Šeštadienis, 28 sausio, 2023
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
Advertisement
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result

Pradžia Gamta ir žmogus

Dviračių ir paspirtukų vairuotojams taip pat galioja eismo taisyklės

www.alkas.lt
2020 05 24 17:00
2
unsplash.com nuotr.

unsplash.com nuotr.

unsplash.com nuotr.
unsplash.com nuotr.

Pavasarį tradiciškai į eismą įsiliejantys dviračiai bei paspirtukai padeda judėti neteršiant aplinkos ir išvengiant viešojo transporto. Tačiau atšilus orams pagausėjo ir nelaimių, į kurias patenka šių ekologiškų transporto priemonių vairuotojai. Šiemet policija jau užfiksavo kelis atvejus, kurių metu nukentėjo dviratininkai, tarp jų – ir vaikai. Draudikai ragina neužmiršti, kad tiek paspirtukai, tiek dviračiai yra transporto priemonės ir jų vairuotojai privalo laikytis Kelių eismo taisyklių (KET). 

Koronaviruso pandemija dviračių ir paspirtukų vairuotojams šiemet gali tapti didesniu iššūkiu dar ir dėl to, kad pėstieji dėl reikalavimo laikytis saugaus tarpusavio atstumo yra linkę pasklisti plačiau, rinktis šalutinius kelius ar takus. O atgijusios žaliosios zonos bei tokios iniciatyvos, kaip siekis Vilnių paversti kavine po atviru dangumi, leidžia tikėtis, kad pėsčiasis gali netikėtai iššokti prieš pat akis.

„Kiekvieno šiltojo sezono iššūkiu dviračiai bei paspirtukai tampa pirmiausiai todėl, kad labai dažnai ta pačia erdve jiems tenka dalintis su pėsčiaisiais. Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenimis, šiemet kovą, palyginti su kovu 2019 metais, užvažiavimų ant pėsčiųjų skaičius krito dvigubai. Tačiau tai nestebina įvertinus, kad nuo kovo vidurio įsigaliojo visuotinis karantinas ir griežti judėjimo ribojimai. Be to, dar nebuvo atnaujinta ir elektrinių paspirtukų dalijimosi paslauga. Dabar dviračiai ir paspirtukai grįžo į miestus, kaimų keliuose irgi pagausėjo dviračių, ir nesilaikant KET statistika gali lengvai pakrypti į liūdnesnę pusę“, – sako draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.

Pasak jo, pastarosiomis savaitėmis šalies policija užfiksavo net kelis automobilių susidūrimų su pėsčiaisiais atvejus tiek miestuose, tiek kaimuose, o Kaune neblaivus dviračio vairuotojas partrenkė pėsčiųjų ir dviračių taku ėjusią moterį.

Pėsčiųjų perėja: vestis ar važiuoti?

Pėsčiųjų perėja – dar viena vieta, kur dviračių ir paspirtukų vairuotojai privalo elgtis kaip pėstieji. Nors kyla iniciatyvų keisti teisinį reglamentavimą, tačiau kol nenuspręsta kitaip, kertant važiuojamąją kelio dalį pėsčiųjų perėjose, būtina nulipti nuo dviračio ar paspirtuko ir juos persivesti. Išimtis – vietos, kur važiuojamąją dalį kerta dviračių juostos dalis, pažymėta iš kvadratų sudarytomis dviem lygiagrečiomis linijos – tuomet nuo dviračio nulipti nereikia.

Paspirtukui riedėti šaligatviu ar važiuoti gatve?

Jei su dviračiais situacija daugiau ar mažiau aiški, vis tik ne kiekvienas paspirtukas yra prilyginamas dviračiui. Jei paspirtukas gali važiuoti greičiau kaip 25 kilometrų per valandą greičiu, o jo galia viršija 1 kilovatą (kW), jis jau laikomas mopedu ir turėtų judėti ne dviračių taku, o gatve – kartu su kitomis transporto priemonėmis.

„Galingesni paspirtukai ne tik privalo būti registruojami, bet ir atliekama jų techninė apžiūra. Jiems vairuoti būtinos mopedų ir lengvųjų keturračių (AM) kategorijos teisės, civilinės atsakomybės draudimas. Žinoma, tokia transporto priemone derėtų važiuoti ne dviračių takais, o gatvėmis“, – atkreipia dėmesį A. Žiukelis. Jis pastebi, kad nors dauguma šių transporto priemonių pasiekia ir viršija minėtą greitį, kelyje registruotų paspirtukų pamatyti iš tiesų sunku. „Susiduriame su kiek dviprasmiška situacija: pagal dokumentuose nurodytą galią, paspirtukas neturi būti registruojamas, tačiau realybėje juo važiuojama kur kas greičiau. Dėl to eismo dalyviams kyla pavojus“, – nurodo draudimo ekspertas.

Ir dviračiu, ir paspirtuku turėtų būti važiuojama įsitikinus, kad puikiai veikia stabdis, garso signalas, jaunesniems kaip 18 metų asmenims reikia dėvėti šalmą ir kitas būtinas apsaugas. Važiuojant dviračiu bei paspirtuku būtina rinktis saugų greitį, laikytis atstumo nuo pėsčiųjų ir nuolat stebėti aplinką, kad būtų galima akimirksniu signalizuoti ar spausti stabdį.

„Karantino ribojimų išvarginti žmonės plūsta į viešąsias vietas vos tik pasitaiko geras oras. Todėl reikia turėti omenyje, kad pėsčiųjų srautai yra nemaži, pasklidę ne tik po pagrindines, bet ir po atokesnes gatves, o žaliosios zonos ar kitos viešos vietos yra papildomos pėsčiųjų traukos vietos. Automobilių vairuotojams taip pat laikas imti pratintis, kad į eismą pamažu įsilieja šiltojo sezono atstovai ir nepykti, jei reikia pristabdyti, praleisti, palaukti ar saugiai aplenkti. Taiką palaikyti paprasta, tereikia paisyti KET ir neprarasti budrumo“, – teigia A. Žiukelis.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Važiuojant dviračiu ar paspirtuku svarbu nepamiršti saugumo taisyklių
  2. Įspėjimas vairuotojams – karantinas laukiniams gyvūnams „negalioja“
  3. Automobilių elektronikos gedimai kelyje – vis dažnesnis iššūkis vairuotojams
  4. Kas vairuotojams kelia teigiamas emocijas?
  5. Geri orai ar trikojai matuokliai mažina eismo įvykių skaičių?
  6. Valgyti vairuojant taip pat pavojinga, kaip ir maigyti telefoną
  7. Pėsčiųjų ir dviratininkų saugumui gerinti siūlomi Kelių eismo taisyklių pakeitimai
  8. Kelio matomumas žiemą – klaidos, kurios gali kainuoti itin brangiai
  9. Neapdraudus automobilio bus skirta bauda ir vairuotojui, ir savininkui
  10. Vairuojantėms dvirates vairavimo priemones pakanka laikytis nustatytų reikalavimų
  11. Apgadinus automobilį, paliktas raštelis nepadės, perspėja draudikai
  12. Mažėja gyventojų pakantumas vairavimui išgėrus, rodo apklausa
  13. Nors vagysčių iš automobilių mažėja, budrumo prarasti nereikėtų
  14. Su dygliuotomis padangomis bus galima važinėti ilgiau
  15. Ir įsibėgėjus karantinui skaičiuojama tūkstančiai greičio viršytojų
  16. Automobilių dalių vagims karantinas – „pats darbymetis“, įspėja draudikai
  17. Sukčiai „dirba“ ir keliuose
  18. Laisvėjant karantinui būtina pasirūpinti ir automobiliu
  19. Draudikai pastebi teigiamą karantino poveikį – keliuose ženkliai sumažėjo avarijų
  20. Automobiliai dažniausiai apdaužomi 3 ir 6 valandą ryto

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 2

  1. Gabrielė says:
    3 metai ago

    Pėsčiajam išvis neliko vietos – per pekis centrimetrus tai iš nugaros, tai iš priekio švilpia dviratininkai ar paspirtukininkai. Pėstysis neturi užpakalinio veidrodėlio ir nemato, kad už nugaros lekia dviratininkas. Jei tik pėstysis padarys žingsnį į šoną viskas, bus partrenktas iš nugaros lekiančio dviratininko!!! Beje, pėstysis neturi nei šalmo nei antkeliu kuo atvirkščiai apsišarvuoja šie, jokių taisyklių nesilaikantys ir pėsčiųjų teises pažeidžiantys bepročiai: jie važinėja visur, tik ne dviračių takais.

    Atsakyti
    • Žemyna says:
      3 metai ago

      Ir paspirtukais.
      Atrodo, jog, kai sugalvota šaligatvius išilgai pusiau skelti, pusę jų pločio skirti ratuotiems, VISUOMENĖS SVEIKATOS institucijų kontrolieriai, privalantys tikrinti bet kokią įrangą žmogaus ir jo sveikatos saugumo požiūriu, savo pareigos neatliko. Nekalbant apie šaligatviu einančią šeimą – tėveliai jau negali ramiai vestis už rankų mažylio. Net ir vienam iš jų ten per siaura, ypač, kai kitoje rankoje pirkiniai ar kitas nešulys. Senam, su lazdele ar vaikštyne einančiam pėsčiajam, kuriems, be judėjimo sunkumų dar dažnai ir galva svaigsta, jie vaikšto svirduliuodami, irgi nėra vietos ant šaligatvio. O kaip akliems? Po Vilniaus mero pasitvarkymų (sankirtą užtvėrė, kažkodėl perėją nupaišė toliau nuo jos), išilgai šaligatvio išliejo asfaltą riedžiams ir dviračiams, pro mano namus kasdien eidavę aklas sūnus ir jo sena mamytė (į transporto stotelę, parduotuves, be to, čia buvo specialiai nutiesti pėsčiųjų takai, kad dviejų gretimų rajonų gyventojai galėtų kasdien pėsčiom kažkiek km nueiti), dingo. Du paskutiniai merai sugebėjo sugadinti ar sunaikinti nemažai to, kas buvo žmonių labui įrengta.

      Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Kiti Straipsniai

Paspirtukai vaikams | unsplash.com nuotr.

Kokį paspirtuką išrinkti vaikui?

2023 01 26
Eismas | pixabay.com nuotr.

Eismo padėtis gerėja, bet nepakankamai

2023 01 25
Audra, automobilis | pixabay.com,

Automobilių priešai – akmenys, vėjai ir vagys

2023 01 22
Susisiekimo ministerija kviečia dovanoti dviračius ukrainiečiams | lrv.lt nuotr.

Kviečiama Ukrainos žmonėms dovanoti dviračius

2023 01 22
Atsvaitai | sumin.lt nuotr.

Atšvaitus dažniausiai dėvi vaikai

2023 01 21
Daugiaaukštė automobilių saugykla | kaunas.lt nuotr.

Kaune – nauja automobilių saugykla

2023 01 20
Avarija | alkas.lt Arūno Sartanavičiaus nuot.

Pernai – mažiausiai žūčių keliuose

2023 01 19
Gatvė, žiema | alkas.lt Arūno Sartanavičiaus nuot.

Permainingi orai – iššūkis ir pėstiesiems

2023 01 18
sumin.lrv.lt nuotr.

Gyventojai kviečiami dovanoti dviračius Ukrainai

2023 01 18
Degalinė | pixabay.com nuotr.

Kišenei padeda ir nuolaidos, ir vairavimas

2023 01 15
Rodyti daugiau

Naujienos

Senieji Užgavėnių papročiai šiandien | Kauno apskrities viešosios bibliotekos nuotr.
Etninė kultūra

Senieji Užgavėnių papročiai šiandien

2023 01 28
Ukraina nepasiduos ruskiams | facebook.comGeneralStaff.ua nuotr. nuotr.
Ukrainos balsas

Rusijos kerštas vakarams – masinis raketų smūgis ukrainai

2023 01 27
Lazdynų baseinas | S. Žiūrosa nuotr.
Lietuvoje

Baigta Lazdynų baseino statyba Vilniuje

2023 01 27
Klaipėda kviečia į laivų paradą (video)
Lietuvoje

Klaipėda suplanavo artimiausių metų darbus

2023 01 27
Elektra | enmin.lrv.lt nuotr.
Lietuvoje

Pusė gyventojų mažino elektros vartojimą

2023 01 27
Požeminė perėja Karaliaus Mindaugo prospekte | kaunas.lt nuotr.
Lietuvoje

Atnaujinama ugniagesių tuneliu praminta perėja

2023 01 27
Ministrų susitikimas | enmin.lrv.lt nuotr.
Lietuvoje

Ministrai aptarė energetinio saugumo aktualijas

2023 01 27
Kariai | R. Dačkaus nuotr.
Lietuvoje

Lietuvos karininkai tarnaus ES kovinėje grupėje

2023 01 27
Baltiški papuošalai Baltiški papuošalai Baltiški papuošalai
Prano Raščiaus (1932–1987) poezijos knyga „Paragauki sulos“ Prano Raščiaus (1932–1987) poezijos knyga „Paragauki sulos“ Prano Raščiaus (1932–1987) poezijos knyga „Paragauki sulos“

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Žemyna apie M. Kundrotas. Ar triumfuos antipolitika?
  • Nuorodytės apie A. Bajor. Asmenvardis – tautinės tapatybės atspindys
  • Vidmantas apie J. Skirius. Lietuvos valdovas Gediminas – karalius?
  • Vidmantas apie J. Skirius. Lietuvos valdovas Gediminas – karalius?

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Senieji Užgavėnių papročiai šiandien
  • Rusijos kerštas vakarams – masinis raketų smūgis ukrainai
  • Baigta Lazdynų baseino statyba Vilniuje
  • Klaipėda suplanavo artimiausių metų darbus
Lininės rankinės Lininės rankinės Lininės rankinės

Kiti Straipsniai

Kokį paspirtuką išrinkti vaikui?

by daiva
2023 01 26
0
Paspirtukai vaikams | unsplash.com nuotr.

Bet kokio amžiaus vaikų motoriniai įgūdžiai skiriasi. Todėl fiziniai gebėjimai yra geresnis rodiklis nei amžius ar fizinis dydis, leidžiantis nustatyti,...

Skaityti toliau

Eismo padėtis gerėja, bet nepakankamai

by Ditė Česėkaitė
2023 01 25
0
Eismas | pixabay.com nuotr.

Nors kiekvienais metais eismo saugumo užtikrinimui pritaikoma įvairių naujovių, vairuotojai vis labiau drausminami, tačiau kai kurios tendencijos išlieka neraminančios. Statistiniai...

Skaityti toliau

Automobilių priešai – akmenys, vėjai ir vagys

by Ditė Česėkaitė
2023 01 22
0
Audra, automobilis | pixabay.com,

Nors gyvename tokioje klimato juostoje, kurioje sutikti stichijas nėra dažnas reiškinys, tačiau stiprus vėjas, temperatūrų svyravimai bei mišrūs krituliai tampa...

Skaityti toliau

Skaitytojų nuomonės:

  • Žemyna apie M. Kundrotas. Ar triumfuos antipolitika?
  • Nuorodytės apie A. Bajor. Asmenvardis – tautinės tapatybės atspindys
  • Vidmantas apie J. Skirius. Lietuvos valdovas Gediminas – karalius?
  • Vidmantas apie J. Skirius. Lietuvos valdovas Gediminas – karalius?
  • Vidmantas apie J. Skirius. Lietuvos valdovas Gediminas – karalius?

Kitas straipsnis
Krikščionių misionierius Bonifacas 724 m. nukirtęs šventą dievo Toro ąžuolą krikštija vokiečius. 1905 m. E. Doplerio (E. Doepler) paveikslo dalis | wikipedia.org nuotr.

G. Burneika. Kokią pasaulėžiūrą skleidžia krikščionybė? (video)

srtfondas Init

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt

   https://lazerineklinika.lt/ | https://sportsman.lt/ | Auskarai su deimantais | https://www.aleina.lt | CBD aliejus Lietuvoje | Mažoji Indija | Pakavimo prekės | Farming Simulator 22 mods | ETS2 Mods | FS22 Mods | FS22 mods download | Bigbank.lt | Žūklės reikmenys internetu | Darbo skelbimai | kemi.lt | Šalikai | TIK BALDAI | ATS Mods | Skyrybos internetu - skyrybos bendru sutarimu | fs22 mods | ATWINS | Srotas24.lt - Dalys | Zuza.lt

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai