www.alkas.lt

Lietuvos rusams nevertėjo sudarinėti politinio aljanso su vietiniais lenkais, nes lenkai išnaudos rusus iki tam tikro momento, o po to atsikratys jų.
Tokią nuomonę savaitraščiui „Litovskij kurjer“ išsakė Nepriklausomybės akto signataras Romualdas Ozolas.
Pasak R.Ozolo, galima pateikti aibę skirtumų tarp Lietuvos rusų ir lenkų. Rusai Lietuvoje, skirtingai negu lenkai, sako „tai mano žemė“, turėdami omenyje bendrą žemę su lietuviais.
Lenkai irgi sako „tai mano žemė“, bet turi omenyje visai ką kitą – lenkų, o „ne Lietuvos žemę“, teigė išskirtiniame interviu savaitraščiui signataras.
Signataro teigimu, Lietuvos lenkų rinkimų akcija ir jos lyderiai atvirai ir nedviprasmiškai propaguoja antivalstybines idėjas, ragina nesilaikyti įstatymų, smerkia Lietuvą įvairiose institucijose: tarptautinėse politinėse ir visuomeninėse organizacijose, teismuose, Europarlamente – visur, kur tik įmanoma prasimušti.
„Kiek tai gali tęstis ir kiek tai galima kentėti? Politinis korektiškumas, kuriuo kaip impotencija serga visų lygių valdžia, neleidžia lenkų lyderiams pasakyti visos tiesos į akis. Jūs, nors ir Lietuvos piliečiai, bet jūs – Lietuvos išdavikai, nes dirbate prieš jos interesus“, – interviu „Litovskij kurjer“ sako R.Ozolas.
Jam gaila Lietuvos rusų, kurie šiandien padeda lenkų politikams spręsti jų problemas. Kai tik sąjungininkų būtinybė taps nereikalinga – lenkai akimirksniu nusisuks nuo rusų partijų. Kam tradiciškai lojaliems Lietuvai rusams tepti savo gerą vardą aljansais su politinėmis jėgomis, kurios nelojalios Lietuvos valstybei? – klausia R.Ozolas.
Atsakydamas į „Litovskij kurjer“ žurnalisto Anatolijaus Ivanovo klausimą apie tai, ar Lietuvos – Lenkijos santykiuose nėra ir prieš tai buvusių Lietuvos vadovų, kaip antai Valdo Adamkaus kaltės, kuris užuot aiškiai atskyręs politinę tarpusavio santykių komponetę nuo ekonominės, pastoviai flirtuodavo su Lenkijos vadovybe aklai tikėdamas bendrų elektos jungčių ir dujotekių projektų perspektyva, R.Ozolas sakė:
„Viena iš didžiausių klaidų yra strateginės partnerystės politika, kuri yra visiškai nepriimtina Lietuvai. Į NATO mus būtų priėmę ir be Lenkijos advokatų, dar būtų ir paprašę, kad mes įstotume į šį bloką.
Mums visiškai nevertėjo įsileisti į tokias politizuotas prekybines avantiūras, kaip kad machinacijos su Mažeikių naftos perdirbimo įmone. Galiausiai mes įsitikinome, kad bet kuriuo atveju, šitos gamyklos šeimininkais taps rusai. Lozungas „neprileisime Ivano prie vamzdžio“ buvo tokiu kvailu lozungu, kad reiktų gerokai pasukti galvą, jog sugalvotum ką nors idiotiškesnio. Lietuvos valdžia pati pritraukė į Mažeikius lenkų kompaniją, kuri tuo metu dar abejojo ar pirkti šį objektą, ar ne. Mes įkalbėjome: pirkite, dėl Dievo. Ir šiandien turime tai ką turime – brangiausią benziną Baltijos šalyse. Tik kuomet lenkai pareikalavo „Klaipėdos naftos“, šiek tiek prablaivėjome. Galų gale išsiaiškinome, kad net stipri lenkų ekonomika negali nešti šitos sunkios naštos ir vėliau ar anksčiau parduos ją.
Mums buvo visiškai nereikalingas toks pataikavimas, kuriam pradžią davė velionio Brazausko epocha, o pratęsė Adamkaus laikų politikai. O ir dviprasmiška Landsbergio laikysena taip pat pasitarnavo įžūlėjančiai Lenkijai.
Buvo reikalinga ne nuolaidų politika, o savo interesų gynimo politika. Idiotizmu galiu pavadinti ir tai, kad mes Lenkijai atidavėme savo istoriją. Ponas Emanuelis Zingeris pasiūlė Lietuvai iškilmingai švęsti 1791 gegužės 3 d. Konstitucijos, dar žinomos kaip Lenkijos Konstitucija, jubiliejų. Jis tada pirmas bėgo keliaklupsčiauti prieš lenkus ir dabar bėga, neriasi iš kailio.
Tai sena Lietuvos bėda – keliaklupsčiauti prieš stipresnįjį. Bet tai ne geriausias elgesio modelis ir ne geriausias geros kaimynystės būdas. Kaimynai vertina ne keliaklupsčiavimą, o pasitikėjimą, gebėjimą laikytis žodžio.
Noriu pažymėti, kad pastaruoju metu URM ir Prezidentūra daro daugiau adekvačių žingsnių, aktyviau gina mūsų šalies interesus. Vyriausybėje tvirtybės sprendžiant lietuvių – lenkų klausimus kol kas nematyti. Atvirkščiai, nuolat girdime kalbas apie būtinybę įtraukti į lietuvių kalbos abėcėlę lenkų kalbos raides, kompaktiškai lenkų gyvenamose vietovėse leisti naudoti lenkų kalbą kaip oficialią kalbą“.
„Mane stebina lenkų ministro pono Sikorskio viešai demonstruojama laikysena. Jis grasina Lietuvai santykių pablogėjimu, užmiršdamas, kad taškosi seilėmis ne savo palivarke. XXI a. tokius dalykus kalbėti lyg ir nepadoru. Kyla dėsningas klausimas: ar kalbantysis supranta, kad jis yra ministras? Ar tik dedasi ministru. Tai yra tiesioginė diktatūra nepriklausomai valstybei. Arba ponas Sikorskis Lietuvą laiko trečia Lenkijos gubernija, kaip ir buvo pasakyta 1791 m. Konstitucijoje?
Visą interviu skaitykite šios dienos (2011 03 24) savaitraštyje „Litovskij kurjer“ arba tinklalapyje.
Ponas Ozolas, visiškai teisus, malačius. Mano didžiausia pagarba. Galėrų Filosofas dažniau pasisakyti, tautai svarbiais klausimais.
Bet vis tik manyčiau, kad būtina skirti, kur yra reikalai tarp Lietuvos ir Lenkijos valstybių ir juos spręsti kaip dviejų valstybių reikalus. Ir tai, kas yra Lietuvos vastybės vidaus reikalas – tai yra lenkų tautybės Lietuvos piliečių santykis su šalimi, kurios piliečiais jie yra.
Būdami Lieuvos piliečiais jie negali reikalauti sau atskirų teisių ar įstatymų. Visi Lietuvos įstatymai galioja vienodai visiems Lietuvos piliečiams. Taip pat ir Valstybinės kalbos įstatymas. Neįtikėtina, kad per 20 Lietuvos vastybės metų nesugebėta sudaryti sąlygų visiems nemokantiems lietvių kalbos, ją išmokti neblogiau už savo pirmąją gimtąją kalbą. Juk visiems Lietuvos valstybės piliečiams lietuvių kalba privalo būti jei ne pirma, tai antra, bet gimtoji kalba. Juk nemokėdami tobulai lietuvių kalbos – valsybinės LR kalbos – žmonės negali būti užtikrinti dėl vienodų galimybių konkurencijoje už mokslo bei darbo vietas. Visa tai yra daroma pačių žmonių naudai. Jie gi turi kada nors įsisąmoninti, jog yra ne Lenkijos, o Lietuvo piliečiai. Todėl visa, kas lenkiška, yra tik jų privatus reikalas ir toleruotinas tik iki tos ribos, kol tai nesikerta su LR įstatymais ir nepažeidžia, nesiaurina kitų Lietuvos piliečių teisių.
Beje, Suomi, žodis “malačius” yra visai nelietuviškas. Jis yra slaviškos kilmės (gal norėjote, kad lenkai Jus geriau suprastų?). Norėdamas pagirti poną Ozolą, galėtumėt rašyti, kad jis yra šaunuolis. Tada jau būtų lietuviškai. Tikiuosi, kad mano pastaba Jūsų nesuerzino.
Dėkoju už pataisymą, tikrai nesuerzino. Kaip pas suomį, charakteris nordiškas.:)
Ozolas skundžiasi meškai, kad erelis blogas…
Teisingai, skundžiasi meškai, bet šiuo atveju tai pateisinama. Lenkijos veikėjai atvirai tyčiojasi iš Lietuvos, iš lietuvių tautos. To mes bent kol kas negirdime iš Rusijos politikų. Savo tautos garbę reikia ginti. Reikia sutramdyti vietinius lenkus bet kokiomis priemonėmis, pabrėžiu – bet kokiomis (jei reikia – ir fizinėmis), nes jei to nepadarysime, mes žlugsime kaip tauta – bus sulaužytas mūsų moralinis stuburas, mūsų pasitikėjimas savimi.
Kai rašiau fizinėmis priemonėmis – turėjau galvoje tokią situaciją. Įsivaizduokim, kad važiuojam Vilniaus miesto autobusu ir girdim, kad tarkim koks žmogus garsiai, demonstatyviai – taip kad girdėtų visi esantys autobuse – tyčiojasi iš lietuvių. Tokiu atveju lietuvio patrioto pareiga būtų drąsiai prieiti prie lenko ir paklausti ar jis supranta ką kalba, ar jam atrodo normalu gyvenant Lietuvoje taip kalbėti. Jei savo tyčiojimąsi jis pratęstų ir toliau, būtų visiškai pateisinama, jei lietuvis patriotas smogtų jam smagų antausį. Tokia situacija nėra visiškai fantastiška: man asmeniškai ne kartą teko girdėti taip demonstratyviai kalbant, tiesa, ne iš lenkų pusės, o daugiau iš tarybinės praeities šalininkų pusės. O kas dėl siūlomos reakcijos – ji taipm pat neišgalvota. Būtent taip juk prieš karą pasielgė lietuvis Žižmaras ir kaip žinome Lietuvoje buvo sutiktas kaip didvyris.
Gal tu jau apsiramink su tais antausiais ir patrioto pareigom. Tokių patriotų pareiga turėtų būti sėdėt namie apsikabinus vėliavą ir kuo mažiau reikštis viešumoje- tikrai bus geriau ir ramiau visiems Lietuvoje gyvenantiems žmonėms ir pačiai Lietuvai.
Lietuvos pretenzijų Lenkijai
KATALOGAS
1. Lenkija 1228 metais pakviečia Kryžiuočių ordiną kovoti prieš
baltų gentis Lenkijos naudai. Buvo sunaikinti prūsai ir vakariniai
jotvingiai (dzūkai). Varmės-Mozūrų ir Palenkės vaivadijos yra baltų
etnografinės žemės. Šių žemių gražinimo Lietuvai klausimas.
2. Lietuvių ir prūsų kalba turi būti rašomi vieši užrašai visoje
Varmės-Mozūrų ir Palenkės vaivadijų teritorijose.
3. Lenkija 1430 metais pavagia LDK Vytauto karališką karūną, 1931
metais ir pačius LDK Vytauto palaikus iš Vilniaus Katedros.
4. Masinė lietuvių polonizacija LDK žemėse XV – XIX amžiuose ir
1920-1939 metais.
5. Suvalkų sutarties sulaužymas 1920m. spalį ir Vilniaus krašto
okupacija ir smurtas prieš žmones, save laikiusius lietuviais Vilniaus krašte 1920-1939m.
6. …
7. …
8. …
Su Lenkija normalūs santykiai ir strateginė partnerystė, kai:
1. Lenkija gražins Lietuvai užgrobtas baltų etnines žemes – dabartinės Varmės-Mozūrų ir Palenkės vaivadijos Lenkijoje;
2. Kai bus baigtas Lenkijos pradėtas 1920 metais karas prieš Lietuvą ir kaip minimum bus išvesta Lenkijos okupacinė armija iš Augustavo ir Suvalkų – Lietuvos valstybės teritorijos;
3. Kai Lenkija sumokės Lietuvai Prūsų kalbos atkūrimo išlaidas;
4. Kai bus depolonizuotos lietuviškos etninės žemės dabartinėje Baltarusijos teritorijoje – kurias sulenkino kunigai lenkai iš Lenkijos, tam tikslui turėdami suderinimą su popiežiumi Romoje. Depolonizacijos išlaidas turi apmokėti Lenkija kartu su Vatikanu;
5. Kai Lenkija apmokės depolonizacijos išlaidas Lietuvoje – sulenkintų lietuviškų pavardžių originalo atkūrimą (naujų asmens tapatybės dokumentų išdavimo išlaidos).
Švietimo sistemoje permainos geros, tik jas reikia vykdyti. Lietuvos valstybinės kalbos įstatymas taip pat yra, bet vykdomosios valdžios ignoruojamas. Iš tikrųjų Vilniaus krašte nėra jokių lenkų, tai sulenkėję Lietuviai, Baltarusiai, bei Čigonai. Lenkai gyvena Lenkijoje ir yra jos piliečiai. Jeigu turintis Lietuvos pilietybę žmogus tvirtina, kad jis yra lenkas ir lenkija jo tėvynė, tai pagal Lietuvos konstituciją jis turi netekti pilietybės. Konstitucijoje yra straipsnis, kad pilietis turi būti lojalus Lietuvos valstybei. Jei pažeidžiamas pagrindinis Lietuvos įstatymas ir tai toleruojama,tai ko dar reikėtų laukti? Ko mes tylime?
Konstitucijos straipsnis dėl privalomo lojalumo yra ne tam skirtas. Privalomas lojalumas visų pirma yra privalomas mokesčių mokėjimas, kitaip tariant, šiuo straipsniu įteisinamas Lietuvos žmonių apiplėšinėjimas prisidengiant kažkokiais “valstybiniais interesais”, kuriuos paprastai apibrėžia verslo ir politikos elitas, t.y. turčiai. Taigi, kol į elito kišenes plaukia tavo, mano, lenko ar dar kokio kiti žmogaus pinigai, viskas tvarkoj. Jeigu bus pradėta vadovautis tavo siūlomu lojalumo supratimu, tai teks atimti pilietybę mažiausiai iš 2/3 Lietuvos žmonių. Jei netiki, paklausinėk aplinkinių. Tik neklausk apie butaforinius dalykus- vėliavas, himnus, tautos vienybes, ir pan. Klausk esminį klausimą- ar mokėtų mokesčius valstybei, jei būtų teisėta galimybė nemokėti? Patikėk, tau atsivers akys.
O man dar įdomus toks niuansas – o kas ruošia dabar tuos lenkų mokytojus? Pavyzdžiui, iš kur imasi į lenkiškas mokyklas biologijos ar fizikos specialistai? Made in Pabrade? Va todėl ir Seime lenkų akcijos žmonės atrodo kaip absoliutūs dundukai, nesugebantys rišliai pasakyti sakinį valstybine kalba iš dviejų žodžių. Ir kaip jie tada supranta priiminėjamus įstatymus? Šiaip gera idėja būtų tokia – įdėti tuos lenų tomaševskių pašlebezavojimus į internetą ir paklausti mokinių tėvų – ar norite, kad jūsų vaikai užaugtų tokie patys analfabetai?