Kunigas R. Grigas. Jokios neužmirštuolės, aguonos nė gvazdikai negali ir neturi išstumti Vyčio, Trispalvės ir Gedimino stulpų (41)

Kunigas Robertas Grigas | J. Česnavičiaus nuotr.

Kunigas Robertas Grigas | J. Česnavičiaus nuotr.

Prieš keletą metų nekaltu melsvos pelkių gėlelės simboliu iš Sausio 13-osios minėjimų buvo imtasi išstūminėti (ar juo pakeitinėti) tautinius Lietuvos simbolius, su kuriais prieš sovietų tankus ir kalašnikovus stojo 1991 metų didvyriai – Trispalvę, Vytį, Gedimino stulpus.

Simbolius, kurie Sąjūdžio, pogrindžio spaudos, girių rezistencijos ir ankstesnių sukilimų kariams savanoriams reiškė labai konkrečius tikslus ir prasmes. Lietuvos valstybingumo siekį, lietuvių tautos dvasinės ir fizinės gyvybės gynimą, istorinę tiesą ir asmeniškai, laisvai prisiimamą auką už visas tas vertybes.

Kodėl ir kaip atsirado neužmirštuolės ženklas atlapuose, minint Sausio 13-osios taikią lietuvių kovą ir pergalę, ženklas, neturintis jokio ryšio nei su 1988-1991 m. laisvės kova, nei su jokia ankstesne lietuvių išsivadavimo kova – galėtų atsakyti nebent patys dirbtinės „naujo brendo“ kampanijos autoriai.

Apmaudu, kad mūsų istorijai ir laisvės kovos prasmei svetimo ženklo propagavime dalyvauja politinės ir visuomenės bendrijos, save pozicionuojančios kaip patriotines, nepriklausomybines. Tuo tarpu su tautos istorija ir laisvės kovose naudota simbolika nieko bendro neturinčio naujadaro įvedinėjimas vienareikšmiškai kenkia Lietuvos išsivadavimo žygių atminimui, jį klastoja ir atmiešia istorinę tiesą atgaline data primetamomis ideologinėmis klišėmis (kurioms Vytis, matyt, per „prastas“ ir „nešiuolaikiškas“ simbolis, nors žuvusiems 1991 m. Sausyje nebuvo per prastas…).

Tokia kryptimi žvaliai perkūrinėdami istoriją, netruksime ir partizanų naudotą trispalvį antsiuvą pakeisti kokiu labai „patriotišku“ eglės kankorėžiu, o Vyčio kryžių jų uniformose – giliai iškalbinga bunkerio schema…

Vyrai moterys, tautamyliai lietuviai, pasakytų Vaižgantas, liaukitės išsidirbinėti! Jokios neužmirštuolės, aguonos nė gvazdikai negali ir neturi išstumti Vyčio, Trispalvės ir Gedimino stulpų – simbolių, įbūtintų mūsų istorijoje ir švietusių mūsų laisvės kelyje.

Kun. Robertas Grigas
Laisvės kovų dalyvis, „TALKA kalbai it tautai“ tarybos narys
Kaunas, 2017-01-10

Kategorijos: Laiškai Alkui, Lietuvos kelias, Nuomonių ratas, Politika ir ekonomika, Visi įrašai, Visuomenė | Žymos: , , , , , .

41 komentaras

  1. kaunietė:

    Labai teisingai parašyta. Tik trispalė, Vytis ir Gedimino stulpai yra mūsų simboliai. Tad ir puoškimės jais Sausio 13 d. ir kitomis svarbiomis tautai ir asmeniui dienomis.

  2. Rita:

    televizijos ekranuose “patriotai” jau “mėlynuoja”.

  3. tai va:

    visais būdais mėginama ištrint tautiškumą,tautos ženklus,nes tai bado akis liberlenkokonservams eurosojuznikams

      • jurgis:

        tautos priešai, ant gėdos kuolo juos, Sausio 13-ą!

        • visgi į priešus nevykėlius ar nelaimėlius, kaip pvz vakar Bogdanas, ar Prezidentė su Sausio-Kovo kalviu V.Landsbergiu “grūst’ kaip ir nedera
          (užsipainiosim paskui kur priešas, kur gamybininkas, o kur bankininkas),
          mat gamintojai gamint, “gelbėtis” ant visų galvų nuo skurdo ir bado bent
          …popierieliu ne nuo saldainiuko pirm-pirmi (jei prezidentė “dūsta-badauja”
          tai prisilipins “nepamirštuolę” – bus Ženklas, kad metas bent d u o n o s jai
          į prezidentūrą atnešt, kaip ir kitiems “badaujantiems” neužmirštuolynai at-
          lapuos b a d a n t i e m s)

          – tebūnie nuo šiol popiergalinė neužmirštuolė – Dvasinio badautojo žymuo
          (tik tiek:
          užuojautos jiems, jie ne priešai, kiek žemiau už… )

  4. Algimantas:

    Kam nors linkint sveikatos ir stiprybės, drauge reikia linkėti išminties, nes iš sveiko ir stipraus neišmanėlio galima nepageidautinų akibrokštų sulaukti.

    Balsuodami už kandidatus į Seimą, jiems suteikiame galias, o ten, pasivadinę politikais, jie jau savo galias kartais naudoja reikalams, apie kuriuos žalio išmanymo neturi.

    Įsakmiai peršamas neužmirštuolės simbolis Sausio 13-ajai – galios be išminties išdava, demokratijos grimasa.

  5. Algimantas:

    Vyksta kažkas baisaus-nuolat patys save naikiname.Neužmirštuolių garbintojams arba kažkas išplovė smegenines,arba parsidavė pinigams,bet galbūt ir viena ir kita.

  6. sigitas:

    manau nieks jau nebepades Lietuva puva is vidaus vezys suleides saknis ir tyliai busim numrinti.Sukilimo reikia kaip revoliucijos bet nera jau kam

  7. Asta:

    Nepalo herbe- rododendrai, Bangladešo- vandens lelija, Barbadoso- cezalpija, Makao- lotosas,

    o mūsų Tėvynės herbas – VYTIS. Didžiuokimės!

  8. dr. Jonas Ramanauskas joramlt@yahoo.com:

    Tik parduodantys Lietuvą parduoda jau ir jos simblius. Tokia intensija ir yra naudojama neužmirštuolė, kaip pavogtas- nukopijuotas – nuplagijuotas ženklas. O tai reiškia, kad jį naudoja asmenys be sąžinės, be moralės, tiesiog pasiklydę arba kgbsitinės išperos.

  9. PAPRASTA:

    Vyskupėliai labai bijo, kad tik neatsirastų koks pagoniškas simbolis Lietuvos valstybinėje simbolikoje, o Vytis tai jug viskas normaliai čia, krikščioniškos istorijos dalis. Neduok Diev koki šventą ąžuolą ar saulę ims Lietuviai kaip simbolį išsikels.

    • rusas:

      Asilas. Ne bereikalo žydai Rusijoje intensyviai remia neopagoniškus judėjimus (milijadierius Rotenbergas vienas pagrindinių). Nes mūsų protėviai pamatę Danaus ir Žemės Sutverėjo mokslo jėgą suprato, jog tai yra kelias, tiesa ir gyvenimas, todėl priėmė Kristaus mokslą. Ne todėl, kad jų tikyba buvo neteisinga, bet todėl, kad suvokė jog Dievo Sūnaus atėjimas išbaigia jų tikėjimą. Žydai atmetė Dievo mokslą, visais būdais kovoja prieš jį ir labai nori, kad ir kiti “grįžtu prie šaknų” realybėje vęl užmertų akis ir būtų lengvai valdomi. Be je, Kristus du iš savo apaštalų Zebediejaus sūnų Jokūbą ir Jokūbo brolį Joną pavadino Boanerges, tai yra Perkūno vaikai (mūsuose sąmoningai išversta “griaustinio vaikai” bijant Perkūno pavadinimo) tuo parodydamas, jog visų tikėjimų žmonėms, tame tarpe galingiausiai šiaurės SKITŲ (Lietuvių) bendrijai kuri garbino Perkūną taip pat skirtas išgelbėjimo mokslas.

    • PAPRASTA:

      rusui, gyvenk savo fantazijų pasauliui, skyrėjau tu… Putinas irgi skyrė Lietuvai likimą bet tegu susikiša į subine sau. Gerai kad nors prisistatai kas esi. Asilas rusas.

  10. Kiemsargis:

    Tomas Baranauskas. Sausio 13-osios „neužmirštuoliai“: chamizmas keičia pasiaukojimą?

  11. Iš tiesų:

    Didysis,įtakingas,naujosios neoliberalios politinės nomenklatūros ruporius,nūdienos liberalas,Nacionalinio transliuotojo LRT vienas iš šulų – Edmundas Jakilaitis,jau šiandien sausio 10d. tv studijoje šmėžavo su mėlynake ,,neužmirštuole”.Deja.Tai tipiškas Laukiškių aikštės ,,kalnelio” idėjos atrajojimas.Ačiū kun.R.Grigui už prasmingas mintis.

  12. Antanas:

    Lenkiu savo žilą galvą prieš gerb. kunigą Robertą Grigą.

  13. T0mas J.:

    Lietuviškos tautinės patriotinės šventės proga puošiasi masoniškomis neužmirštuolėmis tik tie, kas gėdijasi Trispalvės, Vyčio ir Gedimino stulpų. Gal ir gerai, kad tokius žmones galime lengvai atpažinti.
    Juk būtų kur kas blogiau, jei jie veiktų užsimaskavę.

  14. aloizas:

    truputi nusikalbėjo kunigėlis

  15. Gedas:

    Komunistu ir KGB-istu ismislas.

  16. Ačiū už tiesos žodį:

    Ačiū Grigui, kad drąsiai, aiškiai, kaip rezistentas, kaip tikras Lietuvos laisvės karys pasisakė už tikrus valstybės simbolius.
    Gal šiemet Juknevičienė ir kiti partiečiai nedalins neužmirštuolių Seime per Sausio 13-osios žuvusių pagerbimą? Gal kunigo žodžiai sugėdys politizuojančius ir žmones klaidinančius konservatorius???

  17. Arnė:

    Pritariame, kalbėkime apie tai plačiai. Kiekvienas mūsų turi apsispręsti kas tinka segėti, kad neužmirštuoliai pasijustų mažuma. O nacionaliniam TV ???

  18. Č.Z.:

    Ačiū,gerb.R.Grigai,už teisingus žodžius ir tiesos sakymą.

  19. Aurelijai:

    Neužmiršti – neiginys, o reikia atminti, minėti, todėl ir sausio 13-ajai neužmirštuolė netinka. Juolab, propaguojamas ženklas nepanašus į neužmirštuolę; jos žiedlapiai apvalūs, per vidurį net įlenkimą turi, o kartoninės žiedlapiai smailūs.

  20. Zigfridas:

    Sventi kunigo GRIGO zodziai.Belieka tik pritarti.

  21. Jonė:

    Janina Veličkaitė Tai vadinama globalizacija. Pasirodo neužmirštuolės simbolis buvo naudojamas ir nacių, ir rusų, ir čekų ir …, o kodėl gi ir mums neįsijungus į šias “garbingas gretas”? Verslūs žmonės surado dar vieną verslui nišą ir pabandė ją užimti, pritraukė politikus (o jie stengiasi – dėl verslo viską padarys) ir verslą įsuko. Kaip matote Lietuvos tautinėms vertybėms vietos nebeliko, nes tai, staiga tapo “nebemadinga”.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *