Šeštadienis, 28 gegužės, 2022
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result

Pradžia Naujienos Lietuvoje

Žmonių nuomonei vietos nėra

Rūta Juknevičiūtė, www.respublika.lt
2014 06 21 17:00
41
Aita Šličytė | respublika.lt nuotr.

Aita Šličytė | respublika.lt nuotr.

Aita Šličytė | respublika.lt nuotr.
Zita Šličytė: „Kad Lietuva yra demokratinė teisinė valstybė – aš drįsčiau suabejoti“ | Redakcijos archyvo nuotr.

Birželio 20 d. Konstitucinis Teismas pradėjo nagrinėti Seimo narių kreipimąsi dėl Referendumo įstatymo konstitucingumo. Seimas panoro išsiaiškinti, ar turi teisę neskelbti referendumo, jei jo klausimas nepatinka. Viena iš Konstitucijos kūrėjų teisininkė Zita Šličytė stebisi, kaip demokratinėje valstybėje politikams apskritai dar kyla tokių klausimų.

Į Konstitucinį Teismą (KT) Seimas kreipėsi balandžio pradžioje. Seimo nariai nusprendė išsiaiškinti, ar įstatymų leidėjas, gavęs ekspertų grupės išvadą, kad referendumas neatitinka Konstitucijos, gali neskelbti tokio referendumo.

KT taip pat nagrinėja Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo kreipimąsi dėl Vyriausiosios rinkimų komisijos veiksmų, kai ši atsisakė išduoti lito išsaugojimo iniciatyvinės grupės nariams parašų rinkimo lapus.

Ar pagal Konstituciją Seimas turi galią neskelbti referendumo, „Vakaro žinios“ pasiteiravo vienos Konstitucijos kūrėjų, teisininkės, advokatės, Klaipėdos miesto tarybos narės Zitos Šličytės.

Jos pozicija vienareikšmiška – Seimo viršenybė prieš Tautą pagrindiniame šalies įstatyme nenumatyta: „Man labai keista, kad kyla tokie klausimai. Pas mus Konstitucijoje aiškiai parašyta, kad Seimas turi skelbti referendumą, jei yra surinkta 300 tūkst. parašų. Jei jie surinkti, nėra jokios teisinės galimybės neskelbti referendumo. Kitaip būtų ignoruojamas valstybės suverenas – Tauta. Juk Seimas tėra Tautos atstovybė, jis nėra aukščiau už Tautą, nes būtent ji išrenka Seimą.“

Teisininkei apmaudu, kad politikai ne tik ignoruoja piliečių norą pasisakyti valstybei svarbiais klausimais, bet dar ir ragina boikotuoti birželio 29-ąją vyksiantį referendumą.

„Gal tada neikime ir į savivaldos rinkimus? Nė vienas. Kam taip agituoti ir draskyti Tautą? Kodėl jie šaukė, kad visi eitų balsuoti į Europos Parlamento rinkimus? Politikai negalvoja, kad lazda turi du galus ir tas kitas galas gali trinktelti tiems patiems agitatoriams. Kai juos reikia išrinkti, jie sako – ateikit balsuoti. O kai žmonės patys surenka parašus, kai referendumas inicijuojamas jų, o ne valdžios, jie sako – neikit. Man gėda, kad tai vyksta“, – sako viena Konstitucijos kūrėjų.

„Kad Lietuva yra demokratinė teisinė valstybė – aš drįsčiau suabejoti, – priduria ji. – Nėra Tauta tamsi. Net giliausiame kaime yra gerai šalies politiką išmanančių žmonių. Su Tauta negalima nesiskaityti – su ja privalu tartis ir kalbėtis. Šiandien mes niekaip negalime pripažinti, kad kitas žmogus, kad ir koks jis menkas, nereikšmingas, neturtingas, kad ir neužimantis jokių svarbių postų, gali turėti savo nuomonę. Nejau turi būti trukdoma nueiti balsuoti ir ją išsakyti? Deja, pas mus, jei turi kitokią nei valdžios linija nuomonę, esi runkelis, marginalas, Kremliaus agentas. Juk nuomonė – viskas, ką mes dar turime, kai netenkame namų, pinigų, netenkame žemės, o gal net kalbos. Be viso to, ką iš mūsų nori pasiglemžti, bando dar ir nuomonę atimti.“

Parengta pagal dienraštį „Vakaro žinios“

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Konstitucijos ekspertas: surinkus parašus, nėra kur trauktis (video)
  2. Žemės referendumo rengėjai kviečia piliečius budėti prie Laisvės Ugnies (video, nuotraukos)
  3. Konstitucinis Teismas imsis nagrinėti Referendumo konstituciškumą
  4. Seimas po pateikimo pritarė kreipimuisi į KT dėl žemės referendumo
  5. KT spręs, ar Seimas teisėtai grąžino į sąrašą balsų pirkimo skandalo dalyvius
  6. Seimas dar neapsisprendė dėl dvigubos pilietybės
  7. Z.Vaišvila: kodėl Seimas neskuba įgyvendinti tautos valios pareikštos referendume dėl VAE (video)
  8. Tautininkai reikalavo teismo panaikinti VRK sprendimą išduoti pažymėjimus išrinktiesiems Seimo nariams
  9. KT paskelbė įvertinimą ar galutiniai Seimo rinkimų rezultatai patvirtinti teisėtai (nuotraukos, audio, video)
  10. V.Giržado atleidimo bylą nagrinėjantys teisėjai kreipėsi į Konstitucinį Teismą
  11. Konstitucijos kūrėja Zita Šličytė: Niekas negali nurodyti Tautai
  12. Z. Šličytė: Tegu man pasako: kas tada yra Konstitucinis Teismas? Dievas? Koks nors diktatorius? Stalinas, Hitleris?
  13. Z.Vaišvila. Po tarpinės pergalės reikia ruoštis ilgai kovai už Tautą
  14. P. Urbšys. Lietuva okupuota?
  15. Z. Vaišvila. Seimo, Prezidentės ir Vyriausybės volas prieš referendumus (video)
  16. Tautininkai ragina priešintis valstybės nusavinimui
  17. Mitingo dalyviai Seimo narius paragino nepalaikyti prieš valstybinę kalbą nukreiptų įstatymo projektų (nuotraukos)
  18. KT: N.Venckienė sulaužė priesaiką ir šiurkščiai pažeidė Konstituciją
  19. Nors Lietuvai leista įsiveti eurą – visuomenininkai siekia referendumo
  20. Seimas panaikino N. Venckienės Seimo narės mandatą

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 41

  1. bartas says:
    8 m. ago

    Z. Šličytė – “aš drįsčiau suabejoti” ar Lietuva “dzimokracinė” valstybė. Tai kalba , Garbingas žmogus, Konstitucijos Kūrėjas. Ji viena nieko nepadarys. Tada klausimas . Ar Tautai ne sarmata? Tikrai sarmata. Nes Tauta negali, nesupranta, o gal ir nenori turėti savos valstybės. Aš labai nusivylęs. Mažai pas mus Tautos, mažai. Pavargau. Kubiliai, butkevičiai su šiaulienėmis manę nugalėjo.

    Atsakyti
  2. Kažin says:
    8 m. ago

    Su gerb. Šličyte nesutinku, tai politiko, o ne teisininko kalba.
    Kai parašai surinkti, visgi galimybė Seimui neskelbti referendumo datos yra. Juk gali būti, kad iniciatyvinė grupė inicijavo referendumą klausimu, kuriuo yra pažeidžiami Referendumo įstatymo 1 str. reikalavimai.
    Konstitucijos 105 str. numato, kad KT teikia išvadas, ar nebuvo pažeisti įstatymai per Prezidento ar Seimo rinkimus. Referendumas pagal rangą ir teisės sritį tapatus šiems rinkimams veiksmas bei, kaip kaip ir rinkimai, yra vykdomas tos pačios VRK.
    Tokiu atveju manytina, kad Seimui yra suteikta teisė kreiptis į KT dėl išvados, ar inciatyvinė grupė inicijuotu klausimu nepažeidė Referendumo įstatymo 1 str. reikalavimų.
    Esant KT išvadai, kad šis įstatymas pažeistas, Seimas skelbti referendumo datos negalėtų, referendumas nevyktų.
    Be to, Šličytė daro ir kitą klaidą laikydama referendumą nuomonės išsakymu, kai pagal savo esmę jis yra sprendimas dėl įstatymo priėmimo, Seimui palikta teisė tik jį įforminti.
    Visuomenės nuomonėms sužinoti yra skirtos sociologinės apklausos.

    Atsakyti
    • aldona rasa says:
      8 m. ago

      Referendumas yra butinas.Jei referendumas neivyks tada tai reiks kad mes Lietuvos pilieciai negalime dalyvauti gyvybiskai svarbiuose musu valstybei sprendimuose…Ar aisku?

      Atsakyti
      • Kemblys says:
        8 m. ago

        Tai reikš, kad būtina SUKURTI Tautą vienijančias jėgas!

        Pats rinkau parašus referendumui, bet, kai paklausiau per radiją ką kalba Songaila (Panka, Songaila, prieš buvo Gentvilas), viskas aišku pasidarė – tautininkai stengiasi dėl eilinio pralaimėjimo. Panką, Šliužą dar galima klausyti, o iš Genvilo reikia mokintis.
        Jau geriau būtų kalbėjęs Kundrotas, tai nors niekas nieko nebūtų supratęs!

        Atsakyti
      • Kažin says:
        8 m. ago

        Tai, kad čia norima spręsti ne “gyvybiškai svarbius valstybės”, o tik ekonominius – atskirų ūkinių ar politinių grupių interesų klausimus. Tai pirma.
        Antra, piliečių dalyvavimas valstybės valdyme yra įtvirtintas per valstybės valdžių – Seimo, Prezidento demokratinius rinkimus bei šioms piliečių išrinktoms šalies valdymo institucijoms suteiktas galias suformuoti Vyriausybę. Taigi piliečiai valstybės valdyme dalyvauja rinkdami Konstiticijos nustatytų galių valstybės valdžias, kurios pagal savo galias turi spręsti valstybės valdymo, jos gyvybiškumo klausimus.
        Pagal Konstituciją Tauta savo sprendimų galioje yra pasilikusi tik svarbiausius Valstybės bei Tautos gyvenimo klausimus.
        Suprantama, kad ekonominiai, politiniai – atskirų ūkinių grupių interesų klausimai yra valstybės valdžių sprendimų galioje. Vadovaudamasis Konstitucija manau, kad šiai interesų sričiai priskirtinas ir rengiamo referendumo klausimas.
        Taigi Lietuvos piliečiai valstybės valdymo sprendimuose gali dalyvauti taip, kaip jie yra nusistatę demokratinėje Konstitucijoje. Manyčiau, kad šiuo referendumu tos ribos būtų peržengiamos…

        Atsakyti
        • Amelija says:
          8 m. ago

          Puikus, aiškus ir pagrįstas komentaras. Sveikas balsas isterikų chore.

          Atsakyti
        • prasmė says:
          8 m. ago

          Nustebinot Konstitucijos ir Tautos vaidmens labai jau asmeniniu, ne valstybiniu, interpretavimu,galimai ribojančiu tamstos mąstymą ir įsprausto į galimo intereso lauką.Tada žodžiai apie Konstituciją,Tautą tampa vandeniu,nes jie neturi esminio valstybinio ,vertybinio pamato.

          Atsakyti
          • Kažin says:
            8 m. ago

            Linktumėte Tautą, jos vaidmenį, valstybę mistifikuotai suprasti.
            Kągi, kaip sakoma, pagal Jurgį ir kepurė…

          • prasmė says:
            8 m. ago

            Natūraliai, neiškraipant nei teisės,nei tiesos pagal savo poreikį.Garbingas supras apie ką kalba,negarbingas apvels ir sukurs savo produktą-hibridą pagal poreikį.

          • Kažin says:
            8 m. ago

            Kalbant visų pirma reikia išmanyti dalyką ir tiksliai vartoti sąvokas, būti logiškam, tada suveltų kalbų nebus…

        • Vaidas says:
          8 m. ago

          O kas nusprendžia ar klausimas svarbus visai tautai ar tai tik “o tik ekonominius – atskirų ūkinių ar politinių grupių interesų klausimus”? Man regis surinkti 300 000 piliečių parašų ir parodo kiek klausimas svarbus visai tautai, argi ne tam ir nustatyta toji riba? 🙂 O tokiu atveju jau tautos balsą išgirsti yra būtina. Tauta priima Konstituciją referendumu, bet pasikeitus sąlygoms tauta gali keisti ir savo nuomonę, o kartu su ja ir Konstituciją – visus jos straipsnius, netgi ir pirmąjį, nes ji pati juos ir sukūrė, ir aišku, kad noras keisti Konstituciją naujai prieštarautų senai Konstitucijai, bet tai tautos teisė ir jokie suvaržymai negalimi, jei žinoma valstybę iš tiesų valdo tauta ir ji yra suverenas… 🙂

          Atsakyti
          • Kažin says:
            8 m. ago

            Jei pagal Konstituciją atitinkamo klausimo sprendimo galios yra atiduotos kuriai nors iš valstybės valdžių, vadinasi jis nelaikytinas svarbiausiu Valstybės bei Tautos gyvenimo klausimu, t.y. jis nėra iš referendumo kompetencijai spręsti priskirtų klausimų.

          • Vaidas says:
            8 m. ago

            O argi klausimas dėl atominės elektrinės nebuvo deleguotas kuriai nors iš valstybės valdžių? Kokio velnio tada jis buvo iškeltas referendume? Beje, tas referendumo sprendimas iki šiol neįvykdytas kas aiškiai parodo, kad tauta jau nebevaldo savo valstybės 🙂
            Beje, o tai surinkti 300 000 parašų jau visiškai nieko nereiškia? Jei klausimas buvo deleguotas kitai valdžios institucijai vadinasi tauta nebeturi teisės kištis į jo sprendimą? Ir tai vadinasi suverenas? 😀
            Kaip suprantu kai klausimas yra deleguotas spręsti kitai valdžios struktūrai tai tauta į jį gali kištis (inicijuoti visuotinį jo svarstymą) TIK surinkusi 300 000 parašų, o tamstos minėtais klausimais kai sprendimo teisė niekam nedeleguota referendumą privalomą skelbti be jokių parašų rinkimų, tame ir skirtumas.
            Gal šveicarams paaiškinkit kokius klausimus galima spręsti referendumu, o kokius ne, nes jie atrodo dar mažiau už mus nutuokia 😀

          • Kažin says:
            8 m. ago

            Teisinė praktika jau kitas dalykas, joje gali pasitaikyti ir teisei prieštaraujančių atvejų.
            Beje, tas referendumas, berods, buvo tik patariamasis…
            Suverenas savo didžiąją dalį galiių yra išdalinęs pagal Konstituciją valstybės valdžioms.

          • Vaidas says:
            8 m. ago

            Suverenas išdalinęs, bet suverenas ir gali jas ir atsiimti, čia kaip tik tas atvejis kai suverenas kvestionuoja valdžios struktūrų teisę spręsti ir pats imasi iniciatyvos, kas gali riboti suvereno teises?
            O patariamasis nuo privalomojo skiriasi tik paskelbimo subtilybėmis ir keliamų klausimų svarbumu (konsultacinis sprendžia klausimus nekeičiančius Konstitucijos), o ne būtinumu vykdyti priimtus nutarimus. Patariamojo referendumo rezultatų vykdymas toks pats privalomas kaip ir privalomojo.

          • Kažin says:
            8 m. ago

            Taip, Suveranas gali jas atsiimti, bet tik valstybės valdymo institucijoms Konstitucijos ir įstatymų nustatytų galių keitimo tvarka, t.y.pirmiausiai atitinkamai jas pakeisdamas savo galioje pasiliktų sprendimų priėmimo ir veiksmų vykdymo tvarka.
            Patarimas – teisiškai nėra privalomybė…

          • Vaidas says:
            8 m. ago

            Tamsta gal referendumo įstatymą pasiskaitykite prieš teigdamas kaip reikia reaguoti į suvereno patarimą 😀

          • Kažin says:
            8 m. ago

            Apie teisės dalykus kalbėk teisine kalba, o dabar jos nemokėdamas nori susikalbėti…

          • Atas says:
            8 m. ago

            Netiesa.Tai prieštarauja LR konstitucijai.

        • Jolita says:
          8 m. ago

          Cituoju “Antra, piliečių dalyvavimas valstybės valdyme yra įtvirtintas per valstybės valdžių – Seimo, Prezidento demokratinius rinkimus bei šioms piliečių išrinktoms šalies valdymo institucijoms suteiktas galias suformuoti Vyriausybę. Taigi piliečiai valstybės valdyme dalyvauja……”
          Ar tikrai piliečiai dalyvauja per “demokratinius seimo rinkimus”? Taigi renkam atseit “norimus”, o iš tikro gaunam per sąrašą atėjusius berazumius, kurie nieko nenuveikia dvidešimt metų toj pačioj kėdėj sėdėdami, tik intrigas regzdami. Jei Konstitucija numato, kad Tauta gali spręsti gyvybiškai svarbius klausimus referendumu, tai tegu Tauta ir sprendžia, o ne nuolat tarp savęs konfliktuojantys, įtakos sferom, ES lėšom nepasidalinantys, šalies politikoj, ekonomikoj, švietime ir visose kitose sferose apsiš….kę “politikai”. Tegu jie ir politikuoja, jei taip norisi, o Tauta sprendžia, nes anieji nieko nenusprendžia….

          Atsakyti
          • Kažin says:
            8 m. ago

            Taip, valdžia per visą Nepriklausomybės laikotarpį yra Lietuvai per prasta, paprastai sakant, yra susidaranti (“išrenkama”) ne iš lietuvio dvasios žmonių.
            Savo komentare “demokratiniais” rikimus pavadinau tik pagal tai, kad Konstitucijoje yra įtvirtinta visuotinė rinkimų teisė. Tačiau nemaniau ir nemanau, kad rinkimų vyksmas (orgnizavimas, asmenų kandidatavimas, balsavimų vykdymas) būtų demokratinis.
            Tikriau būtų manyti, kad permanų šalies valdyme ir Tautos gyvenime galima pasiekti keičiant iš esmės rinkimų ir teisingumo vykdymo sistemas. Gali būti, kad atlikus jų esminius pertvarkymus atkristų ir rinkėjų užsidegimas valstybę valdyti referendumais. Juolab, kad valdant referendumais jų sprendimų įgyvendinimai vis vien liktų tos pačios netinkamos valdžios valioje. Taigi vargu, ar valdymas referendumais duotų kokį efektą, ar taip to esamo politikų, partijų savanaudiškumo būtų išvengta.
            Todėl maniau ir manau, kad rinkimų ir teisingumo vykdymo sistemų esminis pertvarkymas yra būtent tai, ko reikėtų imtis visų pirma, o nepamatuotai griebtis valdyti šalį referendumais…

    • LosAngeles says:
      8 m. ago

      Eilini karta malate s…a. Na bet turite pritareju, kad ir Amelijai labai patiko jusu ‘isvados’. Manau dar patiktu Butkeviciui, Austreviciui, Grybauskaitei, Kubiliui, Kirkilui, Masiuliams, doCENTUI… na saraselis par daug ilgas, kad visus isvardinti (tikrai rimtu ‘gerbeju’ surinksite). Trumpai galima pasakyti tik tiek: nusisnekate mielasis. Seimas neskelbti referendumo negali (jokios galimybes tam nera), net jei reikalautu liaudis ‘susikibus uz rankyciu nusokti nuo tilto’. Aisku liaudis ne tiokia kvaila (reikalauja visai kitu dalyku, gaila truputi, ane? 🙂 )
      NUSISNEKATE

      Atsakyti
      • Kažin says:
        8 m. ago

        Lėkštų lėkščiausias politikėlis pasirodote, ne išimtis tam ir šiuo atveju…

        Atsakyti
        • LosAngeles says:
          8 m. ago

          Tai aisku kad ne isimtis. 🙂
          ‘..Jei pagal Konstituciją atitinkamo klausimo sprendimo galios yra atiduotos kuriai nors iš valstybės valdžių, vadinasi jis nelaikytinas svarbiausiu Valstybės bei Tautos gyvenimo klausimu, t.y. jis nėra iš referendumo kompetencijai spręsti priskirtų klausimų…’
          Atpazistate? Jusu? Tai ka dar su tamstele kalbeti… Galios neatiduodamos valdziai, valdzia samdoma atlikti tam tikra darba(penki metai). Jei samdinys su darbu nesusitvarko (siai dienai, kas liecia valdzia, sarmata ir kalbeti apie demagogija, savu protegavima nekreipiant demesio i kompetencija ir t.t. ir pan. Manau diskutuoti siuo klausimu net neverta- valdzia savo funkcijas atlieka laabai blogai)- jis keiciamas kitu, arba verciamas ‘pasitaisyti’. Konstitucija butent ir garantuoja liaudziai svertus, kuriais ‘blogus sokejus’ galima butu palenkti i ‘gera puse’, arba pakeisti. Tai ir yra didziausias valdzios ‘galvos skausmas’: kad tik tauta neigautu patirties ir pasitikejimo reikalaujant is ‘isrinktuju’ pazadu vykdymo ir darbo tam, kam prisiekia…. Tai ka jus cia pripliurpete (atsiprasau, bet kitaip siu blevyzgu pavadinti neiseina) yra visiska nesamone ir absurdas. Sarmata ir tiek. Nusisnekate…
          Is pacio pasisakymu ir minties eigos akivaizdu kad neesate kvailas. Tai kas belieka? Veidmainyste… Cia tipo kaip KT sprendzia ar referendumas nera antikonstitucinis, remdamasis teisiniais aktais kuriuos seimas prieme sulauzant Konstitucija. Kaip cia keistai tada antikonstituciskumo nepastebejo? prisnude truputi buvo… Nu ka padarysi, juk reikia zmonems retkarciais pailseti 🙂
          https://alkas.lt/2014/04/07/g-songaila-prof-v-landsbergiui-apie-referenduma-ir-apie-panieka-ii/

          Atsakyti
        • LosAngeles says:
          8 m. ago

          Pamirsau pridurti: neesu politikelis anei politikas…. Esu runkelis 🙂

          Atsakyti
          • Kažin says:
            8 m. ago

            Tai, kad ir be prisipažinimų – iš rašymų buvo aišku ko vertas esi… O kas ir belieka daryti tokiam, kai teisė jam – džiunglės, jei ne runkeliauti jose… ir jaustis tuo laimingu…

          • Senis Šaltis says:
            8 m. ago

            Gal Kažin, Amelija ir kiti, kurie ne čia pataikė, turi savo asmeninius puslapius, kur galima ateiti ir parodyti savo išmintį?

          • Amelija says:
            8 m. ago

            Pataikiau kur reikia, o tai nusvaigtumėte vienas kitam pritardami ir aimanuodami. Pasiklausykite ir kitokios nuomonės, tai visada sveika, ypač turinčiam proto atsikirsti pagrįstais argumentais.

          • Senis Šaltis says:
            8 m. ago

            Klausykit moteriškas troli. Uždaviau klausimą apie savo pačios kurtą puslapį, kur galėčiau tamstos nuomonę pasiskaityti. Čia užeinu paskaityti tokios nuomonės ir komentarų kam ir buvo kurtas šis puslapis. Taigi duokit adresą, užeisiu paskaityti tamstos “kitos” nuomonės.

          • LosAngeles says:
            8 m. ago

            Tai tteip… Ausys a…a isduoda. Nepasislepsit mielasis, nepasislepsit.
            O jei rimtai, tai is tamstos tik tiek kaip is oponento, kad sugebate i asmeniskumus viska suvesti. Aciu uz demesi, bet tai jau neidomu… Nusisnekate ir tiek, o aspginti savo nuomonei tesugebate: ‘tau tik su turgaus boboms… aisku ko esi vertas…o kas belieka daryti tokiam…’ O kas belieka tokiam kaip tamsta? Skleisti savo nesamones nekreipiant demesio i nieka ir menkinant kitus 🙂
            Vistik pasikartosiu dar karta: siuo klausimu pliurpiate nesamones

          • Kažin says:
            8 m. ago

            Su “runkeliais” belieka – runkeliškai… Nejaugi mesies koketuoti… lyg su kokia pana.

  3. go says:
    8 m. ago

    šitas referendumas ir “referendumas” Kryme yra pavyzdžiai, kodėl pafrontės valstybei reikia bijoti lengvai suorganizuojamų referendumų: užsienio valstybių propagandos sukurstyti žmonės gali iš keršto savo rinktai valdžiai lengvai padaryti kiaulystę valstybei ir ateities kartoms. Bet pasitikėkime tauta: galgi nenubalsuos “už” šitą kvailystę su draudimu parduoti savo nuosavybę, t.y. žemę.

    Atsakyti
    • Vaidas says:
      8 m. ago

      Berods bene vienintelė neutralia antrojo pasaulinio karo metu išlikusi valstybė valdoma būtent referendumų pagalba, tai irgi toks pats pavyzdys kaip Krymo atvejis, tik su priešingais rezultatais irgi daug pasakantis. Valdžiai reikia tarnauti savo tautai ir tauta niekada nekerštaus ypač savo gerovės kaina. Beje, nelabai tikiu, kad kitokiomis aplinkybėmis surengtas Krymo referendumas būtų davęs kitokius rezultatus… Prieš propagandą reikia kovoti kitomis priemonėmis, o ne nepasitikėjimu tauta ir referendumų uždraudimais ar jų žlugdymais, tai kaip tik gali duoti priešingą efektą… O nuosavybe iš principo gali būti tik tai ką žmogus sukuria savo rankomis, o ne kas dievo sutverta… ir juo labiau ne stichijos – žemė, oras, vanduo, ugnis… 🙂

      Atsakyti
  4. Organizuojamas istorinis dviračių žygis says:
    8 m. ago

    SKLEISTI REFERENDUMO ŽINIAI
    Rytoj, pirmadienį, BIRŽELIO 23 dieną, 9 val. ryto, nuo “Regitros” Kaune, Raudondvario pl., išvyksta DVIRAČIŲ KOLONA maršrutu KAUNAS — PALANGA. Žygeivių tikslas — kuo plačiau paskleisti Referendumo žinią. Būtų gerai, kad šis istorinis žygis būtų įamžintas vaizdajuostėse.
    Pateikiamas žygio “Su dviračiu į referendumą” detalesnis maršrutas:
    Planuojama žygio pradžia birželio 23 d. 9 val. Kaune, Raudondvario plente prie “Regitros”. Judėsim link Raudonės. 20 val. Raudonėje koncertuos kaimo kapela, žygeiviai bus vaišinami ir galės pernakvoti. Birželio 24 d. ryte pajudėsim link Jurbarko, ten planuojam būti 10 val. prie autobusų stoties. Pavažinėję po miestą, judėsim link Tauragės, iš ten į Žygaičius, kur 20 val. vyks koncertas po kurio galėsim pernakvoti. Birželio 25 d., trečiadienį planuojame pasiekti Šilutę, kur 19 val. vyks koncertas, taip pat galėsim pernakvoti. Ketvirtadienį, birželio 26 d., vakare pasieksime Palangą, kur planuojama aktyviausia agitacija.
    Maloniai kviečiame visus norinčius ir galinčius prisijungti bet kuriame taške, su bet kokia transporto priemone.
    Norintys dalyvauti šiame istoriniame žygyje skambinkite šios akcijos iniciatoriui ir vadovui Algirdui Mačiulaičiui telefonu 867304771.

    Atsakyti
    • LosAngeles says:
      8 m. ago

      Sekmes

      Atsakyti
  5. Leonas Milcius says:
    8 m. ago

    Gaila ir skaudu, kad tautos referendume priimta Konstitucija tąsoma kaip kam iš valdančių partijų patinka, o pats Konstitucinis Teismas vis dažniau tampa politikų įrankių, kuriuo įteisinami nekonstitucniai sprendimai. Ačiū gerb. Zitai Šličytei, kad kartas nuo karto pasako Tiesą, nors ji ir labai šiuo metu skaudi. Gaila, labai gaila, kad vis toliau tolstame nuo pirminės Konstitucijos raidės, jos turinio ir dvasios.

    Atsakyti
  6. Vaidas Vosylius says:
    8 m. ago

    Kad tos Konstitucijos dvasios dėl visko ir kaltos, tai jos viską leidžia 😀 Geriau būtų bedvasė Konstitucija 🙂

    Atsakyti
  7. Eugenija Janukonienė says:
    8 m. ago

    ,,, geriau,kad būtų sąžiningi seimūnai ir dirbtų Lietuvai,bet neužsiiminėtų nesąmonėmis !

    Atsakyti
  8. Vilija Grinkeviciene says:
    8 m. ago

    Pritariu.

    Atsakyti
  9. pensininkas says:
    8 m. ago

    “Patriotas (lot. Patriota) – asmuo, mylintis savo tėvynę ir tautą, pasiryžęs visa paaukoti jų labui”. Mūsų Tėvynė – Lietuva, mūsų Tauta – lietuvių. Na ir niekšas tas Landsbergis. Šeštadienį vykusiame TS–LKD tarybos posėdyje jis sakė, kad Referendumas dėl draudimo parduoti žemę užsieniečiams yra fundamentali grėsmė visai Europai, Dešimt metų praleidęs Briuselyje, tapo nebe Lietuvos, o Europos sąjungos patriotu. . Konstitucijos pirmame straipsnyje įtvirtinta – Lietuvos valstybė yra NEPRIKLAUSOMA DEMOKRATINĖ valstybė. Ar ji dabar nepriklausoma, kai vykdo visas ES direktyvas, griaunančias valstybingumą. Ar valstybė demokratinė, kai draudžia Tautai balsavimu išreikšti savo valią Referendume dėl lito. O dabar Tautai plauna smegenis, kad reikia boikuoti Referendumą dėl 100000 parašų ir žemės. Konstitucijos nebėra, ji tapo fikcija. O Konstitucinis Teismas dar dirba ir priima Europos sąjungai naudingus nutarimus. Seimo nariai prisiekia Konstitucijai sakydami, kad prisiekia būti ištikimas Lietuvos Respublikai, gerbti ir vykdyti jos Konstituciją, saugoti jos žemių vientisumą, stiprinti Lietuvos NEPRIKLAUSOMYBĘ, sąžiningai tarnauti Tėvynei, DEMOKRATIJAI, Lietuvos žmonių gerovei. Bet jie tos priesaikos nevykdo ir nusižengia Konstitucijai, išskyrus gal N.Puteikis ir dar kelis, tik ne iš konservatorių partijos. Kai pagalvoji, siaubas apima, gal Baltarusija yra daugiau nepriklausoma ir demokratinė.

    Atsakyti
  10. Rimas says:
    8 m. ago

    Pagaliau galima pasiklausyti LRT birželio 29d. referendumo agitacijos debatus:

    http://lrvab.lrt.lt/lt/archive/16334/
    http://lrvab.lrt.lt/lt/archive/16336/
    http://lrvab.lrt.lt/lt/archive/16337/

    birželio 23d. speciali laida dar neįdėta į fonoteką
    o birželio 25d. (trečiadienį) nuo 19val. per LRT radiją bus galima pasiklausyti naujos debatų laidos !!!

    Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Kiti Straipsniai

R. Karbauskis. „Konservatyvizmas“ pagal G. Landsbergį

V. Sinica. Už partnerysčių įteisinimą padėkosime TS-LKD

2022 05 28
Lukiškių aikštėje vyks Lietuvos įstojimo į NATO dienos minėjimas

Prasidėjo tris dienas truksianti NATO PA sesija

2022 05 27
Finansų ministrė: skubotų sprendimų dėl mokestinių lengvatų nebus

Savivaldybėms siūloma daugiau savarankiškumo

2022 05 26
Ženkliai auga susidomėjimas profesiniu mokymu

Seimas pritarė profesinio mokslo pokyčiams

2022 05 26
Seimas | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Seime – svarstymai dėl civilinės sąjungos

2022 05 26
Vaikų stovyklose – dėmesys saugumui

Ruošiami pakeitimai vaikus auginantiems tėvams

2022 05 24
URM griežtai smerkia Rusijos neteisėtą sprendimą pripažinti jos kontroliuojamų Ukrainos teritorijų nepriklausomybę

Lietuvos diplomatų laukia pokyčiai

2022 05 24
Seimas | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Pritarta Pagalbinio apvaisinimo įstatymo pakeitimams

2022 05 24
| Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Griežtės atsakomybė už šnipinėjimą

2022 05 24
Sukurta svetainė, padėsianti tėvams apsaugoti vaikus nuo sužalojimų

Pritarta pakeistai vaikų išlaikymo tvarkai

2022 05 24
Rodyti daugiau

Naujienos

Vilniaus apylinkėse darbuosis „gyvos žoliapjovės“
Gamta ir žmogus

Vilniaus apylinkėse darbuosis „gyvos žoliapjovės“

2022 05 28
Lietuviškam spausdintuvui – aukso medalis už naujoviškumą!
Lietuvoje

Lietuviškam spausdintuvui – aukso medalis už naujoviškumą!

2022 05 28
Kokios rūšies ryžius rinktis?
Lietuvoje

Kas ir kaip gali tiekti maistą vaikų stovykloms?

2022 05 28
„Skamba skamba kankliuose“ laukia naktinės dūzgės!
Etninė kultūra

„Skamba skamba kankliuose“ laukia naktinės dūzgės!

2022 05 28
Pasiruošimas kūdikio gimimui: keletas svarbių patarimų
Lietuvoje

Kaip Lietuvos visuomenė atrodys 2050-aisiais?

2022 05 28
Valdymo planai užtikrins UNESCO pasaulio paveldo Lietuvoje išsaugojimą ateities kartoms
Kultūra

Valdymo planai užtikrins UNESCO pasaulio paveldo Lietuvoje išsaugojimą ateities kartoms

2022 05 28
Ukraina | Alkas.lt ekrano nuotr.
Ukrainos balsas

Rusijos ir Baltarusijos invazija. Padėties apžvalga 2022 05 27 12:30

2022 05 27
Ramūnas Karbauskis | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.
Lietuvoje

LVŽS: Nebus saugumo, kol skaldoma visuomenė

2022 05 27


SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Pradžia yra! apie V. Valiušaitis. Rusijai reikia duoti Ukrainos teritorijų?
  • Duoti jiems pabučiuoti apie V. Valiušaitis. Rusijai reikia duoti Ukrainos teritorijų?
  • Žemyna apie A. Širinskienė. Kada ministrė Bilotaitė melavo daugiau?
  • LIETUVIŠKOS JUNGTINĖS PAJĖGOS apie Rusijos ir Baltarusijos invazija. Padėties apžvalga 2022 05 27 12:30

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Vilniaus apylinkėse darbuosis „gyvos žoliapjovės“
  • Lietuviškam spausdintuvui – aukso medalis už naujoviškumą!
  • V. Sinica. Už partnerysčių įteisinimą padėkosime TS-LKD
  • Kas ir kaip gali tiekti maistą vaikų stovykloms?

Skaitomiausi straipsniai

  • M. Kundrotas. Kaip išsilaisvinti nuo Laisvės partijų? peržiūrėta: 698; komentarų: 19
  • Mirė literatas, rašytojas, poetas, vertėjas, Romuvos vaidila Vaclovas Mikailionis peržiūrėta: 596; komentarų: 1
  • V. Valiušaitis. Rusijai reikia duoti Ukrainos teritorijų? peržiūrėta: 367; komentarų: 18
  • Kaip Lietuva atrodys 2050-aisiais: išryškėjo keturi galimi ateities vaizdai peržiūrėta: 287; komentarų: 18
  • Z. Tamakauskas. Jaunimo pasipriešinimas sovietinei okupacijai peržiūrėta: 285; komentarų: 0
  • V. Justickis. Vydūno idejos V. Falkenhano novėlėse apie aisčius (V) peržiūrėta: 273; komentarų: 1

Artimiausi renginiai

  1. Tarptautinis folkloro renginys „Skamba skamba kankliai“ VILNIUJE

    2022-05-26 11:00 - 2022-05-29 20:00

Žiūrėti visus Renginiai

Kiti Straipsniai

V. Sinica. Už partnerysčių įteisinimą padėkosime TS-LKD

by Jonas Vaiškūnas
2022 05 28
0
R. Karbauskis. „Konservatyvizmas“ pagal G. Landsbergį

Žinia, šiandien (gegužės  27 - Alkas.lt) Seimas po pateikimo pritarė Civilinių sąjungų, taigi vienalyčių partnerysčių įteisinimui. Tai tik pirmasis iš...

Skaityti toliau

Prasidėjo tris dienas truksianti NATO PA sesija

by Ditė Česėkaitė
2022 05 27
0
Lukiškių aikštėje vyks Lietuvos įstojimo į NATO dienos minėjimas

Gegužės 27−30 dienomis Seimo rūmuose prasidėjo NATO Parlamentinės Asamblėjos (NATO PA) pavasario sesija. Ypatingas dėmesys šioje sesijoje skiriamas karui Ukrainoje...

Skaityti toliau

Savivaldybėms siūloma daugiau savarankiškumo

by Ditė Česėkaitė
2022 05 26
0
Finansų ministrė: skubotų sprendimų dėl mokestinių lengvatų nebus

Finansų ministerija siūlo įstatymų paketą dėl savivaldos finansinio savarankiškumo didinimo, kurį sudaro lankstesnio savivaldybių skolinimosi galimybė ir naujas tvarus savivaldybių...

Skaityti toliau

Skaitytojų nuomonės:

  • Pradžia yra! apie V. Valiušaitis. Rusijai reikia duoti Ukrainos teritorijų?
  • Duoti jiems pabučiuoti apie V. Valiušaitis. Rusijai reikia duoti Ukrainos teritorijų?
  • Žemyna apie A. Širinskienė. Kada ministrė Bilotaitė melavo daugiau?
  • LIETUVIŠKOS JUNGTINĖS PAJĖGOS apie Rusijos ir Baltarusijos invazija. Padėties apžvalga 2022 05 27 12:30
  • Ar tai naujiena? apie Prezidentas pabrėžia geležinkelių svarbą

Kitas straipsnis
thesalesmaster.wordpress.com nuotr.

Viskas keliasi į „debesiją“. Klientų ryšių valdymas – taip pat

srtfondas Init

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

rašto darbai | Greitos skyrybos internetu – skyrybų advokatai | Siuskpigiau.lt siuntos Lietuvoje | Pramogų, grožio, sveikatingumo pasiūlymai | irigatorius | vitamino c serumas | oro drekintuvas | HiMountains | iddo.lt modernūs stalai | kūno kremai | August.lt - valymo įrenginiai | fs22 mods | https://lazerineklinika.lt/ | https://sportsman.lt/ | Auskarai su deimantais | https://www.aleina.lt | Automobilių nuoma | drogas.lt | CBD aliejus Lietuvoje | Mažoji Indija

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai