„Rail Baltica“ sankasos, inžinerinių statinių ir vietinės reikšmės kelių statybos pratęstos nauju 17,1 km ruožu. Europinės vėžės geležinkelio projekto įgyvendinimą Lietuvoje koordinuojanti įmonė „LTG Infra“ pasirašė ruožo Šėta–Ramygala pirmosios dalies rangos darbų sutartį.
Juos už beveik 98 mln. Eur (be PVM) atliks pagrindinis rangovas, čekų įmonė „Eurovia CZ a.s.“, su partneriu AB „Eurovia Lietuva“.
Šiuo metu „Rail Baltica“ geležinkelio sankasos statybos darbai vykdomi atkarpose Šveicarija–Žeimiai ir Žeimiai–Šėta. Ruožo Šėta–Ramygala pirmosios 17,1 km dalies darbai pratęs jau vykdomą 29,2 km sankasos statybą Panevėžio link.
„Rail Balticos“ projekto įgyvendinimo progresas yra strateginės reikšmės uždavinys Lietuvai ir Baltijos regionui, todėl įsibėgėjančios europinės vėžės geležinkelio linijos statybos Panevėžio link – išties džiugi ir labai laukta žinia. Tai mums ypač svarbu, tiek siekiant kuo greičiau sujungti Baltijos šalis su bendru Europos geležinkelio tinklu, tiek karinio mobilumo tikslais“, – sakė susisiekimo viceministrė Loreta Maskaliovienė.
Pasak LTG grupės generalinio direktoriaus Egidijaus Lazausko, ilgametę patirtį kelių statyboje turinti „Eurovia“ leidžia pasitikėti rangovo galimybėmis įgyvendinti tarptautinės reikšmės projektą. „Tikimės sėkmingo bendradarbiavimo ir šiame „Rail Baltica“ plėtros etape, užtikrinant sklandų projekto įgyvendinimą ir ilgalaikę vertę regionui. Kiekvienas papildomas rangos darbų ruožas išplečia mums gyvybiškai svarbią infrastruktūrą siekiant labiau integruotos, tvarios ir konkurencingos Lietuvos bei Baltijos regiono ateities“, – teigė E. Lazauskas.
Kitąmet – daugiau nei 65 kilometrai
Viso ateinančių metų pradžioje bus statomas jau 65,2 km „Rail Baltica“ ruožas. „Baigiamajame etape – ir 18,9 km ruožo Kaunas–Šveicarija sankasos statybos darbų pirkimas, netrukus planuojame skelbti ir dar vienos 12,1 km sankasos darbų atkarpos pirkimą. Tiek „LTG Infra“, tiek „Rail Baltica“ projekto komanda aktyviai dirba, kad išplėstų Lietuvoje vykdomų darbų geografiją“, – kalbėjo „LTG Infra“ generalinis direktorius Vytis Žalimas.
„Eurovia Lietuva“ ir anksčiau yra atlikusi darbų „Rail Baltica“ projekto apimtyje – prie būsimo greitojo geležinkelio pastatė 16 vietinės reikšmės privažiuojamųjų ir 2 aptarnavimo kelius, skirtus užtikrinti vietinės reikšmės susisiekimą ir patekimą prie geležinkelio – viso 18,3 km kelių ruože Šveicarija–Žeimiai.
Artūras Prichodka, „Eurovia Lietuva“ generalinis direktorius, džiaugėsi tęsiamu bendradarbiavimu su „LTG Infra“ valstybinės svarbos projekto statybose. „Pradedame pasiruošimo darbus ir nekantraujame startuoti statybvietėje. Šiam projektui įgyvendinti keliame sau aukščiausius kokybės, darbuotojų sveikatos ir saugos, aplinkosaugos standartus.
Šiandien pradedame kur kas daugiau nei tik geležinkelio statybą. Kartu kuriame tai, kas atvers naujas galimybes Lietuvai“, – pabrėžė A. Prichodka.
Po sutarties įsigaliojimo, rangovui susiplanavus darbus ir parengus darbo projektus, bus galima pradėti jų vykdymą. Planuojama, kad 17,1 km sankasos ruožas turėtų būti nutiestas iki 2027 m. pabaigos. Darbų vykdymui suplanuotas Europos Sąjungos ir valstybės biudžeto finansavimas.