Penktadienis, 5 rugsėjo, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Kultūra Istorija

P. Šidagis. Lietuvos pozicija santykiuose su Lenkija ir Rusija

Petras Šidagis, www.propatria.lt
2018-08-06 16:49:28
6
S. Skvernelis pakvietė Lenkijos Vyriausybės vadovą atvykti į Lietuvą

Lietuva ir Lenkija | urm.lt nuotr.

       
Lietuva Lenkija veliaveles_urm.lt
urm.lt nuotr.

Gilų pėdsaką Rytų Lietuvoje paliko mūsų karų su kaimynais istorija: tai žiauri Rusijos invazija ATR laikais, kada 1655 m. buvo sudeginta Lietuvos sostinė Vilnius, po jo sekė žiauri maro epidemija, išnaikinusi daug etninių Vilnijos gyventojų lietuvių valstiečių, Lietuvos bajorų lenkiška asimiliacija XVIII a. ATR laikais, formuojantis Lenkijos unitarinei valstybei, 1795 m. įvykęs III-asis ATR padalijimas – tai Lietuvos etninių žemių Rusijos įvykdyta okupacija ir jos metu vykę sukilimai, po kurių Rusijos žandarai vykdė sukilėlių žudymus bei trėmimus, svetimo etnoso atkėlimą į Lietuvą iš slaviškų Rusijos ir Baltarusijos sričių.

Visgi, palyginę tuometinėje Rusijos imperijoje XIX a. viduryje išleistas Vilniaus gubernijos gyventojų etnografines statistikas pagal D’Erkerto (1863 m.), Kareivos (1861 m.) ir Janžulo (1865 m.) žemėlapius, matome, kad jie vienas nuo kito skiriasi dėl Lietuvos rytų etnografinės sienos, tačiau viename sutinka: tuometinės lietuvių gyvenamos srities liniją veda dar toli už Vilniaus, bent už kelių dešimčių kilometrų. Nustatyta, kad šie autoriai naudojosi istoriko Teodoro Narbuto (1784 – 1864)* aprašytomis lietuvių gyvenamomis ribomis, Peterburgo Mokslų Akademijos paruošta statistika, kurią pagal parapijas jai buvo pristatę Vilniaus vyskupystės kunigai, ir kitais tuometiniais dokumentais.

Taigi, galima konstatuoti, kad dabartinės Lietuvos Respublikos rytinės valstybinės ribos atitinka XIX a. Vilniaus gubernijos ribas, kur dauguma gyventojų buvo lietuviai. Tai labai svarbus istorinės dokumentikos faktas, kuris sugriauna lenkų publicistų pasakas apie Vilniaus apskrities lenkiškumą. Vėliau, XX a. pradžioje, Želigovskio smurtu pietrytinė Lietuvos dalis buvo klastingai okupuota Lenkijos, atskirta nuo Lietuvos, tarpukario Lenkijos okupacijos sąlygomis Vilniaus krašte buvo drastiškai uždaromos lietuviškos mokyklos, vykdoma Vilnijos gyventojų lenkinimo politika**, pasitelkiant ir religiją kaip „polska viara“.

Kaip atrasti jėgų tą vykdytą blogį atleisti ir atrasti tikrąją meilę su savo kaimynais? Tik viešai ir neslėpdami, o drąsiai pripažinę šias savo žaizdas ir sukeltą skausmą, galėsime visa širdimi atleisti. Tačiau visiškai susitaikyti bus įmanoma tik tada, kai mes būsime pasiryžę atleisti, o skriaudėjai atsiprašys ir atlygins žalą. Tai nepriklauso vien nuo mūsų parodytos geros valios atleisti, bet ir nuo kitos pusės atgailos.

Atgaila tarptautinėje politikoje šiandien iš tikrųjų reikalinga visoms šalims, kurios savo veiksmais pažeidė tarptautines normas ir taiką bei elgėsi ne pagal krikščioniškas nuostatas. Esu įsitikinęs, kad situacija pasikeistų visų piliečių naudai tuo atveju, jei pati Lenkija pripažintų ir atsiprašytų Lietuvos už tarpukario metu įvykdytą Vilnijos okupaciją ir gyventojų lenkinimą***, Rusija – už visas nuo XVII – XX a. vykusias okupacijas, lietuviško rašto draudimą ir lietuvių tremtis iš savo etninių žemių.

Kad tai yra įmanoma, rodo neseniai įvykę istoriniai faktai, kuomet Lenkijos prašymu Rusija atsiprašė Lenkijos už Katynės tragediją. Santykiai tarp šių šalių labai pasikeitė – atšilo. Tai gražus pavyzdys. To galėtume tikėtis ir mes. Neatsiprašymas, kaip ir neapgailėta nuodėmė, susiklosčius nepalankioms aplinkybėms, gali pasireikšti kaip kaimynų vykdomas blogis ir mes – Lietuva, kaip santykinai maža šalis, to nepakeisime. Tai saisto mūsų nepasitikėjimą Lenkija ir Rusija. Tik apgailėta ir atleista nuodėmė šalių politikams leidžia naujai pažvelgti į savo kaimyną, nesvarbu, koks jis, mažas ar didelis, su pagarba, nuoširdumu, pasitikėjimu. Toks darbas – padarytas žaizdas įvardinti ir atleisti, klystančiam patarti ar pikta darantį sudrausti – yra gailestingumo darbas savo kaimynui.

Toks drąsus užsienio politikos žingsnis ypač reikalingas ir mūsų Tėvynei, nes nubrėžia aiškią taikaus gyvenimo su dideliais kaimynais perspektyvą, kuria stabilią Lietuvos valstybę, Jos gyventojams suteikia šiandien būtino pasitikėjimo savo šalimi. Gėda turėtų būti tiems Lietuvos politikams, kurie kaip bailiai „drebina savo kinkas“ prieš didesnį savo kaimyną ir tuo pačiu elgiasi nepagarbiai ir nenoriai prieš mažą savo šalį Lietuvą, kuriai turėtų ištikimai ir drąsiai tarnauti. Tokia negatyvi pozicija palieka pėdsaką šalies viduje: auga nepasitikėjimas valdžia, kuriasi psichologiniai gyventojų nepilnavertiškumo kompleksai savo šalies atžvilgiu bei ruošiama dirva masinei Lietuvos gyventojų emigracijai, kaip atsakas į nepasitikėjimą savo valstybe ir valdžia. Jaučiamės niekingi dėl to, kad smerkiame save už baimės ir kančios slėpimą.

Šiandien galime tik konstatuoti, kad savo didžiųjų kaimynių Lenkijos ir Rusijos atžvilgiu Lietuva yra patekusi į tikrą tarptautinių santykių krizę, kur pagrindinę vietą užima paslėptas pyktis. Užuot vykdžiusi pataikavimo, baimės ir kančios nuoskaudų slėpimo politiką, Lietuvos valdžia turėtų atsigręžti į brandžią susitaikinimo politiką.

Popiežiaus Jono Pauliaus II inicijuotas Vilniaus vyskupijos prijungimas prie Lietuvos bažnytinės provincijos buvo esminis žingsnis tikrame Lietuvos ir Lenkijos susitaikyme. Priminsiu kiek vėliau Lietuvoje viešėjusio šio Didžio Popiežiaus žodžius, pasakytus Lietuvos lenkams: „Jūs esate lenkų kilmės lietuviai“ ir palinkėsiu jiems atsiriboti nuo tautinio egoizmo, būti nuosaikumo, taikos bei katalikiško tikėjimo nešėjais, stiprinant bendrą mūsų Tėvynę Lietuvą, jos valstybingumą, ir į bendrą gėrį orientuotą pilietiškumą. Pagarba ir tolerancija kultūrinės autonomijos ribose turi būti vienodai rodoma visiems Lietuvos piliečiams, neišskiriant kuriai tautinei bendrijai tas asmuo priklausytų. Geras valstybinės lietuvių kalbos žinojimas ir mokėjimas ja bendrauti visų tautinių bendrijų nariams nepadarys jokios žalos, bet priešingai – pakels šių Lietuvos piliečių bendrą išprusimą ir išsilavinimą. Tačiau be visų šių žemiškų dalykų, svarbiausia, turime nuolat pasitikėti Viešpačiu (Mykolas Giedraitis), maldoje Jam dėkoti už mūsų bendros Tėvynės Lietuvos laisvę ir prašyti taikos Tėvynei.

__________

 * Interneto dienraštis „Alkas.lt“ – Teodor Narbutt. Pomniejsze pisma historyczne szczególnie do histoyri Litwy odnoszące się, Wilno. 1856, s. 268-270. Iš lenkų kalbos vertė Tomas Baranauskas. „T. Narbutas. Tikrosios Lietuvos sienų su slavų žemėmis aprašymas“.

** Interneto dienraštis „Alkas.lt“ – Nijolės Vaišnytės str.  „Iš Rytų Lietuvos lenkinimo istorijos: N. Vaišnytė. Balatnos (Varanavo) apylinkių istorija“.

*** Krikščioniškos minties, kultūros ir visuomenės laikraštis „XXI amžius“ – Juozo Tonkūno str. „Atsiprašyti yra garbinga“.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. P. Šidagis. Tautinės mažumos ar tautinės bendrijos Lietuvoje?
  2. Jei Rusija ir toliau „padės“, Lietuvos istorinio tapatumo klausimai spręsis daug paprasčiau
  3. Lenkija ir Rusija mini Smolensko tragedijos antrąsias metines
  4. A. Butkus. Santykiai su Lenkija – partnerystė ar vasalystė?
  5. L.V. Medelis. Naudingos pamokos Lietuvai: kaip Lenkija prarado Ukrainą
  6. Iš Rytų Lietuvos lenkinimo istorijos: R. Žepkaitė. Rytų Lietuvos užgrobimas ir naikinimas XX a.
  7. V. Sinica. „Savi šaudė į savus“? Kas rašo Lietuvos istoriją?
  8. V. Sinica. Draugystė su Lenkija, arba kodėl neleisti nelietuviškų asmenvardžių?
  9. R. Alaunis. Suvalkų krašto ir rytų Lietuvos etninių žemių aneksijos: kur dingo 22,800 kv. km. Lietuvos etninių žemių?
  10. P. Kruopis. Istorija griaus ar statys Lietuvos valstybę?
  11. Iš Rytų Lietuvos lenkinimo istorijos: A. Griška. Armoniškių Dainava
  12. Iš Rytų Lietuvos lenkinimo istorijos: M. Baužytė-Motiejūnienė. Dubiniai ir dubiniškiai
  13. V. Sinica. Kaip sunaikinti tautinę valstybę vardan atviros Lietuvos?
  14. Iš Rytų Lietuvos lenkinimo istorijos: K. Garšva. Lietuvių kalbos substratas gretimose valstybėse
  15. L. Medelis. Į vienus vartus – žaidimas su Lenkija

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 6

  1. Antanas says:
    7 metai ago

    Šitą straipsnį – mūsų valdžiažmogiams į ausis!!! Tik, kažin, ar padės: vienos žinomos komedijos personažas sakė: “Jei žmogus – idiotas, tai čia jau ilgam.”

    Atsakyti
    • Žemyna says:
      7 metai ago

      Apie specifinę mūsų valdžiažmogių prigimtį ir paskirtį malonėkite čia skaityti:
      Raimundas Lopata. Czy litwin jest chłopem? (Kodėl lenkui nepasinaudoti valstiečiais?)
      delfi.lt/news/ringas/lit/raimundas-lopata-czy-litwin-jest-chlopem-kodel-lenkui-nepasinaudoti-valstieciais.d?id=78771683

      Atsakyti
  2. Vilna says:
    7 metai ago

    Vargu ar yra koks nors lietuviškas tikslas tokios dvasios Pro patrijos rašiniuose, greičiau atvirkščiai – yra Lenkijos gelbėjimas nuo izoliacijos, jos sliūkinimas prie Lietuvos. Pirmiausiai lietuviui turi būti pasakojama ne lenkiška, o lietuviška Lietuvos istorija, kad jis žinotų ką jo gentainiams blogo yra pridariusi istoriniais laikais Lenkija. Netgi imant tuos 19 a. sukilimus, juos rengė Lenkija, o nuo jų kentėjo Lietuva. Iš esmės padarytos žalos atžvilgiu gretinti Rusiją su Lenkija nelabai derėtų. Rusija, regis, 1920 m. liepos 12 d. taikos sutartimi yra kažkiek Lietuvai atsilyginusi už jos valdymą apie 120 metų, be to, yra nustačiusi pripažintos Lietuvos valstybės sienas. Tačiau su Lenkija yra visai kitokio pobūdžio dalykai. Ji ir dabar yra dalies Lietuvos (Augustavas, Suvalkai) okupantė. Teisiškai žiūrint, vargu ar de jure Lenkija apskritai yra pripažinusi Lietuvos valstybę. Taigi nelaikykime Tautos žiople ir kaip tokios atsiprašinėkime. Pirmiausiai gal jai apie visa tai nuoširdžiai papasakokime, kad ji įsisąmonintų už ką jos atsiprašoma, kad suprastų kokią žalą yra patyrusi. Apskritai gal šalti santykiai su Lenkija būtų vienintelė Lietuvos išlikimo išeitis. Taip manė ir Oskaras Milašius.

    Atsakyti
  3. Ryšard Maceikianec says:
    7 metai ago

    Gaila, kad autorius neisigilina į tą, ka rašo. Lietuvos lenkai nėra “lenkų kilmės”. Ir visai nesavarbu, kas apie tą pasakė. Lietuvos lenkai – faktas neginčiojamas -” […]nesame kilę iš Lenkijos, niekada Lenkijoje negyvenome ir niekada nebuvome Jūsų valstybės piliečiai”. Autorius ir redakcija niekada nepateikė jokių įrodimų, kad Liet. lenkai yra iš Lenkijos. Kažkaip reikėrtu žiurėti į publikacijas rimčiau. “[…} Tik tiesa yra įdomi”, rašė Juozapas Mackevičius. Visokie kitokie prasimanimai klaidina žmonės ir rodo į žemą lygį publikaacijų. Be pagarbos,
    Ryšard Maceikianec.

    Atsakyti
    • Pikc says:
      7 metai ago

      Be reikalo tokia pikta reakcija: autorius NIEKUR neteigia, kad Lietuvos lenkai yra iš Lenkijos. Dar daugiau – jis labai aiškiai pasako, kad yra nenuginčijami faktai, “sugriaunantys lenkų publicistų pasakas apie Vilniaus apskrities lenkiškumą” bei nurodo, kad Pietryčių Lietuvos gyventojai buvo prievarta intensyviai lenkinami. Jei jis juos laikytų lenkais, pastarasis teiginys visiškai neturėtų prasmės. Na, o “lenkų kilmės lietuviai” yra NE autoriaus, o popiežiaus Jono Pauliaus II žodžiai. Taigi, dar kartą – visiškai be reikalo pasikarščiuota.

      Atsakyti
    • Žemyna says:
      7 metai ago

      O mūsų šeima buvo liudininkai, kaip iš ryto dar savo parapijos (lietuvių ar pravoslavų) iš lovų kėlę, vakare ėjo gulti jau lenkų parapijai priklausydami.
      Šiandien jų (pro)anūkai to nežino, ką tada jų seneliai pergyveno, kokį pažeminimą patyrė. Ne visi perkrikštai buvo nedori, ne visi buvo parsidavėliai. Jie ėjo pas savo kunigą ar baciušką atsiprašyti, atsisveikindami ranką bučiuodavo ir atleidimo prašė „Прабач, бацюшка – змушаюць, за дзицятку баюся”, „Прабач, бацюшка – сынку вучиться трэба – у hимназию няпрынимаюць”. Juk negadins tėvai ateities savo gabiam vaikui?
      Miestelyje tada dar buvo 3 parapijos – pravoslavų, lietuvių ir lenkų.
      Kuo skyrėsi skirtingoms parapijoms priklausančių jaunuolių tuoktuvės, jei vienas jų katalikas, o kitas pravoslavas, arba abu katalikai, bet vienas – neteisingos parapijos katalikas? Jei eis tuoktis pas batiušką ar kunigą, juodu sutuoks įprasta tvarka, ir tiek. Tačiau ūkiškas sužadėtinis iš anksto rūpinasi būsimos šeimos ateitimi, todėl eis tuoktis pas paną proboszczą (kad būsimi vaikai turėtų kur mokytis, o tu pats kad turėtum darbą ir aprūpintum šeimą).
      Bet lenkų parapijoje viskas ne taip paprasta: prieš tuoktuves panas ksiandzas ar proboščas lieps abiems pereiti į lenkų parapiją, persikrikštyti. Net ir katalikui teks persikrikštyti, nes „tik lenkų parapijoje gautą krikštą Dievas pripažįsta”. Krikšto metu pataisys vardus ir pavardes, kad būtų ne chamiškos, o kaip turi būti. Ir tik tada jau tapsi lygiavertis parapietis, įgausi teisę paduoti užsakus.
      Tuoktuvės ar vaiko krikštynos buvo ne vienintelė priežastis, kai žmonės buvo priversti tapti lenkų parapijos nariais. Prie bolševiko tai vadinsis v dobrovolno prinuditeljnom poriadke. O kaip pas panus ksiądzus vadinosi – nežinau.
      Štai tokiu būdu, niekam neemigravus ir neimigravus, miestelio gyventojų skaičiui nepasikeitus, per labai trumpą laiką „lenkų kilmės” katalikai sudarydavo jo gyventojų daugumą. Savo parapijoje likti nedaugelis rizikuodavo.

      Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

„Vilniaus dienos“
Šventės

„Vilniaus dienos“ sostinės centą pavertė atvira scena (nuotraukos)

2025 09 05
Dviračių takas
Lietuvoje

Šiauliai ruošiasi susigrąžinti dviračių sostinės vardą

2025 09 05
Simonas Gentvilas
Lietuvoje

Aplinkos apsaugos komitetas kviečia kandidatus į ministrus

2025 09 05
Pratybos
Lietuvoje

Prasideda JAV kariuomenės pratybos „Geležinis kumštis“

2025 09 05
Sukurtas bepiločių orlaivių naudotojams skirtas filmas (video)
Lietuvoje

Po orlaivių eismą sutrikdžiusio bepiločio – imtasi veiksmų

2025 09 05
Treniruoklis BAT
Lietuvoje

KOP Aviacijos bazėje pristatytas naujas treniruoklis

2025 09 05
Dirbtinis intelektas
Gamta ir žmogus

Sukčiai prabyla artimųjų balsais: DI jau „išmoko“ lietuvių kalbą

2025 09 05
Gitanas Nausėda ir Karolis Narvockis
Lietuvoje

Į Lietuvą atvyksta Lenkijos Prezidentas

2025 09 05

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Denisas Jelisievičius apie A. Navys, M. Sėjūnas. Kruvinas Rusijos blefas
  • +++ apie V. Sinica. Nesimokykime lietuviškai
  • +++ apie A. Medalinskas. Žinia apie naują pasaulio tvarką iš Kinijos
  • +++ apie Prezidentas dalyvavo „Norinčiųjų koalicijos“ viršūnių susitikime

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Ką kiekvienas turėtų žinoti apie skydliaukės vėžį
  • „Vilniaus dienos“ sostinės centą pavertė atvira scena (nuotraukos)
  • Šiauliai ruošiasi susigrąžinti dviračių sostinės vardą
  • Aplinkos apsaugos komitetas kviečia kandidatus į ministrus

Kiti Straipsniai

Gitanas Nausėda ir Karolis Narvockis

Į Lietuvą atvyksta Lenkijos Prezidentas

2025 09 05
Užtvaros

Įrengtos užtvaros ties nenaudojamais pasienio punktais

2025 09 04
Putinui nusispjauti

A. Navys, M. Sėjūnas. Kruvinas Rusijos blefas

2025 09 04
Susitikimas Kopenhagoje

Prezidentas Danijoje susitiko su Ukrainos ir NB8 šalių vadovais

2025 09 03
Lietuvos vėliava

M. Kundrotas. Pilietinės tautos fantasmagorija

2025 09 03
Andrijaus Parubijaus žudikas

Ukrainoje teisiamas įtariamasis A. Parubijaus nužudymu pripažino kaltę ir įvardijo motyvus

2025 09 02
K. Leončikas. Mokytojas ir visuomenininkas Pranas Sovulis (I)

K. Leončikas. Mokytojas ir visuomenininkas Pranas Sovulis (I)

2025 09 02
Rimantas Vanagas

R. Vanagas. Vaižgantai,  būk žmogus – prisikelk!

2025 09 01
Laikykitės driskiai! fcebook.com/GeneralStaff.ua nuotr.

Trumpa rugpjūčio 31-osios įvykių Ukrainoje apžvalga

2025 09 01
Derybos?

S. Buškevičius. Istorija – geriausia gyvenimo mokytoja. Bet – iš istorijos nesimokama

2025 08 31

Skaitytojų nuomonės:

  • Denisas Jelisievičius apie A. Navys, M. Sėjūnas. Kruvinas Rusijos blefas
  • +++ apie V. Sinica. Nesimokykime lietuviškai
  • +++ apie A. Medalinskas. Žinia apie naują pasaulio tvarką iš Kinijos
  • +++ apie Prezidentas dalyvavo „Norinčiųjų koalicijos“ viršūnių susitikime
  • +++ apie Prezidentas dalyvavo „Norinčiųjų koalicijos“ viršūnių susitikime
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Vytautas Radžvilas | Vilniausforumas.lt nuotr.

V. Radžvilas. Partizanų šmeižimas – tik žaidimas? (video)

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai