Sekmadienis, 12 spalio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Nuomonių ratas Lietuvos kelias

M. Kundrotas. Edmundo Berko konservatizmas ir šiuolaikiniai lietuviškieji konservatoriai (VII)

Marius Kundrotas, www.alkas.lt
2013-02-24 10:00:47
9
M.Kundrotas. Baltų sklaidos teorijos istoriosofijos šviesoje (I)
       
Marius Kundrotas | asmeninė nuotr.
Marius Kundrotas

8. Krikščionių partija

Krikščionių partija – antra politinė organizacija, dabartinėje Lietuvos Respublikoje įsivardijusi konservatorių vardu. 2000–2004 m. ji vadinosi Nuosaikiųjų konservatorių sąjunga, 2004–2010 m. – Krikščionių konservatorių socialine sąjunga, o 2010 m. įsivardijo Krikščionių partija. Per tą laiką ji susėmė įvairias atsiskyrusias Tėvynės sąjungos ir krikdemų grupes, o galiausiai – liberaliai populistinės Tautos prisikėlimo partijos atskalą – Vienos Lietuvos grupę.
Dusyk pakeitusi pavadinimą, nesyk atnaujinusi komandą, ji liko stabili vienu aspektu – jos lyderis tryliką metų liko vienas ir tas pats: Gediminas Vagnorius. Šiuo aspektu ją galima lyginti su Viktoro Uspaskicho Darbo partija ir iš dalies – Rolando Pakso „Tvarka ir teisingumu“: tai – vieno lyderio partija. Jos tapatybė atrodo eklektiška ir konjunktūrinė, lengva pavadinimų kaita puikiai dera su visiškai skirtingų politinių srovių telkimu, pagrįstu vienu tikslu – politine įtaka. Vis dėlto jos šaknys Tėvynės sąjungoje ir konkurencija dėl konservatyviojo elektorato leidžia ją vertinti konservatyviajame kontekste, aiškinantis – kiek jos pretenzijos pagrįstos.

Apeliaciją į konservatyvųjį sparną rodo jau prieš ketvertą metų pasirodę G. Vagnoriaus tekstai, Tėvynės sąjungą kaltinantys konservatyviosios ideologijos išsižadėjimu – aiškiai sakoma, jog dabartinė Tėvynės sąjunga – apsišaukėliai konservatoriai, o tikrieji konservatoriai – G. Vagnoriaus partija. Po metų persivadinusi Krikščionių partija ir išmetusi konservatorių vardą iš pavadinimo, ji šių pretenzijų neatsisakė: statute aiškiai įvardyta – „Krikščionių partija (toliau – Partija) yra pagal šiuolaikinio konservatizmo nuostatas veikianti politinė centro dešinės partija“.

Programoje įvardytas tikslas – „puoselėti tautos dvasines ir moralines vertybes bei kultūros tradicijas, demokratinę visuomenę su moderniu piliečiams pavaldžiu valstybės valdymu, skatinti ekonomikos plėtrą ir privačią verslo iniciatyvą, kaip visuomenės socialinio saugumo ir asmeninės gerovės būdą, visiems gyventojams užtikrinti ekonomikos plėtros lygį atitinkančią minimalią gerovę, principingai ginti Lietuvos ir visų bendrapiliečių teisėtus interesus šalyje ir užsienyje“.

Šeimos klausimu pasisakyta už tradicinės šeimos puoselėjimą, nepažeidžiant konstitucinių piliečių lygybės teisių. Šeimoms, auginančioms vaikus ir siekiančioms įsigyti būstą – valstybės parama, kreditų garantijos, palūkanų nuolaidos, kreditų grąžinimo lengvatos.
„Konservatoriai tradiciškai į visuomenę bei sąveiką tarp įvairių visuomenės grupių ir institucijų žiūri kaip į organizmą, o ne mechanizmą. Tautos ir valstybės stiprybės šaltinį matome tarpinėse bendrijose tarp individų ir valdžios institucijų, auginančių pilietiškai aktyvią, atvirą ir kūrybingą visuomenę. Mes ypač pabrėžiame bendruomeniškumo ir šeimos, kaip svarbiausių darinių visuomenėje formavimosi pamato puoselėjimo svarbą“ – sakoma šios partijos programoje. Religija paminėta tik vieną kartą – siūlant į socialinių paslaugų teikimo programas įtraukti religines bendruomenes, kartu su visuomeninėmis organizacijomis.

Tautinės kultūros klausimu siūloma ją remti tiek valstybės programomis, tiek piliečių iniciatyvomis, kurias kviečiama skatinti. Drauge apeliuojama į atvirumą ir toleranciją. Švietime akcentuojamas dorovinis, pilietinis ir patriotinis ugdymas, tautinis mokyklos savitumas. Drauge kviečiama integruotis į Europos Sąjungos švietimo erdves.
Valstybės valdymo srityje siūlomi tiesioginiai merų ir seniūnų rinkimai. Teismų srityje kviečiama juos atverti visuomenei, plečiant informacijos prieinamumą, bet apie teismų demokratizavimą tarėjų ar prisiekusiųjų institucijomis nekalbama. Užsienio politikoje ilgalaikiais partneriais įvardijamos JAV ir Europos Sąjungos šalys, bet integracijos gilinimo, apeliacijų į supervalstybės kūrimą, šios partijos programoje nėra. Pasisakoma už gerą kaimynystę su gretimomis šalimis, įskaitant Rusiją ir Baltarusiją.

Krikščionių partijos programą – su išlygomis – galima laikyti konservatyvia. Dora ir šeima čia pakankamai akcentuotos, tiesa – kalbos apie piliečių lygybę šeimos kontekste palieka plačias erdves interpretacijoms: galima suprasti ir taip, jog pirmenybę teikiant „tradicinei“ šeimai, pripažįstamos ir kažkokios kitokios šeimos koncepcijos ar formos. Derama vieta skirta tautiniam tapatumui ir pilietiniam patriotizmui – nors be detalesnio išskleidimo šie akcentai šiek tiek dvelkia sausu deklaratyvumu.

Klasikinio konservatizmo maniera akcentuota bendruomenė, kviečiama demokratizuoti savivaldą, nors teismų demokratizavimo akcentų išvengta. Skirtingai nei Tėvynės sąjungos programoje, čia nėra drastiškų, revoliucinių tautinės tapatybės ar politinio suvereniteto koncepcijų. Įspūdinga ir tai, kad pavadinimu apeliuojanti į krikdemišką tapatybę partija apie religiją kalba daug glausčiau ir nuosaikiau nei Tėvynės sąjunga: jei Tėvynės sąjungos programoje, o taip pat ir praktikoje galima įžvelgti švelnų religinį apartheidą, religinių bendrijų skirstymą į lygias ir lygesnes, tai Krikščionių partija jokiai religijai pirmenybės neteikia.

Praktiniu lygiu Krikščionių partiją vertinti sunkiau nei Tėvynės sąjungą – nors prisijungus parlamentinei Vienos Lietuvos frakcijai Krikščionių partija tapo parlamentine partija, tokio vaidmens kaip Tėvynės sąjunga valdžioje ši partija neturėjo. Praktinius vertinimus tenka darytis iš konkrečių šios partijos politikų veiksmų.

Norom ar nenorom ši partija pirmiausiai siejasi su savo lyderio G.Vagnoriaus figūra. Dusyk premjero politiką, ypač ekonomikoje, sunkoka laikyti konservatyvia. Drastiška, revoliucinė privatizacija, įskaitant strateginių objektų perdavimą užsienio kapitalui, greičiau primena kraštutinį liberalizmą. Dar Sąjūdžio laikais vidurio ir kairės jėgos, net ir dalis dešiniųjų, siūlė nuosaikesnį ir šia prasme – konservatyvesnį kelią: nuo valstybinės ekonomikos prie privačios eiti per kooperatinę, skatinti nuosavybės formų įvairovę, tačiau susitelkta grynai į privačiąją.

Antra vertus, sėkmingai ar ne, siekta auginti piliečių perkamąją galią, kas pabrėžta ir Krikščionių partijos programoje. Keltos algos ir pensijos, nors kartu kilo ir kainos. Lyginant su dabartinės Tėvynės sąjungos valdžios metais, situacija buvo šiek tiek geresnė – dabar kainos daug kur prilygsta Vakarų Europos kainoms, o gyventojų pajamų vidurkis europiniam nusileidžia keturiskart, jei ne daugiau.

Krikščionių partiją perėjo ištisa eilė kontroversiškų asmenybių. Partijų keitimo čempionas Vidmantas Žiemelis, įsivėlęs į verslo ir politikos interesų konfliktą. Balsų klastojimu išgarsėjęs Aleksandras Sacharukas. Deputato pareigas į keliones po egzotiškas šalis iškeitęs Linas Karalius. Plevėsa homoseksualistas Rokas Žilinskas, važinėjantis apsvaigęs, siuntinėjantis policininkus, praganęs Seimo kompiuterį, kurį jo „bičiulis“ užstatė lombarde – šis spalvingas politikas vėliau save atrado kitoje „konservatyvioje“ partijoje – Tėvynės sąjungoje.

Šių asmenų priklausomybė Krikščionių partijai – vienų ilgiau, kitų trumpiau – skatina rimtas abejones šios partijos konservatyvumu. Dorovinis matmuo jų praktikoje išreikštas labai silpnai, jei išreikštas iš viso. Priimdama tokius asmenis, o kai kuriems net skirdama aukštas pareigas, ši partija greičiau atrodo liberali – labiau vertinanti laisvę, nei dorą.

2012-06-19 Seimui balsuojant dėl konstitucinės pataisos, šeimą apibrėžusios vyro ir moters santuoka bei tėvų ir vaikų ryšiais, 6 Krikščionių partijos atstovai balsavo už, bet 2 susilaikė. Teisybės dėlei reikia pabrėžti, jog iš Tėvynės sąjungos už balsavo visi 44 dalyvavę atstovai. Priėmimui pritrūko lygiai 1-o balso, „krikščionių“ atstovai vėjais paleido 2.

2010-11-04 svarstant prieštaringą Pilietybės įstatymo projektą, suplakusį į vieną krūvą etninių žemių lietuvius su emigrantais, o istorinius Lietuvos gyventojus – su imigrantais, absoliuti dauguma Krikščionių partijos atstovų balsavo už. Vyraujanti partijoje pozicija tautos ir valstybės klausimais pasirodė liberali ir kosmopolitinė.

Sumuojant teorines ir praktines Krikščionių partijos politikos išraiškas tenka pripažinti, jog jos konservatizmas – atitinkamai Tėvynės sąjungos konservatizmui – labiau teorinis ir tik kur ne kur pasireiškia praktiškai. Ją galima įvardyti liberalia partija su tam tikrais konservatizmo elementais. Programiniu lygmeniu ji – konservatyvesnė už Tėvynės sąjungą, praktiniu lygmeniu liberalumo ir konservatyvumo santykis jose abiejose – daugmaž toks pats. Nei viena jų sistemingai konservatyviajai pasaulėžiūrai neatstovauja.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. M. Kundrotas. Edmundo Berko konservatizmas ir šiuolaikiniai lietuviškieji konservatoriai (I)
  2. M. Kundrotas. Edmundo Berko konservatizmas ir šiuolaikiniai lietuviškieji konservatoriai (V)
  3. M. Kundrotas. Edmundo Berko konservatizmas ir šiuolaikiniai lietuviškieji konservatoriai (VI)
  4. M. Kundrotas. Edmundo Berko konservatizmas ir šiuolaikiniai lietuviškieji konservatoriai (III))
  5. M. Kundrotas. Edmundo Berko konservatizmas ir šiuolaikiniai lietuviškieji konservatoriai (IV)
  6. M. Kundrotas. Edmundo Berko konservatizmas ir šiuolaikiniai lietuviškieji konservatoriai (II)
  7. M. Kundrotas. Kova su patriotais – jau sisteminis reiškinys
  8. M.Kundrotas. Bėringo sąsiauris: libertarų pilietinis karas
  9. A. Matulevičius. Kriminalinė demokratija. Ar ją įveiksime?

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 9

  1. suomis says:
    13 metų ago

    Pirmiausia. Tai ne partija o nesusipratimas. Ši grupė pasivadinusi krikščionimis, neturi pagrindinio dalyko, kas juos įvardintų, kaip partija – ideologijos. O tam, kad turėti kažkokią ideologiją, reikia turėti pažiūras. Tačiau abejoju, ar jie ir jas turi. Taigi, jie neverti, kad juos būtų galima analizuoti.

    Atsakyti
    • Kemblys says:
      13 metų ago

      Gal gali parašyti kuri partija Lietuvoje turi ‘ideologiją’?

      Atsakyti
      • suomis says:
        13 metų ago

        Tautininkų

        Atsakyti
  2. Marius says:
    13 metų ago

    Na, programą jie turi – ir ji konservatyvesnė už TS-LKD 🙂 Kitas klausimas, kad ši programa lieka deklaratyviame lygyje, kas čia ir atskleista. Paradoksas: TS-LKD programiškai labiau nutolusi nuo klasikinio konservatizmo, tačiau joje esama žmonių, kurie nuoširdžiai seka konservatyviąja pasaulėžiūra; KP programiškai arčiau konservatizmo, bet praktika rodo, jog tai veikiau iškaba, siekiant pritraukti konservatyvių pažiūrų rinkėjus, o ne vidiniai įsitikinimai. Na ko gi norėti iš partijos, kuri oficialiai vadinasi krikščionimis, o vienas iš jos vadų – A.Sacharukas – tiesiai aiškina, jog tai neturi nieko bendro su krikščionybe? Tai panašiai ir su konservatizmu…

    Atsakyti
    • suomis says:
      13 metų ago

      Tai aš ir sakau, kad tai GRUPĖ. 🙂

      Atsakyti
      • Vilmantas Rutkauskas says:
        13 metų ago

        Visa lietaus Lietuva pasidalinusi į GRUPES – “grūpa zachvata”.
        Tai kaip su ta krikščionių patija yra: ar tai reiškia, kad jos vyr. narių siekiamybė – tai “galutinė” krikščionybės pergalinė pergalė Lietuvoje, ar tai, kad čia su krikščionių prigimtiniu vyriausiuoju Vatikane – nieko bendro jau nėra?

        Atsakyti
  3. Galindas says:
    13 metų ago

    Visos tos partijos, partijėlės mūsų tautai ir piliečiams nereikalingos, nes teisingai pastebėta – tai vienos asmenybės partijos be jokios aiškios ideologojos. Jei Seimas būtų protingas tai pakeistų partijų įstatymą šiais punktais: 1. iki rinkimų likus 1- 2 metams susikūrusios partijos neprileisti dalyvauti rinkimuose; 2. Partija neturinti 3- 5 tūkstančių narių negali būti registruota. Tačiau sisteminėms partijoms naudinga, kad kurtųsi partijėlės, tuomet likęs vieningas jų elektoratas ir išrenka jas. Na, dabar yra augantis vieningas baubas- LLRA, gal kam nors atvers akis ir pridės išminties.

    Atsakyti
    • visiskai pritariu says:
      13 metų ago

      Jusu nuomonei- “privise” tu Napoleono sindromu serganciu zmogeliu partijeliu taigis bene 36-37 dabar 🙁
      labai teisinga, kad butu tokios nuostatos:
      1) naujai sukurta partija gali dalyvauti Rinkimuose, jei ji ikurta likus daugiau nei pusei kadencijos laiko iki Rinkimu;
      2) partijai ikurti reikalingas NARIU (“steigeju”) skaiciaus- nemaziau 1% nuo bendro Rinkeju skaiciaus *IR* nemaziau 2% nuo paskutiniu Rinkimu dalyvavusiuju Rinkeju skaiciaus;
      3) partijos islaikomos *tik* is NARIO mokescio, kuris buti oficialiai pervedamas ir registruojamas VMI deklaracijoje! (taip partijos butu suinteresuotos tureti kuo daugiau nariu, t.y. butu priverstos *realiai* veikti, pritraukti/sudominti Rinkejus);
      4) butinu Partijai egzistuoti nariu skaicius butu priklausomas nuo paskutiniuju Rinkimu statistikos ir tenkintu 1.punkto reikalavimus;

      3. punktas leistu tiksliai zinoti partiju nariu skaiciu, nes jei zmogus nenoretu dalyvauti tokioje veikloje- jis nemoketu pinigu. Is kitos puses- tai verstu partijas veikti taip, kad ju sprendimai nestu nauda visiems zmonems.

      Atsakyti
  4. arvydas says:
    8 metai ago

    Arvydas Damijonaitis • Vilniaus universitetas / Vilnius University
    DĖMESIO DĖMESIO! Įvedu į posovietinės Lietuvos diskusijų erdvę neregėtą,negirdėtą terminą ANTILIETUVIZMAS. Pagarbiai Arvydas Damijonaitis

    ANTILIETUVIZMAS. ŽODŽIO IR MOKSLINIO TYRIMO LAISVĖS VARŽYMAS LR SEIME.

    Okupantai, raudonieji NKVD-KGB, Kremliaus „komisarai“(80 proc. žydų tautybės nusikaltėlių) nužudė Lietuvoje milijoną lietuvių..Okupantai atėmė ir tautos protą- iki šiol LR Seimas nesugeba realizuoti Okupacinės žalos atlyginimo Įstatymo nuostatų, tapome emigracijos kloaka, kurioje siautėja OKUPACIJOS RELIKTAI. Vigilijaus Sadausko atstatydinimas – gėdingas LR Seimo „gojų“ pasirinkimas – reiškia žodžio ir mokslinių tyrimų laisvės varžymą Lietuvoje, antilietuvizmo įteisinimą. Vigilijaus Sadausko atstatydinimas remiasi klastingu „kvislingų“ melu, yra teisiškai nepagrįstas. Kodėl draudžiami aktualūs moksliniai tyrimai?

    Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Kultūros ministerija kviečia teikti paraiškas Sausio 13-osios minėjimo projektams
Kultūra

Kultūros ministerija kviečia teikti paraiškas Sausio 13-osios minėjimo projektams

2025 10 11
Arūnas Gelūnas | Alkas.lt nuotr.
Lietuvoje

R. Žemaitaitis viešai pasišlykštėjęs A. Gelūno poelgiu – vėl sujudino koaliciją

2025 10 10
Išmaniosios programėlės gali išnykti – kas taps jų įpėdiniu?
Lietuvoje

Lietuva statys dirbtinio intelekto gamyklą

2025 10 10
Susitarimo pasirašymas
Lietuvoje

KAM ir LSA susitarė dėl naudų savivaldybėms su poligonais

2025 10 10
Elektros tinklai
Gamta ir žmogus

ESO ir Šiauliai suvienijo pastangas, kad apsaugotų apuokus

2025 10 10
Druskininkų autobusų stotis
Lietuvoje

Statomoje Druskininkų autobusų stotyje – ir žinia ateities kartoms

2025 10 10
Žemės ūkis
Lietuvoje

Netrukus smulkūs ir vidutiniai ūkiai vėl galės kreiptis paramos

2025 10 10
Regionų forumas
Lietuvoje

Prezidentas atidarė septintąjį Regionų forumą

2025 10 10

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • +++ apie V. Budnikas. Alternatyvūs galios centrai, protestų fabrikas ir kam naudingi kultūros darbuotojų protestai (I)
  • Whitney Webb apie V. Budnikas. Alternatyvūs galios centrai, protestų fabrikas ir kam naudingi kultūros darbuotojų protestai (I)
  • OI, nžn... - apie V. Budnikas. Alternatyvūs galios centrai, protestų fabrikas ir kam naudingi kultūros darbuotojų protestai (I)
  • Taip, tikrai apie V. Budnikas. Alternatyvūs galios centrai, protestų fabrikas ir kam naudingi kultūros darbuotojų protestai (I)

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • 3 programėlės, padėsiančios vyresnio amžiaus žmonėms
  • Uoga, kuri nustebins: trys receptai su vynuogėmis
  • Pasenusios higienos ir kosmetikos priemonės gali sukelti rimtų negalavimų
  • Ką pravartu žinoti vairuojant automobilį užsienyje?

Kiti Straipsniai

Petras Gražulis teisiamas už „Šventą raštą“

M. Kundrotas. Oficialu: teismas cenzūruoja Bibliją

2025 10 08
Gėjai nužudė mano draugą

M. Kundrotas. Gėjai nužudė mano draugą

2025 10 01
Lietuvos vėliava

M. Kundrotas. Pilietinės tautos fantasmagorija

2025 09 03
Teismas priėmė nagrinėti skundą dėl VRK

Z. Vaišvila, E. Čibirauskas, G. Ustinavičius. VRK sprendimas apskųstas teismui

2025 08 30
Kristina Zamarytė Sakavičienė

K. Sakavičienė. Kainą, už suaugusiųjų norą keisti šeimos sampratą, mokės vaikai

2025 08 29
Marius Kundrotas

M. Kundrotas. Buvusio politikėlio išpažintis

2025 08 22
Marius Kundrotas

M. Kundrotas. Politinis pragaras ir jo scenarijai

2025 06 24
Gintarė Skaistė | finmin.lrv.lt nuotr.

Konservatoriai teikia pasiūlymus dėl II pensijų pakopos reformos

2025 06 03
Marius Kundrotas

M. Kundrotas. Ar prigimtinės teisės dar turi prasmės?

2025 05 07
Marius Kundrotas | Alkas.lt nuotr.

M. Kundrotas. Antikonstitucinės diktatūros gniaužtuose

2025 04 24

Skaitytojų nuomonės:

  • +++ apie V. Budnikas. Alternatyvūs galios centrai, protestų fabrikas ir kam naudingi kultūros darbuotojų protestai (I)
  • Whitney Webb apie V. Budnikas. Alternatyvūs galios centrai, protestų fabrikas ir kam naudingi kultūros darbuotojų protestai (I)
  • OI, nžn... - apie V. Budnikas. Alternatyvūs galios centrai, protestų fabrikas ir kam naudingi kultūros darbuotojų protestai (I)
  • Taip, tikrai apie V. Budnikas. Alternatyvūs galios centrai, protestų fabrikas ir kam naudingi kultūros darbuotojų protestai (I)
  • Taip, tikrai apie Punsko „Vyčiai“ spindėjo Europos lietuvių šventėje
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Estijos vėliava | blogger.com nuotr.

Šiandien minimos Estijos Nepriklausomybės paskelbimo 95-osios metinės

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | Refinansavimas | iPhone 16 Pro Max

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai