Pasaulyje vykstančios tektoninės geopolitinės slinktys vis labiau jaučiamos ir Lietuvoje.
Aukščiausioje pasaulio lygoje įsivyrauja įvairialypės Jungtinių Valstijų ir Kinijos varžytuvės dėl pasaulinės lyderystės arba aiškaus dvipolio su daugiapolio pavidalais valdymo, pasidalijant įtakos sritis.
Kinijai jos oponentas aiškus – Jungtinės Valstijos, tačiau Jungtinės Valstijos negali sau leisti atsidėti vien tik varžytuvėms su Kinija – amerikiečiai veikia visuose pasaulio regionuose, NATO ir kitose sąjungose, jie atsakingi už pasaulio tvarką ir tam tikrą stabilumą, Europos plėtros ir raidos pobūdį.
Amerikiečių pasaulinei veiklai gali pritrūkti išteklių, nes Kinijos iššūkis reikalauja vis daugiau pastangų ir lėšų. O Kinija kaupia jėgas vieninteliam priešininkui. Stiprėjant kovai su Kinija, neišvengiamai ateina tam tikros būtinybės suvokimas – trauktis iš kai kurių regionų, paliekant stipriausioms sąjungininkėms tvarkyti reikalus tam tikros pasaulio raidos vizijos pagrindu, atsižvelgiant į Jungtinių Valstijų globalius ir pasaulinio stabilumo išlaikymo interesus.
Amerikiečiai išeina iš Afganistano, paliks ir Iraką, tad tuose regionuose daug kas keisis. Mažai abejojančių, kad ilgus dešimtmečius trukusią kovą prieš amerikiečių vadovaujamas pajėgas laimėjo Talibanas. Šie kovotojai pergale nesidalys. Gal tik kuriam laikui, nes amerikiečiai yra pažadėję milijardus už tam tikrą koaliciją.
Neabejojame, kad tie kovose užgrūdinti žmonės, kurie jau kuris laikas vaikštinėja ir Kremliaus salėse, sugebės sukurti net vakariečiams valgomas „demokratiškas koalicijas“. Jei tik panorės. Irake amerikiečiai taip pat ilgai neužsibus – vis aktyviau iš jo vejami. Apie Sirijos reikalus amerikiečių politikai jau kuris laikas nieko nekalba.
Išgyvename metą, kai amerikiečiams išeinant kuriam laikui randasi tam tikras geopolitinės galios vakuumas, tačiau netenka abejoti, kad jis netrukus bus užpildytas arba tuose regionuose padidės geopolitinis vienų ar kitų pasaulinių galių svoris. Kad ir kokie pasaulinių galių ruošiami scenarijai Afganistanui, ten liesis kraujas. Daug kraujo. Bus naikinami bendradarbiavę su okupantais, tad ir su lietuvių kariais.
Apgailėtina, kad Lietuva niekaip neįstengia priimti prieglobsčio prašančių afganų vertėjų, kurie padėjo lietuvių kariams. Pagalbininkų šeimoms, o gal ir giminėms gresia būti nužudytiems.
Tokie tad mes demokratai, šitaip suvokiame karišką draugystę ir įsipareigojimus. Juk afganai jau ir pradėdami dirbti lietuvių kariams nemenkai rizikavo. O ir dabar labai praverstų Lietuvoje, ypač padėdami kai kuriems mūsų politikams susivokti to regiono politinėse realijose, kurios, neabejokime, atsišauks ir pas mus.
Artimųjų Rytų regione neabejotinai didės Rusijos geopolitinis svoris. Ji jau atliko nemenką darbą neleisdama pasidalyti Sirijos. Jos veikla buvo veiksminga. Šitai pripažįsta ir NATO, ir amerikiečių analitikai. Rusai išplėtojo santykius su Turkija, Iraku, kurdais, Iranu, taip pat ir su Izraeliu. Šioms šalims įnirtingai stengiantis regione išsikovoti kuo didesnį geopolitinį svorį, Rusija, įdomus reiškinys, reikalinga visoms. Vienoms – kaip atsvara, kitoms – tam tikro lygmens kariniuose politiniuose žaidimuose, trečioms – kaip su kitomis pasaulio galiomis veikianti ar konfliktuojanti imperija.
Suprantama, geopolitiniame žaidime esama daugybės lygmenų – vienose Rusija draugė, o kituose jau gali būti ir neutrali arba palaikyti kitas šalis. Tačiau tų šalių politikai įgudę skirti lygmenis, istorijos išmokyti, kad nėra absoliučių strateginių partnerių, o visokiose sąjungose ir sutartyse esama prieštaringumų, kuriais ne tik galima, bet ir būtina pasinaudoti.
Pažvelkime, kas tame regione laiko Rusiją drauge, kam Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas yra didelis pasaulinis autoritetas, – Iranas, Turkija, Sirija, Irakas, Saudo Arabija, Izraelis. Buvęs Izraelio premjeras Benjaminas Netanjahu rodė pasauliui save kaip ištikimą Rusijos prezidento draugą ir partnerį nepaisydamas Rusijos pagalbos Sirijai.
Lietuva išgyvena migrantų antplūdį, kuris tapo nemenku galvos skausmu mūsų politikams. Pasirodo, migrantų dauguma – irakiečiai. Tad mūsų užsienio reikalų ministras, apimtas kovos su vadinamąja „hibridine agresija“ įkarščio, nutarė kuo greičiau vykti į Turkiją ir Iraką paprašyti, kad tos šalys užkardytų migrantų srautus, pristabdytų aviareisus į Minską.
Migrantai atskrenda lėktuvais, o jau po to vežami prie sienos ir leidžiami Lietuvon. Ar vertėjo važiuoti ir ar galima buvo tikėtis gerų rezultatų? Nemanau. Abiejų tų šalių politikai aiškiai suvokia, kad žaidimas su pabėgėliais yra Rusijos reikalas, padedantis įgyvendinti Rusijos tikslus. Tad joms nėra jokio reikalo trukdyti rimtai partnerei regiono reikaluose vykdyti savo sumanymus Europos Sąjungos pakrašty.
Koks galėtų būti jų tikslas, kokia nauda? Prieš vykdami lietuviai, tarsi pasidrąsindami, dar sugebėjo pasvarstyti apie spaudimą Irako aviabendrovėms, kurį galėtų daryti tam tikros ES sankcijos… Kvailiau neįmanoma sugalvoti – vykti pas dešimtmečių kovose užgrūdintus ir krauju permirkusius politikus pasvaičiojus apie kažkokius „spaudimus“.
O juk matėme, kaip Turkijos prezidentas Redžepas Erdoganas priima ES lyderius… Tad sulaukėme Irako atsako – po vizito pranešė padvigubinsiantys skrydžius į Minską. Kaip spyris į tam tikrą politiškai korektišką vietą. Tai jau Lietuvos pažeminimas, į kurį nėra kaip atsakyti – juk vykta visiškai nenutuokiant, pas ką vykstama, su kuo ir kaip reikia kalbėtis ir kas ten pagrindiniai veikėjai.
O suvokiant kai kurias geopolitines realijas, nederėjo rengti jokių vizitų – prašyti pagalbos šalių, kurioms pabėgėliai jau seniai tapo įvairių kovų instrumentu ar ginklu. Be to, prašydami pagalbos rodome visišką savo neįgalumą. O dar ir po Europą vaikštome su ištiesta ranka – prašome vielos sienai tiesti.
Išaiškėjo, kad po visų svaiginančių neoliberaliųjų reformų ir ilgamečių kalbų apie pasiruošimą atremti „hibridinius“ išpuolius nebeturime paprasčiausios spygliuotos vielos. Nė kariniams teritorinės gynybos tikslams.
Ačiū Dievui, estai atveš ar tik ne šimtą kilometrų. Tačiau nuo atakų gintis reikia iškart, o mes gynybą atidedame, kol sutvarkysime viešuosius pirkimus.
Atrodome manantys, kad priešininkas atsižvelgs į mūsų sunkumus dėl vielos ir nukels kitus „hibridinius“ išpuolius. Galėtume padėkoti migrantams – nieko nenutuokdami nei apie karinę strategiją, nei taktiką parodė realias mūsų gynybos skyles.
Pastaruoju metu patirianti nemenkus geopolitinius ir saugumo iššūkius Lietuva sugebėjo atkreipti ir Kinijos dėmesį. Šiaip jau tai būtų laimėjimas – „tokia galybė mus pastebėjo, tad ir kiti sužinos, kokie mes svarbūs“. Gal dar ir kokio žinomo politikos apžvalgininko pagyrų susilauksime.
Pradėjome savo žaidimą su Taivanu atidarinėdami atstovybes. Trisdešimt metų nereikėjo, o dabar prireikė. Kaip tik tada, kai išgyvename daugybę rimtų iššūkių, kai viena bėda veja kitą, o ateityje nusimato visai rimtas Rusijos spaudimas įvairiais lygmenimis.
Žinome, kad Kinija į tai sureaguos labai neigiamai. Jau pagrasino. Mes guodžiamės, kaip ir Baltarusijos atveju, kad nutraukti santykius jai nenaudinga, ji „neišdrįsianti“. Tačiau ar mes bent jau įsivaizduojame Kinijos galimybes vienaip ar kitaip spausti ir „kaišioti pagalius“… Neįsivaizduojame. Juolab kad Rusija gali kinų paprašyti lietuvius pavyzdiniu būdu pamokyti.
Kinai traukiasi iš Baltarusijos, tad Klaipėda jiems jau neįdomi. Tačiau daugelis dalykų krovinių gabenimo geležinkeliais infrastruktūroje ir logistikoje yra jų rankose. Tad užsimanę Lietuvą žeminti kinai tikrai ras būdų. Tikėkimės, kad jiems pritrūks ūpo. Kai kurie mūsų verslininkai ilgai ėjo į Kiniją, jiems kinų sankcijos būtų didelis smūgis.
Atrodytų, užsienio politikoje mes darome akivaizdžias kvailystes, nenutuokdami pasaulio geopolitinių slinkčių pobūdžio. Sutinku, nenutuokiame. Tačiau šios kvailystės turi vieną labai aiškų aspektą – tai valdančiujų konservatorių kova su prezidentu Gitanu Nausėda.
Juk užsienio politika kaip tik ir yra prezidento veiklos baras. Prisiminkime, kaip aršiai konservatoriai kaunasi su prezidentu dėl atstovavimo Europos Vadovų taryboje, norėdami jį pakeisti premjere Ingrida Šimonyte.
Užsienio reikalų ministro Gabrieliaus Landsbergio kelionės Turkijon, Irakan, taip pat ir „operacija Taivanas“ iš esmės susiaurino prezidento veiklos galimybes. Po tokių vizito rezultatų prezidentų lygmens pokalbiai nebetenka prasmės.
Su kinais šioje kadencijoje aukščiausiu lygiu taip pat jau neteks bendrauti – kinai nesileis į jokias kalbas. Aiškiai matyti niekada nebuvęs skilimas užsienio politikos srityje – Užsienio reikalų ministerija veikia visiškai nederindama savo veiksmų su prezidentu. Tačiau veikia ne Lietuvos labui – toks ministerijos demonstratyvus savarankiškumas jau savaime žemina Lietuvą kaip valstybę, o jos politinį elitą rodo esant visiškai ne valstybinį ir neatsakingą.
Konservatoriai užsienyje rodo prezidentą esant nereikšmingą figūrą ir stengiasi šioje srityje prikurti kuo daugiau prezidento veiklą ribojančių barjerų.
Galėtume klausti, kas labiausiai laimi iš tokios jų veiklos? Manau, atsakymas aiškus – Kremlius.
Juk politinio elito kvailumas ir vidinis susipriešinimas, ką akivaizdžiai parodė vieno žymaus konservatorių paatviravimai internetiniams prankeriams, yra pats veiksmingiausias, nieko nekainuojantis priešininko „ginklas“.
Ar Lietuva turi užnugarį užsienio politikoje?
– lrt.lt/mediateka/irasas/2000160082/lrt-aktualiju-studija-ar-lietuva-turi-uznugari-uzsienio-politikoje
Dalyvauja: Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komiteto pirmininkas Laurynas Kasčiūnas,
Valstiečių ir žaliųjų sąjungos pirmininkas Ramūnas Karbauskis,
Seimo narys, ateities komiteto pirmininkas Raimundas Lopata ir
VU Tarptautinių santykių ir politikos mokslų instituto daktaras Laurynas Jonavičius.
Manau, kad už pinigus galima rasti skraidinačiųjų bendrovių, kurios užsakomaisiais reisais irakiečius, kuriems prieglobstis nesuteikiamas, tuojau pat skraidintų atgal į Bagdadą. Ir tai darytina kuo greičiau. Dėl tų, kurie turi dokumentus, netgi tartis su Irako valdžia nebūtų būtina. Galbūt klausimą dėl tų užsakomųjų skrydžių galėtų padėti greičiau išspręsti turistinės agentūros. Juk tai prilygtų turistų grįžimui namo.
Irakiečius be dokumentų būtų galima grąžinti į tėvynę pagal sąrašus. Dėl grąžinimo pagal sąrašus formos, matyt, būtų būtina Lietuvai susiderinti su Irako valdžia.
O gal rastųsi bendrovių, kurios sutiktų dėl nuolatinių skrydžių į Bagdadą iš Vilniaus greito atidarymo. Tuomet būtų dar paprasčiau. Viskam reikalingi pinigai, bet Valdžiai įklimpus su politika kitos išeities nėra…
Tai reali išeitis, kurios Lietuva privalo imtis viena pati nedelsiant. Ar yra Valdžios veikta šia kryptimi? Vargu…
Ir iš tiesų verta pasitarti su tais, kas jau padarė pirmą žingsnį – su danais. Pasimokyti iš jų visko iki smulkmenų. Kartu su jais gal ir daugiau ką galima būtų derinti. Kad ir to pakto atmetimą.
Iš tiesų neturi taip būti, kad keletas į savo šalies ar ES postus patekusių ir staiga išminčiais pasijutusių, tautoms diktuotų savo fantazijas, o tautos, lyg baudžiauninkai, paklustų.
Autorius tik vienoje vietoje neteisus, sakydamas ”mes”. “Mes” būnam tik ,kas keturi metai. O po to jie . O “jų” tarpe atsiranda.” Labai atsakingi pareigūnai”, kurie neatsako už politinius sprendimus, besislėpdami už partijų nugaros. Aš nekaltas . Toks partijos sprendimas. O ką teisti?
Pritariu. Vis mes, mes, mes. Nėra jokių mes. Yra aš, tu, jis, ji, jūs, jie, jos. Tingiu dėti kabutes. Nėra jokios kolektyvinės atsakomybės. Pradėkime, pagaliau, gerbti atskirą žmogų, individą, asmenybę, o ne politikuokime pagal moralinį komunizmo statytojo kodeksą.
„Amerikiečių pasaulinei veiklai gali pritrūkti išteklių“ – malonu girdėti. Klausyčiau ir klausyčiau.
„Apgailėtina, kad Lietuva niekaip neįstengia priimti prieglobsčio prašančių afganų vertėjų, kurie padėjo lietuvių kariams. Pagalbininkų šeimoms, o gal ir giminėms gresia būti nužudytiems.“ – Lietuvių kariai Afganistane buvo okupantai. Kas padeda okupantams – tas kolaborantas. Pokario metais ir Prancūzijoje, ir Lietuvoje kolaborantai buvo žudomi. Toks gyvenimas.
Tautos išdavikams visada nelengva. Visur.
O man malonu klausyti, stebėti , kad maskovija po truputį nyksta. Kinijai vykdant Tolimųjų Rytų žemių susigrąžinimą.
Kiek nedaug žmogui reikia, kad patirti malonumą. Ar ne?
Dėl to Putinas ir linksta prie Europos, ES, be to, pristabdė Lukošenkos dėjimasi su Kinija. Baidenas tą Rusijos linkimą prie ES nori pristabdyti – kreipdamas JAV dėmesį tiek į ES, tiek ir Rusijai. Čia įžvelgtinas naujausias pasaulio jėgų išsidėstymo kursas. Žodžiu, krypstama į pasaulio dvipolystę…
(Tikėkimės, kad neišmėtys teksto)
. . . . . . . Valstybės plotas. . .Gyventojų sk. . . . . .
JP: . . . . . . . . 377 873 km² − 126 045 211
RU: . . . . . 17 098 242 km² − 143 375 006 (be Krymo)
Bet ploto vis dar trūksta, nors nusišauk?
Ir žmonių trūksta, kad galėtum ramiai siųsti juos žūti karuose dėl caro įgeidžių?
“Kiek nedaug žmogui reikia, kad patirti malonumą. Ar ne?”
.
Lengva tau kalbėt, ant pečiaus sėdint.. Afganistanas šio malonumo laukė 20 metų.
Man, pagal užtarnautus metus, pečius priklauso. O maskolių išsinešdinimo iš Lietuvos laukiau 50 metų. Tai ir sakau . Malonu. Sulaukiau.
O įtaka išliko ar ne? Mano nuomone, Rusijos įtaka yra milžiniška: pradedant mūsų atominės statyba ir baigiant Baltarusijos stūmimu į Rusijos glėbį, Niekas niekur, faktiškai, neišsinešdino.
Matyt, autoriui ir apskritai viešumai ne prošal būtų prieš kalbant apie tai, “kaip aršiai konservatoriai kaunasi su prezidentu dėl atstovavimo Europos Vadovų taryboje”, išsinagrinėti kalbos ir sakinio dalimis konstitucinę nuostatą nusakantį papildinio sudėtinį sakinį, kuriuo yra pasakyta, kad Prezidentas “atstovauja Lietuvos valstybei ir daro visa, kas jam pavesta Konstitucijos ir įstatymų.” (77 str.). Taigi šalutiniu sakiniu yra paaiškinta, kad Prezidento teisė atstovauti valstybei nėra absoliuti. Taip išlaikomas valdžių pasidalinimo principas būtinas demokratinės valstybės valdyme.
Be to, Konstitucija (84 str.) sako, kad užsienio politiką vykdo Prezidentas kartu su Vyriausybe. Atstovavimas, akivaizdu, yra vykdomasis valstybės valdymo veiksmas, tad ir pagal tai jis priklauso Vyriausybės kompetencijai.
Taigi Nausėdos prisiskyrimas sau atstovavimo valstybei tik kaip jam priklausančios teisės prieštarauja Konstitucijai ir įstatymams, teisės viršenybės principo laikymuisi.
Arba vėl EVT atstovavimo nesidalinimas su Vyriausybe teisės principu nėra tik “valdančiujų konservatorių kova su prezidentu Gitanu Nausėda”, tai veikiau demokratijos ir autokratizmo apraiškų susidūrimo valstybė valdyme klausimas…
Tai, kad Kažin, yra teisus, patvirtina ir į posėdžių darbotvarkes įtraukiami klausimai. Pykit nepykit, bet poetas visada išliks tik poetu, anūkas – tik anūkėliu ir niekuo daugiau, buhalteris – tik buhalteriu, banko tarnautojas – tik banko tarnautoju. Gali vaidinti, mėginti kažkuo būti, deja, …
Bet Anūkas – koks koziris rankose tų, kas tada nesugebėjo sudoroti V.L. ir Lietuvos nepaleisti.
V.L. padarė didelę klaidą, ištraukdamas Anūką į dienos šviesą. Iš jo tyčiosis, kaišios pagalius į ratus, keršys su dar didesniu malonumu, negu V.L. laikais. Kartu ir Lietuvai, iš 3jų pusių smaugiamai, nebus gerai.
Bet prie ko čia V.L. – Vladimiras Leninas? Antra, niekas pagalių nekaišioja. Giminystės ryšiai savaime jokiu būdu neužtikrina nei gebėjimų, nei intelekto. Tik pareigas užtikrina, o tai jau – nepotizmas. Afrika.
pasikartosiu. Anūkėlio batukai tikrai tyliau kaukšės nei Vladimiro Lenino (V.L.) šlepetės.
Alke dat pilna puskvailių rusofobų. Matyt dar vis vartoja ozio analus.
Ačiū, kad pagerbiate tokį portalą savo apsilankymu. ,,Alkui” ir jo lankytojams tai neužtarnauta garbė!
Na, nėra blogai, kad vyriausybė į Iraną ir Iraką pasiuntė G. Landsbergį. Kažkas, gi, turėjo pradėti aiškintis. Jeigu būtų vykęs Jo ekscelencija Gitanas nausėda, tai Prezidento pažeminimas mums būtų buvęs didesnis pralošimas.
O dabar – viskas tvarkoj: mūsų siena tapo pripažinta kaip politinė Europos siena ir ES užsiima pagalba, be kurios mums būtų prastai. BY žmogaus teisių klausimu susikompromitavo visiškai, pasakant, kad “Baltarusija nebus pamazgų duobe” (Lukašenka) ir taip labai sukompromitavo Maskvą požiūriu į rases.
JAV- savo vietoje: ji traukiasi iš Irano, Irako, Afganistano ir visi, pastarųjų valdžias nušluoti baigiantys sukilėliai, išeis į sąlytį su Rusijos ekonomine erdve (Kazachstanas, Tadžikija, Kirgizija etc.) tiesiogiai. Į ten pasitrauks daug pabėgėlių. Ir iš ten, anot Lukašenkos, šioms “pamazgų duobėms” sutvarkyti bus tiesiama ranka į Maskvos kišenę.
Kinų dabar Rytų Rusijoje yra iki valiai. O, kur Kinijos pretenzijos į buvusias savo teritorijas prie caro? Jos atsiras. Kur dar Rusijos reikalai Kalnų Karabache? Kur reikalai Donbase, Luganske, Kryme? Rusijos inteligentijai, todėl, sunkiomis jų valstybei valandomis tikrai nepavydžiu. O čia dar ir Lukašenka pakišo tokią kiaulę (BY=Rusija) RU po nosimi, kad Maskvai bus jį su automatu rankose sustabdyti.
Į Lukašenkos veiksmus, manyčiau, prie sienos privalome atsakyti ypatingos padėties įvedimu, nes į jėgą, suderinę su ES, privalome atsakyti jėga: anarchijai vietos čia – neturi būti.
Kas, ar ne valstiečiai kūlversčiais pasirašė Meilės ir ištikimybės ,,migrantams” paktą, lengvabūdiškai tikėdamiesi, jog į tokią nuošalią ir neturtingą valstybę jie nesiverš? O tie ,,skurdo nukankintieji” patobulino įsibrovimo taktiką, ir dabar iš Afrikos iki Lietuvos lėktuvu jiems vos keli žingsniai.
Valstiečiai galėtų pripažinti savo klaidą (taip gal pavyks ,,liberalus” įkalbėti) ir susitarti draugiškai balsuoti už pakto atmetimą. Tada galės paviešinti, jog besiveržiantys per sieną bus laikomi eiliniais nusikaltėliais, sienos pažeidėjais ir sulauks atitinkamų to padarinių.
Jei toliau bus žaidžiamos ,,migrantų Žmogaus teisės” bei ,,Meilės Paktas”, jei bus terliojamasi su jais prie sienos, jei ir kariai bus pasitelkti sieną saugoti, bijau, kad per BY ir RU karines pratybas kariniai daliniai galės laisvai įsibrauti į LT teritoriją – net jei tik dėl iškrypėliško pasitenkinimo, pažeminimo – įsibraus, išsityčios ir apsisukę pasitrauks. O paskui laimingi pasakos, kaip lietuvius mirtinai išgąsdino…
„ES užsiima pagalba“ – ir kuo konkrečiai EK padėjo Lietuvai, kad sustabdyti įsibrovėlius? Davė vielos, betono, kareivių? „O dabar viskas tvarkoj“ – kas gi tvarkoj, ką? Siena jiems visai atvira, kasdien plūsta be sustojimo, žmonės išsigandę, Nausėda, Grubauskaitė, Landsbergis, Linkevičius, Armonaitė, Gentvilas tyli (dievulėli, kiek daug pasakanti tyla). Tai kas čia tvarkoj? „Suderinę su ES”, t.y. suderinę su Vokietija (pirmiausia) ir dar Prancūzija. Nežinote jų politikos? Buvusių kolonijinių valstybių politikos? Vajetau, matyt, rašo partinis.
Kokie pokyčiai laukia Europos Sąjungos?
– youtube.com/watch?v=XCP5z480bJs
Ar Europos Sąjungą ištiko egzistencinė krizė? Kas jos laukia?
Apie tai ,,Komentaras TV” laidoje ,,Laikas pakalbėti” žurnalistė Giedrė Gorienė kalbasi su buvusiu užsienio reikalų ministru prof. Povilu GYLIU.
Beprecedentė situacija: Vokietijos policija prie Lenkijos sienos sulaikė šimtus migrantų
– lrytas.lt/pasaulis/ivykiai/2021/10/04/news/beprecedente-situacija-vokietijos-policija-prie-lenkijos-sienos-sulaike-simtus-migrantu-20966013
Tikriausiai ir per Lietuvą nepastebimai ,,šmurkštelėjusių” ten esama?