Penktadienis, 22 sausio, 2021
  • Apie Alkas.lt
  • Renginiai
    • Paskaitos
    • Seminarai
    • Konferencijos
    • Šventės
    • Koncertai, vakaronės, pasilinksminimai
    • Parodos
    • Kiti renginiai
  • Skelbimai
    • Ieško
    • Siūlo
    • Konkursai
  • Žaidimai
  • Radijas
  • Nuorodos
    • Pradžia
  • Reklama
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi įrašai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi įrašai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Nuomonių ratas Lietuvos kelias

M. Kundrotas. Blogis

Marius Kundrotas, www.alkas.lt
2020 12 01 07:00
20
0
SHARES
Marius Kundrotas | asmeninė nuotr.

Marius Kundrotas | asmeninė nuotr.

Marius Kundrotas | asmeninė nuotr.
Marius Kundrotas | asmeninė nuotr.

Žmonių, kurie rinktųsi blogį dėl to, jog tai – blogis, absoliuti mažuma. Žmonių, kurie siekia blogo konkretiems asmenims ar jų grupėms dėl to, kad yra nusiteikę prieš juos, jau gerokai daugiau. O žmonių, kuriems svarbiausias – savanaudiškas interesas, atmetant gėrio ir blogio skirtį – absoliuti dauguma. Savanaudiškumas – pagrindinė blogio priežastis. Savanaudžiui vis vien, ar jo poelgis objektyviai bus geras, ar blogas, svarbu, kad naudingas jam. Tai ir yra blogis.

Frydrichas Nyčė vargu, ar buvo pirmasis, siūlęs panaikinti gėrio ir blogio skirtį, palikdamas tik skirtį tarp gero ir blogo, kitaip tariant – iš objektyvios plotmės perkeldamas akcentą į subjektyvią. Tiesiog jis tai pateikė ypač atvirai. Imanuelis Kantas savo ruožtu teigė, jog išvis nėra žmonių, kurie turėtų betarpišką polinkį blogiui, o visi turintys betarpišką polinkį gėriui. Jis kiek perspaudė. Žmonių, sąmoningai siekiančių blogio, esama, tik jų mažai. O štai žmonės, kuriems gėris ir blogis – vis vien, sudaro daugumą.

Iš dalies teisūs buvo viduramžių scholastai, teigę, kad blogis apskritai nėra savarankiška būtis. Tai, veikiau, gėrio trūkumas. Gėris beveik visada orientuotas į kitą, blogis beveik visada remiasi orientacija į save. Kai mums tas pats, kas ištiks kitą, kad tiktai būtų gera mums, gimsta blogis. Taigi, gėris dažniausiai yra tikslas, o blogis dažniausiai glūdi priemonėse. Kai siekiame gero sau, ignoruodami faktą, kad kitam tai bus bloga, tikslas nėra blogas, bet blogos priemonės.

Visgi tai – tik viena iš gėrio ir blogio skirčių, kuri nėra nei vienintelė, nei visuotinė. Kai kuriais atvejais blogis gali būti pelnytas. Kai baudžiame nusikaltėlį, jo atžvilgiu tai gali atrodyti blogiu, bet iš tiesų tai yra gėris – ar tai teisingumo, ar tai perauklėjimo prasme. Jei norime, kad viešpatautų gėris, su blogiu būtina kovoti, nors esančiam blogio pusėje gėris ir blogis gali atrodyti atvirkščiai.

Gėris remiasi dviejų dorybių sąjunga – teisingumo ir meilės. Teisingumas be meilės virsta žiaurumu, o meilė be teisingumo – sentimentaliu pataikavimu. Vienoje pasakoje kalbama apie gerą senelį, kuris vienodai padeda našlaitei ir ją persekiojančiai raganai. Našlaitė prašo ją paslėpti – senelis padeda, ragana prašo padėti surasti nuo jos bėgančią našlaitę – senelis padeda ir jai.

Ar tai reiškia, kad gėris gali tapti blogiu? Tikrai taip. Nėra galimybės būti visiems vienodai geru, bet yra galimybė visiems būti lygiai teisingu. Vis dėlto teisingumas tobulai reiškiasi tik sujungtas su meile. Tik toks teisingumas suteikia galimybę atgailai ir atsivertimui. Nusikaltėlis pagal gryną teisingumą nusipelno sunaikinimo. O meilė leidžia jam tapti doru žmogumi. Atsivertimas nuo blogio į gėrį – didesnė gėrio pergalė, nei blogo asmens sunaikinimas.

Veikale „Germanų teologija“ teigiama, kad siela, patekusi į dangų ir apie ką nors pasakiusi „tai – mano“, akimirksniu būtų nutrenkta į pragarą ir taptų piktąja dvasia. Tai irgi kiek perspausta, nes mylėti ką nors ir sieti tai su savastimi nėra nieko blogo. Bet racionalaus grūdo čia esama. Kai žodis „Aš“ rašomas iš didžiosios raidės, tai tinka tik tam, kuris yra visos būties, gėrio ir išminties priežastis. Jei tai daro kuris kitas asmuo, tai yra atotrūkis nuo gėrio ir automatiškai virsta blogiu.

Iš esmės gėris – tai savęs atidavimas kitam. Blogis – kitų aukojimas sau. Slidi riba. Aukščiausias suteikia mums galimybę būti savimi Visatos visumoje, bet ta savastis skiriama praturtinti kitą. Kai savastis ir sava nauda tampa savitiksle, gimsta blogis. Didžiausias antonimas blogio sąvokai – žodis „Auka“. Kiek aukojame savęs, tiek iš mūsų plūsta gėris. O kiek aukojame kitus dėl savęs, tiek kuriame blogį. Rinktis mums. Kiekvieną akimirksnį. Ir amžinybėje.

Susiję straipsniai:

  1. M. Kundrotas. Radikalumas ir nuosaikumas: kas, kam ir kodėl?
  2. M. Kundrotas. Kas atveria pragarą?
  3. M. Kundrotas. Teisėkūra ir teisėsauga
  4. M. Kundrotas. Kas išgydys sergančias tautas?
  5. M. Kundrotas. Tikitės meilės? Kokios?
  6. M. Kundrotas. Apibendrinimų drama. Kas išgelbės asmenybę?
  7. M. Kundrotas. Nemeilė kitokiems ir pakanta gyvybės naikinimui
  8. M.Kundrotas. Žmogus įstatymui, ar įstatymas žmogui?
  9. M. Kundrotas. Profesorius ir vabalėliai
  10. G. Burneika. Kaip atgaivinti tautos šaknis (II)
  11. P. Gylys. Pedofilijos byla, antipolitika ir 80 seimūnų iš Juodojo Lietuvos sąrašo
  12. V. Juozapaitis. Bernardo Brazdžionio žodžiai vis dar opūs
  13. V. Bagdonavičius. Sveiko gyvenimo ir skaidrios būties apologija
  14. G. Martišius. Šviesos žmonės tamsoje
  15. G. Burneika. Judo-krikščioniškasis pasiaukojimas (video)

Comments 20

  1. Senis says:
    2 mėn. ago

    Geras ir įdomus straipsnis. Žinoma, vieną kartą perskaityti gal ir nepakanka, Daug gerų ir prasmingų formuluočių (pvz., “Kiek aukojame savęs, tiek iš mūsų plūsta gėris. O kiek aukojame kitus dėl savęs, tiek kuriame blogį”). Deja, jų įgyvendinimas dažnai lieka teoriniame (pamokslavimo) lygmenyje ir didele dalimi priklauso nuo ideologijomis kaustytų pažiūrų (prisiminkime pokario kovas)…

    Atsakyti
  2. Romas says:
    2 mėn. ago

    Taip, vieno karto perskaityti nepakanka. Ir tai tik iš lėto, pagalvojant… Geros temos – į pačią esmę. Nenuginčysi, daugiausia blogio pasireiškia per savanaudiškumą. O jo ( savanaudiškumo) prigimtis kūniška, iš materijos. Tik savo danties skausmą jaučiam, ne kaimyno. Iš to ir tapatinimasis su kūnu, su mažuoju “aš”.
    O atjauta, supratimas (sąmoningumas), tai jau iš kito šaltinio, iš dvasinio, iš bendrojo “AŠ”.

    Atsakyti
  3. Romas says:
    2 mėn. ago

    Viduramžių scholastai, teigdami, kad blogis nėra savarankiška būtis, kad tai veikiau gėrio trūkumas, nėra ar nebuvo vieniši su tokia savo pasaulėžiūra.
    Labai panašiai kalbėjo ir Ošo (vienas iš nušvitusių meistrų). Jis teigė, kad tamsos nėra – jos neįmanoma pamatuoti, nėra tokio prietaiso, mato vieneto. Tamsa – tai šviesos nebuvimas…

    Kitaip sakant yra tik šviesa, gėris, meilė, sąmoningumas. Arba jų nėra, trūksta, stokojama. Šis trūkumas ( mažesnis ar didesnis) ir pasireiškia, kaip blogis…

    Atsakyti
  4. Romas says:
    2 mėn. ago

    Dar labai gera paskutinė pastraipa apie auką – ” iš esmės gėris – tai savęs atidavimas kitam…”

    Šis aktas panaikina “aš” ribas. Kažkas “kitas” tampa svarbesniu, brangesniu… Taip plečiasi sąmonė palaimoj nenusakomoj…
    Taip atsitinka “prisilietimai” (satori), kada viskas aplinkui pasidaro gyva – pakelės medžiai, krūmai, kvėpuoti tampa labai lengva, neregėtas skaidrumas ir Vienovė…
    Tik “aš” ištirpo, jo nebėra…
    Baimė….. nekontroliuoju situacijos….. grabalioju – bandau susigrąžinti…
    Pavyko, vėl esu. Bet tas STEBUKLAS – dingo…
    O, Dieve suteik dar vieną progą, nebeišsigasiu.

    Atsakyti
  5. Antanas says:
    2 mėn. ago

    Manau, 10 Dievo įsakymų praktiškai bent dalinai sprendžia gėrio ir blogio santykių problemą. Jie paliečia teisingumo ir Aš (viešpats tik Dievas) klausimus. Tik ar žmonės atsiremia į juos?

    Atsakyti
    • Tai į ką ten remtis? says:
      2 mėn. ago

      Panašu, tai elementariausi moraliniai principai klaidžiojantiems, neturintiems jokios vidinės ašies, netgi nusikaltėliams ar linkusiems nusikalti. Net kalėjimuose jų turbūt šiandien nepropaguoja. Be to, įsakymas “Nežudyk” buvo rašomas, turint omenyje nežudyti savo bendruomenės nario, savo tautiečio žydo – kitus buvo galima žudyti, ne kartą Biblijoje buvo netgi raginama tai daryti. Taigi kreivi tie įstatymai nuo pat pradžios, doro žmogaus, o ypač tokio, kuris rinktųsi gėrį, tie teiginiai tikrai nepadės užauginti. Mažiems vaikams juos į galvą kalti – ne tik beprotybė, bet ir nusikaltimas…

      Atsakyti
      • mvasionis says:
        2 mėn. ago

        Kai kurie įsakymai iš dešimtuko yra tiesiog dviprasmiški, pvz., Nesvetimmoteriauk arba Negeisk svetimo moters”. Aha, vadinasi, svetimvyriauti galima?

        Atsakyti
        • Žemyna says:
          2 mėn. ago

          Negalėjote į tai atkreipti mano dėmesio bent prieš pusę amžiaus??? Tai ačiū!
          Nors… Kita vertus…
          Juk nepabandęs nesužinosi, ar ne?

          Atsakyti
        • Pajūrietis says:
          2 mėn. ago

          Bet ar įmanoma negeisti svetimo moters? Neįmanoma! 🙂

          Atsakyti
          • Romas says:
            2 mėn. ago

            O jeigu ji sesuo ar motina?

          • LosAngeles says:
            2 mėn. ago

            todel normaliose kulturose ir buvo apribotas vyro ir moters bendravimas. kad nekiltu bereikalingu …

          • Romas says:
            2 mėn. ago

            …, kad nekiltų kraujomaiša (šiuo atveju)? Bet bendravimo apribojimas – greičiau pabėgimas nuo problemos, nei jos išsprendimas.
            Juk kalba eina ne tik apie lytinio instinkto suvaldymą, o apie visos kūniškos prigimties… Apie dvasinį prioritetą… Gal tiksliausiai tokius siekius iliustruoja pasakymas ” sunkiausia nugalėti save”.
            Tai ir žalingų įpročių atsisakymas, sveika gyvensena ir t.t. Tai siekiai bendra žmogiški, o ne religiniai.

          • Tai turbūt kur kas daugiau says:
            2 mėn. ago

            Turbūt priežastis ne viena.
            Įdomu tai, kad XX a. viduryje atlikus rimtus kultūrinius tyrimus prieita išvados, jog seksualinė laisvė (liberalumas ar palaidumas) nesuderinama su kultūros vystymusi: arba seksualinė laisvė, arba kultūros (tuo pačiu ir tos bendruomenės gerovės) augimas. Šiuo darbu (J.D.Unwitas “Seksas ir kultūra”) remiasi žinomi pasaulyje psichoanalitikai, nepritardami tokiai “laisvei”.

          • Pajūrietis says:
            2 mėn. ago

            Vajeatau, vajetau…

          • Žemyna says:
            2 mėn. ago

            Tiesą sakant, ligi šiol negaliu atsigauti nuo tokio klausimo.
            Kas turi atsitikti žmogui, kad tokios mintys į galvą ateitų? Juolab, kad bent šis tas iš baltų religijos yra išsaugota, o ir katalikų religija liepia motiną gerbti, o mano kartos vaikai dar tėvui ir motinai ranką bučiavo…

        • Žemyna says:
          2 mėn. ago

          Norėti visko galima, bet tuoj pradėsiančios plaukti sąskaitos už komunalines paslaugas išblaivys. O kai įstrigsite spintelėje po kriaukle prie vandens skaitiklių, tai tik apie ją, vienintelę, savo priesaiką svajosite – kad greičiau grįžtų, apkabintų ir ištrauktų… 🙂

          Atsakyti
  6. Pajūrietis says:
    2 mėn. ago

    Citata iš vikipedijos, jei jau kalbate apie tuos įsakymus (kuriuos žmonija žinojo daug, daug, daug anksčiau prieš krikščionybės atsiradimą): „Mozė (hebr. ‏מֹשֶׁה‏‎ – tar. Mošė, arab. Musa) Penkiaknygėje minimas pranašas, išvadavęs izraelitus iš Egipto vergovės ir atvedęs juos per dykumą iki Kanaano sienos.“ „Dievas davė izraelitams gerti vandens iš uolos ir kiekvieną rytą būdavo patiekiama duonos manos pavidalu. Po trijų mėnesių izraelitai pasiekė Sinajaus kalną. Čia Dievas davė Mozei Dešimt įsakymų, kurie buvo surašyti ant akmeninių plokščių ir pamokė, kaip pastatydinti maldyklą (tabernakulį – „padangtę“, kurioje galėtų būti garbinamas Dievas).“

    Atsakyti
  7. Romas says:
    2 mėn. ago

    Straipsnio tema (apie gėri ir blogį) tikrai ne religinė, o žymiai platesnė ( bendra žmogiška ). Apie tai daug pasakų, kino-filmų, knygų…

    Atsakyti
  8. Puolantis blogis says:
    2 mėn. ago

    Šiandien gavau:

    Subject: Valiusaicio puolimas
    – lrt.lt/naujienos/lietuvoje/2/1218603/valiusaicio-paskyrimas-i-naujas-pareigas-papiktino-ir-istorikus-ir-zydu-bendruomene
    – lrytas.lt/lietuvosdiena/aktualijos/2020/08/30/news/vyriausybei-kliuvo-nuo-amerikos-zydu-komiteto-si-veidmainyste-turi-baigtis-16154994/
    naujausias – šio ryto radijo transliacija
    – lrt.lt/naujienos/lietuvoje/2/1286199/valiusaiciui-po-dvieju-menesiu-darbo-tyrimu-centre-suteiktas-laisves-kovu-dalyvio-statusas

    Kaip matote, abu straipsniai parašyti LRT svetainėje, daugiau nėra. Galima įtarti, už kieno pinigus. Su Valiušaičio publicistika galima susipažinti internete, su knygomis – bibliotekose. Pasižiūrėkite – straipsniai yra tik LRT (Monika Garbačiauskaitė -Budrienė, rašo kažkokios panelės) arba lrytas – rašo, žinoma, Bruveris. Jis mėgsta gąsdinti “tarptautine reakcija”.
    Bruveriui galima priminti, jog Genocido centrui pirmą kartą vadovauja mokslininkas, profesorius. Prieš tai buvo cheminės technologijos specialistė. Beje, Lietuva nesikiša į pareigūnų skyrimą Amerikoje

    Atsakyti
  9. Balsas-tyruose says:
    2 mėn. ago

    Blogis turi savo vardą: Šetonizmas. Kai viskas apverčiama aukštyn kojomis. Diktatūra demokratija, vergovė laisve, išdavystė patriotizmu, vyras moterimi, moteris vyru….

    Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Kiti Straipsniai

Marius Kundrotas | asmeninė nuotr.

M. Kundrotas. Apeiga, paprotys ir prasmė

2021 01 18
Nacionalinis susivienijimas reikalauja nutraukti vyresnio amžiaus asmenų diskriminaciją | NS nuotr.

Nacionalinis susivienijimas reikalauja teisingumo reformos

2021 01 15
Kaip išradingai nustebinti moterį?

Kaip išradingai nustebinti moterį?

2021 01 11
G. Skaistės ir G. Nausėdos susitikimas | prezidentas.lt nuotr.

Prezidentas: mokesčių sistemos teisingumo užtikrinimas yra pirminis Finansų ministerijos uždavinys

2021 01 08
Marius Kundrotas | asmeninė nuotr.

M. Kundrotas. Visuomenės liberalėjimas: iš viršaus ar iš apačios?

2021 01 03
Marius Kundrotas | asmeninė nuotr.

M. Kundrotas. Aristokratija ir demokratija: istorija ir šiandiena

2020 12 18
Pixabay.com

M. Kundrotas. Vienu du

2020 12 15
Marius Kundrotas | asmeninė nuotr.

M. Kundrotas. Kvailumas

2020 12 04
Vitalijus Balkus ir Tomas Vagnorius | Alkas.lt ekrano nuotr.

„Iš savo varpinės“: Tomas Vagnorius: Nemadingos žmogaus teisės (video)

2020 12 02
Pixabay.com nuotr.

M. Kundrotas. Kas svarbiau: kūniška ar dvasinė giminystė?

2020 11 22
Rodyti daugiau

Naujienos

Profesinis mokymas | smm.lt nuotr.
Lietuvoje

Priėmimas į profesines mokyklas prasidės vasario 3 d.

2021 01 22
Vilniaus darnaus judumo pasiūlymas ministerijoms – atsisakyti rezervuotų automobilių statymo vietų
Lietuvoje

Vilniaus darnaus judumo pasiūlymas ministerijoms – atsisakyti rezervuotų automobilių statymo vietų

2021 01 22
Baltajame sąraše esančios Lietuvos įmonės užsieniečius galės įdarbinti paprasčiau
Lietuvoje

Užimtumo tarnyba skelbia apie dvi naujas nemokamas mokymosi platformas

2021 01 22
VDU mokslininkų tyrimas: fizinis aktyvumas mažina lėtinių ligų raidą
Gamta ir žmogus

VDU mokslininkų tyrimas: fizinis aktyvumas mažina lėtinių ligų raidą

2021 01 22
„Mokslo sriuba“: dirbtinis intelektas tarp mūsų (video)
Lietuvoje

Europos Parlamentas pasiūlė dirbtinio proto naudojimo gaires

2021 01 22
Didžiulė parama ligoninei – vertinga pagalba ir medikams, ir ligoniams
Gamta ir žmogus

Didžiulė parama ligoninei – vertinga pagalba ir medikams, ir ligoniams

2021 01 22


SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Pajūrietis apie M. Kundrotas. Apeiga, paprotys ir prasmė
  • Žodžio laisvė... apie Didžiulė parama ligoninei – vertinga pagalba ir medikams, ir ligoniams
  • Žemyna apie D. Razauskas. Arba Lietuva, arba „lotyniško pagrindo“ asmenvardžiai
  • LRT 13 val. žiniose apie D. Razauskas. Arba Lietuva, arba „lotyniško pagrindo“ asmenvardžiai
  • Pajūrietis apie K. Masiulis. Kokios Lietuvos regionų politikos norėtume
  • DR apie Sunaikinus savo taršų automobilį numatyta išmoka už naują dviratį

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Priėmimas į profesines mokyklas prasidės vasario 3 d.
  • Vilniaus darnaus judumo pasiūlymas ministerijoms – atsisakyti rezervuotų automobilių statymo vietų
  • Užimtumo tarnyba skelbia apie dvi naujas nemokamas mokymosi platformas
  • K. Masiulis. Kokios Lietuvos regionų politikos norėtume
  • VDU mokslininkų tyrimas: fizinis aktyvumas mažina lėtinių ligų raidą
  • R. Pauliukaitienė, R. Pauliukaitytė. Juozo Lukšos-Daumanto 100-osioms gimimo metinėms (II)

Skaitomiausi straipsniai

  • Baltų tikėjimo puoselėtojai kviečiami dalyvauti elektroninėje apklausoje (video) peržiūrėta: 2273; komentarų: 18
  • D. Razauskas. Arba Lietuva, arba „lotyniško pagrindo“ asmenvardžiai peržiūrėta: 1965; komentarų: 19
  • M. Puidokas. Kas žlugdo Vakarų civilizaciją ir iškelia komunistinę Kiniją? peržiūrėta: 1688; komentarų: 32
  • V. Sinica. Interneto cenzūros režimas (video) peržiūrėta: 1449; komentarų: 11
  • S. Vaikutis. Kaip aš likau nenušautas 1991 m. sausio 11 dieną prie Spaudos rūmų… peržiūrėta: 1437; komentarų: 5
  • I. Raščiuvienė. Neužmiršti… peržiūrėta: 1413; komentarų: 7

Artimiausi renginiai

  1. Rasos

    2021-06-23 08:00 - 2021-06-24 17:00

Žiūrėti visus Renginiai

Kiti Straipsniai

M. Kundrotas. Apeiga, paprotys ir prasmė

by Jonas Vaiškūnas
2021 01 18
11
Marius Kundrotas | asmeninė nuotr.

Apeiga – tai simbolinis veiksmas, kuriam teikiama tam tikra prasmė. Nuo rankos paspaudimo sveikinantis iki žegnonės, kaip maldos papildo ar...

Skaityti toliau

Nacionalinis susivienijimas reikalauja teisingumo reformos

by Jonas Vaiškūnas
2021 01 15
6
Nacionalinis susivienijimas reikalauja nutraukti vyresnio amžiaus asmenų diskriminaciją | NS nuotr.

Sausio 16 d. politinė partija Nacionalinis susivienijimas (NS) išplatino pareiškimą, kuriuo smerkia Lietuvos jėgos struktūrų ir teisėsaugos institucijų daugiau nei...

Skaityti toliau

Kaip išradingai nustebinti moterį?

by Jonas Vaiškūnas
2021 01 11
0
Kaip išradingai nustebinti moterį?

Dovanos moterims yra nuostabus būdas išeiti iš kasdienybės – priminti joms tai, kokios jos yra svarbios, mylimos ir kartu sustiprinti...

Skaityti toliau

Prezidentas: mokesčių sistemos teisingumo užtikrinimas yra pirminis Finansų ministerijos uždavinys

by Ditė Česėkaitė
2021 01 08
5
G. Skaistės ir G. Nausėdos susitikimas | prezidentas.lt nuotr.

G. Skaistės ir G. Nausėdos susitikimas | prezidentas.lt nuotr. Prezidentas Gitanas Nausėda susitiko su finansų ministre...

Skaityti toliau

M. Kundrotas. Visuomenės liberalėjimas: iš viršaus ar iš apačios?

by Jonas Vaiškūnas
2021 01 03
48
Marius Kundrotas | asmeninė nuotr.

Liberaliosios srovės atstovai dažnai teigia, jog atstovauja laisvam žmogaus pasirinkimui. Jų žodžiais tariant visuomenė liberalėja, o liberalūs politikai – tik...

Skaityti toliau

Naujausi komentarai

  • Pajūrietis apie M. Kundrotas. Apeiga, paprotys ir prasmė
  • Žodžio laisvė... apie Didžiulė parama ligoninei – vertinga pagalba ir medikams, ir ligoniams
  • Žemyna apie D. Razauskas. Arba Lietuva, arba „lotyniško pagrindo“ asmenvardžiai
  • LRT 13 val. žiniose apie D. Razauskas. Arba Lietuva, arba „lotyniško pagrindo“ asmenvardžiai
  • Pajūrietis apie K. Masiulis. Kokios Lietuvos regionų politikos norėtume
  • DR apie Sunaikinus savo taršų automobilį numatyta išmoka už naują dviratį
  • Pajūrietis apie K. Masiulis. Kokios Lietuvos regionų politikos norėtume
  • Kažin apie K. Masiulis. Kokios Lietuvos regionų politikos norėtume
  • Goda apie Prezidentūroje vyks M. Gimbutienės šimtmečiui skirta konferencija „Stiprybės semiuosi iš Lietuvos“
  • Bartas apie K. Masiulis. Kokios Lietuvos regionų politikos norėtume

Tags

Aplinkos ministerija Dalia Grybauskaitė ES Europos sąjunga gamta Gamta ir ekologija istorija JAV Kaunas kelionės kinas Knyga konkursas koronavirusas kultūra Kultūros ministerija kultūros paveldas Latvija lenkai Lenkija Lietuva lietuviai lietuvių kalba menas mokiniai mokslas muzika NATO paroda politika renginiai rinkimai Rusija Seimas sportas studentai sveikata tauta Ukraina vaikai Vilnius Vyriausybė Šventės šventė švietimas
Kitas straipsnis
Nida. Laimučio Jankausko nuotr.

Nidos centre įsižiebs labirintas, kviesiantis žingsniuoti į Lietuvos kultūros sostinės metus

srtfondas Init

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | Visi įrašai

Darbo skelbimai

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Apie Alkas.lt
  • Renginiai
  • Skelbimai
  • Žaidimai
  • Radijas
  • Nuorodos
  • Reklama
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi įrašai