Pirmadienis, 16 birželio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Nuomonių ratas Lietuvos kelias

B.Genzelis. Lietuvoje turi būti partija, kuri atstovautų tautos interesams

Bronislovas Genzelis, www.tautininkusajunga.lt
2011-12-01 18:46:57
31
Bronislovas Genzelis

Bronislovas GenzelisLabai svarbu, kad būtų atkurta Tautininkų sąjunga. Lietuvoje turi būti partija, kuri atstovautų tautos interesams.

Ir štai kodėl. Šalyje veikianti Lenkų rinkimų akcija yra kraštutinė nacionalistinė politinė jėga, kuri kelia didelę ir pavojingą sumaištį. Ne tik jos veikėjai, bet ir Lenkija nesuvokia ar nenori suvokti Lietuvos valstybingumo.

Liberaliosios partijos neigia bet kokį tautiškumą. Viešai, be skrupulų, net grubiai yra propaguojamos paneuropinės idėjos. Vadinasi, tautybė nebeturi jokios prasmės. Ar įsivaizduojate žmogų, kuriam nesvarbi jo kalba ir tautinė kultūra?

Lietuvos konservatoriai-krikščionys demokratai taip pat yra smarkiai įtakojami šių nuostatų.

Šalies socialdemokratai laikosi skirtingos pozicijos. Vieniems tautiškumas nesvarbus, o kitiems – reikšmingas, tačiau neaišku, kas iš tikrųjų dominuoja.

Todėl atkurti Tautininkų partiją, išreiškiančią tautos lūkesčius, yra būtina.

Profesorius Bronislovas Genzelis yra Lietuvos Nepriklausomybės Akto signataras, buvęs Sąjūdžio Iniciatyvinės grupės narys, filosofijos mokslų daktaras, apdovanotas Pasaulio laisvės medaliu.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. T. Baranauskas. Tautininkai – moderniausia Lietuvos partija
  2. B.Genzelis. Diskusija Krokuvoje su draugais
  3. B.Genzelis. Kai išdavystė tampa gyvenimo Norma…
  4. M. Kundrotas. Ar gali kitatautis būti lietuvių tautininkas?
  5. A. Medalinskas: Lietuvoje nėra radikalaus nacionalizmo pavojaus
  6. L.Milčius. Jeigu iš tautinės valstybės atimama tautinė idėja, ši valstybė parklupdoma
  7. M. Kundrotas. Tautinio ekstremizmo baubas
  8. V. Turčinavičius. Vinco Krėvės vizija – susigrąžinti Vilnių
  9. K. Garšva. Lenkai, kas Jus kursto prieš Lietuvą?
  10. G. Songaila: Ar Lenkijos politika jau Kremliaus rankose?
  11. G.Songaila: Kol vadovauja A.Kubilius ir jo aplinka, tautinės vertybės bus tik manipuliacija TS-LKD rinkėjais
  12. G. Kamarauskas. Žvilgsnis į Lietuvos dvidešimtmečio paveikslą
  13. V.Landsbergis: Jei lenkai nori lenkiškų pavardžių pasuose, gal jie nori būt traktuojami kaip svetimi
  14. R. Gudaitis. Apie uniją, ašaras ir darželinukų demonstracijas
  15. Tautininkai vienija jėgas (audio, video)

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 31

  1. Rytas says:
    14 metų ago

    Kaip visada. Konkrečiai ir tiksliai. Ačiū

    Atsakyti
  2. Remigijus says:
    14 metų ago

    Nugi pamokysiu profesorių:
    – ne “nacionalistinė”, o šovinistinė,
    – ne “politinė jėga”, o (lenkijos) penktoji kolona.

    Atsakyti
  3. p.s. says:
    14 metų ago

    Lietuvoje visos partijos turi atstovauti tautos interesus.

    Atsakyti
  4. jonas says:
    14 metų ago

    Reikia pasakyti keistai skamba: Lenkų rinkiminė akcija.Ir įregistruota ir legali.Ar kas nors Lenkijoje įsivaizduoja kokią nors Lietuvių ar Vokiečių rinkiminę akciją? Argi ją kas nors registruotų tenai? Štai kur nuveda cholujų valdymas.

    Atsakyti
  5. Jonas Vaiškūnas says:
    14 metų ago

    Cholujų valdymas? Stipriai, ale gerai, pasakyta.

    Atsakyti
  6. Jorė says:
    14 metų ago

    Net Stalinas, kai užspirgino Hitleris ir pasiekė Maskvos prieigas, kreipėsi į Tautą: “Rodina – mat zaviot”, o po to ir į atskirtą cerkvę prašėsi pagalbos. Žodžiu, tauta, tautiškumas padėjo Stalinui laimėti prieš Hitlerio kariauną. Didžiosios Europos valstybės yra labai tautiškos, imkite Britus, jie savo kultūrą, istoriją kiša visur: apie iškrypusius ar pusiau nebylius savo karalius kuria dramas, filmus ir jie tampa populiarūs pasaulyje, o knygoms anglų kalb nėra jokių PVM. Lietuviai ir Lietuva, imkite pavyzdį iš britų, kolonijinės valstybės, kur dabar važiuoja iš visų jos buvusių kolonijų ir atskiedžia tą visuomenę. Lietuva, nebuvo kolonijinė šalis ir jai nereikia internacionalizmo kultūroje, bet savo kultūrą reikia saugoti, puoselėti ir skleisti. Tas ypač svarbu, kai ekonomika tampa globali.

    Atsakyti
  7. Elena says:
    14 metų ago

    Jokiu būdu negalima painioti sąvokų “tautiškumas” ir “nacionalizmas”.

    Tautiškumas – tai priklausymas kuriai tautai, buvimas kurios tautos nariu. Ir viskas – jokios ideologijos, jokios politikos ar tuo labaiu didžiavimosi, kad esi tos tautos nariu, tos tautos šlovinimo šio žodžio reikšmėje nėra. Beje S. Daukantas skyrė pilietybės bei tautiškumo sąvokas (tam aš visiškai pritariu). O Vydūnas – didis lietuvių tautos DVASIOS kėlėjas, žmogaus orumo puoselėtojas, humanistas, tautiškumą suprato kaip būdą siekti aukštesnės žmogiškumo pakopos – tapti žmonijos žmogumi. Aš tai suprantu kaip užguito, pažeminto, niekinamo lietuvio (turiu omenyje Vydūno laikus) orumo žadinimą, kaip norą jam pasakyti, kad negali būti gėda, nėra blogiau, kad esi lietuvis, o ne vokietis ar lenkas, ne rusas. Kiekvienas žmogus turi savo tautybę ir kiekviena tautybė yra garbinga.

    O štai nacionalizmas jau visai kas kita – tai IDEOLOGIJA ir POLITIKA, grindžiama tautos didybės, galybės kėlimu, tėvynės ir pačios tautos šlovinimu. Tai matau šiandien Lietuvoje ir man dėl to yra baisu.

    Dabar, kai Lietuva yra nepriklausoma valstybė, kai lietuviai yra šitos šalies dauguma, kai valstybinė kalba yra lietuvių kalba, save laikyti nacionalistu, manau yra nusikalstama.

    Deja, bloga socialinė politika, ekonominė bei moralinių vertybių krizė, žmonių neviltis, abejingumas yra puiki dirva tokiai ideologijai rastis, bujoti, įsigalėti. Išmintingi, dori bei sąžiningi Lietuvos žmonės turi būti labai budrūs.

    Atsakyti
    • Pikc says:
      14 metų ago

      Didžiuotis savo Tėvyne, savo tauta yra blogai? Kuo? Ar Jums didžiuotis ir mylėti savo – reiškia nekęsti ir žeminti kitų? Primityvus pavyzdys: ar jei myli ir didžiuojiesi savo vaikais – reiškia nekenti ir žemini kitų vaikus? Nepykit, bet čia jau būtų gana ribotas mąstymas.
      Ir dar – grynai smalsumo dėlei – išverskite “tautiškumą” į anglų, prancūzų ar vokiečių kalbą 🙂
      Man susidaro įspūdis, kad sakydama “nacionalizmas”, turite omenyje “šovinizmas” – tos sąvokos skiriasi.

      Atsakyti
      • Elena says:
        14 metų ago

        Aš apskritai niekuo nesididžiuoju ir prieš nieką niekuo nesipuikuoju.

        Gerus vaikus turiu ne tik aš, bet ir kiti žmonės. tautybę turiu ne tik aš, bet ir kiti žmonės ir t.t. ir pan. Mano supratimu, būtų kvaila tuo didžiuotis. Aš tik dėkoju Kūrėjui, kad tai turiu ir tuo labai džiaugiuosi.

        Atsakyti
      • Elena says:
        14 metų ago

        Nacionalizmas, kaip teigia Lietuvių kalbos žodynas, yra ideologija ir politika, grindžiama tautos didybės, galybės kėlimu, tėvynės ir pačios tautos šlovinimu.

        Šovinizmas, kaip teigia Lietuvių kalbos žodynas, yra kraštutinis nacionalizmas, pasižymintis savo tautos perdėtu aukštinimu, kitų tautų niekinimu, menkinimu.

        Taip kad riba tarp šių žodžių reikšmių yra labai siaura ir ją peržengti nėra sunku.

        Atsakyti
        • Pikc says:
          14 metų ago

          Yra daug ribų, kurias peržengti nėra sunku – tiesiog arba jas peržengi, arba ne 🙂
          Jei lengva ranka ištrini ribą tarp tautiškumo (kuris tarptautyinė terminija yra vadinamas nacionalizmu:)) – meilės savo tautai ir Tėvynei, didžiavimosi savo tauta ir šalimi ir šovinizmo – kitų tautų niekinimo, tai lygiai taip pat nesunkiai galim aištrinti ribą tarp tautybės tiesiog kaip fakto konstatavimo ir tautybės bei tautiškumo apskritai nuvertinimo (kas šiuo metu populiaru).

          Atsakyti
        • Elena says:
          14 metų ago

          Taip, Jūs teisus, tarkime, anglų arba vokiečių kalbose tautiškumas vadinamas būtent nacionalizmu. Todėl šiose šalyse apie tautiškumą, nacijos išskirtinumą iš viso nekalbama. Tai net slopinama. Ten tautybė suprantamas kaip pilietybė. Ir puikiai žinome, kodėl taip yra. Žmonės mokosi iš istorijos klaidų ir nenori jų kartoti. Ar tai blogai?

          Tačiau, ten niekas nesigėdija būti nei vokiečiu, nei anglu ar prancūzu, niekas taip masiškai neemigruoja iš tų šalių, nes turi demokratines partijas, socialine demokratija pagrįstas valstybes ir žino, kad tauta (piliečiai) valdo šalį per jų pačių išrinktus atstovus į valdžią. Jie kontroliuoja valdžios darbą, jie ja tiki, jie netyli, jei valdžia nevykdo rinkėjams duotų pažadų ir valdžia su savo piliečiai skaitosi, nelaiko jų už save nei menkesniais, nei kvailesniais.

          Ne tautybė lemia žmogaus charakterio savybes, o aplinka, moralės vertybės, kurios jį supa nuo kūdikystės ir ugdo kiekvieno žmogaus, nepriklausomai nuo jo pilietybės, tautybės, žmogiškąsias savybes.

          Partijos turi atstovauti savo piliečių, nepriklausomai nuo tautybės, socialinius, kultūrinius, visuomeninius, valstybinius interesus. Todėl rinkėjas renkasi tą partiją ir už ją balsuoja, kuri geriauia gali jam atsovauti – jam kaip tam tikrus interesus turinčiam žmogui. Jei žmogus yra verslininkas, jis rinksis tą partiją, kuri palankiau žiūri į verslininkus, kuri skatina kurti ir padeda išlaikyti verslą. Jei žmogus yra darbininkas, jis rinksis tokią partiją, kuri atstovauja darbininkų interesams. Jei žmogus mokslininkas, jis rinksisi tokią partiją, kuri jo interesams atsovautų. Štai kokios partijos turėtų būti demokratinėje valstybėje. Jos turi turėti aiškią ideologiją ir programą, aiškius tikslus ir aiškią intersų skalę, kad kiekvienas pilietis galėtų suprasti ir žinoti, kokia parija jam galėtų geriausia atstovauti, kokią jis turėtų rinkti.

          O ką veiks Tautininkų parija? Ar ji atstovaus tik lietuvio interesams, ar ir kitų Lietuvoje gyvenančių tautybių žmonių inteesams? Ir kuo skiriasi, kaip Lietuvos pilietis, lenkas nuo lietuvio, ar lenkas nuo ruso, ar rusas nuo totoriaus ir pan.? Manau, kad kiekvienam iš jų rūpi tie patys dalykai: kad Lietuva būtų tokia valstybė, kurioje kiekvienas jaustųsi saugus, orus, galįs gyventi ir išgyventi.

          Lietuva yra VALSTYBĖ. Neriklausoma MŪSŲ valstybė. Ji turi savo valdymo sistemą, Prezidentą ir laisvus piliečius. Ji leidžia įstatymus ir numato poįstayminius aktus, kaip tuos įstatymus vykdyti, kaip juos kontroliuoti. Tai tuose įstatymuos ir turi būti surašyta, kaip užtikrinti valstybės bei jos piliečių saugumą. Tai kokios čia gali būti grėsmės išskirtinai lietuvių tautai ar lietuvių kalbai? Kokios čia grėsmės gali būti kokiai nors kitai tautai, gyvenančiai Lietuvoje, jei VISI ESAME LYGŪS PRIEŠ LIETUVOS KONSTITUCIJĄ BEI ĮSTATYMUS? Jei čia kas nors blogai veikia, tai reikia taisyti tas grandis, kurios trūkinėja, neveikia, kuriomis galima piktnaudžiauti, bet neversti ideologija arba politika tautiškumo. Tai veda tik prie katastrofos, kurios nenori dar kartą išgyventi Vakarų valstybės, bet prie kurios, deja, veržiasi Lietuva.

          Atsakyti
          • Elena says:
            14 metų ago

            O jeigu kursime Tautininkų partiją, tai neišvengiamai tautiškumas virs ideologija bei politika. O kai tai virs ideologija bei politika, tai jau turėsime ne tautiškumą, o ,deja, nacionalizmą (žr. LKŽ).

          • Vilmantas Rutkauskas says:
            14 metų ago

            Kodėl tautiškumumą siekiamybėje vis vadini kažkokiu nacioanalizmu ?

          • Algirmantas says:
            14 metų ago

            Atsakysiu trupai ir paprastai, nes tos valstybės neturiu tautiškumo žodžio atitikmens, pas juos nacionnalizmas tik yra, o Elenai dar pridėsiu, kad Didžiuotis ar šlovinti ir panašiai daryti nėra nei gerai nei blogai, žiūrint kokiu tikslu tai daroma, ar iš paprastumo parodyti kas mes esam, ar iš puikybės, taip kaip daro dauguma šalių…. 🙂

          • Pikc says:
            14 metų ago

            “Ten tautybė suprantamas kaip pilietybė” – kaip ir sakiau, riba tarp “tautiškumas – blogai” ir “viva kosmopolitizmas!” yra gana plona. Kas būna, kai tautiškumas išeliminuojamas, o lieka tik pilietybė, neblogai matosi pažiūrėjus į “prancūzų” futbolo ir krepšinio komandas, Londonabadą ir pan. Manęs tokia perspektyva nevilioja. “Ir puikiai žinome, kodėl taip yra. Žmonės mokosi iš istorijos klaidų ir nenori jų kartoti.” – ar tikrai? “Buržuazinių nacionalistų” keikimą aš jau esu girdėjęs. 🙂
            Ir dar kartą dėl Lietuvos: tai Lietuva – ne kokia Litpolrusčigonija, Omniliandija ar Mankurtistanas. Jums gal nutautinimas neatrodo blogas dalykas – bet yra ir kitaip mąstančių. Tokius žmones tautininkai ir atstovaus. Beje, jei įdomu – galite įvertinti jų pagrindinius principus: http://www.tautininkusajunga.lt/lt/principai.html

          • S says:
            14 metų ago

            Prie katastrofos veda demokratija ir tolerancija. 😉

  8. Elena says:
    14 metų ago

    Tai kam tada atstovauja visos kitos partijos, jei ne tautos interesams?

    Tautiniu pagrindu gali b8ti kuriama tik nacionalsit7 partija. Toki1 jau turome – tai Lenk7 partija. Kiek Lietuvai dar reikia tokiu partiju? Prie ko tai veda?

    Atsakyti
    • Pikc says:
      14 metų ago

      Gerbiamoji, yra skirtumas tarp pilietiškumo ir tautiškumo. Pastarasis Lietuvoje ne tik, kad neugdomas, bet netgi slopinamas. Dėl tos priežasties į tautiškumo išsaugojimą, jo puoselėjimą orientuota partija yra labai reikalinga. Ir dar – ar Jums siekis išsaugoti savo tautiškumą yra tas pats, kas neojedinstvininkų separastistų šovinizmas?

      Atsakyti
      • Elena says:
        14 metų ago

        Man tautiškumas – tai priklausymas kuriai tautai, buvimas kurios tautos nariu. Ir viskas. Tokią vertybę turime kiekvienas. Svarbu vaikui, jaunuoliui, žmogui padėti suvokti, kad tai vertybė, kurią jis gavo kaip dovaną kartu su Gyvenimo dovana. Tam nereikia jokių partijų ar ideologijų. Tam pakanka normalaus, natūralaus vaiko ugdymo normalioje aplinkoje.

        Šovinizmas, kaip teigia Lietuvių kalbos žodynas, yra kraštutinis nacionalizmas, pasižymintis savo tautos perdėtu aukštinimu, kitų tautų niekinimu, menkinimu.

        Atsakyti
        • Pikc says:
          14 metų ago

          Leisiu sau priminti, kad Lietuvos Respublika buvo sukurta ir atkurta kaip tautinė valstybė, todėl tautiškumo puoselėjimas, jo stiprinimas yra itin svarbus. Esamomis sąlygomis, atsainus požiūris į tautiškumą (manote, mąstymo “et, viena iš tautybių, ir tiek – koks skirtumas, kokia – o ir išvis kam jos reikia?” yra neįtikėtina?) ilgainiui gali nuvesti į situacija, kai mūsų šalis galės vadintis nebe Lietuva, o, pvz. Mankurtistanu 🙂 Nemanau, kad to norite – o juk būtent priešiškas nusistatymas tautiškumo/nacionalizmo (ne šovinizmo!) atžvilgiu, jo niekinimas ir demonizavimas yra kosmopolitizmo kertinis akmuo

          Atsakyti
          • Kemblys says:
            14 metų ago

            Pikc:
            “todėl tautiškumo puoselėjimas, jo stiprinimas yra itin svarbus.”;
            “išeliminuojamas, populiaru, perspektyva, principus, orientuota partija, neojedinstvininkų separastistų šovinizmas, situacija, demonizavimas, kosmopolitizmo”

            Apsispręsk, ar tu čia ‘puoselėji’ tautiškumą, ar ‘stiprini’?
            Tokiais paistalais ‘tautininkai’ tik atgrasys žmones tautinių vertybių. Gal čia ir yra pagrindinis tikslas? 🙁

          • Pikc says:
            14 metų ago

            Tarptautiniai žodžiai yra vartojami lietuvių kalboje – niekur nuo to nesidėsi. Suprantama, perkrauti tekstą tarptautiniais žodžiais nėra gerai – bet kad čia ne tas atvejis. Su kritika sutikčiau gal tik dėl “išeliminavimo”. Nereikia perlenkti lazdos – taip irgi atgrasyti žmones galima :).
            Beje, žodis “paistalai” čia tiktų, jei būtų kalbama apie komentarų turinį – šiuo atveju kabinėjamasi ne dėl teiginių, bet dėl terminų (irgi tarptautinis žodis :)) parinkimo. Yra toks tarptautinis žodis “purizmas”, apibrėžiamas, kaip “perdėtas kalbos gryninimas, besaikis stengimasis apsaugoti kalbą nuo kt. kalbų elementų, skolinių, tarptautinių žodžių; būdingas lit. kalbos formavimosi laikotarpiui;”. Nereikia – kas per daug, tas nesveika.

          • Kemblys says:
            14 metų ago

            Pikc,
            Paskaityk B.Genzelio PAISTALUS apie kalbą ir tada lankstyk tą savo ‘lazdą’:
            “…Viešai, be skrupulų, net grubiai yra propaguojamos paneuropinės idėjos. Vadinasi, tautybė nebeturi jokios prasmės. Ar įsivaizduojate žmogų, kuriam nesvarbi jo kalba ir tautinė kultūra?”

            Būk geras, paaiškink – “propaguojamos paneuropinės idėjos” 😀

            Geriau ‘tautininkai’ viešai pareikštų, kad lietuvių kalba atgyveno ir jie kuria ne tik “modernią partiją”, bet ir “modernizuoja” lietuvių kalbą, kurią vienodai suprastų visų tautų žmonės, tame tarpe ir lietuviai 😀 😀 😀

          • Pikc says:
            14 metų ago

            Kaip ir sakiau – kas per daug, tas nesveika. Neatrodo, kad jei “propaguojamos paneuropinės idėjos” pakeisime į “skleidžiamos visaeuropinės mintys” (tiesa, “Europa” – irgi nelietuviškas žodis, tik nesugalvoju, kaip pakeisti), teiginio prasmė “šiek tiek” pasikeis? Arba, grįžtant prie mano pavartotos terminijos kritikos – jei “jedvinstvininkus” pavadinsime “vienybininkais”?

          • Kemblys says:
            14 metų ago

            Ačiū už vertimą, tik jį įstačius į B.G. sakinį pasidaro neaišku, kuo blogos tos “grubiai skleidžiamos visaeuropinės mintys”. Gal mums išstoti iš Europos žemyno, ar nepalaikyti tarptautinių santykių? Matai kas gaunasi, kai žmonės rašo kalbų, kurių nemoka, žodžiais.

    • Algirmantas says:
      14 metų ago

      dauguma partijų atstovauja sau jeigu dar per šitą visą laikotarpį nepraregėjote….

      Atsakyti
  9. Galindas says:
    14 metų ago

    Gerb. Elena, demokratiškoje visuomenėje buriasi organizacijos atsiradusioms problemoms spręsti, o jos atsiranda, kai valdantieji jau 20 metų problemų nesprendžia, bet jas dar labiau augina. Dėl lietuvio ir piliečio orumo žeminimo Lietuva išsivaikšto, priimami įstatymai, kurie leidžia tautinėms bendrijoms kurti savo partijas, vėliau jų atstovai meluodami įžeidinėja lietuvių tautą bei pažeidinėja Konstituciją. Tai keletas priežąsčių, kodėl kuriasi tautininkų sąjunga, į kurią gali stoti ir kitos tautybės atstovai lojalios Lietuvos Valstybei, žodžiu, kas gerbia savo tautą, tas gerbia ir kitas tautas. Tik nuskriaustoje Vokietijoje atsirado kraštutinis nacionalizmas – vadinams nacizmu ir pripildytas šovinizmo.
    Kai dabartinės valdžios per 20 metų nesirūpino savo tauta ir valstybe, todėl pati tauta sukuria tokias sąjungas, kurios privalės rūpintis tautos, kalbos ir valstybės išlikimu. Pagal socialinius sluoksnius tauta buvo skaldoma, susikūrę partijos pasivadinę klasikiniais vardais: socialdemokratai, tačiau valdę apie 10m. rūpinosi stambiuju kapitalu. Konservatoriai, o juo labiau liberalai dar labiau rūpinosi stambiuoju kapitalu, todėl tauta ir išvažiuoja ten kur rūpinamasi samdomaisiai, ieškoma balanso tarp samdomųju ir kapitalo. Tokia yra priedermė Vyriausybių surasti šį balansą, kad sudaryti geras verslo sąlygas, bet nevaryti įskurdą ir samdomųjų- dirbančiųjų. Čia daug išminties nereikia, nes v. Europos šalys Vokietija, Skandinavija, taip dirba nuo 2-0 pasaulinio karo. Mums dviračio išradinėti nereikia, belieka tik pritaikyti jų patirtį.

    Atsakyti
  10. viktoras(ne is Kedainiu) says:
    14 metų ago

    Tegu paaiskina kas tas tautiskumas. Vyzos, skuduciai ir Zemaite:)

    Atsakyti
  11. ESMĖ says:
    13 metų ago

    Trijulė – Sukčius uspaskich,priesaikos laužytojas paksius, kremliaus chalui butkė – vėl prie lovio…

    Atsakyti
  12. arvydas damijonaitis says:
    13 metų ago

    “Tarptautinė” nacių – sovietų nusikaltimų tyrimo komisija tarnauja holokausto industrijos sistemai,komisijos pirminininkas – enkavedisto,lietuvšaudžio sūnus

    1.Mane stebina įtakingų lietuvių (pvz. gerb. p.Arvydas Anušauskas) nesugebėjimas suvokti,kad minėtai Komisijai dėl teisinių priežasčių negali pirmininkauti enkavedisto Mykolo Zingerio sūnus ponaitis E.Zingeris;
    2.Kodėl vengiama liesti šią svarbią problemą? Manau todėl,kad nusikaltimus organizavo ir vykdė bolševikinės Rusijos imperijos represinės struktūros NKVD-KGB – raudonieji naciai, 50 proc. žydų tautybės vadovų;
    3.Siūlot viską suversti komunizmui?Tai neprotinga,panašu į pelę po šluota.Bet saugu ,ramus niekšų tandemas su E.Zingeriu, holokausto industrijos sistemoje;
    4.Visuomeniniai “tribunolai” neturi juridinės galios,tik teismas gali įvardinti nusikaltėlį,todėl rusų spec.tarnybos lieka ramios – tegul aukos medžioja “komunizmo šmėklą”,nes šmėkla yra tik šmėkla. Genocido centras privalo būti orientuotas baudžiamųjų bylų ruošimui.Tik teismas įvardins masinių žudymų,lietuvių genocido faktus,nes nekaltumo prezumpcija galioja ir raudoniesiems naciams ir jų propagandistams zingeriams,holokausto industrijos marionetems.

    Šią žinutę platinu, nes vėl matau ponaičio E.Zingerio riebią fizionomiją Seime. Mano informacija nepadeda jį pašalinti iš komisijos nacių sovietų nusikaltimams vertinti “komisijos” pirmininko posto. Gėda lietuviams..Gal galėtumėt šią mano žinutę persiųsti kitiems, manau svarbu pasidalinti mintimis apie tragišką situaciją, tiriant RAUDONŲJŲ NACIŲ nusikaltimus Lietuvoje?
    Skleisdamas informaciją, kurios tautiečiai negaus be mano pagalbos, atlieku visuomenės švietimo funkciją, kas yra svarbu siekiant pakelti visuomenės informatyvumą, ją padrąsinti. Engiamos tautos įprotis “drebinti kinkas”(Vincas Kudirka) yra gėdingas, tetervinų būdas išvengti nemalonumų, nematyti žudomos tautos. Tokiems karjeros invalidams linkiu prisikelti iš numirusių…
    1.Svarbu .Kodėl “komisija” nutyli RAUDONŲJŲ NACIŲ NUSIKALTIMUS? “Tarptautinė komisija”, nacių-sovietų režimų nusikaltimams vertinti, tapo pasaulinės Holokausto industrijos (Norman Finkelstein) dalimi, raudonųjų nacių (NKVD-KGB) propagandistais. Komisija neįgali, nes “pirmininkas”, seimo narys E.Zingeris ,yra strybo, lietuvšaudžio Mykolo Zingerio sūnus. Sūnus, slėpdamas siaubingus tėvo nusikaltimus, kabina makaronus kraujuojančiai lietuvių visuomenei, vagia Lietuvos istoriją. Lietuvių tautos genocido, masinių žudymų neigimas yra toks pats nusikaltimas kaip ir žydų holokausto neigimas. Raudonieji naciai po 1945 metų Lietuvoje sunaikino per milijoną lietuvių. Komisija sąmoningai nutyli RAUDONUOSIUS NACIUS (NKVD-KGB,50 proc.žydų tautybės darbuotojų),kurie sunaikino šimteriopai daugiau nekaltų sielų nei rudieji naciai.

    Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Namas su terasa
Lietuvoje

NT mokestis – vėl patobulintas

2025 06 16
Seimas
Lietuvoje

Seimas svarstys siūlymą dėl galimybės įvesti nacionalines sankcijas

2025 06 16
Ūkininkų spaudos konferencija
Lietuvoje

Ūkininkai ruošiasi akcijai „NE – mokesčių buldozeriui“

2025 06 16
Lokys
Gamta ir žmogus

Pristatytas veiksmų planas dėl Vilniaus apylinkėse klaidžiojančio lokio

2025 06 16
Remigijus Žemaitaitis
Lietuvoje

R. Žemaitaitis ragina pažaboti elektroninių cigarečių juodąją rinką

2025 06 16
Prezidentas susitiko su Lietuvos garbės konsulais
Lietuvoje

Prezidentas susitikime su Lietuvos garbės konsulais

2025 06 16
LK analitikai
Lietuvoje

Propagandistų akiratyje –Vokietijos brigada ir karinės pratybos

2025 06 16
Šildymas
Lietuvoje

Ministerija kviečia atnaujinti šildymo sistemas

2025 06 16

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Kažin apie A. Kumpis. Ukrainos pamokos ir Lietuvos kariuomenės nenoras mokytis
  • P.Skutas apie Lietuvos žurnalistų sąjungos pirmininku išrinktas Audrys Antanaitis
  • +++ apie A. Kumpis. Ukrainos pamokos ir Lietuvos kariuomenės nenoras mokytis
  • Rimgaudas apie Lietuvos žurnalistų sąjungos pirmininku išrinktas Audrys Antanaitis

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Ar bus silpninamas valstybinės kalbos statusas?
  • NT mokestis – vėl patobulintas
  • Seimas svarstys siūlymą dėl galimybės įvesti nacionalines sankcijas
  • Ūkininkai ruošiasi akcijai „NE – mokesčių buldozeriui“

Kiti Straipsniai

Gediminas Jakavonis

G. Jakavonis. Kodėl Lietuvoje reikalingi priešlaikiniai rinkimai

2025 06 12
Liberalai

Liberalai siūlo jautriausių mokesčių nekeisti iš viso

2025 06 10
Liberalų renginys

Liberalai pradėjo vajų prieš valdžios prenumeratos mokestį

2025 06 04
Andžejus Duda ir Gintautas Paluckas

G. Paluckas: Lietuvos ir Lenkijos partnerystė išliks tvirta

2025 06 03
Liberalai

Liberalų netenkina G. Palucko paaiškinimai – kviečia jį į frakciją

2025 06 03
Gintautas Paluckas

Liberlų frakcija kviečia Gintautą Palucką

2025 06 02
1863–1864 metų sukilimo herbas

D. Kuolys. Lietuvių laisvės kovos: 1863–1864 metų sukilimo patirtys (I)

2025 05 31
Pinigai

Liberalai lauks Finansų ministerijos plano šešėliui mažinti  

2025 05 29
Linas Jonauskas | Seimo kanceliarijos nuotr.

L. Jonauskas ragina nuo taršos gelbėti Žibos upelį

2025 05 29
Traukinys

Traukiniai tarp Vilniaus ir Varšuvos važiuos greičiau ir dažniau

2025 05 28

Skaitytojų nuomonės:

  • Kažin apie A. Kumpis. Ukrainos pamokos ir Lietuvos kariuomenės nenoras mokytis
  • P.Skutas apie Lietuvos žurnalistų sąjungos pirmininku išrinktas Audrys Antanaitis
  • +++ apie A. Kumpis. Ukrainos pamokos ir Lietuvos kariuomenės nenoras mokytis
  • Rimgaudas apie Lietuvos žurnalistų sąjungos pirmininku išrinktas Audrys Antanaitis
  • Kažin apie A. Kumpis. Ukrainos pamokos ir Lietuvos kariuomenės nenoras mokytis
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Baltijos šalių prezidentai sutarė kartu siekti energetinio saugumo

Baltijos šalių prezidentai sutarė kartu siekti energetinio saugumo

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai