Pirmadienis, 27 kovo, 2023
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Nuomonių ratas Lietuvos kelias

M. Kundrotas. V. Radžvilo partijos nacionalizmas

Marius Kundrotas, www.alkas.lt
2019-12-23 07:00:54
37
Marius Kundrotas | Alkas.lt, J. Vaiškūno nuotr.

Marius Kundrotas | Alkas.lt, J. Vaiškūno nuotr.

Marius Kundrotas | Alkas.lt, J. Vaiškūno nuotr.
Marius Kundrotas | Alkas.lt, J. Vaiškūno nuotr.

Vytauto Radžvilo ir jo bendražygių kuriama partija jau dabar identifikuojama įvairiai – kaip tautinė (nacionalistinė), krikdemiška (krikščioniškai demokratiška), konservatyvi ar net fašistinė. Šįsyk apsistokime ties pirmąja identifikacija, kitas aptardami jos kontekste.

Nacionalizmui esminė sąvoka yra tauta. Daugelis teoretikų skiria tautą, etnosą, naciją. Šiais laikais madinga skirti etninę tautą (kitaip tariant – sviestuotą sviestą) nuo politinės arba pilietinės tautos. Iš tiesų etnosas, tauta, nacija reiškia tą patį, tik skirtingose kalbose.

Lotyniškas žodis „natio“ etimologiškai susijęs su žodžiu „natura“ – prigimtis, graikiškasis „ethnos“ taip pat reiškė prigimtinę, o kartu – ir kultūrinę bendruomenę, lietuvių kalboje tauta taip pat apibrėžiama per kilmę, kultūrą, kalbą, bendrą istorinę tėvynę (Dabartinės lietuvių kalbos žodynas). O kaip tauta suvokiama V. Radžvilo stovykloje?

Antrasis pagal įtaką šios stovyklos ideologas Vytautas Sinica dažnai pabrėžia, jog žmogaus kilmė – visiškai antraeilis, o gal net apskritai bereikšmis dalykas jo tautinės tapatybės atžvilgiu. Tai būtų teisinga kalbant apie tokias tautas, kaip rusai, kurias sudaro labai skirtingos kilmės žmonės. Taip pat pažymėtina, jog net tarp tam tikrų tautų patriarchų ar nacionalinių didvyrių būta ir esama žmonių, kilusių iš kitų tautų – kaip švedų kilmės suomis Karlas Gustavas Manerheimas ar italų kilmės graikas Joanis Kapodistrijas.

Vis dėlto tenka pabrėžti, kad kiekviena tauta renkasi savo būdą apsibrėžti kaip tautai. Jolantos Kuznecovienės tyrimas rodo, jog lietuviškas šaknis kaip esminį veiksnį lietuviškai tapatybei nurodo 48% respondentų – taigi, vos kiek mažiau, nei pusė. Ne dauguma, bet žymi grupė. Tai – faktinė pusė. Dar svarbesnis moralinis aspektas. Jei tauta atsiejama nuo kilmės, tauta tampa laisvai pasirenkama ir priklausoma nuo paties žmogaus noro. Šiandien galiu būti lietuvis, rytoj – lenkas, poryt – kad ir mongolas. Dingsta objektyvus pagrindas tautiniam įsipareigojimui.

Nors atskirų atvejų, kai vienos kilmės žmonės įsilieja į kitos kilmės tautą, tikrai esama, dabartinės globalizacijos ir masinės migracijos kontekste tautos koncepcija, eliminuojanti kilmę, graso Romos imperijos baigtimi. Romėnai taip pat įsivaizdavo, kad užteks kitataučius migrantus išmokyti romėnų kalbos ir kultūros, ir jie taps romėnais. Įvyko kitaip – kitataučiai išstūmė romėnus iš istorijos. Tiek V. Sinicai, tiek pačiam V. Radžvilui, nuosekliai plėtojant jų koncepcijas, regis, visiškai galėtų egzistuoti lietuvių tauta, kurios daugumą sudarytų juodaodžiai ar siauraakiai. Tokia pozicija visiškai įmanoma, bet ar ji tikrai nacionalistinė?

Maža to. Šioje stovykloje, atmetant prigimtinę tautą, skiriama etnokultūrinė / etnolingvistinė ir politinė tauta. Politiškai lietuvis gali būti tiek kitos kilmės, tiek kitos kalbos ar kultūros asmuo, jei tik puoselėja bendrą politinį projektą. Tai – iš esmės prancūziškas tautos suvokimas, patiriantis vis daugiau ir vis rimtesnių problemų, kai naiviai priimti į politinę tautą žmonės atsisako joje būti.

Painiava tarp tautos ir pilietybės užprogramuota jau mūsų valstybės Konstitucijoje, tad vargu, ar galima griežtai kaltinti tuos, kurie bando šią painiavą išnarplioti, kurdami ar transliuodami politinės tautos sąvokas. Politinė tauta – tai ta pati etninė tauta, perėjusi į politinį lygį, o kitataučiai piliečiai – jos bendradarbiai valstybės kūrimo procese. Visus piliečius jungia bendra istorinė savimonė. Kas kita – svetimšaliai, kurie turi savo istoriją ir savo tapatybę, dažnai skirtingą, nei vietinių žmonių.

Žinoma, apeliuojant į tautiškai angažuotų rinkėjų balsus tenka šį tą pasakyti apie migracijos problemą, tačiau be prigimtinės tautos koncepcijos belieka ieškoti kitų motyvų pasisakyti prieš migraciją. Tokiu motyvu V. Radžvilo stovyklai tampa religija. Žymią dalį migrantų Europoje sudaro musulmonai, tad iš užmaršties keliamas persenęs vaizdinys apie krikščioniškosios ir islamiškosios civilizacijos karą. Kurioziška, bet pagal šią koncepciją istorinis, integruotas Lietuvos totorius tampa blogesnis pilietis už krikščionį ar animistą, atvykusį iš Afrikos arba Tolimųjų Rytų.

Nors V. Sinicos vadovaujamo sambūrio „Pro Patria“ interneto puslapyje skelbiama, jog Lietuvos valstybę kuria tauta, iš tiesų religija, konkrečiau – katalikų lefebristų srovės pasaulėvaizdis – čia užgožia tautinius motyvus. Šiame puslapyje net pasisakoma prieš demokratiją, kaip ydingą tautos suverenumo principą. Labai primena vieno XX a. I-os pusės vokiečių politiko nuostatą: leiskite mums užimti valdžią teisėtu, demokratiniu keliu, ką su ta valdžia darysime – jau mūsų reikalas.

Tautos kalbos, kultūros, politinio suverenumo akcentai lyg ir leistų šią stovyklą priskirti nacionalizmo spektrui, bet dar sunku pasakyti, kiek šis nacionalizmas čia – autentiškas, o kiek naudojamas instrumentiškai, apeliuojant į konkrečią politinę nišą. Ypač daug įtarimų kelia polinkis tautą suvokti kaip modernų kūrinį, turintį apibrėžtą pradžią, vadinasi – ir pabaigą modernybėje. Iš paties V. Radžvilo kalbų galima suprasti, kad jo valstybės idealas – Šventoji Romos imperija, taigi – iš esmės supranacionalinė struktūra, grindžiama religiniu tapatumu.

Bandymas sėstis ant dviejų kėdžių – krikdemiškos ir tautinės – sukelia loginę ir pasaulėžiūrinę įtampą. Istoriškai lietuvių nacionalistai – tautininkai – pasisakė už pagarbą religijai, bet taip pat – už religinį pliuralizmą. Krikdemai, nors ir turėdami patriotinių nuostatų, Lietuvą matė tiktai kaip katalikišką, taip atstumdami tiek protestantišką Klaipėdos kraštą, tiek lietuvius laisvamanius. Tiesa ta, kad lietuvis gali būti ir kito tikėjimo, o katalikas – kitos tautinės ar net pilietinės tapatybės. Anksčiau ar vėliau V. Radžvilo partijai teks rinktis, ką ji mato Lietuvos valstybės pagrindu – lietuvių tautą ar kokią nors religinę konfesiją.

Žinoma, kaltinimai fašizmu šios partijos atžvilgiu – gerokai perdėti. Fašizmas tai, visų pirma, beribis galios kultas. Nors V. Radžvilo komandoje esama žmonių, kalbančių galios argumentais, kaip jaunasis Martynas Katelynas, bendroje retorikoje nusveria dorybių etika, o tai šią partiją daro artimesnę konservatyviajai pasaulėžiūrai. Itin stiprus lyderio autoritetas šioje stovykloje egzistuoja, bet vargu, ar autoriteto akcentas savaime sietinas su fašistine pasaulėžiūra: tai – tik vienas iš daugybės autoritarizmo variantų. Labiausiai baugina lefebristinė nuostata prieš demokratiją.

Apibendrinant tenka konstatuoti, jog aplink V. Radžvilą besiburianti komanda dar tik ieško savos politinės ir pasaulėžiūrinės tapatybės, bandydama kurti tautininkiškos ir krikdemiškos ideologijos sintezę. Tokių atvejų istoriškai būta – Fransisko Franko Ispanijoje, Kornelijaus Kodreanaus – Rumunijoje, modernioje Europoje panašių nuostatų laikėsi Lenkų šeimų lyga. Neabejotinai ši komanda ras Lietuvoje savo politinę nišą. Kokia ji bus kiekybiškai ar kokybiškai – parodys artima ateitis.

 

Marius Kundrotas

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. M. Kundrotas. Ar įmanomas nacionalizmas be neapykantos?
  2. M. Kundrotas. Nacionalizmas ir nacizmas: vienovė, atskirtis ar priešprieša?
  3. M. Kundrotas. Nusilpusi politinė įžvalga ar sąmoningas patriotų žlugdymas? Vytauto Radžvilo atvejis
  4. M. Kundrotas. Tautinės partijos Europoje: sistemos reakcijos ir jų pasekmės
  5. V. Sinica: Mokslininkai bijo atsidurti V. Radžvilo vietoje
  6. G. Navaitis. Nacionalizmas – ES gelbėjimosi ratas
  7. M. Kundrotas. Patriotai, kosmopolitai ir vatnikai: kas yra kas?
  8. D. Stancikas. V. Radžvilo klaida, arba Kas yra „tautinių jėgų“ kandidatas
  9. M. Kundrotas. Edmundo Berko konservatizmas ir šiuolaikiniai lietuviškieji konservatoriai (IV)
  10. V. Vyšniauskas. Sustabdyti nacizmą gali tik nacionalizmas
  11. M. Kundrotas. Tauta ir ideologija
  12. M. Kundrotas. Žvejyba drumstame vandenyje
  13. M. Kundrotas. Radžvilogeitas ir melagėliai skarolskiai
  14. Č.Iškauskas. Nacionalizmas ar tautiškumas: kokį turime Lietuvoje?
  15. M. Kundrotas. Kas vienija, o kas – skaldo tautines jėgas?

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 37

  1. Kęstutis says:
    3 metai ago

    “V. Radžvilo kalbų galima suprasti, kad jo valstybės idealas – Šventoji Romos imperija…” – tikslus Mariaus pastebėjimas. Išvertus į paprastą nešventinę kalbą būtų – “tas pats globalistų “galas” tik Radžvilo rankoje…” Vien ko vertas Radžvilo mėginimas suburti atskiras “tautines” kovo 11 eitynes. Vienu žodžiu šitų “tautinykų” apibūdinimas aiškus – judomasonai tautiniais aprėdais…

    Atsakyti
  2. LIETUVIŠKOS JUNGTINĖS PAJĖGOS says:
    3 metai ago

    Mariau,
    vadovaujantis išmintimi, sprendžiant iš pavadinimo, Nacionalinis susivienijimas vienija Tautą (naciją), o ne krikščionis. Pakelkime galvas, lietuviai, nusiimkime krikščioniškas kaukes ir į susivienijimą. Krikščionis lai (ne)vienija popiežius.

    Atsakyti
  3. vytautas says:
    3 metai ago

    Autorius nusišneka lygindamas Lietuvoje gyvenančius totorius su atvykstančiais imigrantais, dėdamas tarp jų lygybės ženklą. Šie dalykai nėra ir negali būti tapatūs. Pirmieji atvyko mūsų kvietimu ir prieš kelis šimtmečius, o antrieji atvyksta prieš šia gyvenančių piliečių valią.
    Apskritai, jaučiama autoriaus pagieža V.Radžvilui. Tai panašu į asmeninių sąskaitų suvedinėjimą.

    Atsakyti
    • Petras says:
      3 metai ago

      Sunkiai sekasi tamstai tektą suvokti. Musėt dar jaunas būsit?

      Atsakyti
  4. Romas says:
    3 metai ago

    Naudingas straipsnis. Juk dažnam patriotiškai nusiteikusiam tautiečiui kelia apmaudą, kad ir tų pačių V.Radžvilo ir A. Juozaičio nesugebėjimas susitarti, suvienyti patriotines jėgas ( vardan tos Lietuvos), į šalį nustūmus (paaukojus) visus asmeniškumus ir ambicijas.
    Bet, paskaičius tokį straipsnį, ryškėja ir idėjiniai skirtumai.
    Ir iš kur tas pasakymas – “du lietuviai – trys partijos”? Ar mes tokie brandūs – visi asmenybės? Ar priešingai?

    Atsakyti
    • Arūnas says:
      3 metai ago

      taip, reikia susitarimo ir mažiau asmeniškumų. Mano supratimu labiausiai snūduriuojantys dabartiniu metu yra tautininkai, kurie net stagnavosi. Jie atsisakę ankstesniųjų lyderių, naujų jaunų neišugdė, todėl aktyvesni mėgina veikti Radžvilo ar Juozaičio grupėse. Mariaus nuomonė, kad Radžvilo grupė įsikibus į “kokią nors religinę konfesiją” man atrodo nepagrįsta, nes tikrai nesimato, kad jie būtų praktikuojantys katalikai (kitos konfesijos Lietuvoje – mažuma), o daugiau prisirišusi prie krikščioniško kultūrinio paveldo. Juozaičio ketinimas parimti TT likučius panašus į buvusį tautininkų- respublikonų ar buvusį centristų- liberalų aljansą, ar net prieštaravimų draskomus žaliuosius valstiečius, gresiantis subyrėjimu. Jaunoji Lietuva pavirto į UAB, ir Stanislovo valdžia bei mintys net neaptariamos. O pagrindinė blogybė, kad kažkoks sujudimas vyksta tik prieš rinkimus, tik dėl valdžios, o ne kasdieninis pačių struktūrų kruopštus augimas ir tautos tautinis ugdymas.

      Atsakyti
  5. Vilna says:
    3 metai ago

    Lietuvoje pagal turinį skirčiau du tautiškumus – tai žečpospolitiškąjį, kuriam kaip ir buvo istoriniais laikais, taip ir lieka būdinga katalikybė ir su ja organiškai sukibusi lenkybė, bei prigimtinį lietuvybiškąjį, kuriam lenkybė nepriimtina organiškai kaip svetimkūnis. Taip pagal turinį išrodytų tautiškumo procesai Lietuvoje šiandien. Radžvilo stovykloje įžvelgčiau žečpospolitiškojo tautiškumo gaivinimo užmojus – idėjas ir teorijas. Taigi panašu būtų į Šventąją Romos imperiją, tik kad vietoje Romos tupdoma čia pat esanti ir tos vietos amžiais tykojusi Lenkija…

    Atsakyti
  6. Rimas says:
    3 metai ago

    Tik viena vienintelė išeitis – privalo susivienyti Radžvilo, Juozaičio, Dagio, Sinicos tautininkai, krikdemai ir juos besąlygiškai palaikantys! Finiše 40 vietų parlamente! Kito kelio svarstymų – nėra, kitaip lauks pražūtis…

    Atsakyti
    • ŽEMAITIS says:
      3 metai ago

      1) Nesusivienys. Nes radikalų vienas iš bruožų yra aklas užsispyrimas ir susiskaldymas. Pažvelkime – istorija rodo, kad ir kairieji, ir dešinieji radikalai visuomet tarpusavyje kivirčydavosi ir tie jų ginčiai prieidavo iki siaubingų dalykų (pvz, Prancūzijos jakobinai, sovietų Rusijos bolševikai, menševikai, trockistai, eserai ir t.t.). Tiesiog mąstymo siaurumas ir tikėjimas tik savo tiesa yra vienas svarbiausių radikalų bruožų. Ko nepasakysi apie nuosaikesnes partijas, kurios sėkmingiau randa kompromisą, vienijasi.
      2) Net ir susivieniję jie neperžengs dabar nustatytų barjerų. Juo labiau vienmandatėse tai iš viso jokių šansų. Tad vienintelis teisingas (demokratiniu aspektu) sprendimas – barjero sumažinimas.

      Atsakyti
      • Joana says:
        3 metai ago

        Šį kartą tikrai pritariu Žemaičiui – reikia vieną kartą baigt svaigti apie kažkokį politinių jėgų susijungimą. Dar Radžvilui su Juozaičiu… Žmogus rašo, lyg būtų iš dangaus nukritęs. Jokio jungimosi… Niekada neįvyks.

        Atsakyti
      • Kęstutis says:
        3 metai ago

        Pritarčiau ir aš, tik tuos 3 proc. reikėtų palikti, kad visiški “nabagėliai” į seimą neprasmuktų. O šiaip kartelės sužeminimas leistų šiek tiek seimui atsišviežinti, nes palikus 5 proc. vėl matysim tuos pačius…

        Atsakyti
  7. ŽEMAITIS says:
    3 metai ago

    Jei nebus sumažinta kartelė, tai Radžvilo (kaip ir Juozaičio bei Tutininkų respublikonų ir kt.). šansų patekti į Seimą nėra jokių.
    Tad pirmiausia turime siekti kartelės sumažinimo (o geriausia, kad jos iš viso nebūtų).

    Atsakyti
  8. Senis says:
    3 metai ago

    Nemanu, kad krikdemai ir tautininkai kada nors ilgam susibroliaus, nebent pavojaus akivaizdoje eitų į koaliciją. Būsimų rinkimų akivaizdoje gal ir galima “papūsti miglą”, bet ji greitai išsisklaidys. Deja, religiniai tikėjimai dažniausiai yra kosmopolitiniai ir vargu ar jie paremtų tautos lūkesčius didžiuosiuose .tarpkonfesiniuose konfliktuose.

    Atsakyti
  9. Romas says:
    3 metai ago

    Šis Žemaičio apreikštas dėsningumas, dėl radikalų, vertas gilesnio pakapstymo.
    Kodėl jie vadinami radikalais? Todėl, kad jie turi kitokių idėjų (radikalių esamos Sistemos požiūriu).
    Tuo tarpu nuosaikiųjų partijų idėjos esamai Sistemai nepavojingos, jos – nuosaikios arba (tiksliau kalbant) jų iš vis nėra. Yra tik pragmatiški tikslai. Tai prisitaikėliai… Jie pritampa prie visų Sistemų, lengvai susitaria (aš tau – tu man ar sudėtingesnėmis schemomis). Ir tokiu būdu, palaipsniui, iš vidaus (kaip kinivarpos) – sužlugdo bet kokią Sistemą.

    Suprantama, kad idealistams (radikalams) susitarti sunkiau. Nes atsisakius savo idėjos, nieko nebelieka…

    Atsakyti
  10. Joana says:
    3 metai ago

    Labai geras straipsnis, daug naujos medžiagos, kurią dar reikia “suvirškinti”. Pvz:, lefabristai – tai kaip agresyvūs fanatikai. Dar visai neseniai Pro Patria, prof. V. Radžvilas ir kiti aplink jį esantys žmonės atrodė kaip šviesuoliai, daug gero galintys padaryti Lietuvai, tai šiandien apie juos esu visai kitos nuomonės. Kai kuriuos žmones iš jų kuriamos partijos sąrašo pažįstu ir žinau jų pažiūras, bet profesoriaus šmeižikiški straipsniai, pasirodę prieš rinkimus apie kitą sąjūdietį taip pat filosofą, galutinai padėjo tašką. Tai piktas, kerštingas, be atgailos žmogus ir nuo tokių žmonių reikia bėgti kuo toliau. Manau, kad toks tonas bus duodamas ir būsimai partijai ir jokia demokratija, krikščionio meile vienas kitam ten net nekvepia. Tai bus reakcinga, tamsuoliškos ideologijos partija kvepianti viduramžiais ir stebėsiu, kaip tokioje partijoje jausis ten esantys gana padorios reputacijos žmonės.
    Gerb. Mariui Kundrotui ačiū už labai reikalingą straipsnį.

    Atsakyti
    • ŽEMAITIS says:
      3 metai ago

      Leftismas (naujoji kairė arba “kairysis liberalizmas” (kad ir kaip tai absurdiškai beskambėtų) yra naujas ir agresyvus puolimas prieš šimtmečiais susiformavusią visuomenės vertybinę ir materialinę sanklodą. Čia ir Marius rašė, ir dauguma “Alko” komentatorių aptarėte tik prieš kultūrines vertybes nukreiptą jo pusę.
      Tačiau tai dar ne viskas. Leftistai formuoja naują požiūrį į visuomenę, bandydami sutrypti bet kokų individaulų siekį. Savo “amtikapitalizmu” jie kėsinasi į bet kokiaą privačia iniciatyvą bei pastangas, taip kurdami “gerai gyvenančių tinginių visuomenę”. Tai pastebima vakarų visuomenėje. Tiesa, mūsų jaunimas išlieka dešiniųjų (laisvai rinkai palankesnių) pažiūrų. Ir tai džiugina.

      Atsakyti
  11. na,na says:
    3 metai ago

    kundrotų esmė išryškėja tiesiog “prakalbus” lietuviškai ,t.y.būtų : ” V. Radžvilo partijos tautiškumas”.

    Atsakyti
  12. Dainius Razauskas says:
    3 metai ago

    Brangieji, kol sąmonė priklauso nuo minčių, žmonės niekada nesusitars. Vienintelė išeitis – išsilaisvinti nuo šitos priklausomybės. Tai reiškia, nuo bet kokių ideologijų. Tos, anos ir visų kitų. Mintys tėra įrankiai, nėra reikalo joms tarnauti ir dėl to mirtinai kautis su tais, kurie tarnauja kitoms mintims. Žodžiu, išeitis nėra „horizontali“ – tai ne svarstymas, kuri ideologija teisesnė ar geresnė. Išeitis „vertikali“ – sąmonės laisvė, atsitapatinimas, sugebėjimas pažvelgti į savo mintis iš šalies, įgūdis stebėti savo mintis, jų grandines, jų motyvus, jas gimdančias būsenas ir t.t. Nėra nė vienos, jokios minties, nuo kurios nevalia atsitapatinti ir jos stebėti. O jeigu žmogui tai darosi įmanoma, visos ideologijos pradeda trupėti nuo sielos kaip sudžiūvęs mėšlas. Tuo pagrindu dera vienytis – gyvai sielai atpažinus gyvą, gimusią, išsilukštenusią sielą. Šviesių Kaltuvių (–:

    Atsakyti
  13. Rimas kalba apie vienybę kaip įžvalgus strategas... says:
    3 metai ago

    Nėra kito kelio, kuris galėtų atvesti į demokratinės tautiškos Lietuvos sėkmę…Vieningas politinių reformų paketas (PRP), bendra rinkiminė koalicija.Tik tai gali duoti pirmą pergalę visų labui likviduojant smaugvirvę- oligarchinę- nomeklatūrinę santvarką (ONS). Galim abejoti, kad tai sunku ar neįmanoma, bet kito būdo proveržiui iš ONS į demokratinę nacionalinę valstybę nėra…Suvokus tą kito kelio nebuvimą, net Radžvilo ,Juozaičio, tautininkų ar CP karštuoliai susiburs į koaliciją PRP pagrindu…Vidutinybės pezės apie neįmanomumą, o išmintingos asmenybės, kad ir nepartinės STS iniciatyvos pagrindu, kels šią idėją ir burs koalicijon…Kundrotas, nors ir inteligentiškas ir tautiškas žmogus, bet ,deja ,savo tekstų kryptingumu tikrai yra ne telkiantis, bet skaldantis ambicingas mastytojas,visur ieškantis skirtumų ir varžybų, bei nuolat teisiantis visus aplink…Tik vienybė vardan tos, vardan reformų daugumos labui…

    Atsakyti
  14. Žemyna says:
    3 metai ago

    Vienijimuisi reiktų pasinaudoti bet kokios įmonės/įstaigos darbo organizavimo principu.
    Kad ir ligoninės – kiekvienas skyrius turi savo darbo sritį, tad laborantas neina operuoti, o chirurgas viduriavimų gydyti? Bet dėl to nesiginčija, nesusipriešina, nes kiekvieno jų darbo tikslas – kiekvienam savaip, bet bendromis pastangomis IŠGYDYTI PASILIGOJUSĮ!
    To ir derėtų laikytis – kiekvienas savo kompetencijos, savo srities ribose bei laikantis bendradarbiavimo sutarties. Jei jau nervas nelaikys – kumščius į kišenes ir kvieskite tarpininką, psichologą, bet neišsiskirstykite, tartum Grigo bitės.
    Svarbiausia – nekenkti kitam, netrukdyti jam savo veiklos sritį tvarkyti. Jei kažkam kategoriškai nepritari, apsvarstyk, ar tai LT išdavystė, ar tik kitoks kelias, nei pats įsivaizdavai. Jei ne išdavystė – tokiu atveju bent jau prieš nebalsuok – susilaikyk, ir nediriguok pirštu visai frakcijai, kad balsuotų, kaip tu. Neik ir kitų frakcijų įkalbinėti, kad trukdytų ar balsuotų prieš.
    Susirašykite ant lapelio, dėl ko nesutariate, palaidokite jį, o virš jo ąžuolą pasodinkite. Kad tuos nesutarimus jo šaknys giliai laikytų, neleistų vėl jums skersai kelio stoti.

    Atsakyti
    • Arūnas says:
      3 metai ago

      taip

      Atsakyti
  15. Romas says:
    3 metai ago

    Ir man įsiminė Rimo komentaras. Taip, skyrium nesigaus, būtina susivienyti. Klausimas kaip? Turiu idėją:

    Ryškios asmenybės, kaip Juozaičio, Radžvilo turi pasitraukti į antrą planą.
    – nes (automatiškai) telkimasis aplink ryškią asmenybę, tai kelias į autokratiją.
    – tokios asmenybės (dėl konkuravimo) yra trikdys susitarimui.
    Trečia ir svarbiausia – telktis reikia apie IDĖJĄ (lyge teisiniu) pagrindu – visi žmonės, stoję po šios idėjos vėliava, yra lygūs…
    Yra ir IDĖJA pajėgi sutelkti. Tai tikros (tiesioginės) demokratijos idėja. Prie kurios valdžios vertikalė bus sulenkta į ratą. Simbolis – gyvatė apžiojusi savo uodegą. Tai “špargalkė” mūsų civilizacijai palikta pasaulių šį evoliucijos etapą jau praėjusių. (Kam išradinėti naują dviratį, jeigu jis jau išrastas).

    Apie šią idėją žinojo ir Aristotelis. Jis išskyrė dvi demokratijos formas:
    – pirmoji, kada hienos valdo asilus (prie jos gyvename dabar)
    – antroji – piliety ja…
    Jeigu kam įdomu, galiu ir plačiau.

    Atsakyti
    • Bartas says:
      3 metai ago

      Sudominai ir sustojai įdomiausioje vietoje. Laukiu tęsinio.

      Atsakyti
      • Romas says:
        3 metai ago

        Po teisybei, tai nebesitikėjau, kad ką nors sudominsiu. Mat bet kokią NAUJOVĘ labai sunku sutalpinti į jau turimos sąmonės „dėžutę“. Įvyksta atmetimo reakcija, net neįsigilinus. Šią idėją, alke straipsnelių ir komentarų pavidalu „trizvaniju“ jau keli metai, bet dar niekas ausies nepastatė. Bartas pirmas.
        Naujovė – daugumai, bet ne visiems. Yra belaikė plotmė, kurioje galima rasti visus atsakymus. Užuominą į ją (savo komentare) davė Dainius Razauskas. Kad ji pasiekiama per minčių liudijimą, per proto nuraminimą, pasiekus TYLĄ.
        Edgaras Keisis ją pasiekdavo transe, miegodamas ir vadino „akavos kronika“.
        Mokslinis būdas pasiekti, bet kokią informaciją aprašytas ir knygoje „Jėga ir Galia“, kurią parašė nušvitimą patyręs psichiatras.
        O knygoje „Nešantys šviesą“ šis fenomenas vadinamas „gyvąja biblioteka“

        Kam reikalinga ši įžanga? Tam, kad išlaipinti iš įprastinės sąmonės dėžutės. Protas nuo pat ankstyvos vaikystės visus įspūdžius, žinias „sandėliuoja“… Kai visos „dėžutės“ pripildytos, žmogus jau viską žino, pasibaigia ir jo gyvenimas, prasideda egzistencija… Apie tai tikrai verta pasiklausyti Aleksandro Menšikovo, rusų kalba (nušvitęs indigo).

        Pati pilietinės visuomenės ar kitaip – tiesioginės demokratijos IDĖJA paprasta. Žmogus ne angelas. EGO sąmonė dominuoja. Jis turi būti kontroliuojamas. Kol kas kontroliuojami tik piliečiai – valdžios institucijų ir pareigūnų. Pastarieji, patys, būdami iš to paties molio (vakarykščiai mes), su ta pačia ego – sąmone, kontrolės ne tik kad stokoja, bet dažnu atveju, kaip teisėjų – prokurorų klanas, visai neturi.
        Rezultate valdžios ponų savivalė ir degradacija, (galimai) net iki pedofilijos. O piliečių NEVILTIS ir ABEJINGUMAS, kaip bejėgystės pasekmė. Ši abipusė destrukcija – dėl disbalanso, dėl to, kad visa valdžia mažumos rankose. O visuomenės dauguma (piliečiai) yra NIEKAS. Valdžia turi būti dieviška – visur esanti. Ją privalo turėti ir piliečiai – teisę kontroliuoti visas valdžios institucijas ir pareigūnus, tame tarpe teisėjus ir prokurorus. Prie dabartinių (interneto) galimybių, tai būtų nesudėtinga ir operatyvu.

        Atstatydinus bent vieną, kitą, apsivogusį ar kitaip praradusį pasitikėjimą, patraukus baudžiamojon atsakomybėn, visai kitaip (nei dabar) imtų dirbti ir visi. Suprantama ir tai, kad perėjimas prie tiesioginės demokratijos turi būti palaipsnis. Pirmam žingsniui užtektų įteisinti socialinį koeficientą`(skirtumą tarp maksimalaus ir minimalaus biudžetinių atlyginimų), kurį per kiekvienus Seimo rinkimus (balsų dauguma) nustatytų rinkėjai. Šis skirtumas (kiek kartų) gali skirtis, būtų privalomas vyriausybei.
        Nors kiek valdžios įgavus piliečiams, jų ABEJINGUMAS pradės tirpti, o savigarba ir sąmoningumas kilti.

        Prieš 30 metų pereinant iš tarybinės Sistemos į dabartinę, esminių pokyčių neįvyko. Anuomet valdė partinė nomenklatūra, o dabar – oligarchinė, Abiem atvejais visa valdžia mažumos rankose. O dauguma lieka – ne prie reikalų ir apkvailinta. Tarybų valdžia, nuo žodžio tartis. Bet ar kas tarėsi su anos valstybės piliečiais? Ar kas tariasi su dabartinės „demokratinės“ valstybės piliečiais?
        Abiem atvejais – melas ir apgavystė.

        Dabartinė „demokratija“, kaip namas be stogo, kaip automobilis be ratų. Prie esamų demokratinių rinkimų trūksta tokio pat demokratinio ATSTATYDINIMO.

        Atsakyti
        • Kęstutis says:
          3 metai ago

          Dainius Razauskas ir jūs darote vieną klaidą spręsdami apie kitus pagal save – tarytum visi likusieji piliečiai mąstantys, bet taip nėra, todėl visuomenę tenka valdyti tol kol sąmoningų piliečių bus dauguma, tada veiks bet koks demokratijos didinimas… Jau dešimtmetis praėjo, kai siūliau nedidelį bet esminį valstybės valdymo patobulinimą, J.Vaiškūnas neleis sumeluoti, net straipsnį siūliausi parašyti, bet ne, o jau po metų Islandija valstybės valdyme panaudojo tą ką ir siūliau… Aišku, kad prie to neprisidėjau, patys sugalvojo…

          Atsakyti
          • Romas says:
            3 metai ago

            Prisidėjai. Viskas susiję. Yra bendras informacinis laukas, dėka kurio įmanomas “drugelio efektas”. Viename kontinente jis tik mostelėjo sparneliais, o kitame – cunamis…
            Todėl “sėti” gerą idėją prasminga, jeigu ji sudygs ir kitoje vietoje ir tik po kurio laiko.

          • Kęstutis says:
            3 metai ago

            Pagrindinė taisyklė – kad geriausių sąžiningiausių visuomenės narių balsas būtų girdimas ir svarus – “Garbės Taryba”. Visuomenę turi valdyti geriausi tos visuomenės atstovai. O dabar ko gi galima tikėtis iš visuomenės, jei jai vadovauja “atsilupėliai”?.. Netingėsiu, gal ir vėl pamėginsiu parašyti, tik dabar kol kas tai beprasmis laiko gaišinimas…

          • Žemyna says:
            3 metai ago

            Reiktų tokiems turėti atskirą aplanką – „Amžinai saugotini”. Tada liks tik dar kartą peržiūrėti, kažkokiomis naujomis mintimis papildyti ir pateikti.
            Kažkada ir aš ta tema rašinėjau, jog būtinas atšaukimas, o tauta turėtų burtis ne apie ilgainiui susidarančias partines „chebras”, bet apie idėjas, ir į Seimą deleguoti žinovų grupę, pasiūliusią priimtiniausią jos įgyvendinimo būdą. Žinoma, ir visuomenei reikia turėti būtinąjį „likbezą”, kad svaičiojimus nuo tikrovės atskirtų, kad pavojingas rizikas „užuostų”. Sąjūdžio metais tokie, kaip aš, supratimo neturėjome, „čto takoje verslas, i kak s nim borotjsia”, tačiau kai kuriais dalykais jau tada instinktas visgi vertė abejoti (pvz., liberaliais pažangiais komjaunuoliais ir komunistais).

          • Romas says:
            3 metai ago

            Taip, tas balsas, apie kurį rašai, dabar (didžiojoj žiniasklaidoj) negali būti girdimas. Nes ji tarnauja valdžią turinčiai oligarchiniai mažumai.

            Tik valdžiai (kontrolės, atstatydinimo) atsidurus daugumos (piliečių) rankose, žiniasklaida, tame tarpe ir LRT pradės dirbti tautai , o ne oligarchams. Trumpiausias kelias į tai – nauja politinė jėga su tokios IDĖJOS programa.

          • Kęstutis says:
            3 metai ago

            Kai Islandijai grėsė valstybės bankrotas jie išsirinko 25 garbingiausius savo valstybės žmones “Garbės Tarybą”, jie prižiūrėjo referendumą, konstitucijos pakeitimus ir taip išsisuko. Sąjūdis Lietuvoje irgi buvo Garbės Taryba, Lietuvos Taryba nuo 1917 metų irgi buvo “Garbės Taryba”. Garbingiausi Lietuvos žmonės turi turėti galimybę susirinkti, apsitarti ir patarti žmonėms – “Ką daryti?”, žmonės patys dar nėra pasiekę tokį lygį, jog visi gerai žinotų – ką daryti?… Politika yra kaip prostitucijos atmaina, o atsiduoda ji – stambiajam kapitalui – viskas perkama ir parduodama – pelnas svarbiausia, taip ir gyvename. Nepakeitus dabartinės antiekonomikos, niekas nesikeis, keistis gali tik politinių partijų pavadinimai, “virvučių tampytojai” išlieka tie patys…

          • Romas says:
            3 metai ago

            Viskas, kaip ir logiška. Tik kas ir kaip tuos garbingiausius atrinks? Juk pretendentų turbūt būtų ne mažiau, kaip per eilinius rinkimus. Ir be to, jokių garantijų, kad papuls ne visai garbingas ar suges, kaip ta žuvis… Ką tada?

  16. LIETUVIŠKOS JUNGTINĖS PAJĖGOS says:
    3 metai ago

    Nacionalinis susivienijimas + Lrt žodžio laisvė (išvaikius neišjungtų komunistų konclagerinio režimo Lrt tarybos M G Budrienės padlaižius) = 140 patriotų, Tautos atstovų, seime.
    Kada renkamės prie komunistuojančių gaujų okupuotos Lrt, kad išjungti burokevičininkų grybauskinių (bei panašių) komunistinę propagandą ir pradėti naudoti ją pagal paskirtį Tautos ir Lietuvos labui?
    Reikia vado žodžio.
    ________________
    Užvaldytoji Lietuva, 30 metų komunistus dangstančiųjų, komunistinį konclagerinį
    režimą sukūrusiųjų bei palaikančiųjų landsberginių, brazauskinių, burokevičininkų grybauskinių, karbauskinių bei panašių.
    2019 gruodžio 24

    Atsakyti
  17. senasis druvis says:
    3 metai ago

    Keista, kad tokio “kalibro” politikas kaip Radžvilas, primetinėja katalikybę Lietuvai kaip natūralią tautos “evoliuciją”, lyg nesuprastų kad tai yra “atneštinė revoliucija”, sukėlusi siaubingas pasekmes tautos savasčiai ir pačiam valstybingumui. Katalikybės atrama pasirenkant senuosius ir naujuosius plikbajorius, kurie jau nepateisino jiems suteikto pasitikėjimo praeityje ir juo labiau nepateisina šiandien, perkelia Radžvilą iš politikų tarpo į misijonierių gretas. Rezultątą geriausiai parodo praėję rinkimai į Eparlamentą, kai televizinė rėksnė surenka daugybę balsų ir “šauna” į Ekėdę, o nesuprastas kovotojas su globalizacija “kitokios” globalizacijos būdu triuškinančiai lieka už borto, kaltų ieškodamas visur, tik nepažvelgęs į veidrodį… Koks tautiškumas – toks ir rezultatas. O gaila…

    Atsakyti
    • LIETUVIŠKOS JUNGTINĖS PAJĖGOS says:
      3 metai ago

      Būtent, krikščionybės siautėjimo siaubingos pasekmės tautos savasčiai ir pačiam valstybingumui.
      Krikščionybė sunaikino Prūsiją.
      Sukrikščioninta karališkoji Lietuva buvo ištrinta iš žemėlapio.
      Klestint krikščionybei milijonas (pusė visų !!!) darbininkų dingo iš Lietuvos.
      Gėda, kad mūsų valstybė yra vadinama kažkokia tai respublika.
      Nusiimkim krikščioniškas kaukes lietuviai ir atkurkime (pagonišką) karališkąją Lietuvą.

      Atsakyti
  18. Tvankstas says:
    3 metai ago

    Jau pats pavadinimas sustato straipsnio turinį į vietas – nesuprantu kodėl ‘nacionalizmas’, galėtų būti ‘buržuazinis nacionalizmas’ dėl pilnatvės kaip sovietijoje.
    Nors A. Juozaitis išėjo pas kontrabandininkus, bet pasėta neapykantos sėkla gražiai tebeveši M. Kundrote.
    Kaip tautinis patriotas gali naudoti ‘nacionalizmas’, kai jo stovėsena yra ‘patriotizmas’ ?
    Ar suvokia ką kalba, ar yra pasamdytas ‘teisingai kalbėti / rašyti’ ?

    Atsakyti
    • Kęstutis says:
      3 metai ago

      …gerai būtų patikslinti ar Juozaitis pasėjo nesantaikos sėklą paremdamas Radžvilą ir tik po nepavykusių rinkimų išėjo kažkur ir pas kažką, ar Radžvilas mėgindamas surengti atskiras šnipštines tautines eitynes, putodamasis spaudoje ir neparemdamas Juozaičio…

      Atsakyti
    • Žemyna says:
      3 metai ago

      Turite galvoje TT partiją, ar kažkokius kitus kontrabandininkus?
      Mano galvai per sunku suprasti, kaip du filosofai neranda sąlyčio taškų, kad kartu į Seimą eitų. Nebent kelią perbėgo ta, neaišku kaip ir kieno padaryta rinkiminė skola, kurios dabar nepavyksta pasidalinti – kam kokia dalis priklauso.
      Taip jau būna – turinčių pirmumo teisę į pelną niekada nestinga, o štai nuostolių dalies nėra norinčių prisiimti.
      Jei AJ dėl skolos buvo priverstas su bet kuo susidėti, tada mokantys skaičiuoti ir blaivią galvą išlaikę jo rėmėjai turėtų perimti tą reikalą, patikrinti, kas ir kaip, ir, jei viskas tvarkingai daryta, paragintų ir kitus susimesti ir ją padengti, ir baigti su tuo taip „valstietiškai” išviešintu nemaloniu kivirču (nežinau, kaip VMI tai traktuotų, ar didžiąją dalį tos sumos sau nepasiimtų). Nusikračius tos naštos, gal įtampa atslūgtų, ir vyrai pradėtų mąstyti?
      Žinoma, jei jie buvo susitarę dėl bendros kasos. Gal priežastis visai ne ta.

      Atsakyti

Komentuoti: senasis druvis Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Kiti Straipsniai

Indrė Makaraitytė pristato A. Ketlerienės knygą | Alkas.lt koliažas

D. Kuolys. Imuosi ginti dėstytojos I. Makaraitytės akademinę laisvę

2023 03 22
Alkas.lt koliažas

M. Kundrotas. Kaip padugnės tampa aukštuomene

2023 03 19
Marius Kundrotas | asmeninė nuotr.

M. Kundrotas. Ar tautininkai dar turi potencialo?

2023 03 17
Marius Kundrotas | Respublika.lt, I. Sidarevičiaus nuotr.

M. Kundrotas. Rinkimų pamokos ir vizija tautininkams

2023 03 10
Marius Kundrotas | asmeninė nuotr.

M. Kundrotas. Paauglystės dialektika šiuolaikinėje politikoje

2023 02 27
Birželio sukilimui atminti Karo akademijoje atidengta atminimo lenta

S. Gorodeckis. Apie didvyrius tada ir „herojus“ dabar

2023 02 22
Marius Kundrotas | asmeninė nuotr.

M. Kundrotas. Kai Lietuva kiekvieno širdyje – kitokia

2023 02 20
2020-ųjų Vasario 16-osios deglų eitynės | A. Stalilionio nuotr.

Vasario 16-ąją – tradicinė deglų eiseną Vilniuje!

2023 02 16
Marius Kundrotas | Respublika.lt, I. Sidarevičiaus nuotr.

M. Kundrotas. Kaip „žmogaus teisių gynėjai“ kūrė beraščių visuomenę

2023 02 15
Knygnešys Jurgis Bielinis | wikipedija.org nuotr.

A. Karalius. „Maža tauta“ – dideli žmonės…

2023 02 13
Rodyti daugiau

Naujienos

Kviečia teikti paraiškas LR Prezidentų vardinėms stipendijoms gauti | Lietuvos mokslų akademijos nuotr.
Lietuvoje

Kviečia teikti paraiškas LR Prezidentų vardinėms stipendijoms gauti

2023 03 27
Už mieste turėtą žemę galės būti atlyginama mišku | am.lrv.lt nuotr.
Gamta ir ekologija

Už mieste turėtą žemę galės būti atlyginama mišku

2023 03 27
Ukrainos gynėjai | https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua nuotr.
Ukrainos balsas

Ukrainos ginkluotosios pajėgos kol kas negali pradėti kontrpuolimo

2023 03 26
Renginio akimirka | alkas.lt Arūno Sartanavičiaus nuotr
Lietuvoje

D. Paužuolis – pasaulio čempionas! (nuotraukos)

2023 03 26
Medžių sodinimas | S. Žiūros nuotr.
Gamta ir žmogus

Vilnius sužaliuos naujais medžiais ir krūmais

2023 03 26
Automobilis | pixabay.com, Jackson David nuotr.
Gamta ir žmogus

Daugelį vairuotojų erzina keleivių patarimai

2023 03 26
Lėktuvas | alkas.lt Arūno Sartanavičiaus nuot.
Lietuvoje

Oro uostai siūlys daugiau nei 80 krypčių

2023 03 26
Burbiškio dvaras ruošiasi Tulpių žydėjimo šventei | Rengėjų nuotr.
Gamta ir ekologija

Burbiškio dvaras ruošiasi Tulpių žydėjimo šventei

2023 03 26
Prano Raščiaus (1932–1987) poezijos knyga „Paragauki sulos“ Prano Raščiaus (1932–1987) poezijos knyga „Paragauki sulos“ Prano Raščiaus (1932–1987) poezijos knyga „Paragauki sulos“

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Žmogus apie S. Buškevičius. Mūsų laukia mūšis už lietuvių kalbą
  • Užčiaupta tauta apie Ukrainos ginkluotosios pajėgos kol kas negali pradėti kontrpuolimo
  • Bartas apie Ukrainos ginkluotosios pajėgos kol kas negali pradėti kontrpuolimo
  • Bartas apie Rusijoje nerimas dėl laukiamo Ukrainos kontrpuolimo

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Kviečia teikti paraiškas LR Prezidentų vardinėms stipendijoms gauti
  • Už mieste turėtą žemę galės būti atlyginama mišku
  • S. Buškevičius. Mūsų laukia mūšis už lietuvių kalbą
  • Ukrainos ginkluotosios pajėgos kol kas negali pradėti kontrpuolimo
Lininės rankinės Lininės rankinės Lininės rankinės

Kiti Straipsniai

D. Kuolys. Imuosi ginti dėstytojos I. Makaraitytės akademinę laisvę

by Jonas Vaiškūnas
2023 03 22
6
Indrė Makaraitytė pristato A. Ketlerienės knygą | Alkas.lt koliažas

Respublikos prezidentas Ignas Vėgėlė kovo 11-ąją Gedimino ordino Komandoro kryžiumi už nuopelnus Lietuvai apdovanoja LRT generalinę direktorę Rūtą Grinevičiūtę-Janutienę ir...

Skaityti toliau

M. Kundrotas. Kaip padugnės tampa aukštuomene

by Jonas Vaiškūnas
2023 03 19
13
Alkas.lt koliažas

Padugne vadinamas žmogus, kurio dvasinė kultūra – pačiame dugne. Įprastas stereotipas, jog tai būdingiausia varguomenei.

Skaityti toliau

M. Kundrotas. Ar tautininkai dar turi potencialo?

by Jonas Vaiškūnas
2023 03 17
14
Marius Kundrotas | asmeninė nuotr.

Šis straipsnis – ankstesnės publikacijos tęsinys: joje svarstyta vizija tautininkams rinkimų pamokų kontekste. Po šios publikacijos pasirodė įvairių komentarų, išsakyta...

Skaityti toliau

Skaitytojų nuomonės:

  • Žmogus apie S. Buškevičius. Mūsų laukia mūšis už lietuvių kalbą
  • Užčiaupta tauta apie Ukrainos ginkluotosios pajėgos kol kas negali pradėti kontrpuolimo
  • Bartas apie Ukrainos ginkluotosios pajėgos kol kas negali pradėti kontrpuolimo
  • Bartas apie Rusijoje nerimas dėl laukiamo Ukrainos kontrpuolimo
  • Atgaiva akims ir sielai apie Prof. G. Navaitis: Išmokime gyventi be streso (III)
Kitas straipsnis
LRS'2020 | Alkas.lt koliažas

S. Buškevičius. Miunchauzeno sindromas?

srtfondas Init

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt

   https://lazerineklinika.lt/ | https://sportsman.lt/ | CBD aliejus Lietuvoje | Farming Simulator 22 mods | ETS2 Mods | FS22 Mods | FS22 mods download | Bigbank.lt | kemi.lt | TIK BALDAI | ATS Mods | Skyrybos internetu - skyrybos bendru sutarimu | fs22 mods | ATWINS | Srotas24.lt - Dalys | Zuza.lt | LIVIN parduotuvė | Grozionamaisfinksas.lt | https://zvejojam.lt | Darbo skelbimai

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai