
Didžiųjų Lietuvos miestų gyventojai rugsėjį pasitiko padidėjusiame eismo sraute, susidariusiame dėl staigaus į darbus ir mokslus grįžusių gyventojų ir jų automobilių skaičiaus padidėjimo. Pirmosiomis kalendorinio rudens dienomis šiemet įvyko daugiau eismo įvykių, susidūrus kelioms transporto priemonės. Draudikai atkreipia dėmesį ir į augančią vidutinę žalos sumą.
„Statistika rodo, kad rudens pradžioje, lyginant su rugpjūčio mėn., avaringumas išauga būtent didmiesčiuose. Po vasaros į miestų gatves sugrįžus ne tik automobiliams, bet ir kitiems eismo dalyviams, didieji miestai rugsėjo pradžioje išlieka avaringiausiomis Lietuvos vietomis“, – sako „Lietuvos draudimo“ Transporto žalų skyriaus vadovas Giedrius Petrikas.
Ji pastebi, kad lyginant pirmųjų trijų rugsėjo savaičių duomenis darbo dienomis su tuo pačiu laikotarpiu rugpjūčio mėn., pažymimas 2 nuošimčiais išaugęs eismo įvykių skaičius didmiesčiuose. Tai visų pirma lemia didžiuosiuose miestuose po vasaros padidėjęs transporto srautas: Vilniaus miesto savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ eismo valdymo specialistai yra pastebėję, kad eismo srautai rudenį, lyginant su vasara, įprastai išauga iki 30 procentų.
Vairuotojams budriems išlikti patariama ir savaitgaliais
Giedrius Petrikas atkreipia vairuotojų dėmesį, kad, pasikeitus sezonui, o ir vairavimo sąlygoms, atsargiau kelyje reikia elgtis ne tik darbo dienomis, bet ir savaitgaliais. „Lietuvos draudimo“ duomenimis, pirmąjį rugsėjo savaitgalį miestuose regitruota 40 nuošimčių daugiau avarijų, lyginant su tuo pačiu metu rugpjūtį. Tuo tarpu regionuose rugsėjo pradžioje eismo įvykių skaičius lyginant su pirmuoju rugpjūčio savaitgaliu sumažėjo 44 nuošimčiais.
„Pirmąjį rugsėjo savaitgalį, kaip ir tikėtasi, daugiausiai eismo įvykių buvo ten, kur koncentruojasi daugiausiai žmonių – Vilniuje ir Kaune. Savaitgalio dinamiką rugsėjį lemia įvykių visuma – dalis eismo dalyvių dar bando išnaudoti puikius orus ir ištrūkti į gamtą, kiti laiką skiria apsipirkti ar tvarkyti reikalus. Šalia miestų kelius gerai žinančių vairuotojų rugsėjį turime daug naujų, savo maršrutų dar ieškančių transporto priemonių vairuotojų. Įsijungia ir žmogiškasis faktorius – savaitgalį esame labiau atsipalaidavę, galvojame, kad eismo intensyvumas bus mažesnis nei darbo dieną, todėl kartais pritrūksta atidumo“, – sako G. Petrikas.
Ekspertas atkreipia dėmesį, kad prie rudeniško eismo sąlygų šiemet sudėtingiau sekėsi prisitaikyti ne tik Vilniaus ar Kauno, bet ir regiono centro Šiaulių gyventojams: „Duomenys rodo, kad Šiauliuose pirmąjį rugsėjo savaitgalį užfiksuotas beveik du kartus didesnis eismo įvykių skaičius nei tuo pačiu metu rugpjūtį“.
Eismo įvykiuose patiriama žala auga
G. Petrikas atstovas taip pat pastebi, kad auga vidurinė eismo įvykio metu patiriama žala – 2017 metais vidutinė išmoka siekė 710 Eur, o 2020 metais – jau virš 1000 Eur. „Vidutinė po avarijos patiriamų nuostolių suma, kurią kompensuoja draudimas, kasmet padidėja po 10 nuoš. Vien per vasaros mėnesius jau matome 8 nuoš. vidutinės žalos augimą“, – sako žinovas.
Didėjančią vidutinės išmokos sumą lemia keletas veiksnių: eismo įvykio sudėtingumas, automobilio amžius ir techninė būklė, o svarbiausias – brangstančios automobilio remonto sąnaudos: didėja servisų įkainiai, brangsta detalės, ypač jei taisomas naujas automobilius.