Šeštadienis, 17 balandžio, 2021
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Naujienos Lietuvoje

„Rail Baltica“ projektas augins Baltijos šalių ekonomikas

www.alkas.lt
2017 05 03 16:30
1
„Rail Baltica“ projektas augins Baltijos šalių ekonomikas
Baltijos salys forume Rail Baltica_sumin.lt
Baltijos šalys forume „Rail Baltica“ | sumin.lt nuotr.

Forume „Rail Baltica“ – naujojo ekonominio koridoriaus kūrimas“ Rygoje Susisiekimo ministras Rokas Masiulis akcentavo Lietuvos pasiryžimą aktyviai dalyvauti tiesiant naująją europinę vėžę.

„Esame projekto įgyvendinimo lyderiai – jau turime europinės vėžės jungtį iki Kauno. Lietuva ir toliau dės visas pastangas, kad projektas būtų įgyvendintas laiku ir kokybiškai. „Rail Baltica“ projektas yra ne tik geležinkelio linija su stotimis ir terminalais – tai europinės integracijos projektas. Ši linija sukurs daugybę galimybių verslui ir piliečiams visame regione. Atsivers potencialas, kurio galbūt dar net neįsivaizduojame. Naujų verslo galimybių, naujų krovinių srautų privalome ieškoti jau dabar. Neabejoju, kad projektas reikšmingai prisidės prie viso Baltijos šalių regiono ekonomikos augimo“, – sakė susisiekimo ministras R. Masiulis.

Naujos vėžės statybų metu regione bus sukurtas kokybiškas ekonominis koridorius, kuris lems didesnį keleivių ir krovinių mobilumą. Tai patvirtina „Rail Baltica“ projekto atlikta nauja sąnaudų-naudos analizė, kurios rezultatus šiandien pristatė bendros įmonės „RB Rail AS“ atstovai.  

  • Apskaičiuota planuojama projekto socialinė-ekonominė nauda, kuri apytiksliai lygi 16,2 mlrd. eurų (nediskontuota vertė) ir yra gerokai didesnė nei bendros reikalingos nacionalinės investicijos projektui įgyvendinti.
  • Bendra apskaičiuota trijų valstybių projekto investicijų suma yra apie 5,8 mlrd. eurų. (Estija – 1,4 mlrd. eurų (valstybės dalis ~ 268 mln. eurų); Latvija – 2 mlrd. eurų (valstybės dalis ~ 393 mln. eurų); Lietuva – 2,5 mlrd. eurų (valstybės dalis ~ 493 mln. eurų).

Įgyvendinant projektą labai svarbus vaidmuo tenka Lenkijai, nuo kurios priklauso, kad Baltijos šalys turėtų efektyviai veikiančią 1435 mm pločio geležinkelio jungtį, taip pat Suomijai.

AB „Lietuvos geležinkeliai“ bendradarbiauja su Lenkijos geležinkelių ir logistikos įmonėmis dėl krovinių pritraukimo, taip pat siekia pasinaudoti Šiaurės–Baltijos jūrų krovininio geležinkelių koridoriaus „vieno langelio“ paslaugos teikiamais privalumais. Susisiekimo ministras R. Masiulis pakvietė Latviją ir Estiją prisijungti prie šio krovininio geležinkelių koridoriaus struktūros.

Forume „Rail Baltica“ projekto šalys partnerės – Lietuva, Latvija, Estija – dar kartą pabrėžė savo ilgalaikius įsipareigojimus, geležinkelių pramonės atstovams buvo pristatyti numatomi su projektu susiję viešieji pirkimai.

Trišaliame Lietuvos, Latvijos ir Estijos transporto ministrų susitikime buvo pasidalinta kiekvienos šalies „Rail Baltica“ projekto darbų pažanga. Konstatuota, kad Lietuvoje jau pradėtos žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūros atkarpoje Kaunas–Lietuvos/Latvijos valstybės siena, taip pat rengiamasi 1435 mm vėžės statybos darbams aplink Kauną. Pastarųjų metu europinė vėžė bus sujungta  su Palemono įvairiarūšiu terminalu.

Trijų Baltijos šalių premjerai šiemet sausio 31-ąją Taline pasirašė susitarimą dėl „Rail Baltica“ įgyvendinimo grafiko, vėžės ir kitų techninių parametrų. Susitarta apibrėžti bendrus techninius parametrus, maršrutą, projekto įgyvendinimo terminus, statybų sąlygas, jų vykdytoją ir bendros įmonės „RB Rail AS“ vaidmenį, įgyvendinant preliminarias sąlygas bei tiesiant vėžę, statybų finansavimą.

Sutartimi pabrėžiama, kad „Rail Baltica“ projektas būtų įgyvendintas iki 2025 m. ir naująja vėže būtų galima naudotis 2026-aisiais.

2011 m. „Rail Baltica“ Lietuvoje buvo pripažinta valstybinės reikšmės projektu.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Lietuvoje įgyvendintas milžiniškas projektas – puiki patirtis būsimiems „Rail Baltica“ darbams
  2. Estijos premjeras pritaria „Rail Baltica“ atšakai į Vilnių
  3. Raudondvaryje susitiks Baltijos šalių Prezidentai
  4. Nidoje vyks jau šeštasis Baltijos šalių kino festivalis „Baltijos banga“
  5. Baltijos valstybių Prezidentai aptarė bendrus veiksmus stiprinant Baltijos šalių nepriklausomybę ir saugumą
  6. D. Grybauskaitė: Baltijos šalių ūkininkai neturi būti diskriminuojami
  7. Trijų Baltijos šalių kultūros ministrai pabrėžė partnerystės ir bendradarbiavimo svarbą
  8. Latvijoje baltijos šalių mokinių forumas minėjo Baltijos kelią
  9. Lietuvos valstybės atkūrimo šimtmečiui bus išleista speciali penkių eurų monetų serija, viena jų – bendra Baltijos šalių moneta
  10. Palangoje vyks Baltijos šalių Prezidentų susitikimas
  11. Baltijos šalių gynybos ministrai vertins galimybę bendrai vystyti vidutinio nuotolio oro gynybos sistemą
  12. D. Grybauskaitė su Šiaurės ir Baltijos šalių vadovais aptarė naują ES biudžetą (video)
  13. Baltijos šalių vadovai aptarė valstybių saugumo klausimus (nuotraukos, video)
  14. Vilniaus universiteto prof. Z.Norkui įteiktas Baltijos šalių mokslų akademijų medalis
  15. Ant bendros Baltijos šalių monetos bus pavaizduota Lietuvos autoriaus sukurta kasos pynė
  16. Baltijos šalių premjerai Rygoje dalijosi prisiminimais apie Baltijos kelią
  17. Lenkija toliau rūpinsis Baltijos šalių saugumu
  18. Pajūryje susitiks trijų Baltijos šalių premjerai
  19. Baltijos šalių premjerai aptarė bendradarbiavimo ir saugumo klausimus
  20. Baltijos šalių XVII-oji mokslo ir verslo konferencija vyks Vilniuje
  21. Nacionaliniame Kauno dramos teatre skleisis Baltijos šalių dramaturgija
  22. Baltijos jūros šalių dokumentikos forume ir lietuviški kino projektai
  23. Dž. Baidenas „šventa garbe“ patikino, kad JAV nesitrauks nuo įsipareigojimų Baltijos šalių saugumui (nuotraukos, video)
  24. Nacionalinės Baltijos šalių bibliotekos stiprins bendradarbiavimą
  25. Išdalinti geltonieji Baltijos šalių dramaturgijos festivalio prizai
  26. Londono knygų mugėje – bendras Baltijos šalių prisistatymas
  27. Baltijos šalių prezidentai sutarė kartu siekti energetinio saugumo
  28. Baltijos šalių premjerai sutarė VAE projektą koordinuoti vyriausybių lygiu
  29. Baltijos šalių konferencija Kembridže aptars svarbiausius švietimo klausimus (video)
  30. Lietuva ir kitos Baltijos šalys įsilieja į Šiaurės šalių gynybinį bendradarbiavimą

ALKO TURINYS

Pastabos 1

  1. Kažin says:
    4 m. ago

    Europinė vėžė iki Šeštokų buvo, o nuo jų buvo ir rusiška vėžė iki Kauno. Taigi kroviniams pervežti – jokių problemų. Tačiau krovinių srautas iš Lenkijos per Šeštokus Šiaurės kryptimi ir atgal buvo ir liko menkas. Perspektyvų, kad jis galėtų atsirasti didesnis, nesimatė. Tokiu atveju akivaizdu, kad Baltijos šalims pirmiausiai buvo tikslinga už ES skirtus pinigus tiesti europinę vėžę ne nuo Šeštokų iki Kauno, o sujungti 240 km./val greičio vėže Vilnių-Rygą-Taliną ir eksploatuoti šį geležinkelį kaip “Rail Baltica” atkarpą. Keleivių srautas čia būtų pakankamas, kadangi naudotis šiuo geležinkeliu labai būtų patogu turistams, be to, ir keleiviams iš Baltarusijos. Prie šios „Rail Baltica“ greituolės būtų panorėję jungtis Šiaurėje Helsinkis, o po kokio dešimtmečio ir Lenkija. Taip būtų ekonomiškai ir politiškai naudingiausiu būdu radęsis “Rail Baltica” Baltijos šalyse. Apskritai paėmus geležinkeliai Lietuvoje nėra jokia naujovė, todėl vien geležinkelio nutiesimas, neatsižvelgiant kur eina jo maršrutas, ekonominės naudos duoti negali. Faktas tas, kad “Rail Baltica” maršrutui neinant nei per Šiaulius, nei per Vilnių pagrindiniai ekonominiai Lietuvos vienetai – Vilnius ir Klaipėda – juo nesinaudos . Taigi Lietuvos ekonomika vargiai ar esant tokiam maršrutui turės naudos, greičiau atvirkščiai, jis bus nuostolingas ir tie nuostoliai bus dengiami Lietuvos geležinkelių Vilnius-Kaunas ir Vilnius-Klaipėda gautomis pajamomis . Toks maršrutas visų pirma yra Lenkijos ekonominė ir politinė strategija gauti naudą iš Baltijos šalių keleivių pervežimo, kartu izuoliuojant Vilnių kaip sostinę nuo Lietuvos, kitų Baltijos šalių, tuo pačiu darant jį užkampiu Europoje ir Pasaulyje. Dėl to rasis maišatis, abejonės kitų šalių žmonėms, kad gal Lietuva sostinės nebeturi, atrodys, kad gal ji menkesnė valstybė arba ji nėra valstybė iš viso. Taigi kokios jėgos tiesiasi “Rail Baltica” per Lietuvos teritoriją, ar čia nekyšo senieji interesai palikti Vilnių, o iš dalies ir Klaipėdą už Lietuvos valstybės borto kaip ant delno…

    Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Kiti Straipsniai

Traukinys | litrail.lt

Siekia išnaudoti visas „Rail Balticos“ galimybes

2021 04 14
Lietuvos kultūros taryba | km.lt nuotr.

EKGT: Kodėl išstumiama lietuvių etninė kultūra?

2021 04 13
Nemokamos verslumo erdvės „Spiečius“ įsikurs Kėdainiuose ir Marijampolėje

Siūloma leisti žmonėms įsisteigti darbo vietą sau kas trejus metus

2021 04 13
Rinkimai, balsavimas | vrk.lt nuotr.

Lietuva domisi Estijos elektroninio balsavimo patirtimi

2021 04 12
Vilnius kviečia pasivaikščioti po 7 istorinius laikmečius

Vilnius kviečia pasivaikščioti po 7 istorinius laikmečius

2021 04 07
5 iškiliausi kultūriniai renginiai Lietuvoje

5 iškiliausi kultūriniai renginiai Lietuvoje

2021 04 03
Tvarkomas garsusis Punios piliakalnis

Tvarkomas garsusis Punios piliakalnis

2021 04 01
STT: Pasigendama skaidrumo bylų paskirstyme teismuose

Seimo Antikorupcijos komisija pritarė STT ir VTEK 2020 m. veiklos ataskaitoms

2021 03 31
sumin.lt nuotr.

Siūlo pratęsti dygliuotų žieminių padangų naudojimo laiką

2021 03 31
R.Garuolio nuotr.

A. Katutė. Apie jų teises ir mūsų laisvę: laisvė nesutikti

2021 03 31
Rodyti daugiau

Naujienos

unsplash.com nuotr.
Gamta ir žmogus

Paspirtukams taip pat galioja eismo taisyklės

2021 04 17
Bus pristatyta paroda „Svarbiausias reikalavimas aktoriui – gyventi scenoje. B. Babkauskas”
Kultūra

Bus pristatyta paroda „Svarbiausias reikalavimas aktoriui – gyventi scenoje. B. Babkauskas”

2021 04 17
Išrinktos 2020-ųjų Metų knygos
Kultūra

Išrinktos 2020-ųjų Metų knygos

2021 04 17
Tūkstančiai be priežiūros paliktų automobilių. Kaip elgtis?
Gamta ir ekologija

Bandoma „prikirpti uodegas“ kiemuose paliktų senų automobilių savininkams

2021 04 17
Užsienio reikalų ministerija | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.
Lietuvoje

Į URM buvo iškviestas Rusijos ambasadorius

2021 04 16
Stabdoma medžioklė Punios šile
Gamta ir ekologija

Stabdoma medžioklė Punios šile

2021 04 16
Nuo šiol siuntos gavėjus pasieks laiku, žada Lietuvos paštas
Lietuvoje

Iššūkiai Lietuvos pašto dar laukia

2021 04 16
Kauno miesto savivaldybės nuotr.
Gamta ir žmogus

Motociklininkai raginami pasimokyti iš svetimų klaidų

2021 04 16


SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Astronomas, proistorikas 41-jų tremtinys inž. Romualdas Zubinas apie Č. Iškauskas. Ar grąžinsime baltiškuosius pavadinimus?
  • Irena apie K. Stoškus. Pandemija tebegąsdina… bet ką daryti, kai ima skaudėti istoriją?
  • Nevilties balsas apie Dievturiai Žemgaloje atkūrė Šventąją Ugnį
  • Nevilties balsas apie Č. Iškauskas. Kokia viruso kilmė ir ateitis?

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Paspirtukams taip pat galioja eismo taisyklės
  • Bus pristatyta paroda „Svarbiausias reikalavimas aktoriui – gyventi scenoje. B. Babkauskas”
  • Saugomų teritorijų gaminio ženklas – kas tai?
  • Išrinktos 2020-ųjų Metų knygos

Skaitomiausi straipsniai

  • A. Bajor. Asmenvardis – tautinės tapatybės atspindys peržiūrėta: 742; komentarų: 8
  • A. Jakubauskas: Valstybė iš tikrųjų yra griaunama peržiūrėta: 701; komentarų: 23
  • R. Karbauskis. Ar patikite savo sveikatą „farmacininkei“ Šimonytei, „gydytojui“ Dulkiui, beviltiškai Vyriausybei? peržiūrėta: 550; komentarų: 14
  • V. Juozapaitis. Nesprendžiamos problemos nedingsta savaime peržiūrėta: 425; komentarų: 4
  • Spaudos konferencija dėl A. ir J. Juškų muziejaus (tiesioginė transliacija) Balandžio 13 d. 11 val. peržiūrėta: 422; komentarų: 4
  • Č. Iškauskas. Ar grąžinsime baltiškuosius pavadinimus? peržiūrėta: 416; komentarų: 32

Artimiausi renginiai

  1. Rasos

    2021-06-23 08:00 - 2021-06-24 17:00

Žiūrėti visus Renginiai

Kiti Straipsniai

Siekia išnaudoti visas „Rail Balticos“ galimybes

by Ditė Česėkaitė
2021 04 14
0
Traukinys | litrail.lt

Susisiekimo ministras Marius Skuodis inicijuoja diskusijas apie „Rail Balticos“ europinio geležinkelio jungtį su Vilniaus ir Kauno miestais. Galimybės „Rail Balticos“...

Skaityti toliau

EKGT: Kodėl išstumiama lietuvių etninė kultūra?

by Jonas Vaiškūnas
2021 04 13
9
Lietuvos kultūros taryba | km.lt nuotr.

Etninės kultūros globos taryba Kultūros ministerijai išsakė etninės kultūros problemas Balandžio 12 d. įvyko Etninės kultūros globos tarybos (EKGT) ir...

Skaityti toliau

Siūloma leisti žmonėms įsisteigti darbo vietą sau kas trejus metus

by daiva
2021 04 13
0
Nemokamos verslumo erdvės „Spiečius“ įsikurs Kėdainiuose ir Marijampolėje

Balandžio 13 d., antradienį, Seimas imasi svarstyti Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos (LVŽS) frakcijos pateiktas Užimtumo įstatymo pataisas, kurios leistų...

Skaityti toliau

Naujausios pastabos

  • Astronomas, proistorikas 41-jų tremtinys inž. Romualdas Zubinas apie Č. Iškauskas. Ar grąžinsime baltiškuosius pavadinimus?
  • Irena apie K. Stoškus. Pandemija tebegąsdina… bet ką daryti, kai ima skaudėti istoriją?
  • Nevilties balsas apie Dievturiai Žemgaloje atkūrė Šventąją Ugnį
  • Nevilties balsas apie Č. Iškauskas. Kokia viruso kilmė ir ateitis?
  • Naujos pokalbių programėlės apie Kompiuteris darbui iš namų: į ką svarbiausia atkreipti dėmesį?
Kitas straipsnis
Prof . L. Donskio idėjoms skirtoje tarptautinėje konferencijoje – mokslininkai iš viso pasaulio

Prof . L. Donskio idėjoms skirtoje tarptautinėje konferencijoje – mokslininkai iš viso pasaulio

srtfondas Init

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | Visi rašiniai
Pradžia

 

Darbo skelbimai

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai