Esama kultūros padėtis verčia skambinti pavojaus varpais. Padėtis tokia bloga, jog pasiektas kritinis nykimo taškas skatina galvoti, kad vargu ar beatsitiesime, jei nebus imtasi ryžtingų pastangų.
Lietuvių kalba, istorija, etninė kultūra ir pasaulėžiūra, paveldas, išskirtinė kūryba išgyvena nuosmukio laikus, dar nematytus ir daugelio okupacijų metais.
Analizuojant trisdešimties metų laikotarpį darosi akivaizdu: ne atviros sienos ir tariamas žmonių pasirinkimas nutausti, o kryptingai vykdoma lietuviškosios kultūros žlugdymo politika lemia kūrybinių galių išsekimą.
Pakanka atkreipti dėmesį į faktą, kad svarbiausios nacionalinės kultūros kryptys blokuojamos, projektai nefinansuojami daugelį metų.
Vietoj to per įvairiausias atsakingas organizacijas milijonai nudrenuojami menkaverčiams ir net žalingiems projektams finansuoti. Kyla klausimas, už ką jos atsakingos?
Kūrėjas yra kategorija, kuri turėtų būti nepavaldi varžytuvių sampratai, jo kūriniai negali būti preke.
Tas pats pasakytina apie visas kertines tautinės savasties sritis, kurios per šį laikotarpį tapo judriu kilnojamu gamybos gaminiu, žeminančiomis sąlygomis išstatytu viešoje pasaulinėje rinkoje.
Tai absurdas ir nusikaltimas. Kas gi nustatė tokias žaidimo taisykles?
Kaip tamsiausiais lenkmečio, rusmečio ar vokietmečio metais, labiausiai dusinamas etninės tautinės kultūros ir paveldo baras.
Fundamentalų natūralaus vystymosi ir plėtojimo sandą gniaužia nežinia iš kur nuleisti biurokratiniai nuostatai – ujama ir naikinama valstybinė kalba, profanuojama tautodailė ir tautosaka.
Nusitaikyta į UNESCO pripažintą Dainų šventę, nustota finansuoti šventę „Skamba skamba kankliai“, Jono Švedo tarptautines varžytuves, ir tai, matyti, ne pabaiga.
Stabdoma ir žlugdoma VLKK veikla, mėginama skaldyti bendrinę lietuvių kalbą, nukreipti ją į sparčiai nykstančių tarmių spektrą ir visas įmanomas naujakalbės rūšis, palikti kalbos raidą savieigai ir taip toliau.
Vienas ryškiausių savimonės susinimo pavyzdžių teisinėmis priemonėmis yra senovės baltų religinės bendruomenės „Romuva“ valstybinis nepripažinimas iki šiol, ir nors 2021 metų Konstitucinio Teismo nutarimas ir EŽTT sprendimas buvo „Romuvos“ naudai, o už valstybinį vienintelės mūsų tautos autentiškos religinės bendruomenės pripažinimą buvo nubalsuota Seime gruodžio 7 dieną, šie teisės aktai ir Seimo Žmogaus teisių komiteto teikimai toliau ignoruojami stabdomi, išimami iš dienotvarkės.
Skandalingas atvejis viešosios žiniasklaidos faktiškai nutylimas, diskusijos tik imituojamos. O mes kas dieną skaitome ir matome, kokios „vertybės“ diegiamos mūsų vaikams ir jaunimui.
Vienas iš klastingiausių būdų atlikti jauno žmogaus sąmonės lobotomiją yra įteigti, kad sovietmečiu viskas buvo blogai ir neautentiška.
Propaganda varoma plačiai ir nė kiek nepasikeitusiais būdais. Todėl per trisdešimt metų jaunimas tapatinasi su bet kuria atneštine raiška, nepastebėdamas, kaip išplaunami jo ateities pamatai.
Kadangi sovietmečio temų jis nežino arba žino tik iš selektyviai pateikiamų žinių, jo nuostatomis yra lengva manipuliuoti.
Ar tikrai tuo metu nebuvo disidentų ir šviesuolių, milžiniškomis pastangomis mėginusių išlaikyti tautos šaknis nepažeistas, nors buvo kapojamos šakos?
Be abejo, buvo, nes jei ne jie, šiandien sava kalba nebekalbėtume, savo dainų nedainuotume.
Ir buvo daugybė kultūrinio marksizmo „švietėjų“, kolaborantų su globalia komunistine sistema, inkorporuotų į gyvastingiausias tautinės kultūros institucijas su tikslu jas iš pradžių sukompromituoti, išskaidyti vientisą paveldo darinį, o paskui ir sunaikinti supriešinus atskiras kultūros darbuotojų grupes ir pavienius asmenis.
Paradoksalu, bet jų ne tik nesumažėjo, bet, sprendžiant iš padarinių, dar ir gerokai padaugėjo; ypač globaliomis sąlygomis antikultūrinė ir antivalstybinė veikla įgavo dar neregėtas galimybes.
Vienas iš tokios ardomosios veiklos pavyzdžių yra dirbtinai suformuota etninio meno saviveiklininkų ir profesionalų takoskyra.
Išrastam folklorininkų ir liaudininkų nesutarimui yra ne viena priežastis.
Liūdina tai, kad okupacijos metais jis išvarė nebūtą perskyros vagą tarp etnografinio judėjimo mėgėjų, kuris iki tol judėjo natūralia linkme, ir nors ne taip mažai jo dalyvių, ypač baigusių klasikines muzikos studijas ar turintieji kitą aukštąjį išsilavinimą, suvokė liaudies meno ateities vizijos reikšmę ir būtinybę nustatyti jos gaires, ir atstovavo visuminiam lietuviškojo paveldo suvokimui, šioji nesutarimų versmė buvo naudinga būtent okupacinei valdžiai, kuri bet kurį papročių puoselėjimą laikė pavojingu visuomeninio bandymo konstruojant naują žmogų be savų šaknų įdiegimui.
Iš laiko perspektyvos netgi matyčiau tam tikrą uždavinį supriešinti dvi grupes žmonių – paprastų muzikuojančių, sakytume, diletantų (plati masė), ir profesionalų (rinktinė mažuma).
Taip pat akivaizdžiai buvo vykdoma pirmosios grupės valdymo priemonė ją gniaužiant, o antrosios – ideologinis iškėlimas palaikant jos funkcionavimą tik tikslu įrodyti, jog sovietijoje klesti tautų draugystė ir yra rūpinamasi etnine kultūra, nors tai taip pat buvo kitoks, mažiau matomas valdymo būdas.
Šis supriešinimas paliko randus. Įsivyravo klaidinanti nuomonė, jog vieni yra autentiški, kiti – ne. O juk buvo bandoma kirsti gyvybingą evoliucinę liaudies muzikos šaką.
Šiandien grynai folklorinis giedojimas, kankliavimas, muzikavimas yra įstrigęs pusamžio senumo įrašų kopijavime arba net sparčiai tampa savotiška buitinio, miestietiško žanro rūšimi, o jautriai interpretuojančiųjų ir tęsiančių kaimo, vienkiemio gyventojo garsinę kultūrą mąžta.
Sumenkęs, sunykęs tikro liaudies kūrybingumo lopšys – sodžius – lemia tai, kad atsirandančią tuštumą užpildo pseudo ansambliai, kapelos, mišrūs kolektyvai, kurių autentiškumas gana abejotinas.
Juo labiau, kad tik mėgdžiojimas arba svetimų bruožų atsiradimas iškraipo ne tik tikrą lietuvių liaudies dvasią, bet ir neatlieka jausminio poveikio klausytojui vaidmens.
Priešingai, baubimas (kitaip atsiradusio „dainavimo“ stiliaus nepavadinsi) arba mechaniškas teksto kartojimas atgrasina klausytoją, jo negali įtikinti nenuoširdžiu atlikimu.
Prarandamas natūralus, subtilus žmogaus santykis su aplinka, tiksliau, jo jau nebėra, o iškyla naujas, agresyvus santykis su pakitusia žmogui nedraugiška aplinka: plyni miškų kirtimai ir dėl to nykstanti gyvūnija, paukščiai, barbariškai keičiamas kraštovaizdis, cheminis užterštumas ir daugybė kitų invazinių masiškai vykdomų veiksmų buvusią gimtąją aplinką žaloja kartu su žmogaus sąmone.
Ir šie procesai vyksta su milžinišku pagreičiu. Lietuva tuštinama nuo savo paveldo likučių, neremiant jo nei finansiškai, nei metodiškai, nei pasaulėžiūros prasme. Tad apie kokią bakūžių autentiką bėgant laikui galime dar kalbėti?
Senas neutralus žodis „liaudis“, tik sovietmečiu (tai yra, trumpam laikotarpiui) įgijęs papildomą konotaciją su potekste „darbo liaudis“ ar „tarybinė liaudis“, nūnai tapo gujama ir pejoratyvine sąvoka, taip atsisakant kvalifikuotai skirti įvairias turinčias teisę egzistuoti žmonių saviraiškos ir veiklos rūšis (jos persidengia, būtent, viena iš kitos kyla ir viena kitą papildo, kol susilieja ir įgauna aukščiausią išgrynintą pavidalą): visų žmonių (liaudies), tautinių judėjimų (tautos) ir nacionalinės svarbos organizacijų (nacijos).
Juk akivaizdu, kad visos šios padalos sudaro vieną reiškinį – lietuvybę ir jos sklaidą per įvairiausias bendrosios, arba visuotinės, kultūros sritis.
Iš liaudies kilę, tautinio sąmoningumo bruožų įgavę, šie lietuvybės judėjimai ir savasties išskleidimas natūraliai išauga į reikšmingiausius Lietuvos valstybės pasiekimus, įgyjančius nacionalinį statusą.
Sąvoka „nacionalinis“ nurodo į išbaigtą „politinės tautos“ statusą ir susiformavimą. Tačiau šiandien matome, kokie savo esme Lietuvos išsivadavimo kovas pajuokiantys, lietuvybę iškraipantys veikėjai yra apdovanojami net nacionalinėmis premijomis.
Argi tai ne akivaizdus įrodymas, jog lietuviai savo žemėje nėra šeimininkai, kad už juos priima sprendimus svetimos ideologinės struktūros ir jų atstovai šalyje?
Atėjo laikas ideologiją, kokia ji bebūtų – sovietinė, globali ar liberalioji marksistinė – atskirti nuo iš esmės neideologinės kultūros, išravėti piktžoles ir kruopščiai, kantriai surinkti dar esamus mūsų lietuviškosios kultūros paveldo likučius.
Uždavinys nelengvas, mat į vertintojus ir žinovus įsirašo daugybė jos nevertinančių ir net atvirai nekenčiančių asmenų.
Būtent jie lemia, kad finansų srautai būtų atimti iš gyvybiškai svarbių sričių ir atiduoti į antikultūros veikėjų rankas, į gretutines nereikšmingas arba antraeiles veiklas.
Svarbiausias klausimas yra tas, kiek mes menticido sąlygomis beturime mąstytojų ir inteligentų, kurie sugeba visu procesus matyti kaip vieną schemą, kaip du vandens lašai veikimo būdais ir padariniais panašią į okupacinių valdžių vykdytą politiką?
Daugelis nusivylę, praradę viltį ar galimybę dirbti darbą, o senoji karta su sukauptu dvasiniu turtu išeina į amžinybę.
Bet kas jau kas, o mes, lietuviai, išgyvenę okupacijas, puikiai žinome, kaip veikia priešiškų jėgų propaganda ir kokią kainą tenka mokėti už apakimą.
Nėra abejonių, kad ir šiuo metu vykstantys tie patys griaunamieji procesai pasauliniu mastu pasmerkti žlugti, kaip žlugo fašizmas ir nacizmas.
Suvešėjęs globalus komunizmas, nors ir prisidengęs įvairiomis kaukėmis, taip pat neišvengs panašaus likimo. O griauti pradedama nuo žmogaus proto ir kultūros pamatų.
Taigi jeigu tik kiekvienas tik iš savo varpinės težiūrės, nacionalinės lietuvių kultūros ateitis yra pasmerkta. O privalu sudėti visą skarbą į viena, neleisti toliau skaldyti ir taip nustekentų pajėgų.
Jeigu manęs kas paklaustų, tai atsakyčiau, kad netikiu jokiais judėjimais su priešdėliu „neo“, nevertinu jokių njueidžo stiliaus samplaikų, mišrių žanrų, nes tai nėra ir negali būti autentiška tąsa.
Autentišką tąsą užtikrina tik daugelį metų trunkantis pirminių šaltinių studijavimas, perprastas ir įvaldytas tautiniame pavelde įamžintas savitų raiškos būdų visetas, ne mėgdžiojimas, ne iškraipymas siekiant beverčio „naujumo“, ne nemokšiškas elgesys su vertybėmis, ir labiausiai – ne prievartinis svetimybių diegimas.
Kita vertus, jau dabar matyti, kad paveldas pradedamas iš pagrindų klastoti, į jį bandoma įterpti surogatą ir pateikti kaip savą, įamžinti melagingą tikrovę.
Deguto šaukšto sindromas plinta. Kur tie sargai, kurie sustabdys šį pražūtingą ir patį baisiausią griovimą iš vidaus?
Manyčiau, kad tikrą santykį su šia apgaulinga tikrove užtikrina mūsų senoji kalba, kuri labai tiksliai įvardija visus reiškinius.
Nepasiduokime svetimybių ir miglotų sąvokų diegimui, nes jis atlieka numatomą prasmių išplovimą. O pavyzdį, kad reikia kovoti teisinėmis priemonėmis, ginant kiekvieną tautinės kultūros ir pasaulėvokos savasties pėdą, parodė „Romuva“.
Bendraminčiams ir kultūros riteriams linkiu naujaisiais metais nepasiduoti ir sutelkti jėgas. Jei ne jie, tai kas kitas atgaivins tautos šaknis?
Puikus straipsnis. Tačiau dėl skubotumo, gal, jame kaip neigiamas reiškinys yra įtraukta mintis jog “mėginama skaldyti bendrinę kalbą, (ir) nukreipti ją į sparčiai nykstančių tarmių spektrą”, kuri pakerta mūsų tautos, sudarytos iš tarminių etnografinių regionų, egzistavimo šaknis. O, kartu ir mūsų, kaip baltų valstybės naratyvą. Tikrinis vardas Lietuva yra sudarytas nuo veiksmažodžio “susilieti”, bendrinę kalbą sutarimo pagrindu grindžiant pietinių aukštaičių tarme. Ir, jeigu taip buvo susilieta, tai toks susiliejimas valstybėje turi būti ir saugojamas, kartu nepažeidžiant tarminio etnografinių regionų žmonių tokio susitarimo lygiateisiškumo. Todėl tie, kurie iš šalies kėsinasi užgožti, sakysime, dzūkų tarmės žmonių žemes (Lenkija – “Vilno naše”, Baltarusija – pagal Batkos užduotį aiškina, kad Vilnius jų, Rusija – pagal Žirinovskio teiginį aiškina, kad VIlnius yra rusų), kėsinasi į dzūkų, tuo pačiu ir Lietuvos, žemių neliečiamumą.
Tad, gerb. D. Tamošaityte, Vilniuje, nekalbant jau apie rajonus, derėtų tik skatinti ten gyvenančių dzūkų tarminės tapatybės naratyvą, nes tai būtų ir pačios Lietuvos teritorinio vientisumo garantas.
Jūs manęs nesupratote. Aš kalbu apie grįžimą į ikinorminius laikus.
Lietuva ne nuo susiliewti, o issilieti upems is krantu, o Rusioje upes rusendavo ramiai tolygiai be jokio issiliejimo is krantu todel ta Lietuviu zeme Lietuviai vadino jau ne Lietuva, o Rusia..kadcapai tik 1722 pasivoge dabartines Ukrainos varda Rusia nes tuo metu buvo okupave 2/3 Ukrainos ir 5/6 Lietuvos
bendrine kalba rase dar Mazvydas tad nustok skleisti Lietuvos okupantu propaganda ypac paremta zydo Lietuvos prieso jaba l onskio kliedesiais, o Zemaiciu tarme nuo Aukstaiciu tarmes besiskyre tik rasymu ka, vietoje ku ar liaupsinti vietoje slovinti, tai yra Mazvydo laiku Zemaiciu tarme buvo tokia pati kokia dabar yra taip vadinama bendrine, o abieju tarmiu zodziai tiesiog tapo sinonimais..dabartines tarmes atsirado tik po 1863 metu sukilimo ir Lietuviu kalbos uzdraudimo, siuo metu susikure ir tuteisiu kalba ir dauguma Lietuviu buvo sulenkinti arba subielarusinti..bielarusu kalbos isvis niekada nebuvo, nes tai yra siek tiek pakitusi senoves slavu moskovitu kalba kuri pradzioje tapo ir bulgaru kalba o veliau slavu staciatikiu boznytine kalba
Pirma. „Pakirto“? Ne. Beviltiškas mėginimas tą įteigti.
Antra. Lietuvybė, meilė Lietuvai prasideda nuo lietuvių kalbos:
blokuojamos
absurdas
surogatas
njueidžas
autentika
interpretuojančių
invazinių
pseudo
diletantų
menticido
vizijos
evoliucinę
funkcionavimą
imituojamos
etninė
konstruojant
manipuliuoti
sindromas
nacionalinį
statusą
paradoksas
pejoratyvine
….
Trečia. „Nepasiduokime svetimybių ir miglotų sąvokų diegimui, nes jis atlieka numatomą prasmių išplovimą.“
Oi, vargeli, tu mano…
fundamentalų
profanuojamą
procesus
agresyvus
…
NETIESA, kad kalboje vartojami tarptautiniai žodžiai suteikia jai daugiau svarumo, parodo didesnį žmogaus išsilavinimo lygį, neretai gali pelnyti net ir pagarbą, ypač bendraujant su nepažįstamais žmonėmis. Atvirkščiai!
Lietuvių kalba nėra skurdi – tik reikia mokėti ją.
Gerbiamas Pajūrieti, lietuvių kalba yra visų indoeuropiečių kalbų prokalbė (japonai save irgi priskiria prie indoeuropiečių). Tėviškės alko straipsnius, komentarus skaito ir užsienyje gyvenantys baltistai, taip pat užsienio lietuviai. Jie norėtų, gal, savo kitakalbės aplinkos žmonėms išversti kokia lietuvių kilmė, kas tai per tauta, todėl be tarptautinės mokslinės terminologijos išversti jiems straipsnio ir komentarų turinį yra tiesiog neįmanoma.
🙂 Nepastebėjau šiame straipsnyje jokios galimai privalomos mokslinės terminologijos. Siūlyčiau skaityti atidžiau: išvysite nenuginčijamą prieštaravimą tarp straipsnio teiginių ir jame vartojamų žodžių. Nesakau, kad turime atsisakyti visų seniausiai prigijusių tarptautinių žodžių. Nereikia tokių kraštutinumų. Bet ar, pvz., atkreipėte dėmesį į tai, kaip kalba aukščiausieji valstybės politikai? Ar ne ypač nykiai? Dirbtinis svetimžodžių vartojimas labai daug ką pasako. Pirmiausia apie žmogaus didelius vidinius silpnumus (!), po to – apie bendrojo išsilavinimo stoką.
Rimgaudai (toks gražus lietuviškas vardas ), nesiteisink.
Tai dabartiniame žodyne esami žodžiai, moksliniame diskurse vartojami, ir pan, o turiu galvoje kažką panašaus į petelnes, čainikus. Jūs neskiriate. Gal nebesistenkite įkąst.
Joks šiuolaikinis tautinis humanitaras be „kontempliacijos“ ir „naratyvo“ neišverčia. Kaip ir politikai be „restrikcijų“. Tik ne aš kandu, o žmonės patys save kandžioja, „moksliniame diskurse“ (vajetau!) vartodami tokius žodžius, kaip pejoratyvinė, profanuojamą, menticido ar njueidžas 🙂 Tai kam tada ašaroti, kad kažkas „pakirto mūsų tautos šaknis“? Pažvelkime k i e k v i e n a s į savo rankas: gal patys laikome po kirvuką? Ne molto crescendo, o diminuendo poco a poco 🙂
Tamsta . Nenuleisk rankų, esi teisus.
Ačiū 🙂 Žinau, mano kabinėjimasis erzina. Bet niekam nieko nereikia priimti asmeniškai. Būčiau nerašęs, bet straipsnyje pergyvenama dėl lietuvybės, tautos paveldo, sakoma „Nepasiduokime svetimybių ir miglotų sąvokų diegimui, nes jis atlieka numatomą prasmių išplovimą“. Bet ar ne meno, mokslo žmonės turėtų rodyti tautai pavyzdį? Apie politikus: štai ne vienas savo rašiniuose pergyvena dėl dabartinės lietuvių kalbos padėties, bet niekas jų netrenkė durimis, nepaliko nei tų […] partijų, nei Seimo. Suprantama: medžiaginės vertybės, nieko dirbo nesugeba, jei kažką kažkada tarsi sugebėjo, kas priims į švarų ir lengvą darbą šiandien? Ne veltui gr. žodį demagogija galima išversti, kaip vadovavimą liaudžiai.
∙ Vytautas Radžvilas. Prisikėlė jedinstvo ir LKP, pasidalijusi į skirtingų pasivadinimų antilietuviškos partijos frakcijas
( Antitautinės ir antivalstybinės partijos branduolį sudaro TS-LKD, nuėjusi Sąjūdžio idealų ir pačios Lietuvos atviros išdavystės keliu… )
– pozicija.org/vytautas-radzvilas-prisikele-jedinstvo-ir-lkp-pasidalijusi-i-skirtingu-pasivadinimu-antilietuviskos-partijos-frakcijas/
∙ Išduota ne tik kalba, bet ir valstybė
– pozicija.org/isduota-ne-tik-kalba-bet-ir-valstybe/
∙ Albertas Žostautas. Jie sulaužė Lietuvos Konstituciją ir išdavė
– pozicija.org/isduota-ne-tik-kalba-bet-ir-valstybe/
∙ Vytautas Sinica. „Valdantieji meluoja, kad dėl asmenvardžių nepažeidžia Konstitucijos“
– pozicija.org/vytautas-sinica-valdantieji-meluoja-kad-del-asmenvardziu-nepazeidzia-konstitucijos/
∙ Regina Statkuvienė. Blogio veidas
(Ponios ir ponai, jūs esate griautini stereotipai!..)
– pozicija.org/regina-statkuviene-blogio-veidas-2/
∙ Jurga Lago. LRT galimai yra užsakyta išprovokuoti neramumus Lietuvoje?
– pozicija.org/jurga-lago-lrt-galimai-yra-uzsakyta-isprovokuoti-neramumus-lietuvoje/
Pajūriečiui. Turėtumėte suvokti, kokiu įtemptu laiku gyvename. Jūsų pasimėgavimas kritika yra ne laiku, jūs nematote, kad drąsiausi žmonės telkia jėgas, ir reikia nustoti kapstytis baloje dėl tariamų trūkumų (kurie yra tokie tik ribotoje vaizduotėje). Iš jūsų negalima tikėtis atitinkamų veiksmų atėjus metui atlaikyti tikrą, fizinį puolimą, nes jums trūksta padėties tikslaus įvertinimo. Ir atrodo, jūs nesat skaitę mano kitų straipsnių, iš kurių būtų aišku, kad visus trisdešimt metų ir kalbu apie visai tai, kas bado akis.
Pagarba autorei – straipsnis puikus.
Nedidelė pastaba: vieno tokio išradimas – pavadinimas “politinė tauta” nuo seno turi kitą pavadinimą – nacija, nes Lietuvoje tauta – tai lietuviai, o į naciją įeina tauta plius dar neįsitautinę piliečiai (žr. paieškoje “tautos ir nacijos sampratos problema”).
Žodis liaudis reiškia visuomenę, todėl visiškai puikus žodis, tik dažniausiai yra vartojamas ne platiems sluoksniams apibrėžti, pvz.: ten renkasi tokia liaudis. Daugiau: lkz.lt . Tai Lietuvos griovėjai – landsberginiai vis būtinai nori pakeisti vartojamus n metų žodžius pagal savo – netikusį supratimą.
– Daiva, tikslui pasiekti reikalingas planas, o planas be pinigų nėra planas. Ar turi pasiūlymą, kur gauti pinigų kultūrą puoselėjantiems?
– “O pavyzdį, kad reikia kovoti teisinėmis priemonėmis, ginant kiekvieną tautinės kultūros ir pasaulėvokos savasties pėdą, parodė „Romuva“. ”
– Daiva, Romuvos vaidilos ir vaidilutės nieko nedaro, kad sustabdyti Tautos varymą iš Lietuvos, kai net pusė darbininkų išvaryta svetur. Laikysena ir elgesys toks, koks ir svetimšalių klestinčios religijos kunigų vyskupų bei kardinolų. Papeikimas vaidiloms ir vaidilutėms dėl tokio abejingumo.
– Pirmiausia, reikia (ap)ginti apsaugoti įvergintus Tautos ž_m_o_n_e_s nuo kenkėjų siautėjimo. Seimagyvių ir kontorinių bjaurybių bei uab’ų vadovų požiūris į žmones yra klaikiai pavojingas. Lietuvoje klesti pašaipų patyčių kultūra bei kitokia bjaurastis. Tautos žmonės neatlaiko klaikių pavergimo būdų, o dvasiniams stipruoliams (lyderiams) dzin.
Tuomet, kai Lietuva darosi vis labiau panaši į konclagerį tik vis dar neaptvertą spygliuota viela, tai galima suprasti abejingą laikyseną krikščionybės kunigų, nes jie svetimšalių religijos atstovai. Vaidilų ir vaidilučių abejinga laikysena yra smerktina, baisiai pavojinguoju laikmečiu.
Atsibuskite vaidilos ir vaidilutės. Seimagyvių požiūris į darbščius Lietuvos žmones klaikus. Seimagyviai – Tautos budeliai.
Sveiki, nejauku kalbėtis su anonimu, bet vis tiek. Jūs teisus, apie finansavimą kultūrai, visuomeninėms organizacijoms galvoju nuo 2009 metų, kada pasidarė visiškai aišku, kas yra kas (po “saulėlydžio” komisijos; ciniškas pavadinimas, ar ne?). Visada norėjau atidaryti labdaros ir paramos fondą. Asmeniškai visą gyvenimą visus rėmiau. Be pinigų viskas lieka tuščiomis kalbomis, ir tai mačiau visus 30 metų. Kadangi tautos plėšimas neturi precedento istorijoje, o naudojamos priemonės irgi naujos, atrodo, kad visi pasmerkti greitai asimiliacijai ir kitokiam išnykimui. bet vis tiek. Atsakymas būtų – savišalpos kasos. Bet ar nebebus greit taip, kad elgeta elgetą turės šelpti? Juk be pragyvenimo šaltinio kasdien atsibunda, vis labiau skursta būtent geriausias tautos žiedas, inteligentija. Iš globalistų gaunami milijardai ar nenuplaus menkos srovelės? Bet geriau srovelė, nei išdžiūvusi vaga. O jūs pateikite savo pasiūlymą.
– Teisingai – savišalpa. Tautos biudžetas irgi tokiu būdu veikia ir nors jis yra perteklinis keliais milijardais daug metų, bet katastrofiška pinigų sausra akivaizdžiai matoma visiškai visose gyvybiškai svarbiose vietose, nuolatos.
– Kaip padaryti tobulą savišalpą?
– Yra sprendimo būdas, kad pinigų sausra baigtųsi. Yra. Dabar, reikia tik veikti.
Įdomu. Čia nerašysite koks būdas?
Būdas yra elementarus ir lengvai suprantamas, bet paaiškinimų nebus čia. Netinkama vieta čia. Tą sprendimo būdą žino tik keletas iš mūsų, kuriųjų paviešinimas taip pat nedera čia.
Susigrąžinti litą. Kas dar?
Mano nuomone, yra tik vienas būdas, ir jis pats nepaprasčiausias, netgi nebūtas. O jūs dar nepritaikėte savojo, tai ko laukiate, jeigu toks paprastas? (šypsenėlė)
Pirmiausia bei svarbiausia dabar, išsiaiškinti tai ko mums reikia ir tik po to pritaikymas.
(nuoroda į apklausą)
ht tps://apklausa.lt/f/ko-mums-reikia-kad-taptumeme-laimingiausia-tauta-savo-svajoniu-namuose-lie-z12dbs3/answers/new.html?enforced_browser_type=mobile
_____________________________________________
Tik 11 klausimų su pasirinktinais atsakymais.
Net 5 vietos nuomonei išreikšti savaip.
Dalinkimės nuoroda, skleiskime žinią bei dalyvaukime šioje apklausoje visi, nes tik žinant tai ko mes norime, galime (pa)daryti sekančius veiksmus bei darbus mūsų naudai, Lietuvos naudai.
***
1. Mums nereikia dviejų (trijų, …) mūsų gelbėtojų. Mums reikia musų visų aiškaus bendro noro (siekio troškimo kūrinio) įgyvendinimo.
2. Mūsų nuomonė apklausoje yra valstybę kuriančios bendruomenės išmintis – Tautos išliekamoji vertybė.
Yra daugiau nei vienas sprendimo būdas. Įgyvendink, pritaikydamas būdą nr 2. Dar kas nors lai įgyvendina būdą nr 3. Veikiam.
Tavo “D” šypsenėlė puikiai dera dabar, klestint pašaipų kultūrai, tik ar Lietuvai reikia tokios dar ir tavo bjaurasties. Kaip manai?
Tavo “D” šypsenėlė labai panaši į labai klastingo ir labai pavojingo Lietuvos priešo Vytauto Landsbergio šypsenėlę.
Man nuo vakar blokuoja komentarus, kai noriu pridėti čia, ir vardas pavirto į D. Galiausiai atsiranda ne vietoje. Jūsų sarkazmas mano atžvilgiu neužtarnautas. Jūs manęs visiškai nepažįstate. Apgailestauju.
Vidmantui. Tai būtent, nacija yra kartu visi kitos rasės, tikėjimo ar kilmės, ar atvykusieji, kurie laiko save lietuviais, gerbia įstatymus, moka lietuvių kalbą – pagal pagrindinius požymius nesiskiria nuo sąmoningosios etninės lietuvių grupės. O tokių mažumų turime. Labai gerai, kad tą skirtumą išryškinote.
Ministerija siūlo įteisinti vietas, kur narkotikai būtų vartojami su priežiūra
– 15min.lt/naujiena/aktualu/lietuva/ministerija-siulo-iteisinti-vietas-kur-narkotikai-butu-vartojami-su-prieziura-56-1632116?copied
Skaitytojai ragina ties tuo nesustoti, siūlo kas ką įrengti Seime, vyriausybės rūmuose. Pvz., įteisinti kambarį seksui su nepilnamečiais.
Šalin rankas nuo liberalizmo vertybių! Siūlyčiau tuose kambariuose palikti laisvą kampą urnoms, įskaitant ir balsavimo.
Musu Lietuviu Tautos saknis pakirto krikscionybe, moskovitai ir sudlenkiai, o po 1926 metais ivykdyto stalininio karinio perversmo Lietuva naikinti pradeta is esmes ir is vidaus pradedant slavu izgama nkvdistu smetana ir baigiant kgb agentu landzbbiu, beje landzbbis yra nuopsa pirmojo kryziuociu surengto karo kryziaus zygio i Lietuva vadas konrado von landsbergio
Skalsu šnekos. Tik nesuprantu, ar autorė nuoširdžiai nesupranta, ką kalba, ar jau vykdo kažkieno užsakymus. Kur didžiausia šio rašinio problema: kalbos prilyginimas etnokultūrai. Tai iš principo skirtingi reiškiniai, Etnokultūra – gerbtinas, globotinas, įdomus ir brangus mūsų BUVUSIO gyvenimo reiškinys. Klumpės – labai miela Rumšiškėse, bet visiška nesąmonė troleibuse. Darbo dainos labai gražu rugių pradalgėse didelėje partijoje, bet visiškas nesusipratimas kombaine. Tataigi, gal vieniems etnokultūros elementams rasime kaip nors vietos šiuolaikiniame gyvenime, kiti iškeliaus į nebūti, trečius turėtume kurti sulig naujomis gyvenimo sąlygomis. Kalba – šiandien ESANČIO mūsų gyvenimo reiškinys, kasdienis įrankis. Taip, apie jo grožį, sunkią istoriją ir buvusias formas galime kalbėti ir tyrinėti, bet ESIMAS dabartyje lemia jo pritaikymą ar prisitaikymą prie dabarties. Gyvos kalbos esminis bruožas – KISMAS. Taigi, jei norime nužudyti mūsų kalbą, raskime jai vietą šalia klumpių, spragilų, padžiaukime greta puodynių ant etnosodybų tvorų štakietų.