Pirmadienis, 20 kovo, 2023
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Kultūra Etninė kultūra

J. Vaiškūnas. Didžiausios Kalėdų dovanos – mūsų papročiai ir mūsų kalba

Jonas Vaiškūnas, www.alkas.lt
2015-12-24 14:57:24
109
Vėlinių ugnys | A. Valūno nuotr.

Vėlinių ugnys | A. Valūno nuotr.

Pačios didžiausios Kalėdų dovanos tekusios mums – mūsų papročiai ir mūsų kalba paveldėta iš protėvių. Priimkime jas, gyvenkime su jomis ir jos suteiks mūsų gyvenimui prasmę, įkvėps galių kelionėje į tikslą, pripildys gyvybės dvasios mūsų būtį čia ir, gal būt, net anapus.

Šventinis laikas nuo Kalėdų iki sausio 6 d. nuo seno vadinamas „tarpušvenčiais“, „tarpukalėdžiais“ arba „šventvakariais“. Šiuo laiku dienos ir nakties trukmė beveik nesikeičia. Atrodo, kad Saulė „sustoja“. Tuo metu ir žmogus turi sustoti, atidėti kasdienius darbus ir apmąstyti savo gyvenimą. Saulė sugrįžta ir pradeda sukti dar vieną metų ratą, bet, kad Saulė sugrįžtų mums, kad ateinantys metai būtų Nauji – privalome pasistengti mes patys.

Pasaulis yra toks koks jis yra mūsų viduje. Bėdos kaupiasi, daiktai dyla, mes silpstame ir senstame. Nei mirties, nei blogio išnaikinti nesame pajėgūs. Bet galime apvalyti ir sustyguoti savąją dvasią. Ir tą turime padaryti mes patys drąsiai žengdami į susitikimą su savo sielos gelmėmis – iš kurių į mus žvelgia mirusiųjų vėlės ir kuriose glūdi atsakomybė už mūsų pragyventus metus bei nenuspėjamą ateitį.

Pasaulio atsinaujinimas didžiąja dalimi priklauso nuo mūsų santykio su protėvių vėlėmis. Juk mūsų gyvenimas tik akimirka tarp praeities, kurios jau nėra ir ateities, kurios dar nėra. Tuo tarpu, praeitis niekur nedingo. Ji skleidžiasi per visą žmogiškąją kūriniją, kurią užgimę paveldime iš visų prieš tai gyvenusiųjų. Ir kalbasi jie su mumis per brangųjį paveldą – per daiktus ir papročius, per žodžius ir vėliavas, per ugnį ir vandenį, per medžius ir žvaigždes, per gyvulius ir paukščius – seniausia kalba…

Pasaulis užpildytas vėlių kūrybos. Per ją visų laikų vėlės supa mus savo rūpesčiu ir linki mums gero. O mes savo gyvenimais bandome jungti praeitį su dabartimi. Perduodami jos išmintį ateičiai.

Kūčių – Kalėdų – Naujųjų metų šventiniame laike užkoduotas kelias į dvasinį atsinaujinimą. Jis liudija, kad ryšius su naujam gyvenimui įgalinančiomis galiomis, galime atkurti burdami ir apeiginiais veiksmais vienydami savo ir šeimos (Kūčios), giminės ir bendruomenės (Kalėdos), tautos ir Valstybės (Naujieji metai) esančiųjų ir išėjusiųjų pajėgas.

Ir štai vėl esame Kalėdinėje šventovėje. Vėl kuriame ir buriame naujas viltis ir naujus lūkesčius. Naujametinis mitas vis dar veikia. Jis varo mus gyvenimo ratu, primindamas neatiduotas skolas, neparašytas ataskaitas, sugrąžindamas mūsų dėmesį artimiesiems ir draugams, siūlydamas atramos tašką mūsų ateities lūkesčiams ir siekiams.

Atsigręžkime į tai kas mus sieja ir vėl patirsime tikras žemės ir dangaus dovanas.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. E. Plioplienė. Kalėdų Senelis – mūsų ar ne mūsų?
  2. J. Vaiškūnas. Kalėdų supratimai
  3. J. Vaiškūnas. Tepražysta Kalėdų rožė
  4. J. Vaiškūnas. Ar Kirkilo delegacija Lenkijoje užstatys mūsų žemę, kalbą ir valstybę? (video)
  5. Lietuviški Kalėdų papročiai
  6. J. Vaiškūnas. Kas slypi po Kalėdų Senio kauke? (I)
  7. J. Vaiškūnas. Kas slypi po Kalėdų Senio kauke? (II)
  8. Tarmės – mūsų motinų kalba
  9. J. Vaiškūnas. Ką iš tikrųjų įkūnija Užgavėnių Morė?
  10. J. Vaiškūnas ir D. Razauskas apie žiemos saulėgrįžos dvasinius slėpinius (audio)
  11. J. Vaiškūnas. Rytietiški Trys Karaliai ar baltiška Krikštų šventė?
  12. J.Vaiškūnas. Piktnaudžiavimas svetimžodžiais žlugdo gimtąją kalbą
  13. J. Vaiškūnas. Pusiaužiemis
  14. J. Vaiškūnas. Vėlinių dvasia
  15. J. Vaiškūnas. Su Žvaigždžių diena!

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 109

  1. tikras lietuvis says:
    7 metai ago

    Žodis Kalėdos reiškia Kristaus, t.y. pateptojo, mišios.
    Todėl visiškai atmestinas.
    Dera šitą laiką pradėti Kūčiomis, išskirtinai lietuviška švente, o tolesnės dienos – Saulės sugrįžimo šventė, arba saulėgrįža.

    Atsakyti
    • daiva says:
      7 metai ago

      Netiesa.

      Atsakyti
      • Bartas says:
        7 metai ago

        O tada klausimas. Kur TIESA?

        Atsakyti
        • lyvis says:
          7 metai ago

          Kučios tai dvilikto žuvies zodiako šventė ir po žuvies prasideda naujas zodiakų ratas t y Kalėdos nuo žodžio kelmas trečio luomo t y dviskaita trečio luomo vandenio ir pirmas zodiakas avinas. lyvis

          Atsakyti
          • Lamatas says:
            7 metai ago

            Kaladė ir tiek..blogybių surinkimui

          • tikras lietuvis says:
            7 metai ago

            Kokia kaladė?

          • Perkūno Paukštis says:
            7 metai ago

            Kitaip Blukis.

          • tikras lietuvis says:
            7 metai ago

            Betgi ana būna tampoma per žiemos pabaigtuves? 🙂

          • Perkūno Paukštis says:
            7 metai ago

            Ta apeiga tokia prasminga, kad verta ir dažniau – tiesiog sielai…
            O Dievai švenčiausi, kaip aš pasiilgau Saulėto pavasario

          • lyvis says:
            7 metai ago

            Citrono nusišnekėjimai. lyvis

          • lyvis says:
            7 metai ago

            Tai taikyta Lamatui. lyvis

      • tikras lietuvis says:
        7 metai ago

        Na na, mergele, :), tai dėstyk savo versiją?
        Ar turi ką pasakyti? 🙂

        Atsakyti
        • Juozas says:
          7 metai ago

          Ar jau visai pablūūūdot taip komentuodami GENIALIAI pavadintą straipsnį?!

          Vien dėl antraštės, jos paveiktas sakau – nagi, nulipkite nuo savo proto Olimpų/Everestų aukštumų, paprastam mirtingajam nepasiekiamų, net nesuprantamų, nesuvokiamų….nulipkite griešnon žemėn, pas mus – eilinius, neapdovanotus tokiais sugebėjimais, na, – pas runkelius… bent šventėms, bent dienai…

          Atsakyti
          • tikras lietuvis says:
            7 metai ago

            Prašom detaliau apie genialumą ir apie jus, runkelius. 🙂

  2. tikras lietuvis says:
    7 metai ago

    Manau, kad kryžiuočiai dar yra skolingi Lietuvai už baisiausias piktadarybes, dėl ko net neatsiprašė ir, negavę įeiti per duris, įlindo per rakto skylutę.

    Atsakyti
    • Lamatas says:
      7 metai ago

      Bet pirmi pabėgo iš katalikybes ir tapo protestantais.juokdariai bet labai nuodemingi

      Atsakyti
  3. Ženklas says:
    7 metai ago

    Tiesa pas istoriką Tomą Baranauską : žodį Kalėdos turi ir vartoja tik trys tautos Europoje,- lietuviai, baltarusiai ir bulgarai (trakai). Tai itin senas žodis, dar iš tų laikų, kai apie dievo Jahvės sūnų su mirtingaja Jėzusiuką nė Lietuvoj, nė Palestinoj niekas nieko negirdėjo.

    Atsakyti
    • tikras lietuvis says:
      7 metai ago

      Niekus šneki:
      Citata: “Anglų kalbos Christmas kilęs iš senosios anglų kalbos Cristes mæsse – „Kristaus mišios“.
      https://lt.wikipedia.org/wiki/Kalėdos
      Kalėdas švenčia visi krikščionys.

      Atsakyti
      • tikras lietuvis says:
        7 metai ago

        Citata: “KŪČIOS – ATVIRIAUSIAI POMIRTINĮ PASAULĮ PAGERBIANTI LIETUVIŠKA ŠVENTĖ
        http://www.bernardinai.lt/index.php/straipsnis/2014-12-20-kucios-atviriausiai-pomirtini-pasauli-pagerbianti-lietuviska-svente/125592
        Citata: “Kūčios Lietuvoje yra išskirtinai svarbi šeimos šventė”
        http://www.sveikaszmogus.lt/GYVENIMO_BUDAS-6773
        Citata: “Kūčios yra svarbiausia mūsų tautos šventė, skirta ŠEIMOS SUTVIRTINIMUI. Todėl Kūčias lietuviai kelis tūkstančius metų švęsdavo išskirtinai savo šeimoje, nevaikščiodami į svečius ir svečių į savo namus nesikviesdami. Tradiciniai būdavo kūtojama, kūtavojama (kurstoma ir globojama) ugnis, negaminami ant ugnies valgiai, bet buriama, dainuojama, žaidžiami įvairūs žaidimai šeimoje, klausomasi senolių atsiminimų, pasakojimų, pamokymų. Aš pats atsimenu, kaip mano diedukai mane mokė įvairių tautinių dainuojamų ar šokamų žaidimų, kuriuos galėdavau rodyti Kalėdų seneliui.
        Kalėdos tai kitokia šventė, atsiradusi po to, kai Lietuva tapo apkrikštyta.
        TRADICINĖ LIETUVIŠKA KŪČIA
        Nuo senų senovės ant kūčių stalo pagrindinis valgis buvo KŪČIA (kutia, kutinys, kūtelė. Atsiradusi nuo žodžio – kūtoti, kūtavoti, tai yra saugoti, globoti), gaminama iš grūdų, kai kuriose Lietuvos vietose vėlesniais laikais iš grucės (perlinių kruopų), dar anksčiau iš grūdų, pupų, žirnių, aguonų, pasaldintų medumi ir skirtas pavaišinti į puotą pakviestoms protėvių vėlėms.
        Tai aukos patiekalas, valgomas pačių aukotojų.
        Ankstyviausias šaltinis, kuriame buvo paminėtos lietuvių švenčiamos Kūčios, tai Volfenbiutelio Postilė – prie 1573 m. sudarytas lietuviškų pamokslų rinkinys, XIX a. pabaigoje surastas Vokietijoje, Volfenbiutelio miesto bibliotekoje. Šaltinyje kalbama apie tai, kad lietuviai buria “su kūčiomis, su žirniais, grūdais, maišytais su medumi, norėdami apsiginti nuo velnių ir perkūno”.
        Tai paliudija ir M. Pretorijus, sakydamas: “Kūčių vakarą lietuviai visų gyvulių tvartuose barsto žirnių ir grūdų, kad gerai sektųsi auginti gyvulius. Kalėdų dieną, eidami į bažnyčią, pasiima žirnių ir grūdų, o, grįžę namo, atiduoda žąsims ir vištoms”. Grūdai ir žirniai – labai svarbi Kūčios sudėtinė dalis. Kalėdos – tai bažnytinė šventė, o Kūčios – namų šventė, tiksliau net ne šventė, o pasiruošimas šventam vakarui, ritualinei vakarienei, kurios svarbiausias patiekalas yra KŪČIA”.
        https://www.facebook.com/kurortoradijas/posts/10205912483114691
        Citata: “Kūčios yra viena esminių lietuvių švenčių, nepakitusių nuo senų laikų. Pasak etnologės Eglės Plioplienės, Kūčios yra žemdirbių šventė, tai Saulės sugrįžimas, naujo ciklo pradžia”.
        http://www.ve.lt/naujienos/laisvalaikis/ivairybes/tradiciniai-kuciu-patiekalai-1422751/

        Atsakyti
        • Žemyna says:
          7 metai ago

          Kažkur skaičiau, kad baltai per Užkarpatę (ar per Karpatus) prieš 80 tūkst. m. atkeliavo.
          Ar nekelia minčių tokie ukrainiškosios Užkarpatės vietovardžiai, kaip Svaliava, Iršava? 🙂
          A, vėl į lankas nuklydau.
          Ne apie šiandienį krikščioniškąjį turinį šneka! Kad ir kiek tautų šiandien švenčia savaip vadinamas Kalėdas, FONETIŠKAI – savo skambesiu – baltiški KALĖDOS ir KŪČIOS bei jų vediniai – skirtingos nuo kitų tautų kilmės žodžiai.

          Atsakyti
          • tikras lietuvis says:
            7 metai ago

            Tai – tiesiog dar indoeuropietiški pavadinimai, todėl ir panašūs į mūsų.

      • Lamatas says:
        7 metai ago

        Kalėdos dabar krikščionių svente – su vogtu senu lietuvišku žodžiu….beje kaip pas juos viskas priimta ….net prisikėlimas iš Sielmoksio nukopijuotas …bizniukas ir tiek – ale koks sėkmingas

        Atsakyti
      • Artojas says:
        7 metai ago

        Chistmas ir Kalėdos du skirtigi žodžiai ir jų rekšmės skirtigos, todėl jų tapatinti nereikėtų, Tai mūsų protėvių žodis naudotas dar iki krikšto. O kad “šventieji” mėgsta viską savintis, štai čia ir bėda.

        Atsakyti
        • tikras lietuvis says:
          7 metai ago

          Tuomet jūs plačiau išdėstykite savo mintis dėl Kalėdų žodžio lietuviškumo.

          Atsakyti
    • Rimgaudas says:
      7 metai ago

      Naktis mūsų saulę ėda, ėda… Galop, ėdimas sustoja ir po 12 val nakties Galėdose pasikelia saulė aukščiau vidurdienyje. Džiaukimės tuo pagonys ir ne!

      Atsakyti
      • Saulės Vilna says:
        7 metai ago

        Jokio saulės “ėdimo” baltų pasaulio supratime nėra. Naktis ir diena nėra viena bloga, kita gera. Saulė visus metus tarnavusi trumpam sugrįžta per Kalėdas į savo “tėvulio dvarą” paviešėti, kad vėl stotų visų metų savo tarnystėje… Tokią jos dalią lėmė baltų Dievas Teliavalis, o teisigiau sakant, kad tai – Dievo karalystės ministras(dievaitis) Teliavalis.

        Atsakyti
        • tikras lietuvis says:
          7 metai ago

          Žodis Kalėdos yra svetimžodis ir dabar neabejotina kryžeivių burtų, kuriais yra apdurninta nemaža dalis lietuvių, dalis.
          Todėl lietuviams nevartotina.
          Yra lietuviškos šventės tuo pačiu laiku: Kūčios, Saulėgrįža.

          Atsakyti
          • Saulės Vilna says:
            7 metai ago

            Kūčių pavadinimą Z.Zinkevičius taip pat laiko svetimžodžiu, kaip ir Kalėdų, atėjusiu su krikščionybe. Nors vargubau, kad jie abu pas baltus būtų radęsi su krikščionybe, o nebūtų kilę iš senosios jų ūkinės pasaulėžiūros laikų.

            Matosi, kad kalbi minėtų žodžių kilmės, krikščionybės istorijoje padoriau neišmanydamas, tiesiog, kad papiktintum žmones, skaldytum lietuvius ir tiek.

          • tikras lietuvis says:
            7 metai ago

            Žinau tą Zinkevičiaus išaiškinimą apie žodį Kūčios.
            Tik jis neduoda iš kur tas žodis kilo.
            Kas kita, kad pačios Kūčios, kaip šventė, kuri yra prieš Saulėgrįžą, yra neabejotinai lietuviška,
            Tai ir turiu omenyje.
            Kalėdos dabar yra krikščionių šventė su visais jų dzinguliukais, todėl lietuviams senovėje nebuvo būdinga.
            Kodėl ji mums būtų reikalinga toliau?

          • Saulės Vilna says:
            7 metai ago

            Netiesa, kad Z.Zinkevičius neduoda iš kur tas žodis Kūčios kilo. Jis nurodo, kad pavadinimas Kūčios gautas iš Bizantijos, konkrečiai iš gr. koukkia ‘toks grūdų valgis; pupos’, pasidarytas iš kokkos ‘grūdas’. Tačiau Z.Zinkevičius nieko nepasako, ar tai pačių graikų žodis, o gal jis pasiskolintas iš baltams artimų trakų, iš kurių Kūčių dieną yra perėmę šiandieniniai bulgarai ir kuriems, kaip ir baltams, šis valgis galėjo būti apeiginis per Kūčias. Taigi, dėl minėtų žodžių kilmės – nearti dirvonai…

            Saulėgrįžos pavadinimas yra pasidarytas pagal dabartinį bedievį pasaulio supratimą, taigi, akivaizdu, yra reiškiantis ką kita negu Kalėdos ar Kūčios. Todėl atsisakyti Kalėdų pavadinimo nėra priežasties, nebent tai daryti barbariškais sumetimais…

          • tikras lietuvis says:
            7 metai ago

            Pats, kaip suprantu, esi iš religiniu opiumu apsinuodijusių? 🙂

          • Saulės Vilna says:
            7 metai ago

            Tai vis nešiojiesi užantyje tuos “Lenino opiumus” ir kaišioji lietuviams panosėje…

          • Pakirkšnutė says:
            7 metai ago

            Tačiau klausimas, ar Zinkevičius užantyje tik nesinešioja kryžių, bibliją ar kokį rožančių ?
            Blogiausia tai, kad apie Baltų religiją rašinėja kryžininkai, biblininkai, rožančininkai. Jie daug blogesni už ateistus.

          • Saulės Vilna says:
            7 metai ago

            Ką nešiojasi Zinkevičius užantyje tai jo reikalas. Nesu stribas, kad man tai rūpėtų. Jau rašiau, kad su Zinkevičiaus nuomone dėl pavadinimų Kūčios, Kalėdos nebaltiškos kilmės nesutinku, bei nurodžiau tam kelis argumentus.

          • tikras lietuvis says:
            7 metai ago

            Nors ir ne Leninas tai sakė, bet pats, vilnini, neneigi, kad taip ir yra: religija – opiumas kvailiams? 🙂

          • Pakirkšnutė says:
            7 metai ago

            Pastebėjot, Tikras lietuvi, pats pasakėt, pats ir juokiatės. Lietuviai taip mėgsta.
            Be to, dažnai (o ypač straipsnių autoriai) patys paklausia, patys ir atsako.

          • Saulės Vilna says:
            7 metai ago

            “Lenino opiumas” būtent ir pasako ko vertas religijos pavadinimas opiumu. Nesuvoki lietuvių kalbos…

          • tikras lietuvis says:
            7 metai ago

            Macepe, kada aš dedu šypsenos ženklą, tai reiškia, kad siūlau tai kaip mielam pasikalbėjimui.
            Kas tiki, tegul tiki – tik kodėl jie būtinai savo baibokus kaišioja kitiems po panose?
            Kuo jie visi skiriasi?
            Ogi niekuo, nors vieni, būk, krikščionys, kiti, būk, ne.

          • Pakirkšnutė says:
            7 metai ago

            Baisu girdėt, kad jūsų nekankina Pagoniškos prarasties jausmas. Ir pagoniškos Vėlės nejau neatsibeldžia bent Kūčių vakarą ?

          • tikras lietuvis says:
            7 metai ago

            Nesu matęs vėlių. 🙂

          • tikras lietuvis says:
            7 metai ago

            Nors vengiu – kas žino? 🙂

          • Pakirkšnutė says:
            7 metai ago

            Kaip šauksit, taip atsilieps.
            Noriu pasakyt, kada šauksit vėles, tada ir atsilieps.

          • tikras lietuvis says:
            7 metai ago

            Ir kaip tu jas šauki? 🙂

          • Pakirkšnutė says:
            7 metai ago

            Vienas paprastas būdas toks.
            Po vidurnakčio reikia stalą užkloti Balta staltiese su taip vadInamais kutais. arba bent su nubraizgytais kraštais (tai reiškia, kad staltiesė ne visai išbaigta savo audinyje). Kėdes taip pat. Prie uždegtos Bičių vaško Ugnies kartoti vardus išėjusių žmonių Vėlių, arba apskritai ištęstą garsą OM.
            Apeigos metu greičiausiai apima keistas miegas ir taryt “sapnai”, gali girdėtis daiktų bruzdėjimas…
            Po tokio ar kitokio pabendravimo Vėlę ar Vėles reiki paparašyti išeiti, atsisveikinti.
            Beje, reikia tai daryti su didele rizika, mat prišaukta Vėlė gai “užstrigti” Šiapusybėje ir nenuspėjamai blaškytis. Aišku, ir yra būdų padėti jai išeiti, pavyzdžiui, naudojant mūsų tautines juostas su Baltiškais raštais.

          • tikras lietuvis says:
            7 metai ago

            🙂 🙂 🙂

          • lyvis says:
            7 metai ago

            Taip tai yra pagoniški vietiniai žodžiai.lyvis

          • tikras lietuvis says:
            7 metai ago

            Kurie ir kokie to įrodymai?

          • lyvis says:
            7 metai ago

            Matosi kad klausimai juridinio teisininko. lyvis

          • Perkūno Paukštis says:
            7 metai ago

            Vienas klausimas – tai klausimas. Du klausimai – tai jau apklausa !

          • tikras lietuvis says:
            7 metai ago

            O trys? 🙂
            Į trečią privalu prisipažinti ką padarei ir ko ne. 🙂

  4. linelis says:
    7 metai ago

    čia yra ir “tikrų” lietuvių… tad jiems sakau: nesupriešinkim pagoniškumo ir krikščionybės, jos viena kitą tik papildo. O jų esmė – tautos išlikimas, tikėjimas, meilė ir viltis…

    Atsakyti
    • tikras lietuvis says:
      7 metai ago

      Matai, vaikel, pirma jie turi mūsų atsiprašyti.
      O tada…
      Tada pasižiūrėsim ar mes jiems atleisim.
      Nes jų veikla iš esmės – žmonių mulkinimas ir niekas daugiau.

      Atsakyti
    • tikras lietuvis says:
      7 metai ago

      Bet sutik – pirma jie privalo lietuvių atsiprašyti.
      O tik tada galima konstruoti santykius su jais.

      Atsakyti
    • Perkūno Paukštis says:
      7 metai ago

      Lineli,
      kai krikščionys sako “Tegul bus pagarbintas viešpats” ar panašiai, tai visada iškart reikia papildyti:
      “Tegul bus pagarbinti Dievai !”.

      Atsakyti
      • tikras lietuvis says:
        7 metai ago

        Liaudis yra kitaip išmokusi:
        į posakį “Garbė Jėzui Kristui!” atsako – Laikykis, kad neparkristum! 🙂

        Atsakyti
        • Perkūno Paukštis says:
          7 metai ago

          Vienas pažįstamas liaudies pagonis (meistras) kažkodėl žodį “sakramentas” sieja su “ramentas” (dvasinis ramentas?).

          Atsakyti
          • tikras lietuvis says:
            7 metai ago

            🙂 🙂 🙂

  5. Kemblys says:
    7 metai ago

    Sveiki, švęskite – Saulutė pasuko atgalios 😀 😀
    Žiema, aišku, dar spyriosis, bet ji bejėgė prieš Saulę. Patikėkite, už kelių mėnesiukų vėl bus šilta ir viskas žaliuos 😀 😀

    Atsakyti
    • Perkūno Paukštis says:
      7 metai ago

      Saulė grįžta, vadinasi dangus šviesės. Bus mažiau debesų, žvaigždėtomis naktimis spaus šalčiai – nesinorės net gyventi.
      Vakar mačiau filmą su indėno pasakyta iš-mintim. Jis sakė, kad yra daug priežasčių, kodėl nesinori gyventi, ir tik viena, kodėl reikia.

      Atsakyti
      • tikras lietuvis says:
        7 metai ago

        Kažkaip čia perdėm kryžeiviškai užrietei?
        Musiau, gali kaip tai pasiaiškinti? 🙂

        Atsakyti
        • Perkūno Paukštis says:
          7 metai ago

          Anot straipsnio paskutinės pastraipos: “Ir štai vėl esame Kalėdinėje šventovėje.”…..
          —————–
          Noriu pasakyt, kad kasdienybė šiaip tai baisi (nes prakeikta Pilėnų Žynės už-kalbėjimu). Kažkaip reikia, kad Pilėnų vėlės “įsiveltų” į mūsų kasdienį gyvenimą.
          Kad mūsų Protėviai “velėtų” kasdien, ne tik per šventšventes.

          Atsakyti
          • tikras lietuvis says:
            7 metai ago

            Vakar girdėjau tokį išaiškinimą: piliečiai – tai pilėnai.
            Gal nuo to tą mįslę reikia pradėti aiškintis?

          • Saulės Vilna says:
            7 metai ago

            Pilėnai yra baisus, tragiškas istorijos įvykis, įvykdytas prieš lietuvius, gynusius savo laisvę, galimybes išlikti savo žemėje savimi. Tačiau nežiūrit to, kad jau 25 metai kai esame atkūrę savo laisvę, kad turime valstybės išlaikomą Istorijos institutą, Pilėnai tebelieka mįsle. Labai tikėtina, kad netgi istorijos šaltiniuose nurodyta Pilėnų įvykių 1336 m. data yra suklastota. Pagal kryžiuočių puolimų intensyvumą ir kryptį manytina, kad Pilėnai buvo užpulti ir sunaikinti 20-ia metų anksčiau, t.y. 1316 metais Vyteniui valdant ar tuojau po jo valdymo. Taigi 2016 m. vasario pabaigoje turėtume paminėti šio istorinio įvykio 700 m. sukaktį. Tačiau, kaip nebūtų keista, šiai apvaliai sukakčiai artėjant Lietuvoje ir tarp istorikų visiška ramybė. Nors tai ne tik Lietuvos, bet ir Vokiečių bei Livonijos ordinų, net europinės istorijos žymus įvykis.

          • Perkūno Paukštis says:
            7 metai ago

            Po Perkūnais, jau nesuprantama, iš kur tas naivumas !
            Nejau taip neaišku, kad kone visi LT istorykai – tai kryžininkai (kryžiuočių darbo tęsėjai) !

          • tikras lietuvis says:
            7 metai ago

            Va va, ir teatleis man dievas (jei ans toks yra 🙂 ), bet aš siūlyčiau tokį jų ištardymo metodą taikyti (senoviškai lietuvišką 🙂 ): sodinti ant karštų rinkių?
            Pasakys ką žino ir ko ne!
            O tai dabar tik meluoja ir nieko daugiau be savo melų nebežino. Reikia vesti juos į tikrą tikėjimą! 🙂

          • Pakirkšnutė says:
            7 metai ago

            Tai vadinama antikryžiuotišku 13 a. metodu: išvarysim iš tavęs Velnią kristų !
            CHA

          • tikras lietuvis says:
            7 metai ago

            Tai, sakai, jau taip yra buvę? 🙂

          • Pakirkšnutė says:
            7 metai ago

            Taip, padėdavo jiems iškeliauti Pagoniškan dangun skubos tvarka (kol sūtraukos Vytautas ir Jogaila 15 a. Lietuvos nesuskirstė į parapijas ir įvedė baudžiavinę santvarką).

  6. Saulės Vilna says:
    7 metai ago

    Būtina skirti mūsų Kalėdų šventės pavadinimą nuo pačios šios šventės šventimo skirtingose tautose pavadinimų. Taip, Kalėdas švenčia visi krikščionys, tačiau jas ne visi vadina Kalėdų pavadinimu, kuris, akivaizdu, yra dar ikikristinis, kai daugelio kitų tautų jų pavadinimai yra susieti su Kristaus gimimu.

    Nors Z.Zinkevičius Kalėdų pavadinimą laiko lietuvių gautą iš rytų slavų per bažnytinę slavų kalbą, tačiau sunku tuo patikėti, nes tai aiškinama labai jau įmantriai. Atseit, į bažnytinę slavų kalbą šis žodis atkeliavo per Bizantiją, kuri jį gavo iš lot. calendae, reiškusio kiekvieno mėnesio pirmąją dieną. Mat, šią dieną romėnai gaudavo atlyginimus, taigi, pasak Z.Zinkevičiaus tai ir buvo tam tikra šventė… Toks aiškinimas, tai tipiška duoklė sovietinei metodologijai kalbotyroje.
    Atsižvelgiant į tai, kad Kalėdų atmintis mena seną šeimos(giminės) ryšių šventę ir ūkinių metų galą, taigi Kalėdų pavadinimo kilmė sietina su atitinkamais baltų kalbų reikšmės žodžiais, su senąja ikikrikščioniška pasaulėžiūra, pasaulio supratimu. Konkrečiai pvz., galima būtų sieti su prūsų kelan “ratas”, liet. kaladė, slavų kolieso, galbūt ir skolko “kiek”, liet. galas pasakyme “prieiti liepto galą”, t.y. tam tikrą ribą reikšme. Beje, šiuo atveju žodžio Kalėdos pradžios “K” vietoje “G” gali būti atsiradęs dėl ugrofinų kalbų įtakos – duslinti skardžiuosius priebalsius. Neatmestina dar ir tai, kad Kalėdos yra sudurtinis žodis Ka(l) + lėd-os. Tarm. “su-lėdavoti” reiškia sudėti daiktus tam tikra tvarka ar forma. Konkrečiai šiuo atveju tai būtų metų sezonų (mėnesių), ūkio procesų susilėdavojimas, susidėliojimas taip, kaip tikėtasi metų pradžioje.

    Atsakyti
    • lyvis says:
      7 metai ago

      Kažkoks blusinėjimas. Pradžia teikė vilti it griuvo kortų namelis. lyvis

      Atsakyti
      • Dalė says:
        7 metai ago

        Su šventėmis, nepailstantys komentatoriai 🙂 Meilės ir sutarimo jūsų šeimoms, pagarbos tėvynainiams ir vienas kitam, draugiškos šiandienos ir viltingos rytdienos 🙂

        Atsakyti
        • lyvis says:
          7 metai ago

          Dale ir Jūs taip pat su šventėmis, tik šventė turi būti be svaigalų kitaip tai jau bus balius. lyvis

          Atsakyti
          • Perkūno Paukštis says:
            7 metai ago

            Manau, paragauti truputį midučio ar naminio alaus – tikrai nieko blogo, būtų linksmiau.
            Ko ten sėdėt susiraukus.

          • lyvis says:
            7 metai ago

            Jeigu jau pačiam reikia svaigalų tai jau esi ligonis sveikam to nereikia. lyvis

          • tikras lietuvis says:
            7 metai ago

            Albertas Juozėnas sakydavo: aš bijau tokio, kuris neišgeria (nes tokio veiksmai gali būti neprognozuojami). 🙂

          • lyvis says:
            7 metai ago

            Šitą draugišką išgėrimą taikydavo stribai ir iš žmogaus ištraukdavo viską ką jis norėjo sužinoti. Ar tai ne tavo praeitis. lyvis

          • tikras lietuvis says:
            7 metai ago

            Ne mano, stribe lyvi. 🙂
            Betgi kalbame apie šventes.
            O šventėms yra būdinga pavartoti kokio gėrimo taurę.
            Nežinojai?

          • lyvis says:
            7 metai ago

            Ne senovėje svaigalų nevartuodavo paprasčiausiai nubuvo kada dainuodavo, šokdavo ir kitokius išdaigas darydavo. Kodėl pats susiburimuose nadainuoji ir nešoki belieka stribų receptą naudoti ir sėdėti už stalo susiraukusiam. lyvis

          • Perkūno Paukštis says:
            7 metai ago

            Šiandien Kauno Santakoje 16 val. prie Aukuro buvo Saulėgrįžos šventė. – su Baltiškomis apeigomis, padainavimais, vaišėmis. Iš gėrimų, “specialiai” žiūrėjau, buvo gira ir Ąžuolo Gilių kava. Ta moteris, kuri atnešė tą kavą, sakė, kad Gilės – iš Anglijos. Žinia, šiemet Lietuvoje gilės buvo blogos – pakirmiję, pajuodę ir , matyt, tokios prastos tik dėl karštos vasaros.

          • tikras lietuvis says:
            7 metai ago

            Lyviui.
            Pakalbėjai neįtikinamai – atmesta.
            Macepei.
            Negerk gėrimo iš Anglijos – nutraidins. 🙂

  7. Bartas says:
    7 metai ago

    Ir pabaigai. Vienas “europietis” pasiūlė kitam. Nori, sukursiu Dievą. Neįmanoma šūktelėjo. Įmanoma; duok du baslius ir žydą.

    Atsakyti
    • Juozas says:
      7 metai ago

      Labai sąmojinga. Ypač komentuojant ŠĮ straipsnį. Iš bolševikinio agitpromo “pamiatkų” – geras Tamsta buvai (esi?) mokinys. Stropus.

      Atsakyti
      • Juozas says:
        7 metai ago

        Dar į pagalba pačiam, vargu ar bolševikai to mokino:

        “Tada jau nebe jūs kalbėsite, o jūsų Tėvo Dvasia kalbės jūsų lūpomis. Brolis išduos mirti brolį, ir tėvas – sūnų, o vaikai sukils prieš gimdytojus ir žudys juos. Jūs būsite visų nekenčiami dėl mano vardo. Bet kas ištvers iki galo, bus išgelbėtas“.

        Pasigooglink iš kur tai.

        Atsakyti
        • tikras lietuvis says:
          7 metai ago

          Nesi teisus – štai ką rašo Livonijos kronikos (t.y. krikščioninimo pradžioje):

          H.Latvio Livonijos kronika
          1206m. 10 pastraipa.
          “Lyviai, buvę Dabrelės pilyje, išėjo ant pylimo, pasirengę narsiai pasitikti priešą (kryžeivius).
          Dabrelė, jų valdovas, taip sakė:
          “laikykitės ir kaukitės , kad netaptumėte ŽYDŲ vergais”.

          T.y. jie naujojo tikėjimo nešėjus – užkariautojus prilygino žydams, kas atitinka tiesą:
          1. žydų tautos nėra;
          2. tai yra tie, kurie įtikėjo.
          http://www.lndp.lt/diskusijos/viewtopic.php?f=164&t=1158
          (“Daugelis kalba apie žydų istoriją, bet kas yra žydai? Vieni kilo iš chazarų, kiti atėjo iš Ispanijos, Graikijos, dar kiti su Aleksandru Makedoniečiu”.
          Kas tokie yra žydai?
          “Kas tie žmonės? Abraomo palikuoniai? Tačiau tai paaiškina tik mažą dalelę istorijos. Abraomo istorija yra atsivertimo istorija. Tai nebuvo gentis. Tai žmonės, kurie atsivertė, įtikėjo”.)

          Atsakyti
          • LosAngeles says:
            7 metai ago

            Kur butu galima aptikti si jusu pamineta fakta? Labai idomu…
            Kiek internete ziurejau apie kronika, nieko panasaus neradau?

          • tikras lietuvis says:
            7 metai ago

            Iš knygos paskaičiau: V., Mokslas, 1991.

          • LosAngeles says:
            7 metai ago

            dekavojam

        • Bartas says:
          7 metai ago

          Juozai ,”pasigoglinau”. Tai, kad ten rašo apie žydų vargus ir pranašystes. Jų pranašai, jų bėdos. Nematau jokio ryšio su Lietuva.

          Atsakyti
      • Bartas says:
        7 metai ago

        Juozuli čia ne apie straipsnį, čia apie ginčus tarp lietuvių ir kryžeivių.

        Atsakyti
        • tikras lietuvis says:
          7 metai ago

          Juozas nieko į tai atsakyti negali, nes maskavos instrukcijose apie tai jam nieko nėra parašyta. 🙂

          Atsakyti
          • Juozas says:
            7 metai ago

            Bartai, išsišaipei iš mūsų religijos. Galima apie Dievą ir dievus ir kitaip pasakyti, nu, ten pamenat iš sovietmečio privalomų”tikybų” “mokslų”, ten šito gero – begalės.

            Kaip ten bebūtų – tik per krikščionybę pas mus atėjo raštas. Tik senosios – krikščioniškos, netgi katalikiškos mūsų prosenelių tradicijos išsaugojo mus caro ir sovietų laikais. Išsaugojo TAUTĄ.

            Skaldyk ir valdyk! Rusija nieko naujo neišrado, tas principas ir dabar sėkmingai pritaikomas:
            *caro laikais – kirilica suskaldyti nepavyko.
            *sovietmečiu – atsimenat gi patys
            *dabar – Landdsbergis/Brazauskas***
            * lenkai/ne lenkai/liankai/ lietuviai
            *lietuviai/žemaičiai
            *krikščionys/pagonys
            etc

            Kas norit – garbinkite senuosius dievus nesišaipydami iš katalikų, o GĖDINDAMI visus už miškų suniokojimą, tokį šlykštų, kad tikrai baisu

            *** KAS GALIT paneigti, jog jeigu pučas būtų ne operetinis – abu – VL ir AMB būtų sustatyti prie tos pačios sienos…ir dar klausimas kokia eile.

          • Pakirkšnutė says:
            7 metai ago

            Mums tavo dievo nereikia, mes turim savo Dievus. O pirmoji kryžiuotiška knyga lietuvių kalba – katekizmė? Kas ją išleido, ar tik ne su kryžiais ant pilvų baudžiauninkų prievaizdai? Geriau jos išvis nereikia. Žinia, Vilniaus universitetą irgi, aišku, kas įkūrė ir kokiais vištų protų valdymo ir poteriavimo kažkokiam svetimdieviui tikslais.

          • tikras lietuvis says:
            7 metai ago

            Citata: “*** KAS GALIT paneigti, jog jeigu pučas būtų ne operetinis – abu – VL ir AMB būtų sustatyti prie tos pačios sienos…ir dar klausimas kokia eile”.

            Tas tai taip ir tai tik patvirtina mintį, kad visa ta “perestroika” su pasikeitimais buvo KGB reguliuojama.
            O dabar nurodykite laisvės “iškovotojus”. 🙂

          • Juozas says:
            7 metai ago

            Gal. Bet – paneik. Tik argumentais, o ne kaip įprasta.

          • Bartas says:
            7 metai ago

            Juozai , o kas čia per pasakymas … “mūsų religijos”. Mūsų, tai labai didelis skaičius. Tai tie “jūs, mes” ir stojat mūrų prieš senąjį Lietuvių tikėjimą. Ko bijote , kad iš “jūsų, mūsų” atims “božnicas”, bet gi “jūsų- mūsų” yra daug ir “ginkluoti kryžiumi”. Nusiraminkit aš ir po ąžuolu randu dvasios ramybę, ir Dievą.
            Žudyti “katolikų” irgi neisiu , tai “jūsų, mūsų” kryžiuočių “šventas” reikalas.

          • Perkūno Paukštis says:
            7 metai ago

            Va tik ano korporacija
            savo nekilnojamą turtą Lietuvoje suskaičiuotų trilijardais.
            Vadinasi, Golgotoje plėšikai kabėjo ant kryžių, o božnicose kryžiai kabo ant plėšikų.

          • tikras lietuvis says:
            7 metai ago

            VISOS religijos yra kvailystė: tai buvo pateisinama, kada žmonės buvo tamsūs ir save nuraminti galėjo tik pasimelsdami.
            Bet dabar visa tai yra žulikų pramanai tikslu iškramyti kišenes.

          • Perkūno Paukštis says:
            7 metai ago

            Jau buvau Tau sakęs, kad melsti-melžti nieko nereikia.
            Paprašyk kurio nors žmogaus, kad parodytų rankas: jei parodys delnais į viršų, vadinasi, pirštai riesti į save !
            Su Dievais santykis gali būti tiesiog draugiškas, darnus.

          • tikras lietuvis says:
            7 metai ago

            Gerai pasakei: ne meldžiasi, o melžia. 🙂

          • tikras lietuvis says:
            7 metai ago

            Ką paneigti?
            Aš klausiu, puopi. 🙂

  8. Diedas says:
    7 metai ago

    Straipsnis puikus, verčiantis susimąstyt.
    Komentarus net nežinau kaip apibūdint. “Iš didelio rašto išėjo iš krašto”

    Atsakyti
    • tikras lietuvis says:
      7 metai ago

      Niekas nekaltas, kad tau neužtenka išsilavinimo juos suprasti.
      Mokykis.

      Atsakyti
  9. Dalė says:
    7 metai ago

    Paskaičius komentarus, darosi akivaizdu, jog nei kalba, nei papročiai nėra tikrosios kalėdinės dovanos. Akivaizdu, jog nei kalba, nei papročiai žmonių nevienija – kalbėdami ta pačia kalba, turėdami tuos pačius papročius jie šiaušiasi vienas prieš kitą – kieno gi čia skiauterė gražiausia, ir švaria lietuviška kalba deda viens kitą į šuns dienas, nevengdami gražiausių epitetų

    Atsakyti
  10. tikras lietuvis says:
    7 metai ago

    Kalėdos yra kryžiuočių šventė, todėl ir kalavijai kryžiuojasi tomis dienomis. 🙂

    Atsakyti
    • Dalė says:
      7 metai ago

      Seniausiai nėra nei kryžiuočių, nei kalavijų. Esate tik jūs ir jūsų liežuviai 🙂

      Atsakyti
      • Perkūno Paukštis says:
        7 metai ago

        Komentarai kalba apie tai, apie ką straipsnio autorius viso labo tik bando už-čiuopti

        Atsakyti
        • tikras lietuvis says:
          7 metai ago

          Va va.

          Atsakyti
  11. Gražūs priminimai says:
    7 metai ago

    Norisi, kad jaunimas teisingai suprastų Kūčių – Kalėdų virsmą, gal tada mažiau būtų alkoholio per Naujuosius metus.

    Atsakyti
  12. Rimgaudas says:
    4 metai ago

    Na, jei kam netinka žodžio Kalėdos grubus kilmės paaiškinimas, tai turime švelnesnį gruodžio 25 d. saulėgrįžos efekto aiškinimą. Mat, be Palangos struktūrinės astronomijos observatorijos (9,6 tūkst. m. senumas), Vilniaus observatorijos (9,3 tūkst. m. senumas), turime ir Užnemunės observatorijos (6,5 tūkst. m. senumas) egzistavimo faktą. Jos dienų kalendoriaus rodyklėje, kuri žymi gruodžio 25 d. datą, stovi miestelis Pažėrai. Tai – po Kaunu. Ir kas gali paneigti Pažėrų miestelio vardo paskirtį, jeigu kaip tik gruodžio 25 d. Pažėruose saulė mums žeria saują šviesių spindulių pirmajam dienų pailgėjimui? Gruodžio 25 diena, be Kalėdų, turi ir kitą pavadinimą – Pažėrai. Penkias dienas prieš tai Saulė galynėjasi su nakties ilgėjimo (s)kutais aguonų taškų pavidalu (s)kutšiukuose – (s)kučiukuose – kučiukuose, tačiau gruodžio 25 d. kučiukai jau būna suvalgyti ir prieš akis žyra šviesus dienos pailgėjimas.

    Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Kiti Straipsniai

Lietuvių kalba išlaisvina užsieniečius studentus: lietuviškas knygas verčia net Japonijoje

Išmokti lietuviškai įmanoma kiekvienam

2023 03 20
Lietuvos išpilietinimo pavojus. Ką daryti?

Lietuvos išpilietinimo pavojus. Ką daryti?

2023 03 20
Serbija-Rusija | Youtube.com stop kadras

L. Litvinavičius. Krepšinio „kalba“

2023 03 18
Sodinimas | „Lidl Lietuva“ nuotr.

Sodas pagal lietuvius: nuo šiaudinio iki kolektyvinio

2023 03 18
Lietuvių kalbos žodynas (20 t. 1941–2002) | T. Paulauskytės nuotr.

Č. Iškauskas. Lietuvių kalbos menkinimas – grėsmė nacionaliniam saugumui

2023 03 17
Eugenijus Jovaiša | Alkas.lt nuotr.

Akademikas E. Jovaiša: Valdžios elgesys su valstybine kalba kelia grėsmę Lietuvos teritoriniam vientisumui

2023 03 15
Fejerverkai | pixabay.org nuotr.

Žengtas žingsnis link fejerverkų mažinimo

2023 03 15
Unsplash.com, M. fentono nuotr.

R. Jezukevičienė. Nigro notanda lapillo dies*

2023 03 15
A. Nepokupnas. Lietuva Ukrainoje

A. Nepokupnas. Lietuva Ukrainoje

2023 03 14
Spaudos atgavimo, kalbos ir knygos diena kitaip: žaibiškas sambūris

LKI Mokslo taryba: Valstybinės kalbos konstitucinis įstatymas ne taisytinas, o rengtinas iš naujo

2023 03 13
Rodyti daugiau

Naujienos

Parodos atidarymas | R. Dačkaus nuotr.
Lietuvoje

Pasaulinę žemės dieną Prezidentas atidarė parodą

2023 03 20
Renovacija | am.lrv.lt nuotr.
Lietuvoje

Daugiabučių atnaujinimui – 58 mln. eurų

2023 03 20
Mokesčiai, pinigai | Pixabay.com nuotr.
Lietuvoje

L. Girskienė siūlo lengvinti paskolų naštą

2023 03 20
Lietuva pasirašė Europos plastiko paktą
Gamta ir ekologija

Neteisingai rūšiuojama dar trečdalis pakuočių

2023 03 20
Registracija internetu | sam.lrv.lt nuotr.
Lietuvoje

Pas gydytojus vis daugiau registracijų internetu

2023 03 20
Vilniaus oro uostas | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.
Lietuvoje

VNO keleivius pasitiks naujovėmis

2023 03 20
Automobilių sąvartynas | am.lrv.lt nuotr.
Lietuvoje

AAD primena reikalavimus automobilių ardytojams

2023 03 20
Rinkimai, balsavimas | vrk.lt nuotr.
Lietuvoje

Rinkimų metu rimtų pažeidimų nebuvo

2023 03 20
Prano Raščiaus (1932–1987) poezijos knyga „Paragauki sulos“ Prano Raščiaus (1932–1987) poezijos knyga „Paragauki sulos“ Prano Raščiaus (1932–1987) poezijos knyga „Paragauki sulos“

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Fi, apie M. Kundrotas. Kaip padugnės tampa aukštuomene
  • Vazektomija apie M. Kundrotas. Kaip padugnės tampa aukštuomene
  • Nuoroda apie Prasidėjo aplinkosauginė akcija „Saugom mišką“
  • Nuoroda apie M. Kundrotas. Kaip padugnės tampa aukštuomene

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Laukinės gamtos atkūrimas – Baltosios Vokės šlapžemių viltis
  • Pasaulinę žemės dieną Prezidentas atidarė parodą
  • Daugiabučių atnaujinimui – 58 mln. eurų
  • L. Girskienė siūlo lengvinti paskolų naštą
Lininės rankinės Lininės rankinės Lininės rankinės

Kiti Straipsniai

Išmokti lietuviškai įmanoma kiekvienam

by Kristina Aleknaitė
2023 03 20
2
Lietuvių kalba išlaisvina užsieniečius studentus: lietuviškas knygas verčia net Japonijoje

Išaugę užsieniečių srautai Lietuvoje daugiausia dėl karo Ukrainoje kaip niekada aktualizavo kitakalbių lietuvių kalbos mokymą(si). Daugelis atvykusiųjų supranta, kad be...

Skaityti toliau

Lietuvos išpilietinimo pavojus. Ką daryti?

by Jonas Vaiškūnas
2023 03 20
2
Lietuvos išpilietinimo pavojus. Ką daryti?

Lietuvos išpilietinimo pavojus. Ką daryti? Apie tai laidoje „Atspindžiai“ kalbasi prof. Rasa Čepaitienė ir asociacijos „Talka kalbai ir tautai“ tarybos...

Skaityti toliau

L. Litvinavičius. Krepšinio „kalba“

by daiva
2023 03 18
0
Serbija-Rusija | Youtube.com stop kadras

Mes kiekviename žingsnyje pabrėžiame, kad esame krepšinio tauta. Rodo mūsų televizijos vietines ir tarptautines krepšinio batalijas žydruosiuose ekranuose, o mes...

Skaityti toliau

Skaitytojų nuomonės:

  • Fi, apie M. Kundrotas. Kaip padugnės tampa aukštuomene
  • Vazektomija apie M. Kundrotas. Kaip padugnės tampa aukštuomene
  • Nuoroda apie Prasidėjo aplinkosauginė akcija „Saugom mišką“
  • Nuoroda apie M. Kundrotas. Kaip padugnės tampa aukštuomene
  • Fredis apie Lietuvos išpilietinimo pavojus. Ką daryti?
Kitas straipsnis
Lietuvos piliečio pasas | Alkas.lt, J.Vaiškūno nuotr.

Tautiškumą įrašyti prašo kas antras Lietuvos pilietis

srtfondas Init

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt

   https://lazerineklinika.lt/ | https://sportsman.lt/ | CBD aliejus Lietuvoje | Farming Simulator 22 mods | ETS2 Mods | FS22 Mods | FS22 mods download | Bigbank.lt | kemi.lt | TIK BALDAI | ATS Mods | Skyrybos internetu - skyrybos bendru sutarimu | fs22 mods | ATWINS | Srotas24.lt - Dalys | Zuza.lt | LIVIN parduotuvė | Grozionamaisfinksas.lt | https://www.zvejojam.lt

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai