Penktadienis, 16 gegužės, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Kultūra Religija

M. Kundrotas. Kai tamsa skelbiasi šviesa

Marius Kundrotas, www.alkas.lt
2023-09-28 23:10:57
25
Marius Kundrotas

Marius Kundrotas | asmeninė nuotr.

Ne taip seniai teko diskutuoti su vienu ateistu. Jis pradėjo kalbą teiginiu, jog religija ir mokslas vienas kitam prieštarauja ir tikėti galima tik vienu iš jų. Pateikus jam visą virtinę tikinčių mokslininkų, kurių gyvenime tikėjimas skatino mokslą, o mokslas vedė prie dar gilesnio tikėjimo, pavyzdžių, jis užsikimšo ausis ir toliau lyg papūga kartojo: mokslas ir religija vienas kitam prieštarauja.

Galų gale, paprašytas pateikti bent vieną argumentą savo teiginiui, jis susierzino ir pradėjo kalbėti apie seksą, kaip apie tikro vyro gyvenimo prasmę, o paskiausiai ir į „snukį“ pasiūlė. Tuo ir baigėsi.

Kodėl tenka prisiminti šią buitinio ginčo istoriją? Nes ji iliustruoja ištisą žmonių kategoriją. Daugelis apie religiją žinančių tik iš savo penkias klases baigusios bobutės, o apie mokslą – iš pradinės mokyklos mokytojos komunistės, manosi viską išmaną tiek apie viena, tiek apie kita.

Liūdna, kai tokį pavyzdį, nors ir siauresnėje srityje, demonstruoja žinomi ir gerbiami žmonės. Vienas tokių atvejų – mitologas Dainius Razauskas, eilinį kartą pasižymėjęs teritoriją tulžingu straipsniu, nukreiptu prieš krikščionybę.

D. Razauskas. Tegul saulė Lietuvoj tamsumas prašalina

Šiame straipsnyje mokslininkas, disponuojantis gausiomis ir vertingomis žiniomis apie pagoniškąsias religijas, taršo savo paties pastatytą šiaudinę kaliausę.

Labiau pasigilinusiam į krikščionybės istoriją ir teologiją akivaizdu, kad šis autorius krikščionybę suvokia per kryžiaus žygių, inkvizicijos ir šiuolaikinio klerikalizmo prizmę.

Nors nei Evangelijose, nei Apaštalų darbuose nėra nė vieno pavyzdžio, kur būtų pateisinamas religijos primetimas prievarta. Tokių pavyzdžių esama Senajame Testamente, kai žmonės dar buvo barbariškame kultūros raidos lygyje, taip pat – pasakojimuose apie būsimuosius laikus, kai pats Dievas suves sąskaitas su bedieviais.

Dabartinis laikotarpis nuo pirmojo iki antrojo Kristaus atėjimo teologų vadinamas malonės laiku. Šiame žmonijos raidos etape Dievas leidžia kiekvienam rinktis savo tiesos variantus.

Kas renkasi melą, atsiskaitys paskutiniojo teismo dieną, bet tik pačiam Dievui. Ne kunigams ir juo labiau – ne politikams.

Malonės laiku tobuliausia visuomenės valdymo forma yra demokratija, o teisingiausias santykis tarp skirtingų tikėjimų – tolerancija. Valstybė gali ir turi rūpintis žmogaus dora, bet ne tikėjimu.

Kas Cezario – Cezariui, kas Dievo – Dievui. Kas kam nusideda, tas tam ir atsiskaitys. Dora apima šiapusinį gyvenimą, tikėjimas – tarpdimensinį.

Dora yra santykis tarp Dievo kūrinių, religija – santykis tarp kūrinio ir Kūrėjo. Bet koks kūrinio mėginimas jėga kištis į kito kūrinio santykį su Kūrėju išeina už krikščionybės ribų.

Dievo karalystę gali įkurti tik Dievas. Visi žmonių bandymai kurti rojų savo jėga baigdavosi pragaru.

D. Razauskas, šiaip jau – doras ir išmintingas žmogus, krikščionybės atžvilgiu elgiasi lyg asmuo, sergantis obsesija.

Jam sunku ramiai praeiti pro krikščionį be įžeidinėjimų ir agresijos. Kaip gali aukšta vidinė kultūra, atsiskleidžianti kitose srityse, derėti su kryžiuočio vertu įniršiu šioje srityje?

Kyla įspūdis, jog taip yra todėl, jog D. Razauskui tiesiog trūksta autentiškos krikščionybės pažinimo.

Antai, jis rašo, kad krikščionys laiko save geresniais už kitų tikėjimų žmones. Iš tiesų yra beveik atvirkščiai. Kuo šventesnis krikščionis, tuo giliau jis suvokia savo nuodėmingumą.

Tai – didis dvasinis paradoksas, bet jis paprastai paaiškinamas. Nes net švenčiausias žmogus turi savyje nors menkiausią ydą. Ir būtent šventumo kontekste ši yda išryškėja labiausiai.

Būtent pagoniškose religijose dažnai trūksta adekvataus požiūrio į žmogaus ydingumą. Žmogus čia laikomas arba šventu, arba – mažų mažiausia – kažkur per vidurį tarp gėrio ir blogio.

Krikščionybė gi sako, kad žmogus yra ydingas iš prigimties ir jam reikia Dievo malonės, kurią priėmus galima tobulėti.

Šis tarpreliginis skirtumas kyla iš skirtingų viso dvasinio pasaulio sampratų. Kaip pripažino šviesaus atminimo signataras Kazimieras Uoka, pats save priskyręs pagoniškajai stovyklai, pagonių dievai ne visada geri, o velniai – ne visada blogi.

Toks aiškios skiriamosios linijos tarp šviesos ir tamsos stygius formuoja ir atitinkamą žmogaus sampratą. Nieko nuostabaus, kad krikščionims meldžiant tobulėjimo, pagonys iš savo dievų prašo galių.

Nes pagonių dievai – nuogos galios be moralinio krūvio.

Pagonybėje svarbiau teisingai atlikti apeigą nei moraliai tobulėti. Savo laiku romuvių jaunimo lyderė Miglė Nargėlaitė-Valaitienė, paklausta apie romuvį, propaguojantį amoralumą, tarė: koks skirtumas, jei ir jis, ir aš garbiname Perkūną?

Santykis tarp dievybės ir žmogaus pagonybėje – tai komercinis santykis: aš tau – apeigą, tu man – galių.

Krikščionybėje tai – meilės santykis: Dievas Kristaus asmenyje aukojasi žmogui, o žmogus aukojasi Dievui. Ne iš dalies, o visa savo visuma.

Pagonybėje matome ypač akcentuojant savastį. Aš gyvenu pats sau, kaip uolus mokesčių mokėtojas sumokėdamas dievybei dalelytę iš savo gyvenimo. Visa kita – mano. Kaip aš gyvenu, dievybei mažai terūpi, jei išvis rūpi.

Todėl tarp pagonių tiek daug skirtingų moralės sampratų. Krikščionybėje savastis užpildoma Dievu, kuris suteikia aukštesnės kokybės savastį.

Toliau D. Razauskas teigia, kad krikščionybė – didžiausia Lietuvą ištikusi tragedija. Kažkodėl Lenkija, Rusija, Ispanija, Anglija savo galybę pasiekė būdamos krikščioniškos šalys. Taip, daugeliu atvejų tai buvo deformuota krikščionybė, kuria teisėtai piktinasi D. Razauskas, bet net ir tokia krikščionybė leido šioms šalims iškilti ir sustiprėti.

Todėl teorija, kad krikščionybę išrado pikti žydai vargšams pagonims valdyti, išnaudoti ir naikinti, verta mažiau nei surūdijęs pusgrašis.

Iš tiesų Lietuva didžiausios galybės taip pat pasiekė būdama krikščioniška. Būtent krikščionių lietuvių kariuomenė užėmė Maskvą, kur pagonis kunigaikštis Algirdas tik beldėsi į vartus.

Jau pakrikštyta Lietuva sumušė egzistencinius priešus kryžiuočius ir šokdino net Eurazijos žemyno siaubą – totorių ordas.

Žinoma, autentiškos krikščionybės čia mažai buvo, bet net kalbant apie krikščionybę kaip viduramžišką klerikalinę politinę sistemą, ji Lietuvą veikiau išaukštino nei pažemino.

Lietuvos galybės pabaigą lėmė daugybė geopolitinių veiksnių. Valdovų savanaudiškumas suliejo Lietuvą su Lenkija. Tokių pavyzdžių Europoje yra ir daugiau.

Taip Škotija tapo priklausoma nuo Anglijos, Katalonija – nuo Ispanijos, Vengrija – nuo Austrijos. Tos pačios dinastijos valdžia vienas tautas pažemino, kitas – išaukštino, nes tais laikais tautos kategorija apskritai buvo antraeilė.

Kitas geopolitinis veiksnys buvo tai, kad Lietuvos ir Lenkijos valdovai praleido keletą svarbių progų sunaikinti potencialius priešus. Kai Maskvos kunigaikštis brovėsi į lietuviams draugišką Naugardą, lietuviai paliko naugardiečius likimo valiai.

Taip leista susiformuoti vėlesnei Rusijos imperijai. Tolesni žygiai jau buvo kiek pavėluoti.

O saksų dinastija apskritai pavertė lietuvius ir lenkus rusų vasalais. Dar viena praleista proga – tai galimybė integruoti į savo valstybę vasalinę Prūsiją.

Būtent Rusija ir Prūsija galiausiai ir pasidalijo Lietuvos ir Lenkijos valstybę. Austrijos vaidmuo čia buvo antraeilis. Teigiama, kad Austrijos imperatorė net verkė, pasirašinėdama padalijimų aktus, nes puikiai prisiminė, kas išgelbėjo pačią Austriją nuo turkų. Taigi, geopolitika be jokios religinės mistikos.

Na ir galiausiai D. Razauskas darsyk paskelbia jau nuvalkiotą šūksnį: gali būti lietuvis arba krikščionis. Būti ir vienu, ir kitu tuo pat metu nėra jokios galimybės.

Šis šūksnis atmeta kelis šimtmečius lietuvių tautos raidos. Juo į šiukšlyną išmetami Martynas Mažvydas ir Mikalojus Daukša, Radvilos ir Chodkevičiai, Kristijonas Donelaitis ir Motiejus Valančius, Juozas Tumas-Vaižgantas ir Maironis, lietuvių savanoriai, sukilėliai ir partizanai.

Primityvus žmogus gal ir gali turėti tik vieną tapatybę. Subtilesnis žmogus jų gali turėti daug. Tautinę, religinę, politinę, lytinę, profesinę, socialinę, kultūrinę.

Kadangi šios tapatybės gyvuoja skirtingose erdvėse, tarp jų nėra konflikto. Buvimas vyru nėra kliuvinys būti roko ar baroko gerbėju, buvimas krikščioniu – būti lietuviu ir tautininku.

Gal sunkiau būti lietuviu ir lenku, krikščioniu ir musulmonu.

Daugybė lietuvių ir šiandien yra krikščionys. Minėtas autorius kaip tikras inkvizitorius juos tiesiog ekskomunikuoja, atskirdamas nuo tautinės bendruomenės dėl jų religijos. Taip skaldoma tauta.

Suprantama, jog D. Razauskas taip reaguoja į piktybiškus dalies krikščionių išpuolius prieš baltų religiją ir pirmiausiai – prieš Romuvos bendruomenę.

Bet garbingas mąstytojas turėtų valdyti jausmus ir vengti į agresiją atsakyti agresija tiems adresatams, kurie to nėra nusipelnę. Juk buvo krikščionių, kurie Romuvą gynė. Ar jie nusipelnė tokios padėkos?

Kategoriškai ir be apeliacijų ką nors teigti ar neigti be deramo išmanymo ir argumentų yra intelektualinė tamsa. Neapykanta – moralinė tamsa. Šiuo atveju matome ir viena, ir kita.

Autorius pats įkliūva į savo paspęstus spąstus, kalbėdamas apie savanaudiškumą, savimeilę ir šventeiviškumą, laikant save geresniu už kitus. Jis mat – tikresnis lietuvis už išvardytuosius.

Gili Biblijos įžvalga skelbia, kad šviesos angelu apsimeta pats tamsos kunigaikštis. Jis veikia per žmonių intelektualinį ir moralinį tamsumą, turėdamas vieną tikslą – paklaidinti ir sunaikinti.

Skaldyti tautą Vakarų leftistų ir Rytų imperialistų grėsmių akivaizdoje, geriausiu atveju, yra sveiko proto ir atsakomybės stoka.

Blogiausiu – sąmoningas nusikaltimas, kuriuo turėtų susidomėti teisėsauga. Tarpreliginė kritika galima ir sveikintina, bet be melo ir šmeižto.

Lietuvai šiandien reikia visų dorų lietuvių. Ir katalikų, ir evangelikų, ir pagonių, ir kitatikių, ir laisvamanių. Užteks gąsdinti lietuvius kitais lietuviais.

Tik sutelktomis jėgomis galime nugalėti mus visus siekiantį sunaikinti bendrą priešą.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. M. Kundrotas. Islamistų dar teks palaukti. Lefebristai – jau čia
  2. M. Kundrotas. Pripažinti Romuvą – krikščioniška, tautiška ir demokratiška
  3. M. Kundrotas. Krikščionybė lietuviškai: homoseksualams – taip, romuviams – ne
  4. M. Kundrotas. Religinių bendrijų pripažinimas: kodėl užblokuota Romuva?
  5. M. Kundrotas. Seime – dviveidžiai, Dugino sekėjai ir Kristaus liūdintojai?
  6. M. Kundrotas. Dvasinis uždarumas ir tiesos monopolis: tikri ir menami pavojai
  7. M. Kundrotas. Kas esi, Kundrotai?
  8. M. Kundrotas. Iškentėtas ir iškentėjęs Dievas
  9. M. Kundrotas. Ir Dievas tapo žmogumi
  10. M. Kundrotas. Krikščionybė ir tautiškumas: karas ar darna?
  11. M. Kundrotas. Krikščionio atsakymas broliui Žygimantui
  12. M. Kundrotas. Šventybės gynyba ir humoras, kurio nėra
  13. M. Kundrotas. Ar istorija žudo?
  14. M. Kundrotas. Nušventintų Kalėdų belaukiant
  15. M. Kundrotas. Kai valstybė – tai aš

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pasirinkite kategoriją

    Pastabos 25

    1. Taip. Būtent! says:
      2 metai ago

      „Lietuvai šiandien reikia visų dorų lietuvių. Ir katalikų, ir evangelikų, ir pagonių, ir kitatikių, ir laisvamanių. Užteks gąsdinti lietuvius kitais lietuviais.
      Tik sutelktomis jėgomis galime nugalėti mus visus siekiantį sunaikinti bendrą priešą. “

      Atsakyti
    2. Romas says:
      2 metai ago

      Tokios “razborkės” tarp idėjinių žmonių tik į naudą, jos neišvengiamos.

      Atsakyti
      • Vladas says:
        2 metai ago

        Autorius puikiai išmano sofistiką ir bando įrodyti tai kas neįrodoma. Mokslas ir tikėjimas tai du skirtingi dalykai ir jų nevalia maišyti.

        Atsakyti
    3. Pajūrietis says:
      2 metai ago

      “Fausta Marija Leščiauskaitė. Kam vyrams galvoti apie lytiškai plintančias ligas, jei jie kaišios, o tikrinsis ir gydysis moterys” – straipsnis delfy. Nejaugi tik vyrai kalti?

      Atsakyti
    4. Gedvilas says:
      2 metai ago

      Lietuvos protautės susiliejo į Lietuvą tam kad išliktų. Lietuva yra krikščionybės produktas. Tokį straipsnį gali parašyti žmogus, kuris nežino ir nenori žinoti istorijos.

      Atsakyti
    5. Romas says:
      2 metai ago

      Svarbiausia asmeniškumų nekelti aukščiau idėjų, tada visi nesutarimai – požiūrių skirtumai bus tiktai į naudą.

      Atsakyti
      • AAA says:
        2 metai ago

        Puikus, teisingas Jūsų pastebėjimas. O autorius nuvylė.

        Atsakyti
      • Leiba Chodosas says:
        2 metai ago

        Ta prasme, religinė pasaulėžiūra – asmeniškumai, o idėja – tiktai politika? 🙂

        Atsakyti
    6. stuoka says:
      2 metai ago

      Buvo toks senoviškas lietuviškas žaidimas, ten toks žaismingas pasišvaistymas kirviais per tam tikras šventes, Žaislė vadinosi. O čia iškart – teisėsauga, teisėsauga…
      Dar juokingiau, kad straipsnis čia pat, Alke, buvo paskelbtas 2019 m., dabar tik perspausdintas. Ooo, ko tik ten nebuvo, ir Almanto Stankūno grūmojimui Arvydui Juozaičiui, esą jis turįs nuo strapsnio atsiriboti, nes jį remią tautininkai, ir dar visko daugiau. Marius tada lyg nelabai reiškėsi.

      Atsakyti
    7. Romas says:
      2 metai ago

      Mes stebimės, kodėl niekaip nesusivienija opozicinės (politinės) jėgos (NS, tautininkai ir kt.). Štai jums ir testas – ar ras “bendrą vardiklį” bent jau du (neabejotini) Lietuvos patriotai Dainius Razauskas ir Marius Kundrotas?

      O juk reikia labai nedaug, tik peržengti formą. Formos ir turinio pavyzdį galima prisiminti iš mokyklos laikų “susisiekiančių indų” sistemoje. Kurioje Įvairių formų indai – vamzdeliai (apačioje) jungiasi tarpusavyje. Formos skirtingos, bet užpildytos tuo pačiu turiniu…

      Tas pats yra su religijom, tai tik formos sukurtos žmonių apie turinį – Dievą. Išpažinkime dvasingumą, dorą ir nebebus, dėl ko ginčytis.

      Atsakyti
      • Jonas Vaiškūnas says:
        2 metai ago

        Gerbiamas Romai, vargu ar krikščionybė turi ką nors bendra su Dievu. Gal su Jahve, Bogu ar God’u. Tik nesakykite – kaip pavadinsi – nepagadinsi.

        Atsakyti
        • Romas says:
          2 metai ago

          Dievas, kaip ir meilė – jam “tūkstančiai vardų”…
          Šiuos vardus sugalvojo žmonės, o jie skirtingi… Iš to ir problemos…

          Atsakyti
    8. Kodėl? says:
      2 metai ago

      Dzūkų šventėje apėmė liūdesys: „Ilgai negalėjau suprasti, kodėl tauta taip sminga į bedugnę?“ – lrytas.lt/bendraukime/man-rupi/2023/09/29/news/dzuku-sventeje-apeme-liudesys-ilgai-negalejau-suprasti-kodel-tauta-taip-sminga-i-bedugne–28540655

      Atsakyti
    9. Romas says:
      2 metai ago

      Kita vertus, dabartinis karas Ukrainoje – Putinas, Šoigu, Surovikinas palaiminti Kirilo – kas tai? Fašizmu sergantys krikščionys?

      Ir priešingas pavyzdys – mūsų (jau išėjęs) Algirdas Patackas – irgi krikščionis. Ar jam galima ką nors panašaus prikišti? Kokie kontrastai…

      Atsakyti
      • tiksliau says:
        2 metai ago

        Rašizmu sergantys Pravoslavai…tai butu tikslesnis apibudinimas…

        Atsakyti
      • K L A U S I M A S says:
        2 metai ago

        Šiandien Kremlius švenčia Donbaso ir kt. susigrąžinimo metines. Ar ir pravoslavų cerkvė tai švenčia? Ir be gėdos į juos iš ikonos žvelgiančiam Kristui į akis žiūri?

        Atsakyti
        • Jonas Vaiškūnas says:
          2 metai ago

          Prie ko čia Kristus ir Donbasas?

          Atsakyti
          • Don Basas says:
            2 metai ago

            Todel kad Kristus vaiksciojo basas…
            ispanai sakytu Don Basas…o mes: Ponas Basas….
            kas ten su cenzura Jonai vyksta ? vel nekaltu juoku nepraleidzia….

            Atsakyti
    10. Romas says:
      2 metai ago

      Problema ne Dievas ir net ne žmogaus požiūris į Dievą (religija). Problema yra žmogus, kuris religiją “pasireguliuoja” pagal savo egoistinius poreikius.

      Atsakyti
    11. Antanas (1) says:
      2 metai ago

      Religijų daug, o Dievas tik vienas. Tuščias ginčas, kuri iš jų yra teisingesnė, nors dėl to vyko ir vyksta karai. Nemanau, kad kūrinys gali būti protingesnis už kūrėją (palyginimui – netikiu, kad kompiuteris kada nors taps protingesnis už programuotoją (nekalbu apie eilinį vartotoją). Tik iš istorijos galima suprasti, kad krikščionybė buvo pranašesnė už pagonybę.

      Atsakyti
      • juras says:
        2 metai ago

        is kur zinote kad yra vienas Dievas?
        Zmonija praeityje ir siandien garbina daugybe Dievu…tai yra nenugincijamas Faktas.

        Atsakyti
      • Faktai says:
        2 metai ago

        Siendien Zmonija tiki i daugybe Dievu…tai faktas
        kurio neimanoma paneigti…

        Atsakyti
    12. Cha cha cha says:
      2 metai ago

      Parašymas prapuolė. Kanalizacijoje ar ant cenzoriaus stalo? Kas jis, tas Teisėjas? Saugote rašytoją nuo ateistų? Juokinga.

      Atsakyti
    13. Romas says:
      2 metai ago

      Kalbėdami apie religijas, praleidžiame labai svarbų faktorių – jos santykį su pasaulietine valdžia (gale). Kol ji nepriklausoma, pvz. ankstyvoji (katakombų) krikščionybė, persekiojama valdžios, pjudoma arenose laukinių žvėrių, ji yra idėjinė, teorinė. O patyrusi “santuoką ” su valdžia, tampa prisitaikėliška, tik įrankiu žmonėms valdyti.

      Tokį kontrastą galime stebėti ir musulmonų atveju. Neseniai, per LRT rodė lietuvių jau žinomą keliautojų porą Maroke. Kaip svetingai juos priėmė paprasti musulmonai – viską aprodė ką turi, vaišino, apdovanojo, nes jų religinis priesakas : ” Svečias į namus – Dievas į namus”…
      Kitas (istorinis) atvejis turkų (valdžios) genocidas armėnų atžvilgiu… Ta pati religija…Arba islamo radikalų “alach akbar”…

      Atsakyti
    14. Matėt? says:
      2 metai ago

      Dirbtinis intelektas atkūrė „tikrąjį“ Jėzaus veidą
      – alfa.lt/aktualijos/pasaulis/dirbtinis-intelektas-atkure-tikraji-jezaus-veida/304177/
      Pasitelktas dirbtinis intelektas ištyrė Turino drobulės atvaizdą ir atkūrė, kaip galėjo atrodyti Jėzus, paskelbė life.fakty.com.ua .

      PORTRETAS –
      – iq.alfa.lt/photo/000000304/177/VIDINE_000.webp

      Atsakyti

    Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

    El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

    Naujienos

    Vėjo jegainės | enmin.lrv.lt nuotr.
    Energetika

    Seimas pritarė tolimesniam jūrinio vėjo energetikos vystymui

    2025 05 16
    Kęstutis Budrys
    Lietuvoje

    Aptartos priemonės Rusijos šešėliniam laivynui užkardyti

    2025 05 16
    Hibridinių parkų statybos pradžia
    Energetika

    Pasvalio rajone – trijų saulės ir vėjo hibridinių parkų statybos

    2025 05 16
    Elektros kaupimo įrenginiai
    Energetika

    Kodėl verta įsirengti elektros energijos kaupiklius?

    2025 05 16
    Elektroniniai ryšiai, 5G | pixabay.com nuotr.
    Gamta ir žmogus

    Netrukus Lietuvoje bus visiškai išjungtas 3G ryšys

    2025 05 16
    Prieštankinės raketos
    Lietuvoje

    Kariuomenė išbandė naująsias prieštankines raketas

    2025 05 16
    Pinigai, monetos
    Lietuvoje

    Trys dažniausi klausimai įsigaliojus kainų apvalinimui

    2025 05 16
    Zigmas Vaišvila | Alkas.lt nuotr.
    Pilietinė visuomenė

    Signataras Z. Vaišvila reikalauja VRK veiklos skaidrumo ir teisingumo

    2025 05 16

    SKAITYTOJŲ PASTABOS

    • Saulės Vilna apie G. Skamaročius. Kaip Deivės Mildos ir meilės vardas atlaikė nutautinimus kaimyninėse šalyse
    • Kalta - užmiršau apie D. Kuolys. Nusiginklavimas (II)
    • +++ apie Signataras Z. Vaišvila reikalauja VRK veiklos skaidrumo ir teisingumo
    • Maryte Draugeliene apie Signataras Z. Vaišvila reikalauja VRK veiklos skaidrumo ir teisingumo

    NAUJAUSI STRAIPSNIAI

    • Ką rinktis: klasikinį ar halo sužadėtuvių žiedą su deimantais?
    • Seimas pritarė tolimesniam jūrinio vėjo energetikos vystymui
    • Aptartos priemonės Rusijos šešėliniam laivynui užkardyti
    • Pasvalio rajone – trijų saulės ir vėjo hibridinių parkų statybos
    Lininės rankinės Lininės rankinės Lininės rankinės

    Kiti Straipsniai

    Zigmas Vaišvila | Alkas.lt nuotr.

    Signataras Z. Vaišvila reikalauja VRK veiklos skaidrumo ir teisingumo

    2025 05 16
    Virginijus Kašinskas | A. Bajor nuotr.

    Dailininkas Virginijus  Kašinskas švenčia garbingą gimtadienio sukaktį

    2025 05 15
    Nuolat atnaujinama">
    Trampas, Zelenskis, Putinas, Turkija

    Derybos be Putino: ko tikėtis iš Rusijos ir Ukrainos derybų Turkijoje Nuolat atnaujinama

    2025 05 15
    Švytintis dviračių takas

    Naujovė Lietuvje – švytintis dviračių takas

    2025 05 14
    Muziejų naktis | kernave.lt nuotr.

    Europos muziejų naktį pasitikime ten, kur prasideda mūsų istorija – senojoje Kernavėje!

    2025 05 14
    G. Skamaročius. Kaip Deivės Mildos ir meilės vardas atlaikė nutautinimus kaimyninėse šalyse

    G. Skamaročius. Kaip Deivės Mildos ir meilės vardas atlaikė nutautinimus kaimyninėse šalyse

    2025 05 13
    Unsplash.com, D. Fonteino nuotr.

    Ar derybas Stambule pasiūlęs Putinas pats žengs į derybų aikštelę?

    2025 05 13
    Zigmas Vaišvila

    Signataras Z. Vaišvila: Kodėl VRK nariais siūloma skirti tuos, kurie dangsto šiurkščius 2024 m. rinkimų pažeidimus?

    2025 05 13
    Gėlės žuvusiųjų atminimui Amsterdamo Šipholo oro uoste

    ICAO pripažino: Rusija atsakinga už MH17 numušimą

    2025 05 12
    B. Makauskas. Suvalkų sutartis – po šimto metų (VI)

    V. Valiušaitis. Lenkams – didvyris, lietuviams – grobikas: 90 metų po J. Pilsudskio mirties

    2025 05 12

    Skaitytojų nuomonės:

    • Saulės Vilna apie G. Skamaročius. Kaip Deivės Mildos ir meilės vardas atlaikė nutautinimus kaimyninėse šalyse
    • Kalta - užmiršau apie D. Kuolys. Nusiginklavimas (II)
    • +++ apie Signataras Z. Vaišvila reikalauja VRK veiklos skaidrumo ir teisingumo
    • Maryte Draugeliene apie Signataras Z. Vaišvila reikalauja VRK veiklos skaidrumo ir teisingumo
    • ŽR: Istorinės paralelės apie D. Kuolys. Nusiginklavimas (II)
     
     
     
     
     
    Kitas straipsnis
    Filmavimai Klaipėdoje | coagency.lt nuotr.

    Kaip uostamiestis pamažu virsta milžiniška filmavimo aikštele

    Sekite mus Feisbuke

    Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
    Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
    Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
     Pradžia

    Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas

    Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

     fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

     

    © 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

    • Saulės arkliukai
    • Renginiai
    • Reklama
    • Turinys
    • Apie Alkas.lt
    • Paremkite Alką
    No Result
    View All Result
    • Naujienos
      • Lietuvoje
      • Baltų žemėse
      • Užsienyje
    • Nuomonių ratas
      • Lietuvos kelias
      • Lietuvos kūrėjai
      • Sekmadienio sakmė
      • Akiračiai
      • Lietuvos repolonizacijai – ne!
      • Moksleivių mintys
    • Kultūra
      • Etninė kultūra
      • Mes baltai
      • Kalba
      • Religija
      • Istorija
      • Kultūros paveldas
      • Menas
      • Architektūra
      • Literatūra
      • Kultūros politika
      • Šventės
    • Visuomenė
      • Pilietinė visuomenė
      • Politika ir ekonomika
      • Švietimas
      • Žmonės
      • Užsienio lietuviai
      • Ukrainos balsas
      • Žiniasklaida
      • Laiškai Alkui
      • Pareiškimai
    • Gamta ir žmogus
      • Gamta ir ekologija
      • Šventvietės
      • Energetika
      • Sveikata
      • Psichologija
      • Kelionės
      • Kylam
      • Įvairenybės
    • Mokslas
      • Mokslo naujienos
      • Technika ir technologijos
      • Astronomija ir kosmonautika
      • Mokslo darbai
    • Skaitiniai
      • Žinyčia
      • Lituanistikos klasika
      • Prieškario skaitiniai
      • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
      • Grožinė kūryba
    • Visi rašiniai