Ketvirtadienis, 7 rugpjūčio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Naujienos Lietuvoje

Baltijos šalis „Rail Baltica“ sujungs greičiau

www.alkas.lt
2023-10-21 07:19:40
2
Traukinys

Traukinys | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Lietuvos, Latvijos ir Estijos transporto ministrai, penktadienį susitikę Rygoje, aptarė visoms trims šalims aktualius susisiekimo klausimus. Daugiausia dėmesio skirta europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ projekto įgyvendinimui ir keleiviniam traukiniui tarp Vilniaus, Rygos ir Talino. Tikimasi, kad keleivinis traukinys tarp Vilniaus ir Rygos pradės kursuoti jau 2024 metų pradžioje.

M. Skuodis Rygoje susitiko su naujuoju Latvijos susisiekimo ministru Kasparu Briškensu ir Estijos klimato ministru Kristenu Michalu.

„Didžiausią projekto „Rail Baltica“ brandą Lietuvoje šiandien esame pasiekę ruože nuo Kauno link Latvijos sienos. Čia jau vyksta pagrindinės geležinkelio linijos tiesimo darbai, kurie kiekvieną mėnesį intensyvėja. „Rail Baltica“ yra prioritetinis projektas, todėl ypač svarbu operatyviai pereiti iš vieno projekto įgyvendinimo etapo į kitą ir kuo greičiau pradėti pagrindinės linijos tiesimą visose trijose Baltijos šalyse“, – sakė susisiekimo ministras Marius Skuodis.

Lietuvos susisiekimo ministro teigimu, siekdama kuo greičiau nutiesti atkarpą nuo Kauno iki Rygos, mūsų šalis taip pat planuoja 2028 m. sujungti Lietuvos „Rail Balticos“ liniją su Lenkija ir pradėti keleivių vežimą.

Latvijos transporto ministras K. Briškensas susitikime akcentavo, kad šis projektas – vieningos Baltijos šalių ir Europos susisiekimo magistralės, ekonominės plėtros koridoriaus ir saugumo ramsčio vizija.

„Mes, Baltijos šalys, turime parodyti Europai, kad esame pajėgios įgyvendinti tokio masto projektus. Ir mes tai padarysime dirbdami kartu, siekdami bendrų Baltijos šalių ir Europos interesų“, – sakė K. Briškensas.

Pažymėta, kad tolesnį reikšmingą postūmį „Rail Balticos“ projekto plėtrai Baltijos šalyse suteikia 2023 m. gautos papildomos Europos Sąjungos (ES) investicijos – beveik 1 mlrd. eurų, iš kurių Lietuvos dalis – net 394 mln. eurų. Tai didžiausias finansavimas, kokį kada nors yra gavusios Baltijos šalys iš Europos infrastruktūros tinklų priemonės (Connecting Europe Facility, CEF).

„Rail Balticos“ projekto svarba dabar dar labiau išryškėja naujojoje saugumo padėtyje. Turime spartinti geležinkelio tiesimo tempą, atsižvelgdami į pagrindinį tikslą – kuo greičiau pradėti vežti keleivius ir krovinius. Projekto įgyvendinimas taip pat padės mums užsitikrinti maksimalų finansavimą iš dabartinio Europos Sąjungos biudžeto“, – teigė Estijos klimato ministras K. Michalas.

M. Skuodis su Latvijos ir Estijos kolegomis taip pat aptarė Lietuvos iniciatyvą pradėti traukinio maršrutą Vilnius–Ryga–Talinas, dar iki nutiesiant „Rail Balticą“. Keleiviniais traukiniais sujungti Vilnių su Ryga tikimasi jau 2024 metų pradžioje.

„Toks traukinys papildys pernai gruodį atidarytą ir didelio gyventojų susidomėjimo sulaukusį maršrutą nuo Vilniaus iki Varšuvos ir Krokuvos. Šiaurinės Lietuvos savivaldybės rodo didelį susidomėjimą ir norą, kad keleivinis traukinys iš Vilniaus į Rygą kursuotų per Šiaulius, taip pat paraleliai vyksta diskusijos dėl traukinių reisų į Daugpilį atnaujinimo. Tikiu, kad su kolegomis visi kartu rasime geriausią sprendimą“, – teigė M. Skuodis.

Lietuva tikisi, kad reikiami Lietuvos ir Latvijos bendrovių susitarimai bus sudaryti artimiausiu metu ir reguliarus keleivinis traukinys Vilnius–Ryga pradės kursuoti 2024 m.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. „Rail Baltica“ projektas augins Baltijos šalių ekonomikas
  2. „Rail Baltica“ ieško rangovo ilgiausio Baltijos valstybėse geležinkelio tilto statybai
  3. „Rail Baltica“: kas svarbu Marijampolės regionui?
  4. Tarptautinė „Rail Baltica“ stotis bus Panevėžyje
  5. Lietuvoje įgyvendintas milžiniškas projektas – puiki patirtis būsimiems „Rail Baltica“ darbams
  6. „Rail Baltica“: Panevėžio lūkesčiai ir poreikiai
  7. Tyrimas: gyventojai įvertino „Rail Baltica“
  8. Dėl „Rail Baltica“ vėžės – Vilniaus pasiūlymai
  9. „Rail Baltica“ Kaunui atveria naujų galimybių
  10. Pasirašyta „Rail Baltica“ rangos darbų sutartis
  11. „Rail Baltica“: pradedamas žemės paėmimas visuomenės reikmėms
  12. P. Auštrevičius ragina Vyriausybę imtis skubių sprendimų dėl „Rail Baltica“
  13. „Rail Baltica“ „pajudėjo“ Latvijos link
  14. Tikslinamas „Rail Baltica“ vieno ruožo planas
  15. Prasidėjo „Rail Baltica“ ruožo Latvijos sienos link statybos darbai

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 2

  1. P.Skutas says:
    2 metai ago

    P.Skutas
    Your comment is awaiting moderation
    2 sekundės ago
    Akivaizdu, kad 249 km/val greičio “Rail Baltica” Baltijos šalių teritorijoje pirmiausiai yra jos gyventojų keleivinio susisiekimo priemonė. Pagal tai jos maršrutas vestinas per sostines kaip didžiausio keleivių srauto vietas, per jas derėjo pirmiausiai ir tiesti “Rail Baltica” vėžę, t.y. nuo Vilniaus per Šiaulius į Rygą bei kartu tiesiant ir nuo Talino link jos. Tačiau Lietuvos valdžia visų pirma griebėsi už ES lėšas nutiesti kaip “Rail Baltica” vėžę nuo Kauno iki Lenkijos sienos, kai ta kryptimi keleivių srauto nebuvo ir jis negalėjo būti perspektyvus, o krovinių gabenimui pakako esamos europinės vėžės nuo Šeštokų. Kas tokiais sprendimais už ES lėšas sukosi lizdą Kaune valstybės ir gyventojų interesų pirmumo sąskaita nėra aišku iki šiol. Nors būtent šio lizdo “sukimasis” galimai lėmė tai, jog europinės vėžės susisiekimo su Ryga ir Talinu neturime iki šiol. Tad gal Susisiekimo ministras teiktųsi paaiškinti priežastis, kodėl buvo imtasi vėžės tiesimo nuo Kauno iki Lenkijos, kai kroviniams gabenti ta kryptimi pakako vėžės, esančios iki Šeštokų, kai tiek politiškai, tiek ekonomiškai naudingiausia buvo “Rail Baltica” pirmiausia susijungti Baltijo s šalims. Manytina, kad taip sprendžiant Baltijos šalys, galbūt, būtų galėjusios susijungti ar būti arti to jau minint savo nepriklausomų valstybių 100-mečius.

    Atsakyti
    • Žemyna says:
      2 metai ago

      Manau, toks geležinkelis neturėjo likti vien mūsų reikalu, nes jis ne vien mums svarbus. – Todėl ES PRIVALĖJO imtis jo statybos priežiūros – kad jokia šalis nepiktnaudžiautų nei lėšomis, nei tuo, kad ji yra kaimynė, ir gali trukdyti pasirinkti geriausią jo tiesimo variantą.

      Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Inga Ruginienė | Lietuvos profesinių sąjungų konfederacijos nuotr.
Lietuvoje

Į Ministro Pirmininko pareigas socialdemokratai siūlo I. Ruginienę

2025 08 06
„Via Baltica“ atnaujinimas
Lietuvoje

Rengiamasi „Via Baltica“ atnaujinimui nuo Kauno iki Latvijos

2025 08 06
Statybos Rūdninkų poligone
Lietuvoje

Sąjungininkų karių priėmimo infrastruktūrai – 30 mln. eurų

2025 08 06
Klaipėdos uostas
Lietuvoje

Klaipėdos uostas imasi didžiausio projekto istorijoje

2025 08 06
Panevėžio gėlynai
Gamta ir žmogus

Panevėžys pasipuošė tūkstančiais augalų

2025 08 06
Telefonas
Lietuvoje

Numatoma blokuoti kelis kartus daugiau sukčių skambučių

2025 08 06
Meškinio tiltas
Lietuvoje

Ruošiamasi ketvirtojo tilto per Nerį ir viaduko atnaujinimo darbams

2025 08 06
Minijos gatvė
Lietuvoje

Klaipėdoje gerinamos sąlygos dviratininkams ir pėstiesiems

2025 08 06

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Kęstutis K.Urba apie K. Urba. Mezolito baltai (I)
  • Kęstutis K.Urba apie K. Urba. Mezolito baltai (I)
  • Dar apie K. Urba. Mezolito baltai (I)
  • joke -juokas apie K. Urba. Mezolito baltai (I)

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • J. Vaiškūnas. Kas iš tiesų bijo?
  • Burbiškio dvaro gėlyne – nemokamos ekskursijos po žydinčią istoriją
  • Su automobiliu po Baltijos šalis: ką verta žinoti prieš sėdant prie vairo?
  • Dainavos krašto vasaros stebuklas: kai liaudies daina tampa tiltu į mūsų būties gelmę, kvietimu susitikti su savo šaknimis

Kiti Straipsniai

„Via Baltica“ atnaujinimas

Rengiamasi „Via Baltica“ atnaujinimui nuo Kauno iki Latvijos

2025 08 06
Meškinio tiltas

Ruošiamasi ketvirtojo tilto per Nerį ir viaduko atnaujinimo darbams

2025 08 06
„Rail Baltica“ statybos

Pasirašytos naujos sutartys dėl „Rail Baltica“ bėgių tiesimo

2025 08 06
Vilniaus gėlynai

Tarptautinėse varžytuvėse – Vilniaus gėlynų pergalė

2025 08 05
Grigiškių paupio teritorija

Grigiškių paupio teritorija taps ypatinga viešąja erdve

2025 08 04
Naujas viadukas

Dėl viaduko statybos Kaune laikinai uždaroma atkarpa A1 kelyje

2025 08 04
Alkas.lt koliažas

L. Šopauskas. Apie politines veidmainystes arba apgailestavimų Respubliką

2025 08 01
Traukinys

Birželį stebėtas keliaujančių traukiniais rekordas

2025 07 31
Vėliava

Vilniuje prasideda pilietinio pasipriešinimo instruktorių mokymai

2025 07 30
Simonas Gentvilas | lrs.lt nuotr.

Dėl galimo piktnaudžiavimo šaukiamas Seimo komiteto posėdis

2025 07 29

Skaitytojų nuomonės:

  • Kęstutis K.Urba apie K. Urba. Mezolito baltai (I)
  • Kęstutis K.Urba apie K. Urba. Mezolito baltai (I)
  • Dar apie K. Urba. Mezolito baltai (I)
  • joke -juokas apie K. Urba. Mezolito baltai (I)
  • dar apie K. Urba. Mezolito baltai (I)
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
P. Birgelis. Punsko valsčiaus ekonominė ir socialinė padėtis tarpukaryje (III) | punskas.pl nuotr.

P. Birgelis. Punsko valsčiaus ekonominė ir socialinė padėtis tarpukaryje (III)

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai