Užgavėnėms artėjant (9)

Užgavėnės | E.Adomaitienės pav.

Užgavėnės | E.Adomaitienės pav.

Lietuvos jaunimo ramuva artėjant Užgavėnėms kviečia į kaukių kūrimo užsiėmimus (vasario 2 d. 12.30 val.) Vilniaus etninės kultūros centre.

„Svarbu pasigaminti prasmingas kaukes, todėl reikia suprasti Užgavėnių simboliką. Neseniai išleistoje J.Vaiškūno knygoje „Skaitan dangaus ženklus“ atkuriama ir Užgavėnių apeiga, visi tradiciniai persirengėliai sutampa su atkurtuoju Zodiaku,“ – sakė Lietuvos jaunimo ramuvos atstovai.

Jeronimo Prahiškio liudijimu XV a. pradžioje lietuviai tikėję, jog Saulę jiems išvadavę Zodiako žeklai. Kadangi persirengėliai taip pat vaduoja Saulę iš ją užsėdusios piktos Morės, tai galbūt jie ir yra tie Jaronimo Prahiškio minimi Zodiako ženklai.  Todėl Lietuvos jaunimo ramuva siūlo pasigaminti šias kaukes:

OŽĮ, ARKLĮ, RAITELĮ ANT ARKLIO, GERVĘ, ELNIĄ, DU POVUS, AVINĄ, LAŠININĮ IR KANAPINĮ (BESIKAUNANČIUS DVYNIUS), MĖŠKĄ.

Užsiėmimą  ves Marija Lugienė. Bus renkamas simbolinis dalyvio mokestis – 5 Lt.

Su savimi turėkite:

1 LITRĄ LIPALO
MAISTINĖS PLĖVELĖS (labai nedaug)

Būtina dalyvių registracija: adresu jaunimas@romuva.lt arba praneškite telefonu 860550501

Visi, pasigaminę Užgavėnių kaukes, bus kviečiami kartu su apeiginio folkloro grupe „Kūlgrinda“ ir Lietuvos jaunimo ramuva dalyvauti vasario 9 dieną vyksiančioje miesto Užgavėnių šventėje, persirengėlių pasirodyme.

Kategorijos: Kultūra, Lietuvoje, Naujienos, Šventės, Visi įrašai | Žymos: , , , , , , , , , , .

9 komentarai

  1. Kanapinis:

    Partija ir vyriausybė Užgavėnes paskyrė Vasario 9 d. Kas už? Ura tovarišči, velykos rudenį. Kas Užgavėnes švęs antradienį – bus nesusipratėliai elementai, buržuazinės atgyvenos. Taigi: nusilipdom kaukes iš tešlos, užsimaunam ant galvų ir tampam ………. .

    • Stebulė:

      Bet aš tai negaliu atsistebėti, iš kur pas patriotus, senojo mūsų tikėjimo žmones tiek pykčio ir cinizmo, apimančio absoliučiai visas gyvenimo sritis. Gal čia internetas kaltas? Nes nuvažiavus į kokią šventę, tai vaizdas kitoks: žmonės šypsosi, vieni su kitais sveikinasi, maloniai bendrauja, užmynę kokią gėlę netyčia – ir tos atsiprašo, dainas dainuoja, šoka. Bet tik prisėsk prie interneto, tai tuoj visi kaip kokie pasiutlige užsikrėtę žvėrys, jiems net Užgavėnės kliūva. Visose srityse jie randa kokią nereikšmingą smulkmeną, prie kurios prisikabina ir leidžia suprasti, kad visi, kurie kalti dėl tos visiškai nereikšmingos smulkmenėlės, padarė mirtiną nusikaltimą ir juos reikėtų supleškinti ant laužo. Jeigu tik menkiausias nuokrypis nuo jų pasaulio suvokimo, tai jau sušaudyt visus prie sienos. Atsiprašau, bet šitas požiūris jau darosi nesveikas, tikrai reikėtų susimąstyti apie vizitą pas psichiatrą.

      Dėl tų pačių užgavėnių, tai jau susidaro įspūdis, kad jei atšvęsi jas pritaikydamas prie šiuolaikinės visuomenės, tai sugriausi baisiausiai viską. Juk dauguma šiandien nebeturi kaimo žmogaus laisvės, kuris sau išeiginę pasidarydavo kada panorėjęs – net ir antradienį, jei tik kokia šventė išpuola. O šiais laikais antradieniais visiems laisvas laikas tik nuo anksčiausiai 17 val. Nebent žinoma nieko nedirbi, o tik sėdi prie kompiuterio ir visus be reikalo kolioji. Tai sprendimas švęsti tada, kai visi ne tik patys ateis, bet ir vaikus atsives, t.y. šeštadienį, yra be galo logiškas ir sveikintinas. O jei ten du persirengėliai bedarbiai, kurie vis tiek neturi ką veikti, antradienį šokinėtų ir tai būtų visa miesto šventė, tai Užgavėnių tradicija būtų tuoj pat pamiršta ir apie jos išsaugojimą galėėtume tik pasvajoti. “Kanapinis” rašydamas savo žinutę būtent tradicijos išnykimo, matyt, ir siekia. Arba galbūt kaip tas alkanas vilkas neranda kur dantų pakabint užtat ir kandžiojasi be reikalo.

      • spokas:

        Nesinervuok, provokatorių visur yra. Ir čia greičiausiai išsivėmė net net senojo tikėjimo žmogus.

      • Lamatas:

        Tkrai man nesuprantamas Jūsų komentaras .Kuo remiantis tiek pykčio atsieit senojo lietuvių tikėjimo išpažintojų adresu .Tuo labiau remiantis komentarais po straipsniais .Kažkodėl nepastebėjau kad jie prisistatytu tam tikėjimui priklausantys.Be to ,manau,kad nemaža dalis jų yra provokatoriai, kurių tikslas ir yra būtent sudaryti neigiamą to tikėjimo pasekėjų įvaizdį.Gal reikėtų truputėli valdyti savo emocijas,arba iš vis neskaityti komentarų.Su pagarba .Lamatas.

      • Amelija:

        Protingi žodžiai, ypač dėl piktinimosi visomis smulkmenomis, kabinėjimosi prie niekų. Užgavėnės – viena linksmiausių švenčių, ypač vaikams. O darbo dieną po biurus valkataujantys persirengėliai (dažniausiai jau gerokai įkalę) anaiptol neprimena tradicinių linksmybių, tik įneša sumaišties.

  2. Emilija:

    Švęskim nuoširdžiai, linksmai, tikėkim tuo, ką darom ir pasistenkim neįsivelti į pikčiurnų paspęstas žabangas

  3. Žaltys:

    Viskas kaip Romos katalikų bažnyčioje: yra tešlos, yra mokestis, bet nėr kasos aparato.

  4. Lipalas:

    Atsargiai, lipalo ingredientai labai kenksmingi sveikatai, gali sukelti alergijas!

  5. Artojas:

    Romuva neturi tautinės religijos požimių, keliančių Tautos dvasią, vienijančią Tautą. Tai daugiau etnografinis burelis su kaukių vakarėliais ir…, be jokos įdeologijos, pagal krikščioniškos valdžios “papročius”. Todėl ir protėvių religijos entuziastai nusivilę romuvos veikla jos nebelanko, nes jie ten nereikalingi. O trodo tokia graži ir teikenti vilčių buvo pradžia.
    Bet kai nėra atsidavusių, gebančių įdeologų, yra kaip yra.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Taip pat skaitykite: