Trečiadienis, 10 gegužės, 2023
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Nuomonių ratas Lietuvos kelias

J. Basanavičius. Lietuvos aukojimas panai Marijai

Jonas Basanavičius, www.alkas.lt
2023-04-09 05:20:08
4
Alkas.lt, J. Vaiškūno nuotr.

Alkas.lt, J. Vaiškūno nuotr.

Ištraukos iš J. Basanavičiaus straipsnio „Apie senovės Lietuvos pilis“.

Žinome, jog kryžiokų kareiviškoji draugija [kryžiuočių riterių ordinas] įsteigta tapo vardan panos Marijos, ir kryžiokai, visuomet šitą vardą aukščiausioje garbėje laikydami, didžiausias dėl jo aukas iš lietuvių kūnų bei kraujo darydavo.

Tuomet, matai, kryžiokai, įsteigtojai mūsų laiko Prūsų stipriosios karalystės, dar katalikais buvo ir kaipo tikri katalikai švęsdavo kas mets su didele iškilme visas paženklintas vardui Marijos šventes. Ant visų šitų švenčių pas kryžiokus visuomet didelės visokių aukštų svečių minios – kareivių iš visos Europos – apsilankydavo, kuriuos jie išsivesdavo drauge į Lietuvą, idant su tų atėjūnų pagelba per tas šventas dienas kuo smarkiausiai lietuvius sumušti, o vis „ant garbės p. Marijos, jųjų draugijos užtarytojos, ir dėl pagarbinimo Viešpaties vardo“, kaip patys kryžiokai giriasi.

Katalikų Bažnyčioje, kaip žinoma, didžiausios vardan Marijos šventės pripuola: 8 rugsėjo – jos užgimimo, 8 gruodžio – nekalto prasidėjimo. Ant šitų tad dviejų švenčių kryžiokai dideles keliones (vokiškai „reizus“) Lietuvon atlikti buvo įmėgę.

Per šitas šventes ne tik jie mūsų žmones daugiausia išmušinėdavę, bet daugel rūpindavęsies sudegint tame rudens laike jau suvalytus ir suvežtus javus, idant likusiejie lietuviai ateisiantį metą turėtų badą kentėti.

Tankiai per metus dar ir trečią kelionę didelę į Lietuvą taisydavę vasario pradžioje, apie dieną p. Marijos apvalymo, ir šitos kelionės laike išnaikindavę visus tuos javus, kurie buvo ant sėklos ateisiantiems metams užsilikę.

***

Kokia meilė kryžiokų širdyse degė, kuomet jie mūsų neleimingus prosenius kardu bei ugnimi krikščionystėn vertė, mes aiškiai ir geriausiai suprasti ir numanyti galėsime iš žemiau primegztų kelių apipasakojimų paties kryžioko Vygando, kuriam teko ne sykį Lietuvą aplankyti ir matyti kitų kryžiokų veikalus.

Čia tiktai reikės paminėti, jog Vygando kronikoje (nuog 1293 iki 1394 m.) ant kiekvieno lakšto randame panašius apipasakojimus.

Dabar įsidėmėkime! „Metuose 1338, dienoje p. Marijos dangun ėmimo (15 rugpjūčio), kryžiokų maršalkas Henrikas Duzemeris kovoje Galekaukių laukuose (Žemaitijoj) į 1220 pagonų lietuvių išmušė…“

Kitąsyk užmušta tapo daugiau per 12 000 pagonų, „kuomet jie malonės nuog magistro (kryžiokų vyriausiojo) meldė…“ „1352 m. brolis Šindekopfas pas Kuršo mares sugriebė 45 vyrus, neskaitant tų, kuriuos liepė užmušdinti ir prigirdinti…“

Žiemą 1361 m. „brolis Henrikas Šiningenas, dusyk išėjęs iš Ragainės, su pagonais neprieteliškai pasielgė, naikindamas juos kardu, ugnimi ir plėšimais, ir krykštaudamas (su triumfu) namon linksmai sugrįžo, didę lietuvių daugybę nužudęs…“

Toliau Vygandas pasakoja, jog vieną kartą kryžiokai į „devintą dieną ateiną vieton, kur buvo savo maistą palikę, o Viešpats Dievas apdovanoja juos visokeriopu grobiu, sugautais vyrais, moterimis ir t. t. Nei numanyti negalima, kiek buvo užmuštų…“

Tais pačiais metais, užgimimo p. Marijos dienoje, magistras Vinrikas ir perdėtiniai su didele kareivių gauja atėjo pas Veliuonos pilį, ką užmatę, pilies bajorai ir kiti išsigando ir patys pilį su visu labu sudegino, o magistras su savo karužėmis nuėjo iki Naujojo Kauno ir tenai stovėjo 6 dienas ir ugnimi iščiudijo Eiriogalos aprubę ir kitus pavietus.

Paskiau magistras perėjo drauge su saviškiais per didelius tyrus pagiryje, o pereidamas skersai ir išilgai daugybę pagonų užmušė ir į kalinį sustvėrė moteriškes ir vyrus…“ „Ne po ilgo vėl rengė naują kelionę („reizą“).

Magistras pavedė ją atlikti maršalkui (Henigui fon Šindekopfui) ir kitiems vyresniems, kurie iš šios Nemuno pusės Lietuvos žemę pūstijo ir daugel užmušė; apgulė Kauną, o Viešpatis dievas suteikė jam išmintį, idant jis nuplukdintų (valtimis) savo kareivius ir prie kitos pilies ant upės Nevežos kranto; įeidami į šitą pavietą, pagonus išnaikina…

Pilį Strebę apgula, įima ir degina. Daugelį pilyje vyrų ir moterų nužudė. Tais pačiais metais maršalkas išilgai pūstijo ugnimi bei kardu Šalviškių pavietą. Tuo tarpu Burhardas fon Mansfeldas (Ragainės komendatorius) tą darbą atlieka Romainės paviete (Žemaitijoj)…“

Ateinančiais metais vėl tas pats maršalkas „apvalymo p. Marijos dienoje netikėtai užpuolė ant Lietuvos žemės ir visus vyrus ir moteris ir vaikus sugavo arba išmušė…“

1370 m. kryžiokai aplankė Raseinių ir kitus Žemaitijoje pavietus ir „visur kankina pagonus ir užmušinėja…“

1372 m. Įstručio perdėtinis Vygandas „su 100 išrinktų vyrų pereina per Nemuną ir užklumpa keturis neapsaugotus kaimus, kurių gyventojai saldžiu miegu užmigę; ką tik sutinka, kardu iškerta vyrus su moterimis ir vaikais ir viską degina, o didelį grobį griebia“.

Toliau Vygandas rašo: „Žemaičių žemėje nenorėjo (kryžiokai) užtrukti, žinodami, jog gyventojai apsiginklavę, to dėlei jie aplankė Kaltinėnų kampą, kurį grobiais (plėšimais) nuskriaudę ir ugnimi, užmušinėdami vyriškius ir moteriškes ir vaikus, didelėje daugybėje išsigabendami drauge su neišpasakytais grobiais…“

Galima būtų paminėti iš to paties Vygando raštų da ne vieną šimtą tokių kruvinų ir baisių atsitikimų mūsų nelaimingoje ir nuvargintoje per kryžiokus žemėje; tikime vienok, jog ir iš aukščiau paduotųjų Vygando žodžių skaitytojai numanyti galės, kokias tai nežmogiškas kryžiokai kares vedė su mūsų proseniais!

Tas patsai rašytojas, kryžioku būdams, tankiai pats sako, jogei jo broliai kryžiokai viską Lietuvoje „nežmogiškai“ (inhumaniter) naikinę!

***

1362 m. vokiečiai užsimanę Kauno pilį išgriauti. Apie šitą jų darbą senovės rašėjas šitaipo pasakoja: „Tūliejie pagonai susitelkė prie pilies angos ties upe Neriu, kur išeiti jiems neleido Ragainės komendatorius brolis Henrikas, o brolis Burhardas fon Mansfeldas kovėsi su tais, kurie nuo mūrų pasprūsta, ir sugaudęs visus užmuša, palikdamas gyvą vien Vaidutį, Keistučio sūnų, ir 36 pagonus, kurie kaliniais (vergučiais) tapo.

Į 600 lietuvių užmušta, kiti vėl liepsnose pražuvo, daugumas pilyje užtroško; taip čia į 3500 lietuvių ir 200 vokiečių pražuvę. Todėlei krikščionys linksmai pradėjo vokiškai giedoti tą garbingą giesmę: Christ ist erstanden! Wir wollen alle fröhlich sein, die Heiden sind in aller Pein! Kyrie eleison! (Kristus kėlės! Mes norime linksmi būti, pagonys pasmerkti kančioms! Kyrie eleison!)“

Visi bjauriausi piktadėjai, nors krikščionys, su mūsų prabočiais kariaudamiesi ir lietuvišką kraują liedami, visuomet apturėdavę nusidėjimų visų atleidimą, pagal tos gadynės įtikėjimus.

Kuo daugiaus lietuvių pagonų nužudydavę, tuo daugiaus atlaidos dienų, arba indulgencijų, nusipelnydavę!

***

Apie senovės pilis bepasakodami, negalime nors keliais žodžiais ant pabaigos nepaminėti lietuvių tikybę ir josios ypatybes, kurios galėtų išreikšti tos stiprybės, tos stebuklingos prabočių mūsų narsybės priežastį visose su vokiečiais ir kitomis tautomis karėse.

Jau aukščiaus paminėta, jog ne tik už savo tėviškės liuosybę, ne tik už savo brolių gyvastį, ne vien dėl savo mylimos kalbos užlaikymo lietuvių proseniai kruvinas su kryžiokais kares vedė, bet ir už liuosybę ir savo senoviškosios tikybės, savo dievų, dievaičių bei visokių šventenybių išlaikymą.

Senovės lietuviai tikėjo tvirtai, jog, apgindami tuos savo tautos privalumus bei tikybę ir kovoje krisdami, tiesiog į savo prosenių dangų nukaksią, kuriame nei gudas, nei lenkas, nei vokietis neįmanysią jau juos terioti ir kuriame pilną visokeriopų linksmybių palaimą amžiną atrasią savo mylimų senių prosenių, tėvų, brolių, seserų draugystėje.

Šitos priežasties dėlei Pelenių pilyje lietuvių daugybė liepsnose gyvastį baigė, nenorėdami kryžiokų rankosna patekti; todėl ir visose karionėse bei kovose su kryžiokais visuomet jie stipriai smarkavo…

„Ta tikybė Lietuvoje dideliai giliavo, – sako vyskupas Valančius. – Ta tai tikybė darė, jog lietuviai drąsūs ir narsūs karėse pirmaisiais buvo kareiviais.

Ta ant galo kutino juose didį norą liuosybės, kuriąja šildyti, stengė atsiremti nuo Kuršo ir Prūsų griaunantiems į Lietuvos žemę vokiečiams, o tokiu būdu liuosais išlikti. Ko viso šiandien vos šašuoletis beliko!“

Seniai jau išnyko Lietuvos pilys, seniai jau pragaišo lietuvių stiprybė, išnyko jau lietuvių tikybė, pamaži nyksta ir pati Lietuva…

Senovės tikybė, kuri buvo susivienijusi su mūsų tautos dvasia, išnaikinta tapo: per ilgus verguvės metus išnyko senoviškos dainos, giesmės, raudos, senovės pasakos, kuriose mūsų tėvų veikalai apipasakojami buvo; išnyko ir senovės Lietuvos dvasia…

Kryžiokams mūsų žemėje įsikūrus, Lietuvai į jų, o vėliau į lenkų rankas patekus, sunyko garbė mūsų tautos, josios stiprybė, tėviškės meilė, o prasidėjo ilgos eilės įvairių nelaimių.

Jei Lietuva iki šiai dienai gyva dar liko, tuomi mes kalti esame mūsų garbingų prosenių stiprybei bei pražilusiems mūsų piliakalniams…

Pagal leidinį: Jonas Basanavičius, Rinktiniai raštai (Vilnius: Vaga, 1970, p. 64–65, 66–68, 70, 75, 79–80, 98–99, 100, 101) parengė Dainius Razauskas.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. J. Basanavičius. O kad taip jau prašvistų Lietuvos dvasia!
  2. J. Basanavičius. Lietuvos „Aušra“ patinka ne visiems
  3. Kaip Jonas Basanavičius išgelbėjo Gedimino pilį nuo „pažangos“
  4. R. Šarknickas. Tegu Jonas Basanavičius pamiršta Tautos namų idėją? Neleisime!
  5. B. Kuzmickas. Mažosios Lietuvos vokietinimas
  6. V. Vaitkevičius. Atrastas naujas piliakalnis – Lietuvos karžygių garbei
  7. V. Rubavičius. A. Smetonos reikšmė Lietuvos valstybės atgimimui ir lietuvybės įtvirtinimui
  8. V. Kavolis. XIX a. Lietuvos kultūros simbolinė struktūra
  9. Iš Rytų Lietuvos lenkinimo istorijos: K. Misius. Dieveniškių krašto lenkinimas
  10. G. Žilys: Gyvų tautų globalizuoti neįmanoma (video)
  11. B. Mackonytė: Vilnius buvo visiškai kitas miestas
  12. „Tautiška giesmė“ šiandien skambės bent 100 vietų už Lietuvos ribų
  13. G. Šapoka. Apie lietuvių laišką popiežiui „Lenkų kalba Lietuvos bažnyčiose“
  14. „Aktualioji istorija“: Kryžiaus žygių pėdsakais: nuo Romos iki Lietuvos ir Žemaitijos (video)
  15. Lietuvos kompozitorių sąjungoje įteikta M. K. Čiurlionio premija

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 4

  1. kam to reikia says:
    1 mėnuo ago

    Tai savo pačių įsivarytas taurių senos tautos gyventojų ir klastingų krikščionių naratyvas. Baltai turėjo progą, ir ne vieną, kaip visos Europos tautos atsisakyt savo stabų dar I-ame tūkstantmetyje. Misionierius išžudė, o toliau gyveno vergove ir plėšikavimas pagrįstoje santvarkoje, kliovėsi burtais ir klajoklių stepėse [iš kur atėjo indoeuropiečiai] susikurtais papročiais. Europoje tuo metu jau šimtmečius klestėjo miestai, menai, kūrėsi universitetai, o vienuoliai ir kunigai kantriai mokė, kad žmogus nėra vergas. Kad to meto galingieji sumanė baltų žemes pasidalinti- buvo nulemta pačių baltų pasirinkimo užmušti ir sukapoti Brunoną ir Vaitiekų. Tai niekaip nepateisina niokojimo ir žudynių kurias vėliau darė Ordinas. Bet nereikia sekti pasakos apie Vakarų civilizacijos amžiną skriaudą. Tai amžino vergo pasaka. Žinom kuo ta pasaka baigėsi mūsų kaimynystėje. Geriau prisikelkime, atsiverskime ir dirbkime, kad tai kas liko, būtų išsaugota.

    Atsakyti
    • turime says:
      1 mėnuo ago

      savąją, lietuvišką, labai gražią ir įdomią tautosaką. Tai kam dar svetima iš tolimosios Azijos? Labai jau silpnai ir vienpusiškai surašyta. Kas tas „nararatyvas“, ką?

      Atsakyti
    • Kęstutis says:
      4 savaitės ago

      “Kam to reikia” – svetimos tautos pasakos apie svetimos tautos išskirtinumą tarpe kitų tautų, vienu žodžiu – neplatinkime rasizmo, viduramžiško inkvizicinio mąstymo, gerbkime savo kalbą, savo papročius, savo tautos kultūrinį palikimą… ir nesukite mums galvos, atsikniskiteeee 😀

      Atsakyti
  2. Jonas Vaiškūnas says:
    1 mėnuo ago

    Anonimui „kam to reikia“: Vienuoliai ir kunigai, kurie „kantriai mokė“ kaip teisingai reikia gyventi, vis dar niršta, kad lietuvių taip ir nepavyko baigti „išmokyti“ taip kaip prūsų. Mes vis dar gyvi ir nesiruošiame nei mirti nei prisikelti pagal Palestinos misionierių norus.

    Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Kiti Straipsniai

Į „Eurovizijos 2023“ 1-ąjį pusfinalį pateko | Alkas.lt nuotr.

Nuskambėjo pirmasis „Eurovizijos“ pusfinalis

2023 05 10
Kanklių koncertas „Kliudžiau kankles“ | rengėjų nuotr.

Dangaus šviesulių stebykloje skambės akmeninės kanklės!

2023 05 09
Ukrainos gynėjas | facebook.com/GeneralStaff.ua nuotr.

Liūdna driskių šventė be paradų

2023 05 09
Išgamos išniekino partizanų vado Adolfo Ramanausko-Vanago paminklus

Išgamos išniekino partizanų vado Adolfo Ramanausko-Vanago paminklus

2023 05 08
firestock.ru nuotr.

Įkaitais buvę lietuviai pakeliui namo

2023 05 08
Nugalėjome nacizmą, nugalėsim ir rašizmą! | facebook.com/GeneralStaff.ua nuotr.

Pergalės dienos proga dovana driskiams – kontrpuolimas?

2023 05 08
Bronislovas Genzelis | Alkas.lt, J. Vaiškūno nuotr.

B. Genzelis. Lietuvių savimonė XVIII a. pabaigoje

2023 05 07
Ukraina nepasiduos | Ukraina-npasiduos-facebook.comGeneralStaff.ua-nuotr nuotr.

Prigožino manevrai – Kermliaus režimo skilimo ženklas?

2023 05 06
LEKD nuotr.

Salų dvare – Aukštaitijos metams skirta XX tarptautinė tradicinių šokių stovykla

2023 05 05
Ukrainos gynėjai | www.facebook.com/GeneralStaff.ua nuotr.

Ukrainos atstatymui – 400 milijardų dolerių

2023 05 05
Rodyti daugiau

Naujienos

Funikulierius | wikipedia.org nuotr.
Lietuvoje

LKVA siūlo naujas susisiekimo priemones

2023 05 10
P.S. Krivickas. Antausis būsimajam profesoriui
Lietuvoje

VU išlieka geriausiu universitetu Lietuvoje

2023 05 10
Gitanas Nausėda ir Pedras Sančesas | R. Dačkaus nuotr.
Lietuvoje

Prezidentas lankosi Ispanijoje

2023 05 10
Miškas | zum.lt
Lietuvoje

Būsimiems miškininkams – 21 stipendija

2023 05 10
Autobusas | vilnius.lt nuotr.
Gamta ir žmogus

Važiuojant autobusu – pasakojimai apie Vilnių

2023 05 10
vrm.lrv.lt nuotr.
Lietuvoje

VRM pradeda bendradarbiavimą su bendruomenėmis

2023 05 10
Mokykloms suteikiama daugiau sąlygų skatinti judrumą
Lietuvoje

Kaune prasideda registracija į vasaros stovyklas

2023 05 10
Į Čepkelių taką – tik su ST direkcijos žinovu | am.lrv.lt nuotr.
Gamta ir ekologija

Į Čepkelių taką – tik su ST direkcijos žinovu

2023 05 10

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Kažin apie Garbingos žurnalistikos premijos paskirtos V. Savukynui ir V. J. Juškai
  • reikalinga apie Garbingos žurnalistikos premijos paskirtos V. Savukynui ir V. J. Juškai
  • Vilna apie Garbingos žurnalistikos premijos paskirtos V. Savukynui ir V. J. Juškai
  • Vilna apie Garbingos žurnalistikos premijos paskirtos V. Savukynui ir V. J. Juškai

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • LKVA siūlo naujas susisiekimo priemones
  • VU išlieka geriausiu universitetu Lietuvoje
  • Prezidentas lankosi Ispanijoje
  • Būsimiems miškininkams – 21 stipendija
Lininės rankinės Lininės rankinės Lininės rankinės

Kiti Straipsniai

Nuskambėjo pirmasis „Eurovizijos“ pusfinalis

by Jonas Vaiškūnas
2023 05 10
0
Į „Eurovizijos 2023“ 1-ąjį pusfinalį pateko | Alkas.lt nuotr.

Gegužės 9 d. Liverpulyje, nuskambėjo pirmasis didžiosios „Eurovizijos“ pusfinalis. Kadangi pernai „Euroviziją“ laimėjusi Ukrainos grupė „Kalush Orchestra“, dėl Rusijos driskių...

Skaityti toliau

Dangaus šviesulių stebykloje skambės akmeninės kanklės!

by daiva
2023 05 09
0
Kanklių koncertas „Kliudžiau kankles“ | rengėjų nuotr.

Gegužės 12 d. Anykščių kultūros centro kviečia į „Etninės kultūros renginių ciklo „Kliudžiau kankles“ pirmąjį renginį „Akmuo – laikas“.

Skaityti toliau

Liūdna driskių šventė be paradų

by Jonas Vaiškūnas
2023 05 09
1
Ukrainos gynėjas | facebook.com/GeneralStaff.ua nuotr.

Rusijos vyriausybė imasi visų įmanomų priemonių, kad užtikrintų saugumą šiandien vykstančiame driskių taip vadinamos Pergalės dienos parade, pareiškė Kremliaus kilimėlis...

Skaityti toliau

Skaitytojų nuomonės:

  • Kažin apie Garbingos žurnalistikos premijos paskirtos V. Savukynui ir V. J. Juškai
  • reikalinga apie Garbingos žurnalistikos premijos paskirtos V. Savukynui ir V. J. Juškai
  • Vilna apie Garbingos žurnalistikos premijos paskirtos V. Savukynui ir V. J. Juškai
  • Vilna apie Garbingos žurnalistikos premijos paskirtos V. Savukynui ir V. J. Juškai
  • >>>Vilnai apie Garbingos žurnalistikos premijos paskirtos V. Savukynui ir V. J. Juškai
Kitas straipsnis
Maistas | pixabay.com nuotr.

Kad persivalgymas nesugadintų švenčių nuotaikos

srtfondas Init

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt

   https://lazerineklinika.lt/ | https://sportsman.lt/ | Farming Simulator 22 mods | ETS2 Mods | FS22 Mods | FS22 mods download | Bigbank.lt | kemi.lt | TIK BALDAI | ATS Mods | Srotas24.lt - Dalys | Zuza.lt | Skyrybos internetu - skyrybos bendru sutarimu | fs22 mods | ATWINS | LIVIN parduotuvė | Grozionamaisfinksas.lt | https://zvejojam.lt | Darbo skelbimai | KlipShop | Kokybiškos tvoros | https://jarisink.com | Valgomojo stalai | Pirčių pasaulis

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai