Sekmadienis, 26 kovo, 2023
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Kultūra Istorija

V. Mikailionis. Dar kartą apie Pilėnus

Vaclovas Mikailionis, www.alkas.lt
2011-05-21 20:56:02
16
Kviečia tarptautinė folkloro šventė „Skamba skamba kankliai“ (video)

Apie Vygando Marburgiečio kronikoje aprašytą kryžiuočius pribloškusį įvykį, kai lietuviai pilies gynėjai, atsidūrę beviltiškoje padėtyje, išsižudė, bet nepasidavė priešo malonei, daug kartų rašyta. Tačiau nei metraštininkas, nei dabartiniai aiškintojai nepasako, kodėl atlikta tokia apeiginė savižudybė.

Pagal Vygandą „pagonys, matydami kariuomenę labai išsigando“, o pagal Šiutzą, kuris rėmėsi Vygando metraščio originalu, –„ypač dėl religijos, kuri jiems buvo visai svetima“. Nedaug ką nauja priduria ir visi kiti, išskyrus bendriausio pobūdžio pasvarstymus apie laisvę ar vergovės baimę. O kokios galėjo būti giluminės, dvasinės priežastys taip „nepraktiškai“ pasielgti? Juk taip pasielgė ne tik pilėniškiai, bet ir jų amžininkai radžputai Indijoje ar daug anksčiau Masados tvirtovėje kovotojai prieš romėnų jungą žydai.

Galime pastebėti, kad tokios ritualinės savižudybės žmonijos istorijoje nėra tokios jau retos ir dažniausiai atliekamos ten, kur susikerta priešiškos religijos. Galbūt šią mįslę padės atskleisti viena ištrauka iš Bizantijos autoriaus Leono Diakono „Istorijos“: „Apie tauroskitus pasakojama dar ir tai, kad jie iki pat šių laikų niekuomet nepasiduoda priešams netgi nugalėti – kai jau nebėra vilties išsigelbėti, jie persismeigia vidurius kalavijais ir taip patys save nužudo. Jie taip pasielgia dėl tokio įsitikinimo: nužudyti priešo, jų nuomone, po mirties ir po dvasios atsiskyrimo nuo kūno jie tampa jo (t. y. priešo) vergais požemio pasaulyje. Bijodami tokios tarnystės, bjaurėdamiesi tarnauti savo žudikams, jie patys nusižudo.“ (IX kn., 8).

Paaiškinsime, kad Konstantinopolio istorikas Leonas Diakonas gyveno X amžiuje ir šioje ištraukoje aprašo savojo meto įvykius, t.y. 971 metais vykusį karą dabartinės Bulgarijos teritorijoje su kažkokia šiaurės tauta, užėmusia šios Bizantijos provincijos Doristolo miestą ant Dunojaus krantų. Tauroskitais arba tiesiog skitais bizantiječiai dažniausiai vadino beveik visas tautas, gyvenančias į šiaurę nuo Juodosios jūros. Be abejo, tikrųjų skitų ten jau nebebuvo vos ne pusę tūkstančio metų. Kokia tad tai galėjo būti tauta, galima spręsti iš tokių dalykų. Po mūšio šie „tauroskitai“ išėjo iš miesto ir surinko savo žuvusiuosius, sukrovė daugybę laužų ir, pagal protėvių paprotį atlikę aukojimus, sudegino. Įdomu ir tai, kad milžiniškai armijai, įsiveržusiai į šią Bizantijos provinciją prie Dunojaus, vadovavo karvedys Sfendoslavas.

Imperiškai nusiteikę rusai, vos išvydę „-slav“,tuojau pat šią didvyrišką asmenybę perkrikštija į Sviatoslavą, nesukdami sau galvos dėl labai keblaus kalbinio klausimo: kodėl istorikas bandė graikiškos abėcėlės pagalba užrašyti jam neįprastą  vardą Švento-slavas? Dar daugiau abejonių dėl karvedžio tautiškumo kyla ir dėl to, kad jis  prieš lemiamą mūšį karių pasitarime prabyla apie šlovę, kurią paliko protėviai, ir kaip tikrų tikriausias jotvingis užbaigia: „Nedera mums grįžti į tėvynę gelbstintis pabėgimu; (mes turime) arba nugalėti ir išlikti gyvi, arba garbingai žūti, atlikę žygdarbius, vertus tauriųjų vyrų.“ Betrūksta tik žodžių apie dainas, kuriomis garbins jų žygdarbius ainiai, ir gausime vos ne pažodinį jotvingių aprašymą.

Bet palikime ramybėje šių karių tautiškumo klausimą, ir sugrįžkime prie svarbiausios problemos: kada ir kodėl senaisiais laikais žmonės ryždavosi nusižudyti? Beje, panašūs įsitikinimai apie vergiją po mirties buvo būdingi daugeliui viduramžių nekrikščioniškų tautų. Tai tarsi pabrėžtų tam tikrą giluminę „pagoniškų“ tautų universaliją.

Sugrįžkime prie Vygando Marburgiečio „Naujosios Prūsijos kronikos“ ir atidžiau įsiskaitykime į 1336 m. vasario 26 dienos įvykių aprašymą: „…nesitikėdami, kad galės išlaikyti pilį, sumetė į ugnį be galo didelius turtus ir patys išsižudė“. Įdomi kryžiuočio logika – svarbiausia jam turtai, o žmonės… Toliau pasakojama apie senutę žynę, atlikusią apeiginiu kirvuku ritualinius nužudymus. Ir pagaliau karalius „pasitraukė į tam tikrą slėptuvę, savo žmoną pervėrė (kalaviju) ir į ugnį įmetė.“ Karius paskutinę akimirką nužudė pats karalius, kuris vadinamas Margiriu, o galų gale „pats sau tą patį kalaviją įsmeigė į pilvą, kad pasileido žarnos, krito šalia žmonos ir nelaimingai mirė“.

Prašau atleisti už per ilgas ir drastiškas citatas. Taip padaryta tik todėl, kad norėta atkreipti dėmesį į daugelio detalių panašumą su anksčiau cituotu Bizantijos istoriku. Akivaizdu, kad ir tai, ko ciniškas kryžiuotis nepasako, nes jam svarbiausia „be galo dideli turtai“. Vis dėlto gana aiškiai išryškėja didinga kitokio religingumo, kitokio  anapusinio pasaulio samprata. Tad galime teigti, jog mūsų protėviai daug giliau suvokė dvasinius pradus, todėl ori mirtis buvo nemažiau svarbi kaip ir taurus gyvenimas.

Pastangos išvengti vergavimo neribotą laiką po mirties liudija apie gilią anapusinio pasaulio sampratą, arba kaip dabar pasakytume – daugiamačio, o ne trimačio pasaulio vaizdavimąsi. Todėl dvasingumas, dvasia, dievybė šiems žmonėms nėra tik gražūs žodžiai, o gili patirtis, kad gyvenimas tęsiasi per daugelį įsikūnijimų. Juk priešo nužudytas tu būsi pasmerktas jau ir atgimti kaip to priešo vergas, o ne kaip laisvas ir savarankiškas žmogus. Beje, tokių atvejų, kai patekęs į nelaisvę pas kitatikius lietuvis nusižudo, yra nemažai ir mūsų istorijoje. Pavyzdžiui,  persismeigė kalaviju Daugerutis, karaliaus Visvaldžio žmonos tėvas, kuris vyko pas didįjį Nogardies karalių, bet grįžtantį atgal jį sugavo kalavijuočiai ir surakintą uždarė Vendeno pilyje. „Grandinėse jis išbuvo keletą dienų, kol kai kurie jo draugai iš Lettonijos (t.y. iš Lietuvos) atėjo pas jį. Po to jis persismeigė kalaviju.“ Taigi vos tik draugai jam padavė kalaviją. Kaip rašoma Henriko Latvio kronikoje, tai įvykę 1213 metais.

Pilėnai – tai ne tik mūsų tautos didvyriškumo, bet ir senojo baltų tikėjimo gelminių klodų atskleidimas. Tai ir gilaus tikėjimo įrodymas. Tai pažymi ir Šiutzas: „O lietuviai pasiryžo geriau sulaukti baisiausio galo, negu pilį atiduoti ir priešams į rankas patekti, ypač dėl (priešų) religijos, kuri (t.y. krikščionybė – V.M.) jiems buvo visai svetima.“

Žinia, tokių apeiginių savižudybių atvejus būtina griežtai atriboti nuo vadinamųjų buitinių susinaikinimo apraiškų. Šią didžią apeigą sugeba atlikti tik galingo tikėjimo ir stiprios dvasios žmonės ir tik tuomet, kai kitokia išeitis lemtų vergovę savo priešui netgi po mirties, kai dvasia atsiskiria nuo kūno. Beje, ne taip svarbu, ar tai atlikta sąmoningai, ar vadovaujantis tik gilia pasąmonine nuojauta. Tokios apeiginės savižudybės buvo būdingos ir mūsų pokario partizanams, ir R. Kalantai, ir kitiems žinomiems bei nežinomiems mūsų tautos didvyriams. Tai tauriausių tautos atstovų pavyzdžiai, kaip, beje, greta jų tuo pačiu metu atsiranda ir žemiausio rango degradavę elementai, kuriuos neveltui žmonės vadina ne kitaip kaip stribais. Žalieji miško broliai ir stribai – tai du mūsų tautos kraštutiniai žmonių tipai. Tad nieko nuostabaus, kad bet kurį mūsų istorijos ir netgi dabartinės politikos faktą tautiečiai vertina remdamiesi arba savo pilėniška, arba stribiška samprata. Tad kai kada pokario partizanai išvadinami didvyriais, o kai kada ir kvailiais. Stribai ir jų palikuonys vėlgi prisistato kaip gudriai prisitaikę prie aplinkybių slapti kovotojai už tautos išlikimą, nors svarbiausia jiems buvo išsaugoti vien savo kailį ir gerovę.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. T. Baranauskas. Pilėnai: žygdarbis ir mįslė
  2. J. Trinkūnas. Pilėnai su mumis
  3. Patriotų premija skirta už Pilėnų gynėjų nuvainikavimą
  4. Paskelbti ir apdovanoti patriotinių ir pilietinių knygų konkurso premijų laureatai

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 16

  1. Vilmantas Rutkauskas says:
    12 metų ago

    Liuks straipsnis.

    Pilietiškumas visada susišaukia su Pilėnais ir prakeiksmu okupant.žydkrikrikščionizmui.

    Na, o žydkrikščionizmo išskersta Lietuvos dvasia šiandienoje belikusi kraujuoti.

    Pilėnai amžiams prakeikė žydkrikščionis, kurie ir šiandienai čia Lietuvoje su kryžiais ant kaktų tarpsta.

    Gaila, kad priešmirtiniai pilėnų žodžiai nepasiekė šių dienų – turėtumėm OHO, o gal net OHO-HO-HO-HO-HO tekstą, kurio net Alkas turbūt nespausdintų.

    CHA

    Atsakyti
  2. Algis says:
    12 metų ago

    Pokarario partizanus suklaidino kaikurie Lietuvos iseviai zadedami kad po savaites kitos ateis amerikieciai ir pades islaisvinti musu sali zadejo zadejo, bet neatejo, o zmogeliams taip ir nebebuvo kur trauktis teko kovoti iki paskutinio atodusio ,kodel niekas sito nepasako, mano mokyklos aukletojo brolis pavarde Dabrava vardo neatsimenu buvo vienas is iseviu ir buvo amerikoje zurnalistas kuris per radija ir televizija zadejo musu partizanams ta pastiprinima is Amerikos, bet jis tik melavo, kad musiskiai patys savom jegom issikapstytu, jie neisikapste jie isejo i amzinybe bekovodami…

    Atsakyti
    • Žygeivis says:
      9 metai ago

      Nemelavo – išslaptinti dokumentai rodo, kad JAV ne kartą jau nuo 1945 m. planavo pulti Sovietus: ir konkrečios datos planuose būdavo numatytos, ir konkretūs kariniai planai parengti.

      Tačiau kiekvieną kartą puolimo datą dėl įvairių priežasčių vis atidėdavo – iš pradžių trūko įprastinių karinių pajėgumų Europoje bei to meto amerikiečių “propagandinio apdorojimo”, jog Sovietai yra sąjungininkai, o vėliau daugiausiai dėl to, jog sovietai, pasivogę atominės bombos gaminimo technologiją, sugebėjo gana greitai ją pasigaminti (vėliau ir vandenilinę bombą)…

      Atsakyti
  3. zylė says:
    12 metų ago

    Gyvenu laisvas ir mirti noriu laisvas.

    Atsakyti
  4. zylė1 says:
    12 metų ago

    Tu mane nugalėjai. Tai nužudyk, bet ne – nenori nužudyti, o kankini, gasdini, kad palaužtum. Aš nusilenkiu tavo prievartai. Kai tu paleidi mane, aš elgiuosi kaip laisvas. PRIEVARTA NESUKURIA TEISĖS.

    Atsakyti
  5. Elena says:
    12 metų ago

    Pakankamai įtikinantis yra argumentas, kad Pilėnų gynėjų savižudybė buvo pagoniška ritualinė žmogžudystė, o ne eilinė buitinė, t.y., vien ginant savo pilį (t.y. savo namus) ar vien todėl, kad nenorėta tapti vergais savo namuose (savo pilyje). Tai pagoniškoji ritualinė savižudybė. Ji atitiko to meto žmonių garbės, pomirtinio gyvenimo sampratą.

    Bet ar yra teisinga vadinti ir partizanų ar kitų karių nusižudymą pagonišku ritualu arba jo pavyzdžiu atliktą veiksmą, tai suabejočiau. Juk tai buvo ne pagoniškosios, o krikščioniškosios Lietuvos kariai.

    Bet jei neneigsime ir priimsime, kad pagoniškoji savimonė apie žmogaus dvasios garbę yra mumyse taip giliai įsišaknijusi, kad net ir krikčioniškasis mokymas, kad žmogaus net ir kūniškoji gyvybė yra neliečiama ir niekam nevalia jos nutraukti (nei sau, nei kitam) nepadeda atsilaikyti, nevengti sulaužyti šį draudimą, kai yra pavojus tapti belaisviu, tai gal pokario Lietuvos laisvės kovotojų elgsenoje ir būtų galima įžvelgti pagoniškosios ritualinės savižudybės atgarsių. Taip, žmonės pairinko mirtį, bet ne kankinimus, vergovę. Ar to pasirinkimo argumentas tikrai buvo toks, kaip Pilėnų gynėjų, kad “priešo nužudytas tu būsi pasmerktas jau ir atgimti kaip to priešo vergas, o ne kaip laisvas ir savarankiškas žmogus,…kai kitokia išeitis lemtų vergovę savo priešui netgi po mirties, kai dvasia atsiskiria nuo kūno.”?

    Ponas V. Mikailionis rašo, kad “…ne taip svarbu, ar tai atlikta sąmoningai, ar vadovaujantis tik gilia pasąmonine nuojauta.”, tačiau aš vis tik esu linkusi manyti, jog tai yra savrbu. Ir manau, kad pokario partizanai rinkosi savižydtbę ne kaip sąmoningą pagoniškąjį ritualą. Galbūt, tai buvo pasąmoninė nuojata, gal baimė gyvam pasiduoti priešui ir būti jo nukankintam. Bet tebūnie Dievas jiems teisėjas. Bepigu šiandien ką nors išvedžioti, kai jų kailyje (ačiū Dievui) būti neteko.

    Dar labiau man nesuprantamas išvedžiojimas, kad Romo Kalantos savižudybė galėtų būti sietina ar net yra tiesioginė Pilėnų gynėjų arba pokario Lietuvos laisvės gynėjų atliktos gyvosios aukos pasekmė. Ar jis susidegino, kai į jį buvo nukreiptas jį nužudyti paregtas priešo ginklas? Tai kokia čia ritualinė (sąmoninga ar pasąmonės padiktuota) pagoniškoji savižudybė? Nesmerkiu ir šio vaikino šito žiauraus susidorojimo pačio su savimi, nes irgi nežinau, kodėl jis matė tik tokį kovos būdą su okupantu ir manė esant jį veiksmingu, net vertu jo vienintelės gyvybės, bet išaukštinti šito jo poelgio iki didvyriškumo irgi nesu linkusi.

    Labai norėčiau, kad kalbėdami apie savo tautos dukrų bei sūnų atliktus didžius darbus nebepateiktume jų su dvipramybėmis, kurios ypač jaunus žmones gali labai klaidinti. Raginkim žmones ginti savo laisvę, orumą, savo gyvybę, savo šalį ir jos laisvę oriais ir civilizuotais būdais. Mokykim juos suprasti, kad žmogaus gyvybė yra jo vienkartinė Dovana ir kitos galimybės gyventi jis jau niekada neturės. Net ir tikintys reinkarnacija nesako, kad žmogus vėl galės kada nors tęsti buvusį savo gyvenimą. Ne, jis savo gyvenimo jau niekada neturės, jo nei pratęs, nei pakartos.

    Savižudybių ir taip apstu Lietuvoje, todėl kalbėdami tiek apie Pilėnus, tiek apie R. Kalntą ar kitus panačius atvejus, turime kalbėti labai tiksliai ir su aiškiu aplinkybių, pasaulėžiūros aprašymu, kad neatrodytų, jog vos ne kiekvienas savižudis yra didvyris.

    Atsakyti
    • zylė1 says:
      12 metų ago

      Gyvenu laisvas ir mirti noriu laisvas. Ar tai kupra šiuolaikinių prisitaikėlių visuomenėje?

      Atsakyti
    • zylė1 says:
      12 metų ago

      “Ar jis susidegino, kai į jį buvo nukreiptas jį nužudyti paregtas priešo ginklas?”

      Kūną nužudai, kai siela nebejaučia laisvės.

      Atsakyti
    • zylė1 says:
      12 metų ago

      “Nesmerkiu ir šio vaikino šito žiauraus susidorojimo pačio su savimi”

      Laisvė jo sielai buvo atimta ir sutrypta anksčiau, kodėl jūs nekalbate apie jo sielos niekinimą ir žudymą?

      Atsakyti
  6. zylė1 says:
    12 metų ago

    “Raginkim žmones ginti savo laisvę, orumą, savo gyvybę, savo šalį ir jos laisvę oriais ir civilizuotais būdais.”

    Sovietmečiu šito padaryti nebuvo galinma.

    Atsakyti
    • Melissa says:
      12 metų ago

      Grade A stuff. I’m unutqesionably in your debt.

      Atsakyti
  7. Vilmantas Rutkauskas says:
    12 metų ago

    Nors ir iškirto šventuosius ąžuolynus božnycininkai, bet jie nesurinko tų ąžuolynų gilių, kurios yra mumyse, ir bunda pas žmones tos gilės, ir pradeda augti iš naujo šventieji ąžuolai, nes atėjo tam laikas.

    Patrimpe dievaiti, šviesos jaunikaiti, pažadinki Žemę, pabudinki Žmones.

    Perkūne, prakeik būtuosius ir šiandien žydkrikščionis, prakeik okupanto paliepimus vykdančius – lai jų apgailėtini gyvenimai nyksta.

    Didvyrių vėlės, ateikite prie Balto vaišių stalo tvirtinti kūną ir dvasią.

    Atsakyti
  8. LDK pilietis says:
    12 metų ago

    Diedukas Vaclovas biški š… mala vienoje vietoje lygindamas baltus su žydais bei skitais, o kitoje Pilėnų pagonis su Lietuvos partizanais, kurie rizikuodami gyvybėmis eidavo naktimis pas kunigus, kad galėtų dalyvauti Mišiose. Kai viskas su viskuo sinkretiškai sumalama, tai pasmirsta NjuEidžu.
    Niekam ne naujiena, kad lietuviai įstumti į beviltišką situaciją imasi naikinti save bei savo ir savo artimųjų turtą. Taip buvo seniau taip yra ir dabar. O pavyzdžiui žydų tauta tiek tūkstančių metų išgyveno vien todėl, kad stipriai laikydavosi visų vergovių ir priespaudų metu ir jas pergyvendavo. Žinoma, jūs pasakysite – jiems bepigu, nes Dievas rūpinasi savo išrinktąja tauta labiau nei kitomis. Na, bet nenuneigsite,- jei jie visi būtų ėmę masiškai žudytis (Egipto, Babilono tremtyje ar Jeruzalės apgulties metu bei getuose), tai net Dievas nebūtų jų sustabdęs. Vat čia ir yra esmė. Ir kaip jau aptarta – lietuviai ir vėl negalėdami/nesugebėdami rasti išeities (ar kantrybės) žudosi. Alkoholiu. Tuom jie kažkuo yra panašūs į savo brolius (neseni genetiniai tyrimai tai patvirtino) rusus. Devynioliktame amžiuje lietuvius nuo šito suicidinio papročio apsaugojo toks krikščionių vyskupas Valančius. Dabar gi krikščionių vyskupai nebemadingi, užtai Lietuvos laukiantis Pilėnų likimas neišvengiamas. Ir joks Trinkūnas su lazda šios lėtinės savižudybės nesustabdys.

    Atsakyti
  9. Vilmantas Rutkauskas says:
    12 metų ago

    Žydkrikščionys per mišias be atvangos vynu (ir krauju) smaguriauja – tiesiog prirodo pavyzdį.

    CHA

    Atsakyti
  10. pi-Ratas says:
    9 metai ago

    Geras straipsnis. Keista tik, kad mūsų tauta pradėjo nykti tuomet, kaip pradėjo taip stipriai saugoti savo skūrą. Gal gi ne be reikalo žudėsi pilėniškiai. Ir tas žudėsi negeras žodis. Nes realiai nusižudė tik du žmonės. Margiris ir ta sena moteris.

    Atsakyti
  11. rimas says:
    9 metai ago

    Bet juk pagonys tikėjo, kad nusižudęs PATS negalės patekti į mirusių pasaulį, kol neprasikankins tarp dviejų pasaulių ( gyvųjų ir mirusiųjų) tiek laiko, kiek jam buvo skirta gyventi? Tai paaiškina, kodėl kariai leidosi žudomi senutės – PATYS NESIŽUDĖ, o senutei ir taip jau nedaug laiko liko. Ir kirvis akmeninis – matyt, labai senas, galbūt vienas tų laivinių kovos kirvių, su kuriais indoeuropiečiai atėjo į šiuos kraštus

    Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Kiti Straipsniai

Lietuvos Karalius Gediminas | A.Liupšio paveikslas 2007 m.

J. Skirius. Lietuvos valdovas Gediminas – karalius?

2023 01 27
Eglinės piliakalnis | punskas.pl nuotr.

S. Birgelis. Eglinės piliakalnis – didingas jotvingių praeities reliktas (II)

2022 12 09
Sukanka 620 metų nuo pirmojo Rykantų paminėjimo

Sukanka 620 metų nuo pirmojo Rykantų paminėjimo

2022 08 13
Vaclovas Mikalionis | Alkas.lt, J. Vaiškūno nuotr.

Mirė literatas, rašytojas, poetas, vertėjas, Romuvos vaidila Vaclovas Mikailionis

2022 05 22
„Aktualioji istorija“: Sūduva XIII amžiuje

„Aktualioji istorija“: Sūduva XIII amžiuje

2022 03 31
Kretingos muziejus kviečia pažinti kuršius | rengėjų nuotr.

Kretingos muziejus kviečia pažinti kuršius

2021 11 21
Inga Baranauskienė | Alkas.lt nuotr.

„Aktualioji istorija“: Kodėl Vytautas (ne)norėjo būti Čekijos karaliumi?

2021 09 20
Inga Baranauskienė | Alkas.lt nuotr.

„Aktualioji istorija“: Vytautas Didysis kaip politikas ir žmogus

2021 09 09
Taip atrodė jotvingių kariai | Kosto Leončiko nuotr.

S. Birgelis. Kur gyveno jotvingiai?

2021 07 08
Tomas Baranauskas ir Inga Baranauskienė | Alkas.lt nuotr.

„Aktualioji istorija“: XIV–XV amžiai grožinėje literatūroje

2021 06 30
Rodyti daugiau

Naujienos

Ukrainos gynėjai | https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua nuotr.
Ukrainos balsas

Ukrainos ginkluotosios pajėgos kol kas negali pradėti kontrpuolimo

2023 03 26
Renginio akimirka | alkas.lt Arūno Sartanavičiaus nuotr
Lietuvoje

D. Paužuolis – pasaulio čempionas! (nuotraukos)

2023 03 26
Medžių sodinimas | S. Žiūros nuotr.
Gamta ir žmogus

Vilnius sužaliuos naujais medžiais ir krūmais

2023 03 26
Automobilis | pixabay.com, Jackson David nuotr.
Gamta ir žmogus

Daugelį vairuotojų erzina keleivių patarimai

2023 03 26
Lėktuvas | alkas.lt Arūno Sartanavičiaus nuot.
Lietuvoje

Oro uostai siūlys daugiau nei 80 krypčių

2023 03 26
Burbiškio dvaras ruošiasi Tulpių žydėjimo šventei | Rengėjų nuotr.
Gamta ir ekologija

Burbiškio dvaras ruošiasi Tulpių žydėjimo šventei

2023 03 26
Suoliukai | vilnius.lt nuotr.
Lietuvoje

Vilniuje atsiras tūkstantis naujų suoliukų

2023 03 25
Dariaus ir Girėno stadiono futbolo stadionas | kaunas.lt nuotr.
Lietuvoje

Dariaus ir Girėno stadionas „žadins“ veją

2023 03 25
Prano Raščiaus (1932–1987) poezijos knyga „Paragauki sulos“ Prano Raščiaus (1932–1987) poezijos knyga „Paragauki sulos“ Prano Raščiaus (1932–1987) poezijos knyga „Paragauki sulos“

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Atgaiva akims ir sielai apie Prof. G. Navaitis: Išmokime gyventi be streso (III)
  • man apie Oro uostai siūlys daugiau nei 80 krypčių
  • Alkui apie Oro uostai siūlys daugiau nei 80 krypčių
  • Bet apie Oro uostai siūlys daugiau nei 80 krypčių

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • S. Buškevičius. Mūsų laukia mūšis už lietuvių kalbą
  • Ukrainos ginkluotosios pajėgos kol kas negali pradėti kontrpuolimo
  • Veido kremai: ką daryti pavasarį?
  • Žalumynais reikėtų mėgautis kasdien
Lininės rankinės Lininės rankinės Lininės rankinės

Kiti Straipsniai

J. Skirius. Lietuvos valdovas Gediminas – karalius?

by daiva
2023 01 27
74
Lietuvos Karalius Gediminas | A.Liupšio paveikslas 2007 m.

Lietuva švenčia Vilniaus 700 metų jubiliejų – 1323-aisiais miestas buvo pirmą kartą paminėtas rašytiniuose šaltiniuose. Tai puiki proga prisiminti mūsų...

Skaityti toliau

S. Birgelis. Eglinės piliakalnis – didingas jotvingių praeities reliktas (II)

by Kristina Aleknaitė
2022 12 09
0
Eglinės piliakalnis | punskas.pl nuotr.

Tęsiame pasakojimą apie įspūdingą jotvingių tvirtovę Eglinėje. Rytinėje piliakalnio pusėje, jo papėdėje, skendi Judickų sodyba (šiuo metu savininkas yra kitas)....

Skaityti toliau

Sukanka 620 metų nuo pirmojo Rykantų paminėjimo

by Jonas Vaiškūnas
2022 08 13
4
Sukanka 620 metų nuo pirmojo Rykantų paminėjimo

Rugpjūčio 14 d. Rykantuose, Trakų r. vyks istorinė šventė skirta šio kaimo pirmojo paminėjimo rašytiniuose šaltiniuose 620-osioms metinės.

Skaityti toliau

Skaitytojų nuomonės:

  • Atgaiva akims ir sielai apie Prof. G. Navaitis: Išmokime gyventi be streso (III)
  • man apie Oro uostai siūlys daugiau nei 80 krypčių
  • Alkui apie Oro uostai siūlys daugiau nei 80 krypčių
  • Bet apie Oro uostai siūlys daugiau nei 80 krypčių
  • Vytautas apie Prof. G. Navaitis: Išmokime gyventi be streso (III)
Kitas straipsnis

Vilniaus Gedimino prospektas byra toliau (video)

srtfondas Init

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt

   https://lazerineklinika.lt/ | https://sportsman.lt/ | CBD aliejus Lietuvoje | Farming Simulator 22 mods | ETS2 Mods | FS22 Mods | FS22 mods download | Bigbank.lt | kemi.lt | TIK BALDAI | ATS Mods | Skyrybos internetu - skyrybos bendru sutarimu | fs22 mods | ATWINS | Srotas24.lt - Dalys | Zuza.lt | LIVIN parduotuvė | Grozionamaisfinksas.lt | https://zvejojam.lt | Darbo skelbimai

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai