįžtamai. Sakoma, jog laikas suksi spirale, taigi – nestovi vietoje.
O visokie tikėjimai, užspaudę ateizmą tiek, kad daugiau jau neįmanoma, nėra blogis? Nei per radiją, nei per tv ateizmo nėra nei 5 minučių per metus, o kur ateizmo knygos, pamokos vaikams? Valstybinė religija yra, nereikia to neigti, ir tai ne kas kita, kaip spaudimas – tik viena vienintelė teisinga nuomonė, tik vienas dievas, kai tų dievų pasaulyje yra begalės prigalvotų.
“o kur ateizmo knygos”
–
🙂 pabuvo 50 metų – gana.. ateizmo būrelio vadovė mačiau bažnyčioj komunijos eina. Ir neatrodo kad kankinimais priversta.
Nėr kam dėstyt ateizmą.
Garbusai TOmai J,
riteriškas kilnumas neleidžia vyrams išduoti, kur damą matė! Net ir ateizmo būrelio vadovės širdis būna moteriškai silpna, gali ir neatlaikyti kunigo žavesio… Kas drįs už tai moterį teisti?!
Straipsnis – kraštutinumas ir patyčios, autoriau> Argi iš va šios neapykantos vėl nesiveržia noras diktuoti žmogui savo nuomonę ir savo neapykantą? Tas Jūsų minėtas posakis “prie ruso buvo geriau” beveik visada būna skirtas KONKREČIAM gyvenimo įvykiui, gyvenimo sričiai arba konkrečiam bendražmoniškumo(!?) blyksniui – meno rėmimui, pavyzdžiui. Va buvo tada Specialistų rengime sąvoka “Nacionaliniai kadrai”! Ir buvo tada lietuviško meno (NEPOLITIZUOTO!) NACIONALIMIS PAKILIMAS. Va čia ir “prie ruso buvo geriau”. Pati nacionalinio išsivadavimo pergalė – juk prasidėjo kaip tik toje tarybinėje blogybėje ir be tokios neapykantos(!!!) kurią jūs reiškiate čia! Pabaigę technikumą (Jūreivystės Mokyklą) nors patenkinamai buvo skiriami po Lietuvą, o atvykę iš kitų respublikų, nelikus vietoms – ir buvo išsiunčiami kur jie nori ir kur lieka vietų nuo “nacionalinių kadrų”! GERAI, KAD LIETUVA TURĖJO SAVO KOMUNISTUS – tai todėl Lietuva nepasidarė 1/2 rusiška, kaip Latvija, kur komunistai buvo siunčiami iš Rusijos, nes savi nesidaugino. PAS MUS DAUGINOSI – ir tai – gerai. Tai iš jų – mūsų komunistų gal ir nelegaliai prasikalė ir išdygo ir nepriklausomybė! O iš Jūsų neapykantos jau veržiasi naikinimas ne tik menininkų kaip Cvirkos, bet ir Marcinkevičiaus. Tai va tokius proveržius reikėtų naikinti iš šaknų… “Sovietiškai”. Tas bukas išgirsto išsireiškimo platinimas ir išėmimas iš konteksto, kaltinimas visiems ir visur. Pasikartosiu – tas SAVŲ naikinimas – man atrodo – BJAURIAUSIAS KERŠTAS už tai, kad mūsų (MŪSŲ!) komunistai suardė tarybinę santvarką ir rusišką valdžią! Tokie kaip Kalanta Lietuvoje užaugo prie komunistų valdžios – ir jų lietuvių gyvenamuose rajonuose buvo absoliuti dauguma! Nekerštaukime saviems – autoriau…………………
Nacionalinių kadrų rengimas “prie ruso buvo geresnis”!
“Kultūros objektų” rajonuose, apylinkėse ir kolūkių, tarybinių ūkių centruose buvimas Pramonės įmonių susivienijimų teritorijose buvo nepalyginamas gėris! “Prie ruso” čia buvo nepalyginamai geriau. Liko Naisiai – a ne? O tokių Naisių vien tiktai Radviliškio, Alytaus rajonuose buvo po keletą. Kiekviena apylinkė (seniūnija) turėjo ir po keletą kultūros namų (kas čia per “sovietinis terminas” – a nia?) vidutiniškai 1 iš 3 kolūkių centruose. Kiekvienas pirmaujantis KOLEKTYVINIS ŪKIS, IR PRAMONĖS ĮMONĖ buvo skatinami statytis sporto sales su reabilitacijos kompleksais. Ir nereikia čia išėminėti iš konteksto tam besipriešinančių tarybinių finansinių apskaitininkų – IR RODYTI to KAIP SISTEMOS BLOGIO! Kultūros skyriai vis vien čia ėmė viršų. Štai čia – “prie ruso buvo geriau”! Žlugo galų gale finansiškai Lietuvos TSR dėl tokių kultūros pergalių prieš finansininkus – tai kodėl ir šiuo atveju jūsų metodika negalėtų tos kultūros skyrių ir piliečių gerbūvio pergalės – kaip “visuotinės sistemos pergalės” pažymėti? Žiūrint iš “neadekvačių jums” mano požiūrių prieš jūsų “adekvačius jums patiems”. Juk ką minėjau – tai BUVO? Ir Vilniaus futbolo stadiono statybos, ir Alytaus rajono Punelės kolūkio sporto-laisvalaikio UŽBAIGTAS bet “Lansbergio sunaikintas” (“adekvatu”?) – kompleksas. Neturėjome tokios laisvės kaip dabar autorius, buvo DAUGIAUSIAI BLOGIAU, bet daug kas ir “prie ruso buvo geriau”.
Ne, tautiečiai. Prisitaikę buvo visi. Kitaip diktatūroj neišgyventum. O gerai gyveno tie, kurie darbe galėjo ko pasivogti. Nu ne pasivogti – pasiimti. Juk viskas visų, vadinasi, ir jo. O nostalgija serga tie, kurie buvo prie viršūnėlių. Nu ir tie, kuriems nebuvo noro dirbti, – gavo minimumą ir vegetavo. KItaip sakant, pasyviems. Tokių ir nūnai daugybė. Tie ir ilgisi sovietmečio. Ir dar putinoidai iš Ukrainos didvyrių 2.
Teko skaityti, kad sovietų okupacijos laikais nemažai lietuvių jaunuolių kariniai komisarai prievarta vežė tarnauti sovietinėje kariuomenėje Afganistane, kur neretai jų laukė suluošinimas ar net mirtis. Sprogus Černobylio atominei elektrinei sovietiniai milicininkai nemažai lietuvių vyrų naktimis i namų išvežė į elektrinės teritoriją valyti radioaktyvių atliekų. Didelė dalis tų vyrų susirgo sunkiomis ligomis ar net mirė. Nemanau, kad likę gyvi ar jų giminės ilgisi sovietmečio…
Dabartinė karta skaito (tie, kas nori žinoti), o ano meto kartos pačios tai patyrė, pačios laidojo savo šeimos ir giminės narius.
Iš kur pinigai tada krito, gal iš debesų? Tai buvo iš visų (!!!) uždirbtų pinigų, o ne už dyką. Koks žmonių naivumas. Ar jie baigė nors 3 klases? Matosi, kad ne. Galvoja, kad kpSS davė kažką nemokamai. Nieko nedavė nemokamai. Už viską mes tada mokėjome. Už viską.
Teko skaityti,kad už pareikštą neigiamą nuomonę apie sovietinę santvarką ar sovietų valdžią, galėdavai pakliūti į psichiatrinę ligonnę, o ten nuo nemokamo gydymo psichiką veikiančiais vaistais išties galėdavai tapti ligoniu?
nes viską valdė kpSS. O dabar kpSS kaip sekasi Lietuvoje, kokios pareigos, atlyginimai? Tai kaip čia gaunas, ką? Visi baisumai buvo iš kpSS, ji vadovavo kgb, milicijai, armijai, viskam vadovavo.
aktyvistus iš tos kpSS, kuri anuomet viską valdė, tremtiniai ir jų vaikai dabar renka į prezidentus. Kartais net dvi kadencijas iš eilės… Avinų galvos.
Pagalvok pats kuo laikyti žmogų kuriam nepatinka valdžia dykai duodanti:
Bet kokį išsilavinimą,
Būstą,
Gydymą,
Socialines garantijas,
Sauganti nuo pederastijos ir pedofilijos vaikus,
Baudžianti mirties bausme pedofilus, vagis, kyšininkus,
Nesiterliojanti su fašistų pakalikais ir kolaborantais ?
Jei pridėjai į maistą chemijos ar darkokio šūdo, vandens – gauni realią bausmę už grotų, ojei tai dar vaikų maistas – tave užgrotų birbins ilgus metus. Tai kur tokį dėti, kuris tokią valdžią peikia? Juk kaip hitleris nekūrensi pečiuje, ar kaip amerikonai iškart už grotų? Gal žmogus serga, reikia išsiaiškinti, būti humaniškiems.
Pasižiūrėk kaip lanzberg-šaikos režimas mokytoją Astrąč doroja, va kur tikra demokratija, lanzberginė, nausėdiška “gerovės valstybė”.
Vytautas Sinica. Vilnius be šeimininko
– pozicija.org/vytautas-sinica-vilnius-be-seimininko/
Visuomenininkai baisisi Lygių galimybių kontrolierių iniciatyvomis: kur ritasi pasaulis?
– pozicija.org/visuomenininkai-baisisi-lygiu-galimybiu-kontrolieriu-iniciatyvomis-kur-ritasi-pasaulis/
Vytautas Radžvilas: Gyvename naujoje geopolitinėje realybėje, todėl Tarpjūrio aljansas – neišvengiama būtinybė
– alfa.lt/aktualijos/politika/v-radzvilas-gyvename-naujoje-geopolitineje-realybeje-todel-tarpjurio-aljansas-neisvengiama-butinybe/261388/
– pozicija.org/vytautas-radzvilas-gyvename-naujoje-geopolitineje-realybeje-todel-tarpjurio-aljansas-neisvengiama-butinybe/
Homo liberasticus ir homo pedrasticus – tai nauja veislė išvesta ne tik Lietuvoje, bet ir visame tolerastinio šyzo pasaulyje. Vaikystėje teletabiais nudebilinta karta – pažiūrėkite į seimą ir vyriausybę: Maldeikiokiokas, Dulkys, Armonautė, De’Bilotaitė, bukalaurė-ministrė – visų idiotų ir šizofrenikų neišvarginsi. Va šitiems išsigimėliams-mankurtams tikrai nebus jokios nostalgijos.