Ketvirtadienis, 30 kovo, 2023
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Kultūra Kalba

V. Vaitkevičius. Apie savastį, arba kokia kalba, tokia galva

Vykintas Vaitkevičius, www.prigimtine.lt
2016-12-06 07:28:01
138
V. Vaitkevičius. Apie savastį, arba kokia kalba, tokia galva
lietuviu-kalba-rastas_prigimtine-lt
prigimtine.lt nuotr.

2009 m. rudenį šviesaus atminimo doc. Rimantas Krupickas kultūros paveldui skirtame renginyje Elektrėnuose pirmą kartą parodė, kad rūpestis dėl lietuvių kalbos yra ne vien kalbininkų, bet ir kiekvieno iš mūsų. Geografo kalba ir kalbėjimas mane apstulbino, bet jo pastangų kalbėti lietuviškai ir kurti tarptautinių žodžių atitikmenis, atvirai prisipažįstu, tada nesupratau. Prisimenu, kaip Rimantas tarė saugomija ir ji tąkart man kėlė tik juoką, o šiandien šį žodį vietoje junginio saugoma teritorija norėčiau tarti ir girdėti kuo dažniau.

Visi turime nuostatų, kurios kyla iš mūsų sielos gelmių arba artimų, gerbiamų žmonių rato, dažnai atsklinda iš knygų ar kitų kūrinių. Jaunystėje pažiūros greitai keičiasi, o tai, kas ištinka suaugus, paprastai tampa vertybėmis, pačia tikriausia s a v a s t i m i. Neatskiriama manosios dalis – galvoti, kalbėti ir rašyti lietuviškai; ieškoti atitikmenų ir svarstyti naujadarų kūrimo galimybę. Tai be mažiausios abejonės susiję su prigimtine kultūra ir bendraminčiais tyrinėtojais. Šiandien matau, kad pasirinkimas seniai tapo apsisprendimu, kad tai jau yra mano būtis ir laikysena, apie kurią iki šiol neturėjau progos papasakoti plačiau.

Pradžia, nors negaliu jos tiksliai prisiminti, buvo labai sunki. Reikšdamas mintis, ieškodamas žodžių, jaučiausi lyg koks naujakurys, nežinantis tvarkos, nepažįstantis vietų ir žmonių. Turiu pabrėžti, kad tai ne pavienių žodžių vartojimo klausimas, nes dažnai pakaitalas reikalauja savo sakinio, daugiau žodžių, kitokio tęsinio (įdomumo dėlei kalbėdami pamėginkite daiktavardį alternatyva (pranc. alternative < lot. alterno, reikšme „kaitalioju“) pakeisti galimybe).

Jei rašydamas turi laiko pasvarstyti, sakinį padailinti, tai viešas kalbėjimas – didelis rimtas iššūkis. Rūpestingai dėstydamas mintis, apdairiai rinkdamas žodžius, nejučia kalbi lėčiau, o tai dažnai trikdo: Kas Tau yra, blogai jautiesi? Juk neišaiškinsi paprastai, kad Tu vertėjauji iš lietuvių į… lietuvių.

Ilgainiui su visu tuo apsipranti. Sunkiau tuomet, kai atsiduri naujame lauke, kurio manyje budinti kalbos tvarkytojo dvasia dar nepažįsta. Bet jei nuošalyje paliktume vienai kuriai sričiai būdingas sąvokas, apibrėžimus, tai pamatytume, kad kelios dešimtys žodžių yra visiems bendri, užėmę lietuviškų pavadinimų vietą ir neužleis jos, jeigu to nenorėsim.

Regionas – vienas iš pirmųjų svetimžodžių, su kuriuo atsisveikinau. Regioniniai parkai, etnografinių regionų metai… sunku rasti vietą, kur jo nebūtų. Kraštas arba sritis skamba puikiai, turi senas šaknis*. Daug sunkiau sekasi su centru, nes norėdamas pasakyti vidurys arba viduryje, turi kitaip kurti sakinį. Kartais vietoje regiono centras tenka sakyti svarbiausia (reikšmingiausia, pagrindinė) krašto vieta, bet šia išeitimi nesu visiškai patenkintas. 

Užtruko, kol įpratau vietoje kontekstas sakyti laukas, bet dabar pastaruoju labai džiaugiuosi. Jei reikia, kartais dar pasitelkiu sritį arba erdvę. Tiek pat laiko pareikalavo objektas, kuris labai plačiai vartojamas ir vieno pakaitalo visiems atvejams neturi. Vietoje kultūros paveldo objektas šiandien sakau kultūros paveldo vertybė, vietoje tyrimo objektas – tiriamas dalykas arba reiškinys. Sunkiausia priprasti prie objekto kaip struktūros arba tam tikro, paprastai kokio nors didelio radinio lietuviško atitikmens daiktas. Šis vis dar neįprastas ausiai ir akiai.  

Jau kuris laikas tradiciją sekasi keisti papročiu, mane ypač įkvepia tai, jog Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės raštija įvairiomis kalbomis mirgėjo nuo posakių senu papročiu, senu tėvų papročiu ir kitų. Noriu atkreipti dėmesį, kad daugelis svetimžodžių yra pakeičiami labai lengvai:

Diskusija – aptarimas

Dominuoja – vyrauja

Ekspertas – žinovas

Fragmentas – dalis

Informacija – žinios, duomenys

Koncentruoti – telkti

Modernus – šiuolaikinis

Moderuoti – vesti

Natūralus – tikras

Organizatoriai – rengėjai

Tipinis – būdingas

Unikalus – ypatingas, savitas

Puikiai žinau, kad šis sąrašas yra ilgas, jo galo nė nematyti. Suprantu ir tai, kad daugelis svetimžodžių jau yra priimti į lietuvių kalbą, įteisinti ir didelio pavojaus tarsi nekelia. Bet tvirtai laikausi nuomonės, kad ieškodami atitikmenų, atrasdami trūkstamus žodžius, pučiam ir kurstom švenčiausią mūsų tautos židinį. Lietuvių kalba mus puošia, palaiko ir stiprina ryšį su gimtąja žeme, su protėviais.

Viliuosi, kad šios eilutės nors vieną įkvėps ir paskatins skirti didesnį dėmesį savo žodynui, mūsų visų kalbai.

_______________

* Plačiau žr.: Ragauskaitė Alma. „Krašto“ samprata lietuvių kalboje, Liaudies kultūra, 2014, Nr. 2, p. 64–74. Be to, daug vertingų žinių pateikia mūsų Žodynas ir žodžių kilmės aiškintojai, žr.: http://etimologija.baltnexus.lt

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. L. Petkevičiūtė. KOKIA GALVA – TOKIA IR KALBA: Paisyk, ką šneki – nenusišnekėsi (1)
  2. KOKIA GALVA – TOKIA IR KALBA: Paisyk, ką šneki – nenusišnekėsi (4) (audio)
  3. Minint knygnešio dieną, prasideda konkursas „Švari kalba – švari galva“
  4. A. Šidlauskas. Žodis apie kalbą
  5. R. Švedienė. Apie lietuvių kalbą artėjant Spaudos atgavimo, kalbos ir knygos dienai
  6. B. Nainys. Gerbkime lietuvių kalbą
  7. Šį vakarą „Init“ TV laidoje „Mūsų praeities beieškant“ – apie baltų kalbą
  8. E. Drungytė. Lietuvių kalba – mūsų visų dvasinė bambagyslė su Tėvyne
  9. A. Paulauskienė. Gimtoji kalba: didžiavimasis ja ir išdavystė
  10. S. Vaišvilienė: Savo kalbą privalome mylėti
  11. M. Almonaitis. Ar vis dar racionalu gerai mokėti lietuvių kalbą?
  12. R. Baškienė. Ar latviai labiau myli savo kalbą?
  13. R. Kupčinskas. Saugoti lietuvių kalbą svarbu ir šiandien
  14. G. Kuprevičius: Jeigu kalba formuotų žmonių mąstymą, aplink būtų labai tylu
  15. J. Vaiškūnas. Didžiausios Kalėdų dovanos – mūsų papročiai ir mūsų kalba

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 138

  1. Kemblys says:
    6 metai ago

    Ačiū, Vykintai! Linkiu Tau vidinės jėgos.
    (kultūra – daba ?)
    Paulius

    Atsakyti
  2. Kemblys says:
    6 metai ago

    Malonu būtų suburti čia, ‘alke’, pasišventusius lietuvių kalbai Žmones. Dirbtume be atlygio. Lašas po lašo ir akmenį pratašo 🙂

    Atsakyti
    • tikras lietuvis says:
      6 metai ago

      Nevaizduok čia žinovo, nes tikrai toks nesi.

      Straipsnyje daug išmįslų.
      Pvz., teigiama: Diskusija – aptarimas.
      Visai ne: diskusija yra ginčas, tikslu išsiaiškinti tiesą.
      Arba.
      Teigiama: Informacija – žinios, duomenys, Unikalus – ypatingas, savitas, kur pats autorius, teigdamas, kad tarptautinis žodis yra blogas, neranda tikslaus lietuviško atitikmens.
      Ir t.t., ir pan. – ne visus žodžius yra įmanoma tiksliai pakeisti lietuviškais atitikmenimis. Pvz., kuo pakeisi žodžius mašina, televizorius, telefonas, kompiuteris ir pan.?
      Yra tokių žodžių ir daugiau.

      Atsakyti
      • tikras lietuvis says:
        6 metai ago

        Papildau – kalbininkai skiria žodžių tradicija ir paprotys sąvokas:
        “Laba diena.
        2016-12-06 08:40:51 svetainėje http://www.vlkk.lt pateikėte klausimą:
        Yra du žodžiai: tradicijos ir papročiai. Norėčiau sužinoti tų žodžių sąvokas bei skirtumus. Iš anksto dėkoju už atsakymą.

        Žodžių reikšmes prašom tikrinti “Dabartinės lietuvių kalbos žodyne”:
        tradicija: 1. papročių, apeigų, vaizdinių, idėjų, simbolių išlaikymas, perdavimas iš kartos į kartą: gyva tradicija; 2. tai, kas išlaikoma: laikytis tradicijų;
        paprotys, įprastas, nusistovėjęs poelgis, nerašyta elgesio norma: gerbti papročius.

        Su pagarba
        Kalbos konsultantai
        El. konsultacijos, žr. http://www.vlkk.lt/konsultacijos
        Konsultacijos telefonu (8 5) 272 4520 (8.30-12.30 val.)

        Valstybinė lietuvių kalbos komisija
        Gedimino pr. 60, LT-01110 Vilnius”

        Tai reiškia, kad vietoj žodžio tradicija netinka vartoti žodį paprotys.

        Atsakyti
        • Arūnas says:
          6 metai ago

          logika:
          paprotys, įprastas, nusistovėjęs poelgis, nerašyta elgesio norma
          tradicija: 1. papročių ….perdavimas iš kartos į kartą: gyva tradicija; 2. tai, kas išlaikoma
          tai lietuviškai: tradicija = .perduotas, išlaikytas paprotys

          Atsakyti
          • tikras lietuvis says:
            6 metai ago

            Ne tai:
            1. tradicija – papročių, apeigų, vaizdinių, idėjų, simbolių išlaikymas, perdavimas iš kartos į kartą;
            2. paprotys – nerašyta elgesio norma.

    • Bartas says:
      6 metai ago

      “Kembly” , aš su Tavim.

      Atsakyti
      • Kemblys says:
        6 metai ago

        Spaudžiu dešinę, Bartai 🙂

        Manau, čia daug ginčų kyla, kad žmonės neįsiskaitė į Vykinto Vaitkevičiaus žodžius:
        ,,Visi turime nuostatų, kurios kyla iš mūsų sielos gelmių arba artimų, gerbiamų žmonių rato, dažnai atsklinda iš knygų ar kitų kūrinių. Jaunystėje pažiūros greitai keičiasi, o tai, kas ištinka suaugus, paprastai tampa vertybėmis, pačia tikriausia s a v a s t i m i. Neatskiriama manosios dalis – galvoti, kalbėti ir rašyti lietuviškai; ieškoti atitikmenų ir svarstyti naujadarų kūrimo galimybę.” – subrendusio Žmogaus NUOSTATA saugoti lietuvių kalbą!

        Atsakyti
  3. Giedrius says:
    6 metai ago

    Tai galų gale…
    rasta, priartėta, atskleista
    …ž o d y n a s.
    Viso kas prigimta,
    viso kas teikiam ir Dievų globoje,
    nuo pirmojo garso, nuo to giluminio
    Visatos o m e n s atsiveria, …per
    kalbą
    žodį
    žinią
    norą
    – gimusiems čia ir visur lietuviais
    …nuo prigimimo pašvęstais,
    be atrankos ir nuorankos.

    Čia kai būsena šventovėse,
    jos visos priima, dvasią pakelia, palaiko
    ir ničnieko neatmeta. Šventai.

    Dėkui, ir
    sėkmės visiems, šiuo Vykinto pavyzdžiu asmeniškai įseksiantiems.

    Atsakyti
    • Šiaip says:
      6 metai ago

      Taip taip, net linksma pasidarė po šio komentaro – puikus pavyzdys to, kas galvoje ir kas kalboje 🙂

      Atsakyti
  4. Žodis says:
    6 metai ago

    Tiksliau kokia galva, tokia ir kalba. Palaikai minčių švarą – išverti mintyse žodžius į tokius kokie turi būti.

    Atsakyti
  5. Voras says:
    6 metai ago

    Manau, svetimžodžių problemą galima išspręsti greitai – tereikia pašalinti iš abėcėlės nelietuviškas raides C, CH, H ir F. Tai padarius svetimžodžiai nebegalėtų būti vartojami spaudoje ir palaipsniui dingtų ir iš šnekamosios kalbos.

    Atsakyti
    • C says:
      6 metai ago

      Apie Tverečių dzūkus cieksais vadina

      Atsakyti
    • Pikc says:
      6 metai ago

      Atsargiai su tomis “nelietuviškomis raidėmis” – o ką su čekiškomis siūlote daryti? Jau nekalbu apie tai, kad abėcėlė tai iš esmės lotyniška.
      Beje, jeigu būčiau trenktas fanatikas, nesugebantis tekste (nelietuviškas žodis ;)) matyti nieko, išskyrus nelietuviškos kilmės žodžius, netrukčiau prisikabinti prie autoriaus vartojamų svetimžodžių “kultūra”, “geografas”, “galva”, “knyga” ar “struktūra”. 🙂
      Apskritai, autoriaus (vėl nelietuviškos kilmės žodis ;)) požiūris sveikintinas, bet a) nereikia perlenkti lazdos ir b) reikia gerai žinoti, ką darai, kad nebūtų painiavos – pvz. “informacija” toli gražu ne visada reiškia “duomenys” (pvz. juk nesakome “tyrimo informacija”) ar “žinios” (o, pvz., edukologijoje (vėl nelietuviškas žodis ;)) terminai “informacija” ir “žinios” apskritai griežtai skiriami).

      Atsakyti
      • Kemblys says:
        6 metai ago

        Taip taip, eiliniais svetimų kalbų žodžiais lengviau reikšti laaabai protingas mintis.
        Pvz.:
        fanãtikas [lot. fanaticus — įkvėptas, sužavėtas]:
        1. radikalių (ppr. religinių) įsitikinimų žmogus, labai nekenčiantis kitokio įsitikinimo žmonių; aklatikis; 2*. žmogus, aistringai atsidavęs kuriai nors idėjai arba kuriam nors reikalui.

        Svetimžodžiais SUŽAVĖTAS ‘Pikc’ nekenčia lietuviškų žodžių 🙂 🙂 🙂

        Jei atsakysi, tai pasistenk nerašyti KUNDROTIZMŲ, bo tau jau maža ir visų svetimų kalbų žodžių.

        Atsakyti
        • Juozas says:
          6 metai ago

          Tarptautiniais tapę žodžiai, kovoti su jais XXI a. – juokinga.

          Verčiau susimąstykite – KODĖL pas mus jau įprasta tapo visur vartoti žodį “šūdas”.

          Nei vienoj gretimoj šalyje – net Rusijoje – to nėra.

          Atsakyti
          • Bartas says:
            6 metai ago

            Mąsčiau, mąsčiau ir nieko blogo nematau tame, kad maskovitai ar kiti neturi žodžio -šūdas.
            Tai ką Juozuk . Sakai sulaukėm XXIa. ir rankas aukštyn. Prašau. Jei Tamstai taip patogu, gali pasiduoti. Nieko tokio, o aš rankų nekelsiu ir nepasiduosiu. Kalbėsiu, rašysiu tik lietuviškai. Gal kur suklysiu, gal ko nežinosiu , klausiu kitų . Visada dėkosiu už pamokymą.

          • Voras says:
            6 metai ago

            Senovėje lietuvių kalboje nebuvo garsų C, CH, H ir F. Šios raidės į abėcėlę atėjo tik dėl noro vartoti tarptautinius žodžius. Pašalinus šias raides tokie Vykinto pateikti žodžiai kaip FRAGMENTAS, INFORMACIJA ir KONCENTRUOTI turėtų būti keičiami lietuviškais. Dar būtų galima kaip svetimkūnį uždrausti ir trumpąjį O. Tuomet nebebūtų galima vartoti šių Vykinto pateiktų žodžių: DOMINUOJA, MODERNUS, MODERUOTI ir ORGANIZATORIAI.

          • tikras lietuvis says:
            6 metai ago

            Netikiu: štai šuniuką visada vadino Ciuciku.

          • neziniukas says:
            6 metai ago

            “ciucikas yra kiles nuo zodzio ciukcikas ,slavu – sklavu indenas….” 😀 neapsimesk ,kad nezinojai…

          • tikras lietuvis says:
            6 metai ago

            Neišsigalvok.
            Čiukčias ruskiniai bjauroja todėl, kad jų niekaip įveikti nesugebėjo.

          • tikras lietuvis says:
            6 metai ago

            Va, taip reikia su jais:
            https://www.youtube.com/watch?v=LtYu5Obid7s

          • neziniukas says:
            6 metai ago

            Gal voras zino, kaip tada tartume labai grazia pavarde Vaitkevicius ? Kaip butu taisyklingai lietuviskai ?

          • Atmintis says:
            6 metai ago

            Tai dėl LDK Vytauto nurodymo Lietuvos didikams, kad sulygintų jų teises su lenkiškas privilegijas turėjusiais Gedimino prikviestais bajorais, liepė prie pavardžių prisidėti slaviškas priesagas, Keitimas buvo vangus, plito tik po Liublino unijos. Senesnių laikų aktuose, metrikų knygose yra išlikę lietuviškos pavardės.

          • neziniukas says:
            6 metai ago

            Gerb. Atmintie,gal galetum duoti pavyzdziu ?
            Kai kas megina -cius galune priskirti lenkams,bet atsakykite man i klausima,kodel pas lenkus iki siu dienu neisliko -cius ,o tik -ic ?

            Pateikiu 1828 metu SIMONIS
            STAROVÓLSCI knygoje SCRIPTORVM POLONICORVM,
            ,minimas to meto intelektualu pavardes. Manau rasite is Lietuvisku…

            https://books.google.de/books?id=HONiAAAAcAAJ&pg=PA239&dq=%D0%A1%D0%90%D0%A2%D0%90%D0%AC+%D0%BE+%D1%81+Vs+%22+ILLVSTRIVM+Poloniae+Scriptorum.%E2%80%9C&hl=de&sa=X&redir_esc=y#v=onepage&q=%D0%A1%D0%90%D0%A2%D0%90%D0%AC%20%D0%BE%20%D1%81%20Vs%20%22%20ILLVSTRIVM%20Poloniae%20Scriptorum.%E2%80%9C&f=false

          • neziniukas says:
            6 metai ago

            Pateikiu dar viena varianta ,kuri kai kas turbut praziopsojo darydami tekstu pakeitimus ir naikinimus.
            Idomu kaip sita jus priskirsite prie Liublino Unijos ir prie Gedimino ???
            Tekstas pazymetas geltonai.
            “Alaricius Gothorum Rex ”

            https://books.google.de/books?pg=RA1-PA86&dq=Alaricius+Gothorum+Rex&id=jbZQAAAAcAAJ&hl=de&output=text

          • Voras says:
            6 metai ago

            XVII a. pradžioje pavardžių su priesaga -evič dabartinėje Lietuvos teritorijoje buvo mažiau nei 0,01 proc. Be to, Č naikinti aš nesiūlau, nes jau labai plačiai įsigalėjusi, nors tarmėse dar kai kur išlaikyta T vietoje Č: žemaičių ŽEMAITIŲ vietoje ŽEMAIČIŲ, dzūkų NORĖTAU vietoje NRĖČIAU ir pan.

          • Juozas P. says:
            6 metai ago

            Bartuk, ar bent suvoki apie KĄ mes čia?

            Aš apie tai tai, kad net ruskeliai sako – ne ГАВНО o ДЕРЬМО …

            Net juokas neima – kova su RAIDĖMIS.

            Drignių prisiėdėi, Vore?

            Jei tai Tamstos ie esar tautininkai – TAUTININKAI !!!… matyt, taip – su Vaiškunu priešaky… apgailėtina, bet FAKTIŠKA , reali partijos padėtis – 0,54 procentų.

          • neziniukas says:
            6 metai ago

            Atleisk ,bet man atrodo ,kad nugrybavai su tuo -cius.
            Paaiskink:

            “Alaricius Gothorum Rex ”

            https://books.google.de/books?pg=RA1-PA86&dq=Alaricius+Gothorum+Rex&id=jbZQAAAAcAAJ&hl=de&output=text

          • Kemblys says:
            6 metai ago

            Juozai, nekovoju su ‘tarptautiniais’ žodžiais, bet nesuprantu kodėl lietuvis su lietuviu kalba svetimžodžiais, jei yra gražūs seni lietuviški žodžiai.
            Tarptautiniai: sekundė, metras, elektra (žaibo išlydis?)…
            Taip pat yra žodžiai, kuriems dar nesukurti lietuviški žodžiai: lemputė, traktorius, kompiuteris…
            Yra žodžiai, kuriuos turėtume vartoti taip kaip juos vartoja tose šalyse iš kur jie atėjo lydėdami mums naudingus augalus, pvz., ‘pomidoras’ (it. aukso obuolys), o indėnai, kiek žinau, vadina ‘tomato’.

          • Juozas P. says:
            6 metai ago

            Ačiū, geras paaiškinimas.

            Argumentuotas. Gal net ta kova reikalinga, na, ne gal, o reikalinga. Bet … sunki.
            Tiesą sakant, paėmęs “smetonišką” knygą su patarimais ūkininkams atrandi…nėra nei vieno mandro žodžio.

            Tad žiūriu, ką parašiau ne ekrane, o vaizduoklyje, rašiau gi spaudydamas mygtukus kame?

          • Juozas P. says:
            6 metai ago

            P.S. Aš ir mano vaikai važinėjomės samokatais, anūkai gi – paspirtukais.
            Bet vis dar visi dėvime ne baigštukus ir ne gegužinukes.

          • Kemblys says:
            6 metai ago

            Ačiū, Juozai.
            Svarbu ne kaip mes dabar pakeisime svetimžodžius lietuviškais žodžiais, bet pati nuostata, kad vis tik reikia keisti, kad reikia stabdyti lietuvių kalbos naikinimą. Kalbos, kuria mes galime didžiuotis, kurią mums protėviai išsaugojo mažiausiai pakitusią.

          • Juozas P. says:
            6 metai ago

            Jei atvirai- bijau, kad neįvyktų kaip kad sakė tautodailininkė anykštėnė:

            – Rusenom, rusenom, nesurusenom, bet … suanglėjom.

            Nes jau įvyko kaip kad sakė šviesaus atminimo Rūta Staliliūnaitė – į Vakarų kultūra nėrėm pro kanalizacijos vamzdį.

          • Bartas says:
            6 metai ago

            aš bandžiau nerti pro nuotekų vamzdį. Nesėkmingai.

          • Juozas P. says:
            6 metai ago

            Bartai, sąmojinga! Bet… mane tik grabe ištiesins – kanalizacija ir “vsio”.
            Gerbūvį išmokom statybininkai vadinti aplinkotvarka, o šito termino, matyt, nekeisim. Nes pvz. yra lietaus kanalizacija – tai lietaus nuotekos? Brrr…

  6. neziniukas says:
    6 metai ago

    Tiesa yra ta ,kad mes patys savo kalba uzmirstame , manydami ,kad zinome viska… Liudna yra ir tai ,kad sekanti lietuviu emigrantu karta,daugumoje beveik nekalba lietuviskai,bent jau nesistengia lietuviu kalba ismokti. Skaiciai yra kasdinantys ir tai gali reiksti, kad didele dalis ju, geriau kalbantys angliskai,norvegiskai,svediskai,vokiskai,nei lietuviskai,del kalbos barjeru ,niekada nebenores sugrizti gyventi i Lietuva. Persasi isvada,kad mes ,(musu isrinkta ankstesnioji Vyriausybe) ,nemokedami tvarkytis savo ukio ,patys save labai ziauriai apvogeme – praradome labai daug lietuviu.Nei karas ,nei maras,o nuostolis agivaizdus ….

    Mokinkites lietuviskai.

    https://books.google.de/books?id=ljwTAAAAQAAJ&pg=PR1&dq=W%C3%B6rterbuch+der+Littauischen+Sprache+bon+G,+H,+F.+Resselmann,&hl=de&sa=X&redir_esc=y#v=onepage&q=W%C3%B6rterbuch%20der%20Littauischen%20Sprache%20bon%20G%2C%20H%2C%20F.%20Resselmann%2C&f=false

    Atsakyti
    • Pikc says:
      6 metai ago

      Ačiū už įdomią nuorodą – tikrai yra negirdėtų žodžių, nors pilna ir slavizmų (kas nestebina, atsižvelgiant į išleidimo metus). Bet, reik pasakyt, gotiškas šriftas, nors ir gražiai atrodo, skaitymo tikrai nepalengvina. 🙂

      Atsakyti
      • neziniukas says:
        6 metai ago

        Su malonumu jums tai parodau.

        Atsakyti
  7. Rimgaudas says:
    6 metai ago

    Nesate paprastas žmogus, Vykintai. Dėl savo darbo pobūdžio jaučiate buvusią būtį ir todėl užsimojote švarinti kalbą. Dabar, taikantis prie to, kad vienos ar kitos mintys gali būti verčiamos į kitas kalbas (o mokslo žmonėms tai būtinybė), norom nenorom tenka laikytis vertėjų darbo lengvinimo ir jau savo darbų originale naudoti tarptautinius žodžius.
    Spalio mėnesį TV ir internete pasirodė žinia, kad japonai sudėjo indoeuropiečių kalbas į vieną fonogramą, ir, ištrynę triukšmus, parodė, jog indoeuropiečių kalbų prokalbė prieš 9 – 10 tūkst. metų buvo lietuvių kalba. Jūs, Vykintai, norite padaryti atvirkščią darbą: indoeuropiečių kalbų elementus, pasireiškiančius mūsuose tarptautinių žodžių triukšme, ne ištrinti, o išgryninti iki pirminės lietuvių kalbos lygmens. Didelis tai darbas ir vieno gyvenimo neužteks: reikės grįžti atgal. Bet, jeigu iš aukščiau paskirta, tebūna taip.

    Atsakyti
    • Giedrius says:
      6 metai ago

      Esame, esam, – buvom, būsim gerb. Rimgaudai,
      rymom, tylim, geidžiam, sekam balsu
      ir žodžio lietuviško skambesys, tarsi aidas
      iš viso, visam visame, per …kiekvieną jį tariantį,
      – Žmogaus širdies balsu,
      į Žemės širdies balsą atliepiant.

      Sakytum – Visatos tyla, …tačiau tarei,
      ir kaipgi Tavasis garsas, žodžio dariniu, sakiniu, – visa kalba
      Tavo paties kalba lekia bei neišnyksta, per Visatą …nenutyla,
      – lygiai kaip ir mintis (į-mintoji Tavosios iš-minties) išlieka. Veikia.

      Esam 🙂

      Atsakyti
  8. Getas says:
    6 metai ago

    Vykintui, ačiū. Bet norėčiau paminėti keletą žodžių: “regionas” yra nuo lietuviško “regėti” Pas slavus regionas pakitęs į “rajonas”. Gal geriau tiktų vadinti ne regionas, “regija”, regis žodelis “Ja” sanskrito kalba reiškia “žemė”. “Radikalus”, regis nuo “Radius” apskritime, siūlyčiau vartoti “stačiokiškas”, “stačiokas”, “aklatikis” taip pat geras, kur kalbama apie tikėjimą. o iš kur yra lietuviškas, tikriau dzūkiškas žodis “stačiatikis”, nes dzūkai sako ” važiuok staciai”, vietoje “tiesiai”. Pirmieji susilietė dzūkai su pravoslavija ir ją pavadino staciatikiais – tiesiai, tiesiogiai tikinčiais.
    Kaip tik žodžio “šūdas” filmų vertėjai nevartoja, o jį keičia į “mėšlas” – tai neteisinga, nes šnekamojoje kalboje lietuviai niekad nesakydavo “mėšlas” tai tiesioginis vertimas iš anglų, o taip neturėtų būti – vertimas turi būti lietuviškas – “šūdas”, nes mėšlas augina grūdą, todėl kaip paniekinančiA PRASME lietuviai neVARTOJA.

    Atsakyti
    • Bartas says:
      6 metai ago

      “Getai” . Ką galvoji dėl žodžio; ”miestas”. Ar šitą, slaviškos kilmės žodį, kuo nors pakeisti galima.
      Dėl žodžio “regijonas”. Žinok. Lygiai taip pat mintyjau.

      Atsakyti
  9. neziniukas says:
    6 metai ago

    Yra toks zodis “Baltai” 😀 Sis zodis mums buvo prilipintas apie 1845 metais ,to labai norint ir pageidaujant vokieciams,kurie tada jau labai sekmingai baiginejo pervadinti visus Prusu zemiu vietovardzius ir tuo paciu sumane pervadinti ,ir mus…… Kaip ispresime sia problema ?

    Atsakyti
    • Bartas says:
      6 metai ago

      O ką reiškia ne lietuviškas žodis “problema”? Ištisai girdžiu; slavai – “problem”, vokiečiai, anglai ir t.t. gal dar ir pingvinai taria – “problem”.

      Atsakyti
      • neziniukas says:
        6 metai ago

        Ot tai sudas ! – Cia tu mane pagavai uz kiausu mano mylimas barte,ar Bartalomeusai – kaip pavadinsi,taip nepavadinsi…..
        Propheceyen prarakáuti.
        Prophezeyung Prarakáwi
        148
        Prophet Prärakas.
        Prophetin Prarakiene.
        Prophetisch praraEißkas,
        Protestation Nepawéliji
        —
        Suduka suprasi is tu senu lietuviu kalbos…
        Bet PROBLEMOS NERA ! 🙁
        Kaip kad “gal” sake mano diedo bratka ,pries rusams nukankinant kunigus Budavineje,o po visko, juos i ana pasauli palydedamas,kai Lankeliskiu zakristijonas…….
        Tai gal ta problema musu diedai patys susigalvojo ??? 😀 😀 😀
        Ponuli – pradekite nuo pradziu !

        Atsakyti
      • tikras lietuvis says:
        6 metai ago

        Nežinojau, kad Nežiniukas – raudonodis. 🙂

        Atsakyti
        • neziniukas says:
          6 metai ago

          tu pats toks ne tikras … 😀 “gaidziu” nevadinsiu is mandagumo….

          Atsakyti
          • tikras lietuvis says:
            6 metai ago

            Teisingai darai – nesu toks.
            Be to, raudonodžiai – mano nuo vaikystės mėgstami knygų apie indėnus herojai.
            Nejau tokių dalykų, kad tai – indėnai, nežinojai?

          • tikras lietuvis says:
            6 metai ago

            P.S. baltų nemėgsta visokie ruskiai – lietuviams tas pavadinimas yra netgi gražus, nes kalba apie Baltą žmogų (tikrai neblogas žmogus buvo tas Neselmanas).
            Nemanau, kad tu – iš jų.
            P.S. taip ir neatsakei dėl tų poros eilučių iš Livlädische Reimchronik .
            Padėsi Lietuvai, gimtąjai šalelei?

          • tikras lietuvis says:
            6 metai ago

            P.P.S. bet sutinku, kad tikslesnis mūsų pavadinimas būtų tiesioginiai indoeuropiečių palikuonys.
            Gal kiek per ilgas tas pavadinimas, bet tinkamai apibūdinantis esmę.

      • tikras lietuvis says:
        6 metai ago

        Liaudis vartoja žodį problema dėl trumpumo, bet pritariu, kad galėtų kaskart vartoti lietuvišką posakį.
        Pvz.: ar tau rūpestis subinę drasko? 🙂
        Kad ir ilgiau, bet lietuviškiau, ar ne? 🙂

        Atsakyti
        • Žemyna says:
          6 metai ago

          rū-pes-tis = 3
          pro-ble-ma = 3
          Bent jau aritmetinės naudos nematau.Tačiau pripažįstu – ir aš problemijuosi į kairę ir į dešinę. Dažniausiai ten, kur nei problema, nei galvasopiu apskritai nekvepia. Bet tinginys visada ras kuo pasiteisinti. Kad ir tuo, kad „problema” šiek tiek lengvesnis tarti dėl greta sugulusių garsų – kartais padargams sunkoka iš vieno į kitą peršokti.
          Tik nesuprantu, kodėl mūsų nacionaliniame, juolab KULTŪROS laidose nuolat turi skambėti pseu-do-ni-mas, kai burnos padargams sla-py-var-dis lengviau tariamas, ne tik ne ilgesnis. Arba „natos” vietoje „gaidų”. Įsijunk Nacionalinio su kultūra susijusias laidas, ir krepšiais lyg karšius „tarptautinizmus” gali gaudyti. Beje, toli gražu ne visada vietoje vartojamus, nes neįsigilinta į žodžio prasmės niuansus.
          Šiandien paskutinis „Kultūros savaitės” pusvalandis – tiesiog gausybės aruodas kokiam nors ponui Pupkiui. O reikia taip nedaug – nuolat prisiminti, jog dabar kalbi ne siaurame draugų rate, kur turite savo slaptakalbę susikūrę, bet į eterį. Kalbi ne tik visai tautas abipus „balos”, bet visiems, kas lietuviškai supranta, kalbą studijuoja. Jiems tikrai neįdomios mūsų priglaustos svetimybės, jie nori būtent lietuvių, baltiškos kilmės žodžius girdėti. Taigi, visus savo kalbos privatumus tam pusvalandžiui privalai giliau paslėpti, o prie mikrofono, kaipo didžiai kultūringa asaba, prisiminti apie pareigą kalbėti prestižine gimtąja kalba, o ne jos žargonu, kalbos nuolaužomis… Nes tokie kaip aš nelygu papūgos tavo žargoną kartosime ir kaip Sosnovskio barščius viešumoje dauginsime… Ar jauti pakitusias aplinkybes ir savo vaidmenį jose? – Čia aš laidos dalyvių klausiu. Kad kitą kartą žinočiau, už ką balsuoti.

          Atsakyti
          • Kemblys says:
            6 metai ago

            Žemyna:
            ,,Nes tokie kaip aš nelygu papūgos…” – 🙁

          • Bartas says:
            6 metai ago

            “Žemyna”, o jeigu , kaip siūlo “Kemblys” , susiburiam į kuopą. Pirmas žingsnis; kreipiames į dabartinę valdžią, dėl ne veiksmingos “kalbos komisijos”. Žiūrėkit, R. Karbauskis, siūlo įdomių dalykų dėl Valstybės šimtmečio. Gal jam nebus svetima pasirūpinti dėl Lietuvių kalbos darkimo valstybiniam lygy, ta proga. Pažiūrėkite, koks, Jos Kilnybės, dėmesys anglų kalbai, o Lietuvių šnekai jokios patikros nereikia.” Komunikuokit”‘ valdininkėliai su Tauta , kaip jums geriau. Baisu klausyti.

          • Kemblys says:
            6 metai ago

            Bartai, jei ruošiesi kreiptis į ką nors, tai neminėk manęs – ‘kemblys’ NIEKADA nesikreips į kažką, kad kas nors darytų už jį!

          • Bartas says:
            6 metai ago

            Nepyk. Atleisk. Susimoviau.

          • tikras lietuvis says:
            6 metai ago

            Ne kažką nuveiktumėt – nėra tiek žodžių, kuriuos, paimtus iš tarptautinės erdvės, vartotų be reikalo, o ir tinkamus pakaitalus jiems surasti kažin ar pavyktų.
            Bandė pakeisti televizoriaus pavadinimą – nepavyko, mašinos nėra kaip pakeisti ir t.t.
            (Net minėtas žodis problema nėra įmanomas pakeisti rūpesčiu:
            1. problema pažymi tokį dalyką, kuris yra ypatingai painus, ypatingai svarbus;
            2. kada rūpesčių gali būti ir visai menkų).
            Na, nebent vieną kitą žodį.

          • Bartas says:
            6 metai ago

            Nenori ir nereikia . “Komunikuok” su “problemom”.

          • tikras lietuvis says:
            6 metai ago

            Mil pardon- čia ne apie mane:nei aš komunikuoju,nei vartoju tus žodžius – parazitus, bet aš žiūriu į tai tiesiog objektyviai.
            Ir jums to paties linkiu.

  10. neziniukas says:
    6 metai ago

    mano diedas nusove daugiau raudonuju,nei kad tu bulviu suedei per visa savo gyvenimeli… 🙂 tikras jis matai….

    Atsakyti
    • tikras lietuvis says:
      6 metai ago

      P.S. nesiekiu tuo tikrumu prieš ką nors kokio tai pranašumo, tik, kaip jau esu paaiškinęs aibę kartų, atstovauju visuomenės daugumos nuomonę ir interesus.
      O tai yra reikalinga.

      Atsakyti
      • tikras lietuvis says:
        6 metai ago

        P.P.S.
        Nežiniukai,
        kviečiu tave grįžti prie lietuvių kalbos tvarkos, o tai net savo vardą klaidingai užrašai.
        Netvarka, žinote.
        🙂

        Atsakyti
    • tikras lietuvis says:
      6 metai ago

      Labai blogai, jei tavo diedas žudė žmones.

      Atsakyti
      • tikras lietuvis says:
        6 metai ago

        P.S. dėl savo vardo papildomai neaiškinsiu – n kartų esu tai daręs, o jei kam toks vardas apskritai nepatinka, tai jau jo ir bėda – tokiam ir Lietuva, garantuotai, netinka.

        Atsakyti
      • neziniukas says:
        6 metai ago

        Nemanau kad gerai zudyti,bet jeigu jie atsibelde i musu krasta, zude visus jiems neitikusius lietuvius, grazos gavo tuo paciu… Isivaizduok tokia situacija – grazi diena, sodybos kieme zaidzia dvi 12 ir 14 metu mergaites.Staiga dideliu greiciu atskrenda rusu lektuvas,ir paleidzia i tas mergaites kulkosvadzio serija… Vienai kulkos nutraukia ranka, kitai puse galvos truksta.. Visas kaimas gedi, palaidoja tas mergaites kapinese,prie baznycios. Po menesio atskrenda rusu bombonesiai ir mesdami bombas ant baznycios, nepagaili ir kapiniu. Bombos numirelius tikra ta ziodzio prasme iskase is kapu ir tas dvi neseniai palaidotas mergaites taip pat… Manau mano diedas elgesi teisingai,jam tikrai buvo uz ka ant raudonuju pykti,juo lab ta sodyba priklause jo tevams, i kuria saude tas rusu lektuvas.

        Atsakyti
        • Bartas says:
          6 metai ago

          Tavo diedas viską darė teisingai. Nekreip dėmesio į priekabiavimus.

          Atsakyti
          • tikras lietuvis says:
            6 metai ago

            Ė, nesakyk – jei tai tiesa, ką jis čia pripaišė, tai jis – palikuonis tokių, kurie kaip tik ir kalti dėl to, jog visuomenės dauguma nepalaikė miškuose esančių.

          • Bartas says:
            6 metai ago

            Jo diedas viską darė teisingai. Taškas, O , kad žaliukų vardu visokie išgamos (smogikai nkvd, stribai ir kiti plėšikėliai) naikino nekaltus tokie ir nusipelnė banditų vardo.
            Kažkada jaunystėje skaičiau knygą “Gintaro jūrą”. Ten labai tiksliai aprašoma, kaip nkvd surinko išgamų, išdavikų būrį ir apsimetę partizanais įgavę pasitikėjimą naikino tikruosius partizanus. Tiems parsidavėliams buvo nusipjauti , kad, dėl “švento reikalo” nušaus kelis “tarybinius aktivistus” ar kolxoznikų šeimą”. Galvok , kaip nori , bet ir Lietuvoje, ir Ukrainoje buvo taip pat.
            “nežiniuko” diedas buvo teisus. Nes Lietuvos valstybė išdaviko Vitkausko asmeny sulaužė priesaiką .

          • tikras lietuvis says:
            6 metai ago

            Niekų prirašei:
            1. jo diedukas žudė be pagrindo, todėl niekaip negali būti teisus ir vadintinas banditu;
            2. Ne Vitkauskas buvo kaltas dėl Lietuvos atidavimo, o Smetona – jis buvo vyr. vadas ir privalėjo suomių pavyzdžiu kautis, o kada kariuomenė būtų išėjusi į miškus, nebeatlaikydama puolimo, tai ir miškiniai būtų buvę kitokie – ne banditaujantys daugumoje, o ginantys valstybę = lietuvius, t.y. ne juos žudantys, taip padedant suslovams palikti Lietuvą be lietuvių.

          • Bartas says:
            6 metai ago

            Taip, taip . Tikrą “tiesą” žino tik “tikras lietuvis:”
            Amen.

          • tikras lietuvis says:
            6 metai ago

            Gerai, kad pripažinai,jog aš buvau teisus.

          • Bartas says:
            6 metai ago

            Nieko nepripažinau. Reikia duoti … kelią.

          • tikras lietuvis says:
            6 metai ago

            Nieko kito tau neliko – aš esu teisus, o tu neturi jokių argumentų.
            Todėl neapsimetinėk teisuoliu.

        • Žemyna says:
          6 metai ago

          Žudymas žudymui nelygu! Viena yra žudyti iš grobikiškų paskatų (nesvarbu, asmeninių ar valstybinių), visai kas kita – nužudymas ginantis.
          Gamta taip patvarkė, kad kiekviena puolama gyvybė aršiai ginasi. Nebent specialiai to mokyti (karo mokyklose ar kt.) gindamiesi nepraranda nuovokos, gali netgi savo veiksmus planuoti. Daugumos žmonių asmenybės pavojaus akimirkomis tiesiog atsijungia, lieka tik gamtos duoti instinktyvūs savigynos veiksmai. Kai taip atsitinka, tie, specialiai netreniruotieji, paprastai nė neprisimena, kas tuo metu vyko. Nebe jie įvykius ir veiksmus valdo.

          Atsakyti
          • tikras lietuvis says:
            6 metai ago

            Citata: “Žudymas žudymui nelygu! Viena yra žudyti iš grobikiškų paskatų (nesvarbu, asmeninių ar valstybinių), visai kas kita – nužudymas ginantis”.

            Va, tame ir esmė: pokario laike daug miškinių žudė lietuvius vien tik dėl to, kad įsivaizdavo, jog anie privalo jiems paklusti. Tą gyventojų terorą kaip netinkamą dalyką pripažino tikrieji partizanai, dėl ko po 1949m. vasario 16d. tai buvo uždrausta. Iki tol gyventojų teroras buvo oficiali miškinių politika. Štai dėl ko jų nepalaikė visuomenės dauguma ir jie buvo išbubinti (žr. J.Lelešiaus – Grafo žodžius).
            Tame tarpe ir tikrieji partizanai.
            Nors okupantų didieji vadai suprato koks yra skirtumas tarp tikrųjų partizanų – Berija netgi norėjo tikrųjų partizanų vadą Lietuvos vadu padaryti, bet jį patį nububijo: https://www.youtube.com/watch?v=Ap6FgK6I2Q0
            Kas keisčiausia, kad neziniukas nuvedė kalbą iš kelio į takelį: aš kalbėjau apie indėnus, t.y. savo šalies ir tautos gynėjus, o jis pradėjo aukštinti banditus, kurie žudė niekuo nekaltus žmones.

          • Kemblys says:
            6 metai ago

            Kaip tave lengva nuvesti į ‘takelį’ – parašyk nors kartą apie ‘stribus’.
            Palik ramybėje ilsėtis Pokario pasipriešinimo kovų dalyvius – tu, ‘tikras lituvi’ jų prasmirdusių autų nevertas.

          • tikras lietuvis says:
            6 metai ago

            Berašti,
            jau seniai kiekvienas vaikas žino, kad
            NE KIEKVIENAS MIŠKINIS BUVO TIKRAS PARTIZANAS,
            bet iki tavęs tokios žinios dar nedaėjo.
            Todėl esi visiškas niekas: loginio mąstymo tavyje nerasta.
            Tavo koliones grąžinu tau – pats jomis ir puoškis, nes manęs tai neliečia.

          • neziniukas says:
            6 metai ago

            O as manau, kad yra labai gerai, kad mes tais takeliais, priejome tiesiai ten kur as ir norejau… Tikras lietuvis paminejo, kad miskiniai buvo laikomi banditais, paminejo ir Lelesiu – Grafa….
            Tai stai – atsakyk man i klausima tikras lietuvi,ar tie vyrai kurie nuo pat pradziu buvo su Lelesiumi, iki pat liudnos pabaigos,ar jie buvo banditai ar ne? Ps. ta sodyba apie kuria as rasiau,buvo Lankeliskiuose, jeigu tau tai ka nors sako….

          • tikras lietuvis says:
            6 metai ago

            Vesdamas į šoną tik parodai, kad į temą negali atsakyti.
            O tai – didžiulis trūkumas.
            Pradedu abejoti ir tavo, kaip vertėjo, savybėm.

          • neziniukas says:
            6 metai ago

            Na tu ir i pievas varai ! 😀 Manau kad tu pats stumi vezima nuo kelio i griovi … Turbut per daug rusiskos sovietines dokumentikos ziurai – nostalgija kankina beveik du trecdalius Lietuvos rusų,kaip rase tavo megstamas estiskas Delfi . 😀 Abejoja jis matai 😀 😀 😀 Tai tu man atsakyk ko as taves klausiu. Greiciausiai nieko nezinai ,stai ir yra pagrindine tavo problema. Aiskeja koks tu tikras….

          • tikras lietuvis says:
            6 metai ago

            Sakyk tiesiai, kad nesugebėsi.
            O tai dar čia kažkokias nesąmones pradėjai tauzyti.

          • tikras lietuvis says:
            6 metai ago

            Skaitau netgi kryžiuočių tekstus: 🙂
            (01906.) kein Soule sie kârten wider
            (01907.) durch brûch und uber heide.
            (Eiliuota Livonijos kronika apie Saulės mūšį).
            Vertimas:
            Saulės žemę palikę pasuko atgal
            per kupstus, viržius ir balas.
            Dėl to tau ir rašiau.

          • Giedrius says:
            6 metai ago

            Svalios mūšį, Svalios pelkynus, kemsynus
            Ž I E M G A L O J E.
            Didžioji Žiemgalos pergalė
            (dab. Pasvalio apylinkėse).
            rasta kai bus to MŪŠIO
            likučiai (kalavijuičių)
            ir išaiškės vieta tikroji.

          • tikras lietuvis says:
            6 metai ago

            Nusišneki visiškai:
            http://lzinios.lt/lzinios/Istorija/saules-musio-vietos-beieskant/233984

          • Žemyna says:
            6 metai ago

            Mano artimieji gyveno itin miškingose vietose, kur miškuose slapstėsi daugybė visų spalvų ir pakraipų ginkluotų būrių – baltųjų, raudonųjų, rudųjų, rusų, lenkų, vietos žmonių.
            Visi jie vadino save partizanais, niekas nenorėjo pasivadinti tikruoju vardu ir atvirai paaiškinti apie savo tikruosius tikslus (juolab šiandien to nepripažintų). Tačiau ar dėl to nuvertėjo garbingai kovojusių, garbingai visus sunkumus ir išbandymus atlaikiusių pasiaukojimas dėl laisvos Lietuvos?
            Taip, palyginti su paprasčiausiais ginkluotais plėšikais, su iš abiejų pusių grobio vėl tykojusiais buvusiais šių kraštų okupantais, tikrųjų buvo mažiau. Visada ir visur tikrųjų tautos švyturių būna mažiau – kas čia naujo? Bet ar dėl to jų žygdarbis nėra dar vertesnis?

          • tikras lietuvis says:
            6 metai ago

            Tikrojo partizano pavyzdį esu daug kartų davęs: tai – Jonas Žematis Vytautas.
            1. jis ne slapstėsi, o kovojo už Tėvynę, ką, galiausiai, kaip minėjau, įvertino ir jo priešai (kada visokie neziniukai bando prakišti besislapčiusius, tik savo skūrą gelbėjusius, o dėl to nevertinusius lietuvių gyvybės, už partizanus);
            2. LRT buvo laida, kurioje kartu su Žemaičiu būryje buvusi moteris pasakojo atvejį, kada Žemaičio būrio kovotojai įtarė vieną asmenį, norėjo sušaudyti, bet, nesant jo tarnavimo NKVD’istams įrodymų, įsakė jį paleisti, bet po to, neilgai trukus, tas užvedė NKVD’istus ir Žemaitis su savaisvos ne vos išsigelbėjo.
            Bet Žemaitis išlaikė teisingumo tvarką: nėra įrodymų – galioja nekaltumo prezumpcija ir net tada, jei tai gresia pačiam.
            Dauguma miškinių elgėsi atvirkščiai netgi ne šitokiais atvejais, bet įsivaizdavo esą viešpačiai – tiesa jiems nebuvo svarbi.Štai kodėl iškilus partizanas Justinas Lelešius – Grafas rašė: ” mes (tikrieji partizanai) pralaimėjome, nes mūsų neplaikė visomenės dauguma (varguomenė), kuri prie sovietų gavo tai, ko neturėjo prie Smetonos, – normalų pragyvenimą”.
            O ką siūlė juos terorizavę po miškus besislapčiusieji, kurie nušaudavo ir mokytoją, ir tarnautoją, ir t.t.?
            Ogi nieko.

          • tikras lietuvis says:
            6 metai ago

            Citata: “Mano artimieji gyveno itin miškingose vietose, kur miškuose slapstėsi daugybė visų spalvų ir pakraipų ginkluotų būrių – baltųjų, raudonųjų, rudųjų, rusų, lenkų, vietos žmonių.
            Visi jie vadino save partizanais, niekas nenorėjo pasivadinti tikruoju vardu ir atvirai paaiškinti apie savo tikruosius tikslus (juolab šiandien to nepripažintų).
            Tačiau ar dėl to nuvertėjo garbingai kovojusių, garbingai visus sunkumus ir išbandymus atlaikiusių pasiaukojimas dėl laisvos Lietuvos?”
            Pritariu.

          • LosAngeles says:
            6 metai ago

            ‘..Štai kodėl iškilus partizanas Justinas Lelešius – Grafas rašė: ” mes (tikrieji partizanai) pralaimėjome, nes mūsų neplaikė visomenės dauguma (varguomenė), kuri prie sovietų gavo tai, ko neturėjo prie Smetonos, – normalų pragyvenimą”…’

            Tamsta apsimetate ar siaip rasote ‘bile ka’? Prie sovietu visuomene gavo …normalu gyvenima… ??? Kas man paaiskins ko nesuprantu? Ateme visus gyvulius, zeme ir padargus (kitaip sakant ateme ka dirbti ir su kuo??) ir sukiso i kolukius, kur kaip metu atlygi gaudavo zmones po maiseli grudu. Cia ‘normalus gyvenimas’ anot kazko… 🙂 O gal tamsta apie tuos kuriu giminaicius ‘surinko’ ir i ‘kurorta’ isveze? Aisku, kurortas gerai, bet kiek girdejau is grizusiuju- nelabai laimingi atsiliepimai. Matyt ‘ne tuos girdejau’ :)Reikia skubiai persimesti i ‘tikro l’ ziniu kanala. Vat ten tai paaiskins… Dar pakankamai yra zmoniu, pragyvenusiu ir puikiai pamenanciu atnesta ‘normalu pragyvenima’, taip kad jusu ‘zinios’, svelniai tariant, propaganda (dabar megiamas zodelis) atsiduoda.

          • tikras lietuvis says:
            6 metai ago

            Nusišneki visiškai: smetoniniame laike varguomenė (kitaip – visuomenės dauguma – 95%) neturėjo beveik visiškai jokio turto.
            Ir, be to, tai žodžiai partizano.
            Ne mano.
            Tiesa nepatinka?

          • LosAngeles says:
            6 metai ago

            Nusisneku visiskai… Nevare i kolukius, nenacionalizavo zemes ir gyvuliu, neatiminejo padargu ir pastatu. Aisku kad nusisneku, tarp kitko visiskai. Ne siaip sau, o visiskai. Vat tamsta tai panasu kad ‘cysta prauda’ porinat. Molodec… Nebuvo viso tai, be abejo kad nebuvo. Nacionalistiniu burzuju ismislas

          • tikras lietuvis says:
            6 metai ago

            Absoliuti dauguma tų suvarytų, išskyrus buožes, nieko savo neturėjo.

          • tikras lietuvis says:
            6 metai ago

            Ir dėl nuosavos žemės.
            Dabar turi ir gali turėti, bet kas iš to? Beveik visi kaimiečiai anglijose, norvegijose, nes iš hektaro kito nepragyvensi.
            Nežinai to ar ką tik iš Mėnulio nukritai?
            Ir ko nelietuviškai pasivadinai? Gal esi koks šnipas? 🙂
            Tuomet tavo kalbos -Lietuvos priešų propaganda.

  11. Kemblys says:
    6 metai ago

    ‘tikras lietuvis’ užtvindo savo ‘atsiliepimais’ visus lietuviams svarbius klausimus. Jo ‘atsiliepimų’ apimtys viršija straipsnių apimtis, bet dar neteko skaityti ‘tikro lietuvio’ straipsnių. Kartą jis pats gyrėsi, kad, pasirašinėdamas keliais slapyvardžiais, parašė apie 200 ‘atsiliepimų’ per dvi paras po kažkokiu straipsniu.
    Negalėdamas paneigti svetimžodžių daromos žalos lietuvių kalbai, po Vaitkevičiaus straipsniu, jis bandė įvelti į atskirus žodžių nagrinėjimus, bet galiausiai ‘nuslydo’ į Pokario pasipriešinimo kovų dalyvių vertinimą. Pagal jo aršumą galima spręsti, kad buvusios komunistinės išgamos bijo lietuvių tautinio pakilimo. Išvada: Vykinto Vaitkevičiaus straipsnis apie kalbą jiems yra pavojingas.

    Atsakyti
    • tikras lietuvis says:
      6 metai ago

      Meluoji:
      1. tai patvirtina ir neziniukas (pasakęs, kad jis tyčia nuvedė nuo temos: temoje apie kalbą pradėjo šnekėti, kad, būk, pavadinimas baltai – blogas, galiausiai pasakė, kad jo diedas žudikas ir t.t.);
      2. apie kalbos klausimus ne tau kalbėti, nes neturi apie tai nė žalio supratimo;
      3. absoliučioje daugumoje straipsnių nesugebi suprasti esmės, o bandai nuvesti kalbą į dirvonus, pasiremdamas, būk, kalbos trūkumais.
      Vienžo, esi kenkėjas.

      Atsakyti
      • neziniukas says:
        6 metai ago

        Na ir trenktu yra ant svieto… Tada zmones gyvybe rizikavo del savo salies ,gyne savo sali nuo okupantu,o cia, po daug metu, kazkoks “pussutis provokatorius”, juos zudikais apsaukineja .Taip – okupantai juos tada vadino zudikais,banditais ir liaudies priesais,lygiai kaip ir tu ,mano manymu klaidingai save tikru lietuviu vadindamas… Drasus prie kompiuterio ar ne ? Idomu kaip butu akis i aki ,su tu tavo “zudikais” vadinamu laisves kovotoju vaikais ,ar anukais susitikti ir jiems i akis taip pasakyti ? Ar tau uztektu tam drasos ?
        Ir nuo jokios temos as tycia nieko nenuvedziau,o vedziau diskusija su tavimi asmeniskai.Tu pats uzsikabinai ,nes matomai turi savu interesu….
        – O kas del pavadinimo Baltai,nieko nesumelavau ir neisgalvojau,parasiau taip kaip yra – po Prusijos masinio vietovardziu pervadinimo,buvome pervadinti ir mes,lygiai kaip kad veliau buvo pervadinti Suduviai – Suvalkieciais.Po to savo juoda darba dare okupantai ir vel is naujo pervadindami visus Prusijos vietovardzius,tuo paciu ir kai kuriuos Lietuvos miestus…

        Atsakyti
        • tikras lietuvis says:
          6 metai ago

          Apie save rašai – “trenktu yra ant svieto”.
          Kas kovojo, tą įvertinam, bet dauguma miškuose buvusių ne kovojo už Lietuvą, o savo skūrą gelbėjo, dėl ko žudė niekuo nekaltus lietuvius, todėl nebuvo jokių šalies laisvinimo rezultatų – per mažai buvo dėl to kovojusių.
          Skirk banditus nuo tikrų partizanų.

          Atsakyti
          • neziniukas says:
            6 metai ago

            Ne – rasiau apie tokius, kurie save “tikrais” vadina…

          • tikras lietuvis says:
            6 metai ago

            O pataikei parašyti apie save. 🙂
            Su kuo ir sveikiname. 🙂

          • neziniukas says:
            6 metai ago

            Nesupranti ka tau kitas raso? Tau nuo ziurejimo i raudonas zvaigzdes smegenys istirpo, ar tradiciskai per daug arielkos pili i srebtuve?
            Manau,kad tas “tikras lietuvis”,isvis nera joks lietuvis,o o labai prastai “Ivano” paruostas provokatorius,labai aktyviai kisantis savo marazmus i visus Lietuvos laikrascius. Pvz. Delfyje, jis yra pats aktyviausias – sutapimas turbut…? 😀

          • tikras lietuvis says:
            6 metai ago

            O tu ar supranti ką tau rašo?
            Nes mali tą patį per tą patį.
            Ir dar su tom pačiom gramatikos klaidom.

          • tikras lietuvis says:
            6 metai ago

            Ir dar, pasirodo, nors vaizdavai esąs žinovas, nesugebi išversti poros eilučių iš Eiliuotos Livonijos kronikos.

    • Bartas says:
      6 metai ago

      Labai teisinga pastaba. Net nepajutau, kaip nuviliojo nuo temos. Gerai paruoštas.

      Atsakyti
      • Bartas says:
        6 metai ago

        Aš apie “tikrą lietuvį”.

        Atsakyti
        • tikras lietuvis says:
          6 metai ago

          Išsigalvoji – pats nežiniukas pripažino, kad tai padarė būtent jis.
          Nors nesunku tuo įsitikinti – tereikia tik paskaityti komentarus.
          Betgi tau labai norisi pasibjauroti.

          Atsakyti
  12. neziniukas says:
    6 metai ago

    Na tai stai Kembli – kaip ir viskas aisku…. 🙂

    Atsakyti
    • tikras lietuvis says:
      6 metai ago

      Su Kembliu seniai viskas aišku – jau senų senovėje Žygeivis jį išvedė į tyrą vandenį.
      Bet pats irgi, pasirodo, nesugebi perkąsti poros eilučių senovės vokiečių teksto?
      Dėl to ir išsidirbinėji.

      Atsakyti
      • neziniukas says:
        6 metai ago

        As manau ,kad su tavimi viskas aisku “tikras lietuvi”,o ne su Kembliu…Ir nemetyk musmiriu kitiems i sriuba ,jeigu kiti verda ne pagal tavo skoni….

        Atsakyti
        • tikras lietuvis says:
          6 metai ago

          Nesugebi išversti poros eilučių, todėl bjaurojiesi.
          Apie Kemblį skaityk Žygeivio tinklapyje, dar gali paklausti paties Žygeivio.

          Atsakyti
          • neziniukas says:
            6 metai ago

            Nera prasmes su tavimi toliau diskutuoti. Net nezinai tu zmoniu,net neitari apie koki zmogu as minejau,o visus sumeti i viena maisa – tau jie visi zudikai.
            .. O tie okupantu isperos, kurie zude visus iseiles,nesvarbu ar vaikai, ar moterys, ar seneliai, tie tau yra labai mieli.. Kad tau butu aiskiau: as taves klausiau,ar nuo 1945m. Lankeliskiu kunigas Lelesius ir jo vyrai – bendrazygiai, pagal tave buvo banditai – zudikai, ar ne ? O tu apie ka rasai ? Ps. Tu paciu Lankeliskiu,is kuriu baznycios,okupantu isperos issiveze 3 kunigus i Budavones miska ir ten juos nezmogiskai nukankino.
            Gal ir pats buvai kokio nors rajono, partijos komiteto klerkas,ar gal koks stribas, del to tau ta tema taip sunkiai lenda ?
            ..

          • tikras lietuvis says:
            6 metai ago

            Citata: “Nera prasmes su tavimi toliau diskutuoti”.
            Skaityk komentarus iš naujo.

          • LosAngeles says:
            6 metai ago

            Kam blaskytis ir vesti pokalbi su zmogumi, kuris negirdi. Aisku, yra kitas variantas: nenori girdeti. Nenoras girdeti dazniausiai susijes su nauda, noru issisukti, primesti savo nuomone, nuslepti kazka… Paklausykite kaip vyksta pokalbis tarp dvieju zmoniu (kas rusiskai supranta). Nuo 20min mazdaug, tada pertraukele ir nuo 28min vel. Idomus bendravimo budas… 🙂
            h t t p s : / / w w w . youtube. c o m /watch?v=td8z3xVtAPw

          • tikras lietuvis says:
            6 metai ago

            Va va, nenorite jūs girdėti:
            1. visų pirma tema čia yra ne ta;
            2. pokariu miškuose
            NE VISI
            buvo herojai.
            Labai paprasta.
            O kiekvieno asmens konkrečią veiklą gali įvertinti
            TIK
            teismas.
            Bet kada Lietuvos vadavimo jokių rezultatų nėra,
            tuomet išvada irgi labai aiški:
            per mažai buvo tų, kurie jos vadavimu užsiėmė.
            Jei dar kam kyla klausimų, tai į juos buvo atsakyta komentaruose.

          • neziniukas says:
            6 metai ago

            Tu neatsakai i konkretu klausima ,o issisukineji kaip tas zydelis LosAngeles nuorodoje….
            As taves klausiau ,ar pagal tave, Lankeliskiu kunigas Lelesius – (Grafas,Krivaitis) ir jo bendrazygiai ,buvo banditai – zmogzudziai ,ar ne ? Juk pats pakisai man Lelelsiu ,kada kalba ejo apie mano seneli ! Pats rasai – cituoju: “Štai dėl ko jų nepalaikė visuomenės dauguma ir jie buvo išbubinti (žr. J.Lelešiaus – Grafo žodžius)”. Ir dar vienas – cituoju: “Grafas rašė: ” mes (tikrieji partizanai) pralaimėjome, nes mūsų neplaikė visomenės dauguma (varguomenė), kuri prie sovietų gavo tai, ko neturėjo prie Smetonos, – normalų pragyvenimą”. – Is kur zinai ,kad tai butent Lelesius taip rase ,o ne NKVD – MGB balamutai prikure ? Gavo normalu pragyvenima ir tai 1947 metais ? 😀 – Pamazu tikrai pradedu manyti,kad esi sovietinis balamutas ir provokatorius,arba dar blogiau .

          • tikras lietuvis says:
            6 metai ago

            Citata: “esi balamutas”.
            Nes neskaitai:
            “tikras lietuvis:
            2016 12 13 11:52 |
            Va va, nenorite jūs girdėti:
            1. visų pirma tema čia yra ne ta;
            2. pokariu miškuose
            NE VISI
            buvo herojai.
            Labai paprasta.
            O kiekvieno asmens konkrečią veiklą gali įvertinti
            TIK
            teismas.
            Bet kada Lietuvos vadavimo jokių rezultatų nėra,
            tuomet išvada irgi labai aiški:
            per mažai buvo tų, kurie jos vadavimu užsiėmė.
            Jei dar kam kyla klausimų, tai į juos buvo atsakyta komentaruose”.

          • neziniukas says:
            6 metai ago

            Vaje – juk cia jau ir cenzura prasmirdo ! Net nemaniau,kad laikrastukas tavo “netikra tikruma” dengia …. 😀

          • tikras lietuvis says:
            6 metai ago

            Argumentų neturi.

  13. Bartas says:
    6 metai ago

    “nežiniuk,” palik ramybėj šitą, aną, tikrą,netikrą. Neerzink savęs. Patausok savo sveikatą. Aš Tavę puikiai suprantu ir palaikau. Turiu namuose prisiminimų užrašų spaudinį kunigo Lelešiaus.

    Atsakyti
    • tikras lietuvis says:
      6 metai ago

      Čia tu apie save.
      Kas, kad tu ką turi ar ne, jei nesugebi suprasti kas buvo ir kaip.

      Atsakyti
      • tikras lietuvis says:
        6 metai ago

        P.S. o tas neziniuskas, ko gero, tikrai nežino – neišverčia poros Eiliuotos Livonijos kronikos eilučių, dėl ko ir siunta.

        Atsakyti
        • neziniukas says:
          6 metai ago

          Citata:”Argumentų neturi”: Cenzura ! Mano komentaru nerodo tavo naudai ,gali laisvai ir toliau provokuoti. O kas del vertimo,mielai isversciau tau,bet kai ka kita, i kita puse…

          Atsakyti
          • tikras lietuvis says:
            6 metai ago

            Mano komentarai jau n metų yra moderuojami.
            Bet aš nesiskundžiu.
            Stengiuos parašyti kuo aiškiau ir be nereikalingų žodžių.
            Patariu ir tau taip elgtis.
            P.S.
            geriau jau užsiimtum tuo, apie ką tau visąlaik primenu: pabandytum išversti Eiliuotos Livonijos kronikos kai kurias eilutes.
            Būtų nauda – būtų įdomu.
            O tai visąlaik, nueidamas nuo temos, bandei įrodinėti tai kas neįrodoma – kad visi, būk, miškiniai, buvo tyri kaip krištolas.
            Betgi taip nebūna, o ir istoriniai duomenys sako ką kita.

          • neziniukas says:
            6 metai ago

            Nenusisnekek – as tau uzdaviau konkretu klausima ,o ne – kaip kad tu mane smeizi ,cituoju:”bandei įrodinėti tai kas neįrodoma ,
            kad visi, būk, miškiniai, buvo tyri kaip krištolas.”
            Be to , neversiu as tau jokiu kroniku ,gali buti ramus…. Vienintele priezastis tam,kad tu man nepatinki, manau kaip ir daugumai cia.

          • tikras lietuvis says:
            6 metai ago

            Aš ne pederastas, kad norėčiau kam nors patikti.
            Be to,
            klausimą pirmas uždaviau aš.
            Aš į tavo klausimą atsakiau ir tą komentarą pakartojau net dukart, o jei nenori ar nesugebi suprasti, tai kieno čia bėda?

          • neziniukas says:
            6 metai ago

            Citata:”Aš ne pederastas, kad norėčiau kam nors patikti.”.
            Atleiskite – nesioriantuoju sioje srityje,todel esu priverstas paklausti. Kaip jus manote ,kam nori patikti “pederastai” ? Kas tas (kam nors)?

          • tikras lietuvis says:
            6 metai ago

            Skaityk iš naujo.
            Gal suprasi.
            O jei ne, tai kas dėl to kaltas?

          • neziniukas says:
            6 metai ago

            Cia ne apie tave ?
            http://www.pipedija.com/index.php/Tikras_lietuvis

          • tikras lietuvis says:
            6 metai ago

            Ne, nes mano vardas prasideda mažąja raide – kitąkart būk akylesnis.

          • neziniukas says:
            6 metai ago

            kazkodel as tavimi netikiu,nes manau ,kad visi kiti dalykai atitinka… 🙂

          • tikras lietuvis says:
            6 metai ago

            🙂 🙂 🙂
            Kurie?

          • neziniukas says:
            6 metai ago

            manau pilnai imanoma ,kad visi

          • tikras lietuvis says:
            6 metai ago

            Kalbėk konkrečiai, šmeižtais nesimėtęs: jei sakai A, tai nebijok pasakyti ir B.

          • tikras lietuvis says:
            6 metai ago

            Įrodinėk.
            Dabar jau neišsisuksi: pradėjai kaltinti, tai ir aiškink konkrečiai.
            Ar toliau meluoti jau bijai?
            Tuomet nepradėk bjaurotis kaip kokia boba – būk vyriškas ir atsakyk už savo veiksmus.

  14. neziniukas says:
    6 metai ago

    As manau, kad tie kas Pipedijoje rase ,tie ir turejo zinoti ,kas yra teisinga ,o kas ne… O tu zinoma bet kada gali teigti,kad tai ne apie “tikra lietuvi” rase ir kad ji domina tik “Eiliuota Livonijos Ordino kronika”… 😀 Manau kazka irodineti , turi (arba ne) tie,kas rase Pipedijoje. As – kaip visada nieko nezinantis “neziniukas” ir manyciau ,kad tuo paciu kiti kolegos, tik skaitome ka kiti raso, ir susidarome apie tai savo asmenine nuomone . Virtuali erdve yra virtuali erdve,kam nepatinka,gali uzsiimti kuo kitu…

    Atsakyti
    • tikras lietuvis says:
      6 metai ago

      Jei jau pradėjai šmeižti – pasakei A, tai pasakyk ir B – įrodinėk savo teiginius.
      Ko bijai?
      Ar išsigalvoti yra lengviau, nei pagrįsti?
      O Livonijos kronikų eilučių vertimas, tarp kitko, buvo į temą – apie kalbą.
      Tuo labiau, kad lietuviams tai yra įdomu.
      Nebent tu esi ne lietuvis, nes gramatikos nemoki?
      Ir senovės vokiečių, matyt, nemoki, jei bijai net pabandyti versti tas eilutes, kurios, beje, yra svarbios Saulės mūšio vietai nustatyti.
      Betgi tau, nelietuviui, tai yra neįdomu?
      Tuomet taip ir sakyk.
      Nėra čia ko kliaučių ieškoti, kada ko nesugebi.

      Atsakyti
      • neziniukas says:
        6 metai ago

        Juk minejau tau, kad Pipedija raso ! Kokie dar mano teiginiai ?
        Stai pats pasiskaityk ,apie kazkoki labai neaisku “tikra lietuvi” raso. Matomai labai gerai ir seniai zinomas tipelis virtualioje erdveje … Kas jis toks isvis ?
        http://www.pipedija.com/index.php/Tikras_lietuvis

        Atsakyti
        • tikras lietuvis says:
          6 metai ago

          Mano vardas prasideda iš mažosios, o ten rašo apie tą, kurio vardas prasideda iš didžiosios raidės.
          Akivaizdu, kad vardas – ne tas.
          Ko tada sieki, jei ne šmeižti?

          Atsakyti
          • neziniukas says:
            6 metai ago

            o koks tas tavo vardas ?

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Kiti Straipsniai

ŠMSM finansuos lituanistikos studijas užsieniečiams ir užsienio lietuviams | ŠMSM nuotr.

ŠMSM finansuos lituanistikos studijas užsieniečiams ir užsienio lietuviams

2023 03 30
Vydūnas apie 1905 m. | wikipedija.org nuotr.

Vydūnas. Didis darbas

2023 03 29
Dr. Vytautas Sinica | Alkas.lt ekrano nuotr.

Papunkčiui su Vytautu Sinica: Valstybinės kalbos nebereikia

2023 03 27
Stanislovas Buškevičius | Alkas.lt, J. Vaiškūno nuotr.

S. Buškevičius. Mūsų laukia mūšis už lietuvių kalbą

2023 03 26
Armonaitė apžiojo lietuvių kalbos pinigus | Alkas.lt koliažas

L. Kalėdienė. Ministrė Armonaitė apžiojo ES lietuvių kalbai skirtus 35 milijonus

2023 03 21
Lietuvių kalba išlaisvina užsieniečius studentus: lietuviškas knygas verčia net Japonijoje

Išmokti lietuviškai įmanoma kiekvienam

2023 03 20
Lietuvos išpilietinimo pavojus. Ką daryti?

Lietuvos išpilietinimo pavojus. Ką daryti?

2023 03 20
Serbija-Rusija | Youtube.com stop kadras

L. Litvinavičius. Krepšinio „kalba“

2023 03 18
Lietuvių kalbos žodynas (20 t. 1941–2002) | T. Paulauskytės nuotr.

Č. Iškauskas. Lietuvių kalbos menkinimas – grėsmė nacionaliniam saugumui

2023 03 17
Eugenijus Jovaiša | Alkas.lt nuotr.

Akademikas E. Jovaiša: Valdžios elgesys su valstybine kalba kelia grėsmę Lietuvos teritoriniam vientisumui

2023 03 15
Rodyti daugiau

Naujienos

Memorandumo pasirašymas | sumin.lrv.lt nuotr.
Lietuvoje

Lietuva ir Ukraina plėtos naujus maršrutus

2023 03 30
VMI nuotr.
Lietuvoje

Būtina deklaruoti ir užsienyje gautas pajamas

2023 03 30
ltou.lt vizualizacija
Lietuvoje

Kauno oro uosto laukia pokyčiai

2023 03 30
Sporto aikštynai | vilnius.lt nuotr.
Lietuvoje

Vilniuje bus atnaujintas 21 stadionas

2023 03 30
Morgana Danielė | lrs.lt nuotr.
Lietuvoje

Morgana Danielė išsaugojo kėdę Seime

2023 03 30
Seimas | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.
Lietuvoje

Griežtinama atsakomybė už sankcijų pažeidimus

2023 03 30
Moksleiviai įprato plauti rankas, bet neramina pavojingos bakterijos ant kompiuterio klaviatūros
Lietuvoje

Pataisos padės kovoti su internetiniais sukčiais

2023 03 30
Autobusas | sumin.lt nuotr.
Lietuvoje

Prezidentas patvirtino pakyčius keleivių vežėjams

2023 03 30
Prano Raščiaus (1932–1987) poezijos knyga „Paragauki sulos“ Prano Raščiaus (1932–1987) poezijos knyga „Paragauki sulos“ Prano Raščiaus (1932–1987) poezijos knyga „Paragauki sulos“

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Klausimėlis apie Siūloma riboti LRT direktoriaus kadencijas
  • Rimgaudas apie M. Kundrotas. Pamilti Žečpospolitą
  • P.Skutas apie M. Kundrotas. Pamilti Žečpospolitą
  • jo apie S. Buškevičius. Mūsų laukia mūšis už lietuvių kalbą

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • M. Kundrotas. Skirtingų kartų dešinieji: sąjunga įmanoma?
  • „Aktualioji istorija“: Dainava prieš 770 metų ir dabar – ar galima tapatinti?
  • Lietuva ir Ukraina plėtos naujus maršrutus
  • Būtina deklaruoti ir užsienyje gautas pajamas
Lininės rankinės Lininės rankinės Lininės rankinės

Kiti Straipsniai

ŠMSM finansuos lituanistikos studijas užsieniečiams ir užsienio lietuviams

by Kristina Aleknaitė
2023 03 30
0
ŠMSM finansuos lituanistikos studijas užsieniečiams ir užsienio lietuviams | ŠMSM nuotr.

Aukštosios mokyklos ir mokslo institutai užsieniečiams ir užsienio lietuviams rengia lituanistikos studijas, kurias finansuos Švietimo, mokslo ir sporto ministerija. Susidomėjusieji...

Skaityti toliau

Vydūnas. Didis darbas

by daiva
2023 03 29
1
Vydūnas apie 1905 m. | wikipedija.org nuotr.

Kiekvienas žmogus gali didį darbą atlikti. Didis darbas nevaromas tik „pasaulio valdonų“. Jų darbai labai retai didi. Ir tik didžiais...

Skaityti toliau

Papunkčiui su Vytautu Sinica: Valstybinės kalbos nebereikia

by Jonas Vaiškūnas
2023 03 27
5
Dr. Vytautas Sinica | Alkas.lt ekrano nuotr.

Daugelį metų Seime bandyta priimti Konstitucinį valstybinės kalbos įstatymą, kuris iš tiesų saugotų valstybinę kalbą, plėstų jos vartojimą ir įtvirtintų...

Skaityti toliau

Skaitytojų nuomonės:

  • Klausimėlis apie Siūloma riboti LRT direktoriaus kadencijas
  • Rimgaudas apie M. Kundrotas. Pamilti Žečpospolitą
  • P.Skutas apie M. Kundrotas. Pamilti Žečpospolitą
  • jo apie S. Buškevičius. Mūsų laukia mūšis už lietuvių kalbą
  • Tadas apie Prezidentas: didžiuojamės, kad esame NATO nariai
Kitas straipsnis
Rimvydas Juškaitis,Audrys Antnaitis ,Almantas Pivrikas | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

„Mes ir jie“: Lietuviškas mokslas nuo Jungtinės Karalystės iki Australijos (video)

srtfondas Init

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt

   https://lazerineklinika.lt/ | https://sportsman.lt/ | CBD aliejus Lietuvoje | Farming Simulator 22 mods | ETS2 Mods | FS22 Mods | FS22 mods download | Bigbank.lt | kemi.lt | TIK BALDAI | ATS Mods | Skyrybos internetu - skyrybos bendru sutarimu | fs22 mods | ATWINS | Srotas24.lt - Dalys | Zuza.lt | LIVIN parduotuvė | Grozionamaisfinksas.lt | https://zvejojam.lt | Darbo skelbimai

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai