Šeštadienis, 6 kovo, 2021
  • Apie Alkas.lt
  • Saulės arkliukai
    • Naujienos
    • Diskusijos
    • Kultūros teorijų labirintai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Kultūra Kalba

J. Vaiškūnas. Saugokime gimtąsias šaknis

Jonas Vaiškūnas, www.alkas.lt
2020 09 19 13:14
111
Jonas Vaiškūnas | Alkas.lt nuotr.

Jonas Vaiškūnas | Alkas.lt nuotr.

Jonas Vaiškūnas | Alkas.lt nuotr.
Jonas Vaiškūnas | Alkas.lt nuotr.

Įveikėme hunus, totorius, mongolus, Europos barbarų rinktines pajėgas – kryžiuočius. Išlikome nesudoroti maskolių, apsigynėme nuo lenkų, išsmukome iš sovietinės imperijos…  Per ilgus mūsų tautos istorijos šimtmečius nukraujavome, nusilpome kovoje su įvairiais prievartautojais ir pavergėjais.

Prievartos jėgos nepalaužė titnaginių tautos raumenų. Kuo didesnė prievarta – tuo didesnis pasipriešinimas, tuo didesnė galia ir pergalės siekis sukildavo. Priešai, kurie naudojo jėgą – sulaukė atkirčio. Buvo mėginimų sugniuždyti mūsų kietasprandę tautą sunaikinant jos esmę, jos galių aruodą – gimtąją kalbą – tą pagrindinį savasties dėmenį, esminį prigimtinių galių šaltinį perduodamą iš lūpų į lūpas, iš kartos į kartą. Rašto ilgai neturėjom, tad gyvas žodis buvo branginamas ne tik kaip tarpusavio susižinojimo priemonė, bet kaip gyva kartų patirties dvasinių vaizdinių saugykla. Privertus jos atsisakyti, išsižadėti gimtosios kalbos ir taptume – gerais rusais, labai gerais lenkais ar nuostabiais anglais.

Aršiai pulta mūsų kalba. Caro laikais rusinta, vėliau lenkinta, sovietmečiu vėl rusinta,  tačiau nesėkmę patyrė visi mėginimai. Kuo labiau spaudė, kuo labiau žemino mūsų tautą, tuo didesnio jos pasipriešinimo – atsigavimo ir atsitiesimo pastangų susilaukė.

Atkūrėme nepriklausomybę ir galią patiems tvarkytis savo tautos namuose. Atrodė – dabar atsitiesime, pakilsime, išskleisime sparnus veržliam tautos ir valstybės kūrybinių galių augimui iš savo tautos prigimtinių šaknų, kad įkūnytumėme savo pačius brandžiausius ir svariausius svajonių vaisius. Geresnės istorinės galimybės užsiauginti tvirtą visoms negandoms atsparų stuburą mūsų tauta regis niekada iki tol neturėjo.

Bet nugalėję priespaudą, laisvėje patys ėmėme smaugtis sutraukytomis nelaisvės grandinėmis. Jėgai ir prievartai atsispyrėme, o laisvės iššūkiui, atrodo, buvome ir esame nepasiruošę.

Nori nugalėti Žalgirio mūšio nugalėtojų ainius – duok laisvę „kalbėti kaip nori“ ir įtikink: dainuoti nelietuviškai – gražu, stilinga, krūta; rašyti ir kalbėti angliškai – pažangu, naudinga, modernu; vadinti įmones nelietuviškais vardais –  pelninga, produktyvu, perspektyvu. Svajoji gerai gyventi, būti žinomas, užsikalti faneros (pinigų) – kalbėk, rašyk, prisitaikyk – būk kaip visi – šliekis prie ko nori kaip nori, bet tik – ne lietuviškai. Progresuok.

Apgirtę nuo laisvės viską padarys patys savo rankomis tai, ko neįstengė jokie priešai. Svarbu įteigti: laisvė tai galimybė daryti ką nori, kaip nori, be jokių suvaržymų ir įsipareigojimų „pasenusioms vertybėms“ – stereotipams, prietarams ir mitams. Tada beliks pafinansuoti mitų griovimo programas – gerus projektus ir jie pasidarys viską patys. Vardan „laisvės ir gerbūvio“, vardan augančio pragyvenimo lygio ir BVP, vardan „progreso“ atsisakys savo aklo prieraišumo prie tautos šaknų.

Ar ne tai šiandien vyksta? Ne su tais ar kitais lietuviais – tai vyksta su tavimi ir manimi.

Todėl susipurtyk ir atsibusk, ištiesink nugarą, atlenk sprandą, atmerk akis, lietuvi. Neragink tautos, o padaryk tai pats. Dabar nuo manęs priklauso ar aš išsaugosiu tapatybę, ar aš išliksiu savimi, piliečiu, lietuviu. Jokia vyriausybė ir jokia Valstybinė komisija neišsaugos manų šaknų, manos savasties, manos kalbos, jei nesureikšminsiu to aš savo širdyje, savo lūpose, savo prote, savo elgesyje.

Tik nuo manęs priklauso, kaip aš rašau ir kalbu, kaip aš kreipiuosi į savo vaikus, į savo artimuosius ir draugus. Esu gyva Visata, esu galių šaltinis kalbėti ir reikšti praeities kartų patirtis, supratimus ir jausmus man tinkančia gimtąją kalba. Ir iš manęs neišgirsite – edukacija, pedagogas, festivalis, nacija, emocija, konkursas, informacija, inovacijos, progresas, harmonija… Sakau ir rašau – švietimas, mokytojas, šventė, tauta, jausmas, varžytuvės, žinios, naujovės, pažanga, darna…

Neleisiu žodžiams negyvėliams numarinti gimtų gyvų lietuviškų žodžių. Juk jie vis dar turi šaknis, jungiančias mūsų sielų ir proto padargus su gyvo gimtosios kalbos kūno dalių visuma. Svetimžodžiai mūsų gimtąją kalbą suvarpo kaip kulkos, joje savo šaknų neturėdami, arba suleidžia į ją savo svetimas vėžines šaknis, nutraukiančias gelminius prasminius žodžių ryšius ir vedančias į šalį nuo mūsų prigimtinių esmių supratimų ir pajautų.

Augalas be šaknų – vaisių nebeaugina.

Štai kodėl iki paskutinio atokvėpio ginsiu gimtąją kalbą. Tik per ją patiriu visuotinę tapatybę su savo protėviais ir visų kartų gyvenimų išmintimi, su gimtąja žeme ir joje klestinčia gyvastimi su dangumi ir iš jo sklindančia dieviškąja šviesa. Gimtosios kalbos žodžių šaknys palaiko sveiką pasaulio gyvybės ir pažinimo medį, tiesiantį į šviesą šakas ir auginantį savus pažinimo vaisius.

srtrf-logo

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. J. Vaiškūnas. Lietuvių kalba svetimžodžių gniaužtuose (I)
  2. J. Vaiškūnas. Lietuvių kalba svetimžodžių gniaužtuose (II)
  3. J. Vaiškūnas. Didžiausios Kalėdų dovanos – mūsų papročiai ir mūsų kalba
  4. J. Vaiškūnas: Kalba yra stipriausias mūsų tapatybės pagrindas
  5. J. Vaiškūnas. Ar Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjunga apgins valstybinę kalbą? (video)
  6. J. Vaiškūnas. Ar LVŽS dėl LLRA palaikymo išsižadės lietuvių kalbos konstitucinio statuso? (video)
  7. J. Vaiškūnas. Su šakėmis prieš valstybinę kalbą. Ar pavyks Šakalienei apstatyti Seimo narius? (tiesioginė transliacija)
  8. J. Vaiškūnas. Valstybinės kalbos išdavikai nepaisė Valstybinės lietuvių kalbos komisijos išvados
  9. J. Vaiškūnas. Kas yra kas Sausio 13-ąją – pagal „neužmirštuolę“ pažinsi (tiesioginė transliacija)
  10. J. Vaiškūnas. Tariu griežtą NE! – karalių iškamšoms, prakartėlėms ir Azijos kiaulėms
  11. J. Vaiškūnas. Vėlių ženklai ir Vėlių Tauta
  12. J. Vaiškūnas. Laisvė suvereniteto griuvėsiuose?
  13. J. Vaiškūnas. Laisvė gimti, pirkti ir mirti (video)
  14. J.Vaiškūnas. Piktnaudžiavimas svetimžodžiais žlugdo gimtąją kalbą
  15. J. Vaiškūnas. Tarp laisvės ir nepriklausomybės (1990–2010 m.)
  16. J. Vaiškūnas. Ar Kirkilo delegacija Lenkijoje užstatys mūsų žemę, kalbą ir valstybę? (video)
  17. L. Petkevičiūtė. V. Musteikis. Žodyną pavarčius (I)
  18. V. Vaitkevičius. Apie savastį, arba kokia kalba, tokia galva
  19. A. Judžentis. Ideologiniai „Lietuvių kalbos ideologijos“ pagrindai
  20. D. Tamošaitytė. Kalba yra gyva dėka tų, kurie ja kalba
  21. R. Miliūnaitė: Atėjo metas keisti kalbos politikos ir švietimo kryptį
  22. KOKIA GALVA – TOKIA IR KALBA: Paisyk, ką šneki – nenusišnekėsi (1)
  23. A. Šidlauskas. Žodis apie kalbą
  24. A.Paulauskienė. Gimtoji kalba: didžiavimasis ja ir išdavystė
  25. K. Garšva. Mažaraščiai tvarko raštą
  26. E. Drungytė. Lietuvių kalba – mūsų visų dvasinė bambagyslė su Tėvyne
  27. Iš Rytų Lietuvos lenkinimo istorijos: P. Kalnius. Dieveniškių apylinkės tautinė padėtis Nepriklausomybės pradžioje
  28. Iš Rytų Lietuvos lenkinimo istorijos: A. Griška. Armoniškių Dainava
  29. Č. Iškauskas. Išmėžkime lietuvių kalbos arklides (pirmadienio mintys) (video)
  30. V. Sinica. Kaip sunaikinti tautinę valstybę vardan atviros Lietuvos?

ALKO TURINYS

Pastabos 111

  1. Bartas says:
    6 mėn. ago

    Aš einu su Jonu Vaiškūnu kartu.

    Atsakyti
    • mociute says:
      6 mėn. ago

      o paskui judu ir diiiidelis musu burys….

      Atsakyti
  2. Aha says:
    6 mėn. ago

    Gerai surašyta. Lenkiu galvà.

    Atsakyti
  3. Julius says:
    6 mėn. ago

    Skausmingas straipsnis. Pritariu.

    Atsakyti
  4. Vilna says:
    6 mėn. ago

    Sakyčiau, kad ištara – “apsigynėme nuo lenkų” – ne tas žodis, veikiau tai duoklė dienos politikai… Iš tikrųjų lenkus triuškinom ir siaubėme iki Jogailos su Vytautu, jų bajorijos parduoti netapome… .

    Atsakyti
    • mociute says:
      6 mėn. ago

      !!!

      Atsakyti
  5. Kitas Praeivis says:
    6 mėn. ago

    Pasaulis vietoje nestovi. Viskas keičiasi. Kažin kaip jums seksis su 20 amžiaus pradžios idėjomis ? Jūsų ” idėja ” konkuruoja su su kitomis idėjomis šiuolaikiniame pasaulyje.
    Keičiasi tautos , rasės . Net gyvūnai ir augalai visai kiti nei prieš 100 metų. Jūs , vadovaudamiesis savo idėjomis , turėtumėte išskirtinai vartoti tik tokius maisto produktus , kas buvo būdinga tipiškam valstiečių stalui 20 amžiaus pradžioje. Bet atidarius jūsų šaldytuvą , manau tektų nusivilti tradicijų laikymusi. Kam save ir kitus apgaudinėti ? Turėtumėte vaikčioti su sermėgomis , klumpėmis ar vyžomis. Bet ne , to nėra.
    Tas jūsų nelankstumas , manau daugiau žalos daros nei naudos.
    Jūs galite dabar dauguma supulti ir sumaišyti mane su š…. .
    Aš vaikams uždėjau tarptautinius vardus , kad ateitį nebūtų problemų au tarimu įvairių tautybių žmonėms. Dabar žmona ačiū sako , nors prieš tai piestu stojo. Bendrauju su vaikais tik lietuviškai , nors esu įsitikinęs , kad jiems išsilavinimas Lietuvių kalba neduos jokios naudos , kaip ir Lietuvių literatūros mokymasis 12 metų.
    P.s nežinojau , kad hunus Lietuviai sutriuškino. Visada galvojau , kad nelabai jiems čia buvo ką plėšti ir pasuko į pietus , kur turtingesni kraštai buvo.
    Vytautas Dydysis vos sveiką kailį išnešė prie Mėlynųjų vandenų. Kur jūs tuos totorius triuškinote , tai nelabai man aišku.
    Kryžiuočiai – Europos barbarai ? Sunku net komentuoti. Tik pas juos pirmoji knyga Lietuvių kalba buvo išleista.

    Atsakyti
    • Jonas Vaiškūnas says:
      6 mėn. ago

      Kodėl vis dar čia rašote lietuviškai? Esate atsilikęs?

      Atsakyti
      • Kitas Praeivis says:
        6 mėn. ago

        Aš – Lietuvis , gimęs dabartinės Lietuvos Respublikos teritorijoje lietuviškai kalbančioje šeimoje , nepaisant kad su dauguma čia nuomonės nesutampa . Bet jūs kitai nuomonei – nepakantus.
        Aš tikrai neprivalau idealizuoti Lietuvos istoriją . Aš priimu ją tokią , kokia buvo išties : pralaimėjimais , pergalėm , skurdu , išdavystėm , geografine padėtimi , geopolitine situacija aplinkui , gamtiniais ištekliais ir tt.
        Kad mano dabartinės pažiūros tokios , nemažai prisidėjo jūsų administruojamas puslapis. Ačiū

        Atsakyti
        • Jonas Vaiškūnas says:
          6 mėn. ago

          Nesu nepakantus. Tik stebiuosi ir klausiu? Aš už nuomonių įvairovę. Bet ne už reliativizmą. Dėkui.

          Atsakyti
          • Kitas Praeivis says:
            6 mėn. ago

            Ir jums ačiū.

          • Bartas says:
            6 mėn. ago

            Aš, Tamstos, vietoje pasikarčiau. Bet kilpą užsinerčiau ne ant kaklo , o ant šiknos.

    • Pajūrietis says:
      6 mėn. ago

      Pritariu kitam praeiviui: tik liberalmarksistanalinis globalizmas yra šviesi genderindivido ateitis! Deja, deja, kas nepavyko kruviniesiems kryžiuočiams, po to tokiems patiems bolševikams (ir bolševikėms!), tas nepavyks ir dabartiniams pliažininkams. Prie sovietų per radiją ištisai leidžiama porussky čiastuška moi adries nie dom ir nie ulica, moi adries sovietskij sojuz, dabar dainuojama kita kalba. Bet ir šį kartą nepavyks. Gražaus vakaro su 1848 manifestu. Ale tai džiaugsmas Rusijos imperijai, kad yra štai tokių.

      Atsakyti
    • Įtūžusi teisėja says:
      6 mėn. ago

      Kitam Praeiviui,
      už tai, kad savo atsikalbinėjimuose painioja dvasinius dalykus su medžiaginiais, kad šaldytuve (spintoje, kurpalyje ar pan.) ieško to, ką savo dvasioje nešioti turi,
      SKIRIU BAUSMĘ:
      per šią naktį ir rytojaus dieną jis privalo išreklamuoti pastarąjį Autoriaus straipsnį didžiųjų ir mažųjų portalų komentaruose, soc. tinkluose (jei ten lankosi), savo laiptinėje ir t.t. – pasiūlyti visiems ,,pabėgėti” iki Alko ir susirasti straipsnį:
      J. Vaiškūnas. Saugokime gimtąsias šaknis.
      Jo adresas:
      – alkas.lt/2020/09/19/j-vaiskunas-saugokime-gimtasias-saknis/?comments#comment-321345
      Nuosprendis galutinis ir neskundžiamas.

      Taip padirbėjęs ir pats persiimsite šia dvasia (kad ir kas aplinkui dėtųsi), ir tamstos veidas spindės tokia pat šviesa, kaip šioje nuotraukoje Autoriaus veidas.

      Atsakyti
    • Vilna says:
      6 mėn. ago

      “Kur jūs tuos totorius triuškinote”…
      O kai Mindaugo tėvas karalius Ringaudas 1234 metais mūšyje su totoriais prie Mohilnos (dabar Baltarusijoje) kaudamasis dieną naktį juos iki vieno išmušė, ar tai ne totorių sutriuškinimas arba kai Gedimino laikais iš tototorių buvo atimtas Kijevas, tai nėra jų triuškinimas, pagaliau 1382 metais Maskvą nuo totorių puolimo gynė Lietuvos kariuomenė vadovajama Algirdaičių.
      Beje, prie Mėlynųjų vandenų kovėsi ir mūšį laimėji ne Vytautas, o Algirdas. Vytautas totoriams mūšį pralaimėjo prie Vorkslos upės.
      Čia dera paminėti dar tokį faktą, kad totoriai tuomet, kai numatydavo žygiuoti prieš Lietuvą į talką bandė kviestis Volynės kunigaikščius.
      Tai va to jų triuškinimo keli faktai.

      Atsakyti
      • Kitas Praeivis says:
        6 mėn. ago

        Ačiū už pastebėjimą klaidos. Jūsų tiesa . Aš sumaišiau pavadinimus.

        Atsakyti
    • mociute says:
      6 mėn. ago

      kazin kodel pavyzdziui, tie patys rusai savo vaikams “uzdeda” 90% jau daug metu nacionaliniais rusiskais tapusius arba grynai rusiskus vardus??
      Ta pati daro ir britai, vokieciai ir kitos save gerbiancios tautos.
      Vakaru Euripoje yra taisykle kad tevai savo vaikams suteikia savo mylimiausio ir gerbemiausio senelio ar mociutes varda kaip antraji.
      Puikiai atsimenu kuomet pokaryje net mokyklose buvo netgi mokytoju saipomasi ne tik is vietiniu tarmiu bet ir is senuju Lietuvoje paplitusiu vardu (tai patyriau nuosavu kailiu), o ir “civilines metrikacijos skyriai” neretai kazkodel tai “rekomenduodavo” suteikti naujagimiams “madingus” vardus.
      Todel be galo malonu kad daugelis nenusivijo tokiu “madu” o atkurus Nepriklausomybe tiesiog dziugna atgaivinti senieji lietuviski vardai.

      Atsakyti
      • mociute says:
        6 mėn. ago

        atsiprasau, turi buti gerbiamiausio

        Atsakyti
  6. Rimgaudas says:
    6 mėn. ago

    Pritariu, gerb. J. Vaiškūnai, kad mūsų tautos raumenys yra kieti kaip titnagas. Jūsų asmeniškai, matome iš jūsų darbų, kiek kietesni. Kitų, kaip kad mano, kiek minkštesni. Vidurkį, visgi, gauname gerą. Labai svarbu žinoti į ką lygiuotis iš buvusių praeityje ir žengiančių šalia mūsų į priekį dabartyje. Juolab, kad kartu su Sąjūdžiu padėjome tam tvirtą pagrindą. Dėkoju.

    Atsakyti
    • mociute says:
      6 mėn. ago

      Rimgaudai,pasirasau po kiekvienu Jusu zodziu!

      Atsakyti
  7. Vidinis Balsas says:
    6 mėn. ago

    Niekada Maironio eilės nebuvo tiek svarbios, kiek šiandien. Ar jas kas moka ? Ar jų kas mokina ???

    Atsakyti
  8. Pajūrietis says:
    6 mėn. ago

    „Aš vaikams uždėjau tarptautinius vardus , kad ateitį nebūtų problemų au tarimu įvairių tautybių žmonėms.“ Vajetau, bet nėra jokių tarptautinių vardų. Yra dažnai vartojami vardai arba retai vartojami vardai. Pvz., Gabrielius yra hebrajų (sen. žydų): „dievo karys, dievas mano stiprybė“. Vardas Markas – iš lotynų Marcos [pasišventęs karo dievui Marsui]. Vardą perėmė iš pradžių graikai, po to žydai ir Europoje jis paplito kaip vieno Šventojo Rašto autorių vardas (lietuviškas vardo variantas – Morkus). Vardas Ingrida – iš skandinaviško vardo Ingiríðr (Ingirid), kurį sudaro du elementai: senovės skandinavų vaisingumo dievo vardas Ing (arba Yngvi – vaisingumo, derlingumo dievas) ir fríðr [gražus, dailus]. Vardas Oliveris: dažniausias aiškinimas, kad vardas kilęs iš lotynų olivarius [alyvmedis], bet kalbininkų teigimu, vardas gali būti kilęs iš senovės skandinavų vardo Óleifr (Olavas, Olafas) [protėvių palikimas] arba senoviškos germanų vardo Alvaras formos, kur all [visa, visuotina] ir wer [tiesa]. Ir t.t.
    Tai „uždėjote“ vardą? Nuostabu. Tas „uždėjote“ viską ir pasako…:)

    Atsakyti
    • Vidinis Balsas says:
      6 mėn. ago

      Jau jei pasukot prisitaikėlio keliu, tai gal ir savo vaikų kraujo duosit atsigerti ? Pederastams pasinaudoti ?

      Atsakyti
      • Pajūrietis says:
        6 mėn. ago

        Mano komentaras skirtas tam kitam praeiviui. Tai jis pasuko kažkokiu keliu, o ne aš. Skaitykite atidžiau.

        Atsakyti
        • Vidinis Balsas says:
          6 mėn. ago

          Tam kitam, čigo-judošiui, ir rašiau. Dovanokit.

          Atsakyti
      • Kitas Praeivis says:
        6 mėn. ago

        Norėčiau jūsų , vienos lyties santykių žinovo paklausti kaip ištiesų yra taisiklingai lietuviškai ” pederastas ” ar ” homoseksualas ” ?

        Atsakyti
        • Bartas says:
          6 mėn. ago

          Vyrpisys.

          Atsakyti
          • Pajūrietis says:
            6 mėn. ago

            Vajetau, nejaugi tokie dalykai gali būti? Juk vyras neturi vaginos, vyras negali gimdyti. Tai kaip gi čia taip, ką? Netikiu. O gal jau pasaulio pabaiga už lango?

    • Kitas Praeivis says:
      6 mėn. ago

      Vardas pirmiausia reikalingas , kad butum atpažintas bendruomenėje ir įvardintas. Jei aplink supantiems žmonėms , tavo vardas sukelia problemų dėl ištarimo , atsiminimo , ar gi net patyčių dėl asocijacijos su kitų kalbų neigiamais žodžiais , aš manau , kad paprasčiau į viską žiūrėti reiktų. Jūs galite vadinti kaip norite savo vaikus , anūkus , proanūkius. Taip pat priklauso kaip jūs isivaizduojate savo vaikų ateitį ir karjerą.
      Išduosiu jums paalaptį. Dauguma i kiniečių , kurie užsiima tarptautiniu verlu , laiškuose pasirašo angliškais vardais. Jie suvokia , kad kitatautis nusilauš liežuvį , kol ištars , o jiems reikia pasaulį dominuoti.
      Dar dėl kalbos. Viena iš Japonų pralaimėjimo priežasčių prieš Amerikiečius , tai dėl Japonų kalbos įpatumai. Tokią pat komandą perduoti Japonų kariškiams trukdavo žymiai ilgiau laiko , nei amerikiečiams. O kare , laikas ir tikslios komandos vienas iš pagrindinių laimėjimo faktorių. Dabar tiksliai laiko neįvardinsiu , bet buvo daromi tyrimai per kiek laiko komanda perduodama ir įvykdoma. Jūs esate tanko vadas , gaunate radiojo ryšiu komandą ir perduodate taikutojui- šauliui kuris turi sunaikinti taikinį. Kiek pavenu pas amerikiečous dvigubai greičiau tai gaudavosi.
      Tai kartais per didelis koncervatyvizmas , baigiasi skaudžiu pralaimėjimu.

      Atsakyti
      • Žemyna says:
        6 mėn. ago

        Mokytoja L. Vinčienė: kalba pati yra kaip Dievas
        – diena.lt/naujienos/klaipeda/miesto-pulsas/mokytoja-l-vinciene-kalba-pati-yra-kaip-dievas-986218

        Atsakyti
        • Kitas Praeivis says:
          6 mėn. ago

          Aš netikintis , tai Dievo reikšmės nesuprantu , kaip ir ” įtužusios teisėjos ” .
          Įtūžusi teisėja:
          2020 09 19 20:26 | IP adresas: 78.63.105.127
          Kitam Praeiviui,
          už tai, kad savo atsikalbinėjimuose painioja dvasinius dalykus su medžiaginiais, kad šaldytuve (spintoje, kurpalyje ar pan.) ieško to, ką savo dvasioje nešioti turi,
          SKIRIU BAUSMĘ:
          per šią naktį ir rytojaus dieną jis privalo išreklamuoti pastarąjį Autoriaus straipsnį didžiųjų ir mažųjų portalų komentaruose, soc. tinkluose (jei ten lankosi), savo laiptinėje ir t.t. – pasiūlyti visiems ,,pabėgėti” iki Alko ir susirasti straipsnį:
          J. Vaiškūnas. Saugokime gimtąsias šaknis.
          Jo adresas:
          – alkas.lt/2020/09/19/j-vaiskunas-saugokime-gimtasias-saknis/?comments#comment-321345
          Nuosprendis galutinis ir neskundžiamas.

          Taip padirbėjęs ir pats persiimsite šia dvasia (kad ir kas aplinkui dėtųsi), ir tamstos veidas spindės tokia pat šviesa, kaip

          Atsakyti
      • Pajūrietis says:
        6 mėn. ago

        Netiesa. Japonai kalba trumpai, glaustai. Labai daug kas, jei ne viskas, yra suprantama iš pokalbio turinio. Viskas jiems yra aišku. Plepalų mažai. Tokia pas juos ir poezija. Ypatinga. Daiktavardžiai neturi daugiskaitos (jei galima taip pasakyti – daugiskaita suprantama iš daiktavardį lydinčio, pvz., skaičiaus). Būdvardžiai turi laikus. Bendravimas kalbant skiriasi nuo europietiško. Nutylėjimai jiems puikiausiai suprantami. O anglų kalboje privalo būti veiksnys ir tarinys, pvz…

        Atsakyti
        • Kitas Praeivis says:
          6 mėn. ago

          Nu gal jūs geriau žinote kaip trupiau perduoti apšaudomo kvadrato kordinates su būdvardžių pagalba. Nesiginčisiu.

          Atsakyti
          • Pajūrietis says:
            6 mėn. ago

            sovietskij artilierist? ogonj! ply po vragu!

      • Bartas says:
        6 mėn. ago

        Kitas Praeivis< Priminsiu vieną labai svarbią smulkmeną. Kare su japonais amerikiečiai slaptuose žiniaraščiuose naudojo neskaitlingos genties tarmę . Jos perskaityti , ar "iššifruoti" japonai nesugebėjo iki karo pabaigos.
        Ar supratai kalbos svarbumą?

        Atsakyti
      • Rasa says:
        6 mėn. ago

        Žinote, tie laimėjimai ir pralaimėjimai yra realiatyvu. Dabar žvelgiant į Ameriką atrodo, kad ten galas gali ateiti labai netikėtai, o Japonija klestės. Beje, ji neskelbė, kad Japonija – globali. Ji pasaulio pažangą atsivedė į savo namus. O pavyzdys su karinėmis komandomis visai netinkamas, kalbant apie kalbos išsaugojimą, ir parodo kritikų nesuvokimą. Dėmesio…kalba nėra vien komunikavimo priemonė!

        Atsakyti
        • Bartas says:
          6 mėn. ago

          “komunikavimo priemonė”. Štai kur pažangu ir šiuolaikiška. Kudakuoju ir visi supranta.
          Oi Rasyte, “toli eisi.”

          Atsakyti
        • Kitas Praeivis says:
          6 mėn. ago

          Kur bus galas ir dėl kokios priežasties , nei aš nei jūs negalime numatyti. Tam puikus pavyzdys dabartinė situacija su Covid 19.
          Taip , kalba nėra vien komunikavimo priemonė . Mes jos pagalba – mąstome. Kalba ir tautiškumas nėra užprogramuota mūsų genuose 100 %. Viskas priklauso nuo aplinkos kurioje augame ir kas mus auklėja.
          Turiu nuvilti , Japonija neklestės. Ten per sena ir uždara visuomenė.
          Aš nesu prieš Lietuvių kalbą ir jos kultūra. Bet jos išsaugojimas turi būti visai kitoks. Draudimais ir prievarta jūs tikrai nieko nelaimėsite šiame globaliame pasaulyje kaip teikia konkuruoti su begale įdėjų.
          Aš čia per metus laiko , apart patyčių ir įžeidinėjimų negavau atsakymo , kodėl mano vaikai turėtų studijuoti Lietuvių kalba.
          O čia besilankantys žmonės save skaito ” patriotais ” .
          Na patyčios ir įžeidinėjimai taip pat atsakymas kaip ir tyla.

          Atsakyti
          • Pajūrietis says:
            6 mėn. ago

            Daug kartų buvau Japonijoje. Labai daug ten keliavau. Visada vienas ten nepražuvau. Pažįstu ją ne tik iš knygų. Nuostabi tauta, patyrusi tiek kančių. Japonija klestėjo ir klestės.

        • Algis says:
          6 mėn. ago

          Intensyviai komunikuoja, garsiai komunikuoja (V. Kasiulevičius VU, suprask “kalba”). Susisiekimo komunikacijos (Aplinkos ministerija, suprasti reikia “keliai”). Komunikacijos vadovas (visos LR įstaigos, prezidentūra, keitė “atstovus spaudai”, “ryšiai su visuomene” ir kitus). Buitinių nuotekų komunikacija (šūdo vamzdis). Komunikabilus (kalbus) LRT…. žodžiu… komukabyla

          Atsakyti
          • Pajūrietis says:
            6 mėn. ago

            Lietuviškai taisyklingai/liberaliai/globaliai būtų vei komjunikeit about nasing? Tai tokia gražiosios, senosios lietuvių kalbos ateitis? Nasing?

      • mociute says:
        6 mėn. ago

        klystate, “K.praeivi”, japonus britai ir amerikieciai niekaip negalejo iveikti iki pat 8.08.1945 ir vargu ar butu iveike jei ne lamtingoji atomine bomba kuri ir priverte Japonija kapituliuoti kai buvo sunaikintos pagrindines karines bazes ir gamyklos Hiroshimoje bei Nagasaki..
        Amerikieciai ir britai jau buvo isseke nuo WW2 ne vien Tolimuose rytuose bet ir Artimuose rytuose, Afrikoje jau nekalbant apie Europa o Japonijos imperija buvo labai ir labai stipri.
        Skirtingai nei Lietuvoje vis dar vyraujanti okupantu iskiepyta nuomone kad Antras PASAULINIS karas buvo dvieju didziausiu visu laiku idiotu Stalino ir Hitlerio (ir be abejo, ju buriu) konfliktas, Pasauliniu jis tapo 6.12.1941 kuomet japonai negailestingai subombino Pearl Harbora – ten buvusias amerikieciu karines bazes bet ior karo ligonines o JAV prezidentas Ruzveltas oficialiai paskelbe kara Japonijai.
        Ir kalba cia visai ne prie ko.
        Ir visai ne globalizmo “nuopelnai” kad Japonija buvo stipri ir kaip Feniksas prisikele is pelenu ir kad tvarkosi puikiai – greiciau jau atvirksciai – butent tai kad japonai tukstantmeciais neprarade savo tapatybes ir KALBOS butent tuo ir yra stiprus!

        Atsakyti
        • Pajūrietis says:
          6 mėn. ago

          Ir todėl, kad jie ne krikščionys. Kad laiku atsibudo ir sustabdė žiaurų krikščionybės skverbimąsi. Tarp šintoizmo ir mūsų lietuviško tikėjimo galima atrasti bendo. O budizmas, kurio įvairiausių krypčių yra daug, daug kam labiau yra filosofija, negu tikėjimas.

          Atsakyti
        • Kitas Praeivis says:
          6 mėn. ago

          To močiute

          Jūs vis nepataikote . Prie ko čia Hitleris ir Stalinas šioje diskusijoje.
          Perslaitykite iš naujo p. J. Vaiškūno straipsnį ir mano komentarus.

          Atsakyti
          • mociute says:
            6 mėn. ago

            ogi prie to, “Kitas praeivi” kad jus klaidingai pateikiate ir interpretuojate WW2 Tolimuose rytuose ivykius ir toliau tesdamas vis dar Lietuvoje uzsilaikiusi sovietini mela ir propoganda aplamai apie WW2 palaikant kremliui ir dar kai kam patogia versija o tikrasis sio karo Tolimuose rytuose siaubas vis dar laikoma paslaptyje net ir prabegus 75 metams po jo….
            Zinoma kad perskaiciau ne tik si puiku J.Vaiskuno straipsni bet ir kitus jo rasinius , o perskaicius kai kuriuos tamstos kliedesius atsiliepiau

  9. Pajūrietis says:
    6 mėn. ago

    Kitam praeiviui: Jūs , vadovaudamiesis (?); Lietuvių kalba (kodėl L didžioji?); Aš vaikams uždėjau tarptautinius vardus (vardo neįmanoma uždėti, taip lietuviai nesako); kad ateitį nebūtų problemų (kodėl su nosine?) ir t.t. Ne lietuvis čia rašo, oi, ne lietuvis… Pirmoji lietuviška knyga, deja, buvo skirta žiauria prievarta atgabentos religijos įtvirtinimui.

    Atsakyti
    • Kitas Praeivis says:
      6 mėn. ago

      Čia su jumis sutinku. Pirmoji spausdinta lietuviška knyga – tai krikčionybės skilimo produktas. Šiaip man labai keista , kad Nacionalinė biblioteka pavadinta Mažvydo vardu. Tai iš esmės hibridinio karo kareivis , priešingoje LDK pusėje. Nes tuometinės LKD dalis , kuri ribojosi su Prusija buvo Katalikiška , o ” Katekizmas ” priešingos religinės ideologijos skleidimo priemonė.
      ” Uždėti ” ar ” pavadinti ” ? Jūs bet kokiu atveju mano mintį supratote. Šiuolaikinė Lietuvių kalba susisteminta tik 19am pabaigoje 20 pradžioje. Na ir dabar man priekaištauti , tai juokinga. Aš nestudijavau lituanistikos . Prie bet kurio statiško lietuvio galima būtų prisikabinti dėl barbarizmų , smetimybių ar netaisiklingų veiksmažodžių vartojimo. Jei nuo to jums lengviau – teskite. Aš kasdien bendrauju 4 kalbom iš jų 2 visiškai netaisiiklingai , bet žmonės mane supranta ir problemų nemato. ß
      Ar ” Lietuvis ” ar ” ne” turėsite atlikti tyrimą.

      Atsakyti
      • Pajūrietis says:
        6 mėn. ago

        Darote daug grubių gramatikos klaidų, stengdamasis rašyti lietuviškai.

        Atsakyti
        • Kitas Praeivis says:
          6 mėn. ago

          Gali būti. Rašyba nėra stiprioji mano pusė.

          Atsakyti
          • Pajūrietis says:
            6 mėn. ago

            O kuri pusė stiprioji? Globalistinė?

          • Bartas says:
            6 mėn. ago

            Pajūrieti. Tamstos smūgis į paširdžius. Šaunu.

          • Kitas Praeivis says:
            6 mėn. ago

            Manykite kaip norite. Valgote bulves ir pomidorus kilusius iš Amerikos , spaudote klavišus kompiuteriu surinktu komunistinėje Kinijoje , valgote pusryčiams virtą dešrą pagamintą iš šaldytos Lenkiškos kiaulienos , naudojate lotynišką raidyną ir arabiškus skaičius , geriate arbatą iš Azijos, naudojatės internetu sukurtu JAV ir didelė tikimybė , kad naudojate elektrą iš Putino Rusijos. Jūs nemažesnis globalistas kaip ir aš. Arba rašykite “runomis ” ir mintis perduokite laužus kurendamas ant kalvų.

          • Aha says:
            6 mėn. ago

            Va čia tai į pievas….

          • Kęstutis says:
            6 mėn. ago

            Mes jums netrukdome nutautėti, nesikarščiuokite, bet jums atrodo, kad nutautėdamas gaunate-įgaunate kažkokių menamų pranašumų ir vis nerimstate čia save tikrindamas… Tai tikrinkitės į sveikatą, bet tas nuolatinis savo (buvusios) tautos menkinimas, tik parodo jūsų kaip asmenybės būties menkumą. Neįsivaizduoju kaip blogai, buduliškai jūs turėjote gyventi Lietuvoje, kad svetimoje pasijustumėte gerai??? Mano dabartiniai darbuotojai jaunimas, kai jų paklausi – ar važiuotumėt į užsienį dirbt – ar mes kokie durniai, kad važiuotume iš Lietuvos? Mano sūnėnas parvykęs iš Anglijos atostogų – na dar kokius metus, kitus kaip nors ištempsiu toje klounų saloje ir lėksiu namo paknopstom…

          • Kitas Praeivis says:
            6 mėn. ago

            To Kęstutis

            Buvau jūsų pasigedęs. Džiaugiuosi už kus , kad esate sveikas ir nuoširdžiai rūpynatės mano tautiškumo problemomis . Su pagarba .

          • mociute says:
            6 mėn. ago

            ne visi juk vartoja tamstos meniu:
            daugelis naudoja Danijoje ar Amerikoje pagamintus kompiuterius (o ypac ju programas), beje, ir po pasauli pasklide Lietuviai labai daug “nagus prikise” prie IT klestejimo…..
            Atgyvena – virta desra daugelis bent 30 metu i burna nedeje ir pirmenybe suteikia lietuvisku avizu kosei… pomidorai ir bulves jau daugiau nei 500 metu yra tape europietiskomis, t.y ir lietuviskomis.
            Lietuvoje yra daug populiaresne kava is Indonezijos, Lotynu Amerikos ar Afrikos o arbatai metos, kmynai, ciobreliai, ramuneles Lietuvoje tukstantmeciais auga…. energijos net ir elektros vis dar Nepriklausoma Saule dalina……
            O tamsta, kaip suprataau naudojante stebuklu – rusisku 12 kg sverianciu pamaskveje pagamintu “laptopu”, ar kaip kad tokios “genialios” mintys kyla???

          • Kitas Praeivis says:
            6 mėn. ago

            Taip , pagyvenusiems žmonėms košės puikus maistas , kaip problemos su dantimis. Aš nesijuokiu , juk ir pasensiu tikiuosi.
            Kas antrame savo komentare visus rusus prisimenate. Tur būt koks Ivanas ” skaniai ” į šoną ignybė jaunystėje , kad vis jų nepamirštate. Džiugu už jus.

          • mociute says:
            6 mėn. ago

            nuliudinsiu tamsta – neziurint kad esu isibegejusi 8 desimti, turiu beveik visu savo nuosavus dantis o ir kosiu nelabai megstu…..
            Turiu nemazai ivairiu tautybiu pazystamu ir draugu, tame tarpe ir rusu (tik jokiu budu ne homo sovieticus kuriems istorija prasidejo tik 1917-ais!), kurie yra puikus zmones todel nzinau is kur tiek tu mano komentaru apie rusus atkasete?
            Vargu, bau, ar kas nors galejo isdrysti man jaunysteje kazkaip dar “iznybti” ar pan. o ypac koks vepla ivanas – tokiu atveju kirmicius anam butu teke saujoje nesiotis……

  10. Vidinis Balsas says:
    6 mėn. ago

    O kodėl Tautininkų Lietuvoje lietuviški vardai buvo uždrausiti ? Kodėl net Lietuvos patrijotai vadinosi svetimais vardais ? Nei vieno Algirdo, nei vieno Gedimino, nei vieno Lietuviško vardo ???

    Atsakyti
    • Pajūrietis says:
      6 mėn. ago

      Kas ir kada uždraudė? Kokie ten dar patriJotai?

      Atsakyti
      • Vidinis Balsas says:
        6 mėn. ago

        Gal galit pateikti kokį pavyzdį iš Smetonos laikų, kas turėjo lietuvišką, šakninį, vardą ? Saugokime gimtąsias šaknis – ar Tautininkai saugojo ?

        Atsakyti
  11. Baugas says:
    6 mėn. ago

    Ačiū, Jonui, kad paskelbė šias gaires – pasirašau ir aš.
    Skaudu, kai 30 metų jau neprigulni esame, viešose erdvėse skamba anglosaksiška muzika su afroamerikietišku akcentu. Vaikštai prekybos centre, o čia skamba svetimakalbė muzika. Jautiesi, kaip okupuotoje šalyje. Įsijungi radijo imtuvą ir vėl skamba tik svetimos dainos. Eini gatve, o iškabose angliški verslų pavadinimai, nors tie verslai yra tik vietinės reikšmės ir toliau Kalabibiškio yra nežinomi. Tikrai laikas apginti mūsų kalbą ir įstatymu nustatyti, kad viešose vietose turi skambėti 80 nuošimčių lietuviškos muzikos. Iškabos turi būti tik lietuviškai perskaitomos ir suprantamos. Radijo stotis, televizijos laidas būtina įpareigoti populiarinti lietuviška muziką, kompozitorius ir atlikėjus.
    Negalime nutautėti – turime lietuvių kalba girdėti, matyti, rašyti ir skaityti.
    Čia Lietuva – ir tik čia lietuvių kalba.

    Atsakyti
    • Kvankstas says:
      6 mėn. ago

      “neprigulni esame”

      “Neprigulni”? Čia kuria kalba?

      Atsakyti
      • Kvankstas says:
        6 mėn. ago

        Lietuvių kalbos žodynas (lkz.lt)

        prigulnùs, -i̇̀ adj. (4)
        1. meilus, mielas: Mano bernelio prigulni̇̀ kalbelė Rod.
        2. prideramas, tinkamas.
        prigulniai̇̃ adv.: Anas prigulniai̇̃ kalba Rod.
        3. glaudžiai prigulęs.
        prigulniai̇̃ adv.: Leisk medį prigulniai̇̃, kad nebūtų plyšio Rod.

        Atsakyti
        • Baugas says:
          6 mėn. ago

          Ai, tik nereikia apsimesti, kad nesupratote apie ką čia kalbama.
          Aš rašiau ‘neprigulmi’, tačiau paspaudžiau ‘n’ vietoje ‘m’. Atsiprašau:-)
          Lietuvoje tarpukariu signatarai taip kalbėjo “neprigulmi arba liuosi esam”, tai reiškia nepriklausomi nuo kitų valstybių.

          Atsakyti
    • Bartas says:
      6 mėn. ago

      Aš jau esu kartą rašęs. Apie apsilankymą Kroatijoje (Horvatija). Mane buvo apėmusi “manija”. Rasti tokią viešą vietą, kur būtų grojama ne kroatiška muzika ar dainos. Niekur . Meluoju. Vienoje kavinėje, Makarskos kurorte, išgirdau tokią “mielą anglišką dainušką”. Tai buvo viena ir paskutinė vieta. Nei kitose kavinėse ar prekybvietėse to negirdėjau. Pagarba tokiai Tautai.

      Atsakyti
      • Pajūrietis says:
        6 mėn. ago

        Iš Jūsų pastebėjimų galima daryti išvadą, kad kroatai dar neturi taip vadinamo niašnl transleiter?

        Atsakyti
      • mociute says:
        6 mėn. ago

        ne tik Kroatijoje bet ir visoje Europoje sava muzika populiariausia o vokieciai, austrai yra taip ispopuliarine savo liaudeis muzika kad kasmet milijonai subega jos paiklausyti . Kas savaite vokieciu,austru,sveicaru TV rengia koncertus milziniskoms auditorijoms kur niekada nepamatysi tusciu vietu o renkasi ten istisos seimu kartos – seneliai kartu su anukais vaikais ir net proanukiais ir daznai visi kartu dainuoja vedant daina izymiems atlikejams.
        O Lietuviu dainos juk yra pasakiskai melodingos ir grazios….

        Atsakyti
    • - lkz.lt/?zodis says:
      6 mėn. ago

      neprigulingas,
      neprigulmė,
      neprigulmiai,
      neprigulmybė,
      neprigulmingai,
      neprigulmingas,
      neprigulmingumas,
      neprigulmystė,
      neprigulmus

      Atsakyti
  12. Vidinis Balsas says:
    6 mėn. ago

    Saugokime gimtąsias šaknis. Ar tai neturėtų būti Tautininkų šūkis ? Kur jie šiandien ? Kodėl slapstosi ? Ko bijo ?

    Atsakyti
    • Pajūrietis says:
      6 mėn. ago

      Tai tamsta ir kreipkitės į juos tiesiogiai – yra tokia partija! Centro partija jungiasi su tautininkais, sąrašą į Seimo rinkimus ves ponas Puteikis. Bus Centro partija -Tautininkai. Paskambinkite jiems, parašykite, pakvieskite arbatos su sausainiais.

      Atsakyti
  13. Romas says:
    6 mėn. ago

    Kiek ugnies ir prasmės šitame straipsnyje! Ir kiek gerų komentarų…
    Bet man rūpi padėkoti ir “Kitam Praeiviui” už kitokią nuomonę, už drąsą ją išsakyti tokioje aplinkoje. Nes be jo nebūtų tiek komentarų, tiek gerų minčių.
    Kitokia nuomonė visada naudinga, ji kaip vėjas palaukės medžiui, kurio šaknys daug galingesnės, gilesnės, nei augančio vidury miško.

    Atsakyti
    • mociute says:
      6 mėn. ago

      kad “Kitas praeivis” viesai issako savo nuomone ir taip sukelia diskusijas, yra pagirtina.
      Taciau pastovus jo zyzimas ir labai daznai netiesos skleidimas yra kaip kirvarpa kuri eda Lietuviu tautos savigarba.
      Primetamos nebutos kaltes, faktu iskraipyma&ect labai primena sovietines propogandos skleideju metodus.
      O tokiu “kirvarpu” deja, Lietuvoje apstu.

      Atsakyti
    • Kitas Praeivis says:
      6 mėn. ago

      Ačiū už komentarą. Mano tikslas ir buvo toks. Čia yra visiškai chamiškų ir neadekvačių žmonių , bet yra ir protingų ir inteligentiškų su kuriais malonu diskutuoti.

      Atsakyti
  14. Gediminas Martišius says:
    6 mėn. ago

    Nuostabūs apmąstymai, lygiaverčiai M. Daukšos “Postilės” prakalbai. Himnas gimtajai kalbai…

    Atsakyti
  15. Tvankstas says:
    6 mėn. ago

    Pagarba gerb. Jonui Vaiškūnui, tai ir mano mintys, kurias stengiuosi paversti darbais.

    Atsakyti
  16. Senis says:
    6 mėn. ago

    Teisingas pastebėjimas: “Jėgai ir prievartai atsispyrėme, o laisvės iššūkiui, atrodo, buvome ir esame nepasiruošę”. Deja, bet tai tiesa. Mūsų laukia dar daug darbo, kad pakeistume situaciją. O kiek to darbo liko tiksliau – parodys artėjantys rinkimai…

    Atsakyti
  17. Rimgaudas says:
    6 mėn. ago

    >>Senis
    Valstybė kuriama kiekvieną dieną, kiekvieną mėnesį, kiekvienus metus, kiekvieną šimtmetį, t. y. visą ląiką. Artėjantys rinkimai – tik pakeliui. Mūsiškiams su J. Vaiškūnu – sėkmės!

    Atsakyti
  18. Valstybingumas ir lietuvybė gaus baisų smūgį spalį... says:
    6 mėn. ago

    NS aktyvistas ,dažnai remiantis ne blaivų protą ir principus, bet tuo metu ant balno esančių autoritetų nuomonę, gerb. V Budnikas nemažai prisidėjo, kad prieš ,,lovio partijų’’ stiprias kariaunas spalio 11 d.nebūtų vieningos ONS oponentų koalicijos. Bet ,kalbant be politkorektiškumo, daugiausiai prie NS politinės savižudybės ir galimos koalicijos sužlugdymo prisidėjo NS pirmininkas, prof. V.R.
    Manau, jo atsistatydinimas bus per švelnus atpildas už nuo žemės atitrūkusią , subjektyvistinę ir vilkimosi įvykių uodegoje politiką.Tokios politikos pasekmes, manau, jau junta net pasekėjai partijos taryboje, liepą balsavę prieš koaliciją. Ji baigsis spalį politine naujokų galo pradžia…. Per švelnus todėl, kad taip ženkliai prisidėta peržengiant Nesugrįžtamumo tašką ( NT) valstybingumo irimo ( ir liberalglobalistų įsigalėjimo) kelyje.
    Pirm. pavad. V. Sinica, sprendžiant pagal jo teksto kontekstą ,nujaučia visišką NS pralaimėjimą spalio 11 d. Bet, sekdamas anūko partijos šulų nesavikritiškumo tradicijomis, visą kaltę, už savo kompanijos nuspėjamą krachą spalį, suverčia tik ONS nesąžiningiems mechanizmams….Jie , be abejo, STIPRIAI ir efektingai STŪMĖ mažiukus BEDUGNĖS link.
    Beje, stebiuosi, kad jis tekste taip ir nepriaugo iki profesoriaus tiesumo naudojant ONS apibrėžimą, o ne politkorektišką ,,fasadinės demokratijos’’ (FD) terminą. Paskutiniąją – literatūriškai aptakią formuluotę (arba ,,valdoma demokratija’‘) gal dar buvo racionalu naudoti senais senais ir atsargiais NVO ,,Kito pasirinkimo’’ laikais…Bet dabar , po V. R. solidaus analitinio veikalo ,,Opozicija Lietuvoje’’ idėjų paplitimo ir , ypač esant rinkimų finišo tiesiojoje, kalbėti rinkėjams mandagia polikorektiška kalba yra, manyčiau, prastas tonas jaunam ,režimui nuosekliai oponuojančios partijos, politikui. Kam , ypač daugiausiai savų lankomame tiesos.lt burbuliuke, kalbėti ne tiesiai ir atvirai? Ko vertas gydytojas, diagnozuojantis plaučių uždegimą (FD) vietoje plaučių vėžio (ONS) ir atitinkamai skiriantis gydymą?
    Pasirašę šviesuomenės bei piiečių būrio Raginimus telktis į bendrą rink. koaliciją tikėjosi prablaivinti Sąjūdžio vienybės ir telkimosi principo atsakiusį profesorių bei NS aktyvą, bet nuo savo teisumo ir ideologinės didybės apsvaigę NS vedliai kietakaktiškai nuvedė pavienį bendraminčių būrelį į spalio rinkimines mažiukų skerdynes ..lovio’’ partijų ir ONS tvirtovės naudai…
    Kartoju- profesorius dar balandžio mėnesį ,,Respublikoje’’ iš savo subjektyvistinės ..lempos’’ teigė, kad mažiukai,, dar nepribrendę vienijimuisi’’ ir šią savo dogmą sėkmingai indokrinavo partijos aktyvo daugumai. O juk pribrendimo poreikį kuždėjo tiek adekvatus protas, tiek Sajūdžio ,ar kitų, sėkmingai pasipriešinusių okupacijoms ar sistemoms, organizacijų ar judėjimų patirtis, tiek nuotaikos politinės tautos likučių tarpe. Bet profesorius girdėjo tik savo vidinį stiprų balsą, skatinusį nesidėti rinkimuose ,,vardan tos- Lietuvos’’ su ,,nesąjungininkais’’ ir panašiais nedorėliais. Balsą ,raginusį nesitepti koaliciniu bendradarbiavimu su antrarūšiais ONS oponentais ir geriau mirti rinkimuose skaisčiais ir tyrais…
    Šias tyrumo, nesiskaitymo su negailestinga politine tikrove padarinius, gerb. Romualdai, visi puikiai žinome jau dabar..Klaidingos NS vadovybės politikos išdava- laukianti liūdna- nulinė aritmetika spalio 11 d. tik apipavidalins ją juodu kaspinu…
    Adekvataus proto asmenims dabar , ko gero, lieka tik viena išeitis – pasirinkti ,turint tik mažytę trapią stebuklo viltį, klampiame žiauriame ONS ,,liūne’’ ir ,net žinant, kad NT fatališkai jau peržengtas, aikštingą, besiblaškantį, bet dar gyvybingą CP ,,širmį’‘. O juk galėjo NS ,,bėris’’ tapti ONS oponentų ,,kinkinio’’ patikimiausiu, aiškų ir tvirtą idėjinį stuburą turinčiu ,,žirgu’‘…Galėjo, o tapo pripučiamu guminiu kamikazde, pavieniui nesukėlusiu jokių problemų ONS architektams, užsakovams ir kumečiams…
    Gerb. Budnikui primenu, kad laiškais nagrinėti gyvų numirėlių – ,,lovio’’ partijų, ONS atraminių kolonų, svyrinėjimus, stumdynes ir rietynes ,besibrukant dosnaus ..lovio’’ kryptimi kryptimi , yra bepramiška. Vykdydamas politinės tautos likučių vilčių žlugimo nagrinėtojo- ,,baltojo metraštininko’’ – savanorišką misiją, rašau gyviems. Mažiukams iš susiskaldžiusios , bet dar gyvos (gerais kilniais norais) ONS oponentų stovyklos.O juodieji metraštininkai tegu rašo ONS suzombintiems lietuviakalbiams ir aprašinėja rinkimines orgijas ,,lovio’’ partijų’’ lageriuose…

    Atsakyti
    • Pajūrietis says:
      6 mėn. ago

      Yra ten perbėgelių, yra ten religinio fundamentalizmo, nėra ten Rusijos imperinės politikos kritikos, nėra ten valdančiųjų partijos kritikos, neturi jie jokios ateities su labai neaiškia politine linija, kurią, tarp kitko, lengvai galima atrasti, atidžiai paskaičius nuobodžiausius monologus, sukeliančius euforiją tam tikriems tipažams.

      Atsakyti
  19. mociute says:
    6 mėn. ago

    labai sauniai apie vardu vaikams suteikima (“uzdejima” pagal K.p.) yra pasakes Juozas Grusas savo pjeseje “Gintarine vila” kur A+A L.Zelciaus lupomis issakoma: “….vaiku vardai atspindi tevu prota….”

    Atsakyti
    • Mociutei pagarba! says:
      6 mėn. ago

      Mociutei pagarba… kaip prasmingai pasakyta….aciu!
      Turiu tokia svajone:
      kaip butu nuostabu jei lietuvos pilieciai savanoriskai pradetu
      sulenkintas pavardes keisti i grynas-svarias lietuviskas…
      tik svajone….

      Atsakyti
      • Pajūrietis says:
        6 mėn. ago

        Taip. Ir kad lietuvių kalbos mokytojai būtų gimtosios ir valstybinės kalbos puoselėtojai ir gynėjai. Neteko sutikti nė vieno lietuvių kalbos mokytojo (-jos) straipsnio, kuriame būtų pasakyta, kad gana stryt fūd, renoveišn, innoveišn, butikų ir šimtų kitų tokių kvailybių – tyčiojimosi iš lietuvių kalbos. Apie visokias kalbos komisijas ir inspekcija nėra ko ir kalbėti, nes […]. Tyli ir taip vadinama kūrybinė inteligentija. O gal tokios jau net ir nėra? Tik pavadinimas verslui? Patys aukščiausi nuo pačio ryto kartoja popjuleišn, popjuleišn, gyventojų, pasirodo, Lietuvoje neliko. O, varge, koks jų lygis, koks jų išsilavinimas…

        Atsakyti
        • vasionis says:
          6 mėn. ago

          Galingą giesmę lietuvių kalbai pradėjo Jonas Vaiškūnas. Juk Lietuvių kalba tikrai verta didžiausios pagarbos kaip visų indoeuropiečių istorijos saugotoja. Lietuviai, mums patikėtas toks lobis, o jūs anglų kalbos žargonybes popjuleišinat.
          Tai tūkstantmečių atmintis, kurią saugoti mums žmonija patikėjo. Mes už japonus neprastesni – juk tapome nugalėtojais net dviejų šimtmečių kare su kryžiuočių Europa ir totoriškai mongoliška Azija.

          Atsakyti
      • mociute says:
        6 mėn. ago

        Grazi jusu svajone…….
        Bet juk dar neperseniausiai apie Lietuvos Nepriklausomybes atkurima irgi net svajoti garsiai nedrysome – ir ka???
        Asmeniskai pazystu 2 tikrus brolius kuriu pavardes skirtingos: vienas su priesaga -kys o kitas , veliau gimes, jau -kevicius….
        O jeigu butu leidziama zmonems tikslu suzinoti savo tikraja kilme – laisvai “palaipioti” po savo geneologijos medzius, paaisketu kad is tu 38 000 000 lenku daugiau nei trecdalis yra prievarta nutautinti Lietuviai…..
        Mano abeji seneliai ir tevai Suvalku krasto Lietuviai 1941 pradzioje pagal Stalino-Hitlerio suokalbi buvo prievarta deportuoti i Stalino okupuota Lietuva o suauge 6 tevo seserys pasiliko tuometinese Hitlerio valdose, todel vien is savo gimines is tevo puses suskaiciavau per 50 naujai “iskeptu”, atseit,lenku nors istekeje buvo uz lietuviu o viena uz vokiecio taciau palikuonys absoliuciai visi paversti lenkais kadangi kitos galimybes jiems nebuvo suteikta…..

        Atsakyti
        • Kęstutis says:
          5 mėn. ago

          “https://www.bernardinai.lt/2016-02-24-ch-schiller-apie-puses-milijono-vokietijos-gyventoju-pavardes-yra-lietuviu-kilmes/” – tikriausiai tų vokiečių su lietuviškos kilmės pavardėmis gerokai daugiau…

          Atsakyti
          • mociute says:
            5 mėn. ago

            budama Lietuvoje labai megstu ziureti informatyvias ir idomias vokieciu TV laidas ir ne tik kurybinese ju grupese smezuoja tikrai daug lietuvisku ir net neiskraipytu pavardziu, kaip Naujokas, Tarutis Valaitis &t.t., jau nekalbant kad pacio Berlyno meras buvo Vovereitis…
            Idomu,kad lietuvaite ypatingai jau puse amziaus populiaria dainininke Lena Valaitis zino visa Europa o Lietuvoje ji iki siolei tabu?
            Beje, kaip ir daugybe kitu visame pasulyje puikiai zinomu Lietuviu nors jie patys visuomet ir visur pabrezdavo esantys Lietuviai!
            O juk 1981 Dubline vykusiame Eurovizijos konkurse kur Lenai iki 1 vietos pritruko tik 3 balsu, buvo paminetas ir Lietuvos vardas – pristatant tuometinei Vakaru Vokietijai atstovavusia Lena Valaitis jos prasymu buvo pamineta kad ji yra Vokietijos Lietuve (Germany Lithuanian)
            p.s 1981 Eurovizijos irasa galima susirasti YouTube pagalba.

          • Žemyna says:
            5 mėn. ago

            Puikią mintį iškėlėte –
            Gal verta Vikipedijoje užvesti tokį skyrelį – pradžioje bent tik pasaulyje žinomų išeivių pavardžių sąrašą, nurodant, kokioje srityje veikia/veikė (operos solistas, mokslininkas). Paraginti ir kitų šalių išeivius prisijungti, o kas gali – ne tik pavardę, bet ir kitų duomenų pateikti? Jei tik to asmens dar nėra Lietuvių enciklopedijoje, tai bent pradžią padarytumėte, bent jo pavardę įrašytumėte, o vėliau gal atsirastų, kas apie jį daugiau žino. .

  20. Adeimantas says:
    5 mėn. ago

    Suprantu,
    Mano proteviu istorija panasi…
    Bet mes vistiek isgyvenom…
    Taigi siulau lietuviams:
    Jei zmonos nepriestarauja,
    Daugikintes Kaip Triusiai,
    Atgaivinkit Lietuviskas Pavardes
    Ir Vardus
    Nelaukit ismaldos is valdzios,
    Kurkit savo gerove Kaip ismanote,
    nes siandien turite Laisve…
    Tausokit savo kalba,
    Gerbkite protevius,nes
    Jie yra gyvi ir alsuoja jusu kunuose,
    Ir bus gyvi jusu vaiku kunuose
    Nes jie niekad jusu neapleido
    Ir yra dalis siandieninio gyvenimo,
    Mes esam tik tesinys musu garbingos
    Praeities…
    Kai Tauta tai supras jos dvasia atgims
    Ateities Gyvatai…

    Atsakyti
    • Galimybė ...Žemėje, daugintis, yra tikra says:
      5 mėn. ago

      Tikrai paskata įdomi, svari;
      nors ne tiek svarbi, bet priklausoma: nuo maisto kokybės. Žodžiu, žodžiais sutvirtint valstybinę santvarką, asmeninių ūkių atsargas, ir – d a u g i n t i s nepamiršt. Kad neišmirt.
      Tada ir dvasios palaikymas, sava malda, dievų globa. Mūsų Dievų.

      Atsakyti
    • Žemyna says:
      5 mėn. ago

      Mūsų gatvėje gyvenusi šeima po savęs 18 vaikų paliko!
      Nežinau, ar jų kas nors dar gyvas, nes vyresni už mane buvo. Kažin, ar jie pasekė tėvelių pavyzdžiu?

      Atsakyti
  21. Vidinis Balsas says:
    5 mėn. ago

    Mano vadrdas visiškai lietuviškas. Kažkada bandžiau trumpinti, prastinti,kad svetimiems būtų lengviau. Ne, ne, sako, pilnas labai gerai. Jiems patinka savitumas. Juk visos Euroos pirminė kalba, kažkada buvo Lietuvių. Jaučią savastį.

    Atsakyti
    • Žemyna says:
      5 mėn. ago

      Jei jis labai ilgas, tikriausiai pagerintas slaviška priesaga, kartais ir dviguba. Jos atsisakius, pavardės atgaus savo tikrąjį ,,cinkelį”!

      Atsakyti
      • Vidinis Balsas says:
        5 mėn. ago

        Dovanokit, nesuprantu. Apie ką čia ? Ačiū.

        Atsakyti
      • Vidinis Balsas says:
        5 mėn. ago

        Ne pavardė, mano vardas Gediminas. Pagerinkit svaviška priesaga. Visiška tvartelio vatagalvių paranoja ?

        Atsakyti
        • Žemyna says:
          5 mėn. ago

          Ačiū, visada malonu su pagarbiu žmogumi bendrauti.
          Galvojau, jog apie pavardę rašote. Suklydau.

          Atsakyti
          • Vidinis Balsas says:
            5 mėn. ago

            Nieko tokio. Gerai suprantu. Kai visur ” Rusai puola ” – galva nedirba.

        • mociute says:
          5 mėn. ago

          “balse vidinis”, panasu kad tamstai labiau tiktu koks nors vasilijus ar tadeuusas…..sitie tamstai labiau pritiktu o ir trumpinasi be problemu…….
          Kai kas netgi musu kunigaiksciu – karaliu vardus sugeba labai “imantriai” patrumpinti : Olgierd, Wytowt (Wytold) Giedzmin. Jagiela…. ir dar ant “L” slaviska ikypia “palka” uzmeta……

          Atsakyti
  22. mociute says:
    5 mėn. ago

    budama Lietuvoje labai megstu ziureti informatyvias ir idomias vokieciu TV laidas ir ne tik kurybinese ju grupese smezuoja tikrai daug lietuvisku ir net neiskraipytu pavardziu, kaip Naujokas, Tarutis Valaitis &t.t., jau nekalbant kad pacio Berlyno meras buvo Vovereitis…
    Idomu,kad lietuvaite ypatingai jau puse amziaus populiaria dainininke Lena Valaitis zino visa Europa o Lietuvoje ji iki siolei tabu?
    Beje, kaip ir daugybe kitu visame pasulyje puikiai zinomu Lietuviu nors jie patys visuomet ir visur pabrezdavo esantys Lietuviai!
    O juk 1981 Dubline vykusiame Eurovizijos konkurse kur Lenai iki 1 vietos pritruko tik 3 balsu, buvo paminetas ir Lietuvos vardas – pristatant tuometinei Vakaru Vokietijai atstovavusia Lena Valaitis jos prasymu buvo pamineta kad ji yra Vokietijos Lietuve (Germany Lithuanian)
    p.s 1981 Eurovizijos irasa galima susirasti YouTube pagalba.

    Atsakyti
  23. Jie nusprendė rimčiau saugoti? - says:
    5 mėn. ago

    Kaip supratau,
    RYTOJ šveicarai balsuos dėl išėjimo iš Šengeno erdvės.
    Jau sotūs?

    Atsakyti
  24. Šiaip says:
    5 mėn. ago

    Viskas tiesa, negali ginčytis… bet labai vienpusiška. Juk niekas nesiginčija, kad augalas klestėtų, jis turi būti laistomas, bet labai didelio išmanymo irgi nereikia, kad supratumei, jog perlaistytas augalas supūva. Taip ir su tuo saugojimu: kaip jūs atskiriate, nuo kurio saugojimo kalba vęša, o nuo kurio pūva? Man įspūdis susidaro, kad jūsų saugojimas dažnai puvėkais neša, o kadangi dauguma lietuvių gana išmintingi, jūsų idėjos jų sielų nepaliečia. Bet bjauriausia tai, kad jūs (turiu galvoje ne asmeniškai, o jūsų bendraminčius) tuos, kurie būtent šį klausimą kelia (kur saugojimas, o kur žala), puolate bjauriau nei akivaizdžius lietuvybės priešus. Deja… todėl ir visas jūsų tekstas apskritai nieko vertas, o pastangos, kad ir kokios skaidrios bei geranoriškos, vis dėlto yra bergždžios ir atstumiančios.

    Atsakyti
    • Bartas says:
      5 mėn. ago

      Manau, Tamsta , reiktų parašyti “vertą” dėmesio straipsnį. Iš tokio trumpo minčių išdėstymo sunku suprasti .

      Atsakyti
    • Pajūrietis says:
      5 mėn. ago

      Klausimas, skirtas ŠIAIP: kas gi čia „perlaistyta“, jei ant kiekvieno kampo angliški užrašai, jei LRT radijo vedėjų kalba knibžda svetimybėmis, o anonsų (kas tai?) metu skamba beveik tik angliškos dainelės (kniaukimas, nes ką ten gali suprasti)? Jei tamstos nė kiek nejaudina stryt fūd milžiniškomis raidėmis ir gatvės maistas mažytėmis pačioje apačioje, tai okei, gud lak.

      Atsakyti
  25. Žemyna says:
    5 mėn. ago

    Akad. Romualdas Grigas
    ,,Unikali kūrinija, kurią reikia pamatyti”
    – respublika.lt/lt/naujienos/kultura/kulturos_naujienos/unikali_kurinija_kuria_reikia_pamatyti/

    Atsakyti
    • Žemyna says:
      5 mėn. ago

      atidarykite
      – respublika.lt/uploads/img/catalog/1/photo_1_52851459.jpg
      ir padidinkite, kiek ekranas leidžia. Širdis neliks abejinga

      Atsakyti
  26. vasionis says:
    5 mėn. ago

    Kodėl edukacija, o ne švietimas ar mokymas bei ugdymas? Kodėl komunikacija, o ne bendravimas, santykiai ir ryšiai? Kodėl motyvacija, o ne paskatinimas? ir t.t. Atsirado vėl nauja “polonizatorystės” banga, kai vėl nugirdę užsienietiškai bile kitoniškai skambantį žodį vėl vartome ir laužome liežuvį. Mes jau XVIII amžiuje išgyvenome kalbos svetimybės “pagražinimus”. Atsimenat? – “Broma atverta ing viečnastį”, kur tikrai lietuviškas beliko tik “ing”, o “atverta” išliko vien todėl, kad sutapo su lenkišku “otvarta”. Ar bandėte skaityti 1863 metų sukilėlių atsišaukimus atseit lietuviškus? Kokių makaronybių ten prikrauta.
    Dabar ir vėl griebiame bet kokį atseit “tarptautinį” žodį ir kišame, kad tik keistume gyvą lietuvišką. Pradėkime gėdinti šiukšlininkus ir atlietuvinėti niekuo nekaltus mūsų gyvakalbės žodžius.

    Atsakyti
    • mociute says:
      5 mėn. ago

      tikriausiai todel kad anglu kalboje yra toks zodis educate – lavinti, mokyti ir is jo isvestinis education (issi)lavinimas, mokymas ar educational – mokomasis,,mokymo…..ir t.t.t.t.t…….
      Netgi gimininga vokieciu kalba turi savo lernen ir visas is jo istekancias formas o stai seniausiai Europoje – lietuviu kalbai turinciai ypatingai turtinga zodyna kazkam labai knieti prikaisioti tokiu vogtu “perlu”……
      Kazkada Lietuvoje budavo Mokytoju seminarijos o ne “edukaciniai” universitetai bet mokytojus ruose kur kas kokybiskesnius….
      Kad paslepti broka vien iskabas pakeisti nepakanka….

      Atsakyti
    • Pajūrietis says:
      5 mėn. ago

      Tik švietimas, mokymas, ugdymas ir pan., o ne edukacinis koučerių samitas renovuotų inovatyvių hospisų klasteryje.

      Atsakyti
      • vasionis says:
        5 mėn. ago

        Šaunuolis Pajūrieti. Šį sakinį reikėtų atspausdinti ir priklijuoti prie gėdos stulpo, kad žmonės praeidami krūpteltų ir susigėstų. Tokia gali būti mūsų ateitis, jeigu toliau kvailiosime.
        Beje, mūsų vaikai iš savo motinų gauna didelę dovaną – lietuvių kalbą, kurios dėka išsiugdo lankstesnį mąstymą, taigi nuo mažumės jie moka žaisti kaip “šachmatininkai”, kiti dėl savo kalbų skurdumo tik “šaškininkai”.
        O didžiausia dovana savo vaikui būtų lietuviškas vardas, kurį gimimo dieną jis “atsinešė”. Tokiu būdu jis gautų savo tikrąjį kodą, iš kurio žinotų, ką jis gali, kam gabus dėl tądien veikusių galių ar energetinių srautų, o kas jam nedera. Tautiniai vardai – tai dar vienas senųjų žynių nuostabus palikimas ir pagalba.

        Atsakyti
  27. mykolas says:
    5 mėn. ago

    Perskaičiau, ką parašė autorius Jonas, perskaičiau atsiliepimus ir didis džiaugsmas mane apėmė.Kad nei vienas iš Jūsų neužsiminė, kad jau laikas lenkiškai melstis pradėti mokytis…

    Atsakyti
  28. Astronomas geofizikas inž. Romualdas Zubinas says:
    5 mėn. ago

    Indų išminčius MAHATMA GANDIS ANTANUI POŠKAI yra pasakęs : LIETUVIŲ KALBA SENESNĖ UŽ SANSKRITĄ!!! Anot šaltinių, Indų aukščiausiam dievui BRAHMAI per 96 000 metų ! TAD LIETUVIŲ KALBAI JAU PER 100 000 metų!
    Ir tai nieko nuostabaus?! Juk LIETUVIŲ KALBOS DĖKA YRA ĮMINTAS SENIAUSIAS ŽEMĖJE ŠALTINIS ” ŠUMERŲ KARALIŲ SĄRAŠAS” KURIAM JAU 450 000 metų!!!
    :

    Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Kiti Straipsniai

J. Survilaitė. Lietuvės išeivės Šveicarijoje: Elena Gerutienė

J. Survilaitė. Lietuvės išeivės Šveicarijoje: Elena Gerutienė

2021 03 05
Alkas.lt koliažas

M. Tamošiūnas. Gražūs priesaikos žodžiai, o darbai?

2021 03 04
Mindaugas Puidokas | Alkas.lt, J. Vaiškūno nuotr.

M. Puidokas. Referendumas dėl Stambulo konvencijos būtinas

2021 03 04
Ką mums žada E. Dobrovolskos rengiamas Tautinių mažumų įstatymas

Ką mums žada E. Dobrovolskos rengiamas Tautinių mažumų įstatymas

2021 03 01
V. Jakubonis. Vyskupui Motiejui Valančiui 220 metų

V. Jakubonis. Vyskupui Motiejui Valančiui 220 metų

2021 02 27
Kovo 11-osios eitynės 2018 m. | Rengėjų nuotr.

D. Tarailienė. Laisvė nuodėmei

2021 02 24
V. Bukaitė. P. Klimas Lietuvių konferencijoje: rengėjas, dalyvis, metraštininkas

V. Bukaitė. P. Klimas Lietuvių konferencijoje: rengėjas, dalyvis, metraštininkas

2021 02 23
Petrui Klimui – 130

Petrui Klimui – 130

2021 02 23
Dovilas Petkus | Alkas.lt, J. Vaiškūno nuotr.

D. Petkus. Kaip „Laisvės“ partija Lietuvą „išdūrė“

2021 02 23
dr. Algimantas Matulevičius | lrs.lt, O. Posaškovos nuotr.

A. Matulevičius. Šventės ir kasdienybė

2021 02 18
Rodyti daugiau

Naujienos

Sapiegų parko architektūriniam konkursui pateiktas vienas projektas
Lietuvoje

Sapiegų parko architektūriniam konkursui pateiktas vienas projektas

2021 03 05
Egzaminų baimė. Kaip ją įveikti?
Lietuvoje

Ministrės ir mokyklų vadovų susitikimuose – pasiruošimas brandos egzaminams

2021 03 05
Lietuvos Respublikos Vyriausybė | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.
Lietuvoje

Seimo nariai, Kauno ir Alytaus regionų merai kreipėsi į Vyriausybę dėl kelio Kaunas–Alytus) rekonstrukcijos

2021 03 05
Aplinkos ministro pokalbiuose – apsaugos nuo korupcijos priemonės
Gamta ir ekologija

Aplinkosaugininkų pagalbininkams siūloma suteikti daugiau įgaliojimų

2021 03 05
Kiek kainuoja maisto gaminiai prekybos tinklų parduotuvėse?
Lietuvoje

Rengiami siūlymai dėl švietimo pagalbos specialistų atlyginimų didinimo

2021 03 05
Gitanas Nausėda | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.
Lietuvoje

Prezidentas: vystomojo bendradarbiavimo politikai Lietuvoje reikalingi pokyčiai

2021 03 05
„Kino pavasaris“ savivaldybėje
Kultūra

„Kino pavasaris“ mėnesiui įsikūrė savivaldybėje

2021 03 05
Vasarį daugiausia pranešimų aplinkosaugininkai gavo apie įvykius su laukiniais gyvūnais
Gamta ir ekologija

Vasarį daugiausia pranešimų aplinkosaugininkai gavo apie įvykius su laukiniais gyvūnais

2021 03 05


SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Svajonė apie M. Tamošiūnas. Gražūs priesaikos žodžiai, o darbai?
  • Didysis šeimos gynimo maršras apie D. Norkūnas. Kam reikia Stambulo konvencijos (video)
  • Atgimimai apie Piliečių reikavimas nušalinti Žmogaus teisių komiteto pirmininką susilaukė NS palaikymo
  • Astronomas, geofizikas 41-jų tremtinys inž. Romualdas Zubinas apie Senovinių medžių liekanos padėjo atskleisti Žemės orų lūžį prieš 42 tūkstančius metų (video)

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Sapiegų parko architektūriniam konkursui pateiktas vienas projektas
  • Ministrės ir mokyklų vadovų susitikimuose – pasiruošimas brandos egzaminams
  • Seimo nariai, Kauno ir Alytaus regionų merai kreipėsi į Vyriausybę dėl kelio Kaunas–Alytus) rekonstrukcijos
  • Aplinkosaugininkų pagalbininkams siūloma suteikti daugiau įgaliojimų

Skaitomiausi straipsniai

  • Č. Iškauskas. Žydai – bolševikų tarnyboje peržiūrėta: 1272; komentarų: 14
  • Grupė visuomenininkų reikalauja stabdyti propagandinius išpuolius priešinančius tautines mažumas ir lietuvius peržiūrėta: 1188; komentarų: 17
  • R. Karbauskis. Ar tradicinės šeimos gynimas bus pripažintas nusikaltimu? (video) peržiūrėta: 917; komentarų: 49
  • M. Kundrotas. Nužmoginimas ir nužmogėjimas. Ką pasakė Artūras Žukauskas? peržiūrėta: Array; komentarų: 24
  • M. Kundrotas. Nužmoginimas ir nužmogėjimas. Ką pasakė Artūras Žukauskas? peržiūrėta: Array; komentarų: 24
  • V. Valiušaitis. Išdrįsti atsistoti prieš Legioną peržiūrėta: 500; komentarų: 7

Artimiausi renginiai

  1. Rasos

    2021-06-23 08:00 - 2021-06-24 17:00

Žiūrėti visus Renginiai

Kiti Straipsniai

J. Survilaitė. Lietuvės išeivės Šveicarijoje: Elena Gerutienė

by Kristina Aleknaitė
2021 03 05
1
J. Survilaitė. Lietuvės išeivės Šveicarijoje: Elena Gerutienė

Mėtoma tarp kontinentų. Pabėgus ir deportuota. Ramstaisi likimo ramentais. Vis dar gyva, dar neparduota. (J. S. eil. „Lietuvė“) Kai pasilikau...

Skaityti toliau

M. Tamošiūnas. Gražūs priesaikos žodžiai, o darbai?

by Jonas Vaiškūnas
2021 03 04
7
Alkas.lt koliažas

Rimti, dalykiški pokalbiai vyksta prie „Žalgirio nacionalinio pasipriešinimo judėjimo apskritojo stalo“. Pastarąjį kartą buvo aptariamos naujosios valdančiosios koalicijos teisingumo ministrės...

Skaityti toliau

M. Puidokas. Referendumas dėl Stambulo konvencijos būtinas

by daiva
2021 03 04
0
Mindaugas Puidokas | Alkas.lt, J. Vaiškūno nuotr.

Visuomenėje kilusios aštrios diskusijos apie Stambulo konvencijos ratifikavimą parodė, kad abi pusės – UŽ ir PRIEŠ – turi savo nuomonę...

Skaityti toliau

Naujausios pastabos

  • Svajonė apie M. Tamošiūnas. Gražūs priesaikos žodžiai, o darbai?
  • Didysis šeimos gynimo maršras apie D. Norkūnas. Kam reikia Stambulo konvencijos (video)
  • Atgimimai apie Piliečių reikavimas nušalinti Žmogaus teisių komiteto pirmininką susilaukė NS palaikymo
  • Astronomas, geofizikas 41-jų tremtinys inž. Romualdas Zubinas apie Senovinių medžių liekanos padėjo atskleisti Žemės orų lūžį prieš 42 tūkstančius metų (video)
  • Pajūrietis apie V. Valiušaitis. Išdrįsti atsistoti prieš Legioną
Kitas straipsnis
Automobilių nutempimas | vilnius.lt S. Žiūros nuotr.

Kuo arčiau namų automobilį įsprausti besistengiantys vairuotojai gali sulaukti rimtų nemalonumų.

srtfondas Init

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | Visi rašiniai
Pradžia

 

Darbo skelbimai

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Apie Alkas.lt
  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai