Penktadienis, 16 gegužės, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Kultūra Etninė kultūra

J. Vaiškūnas. Ar dar žydi paparčiai?

Jonas Vaiškūnas, www.alkas.lt
2016-06-22 17:46:40
14
Rasos šventė | Alkas.lt, V. Daraškevičiaus nuotr.

Rasos šventė | Alkas.lt, V. Daraškevičiaus nuotr.

Kupolinės dienos – gyvybės vešėjimo metas

Nuo birželio 24 iki 29 d. trunkančiame šviesiausių naktų laikotarpyje vadinamame kupolinėmis dienomis, Saulei keliaujant pačią dangaus kupolo viršūne ir apgobiant Pasaulį didžiausiu šviesos galių srautu, visa gyvoji gamta suveši, o augalai tampa kupini ypatingų gydomųjų galių.

Tai mena ir vienas iš senovinių Rasos šventės vardų – Kupolė, reiškiantis kupėjimą – vešlų augimą, virimą, bėgimą per kraštus, vešėjimą, kilimą. Šis vardas aptinkamas jau 1262 m. Ipatijaus metraštyje. Čia Rasos išvakarės vadinamos – koupal’.

Žolių rinkimas tuomet vadinamas kupoliavimu, o renkamos žolės – kupolėmis. Sakoma, kad kupolių yra devynios rūšys. Iš šventėje surinktos augalų puokštės galima spėti žmogaus ateitį. Iš kupolių merginos pina vainikus. Apskritas, pabaigos neturintis vainikas išreiškia amžinybę ir darną, žmogaus dvasinį tyrumą.

Savo pavidalu jis primena Saulę, skleidžiančią šilumą ir gyvybę bei jos nušviesta visą mūsų Pasaulį. Kad surinkti žolynai turėtų stebuklingą galią ir galėtų išpildyti svajones, jie renkami iš devynių laukų, devynių rūšių, tylint.

Šventės vietoje senu papročiu iškeliama lauko žolynais papuošta kartis vadinama kaupole arba kupole. Kupoliavimu vadinamas ir pats šventimas.

Rasos šventė | Alkas.lt, V. Daraškevičiaus nuotr.
Rasos šventė | Alkas.lt, V. Daraškevičiaus nuotr.

Rasos švenčių dienomis ir rasa prisisotinusi augalų žiedadulkių įgyja nepaprastą galią. Kiekvieno augalo rasos gydomoji galia yra skirtinga. Todėl senovėje moterys Rasos šventės rytą prieš patekant Saulei vaikščiodavo vilkdamos rankšluostį po žolynus.

Taip surinktą ryto rasą vėliau naudodavo kaip vaistus. Tokius veiksmus pradėjus vertinti kaip raganavimą, kaip siekį atimti iš kaimyno karvių pieną, šis paprotys palaipsniui išnyko.

Rasos šventė | Alkas.lt, V. Daraškevičiaus nuotr.
Rasos šventė | Alkas.lt, V. Daraškevičiaus nuotr.

Ypatinga reikšmė teikiama ir Rasos šventės ugnims. Tąnakt ugnies liepsna turi kūniškai ir dvasiškai apvalančią, gydomąją bei gėrį gausinančią galią: saugo nuo nelaimių, atneša namams sveikatą, turtą ir santarvę. Šventinės ugnys keliamos kuo aukščiau, kad apšviestų kuo didesnius laukų plotus. Paežerėse, ant aukštesnių kalvų kraunami aukšti laužai, o aukštose kartyse uždegamos beržų tošys ir ratų stebulės.

Rasos šventė | Alkas.lt, V. Daraškevičiaus nuotr.
Rasos šventė | Alkas.lt, V. Daraškevičiaus nuotr.

Baltų simbolikos tyrimai įrodė, kad ant karties iškeltas ratas seniau bus buvęs labai svarbiu religiniu simboliu. Jis mūsų protėviams galėjęs būti nemažiau svarbus nei dabartiniams krikščionims – kryžius.

Ratu perteikiamas ne tik ir ne tiek Saulės vaizdinys, kiek paties Pasaulio samprata, kilusi iš paros ir metinio Saulės judėjimo ratu stebėjimų. Pats mūsų žodis – Pasaulis – nurodo jį esant  Saulės apibrėžta, nušviesta erdve po Saule. Ta pačią Pasaulio sampratą perteikia ir rusų žodis svet (Pasaulis, šviesa). Tad Pasaulis yra – šviesa. Būtent Saulės šviesa, skriedama dangaus ratu virš apskrito žemės horizonto išaudžia šio Pasaulio erdvės ir laiko marginį.

Ratus, tekinius buvus svarbiais lietuvių religiniais reikmenimis mini 1604-1605 m. „Vilniaus kolegijos jėzuitų metinės ataskaitos. Jose pranešama, kad jėzuitai naikino kaimo žmonių namuose apsaugai nuo vagysčių ir blogio naudojamus vežimo ratus ir vietoje jų statydavo kryžius.

Tad Rasos šventėje degantys tekiniai išreiškė skaisčiausia dieviška Dausų šviesa sušvitusį patį Pasaulį, švenčiantį Aukščiausiojo Dievo – Dieviškosios Pasaulio Šviesos pergalę prieš Tamsos galybę.

Laikas kai Saulė sustoja

Nuo seno trumpiausiomis vasaros naktimis ir ilgiausiomis dienomis senovės baltai ir kitos Europos tautos švenčiamą didžiąją vasarvidžio šventę vadino įvairias vardais: Rasos šventė, Kupolė, Vainikų šventė, Krešė, Kekiris, Joninės.

Rasos šventė | Alkas.lt, V. Daraškevičiaus nuotr.
Rasos šventė | Alkas.lt, V. Daraškevičiaus nuotr.

Istorikas Motiejus Strijkovskis rašęs, kad ši šventė buvo paskirta Didžiajam Dievui ir trukdavusi vsą mėnesį – nuo gegužės 25 iki birželio 25 d. Simonas Daukantas šią šventę vadinęs Vainikų švente rašė, jog ji buvo švenčiama 14 dienų.

Mūsų kaimynai latviai švęsdavo savaitę, austrai – 12 dienų… Lietuvos ir kitų Europos kraštų XIX-XX a. liaudies tradicijose buvo laikoma, jog vasaros saulėgrįžos šventės laikotarpis trunka nuo birželio 24 iki 29 dienos. Šis, beveik savaitės trukmės, laikotarpis mūsų krašte buvo vadinamas kupolinėmis dienomis.

Rasos šventė | Alkas.lt, V. Daraškevičiaus nuotr.
Rasos šventė | Alkas.lt, V. Daraškevičiaus nuotr.

Ilga vasarvidžio šventės trukmė galėjo būti siejama su nuo seno stebėtu, taip vadinamu, Saulės „stovėjimo“ reiškiniu.  Archeologinių tyrinėjimų ir istorinių šaltinių duomenimis vasaros ir žiemos saulėgrįžų datas, stebėdami metinio Saulės kelio kitimą žemės horizonto atžvilgiu, mokėjo nustatyti jau tolimi mūsų protėviai.

Saulės kelio per dangų dėsningumai buvo suprasti jau priešistoriniais laikais akmenimis arba stulpais nužymint Saulės tekėjimo bei laidos kryptis įvairiais metų laikais. Tokios paskirties statinių archeologai yra aptikę ir Lietuvoje.

Manoma, kad vienas iš tokių ikikrikšioniškais laikais galėjęs veikti Palangos pajūryje – Birutės kalne. Iš Lietuvos mokslų akademijos bibliotekoje saugomo vadinamo J. F. Rivijaus metraščio sužinome, kad Saulės judėjimą dangaus skliautu kalendoriniais tikslais lietuvių religijos dvasininkai stebėdavo ir Vilniuje pagoniškais laikais stovėjusioje Perkūno šventykloje. Pasak metraščio, tam esą buvo įrengtas net specialus Saulės stebėjimo bokštas.

Vienas geriausiai žinomų priešistorinių dangaus šviesulių stebėjimo statinių yra Pietų Anglijos megalitinis paminklas Stounhendžas. Senovės gerbėjai ten iki šiol gausiai renkasi švęsti vasaros ir žiemos saulėgrįžos švenčių.

Rasos šventė | Alkas.lt, V. Daraškevičiaus nuotr.
Rasos šventė | Alkas.lt, V. Daraškevičiaus nuotr.

Žinomas škotų inžinierius, megalitinių paminklų tyrinėtojas profesorius Aleksandras Tomas (Alexander Thom), ištyręs apie 300 astronominiams stebėjimams galimai naudotų Britanijos salų akmenų sistemų teigė, kad jau ankstyvajame bronzos amžiuje turėjo būti sudarytas labai tikslus ir plačiai naudojamas kalendorius, pagrįstas tiksliu vasaros ir žiemos Saulės tekėjimo ir laidos krypčių nustatymu.

Saulės judėjimo stebėjimu pagrįstame kalendoriuje ir su juo susijusiose tradicijose ypatinga reikšmė turėjo būti teikiama „Saulės stovėjimo“ laikui ir jos vadinamam „apsigręžimui“. Šių dviejų reiškinių svarbą primena ir dvejopi įvairių tautų ilgiausios ir trumpiausios metų dienos pavadinimai. Lietuviškai sakome „saulėgrįža“, o, pavyzdžiui, rusiškai ir lotyniškai –,,solncestojanije“ ir ,,solstitio“, tai yra „Saulės stovėjimas“.

Rasos šventė | Alkas.lt, V. Daraškevičiaus nuotr.
Rasos šventė | Alkas.lt, V. Daraškevičiaus nuotr.

Saulėgrįžai artimomis dienomis Saulės tekėjimo ir laidos kryptys horizonte tarsi sustingsta: diena nei ilgėja, nei trumpėja, o Saulė teka ir leidžiasi bemaž tose pačiose horizonto vietose. Tokio Saulės „stovėjimo“ reiškinio nustatoma trukmė priklauso nuo atliekamų jos tekėjimo ir laidos krypčių stebėjimų tikslumo. Galima manyti, kad būtent su šiuo stebėtu „Saulės stovėjimo“ reiškiniu ir buvo siejama viena svarbiausia kalendorinė šventė šiandien vadinama Rasos arba Joninių vardu.

Saulės šokis – dienų trumpėjimo pradžia

Šventinis Rasos Saulės „stovėjimo“ laikotarpis tęsiasi iki tol, kol Saulė „apsigręžia“. Tai įvyksta tuomet, kai jau galima pastebėti, jog Saulė teka ne ten, kur tekėjo ilgiausiomis dienomis, o „apsigręžusi“ – šiek tiek pasislinkusi atgal į pietus. Saulės „apsigręžimas“ liaudyje siejamas su birželio 29 d. – krikščioniškame kalendoriuje vadinama Šv. Petro diena arba Petrinėmis.

Rasos šventė | Alkas.lt, V. Daraškevičiaus nuotr.
Rasos šventė | Alkas.lt, V. Daraškevičiaus nuotr.

Iki šiol sakoma: „Nuo šv. Jono iki šv. Petro (birželio 29 d.) Saulė stovi vietoje, po to pradeda trumpėti dienos“, vėliau – „Saulė atšoka atgal“ ir „dienos ilgumas atšoka atgal“. Įdomu, kad šis pastebimas Saulės padėties pasikeitimas (atšokimas), dažnai tiesiogiai siejamas su plačiai žinomu paslaptingu Saulės „šokimo“ reiškiniu. Sakoma: „Saulė šoka birželio 29 – atgal atšoka, diena pradeda trumpėti“; „Per Petrines Saulė šoka, nuo to eina trumpyn dienos“; „Per šventą Petrą Saulė atšoka… Dienos ilgumas atšoka atgal. Nuo šv. Jono iki Petro stovi Saulė vietoje, po to pradeda trumpėti dienos“ ir panašiai.

Vadinasi „šokdama“ Saulė skelbia, jog nuo šiol kasdien vis greičiau trumpins savo dienos kelią virš mūsų galvų ir mažins dieviškosios šviesos srautą.

Paparčio žiedas – kelionė į save

Visažinystės simboliu Rasos šventėje nuo seno laikomas slaptingasis paparčio žiedas. Trokštantis jį rasti turi nueiti į tokią vietą kur nesigirdi nei šuns lojimo, nei gaidžio giedojimo, o šiais laikais, jau ir kitų civilizacijos garsų. Šermukšnio lazda apsibrėžęs aplink save apsauginį ratą ir pasitiesęs skepetaitę bei uždegęs žvakę turi garsiai melstis ir nesižvalgyti į šalis, kad nepabūgtum baisybių per visą naktį šiurpinsiančių ir bandysiančių išguiti paparčio žiedo ieškotoją iš apsibrėžto rato. Ištvėrus visus išbandymus trokštamas žiedas nukris ant skepetaitės kaip aukso grūdelis…

Rasos šventė | Alkas.lt, V. Daraškevičiaus nuotr.
Rasos šventė | Alkas.lt, V. Daraškevičiaus nuotr.

Tai vaizdingas dvasinio susitelkimo aprašymas. Gamtos atskirtyje panyrame į save ir, jeigu sugebame įveikti visas vidines ir išorines grėsmes, tai mums atsiveria tiesus kelias į žinojimą, į gyvenimo džiaugsmą ir sėkmę.

Mokančiam susitelkti ir įsiklausyti į save, dieviškosios Galios galėjo atsiverti ir nušvisti tarsi stebuklingas paparčio žiedas, o tuomet tapdavo galimi net neįmanomi dalykai.

Rasos šventė | Alkas.lt, V. Daraškevičiaus nuotr.
Rasos šventė | Alkas.lt, V. Daraškevičiaus nuotr.

Protėvių išmintis iki šiol tebemoko mus gamtoje ir jos virsmuose įžvelgti ženklus, bylojančius apie mūsų viduje veikiančias galias, vedančias mus gyvenimo ir likimo keliu.

Šventa žemė, šventa ugnis, šventa duona, šventi medžiai, žolynai, upės, ežerai, šaltiniai, akmenys, kalnai ir gyvūnai – prigimtinėje lietuvių religijoje suvokiami kaip šventybės įsikūnijimai, kaip tarpininkai tarp žmogaus ir dieviškų galių. Ypač jie paveikūs – šventame laike – šventėje. O šis šventas laikas matuojamas būtent Saulės ratu. Tad Saulės rato riedėjimas ir su tuo susiję gyvosios gamtos virsmai čia iškyla kaip šventybės smelkiamo Pasaulio ir jame gyvenančio žmogaus kūno ir sielos ritmas.

Rasos šventė | Alkas.lt, V. Daraškevičiaus nuotr.
Rasos šventė | Alkas.lt, V. Daraškevičiaus nuotr.

Rasos šventė – tai gamtos ir Visatos priminimas mums, kad ir mūsų gyvenimas rieda kaip Saulės ratas, patekėdamas krypsta į pakilimą ir pilnatvę, o pasiekęs pilnatvę linksta į nuosmukį… Tai dėsningi žmogaus ir net tautos gyvenimo tarpsniai, kuriems reikia ruoštis ir kurių kiekvienas turi nepakartojamą vertę ir prasmę.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. J. Vaiškūnas. Rasos – laikas, kai Saulė sustoja
  2. J.Vaiškūnas. Rasos šventės spiritus sanctus
  3. J. Vaiškūnas. Kai pražysta paparčio žiedas
  4. J. Vaiškūnas. Velykos: metas pasitelkti savo papročių dvasinę galią
  5. J. Vaiškūnas. Kai žvaigždininkai buvo karaliais
  6. J. Vaiškūnas. Tepražysta Kalėdų rožė
  7. J. Vaiškūnas. Kur gyvena tikrasis Kalėdų senis?
  8. J. Vaiškūnas. Kas slypi po Kalėdų Senio kauke? (I)
  9. J. Vaiškūnas apie simbolius, apeigas ir religiją
  10. Rasos šventės kelias (audio)
  11. R. Balsys. Joninės, Kupolės, Rasos?
  12. Lietuvių etninės kultūros draugija kviečia į Rasos šventė Verkių parke (nuotraukos)
  13. Etnokosmologas J.Vaiškūnas ragina kritiškai vertinti pranešimus apie tariamas sausio mėnesio geomagnetines audras
  14. BTV laidoje etnologės ragino prisiminti senuosius lietuviškus Rasų papročius (video)
  15. Vydūnas. Mūsų uždavinys (I)

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pasirinkite kategoriją

    Pastabos 14

    1. lietuvis says:
      9 metai ago

      Jonui, visiems rasinėtojams, kupolininkams – gražiausios metų šventės!

      Atsakyti
    2. Aguona says:
      9 metai ago

      Prasmingas tekstas ir gražios nuotraukos. Ačiū. Su švente!

      Atsakyti
    3. Pakirkšnutė says:
      9 metai ago

      Teko Laimė šiemet pabuvot ir pamatyt, pabendraut su pagoniukais ant Altoniškių Piliakalnio (čia Šakių rajone, netoli Zapyškio). Buvo pilnatis. Atrodė, kad net visas Dangus Laimino, net ašarą spaudė…
      Irgi buvo nuostabu, šitos nuotraukos net primena tai. Baigiu įsimylėti visą Pagonybę.
      Jūs Pagonys – neįtikėtinai šaunūs !
      Gražiausi mieli linkėjimai Jums visiems ir visoms !

      Atsakyti
      • Pakirkšnutė says:
        9 metai ago

        Jūsų akys, jūsų žvilgsniai labai paslaptingi. Tas matosi ir šitose nuotraukose.

        Atsakyti
    4. lyvis says:
      9 metai ago

      Šiemet kaip ir visada vėl nebuvo Joninių ar Rasos šventės. Jeigu nebuvo maudynių nebūtinai vandens telkiniuose galima ir rasojančiuose žydinčiuose žolynuose reiškia šventės nebuvo žmonės neatliko šventinių apeigų. Savo pareigų neatliko ir Jonas Vaiškūnas ir krivė Trinkūnienė. lyvis

      Atsakyti
      • Pakirkšnutė says:
        9 metai ago

        Esu girdėjusi, kad tą šventą Naktį reikia po rasotą žolę tampyti rankšluoščius, paklodes – taip surinkti Rasos šventą Vandenį.
        Tos paklodės vėliau pradžiūvusios gali būti naudojamos pasitiesti į meilės lovą.

        Atsakyti
    5. Karolis Naukelis says:
      9 metai ago

      Šiemet kaip ir visada vėl nebuvo Joninių ar Rasos šventės. Jeigu nebuvo maudynių nebūtinai vandens telkiniuose galima ir rasojančiuose žydinčiuose žolynuose reiškia šventės nebuvo žmonės neatliko šventinių apeigų. Savo pareigų neatliko ir Jonas Vaiškūnas ir krivė Trinkūnienė. lyvis

      Atsakyti
    6. Aguona says:
      9 metai ago

      Nustebtumėte sužinoję, kiek tarp tų “pagoniukų” iš tiesų buvo krikščionių… Akys ir žvilgsniai – tie patys. Šventė – bendra ir šventa. Nesusipriešinkim.
      http://www.bernardinai.lt/straipsnis/2016-06-24-krikscioniu-sventes-adaptuotos-pagoniu-sventes/145918

      Atsakyti
      • Jonas Vaiškūnas says:
        9 metai ago

        Japonas išėjęs iš Budistinės šventyklos tiesiu taikymu eina į savo tautinės religiojos – šinto šventovę. Lietuvoje – tai sunkiai įmanoma ir tenka pripažinti, kd sėl to kalti ne taip vadinamieji „pagonys“, kurie visais laikais labai neigiamai vertino ir žiauriai elgėsi su mūsų tautos religija.

        Atsakyti
      • Pakirkšnutė says:
        9 metai ago

        Baikite juokučius, Aguona.
        Jums holivudiniams krikščioniams leidus, tai jūs visus Lietuvos Piliakalnius, Alkakalnius apsmaigstytumėt kryžiais. Ir visą tą savo hebrajinę kryžiavonę pavadintumėt, anot šito klastingo bernardininio straipsnio, ĮTAUTINTA KRIKŠČIONYBE !?

        Atsakyti
    7. Aguona says:
      9 metai ago

      Taip, Jonai, tiesa – krikščionys istorijos eigoje yra padarę daugybę klaidų ir nusikaltimų. Senovės lietuviai pagonys taip pat yra padarę daugybę klaidų ir nusikaltimų. Tai ką? Kausimės ir šiandien? Kas ir kaip su jumis šiandien žiauriai elgiasi?
      O va Pakirkšnutei atsakyti nėra ką – jau vien pasirinktas slapyvardis rodo, kad mandagiai ir pagarbiai kažką aptarinėti ar diskutuoti nepavyktų. O burnoti tokią šviesią ir šventą dieną nesiruošiu. Ramybės ir darnos jums visiems.

      Atsakyti
      • Kemblys says:
        9 metai ago

        Tas, pasirašinėjantis ‘pakirkšnute’, tyčia savimi purvina ‘alką’. Nekreipk dėmesio.

        Aguona, atėjai per šventę į ‘alkas.lt’ ir užduodi tokius klausimus: ,,Tai ką? Kausimės ir šiandien?”
        Žmogus radęs pusiausvyrą savo įsitikinimuose neuždavinėtų tokių klausimų. Manau, kad Tu ieškai Dievo.

        Atsakyti
        • Pakirkšnutė says:
          9 metai ago

          Kam mums, lietuviams, ieškoti to, ko nepametėm ? Galų gale, kam ieškoti to, kas ne tavo, kas svetima… Na, aišku, visą tą hebratikystę atseit galima palikti “širdies reikalams”…
          Tačiau Valstybiniu teisiniu požiūriu, tai Vatnikano korporacijai turėtų būti aiškiai nurodyta iš Lietuvos susirinkti savo žaisliukus .

          Atsakyti
    8. Vaitas says:
      9 metai ago

      Graži, labai graži šventės atodanga.

      Atsakyti

    Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

    El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

    Naujienos

    Virginijus Kašinskas | Alkas.lt, J. Vaiškūno nuotr.
    Etninė kultūra

    Dailininkas Virginijus  Kašinskas švenčia garbingą gimtadienio sukaktį

    2025 05 15
    Seimas
    Lietuvoje

    Sugriežtinta atsakomybė už tarptautinių sankcijų pažeidimus

    2025 05 15
    Žemė | am.lrv.lt nuotr.
    Lietuvoje

    Seimas priėmė Žemės įstatymo pataisas

    2025 05 15
    Miškas | pixabay.com nuotr.
    Lietuvoje

    Ribojami miško kirtimai Kaliningrado ir Baltarusijos pasienyje

    2025 05 15
    „TikTok“ | pixabay.com nuotr.
    Gamta ir žmogus

    ES bręsta iniciatyva vaikams uždrausti naudotis „TikTok“ ir „Instagram“

    2025 05 15
    Gaisras
    Gamta ir žmogus

    Kaip išvengti ličio baterijų sukeltų gaisrų?

    2025 05 15
    Orijana Mašalė ir Nilsas Hilmeris
    Lietuvoje

    Aptarti Vokietijos brigados perkėlimo į Lietuvą klausimai

    2025 05 15
    Išmoka | pixabay.com nuotr.
    Lietuvoje

    Tėvų pareigos nevykdymas „Sodrai“ kainuoja apie 20 mln. per metus

    2025 05 15

    SKAITYTOJŲ PASTABOS

    • Sergiejus Salis apie Kaip išvengti ličio baterijų sukeltų gaisrų?
    • Ir neskaitėt? apie R. Vanagas. Vau, lietuviai, vau!
    • jo apie G. Skamaročius. Kaip Deivės Mildos ir meilės vardas atlaikė nutautinimus kaimyninėse šalyse
    • Liūdnas veidas apie Derybos be Putino: ko tikėtis iš Rusijos ir Ukrainos derybų Turkijoje

    NAUJAUSI STRAIPSNIAI

    • Dailininkas Virginijus  Kašinskas švenčia garbingą gimtadienio sukaktį
    • Sugriežtinta atsakomybė už tarptautinių sankcijų pažeidimus
    • Seimas priėmė Žemės įstatymo pataisas
    • Ribojami miško kirtimai Kaliningrado ir Baltarusijos pasienyje
    Lininės rankinės Lininės rankinės Lininės rankinės

    Kiti Straipsniai

    Jonas Vaiškūnas | Alkas.lt nuotr.

    J. Vaiškūnas. Gegužės danguje – Jupiteris, Aušrinė bei… nelaukti reginiai

    2025 05 12
    Jonas Vaiškūnas | Alkas.lt koliažas

    J. Vaiškūnas. Kam naudingas KGB bendradarbių sąrašų įslaptinimas: Lietuvos valstybei ar Kremliui?

    2025 05 11
    Gaisras

    Gaisruose žuvusių ir sužalotų žmonių šiemet mažiau

    2025 05 09
    Jorė 2025

    Nuvilnijo pavasario žalumos ir baltiškos dvasios atgimimo banga: 29-oji Jorė Kulionyse

    2025 05 07
    Pajūris | alkas.lt Arūno Sartanavičiaus nuot.

    Kodėl į saulės spindulius negalima numoti ranka?

    2025 05 03
    Automobilis

    Pavasarinė saulė vairuotojams gali būti pavojinga

    2025 05 01
    Jorė

    Jorė – pavasarinė malda mūsų dievams

    2025 04 22
    Signataro A. Patacko diskusijų klubo iškaba Kauno įgulos karininkų ramovėje

    Prisimintas signataras Algirdas Patackas: praėjo 10 metų nuo jo netekties

    2025 04 07
    Jonas Vaiškūnas ir Algirdas Patackas Kaune, 2013 m. spalio 14 d. – tautinės kultūros bendražygiai

    J. Vaiškūnas. Algirdas Patackas – liepsnojanti dvasia, nušviečianti kelią gyvenimui

    2025 04 03
    Lygiadienis Kernavėje

    Kernavėje ant Balto kalno pasitikta pavasario lygiadienio šventė „Teka upelė, duinoja“

    2025 03 28

    Skaitytojų nuomonės:

    • Sergiejus Salis apie Kaip išvengti ličio baterijų sukeltų gaisrų?
    • Ir neskaitėt? apie R. Vanagas. Vau, lietuviai, vau!
    • jo apie G. Skamaročius. Kaip Deivės Mildos ir meilės vardas atlaikė nutautinimus kaimyninėse šalyse
    • Liūdnas veidas apie Derybos be Putino: ko tikėtis iš Rusijos ir Ukrainos derybų Turkijoje
    • Paprasta - apie Kaip išvengti ličio baterijų sukeltų gaisrų?
     
     
     
     
     
    Kitas straipsnis
    Į VDU Kauno botanikos sodą kviečia pražydę tulpmedžiai

    Į VDU Kauno botanikos sodą kviečia pražydę tulpmedžiai

    Sekite mus Feisbuke

    Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
    Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
    Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
     Pradžia

    Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas

    Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

     fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

     

    © 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

    • Saulės arkliukai
    • Renginiai
    • Reklama
    • Turinys
    • Apie Alkas.lt
    • Paremkite Alką
    No Result
    View All Result
    • Naujienos
      • Lietuvoje
      • Baltų žemėse
      • Užsienyje
    • Nuomonių ratas
      • Lietuvos kelias
      • Lietuvos kūrėjai
      • Sekmadienio sakmė
      • Akiračiai
      • Lietuvos repolonizacijai – ne!
      • Moksleivių mintys
    • Kultūra
      • Etninė kultūra
      • Mes baltai
      • Kalba
      • Religija
      • Istorija
      • Kultūros paveldas
      • Menas
      • Architektūra
      • Literatūra
      • Kultūros politika
      • Šventės
    • Visuomenė
      • Pilietinė visuomenė
      • Politika ir ekonomika
      • Švietimas
      • Žmonės
      • Užsienio lietuviai
      • Ukrainos balsas
      • Žiniasklaida
      • Laiškai Alkui
      • Pareiškimai
    • Gamta ir žmogus
      • Gamta ir ekologija
      • Šventvietės
      • Energetika
      • Sveikata
      • Psichologija
      • Kelionės
      • Kylam
      • Įvairenybės
    • Mokslas
      • Mokslo naujienos
      • Technika ir technologijos
      • Astronomija ir kosmonautika
      • Mokslo darbai
    • Skaitiniai
      • Žinyčia
      • Lituanistikos klasika
      • Prieškario skaitiniai
      • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
      • Grožinė kūryba
    • Visi rašiniai