Pirmadienis, 19 gegužės, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Nuomonių ratas Lietuvos kelias

M. Kundrotas. Blogis

Marius Kundrotas, www.alkas.lt
2020-12-01 07:00:07
21
Marius Kundrotas

Marius Kundrotas | asmeninė nuotr.

Marius Kundrotas | asmeninė nuotr.
Marius Kundrotas | asmeninė nuotr.

Žmonių, kurie rinktųsi blogį dėl to, jog tai – blogis, absoliuti mažuma. Žmonių, kurie siekia blogo konkretiems asmenims ar jų grupėms dėl to, kad yra nusiteikę prieš juos, jau gerokai daugiau. O žmonių, kuriems svarbiausias – savanaudiškas interesas, atmetant gėrio ir blogio skirtį – absoliuti dauguma. Savanaudiškumas – pagrindinė blogio priežastis. Savanaudžiui vis vien, ar jo poelgis objektyviai bus geras, ar blogas, svarbu, kad naudingas jam. Tai ir yra blogis.

Frydrichas Nyčė vargu, ar buvo pirmasis, siūlęs panaikinti gėrio ir blogio skirtį, palikdamas tik skirtį tarp gero ir blogo, kitaip tariant – iš objektyvios plotmės perkeldamas akcentą į subjektyvią. Tiesiog jis tai pateikė ypač atvirai. Imanuelis Kantas savo ruožtu teigė, jog išvis nėra žmonių, kurie turėtų betarpišką polinkį blogiui, o visi turintys betarpišką polinkį gėriui. Jis kiek perspaudė. Žmonių, sąmoningai siekiančių blogio, esama, tik jų mažai. O štai žmonės, kuriems gėris ir blogis – vis vien, sudaro daugumą.

Iš dalies teisūs buvo viduramžių scholastai, teigę, kad blogis apskritai nėra savarankiška būtis. Tai, veikiau, gėrio trūkumas. Gėris beveik visada orientuotas į kitą, blogis beveik visada remiasi orientacija į save. Kai mums tas pats, kas ištiks kitą, kad tiktai būtų gera mums, gimsta blogis. Taigi, gėris dažniausiai yra tikslas, o blogis dažniausiai glūdi priemonėse. Kai siekiame gero sau, ignoruodami faktą, kad kitam tai bus bloga, tikslas nėra blogas, bet blogos priemonės.

Visgi tai – tik viena iš gėrio ir blogio skirčių, kuri nėra nei vienintelė, nei visuotinė. Kai kuriais atvejais blogis gali būti pelnytas. Kai baudžiame nusikaltėlį, jo atžvilgiu tai gali atrodyti blogiu, bet iš tiesų tai yra gėris – ar tai teisingumo, ar tai perauklėjimo prasme. Jei norime, kad viešpatautų gėris, su blogiu būtina kovoti, nors esančiam blogio pusėje gėris ir blogis gali atrodyti atvirkščiai.

Gėris remiasi dviejų dorybių sąjunga – teisingumo ir meilės. Teisingumas be meilės virsta žiaurumu, o meilė be teisingumo – sentimentaliu pataikavimu. Vienoje pasakoje kalbama apie gerą senelį, kuris vienodai padeda našlaitei ir ją persekiojančiai raganai. Našlaitė prašo ją paslėpti – senelis padeda, ragana prašo padėti surasti nuo jos bėgančią našlaitę – senelis padeda ir jai.

Ar tai reiškia, kad gėris gali tapti blogiu? Tikrai taip. Nėra galimybės būti visiems vienodai geru, bet yra galimybė visiems būti lygiai teisingu. Vis dėlto teisingumas tobulai reiškiasi tik sujungtas su meile. Tik toks teisingumas suteikia galimybę atgailai ir atsivertimui. Nusikaltėlis pagal gryną teisingumą nusipelno sunaikinimo. O meilė leidžia jam tapti doru žmogumi. Atsivertimas nuo blogio į gėrį – didesnė gėrio pergalė, nei blogo asmens sunaikinimas.

Veikale „Germanų teologija“ teigiama, kad siela, patekusi į dangų ir apie ką nors pasakiusi „tai – mano“, akimirksniu būtų nutrenkta į pragarą ir taptų piktąja dvasia. Tai irgi kiek perspausta, nes mylėti ką nors ir sieti tai su savastimi nėra nieko blogo. Bet racionalaus grūdo čia esama. Kai žodis „Aš“ rašomas iš didžiosios raidės, tai tinka tik tam, kuris yra visos būties, gėrio ir išminties priežastis. Jei tai daro kuris kitas asmuo, tai yra atotrūkis nuo gėrio ir automatiškai virsta blogiu.

Iš esmės gėris – tai savęs atidavimas kitam. Blogis – kitų aukojimas sau. Slidi riba. Aukščiausias suteikia mums galimybę būti savimi Visatos visumoje, bet ta savastis skiriama praturtinti kitą. Kai savastis ir sava nauda tampa savitiksle, gimsta blogis. Didžiausias antonimas blogio sąvokai – žodis „Auka“. Kiek aukojame savęs, tiek iš mūsų plūsta gėris. O kiek aukojame kitus dėl savęs, tiek kuriame blogį. Rinktis mums. Kiekvieną akimirksnį. Ir amžinybėje.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. M. Kundrotas. Radikalumas ir nuosaikumas: kas, kam ir kodėl?
  2. M. Kundrotas. Kas atveria pragarą?
  3. M. Kundrotas. Teisėkūra ir teisėsauga
  4. M. Kundrotas. Kas išgydys sergančias tautas?
  5. M. Kundrotas. Tikitės meilės? Kokios?
  6. M. Kundrotas. Apibendrinimų drama. Kas išgelbės asmenybę?
  7. M. Kundrotas. Nemeilė kitokiems ir pakanta gyvybės naikinimui
  8. M.Kundrotas. Žmogus įstatymui, ar įstatymas žmogui?
  9. M. Kundrotas. Profesorius ir vabalėliai
  10. G. Burneika. Kaip atgaivinti tautos šaknis (II)
  11. P. Gylys. Pedofilijos byla, antipolitika ir 80 seimūnų iš Juodojo Lietuvos sąrašo
  12. V. Juozapaitis. Bernardo Brazdžionio žodžiai vis dar opūs
  13. V. Bagdonavičius. Sveiko gyvenimo ir skaidrios būties apologija
  14. G. Martišius. Šviesos žmonės tamsoje
  15. G. Burneika. Judo-krikščioniškasis pasiaukojimas (video)

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pasirinkite kategoriją

    Pastabos 21

    1. Senis says:
      4 metai ago

      Geras ir įdomus straipsnis. Žinoma, vieną kartą perskaityti gal ir nepakanka, Daug gerų ir prasmingų formuluočių (pvz., “Kiek aukojame savęs, tiek iš mūsų plūsta gėris. O kiek aukojame kitus dėl savęs, tiek kuriame blogį”). Deja, jų įgyvendinimas dažnai lieka teoriniame (pamokslavimo) lygmenyje ir didele dalimi priklauso nuo ideologijomis kaustytų pažiūrų (prisiminkime pokario kovas)…

      Atsakyti
    2. Romas says:
      4 metai ago

      Taip, vieno karto perskaityti nepakanka. Ir tai tik iš lėto, pagalvojant… Geros temos – į pačią esmę. Nenuginčysi, daugiausia blogio pasireiškia per savanaudiškumą. O jo ( savanaudiškumo) prigimtis kūniška, iš materijos. Tik savo danties skausmą jaučiam, ne kaimyno. Iš to ir tapatinimasis su kūnu, su mažuoju “aš”.
      O atjauta, supratimas (sąmoningumas), tai jau iš kito šaltinio, iš dvasinio, iš bendrojo “AŠ”.

      Atsakyti
    3. Romas says:
      4 metai ago

      Viduramžių scholastai, teigdami, kad blogis nėra savarankiška būtis, kad tai veikiau gėrio trūkumas, nėra ar nebuvo vieniši su tokia savo pasaulėžiūra.
      Labai panašiai kalbėjo ir Ošo (vienas iš nušvitusių meistrų). Jis teigė, kad tamsos nėra – jos neįmanoma pamatuoti, nėra tokio prietaiso, mato vieneto. Tamsa – tai šviesos nebuvimas…

      Kitaip sakant yra tik šviesa, gėris, meilė, sąmoningumas. Arba jų nėra, trūksta, stokojama. Šis trūkumas ( mažesnis ar didesnis) ir pasireiškia, kaip blogis…

      Atsakyti
    4. Romas says:
      4 metai ago

      Dar labai gera paskutinė pastraipa apie auką – ” iš esmės gėris – tai savęs atidavimas kitam…”

      Šis aktas panaikina “aš” ribas. Kažkas “kitas” tampa svarbesniu, brangesniu… Taip plečiasi sąmonė palaimoj nenusakomoj…
      Taip atsitinka “prisilietimai” (satori), kada viskas aplinkui pasidaro gyva – pakelės medžiai, krūmai, kvėpuoti tampa labai lengva, neregėtas skaidrumas ir Vienovė…
      Tik “aš” ištirpo, jo nebėra…
      Baimė….. nekontroliuoju situacijos….. grabalioju – bandau susigrąžinti…
      Pavyko, vėl esu. Bet tas STEBUKLAS – dingo…
      O, Dieve suteik dar vieną progą, nebeišsigasiu.

      Atsakyti
    5. Antanas says:
      4 metai ago

      Manau, 10 Dievo įsakymų praktiškai bent dalinai sprendžia gėrio ir blogio santykių problemą. Jie paliečia teisingumo ir Aš (viešpats tik Dievas) klausimus. Tik ar žmonės atsiremia į juos?

      Atsakyti
      • Tai į ką ten remtis? says:
        4 metai ago

        Panašu, tai elementariausi moraliniai principai klaidžiojantiems, neturintiems jokios vidinės ašies, netgi nusikaltėliams ar linkusiems nusikalti. Net kalėjimuose jų turbūt šiandien nepropaguoja. Be to, įsakymas “Nežudyk” buvo rašomas, turint omenyje nežudyti savo bendruomenės nario, savo tautiečio žydo – kitus buvo galima žudyti, ne kartą Biblijoje buvo netgi raginama tai daryti. Taigi kreivi tie įstatymai nuo pat pradžios, doro žmogaus, o ypač tokio, kuris rinktųsi gėrį, tie teiginiai tikrai nepadės užauginti. Mažiems vaikams juos į galvą kalti – ne tik beprotybė, bet ir nusikaltimas…

        Atsakyti
        • mvasionis says:
          4 metai ago

          Kai kurie įsakymai iš dešimtuko yra tiesiog dviprasmiški, pvz., Nesvetimmoteriauk arba Negeisk svetimo moters”. Aha, vadinasi, svetimvyriauti galima?

          Atsakyti
          • Žemyna says:
            4 metai ago

            Negalėjote į tai atkreipti mano dėmesio bent prieš pusę amžiaus??? Tai ačiū!
            Nors… Kita vertus…
            Juk nepabandęs nesužinosi, ar ne?

            Atsakyti
          • Pajūrietis says:
            4 metai ago

            Bet ar įmanoma negeisti svetimo moters? Neįmanoma! 🙂

            Atsakyti
            • Romas says:
              4 metai ago

              O jeigu ji sesuo ar motina?

            • LosAngeles says:
              4 metai ago

              todel normaliose kulturose ir buvo apribotas vyro ir moters bendravimas. kad nekiltu bereikalingu …

            • Romas says:
              4 metai ago

              …, kad nekiltų kraujomaiša (šiuo atveju)? Bet bendravimo apribojimas – greičiau pabėgimas nuo problemos, nei jos išsprendimas.
              Juk kalba eina ne tik apie lytinio instinkto suvaldymą, o apie visos kūniškos prigimties… Apie dvasinį prioritetą… Gal tiksliausiai tokius siekius iliustruoja pasakymas ” sunkiausia nugalėti save”.
              Tai ir žalingų įpročių atsisakymas, sveika gyvensena ir t.t. Tai siekiai bendra žmogiški, o ne religiniai.

            • Tai turbūt kur kas daugiau says:
              4 metai ago

              Turbūt priežastis ne viena.
              Įdomu tai, kad XX a. viduryje atlikus rimtus kultūrinius tyrimus prieita išvados, jog seksualinė laisvė (liberalumas ar palaidumas) nesuderinama su kultūros vystymusi: arba seksualinė laisvė, arba kultūros (tuo pačiu ir tos bendruomenės gerovės) augimas. Šiuo darbu (J.D.Unwitas “Seksas ir kultūra”) remiasi žinomi pasaulyje psichoanalitikai, nepritardami tokiai “laisvei”.

            • Pajūrietis says:
              4 metai ago

              Vajeatau, vajetau…

            • Žemyna says:
              4 metai ago

              Tiesą sakant, ligi šiol negaliu atsigauti nuo tokio klausimo.
              Kas turi atsitikti žmogui, kad tokios mintys į galvą ateitų? Juolab, kad bent šis tas iš baltų religijos yra išsaugota, o ir katalikų religija liepia motiną gerbti, o mano kartos vaikai dar tėvui ir motinai ranką bučiavo…

          • Žemyna says:
            4 metai ago

            Norėti visko galima, bet tuoj pradėsiančios plaukti sąskaitos už komunalines paslaugas išblaivys. O kai įstrigsite spintelėje po kriaukle prie vandens skaitiklių, tai tik apie ją, vienintelę, savo priesaiką svajosite – kad greičiau grįžtų, apkabintų ir ištrauktų… 🙂

            Atsakyti
    6. Pajūrietis says:
      4 metai ago

      Citata iš vikipedijos, jei jau kalbate apie tuos įsakymus (kuriuos žmonija žinojo daug, daug, daug anksčiau prieš krikščionybės atsiradimą): „Mozė (hebr. ‏מֹשֶׁה‏‎ – tar. Mošė, arab. Musa) Penkiaknygėje minimas pranašas, išvadavęs izraelitus iš Egipto vergovės ir atvedęs juos per dykumą iki Kanaano sienos.“ „Dievas davė izraelitams gerti vandens iš uolos ir kiekvieną rytą būdavo patiekiama duonos manos pavidalu. Po trijų mėnesių izraelitai pasiekė Sinajaus kalną. Čia Dievas davė Mozei Dešimt įsakymų, kurie buvo surašyti ant akmeninių plokščių ir pamokė, kaip pastatydinti maldyklą (tabernakulį – „padangtę“, kurioje galėtų būti garbinamas Dievas).“

      Atsakyti
    7. Romas says:
      4 metai ago

      Straipsnio tema (apie gėri ir blogį) tikrai ne religinė, o žymiai platesnė ( bendra žmogiška ). Apie tai daug pasakų, kino-filmų, knygų…

      Atsakyti
    8. Puolantis blogis says:
      4 metai ago

      Šiandien gavau:

      Subject: Valiusaicio puolimas
      – lrt.lt/naujienos/lietuvoje/2/1218603/valiusaicio-paskyrimas-i-naujas-pareigas-papiktino-ir-istorikus-ir-zydu-bendruomene
      – lrytas.lt/lietuvosdiena/aktualijos/2020/08/30/news/vyriausybei-kliuvo-nuo-amerikos-zydu-komiteto-si-veidmainyste-turi-baigtis-16154994/
      naujausias – šio ryto radijo transliacija
      – lrt.lt/naujienos/lietuvoje/2/1286199/valiusaiciui-po-dvieju-menesiu-darbo-tyrimu-centre-suteiktas-laisves-kovu-dalyvio-statusas

      Kaip matote, abu straipsniai parašyti LRT svetainėje, daugiau nėra. Galima įtarti, už kieno pinigus. Su Valiušaičio publicistika galima susipažinti internete, su knygomis – bibliotekose. Pasižiūrėkite – straipsniai yra tik LRT (Monika Garbačiauskaitė -Budrienė, rašo kažkokios panelės) arba lrytas – rašo, žinoma, Bruveris. Jis mėgsta gąsdinti “tarptautine reakcija”.
      Bruveriui galima priminti, jog Genocido centrui pirmą kartą vadovauja mokslininkas, profesorius. Prieš tai buvo cheminės technologijos specialistė. Beje, Lietuva nesikiša į pareigūnų skyrimą Amerikoje

      Atsakyti
    9. Balsas-tyruose says:
      4 metai ago

      Blogis turi savo vardą: Šetonizmas. Kai viskas apverčiama aukštyn kojomis. Diktatūra demokratija, vergovė laisve, išdavystė patriotizmu, vyras moterimi, moteris vyru….

      Atsakyti
    10. Algimantas Končius says:
      4 metai ago

      Trūksta tarpinio varianto, teisėtumo. Daugiausiai blogio sukuria valdžia, panaudodama teisėtumą ir jį pavadindama teisingumu. Tai ypač matosi komunistinėse valstybėse, kur teisėtai, nes tokie įstatymai, bet neteisingai, buvo ir yra plėšiami, kalinami, kankinami bei žudomi žmonės, ir dažniau geri, nei blogi. Net dabartinėje Lietuvoje blogis kuriamas per teisėtumą, o teisingumas valdžiai nerūpi. Teisingumo ministerija jau seniai turėtu vadintis teisėtumo, nes joje teisingumu nė nekvepia.

      Atsakyti

    Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

    El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

    Naujienos

    Kavos pupelės „Bazzara Dodicigrancru“
    Gamta ir žmogus

    Kavos pupelės brangsta: kaip verslui išvengti išaugusių kaštų?

    2025 05 19
    Gitanas Nausėda ir Andžejus Duda
    Lietuvoje

    Lietuvos ir Lenkijos Prezidentų susikitime – saugumo klausimai

    2025 05 19
    Elektra | pixabay.com nuotr.
    Energetika

    Daliai vartotojų visuomeninis elektros tiekimas užtikrinamas iki 2030 m.

    2025 05 19
    Lietuvoje lankosi Norvegijos gynybos ministras
    Lietuvoje

    Lietuvoje lankosi Norvegijos gynybos ministras

    2025 05 19
    Vairuotojo pažymėjimas | vrm.lrv.lt nuotr.
    Lietuvoje

    Paprastėja JK išduotų vairuotojo pažymėjimų keitimo tvarka

    2025 05 19
    Registrų centras | Registrų centro nuotr.
    Lietuvoje

    Registrų centrui iškelti nauji ambicingi lūkesčiai

    2025 05 19
    Valakampių tiltas
    Lietuvoje

    Įsigaliojo eismo ribojimai vykstant Valakampių tiltu

    2025 05 19
    „Open Spirit 2025“
    Lietuvoje

    Kariai nukenksmino Baltijos jūros dugne rastas minas

    2025 05 19

    SKAITYTOJŲ PASTABOS

    • Kažin apie G. Skamaročius. Kaip Deivės Mildos ir meilės vardas atlaikė nutautinimus kaimyninėse šalyse
    • Tomas Jakutis apie V. Dovdanovas. Donaldas Trampas: pasaulio tvarkos pakirtimas
    • Saulės Vilna apie G. Skamaročius. Kaip Deivės Mildos ir meilės vardas atlaikė nutautinimus kaimyninėse šalyse
    • Vitalijus Kuprijus apie Derybos be Putino: ko tikėtis iš Rusijos ir Ukrainos derybų Turkijoje Nuolat atnaujinama

    NAUJAUSI STRAIPSNIAI

    • Kavos pupelės brangsta: kaip verslui išvengti išaugusių kaštų?
    • Lietuvos ir Lenkijos Prezidentų susikitime – saugumo klausimai
    • Daliai vartotojų visuomeninis elektros tiekimas užtikrinamas iki 2030 m.
    • Lietuvoje lankosi Norvegijos gynybos ministras
    Lininės rankinės Lininės rankinės Lininės rankinės

    Kiti Straipsniai

    Halo formos sužadėtuvių žiedai

    Ką rinktis: klasikinį ar halo sužadėtuvių žiedą su deimantais?

    2025 05 16
    G. Skamaročius. Kaip Deivės Mildos ir meilės vardas atlaikė nutautinimus kaimyninėse šalyse

    G. Skamaročius. Kaip Deivės Mildos ir meilės vardas atlaikė nutautinimus kaimyninėse šalyse

    2025 05 13
    Gėlės žuvusiųjų atminimui Amsterdamo Šipholo oro uoste

    ICAO pripažino: Rusija atsakinga už MH17 numušimą

    2025 05 12
    Marius Kundrotas

    M. Kundrotas. Ar prigimtinės teisės dar turi prasmės?

    2025 05 07
    2024 m. „Dzūkų balso“ varžytuvės – meilė, dėmesys ir pagarba savo kraštui ir Lietuvai | alytausmuzika.lt nuotr.

    „Dzūkų balso“ varžytuvės – meilė, dėmesys ir pagarba savo kraštui ir Lietuvai

    2025 05 07
    Marius Kundrotas | Alkas.lt nuotr.

    M. Kundrotas. Antikonstitucinės diktatūros gniaužtuose

    2025 04 24
    Gediminas Navaitis | Alkas.lt, J. Vaiškūno nuotr.

    G. Navaitis. Išsilaisvinimas nuo pykčio

    2025 04 17
    Muhidinas Kabiris, Tadžikistano nacionalinio aljanso pirmininkas

    Tadžikų opozicija reikalauja atsakomybės už nusikaltimus žmoniškumui

    2025 04 13
    Marius Kundrotas | Alkas.lt nuotr.

    M. Kundrotas. Tauta ar valstybė?

    2025 03 31
    Marius Kundrotas

    M. Kundrotas. Vejantis išeinantį pasaulį

    2025 03 03

    Skaitytojų nuomonės:

    • Kažin apie G. Skamaročius. Kaip Deivės Mildos ir meilės vardas atlaikė nutautinimus kaimyninėse šalyse
    • Tomas Jakutis apie V. Dovdanovas. Donaldas Trampas: pasaulio tvarkos pakirtimas
    • Saulės Vilna apie G. Skamaročius. Kaip Deivės Mildos ir meilės vardas atlaikė nutautinimus kaimyninėse šalyse
    • Vitalijus Kuprijus apie Derybos be Putino: ko tikėtis iš Rusijos ir Ukrainos derybų Turkijoje Nuolat atnaujinama
    • +++ apie V. Dovdanovas. Donaldas Trampas: pasaulio tvarkos pakirtimas
     
     
     
     
     
    Kitas straipsnis
    Nida. Laimučio Jankausko nuotr.

    Nidos centre įsižiebs labirintas, kviesiantis žingsniuoti į Lietuvos kultūros sostinės metus

    Sekite mus Feisbuke

    Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
    Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
    Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
     Pradžia

    Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas

    Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

     fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

     

    © 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

    • Saulės arkliukai
    • Renginiai
    • Reklama
    • Turinys
    • Apie Alkas.lt
    • Paremkite Alką
    No Result
    View All Result
    • Naujienos
      • Lietuvoje
      • Baltų žemėse
      • Užsienyje
    • Nuomonių ratas
      • Lietuvos kelias
      • Lietuvos kūrėjai
      • Sekmadienio sakmė
      • Akiračiai
      • Lietuvos repolonizacijai – ne!
      • Moksleivių mintys
    • Kultūra
      • Etninė kultūra
      • Mes baltai
      • Kalba
      • Religija
      • Istorija
      • Kultūros paveldas
      • Menas
      • Architektūra
      • Literatūra
      • Kultūros politika
      • Šventės
    • Visuomenė
      • Pilietinė visuomenė
      • Politika ir ekonomika
      • Švietimas
      • Žmonės
      • Užsienio lietuviai
      • Ukrainos balsas
      • Žiniasklaida
      • Laiškai Alkui
      • Pareiškimai
    • Gamta ir žmogus
      • Gamta ir ekologija
      • Šventvietės
      • Energetika
      • Sveikata
      • Psichologija
      • Kelionės
      • Kylam
      • Įvairenybės
    • Mokslas
      • Mokslo naujienos
      • Technika ir technologijos
      • Astronomija ir kosmonautika
      • Mokslo darbai
    • Skaitiniai
      • Žinyčia
      • Lituanistikos klasika
      • Prieškario skaitiniai
      • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
      • Grožinė kūryba
    • Visi rašiniai