Sekmadienis, 29 sausio, 2023
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
Advertisement
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result

Pradžia Gamta ir žmogus

Kokių klaidų nedaryti pildant eismo įvykio deklaraciją

www.alkas.lt
2020 10 04 18:08
0
Pixabay.com nuotr.

Pixabay.com nuotr.

Pixabay.com nuotr.
Pixabay.com nuotr.

Teisingai užpildyta eismo įvykio deklaracija sumažina nelaimės kelyje sukeltus rūpesčius. Visgi deklaracijas administruojantys specialistai pastebi, kad neretai šie dokumentai tampa ir dar vienu papildomu rūpesčiu vairuotojams. Mat pildant iš pažiūros nesudėtingą eismo įvykio deklaraciją, vairuotojai pridaro esminių klaidų. Pastarosios trikdo eismo įvykio administravimo eigą, o dėl to dažnai nusikelia ir žalos išmokėjimo laikas.

Braižo neinformatyvias schemas

Draudimo bendrovės ERGO Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovo Raimondo Bieliausko teigimu, pagrindinė eismo įvykių deklaracijų pildymo klaida – netiksliai nubraižyta eismo įvykio schema.

„Dažnas atvejis – schemoje nupiešti du kvadratai, vaizduojantys dvi transporto priemones, tačiau nėra nei kelio ženklų, nei judėjimo krypties ar kitų aplinkybių. Žinoma, vairuotojams nuolat primename, kad eismo įvykio schema neturi būti itin tikroviškas situacijos piešinys – deklaracijos nagrinėjimą lemia ne meniniai sugebėjimai. Svarbiausia čia – informatyvumas: automobilių judėjimo kryptys ir padėtys, kelio ženklai, sankryžos ir kitos aplinkybės“, – pabrėžia R. Bieliauskas.

Draudiko atstovas pažymi, jog į eismo įvykį patekę vairuotojai deklaracijose privalo pažymėti ir tikslų avarijos adresą. Anot pašnekovo, dokumente turi būti užrašytas namo numeris, gatvė, sankryža, kurioje susikerta gatvės. Vien gatvės pavadinimo nurodyti neužtenka, kadangi tai nesuteikia aiškios informacijos apie eismo įvykio vietoje galiojančias taisykles.

Jeigu braižant schemą įsivėlė klaidų, taisymus turi patvirtinti abu įvykio dalyviai. „Šiuo atveju itin paranku pildyti elektronines deklaracijas – jos neleidžia pateikti netiksliai užpildyto dokumento, suteikia galimybę pridėti nuotraukas, o avarijos vietą nurodyti naudojantis GPS duomenimis“, – priduria R. Bieliauskas.

Nurodo netikslias aplinkybes

Kita dažna eismo įvykių deklaracijų pildymo klaida – neteisingas aplinkybių įvardijimas.

„Deklaracijos formoje yra pateikti aplinkybių punktai. Juos vairuotojai dažniausiai užpildo, vis tik šie įrašai neretai stokoja aiškumo. Aiškumas be galo reikalingas, kai eismo įvykis nutinka sudėtingose situacijose, pavyzdžiui, prekybos centro aikštelėje. Tada svarbu pažymėti, kuris vairuotojas judėjo, kuris stovėjo vietoje, galbūt vienas iš jų judėjo atbulomis, kitas nerodė įspėjamųjų ženklų ir panašiai“, – sako draudiko atstovas.

Kartu R. Bieliauskas pastebi, jog be teisingo aplinkybių įvardijimo, svarbu draudimo bendrovei pateikti ir reikiamą asmeninę informaciją – eismo įvykio dalyvių vardus ir pavardes, gimimo datas, kontaktus, vairuotojų pažymėjimų ir automobilių valstybinius numerius.

Netinkamai pasirašo  

Draudiko atstovas pažymi ir kitą dažnai užmirštamą detalę – parašus, kuriuos sudėti turi abu vairuotojai, o kaltininkas – pasirašyti ir antrąkart, patvirtindamas, jog sukėlė eismo įvykį.

„Nepasirašyti dokumentai – dar vienas trikdis sklandžiam administravimo procesui. Eismo įvykio deklaraciją patvirtina du parašai: vienas skirtas įvykio, kitas – kaltės faktams. Tiesa, jei kaltininkas antrąjį parašą užmiršta, situaciją galima išsiaiškinti ir pagal nurodytas aplinkybes, tačiau žalos administravimo procesas tokiu atveju užtrunka – kartais vairuotojai nepasirašo, nes nesusitaria. Tada draudimo bendrovė yra priversta imtis papildomų veiksmų“, – teigia R. Bieliauskas.

Neturi kopijų

Paklaustas, ar abu eismo įvykio dalyviai privalo turėti deklaracijų kopijas, R. Bieliauskas tikina – dokumentai turi būti užpildomi ir pasirašomi tiek egzempliorių, kiek yra avarijos dalyvių

„Tai ypač praverčia kylant neaiškumams. Po avarijos visi įvykio dalyviai privalo gauti po vieną kopiją, antraip be dokumento negalės kreiptis į draudimo bendrovę. Pastebime, kad vairuotojai deklaracijų nepildo, nes nėra pretenzijų, o tuomet prašo žalos atlyginimo. Tačiau, tokiu atveju, mes neturime dokumento, įrodančio eismo įvykį“, – apie deklaracijų kopijų būtinybę kalba draudimo ekspertas.

Nesikreipia laiku

Norėdami kuo skubesnio žalos administravimo proceso, įvykio dalyviai privalo laiku susisiekti su draudimo bendrove. R. Bieliauskas papildo: per įstatymo numatytą terminą avarijos kaltininkas turi pranešti apie eismo įvykį, o nukentėjusysis kreiptis dėl nuostolių atlyginimo.

„Asmuo, sukėlęs avariją, tačiau apie pastarąją neinformavęs, rizikuoja gauti regresinį reikalavimą, jei šis delsimas darys įtaką žalos administravimui. Kaltininkui nuostoliai neatlyginami, tačiau jis privalo apie įvykį informuoti savo draudimo bendrovę. Tačiau dažnai tai nėra daroma, tenka šių vairuotojų ieškoti. Beje, apie žalą pranešti ir greitai sulaukti išmokos šiandien galima ir daug paprastesniu būdu – naudojantis paslauga „ERGO Smart“, kuri leidžia duomenis draudikui pateikti naudojantis išmaniuoju telefonu“, – pasakoja R. Bieliauskas.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Ruduo – eismo įvykių gausėjimo metas
  2. Karantino taisyklės galioja ir patekus į eismo įvykį
  3. Dviračių ir paspirtukų vairuotojams taip pat galioja eismo taisyklės
  4. Lietuva ir toliau gerina kelių eismo saugą
  5. Didmiesčių gyventojai turi ruoštis eismo spūstims: grįžta studentai
  6. Prasidedanti saugaus eismo kampanija „Nustebink žiemą!“ – galimybė nemokamai patikrinti automobilį
  7. Eismo įvykių priežastys Baltijos šalyse: koks elgesys kelia pavojų?
  8. Kelio matomumas žiemą – klaidos, kurios gali kainuoti itin brangiai
  9. Automobilių elektronikos gedimai kelyje – vis dažnesnis iššūkis vairuotojams
  10. Su dygliuotomis padangomis bus galima važinėti ilgiau
  11. Automobilių dalių vagims karantinas – „pats darbymetis“, įspėja draudikai
  12. Laisvėjant karantinui būtina pasirūpinti ir automobiliu
  13. Net ir mažos vairuotojų nuodėmės gali baigtis skaudžia nelaime
  14. Apklausa: Lietuvos vairuotojai labiausiai nerimauja dėl stabdžių
  15. Iš pažiūros nekaltas automobilių pardavėjų poelgis gali atsisukti baudomis
  16. Sudarytas avaringiausių Lietuvos gatvių penketukas
  17. Draudikai primena apie prasidėjusio rudens vairavimo ypatumus
  18. Kuo arčiau namų automobilį įsprausti besistengiantys vairuotojai gali sulaukti rimtų nemalonumų.
  19. Ką reikia žinoti sėdantiems prie pakaitinio automobilio vairo?
  20. Vėstant orams po kapotais įsitaisantys graužikai – vairuotojų galvos skausmas

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Kiti Straipsniai

Pasenusių vaistų pavojai: ką būtina žinoti, peržiūrint namų vaistinėlę?

Nereikalingų vaistų neverta taupyti

2023 01 29
Kelias, žiema| alkas.lt Arūno Sartanavičiaus nuot.

Kaip išvengti pavojų slidžiame kelyje?

2023 01 29
Stogas, žiema | pixabay.com nuotr.

Šalčiai per kišenę gali kirsti skaudžiai

2023 01 29
Audra, namas | pixabay.com nuotr.

Stichinių nelaimių nuostoliai muša visus rekordus

2023 01 28
Elektromobiliai | sumin.lt nuotr.

Kas lemia aukštas elektromobilių kainas?

2023 01 28
Eismas | pixabay.com nuotr.

Eismo padėtis gerėja, bet nepakankamai

2023 01 25
Audra, automobilis | pixabay.com,

Automobilių priešai – akmenys, vėjai ir vagys

2023 01 22
Kodėl per karščius maistą tvarkyti reikia itin atsakingai?

3 klaidos, lemiančios susilpnėjusį imunitetą

2023 01 22
Automobilis | pixabay.com nuotr.

Automobilių kainos toliau kopia į viršį

2023 01 21
Atsvaitai | sumin.lt nuotr.

Atšvaitus dažniausiai dėvi vaikai

2023 01 21
Rodyti daugiau

Naujienos

NATO pagaliau supranta, kad Rusijos „ambicijos“ peržengia Ukrainos ribas ir yra pasirengęs karui
Ukrainos balsas

NATO pagaliau supranta, kad Rusijos „ambicijos“ peržengia Ukrainos ribas ir yra pasirengęs karui

2023 01 29
Pinigai | Pixabay nuotr.
Lietuvoje

Sukčiai pernai iš žioplių išviliojo 12 mln. eurų

2023 01 29
Vaikus ir jaunimą pažaisti kviečia bibliotekos | Panevėžio apskrities Gabrielės Petkevičaitės-Bitės viešosios bibliotekos nuotr.
Kultūra

Vaikus ir jaunimą pažaisti kviečia bibliotekos

2023 01 28
Kaip pradėti ekologinės gamybos sertifikavimą?
Gamta ir ekologija

Kaip pradėti ekologinės gamybos sertifikavimą?

2023 01 28
Senieji Užgavėnių papročiai šiandien | Kauno apskrities viešosios bibliotekos nuotr.
Etninė kultūra

Senieji Užgavėnių papročiai šiandien

2023 01 28
Berlyno kino šventėje – ypatingas dėmesys Lietuvai, Latvijai ir Estijai | Rengėjų nuotr.
Kultūra

Berlyno kino šventėje – ypatingas dėmesys Lietuvai, Latvijai ir Estijai

2023 01 28
Ukraina nepasiduos ruskiams | facebook.comGeneralStaff.ua nuotr.
Ukrainos balsas

Rusijos kerštas vakarams – masinis raketų smūgis ukrainai

2023 01 27
Lazdynų baseinas | S. Žiūrosa nuotr.
Lietuvoje

Baigta Lazdynų baseino statyba Vilniuje

2023 01 27
Baltiški papuošalai Baltiški papuošalai Baltiški papuošalai
Prano Raščiaus (1932–1987) poezijos knyga „Paragauki sulos“ Prano Raščiaus (1932–1987) poezijos knyga „Paragauki sulos“ Prano Raščiaus (1932–1987) poezijos knyga „Paragauki sulos“

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Kęstutis apie Dirbtinis protas – jau sąmoningas?
  • atsipalaiduokite ir apie Žinovai pataria, kaip pritaikyti komodas prie namų interjero
  • Didelis Klaustukas: apie V. Sinica. TS-LKD frakcijos nario kaltinimas mažamečių prievartavimu skandalingiausias skandalas Lietuvos politikos istorijoje
  • ačiū apie Dirbtinis protas – jau sąmoningas?

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Į Čili troškinį rinkitės spalvingesnį maistą
  • Užimti sergantį mažylį padės išmanūs sprendimai
  • Svogūnus galima pjaustyti ir be ašarų
  • Šaltuoju metu svarbu rūpintis savo akimis
Lininės rankinės Lininės rankinės Lininės rankinės

Kiti Straipsniai

Nereikalingų vaistų neverta taupyti

by Ditė Česėkaitė
2023 01 29
0
Pasenusių vaistų pavojai: ką būtina žinoti, peržiūrint namų vaistinėlę?

Kiekvienais metais žmonės vis aktyviau įsitraukia į vaistų rūšiavimą. „Eurovaistinės“ duomenimis, pernai gyventojai į vaistines atnešė 3,6 kartų daugiau vaistų...

Skaityti toliau

Kaip išvengti pavojų slidžiame kelyje?

by Ditė Česėkaitė
2023 01 29
0
Kelias, žiema| alkas.lt Arūno Sartanavičiaus nuot.

Automobilio slydimas kelyje yra pavojingas, apie tai dauguma yra girdėję, o kai kurie vairuotojai ir patyrę, tačiau šių vairavimo aplinkybių...

Skaityti toliau

Šalčiai per kišenę gali kirsti skaudžiai

by Ditė Česėkaitė
2023 01 29
0
Stogas, žiema | pixabay.com nuotr.

Žiemiški orai – ypač kai šaltukas spusteli negailėdamas – per kišenę gali kirsti ne tik padidėjusiomis sąskaitomis už šildymą. Gyvenimo...

Skaityti toliau

Skaitytojų nuomonės:

  • Kęstutis apie Dirbtinis protas – jau sąmoningas?
  • atsipalaiduokite ir apie Žinovai pataria, kaip pritaikyti komodas prie namų interjero
  • Didelis Klaustukas: apie V. Sinica. TS-LKD frakcijos nario kaltinimas mažamečių prievartavimu skandalingiausias skandalas Lietuvos politikos istorijoje
  • ačiū apie Dirbtinis protas – jau sąmoningas?
  • Nuorodytės apie NATO pagaliau supranta, kad Rusijos „ambicijos“ peržengia Ukrainos ribas ir yra pasirengęs karui

Kitas straipsnis
Janina Survilaitė | asmeninė nuotr.

J. Survilaitė. Kam priklauso Lietuvos Respublikos užsienio ambasadų ir konsulatų archyvai?

srtfondas Init

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt

   https://lazerineklinika.lt/ | https://sportsman.lt/ | Auskarai su deimantais | https://www.aleina.lt | CBD aliejus Lietuvoje | Mažoji Indija | Pakavimo prekės | Farming Simulator 22 mods | ETS2 Mods | FS22 Mods | FS22 mods download | Bigbank.lt | Žūklės reikmenys internetu | Darbo skelbimai | kemi.lt | Šalikai | TIK BALDAI | ATS Mods | Skyrybos internetu - skyrybos bendru sutarimu | fs22 mods | ATWINS | Srotas24.lt - Dalys | Zuza.lt

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai