Šeštadienis, 31 gegužės, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus

Sugrįžus dviračiams eismo dalyviams – pirmosios nelaimės

www.alkas.lt
2025-05-03 15:32:00
0
Motociklo avarija

Motociklo avarija | pixabay.com, fsHH nuotr.

Atšilus orams gatvėse padaugėja naujų eismo dalyvių, važiuojančių dviračiais, paspirtukais, riedžiais, motoroleriais, motociklais ir kitomis elektrinėmis mikrojudumo priemonėmis, todėl vairuotojai kviečiami būti atidesni ir kantresni.

Itin populiarios elektrinės dviratės mikrojudumo priemonės naudojamos ne tik asmeninėms reikmėms, bet ir tapo kurjerių ar maisto išvežiojimo veikla besiverčiančių asmenų darbo priemone. Neišvengiamai automobilių vairuotojai ir pėstieji turi priprasti prie vėl į gatves sugrįžusių šiltojo periodo eismo dalyvių.

Deja, toli gražu ne visi dviračių transporto priemonių vairuotojai paiso kelių eismo taisyklių. Vien balandžio 14-27 d. Lietuvoje įvyko 13 susidūrimų su dviračiu, 9 – su mopedu ar motociklu, skelbiama Transporto kompetencijų agentūros (TKA) eismo įvykių statistikoje.

Pavojingiausios vietos – važiuojamųjų dalių susikirtimai

Daugeliu atveju automobiliai ir dviratės transporto priemonės (išskyrus motociklus ir motorolerius) naudojasi skirtingais keliais – automobiliais važiuojama gatvėse, o dviratėmis transporto priemonėmis važiuojama šalia gatvių esančiais dviračių ar pėsčiųjų takais. Tačiau daugiausia eismo įvykių įvyksta pavojingiausiose vietose – važiuojamųjų dalių susikirtimuose.

„Didelę dalį susidūrimų tokiose vietose lemia automobilio vairuotojo neatidumas, kurį kai kuriais atvejais galima paaiškinti vairuotojo dėmesio sutelkimu į įvažiuojamą kelią ir į jame judančias transporto priemones. Vairuotojas gali nepastebėti kertamu dviračių arba pėsčiųjų taku artėjančio dviratininko ar paspirtukininko, jei jo judėjimo greitis yra didesnis“, – perspėja draudimo bendrovės „Gjensidige“ Transporto žalų skyriaus vadovas Agnius Gučius.

Šviesoforais reguliuojamose sankryžose ir pėsčiųjų perėjose problemą išsprendžia aiški pirmumo teisės ir važiavimo tvarka. Užtat nereguliuojamuose eismo srautų susikirtimuose problemos išlieka ir net auga, daugėjant greičiau už įprastą pėsčiųjų srautą judančių dviračių transporto priemonių. Todėl šiose vietose vairuotojams reikėtų ypač atidžiai įvertinti situaciją, įsitikinti, kad prie susikirtimo neartėja dviratininkas ar paspirtukininkas, ir tik tuomet tęsti manevrą.

Verta pasikartoti kelių eismo taisykles

„Gjensidige“ Transporto žalų skyriaus vadovas pabrėžia, kad Kelių eismo taisyklėse pakankamai aiškiai yra apibrėžti eismo dalyvių veiksmai, todėl patartina šias žinias atsinaujinti, ypač atšilus orams ir gatvėse padaugėjus dviračių transporto priemonių.

Viena labiausiai nepaisomų ir galbūt dalies vairuotojų pamiršta Kelių eismo taisyklių nuostata, įpareigojanti vairuotojus, įvažiuojančius į šalia esančias teritorijas arba išvažiuojančius iš jų, praleisti pėsčiuosius, kurių judėjimo kryptį kerta. Kirsdami išvažiavimą iš tokios teritorijos, pirmumą turi dviratininkai. Šioms teritorijoms priskiriamos gyvenamosios zonos, kiemai, stovėjimo aikštelės ir panašiai.  

Tačiau dviračio ir elektrinės mikrojudumo priemonės vairuotojas, artėdamas prie vietos, kur reikia kirsti važiuojamąją dalį, visais atvejais privalo sumažinti važiavimo greitį ir gali tęsti judėjimą tik įsitikinęs, kad važiuoti saugu.

„Dviračių ir elektrinių mikrojudumo priemonių vairuotojai turėtų būti itin dėmesingi pėstiesiems. Važiuojant kelkraščiu, pėsčiųjų ir dviračių taku, šaligatviu, privaloma duoti kelią pėstiesiems, neturima jiems trukdyti ar kelti pavojaus, o pro pėsčiąjį leidžiama važiuoti greičiu artimu pėsčiojo judėjimo greičiui, t. y. 3-7 km/h, paliekant tokį tarpą iš šono, kad eismas būtų saugus. Atskirai elektrinių mikrojudrumo priemonių vairuotojams yra draudžiama važiuoti didesniu kaip 20 km/h greičiu, o važiuojant pėsčiųjų ir dviračių taku, kelkraščiu arba šaligatviu pro pat pėsčiąjį – didesniu kaip 7 km/h greičiu‘, – primena A.Gučius.

Dviratininkams ir elektrinės mikrojudumo priemonės vairuotojams yra draudžiama kirsti važiuojamają dalį važiuojant pėsčiųjų perėjomis. Vis dėl to ne visuomet paisoma šios taisyklės. Todėl automobilių vairuotojai privalo būti atidesni artėdami prie nereguliuojamų pėsčiųjų perėjų – jei pėstysis paprastai link pėsčiųjų perėjos juda nuspėjamai ir yra laiko pasiruošti stabdyti, atvažiuojančio dviratininko galite ir nepastebėti ar nespėti sustabdyti dėl jo pasirinkto greičio. 

Vairuotojai privalo būti atidesni ir pasirinkti saugų greitį

Pasak Agniaus Gučiaus, vairuotojai privalo būti atidesni ties pėsčiųjų perėjomis, išvažiavimuose iš teritorijų ar įvažiuojant į jas, o dviratininkai ir elektrinių mikrojudrumo priemonių vairuotojai turėtų nuspręsti, kiek atsakomybės dėl savo kelionės saugumo yra pasiruošę atiduoti į kitų eismo dalyvių rankas.

„Jeigu dviratininkai nori patys spręsti, kaip saugiai atvyks į savo kelionės tikslą, jie privalo pasirinkti protingą saugų greitį, t. y. tokį, kad bet kuriuo momentu pavyktų sustabdyti priemonę ir išvengti susidūrimo su netikėta kliūtimi. Mieste judėjimas yra itin intensyvus ir niekas negali garantuoti, kad visi kelyje sutikti eismo dalyviai yra atidūs ir paisys KET taisyklių“, – teigia A. Gučius.  

Jis pabrėžia, kad gatvėse padaugėjus dviračių, paspirtukų, riedžių ir kitų elektrinių transporto priemonių, kurių vairuotojai nebūtinai žino kelių eismo taisykles ir jų laikosi, visi turėtume tapti atidesni – ir automobilių vairuotojai, ir pėstieji.

Parengta pagal „Gjensidige“ pranešimą

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Artėjant mokslo metams – patarimai eismo dalyviams
  2. Dviračiai – jau keliuose: ką svarbu žinoti visiems eismo dalyviams
  3. Eismo nelaimės kaltininke gali tapti ir netinkama avalynė
  4. Penki pareigūnų patarimai eismo dalyviams
  5. Kas dešimtame eismo įvykyje – motociklininkai
  6. Išriedėjus paspirtukams pasipylė ir nelaimės
  7. Dviračių ir paspirtukų vairuotojams taip pat galioja eismo taisyklės
  8. Kaip išvengti nelaimės stovėjimo aikštelėse?
  9. Saugus elgesys prie vairo apsaugos nuo nelaimės
  10. Eismo saugumą lemia ir jausmai
  11. Lietuviai nepakantūs eismo pažeidėjams
  12. Pradeda kelionę Saugaus eismo stotelės
  13. KET privalo laikytis visi eismo dalyviai
  14. Su žiemiškais orais ir žiemiškos nelaimės
  15. Įkraunami įrenginiai vis dažniau sukelia nelaimes

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Kviečia Petro Bartkaus-Žadgailos 100-osioms gimimo metinėms skirta paroda | voruta.lt nuotr.
Istorija

Kviečia Petro Bartkaus-Žadgailos 100-osioms gimimo metinėms skirta paroda

2025 05 31
Liuteronų sodas | M. Avik nuotr.
Architektūra

Vilniaus viešosios erdvės – tarp geriausių Lietuvoje: įvertintos Nacionaliniuose architektūros apdovanojimuose

2025 05 31
„Stasys Museum“ | V. Garlos nuotr.
Gamta ir ekologija

„Stasys Museum“ pirmųjų veiklos metinių proga pristato „Vaikų miško paviljoną“

2025 05 31
V. Zelenskio ir D. Trampo susitikimas Ovaliajame kabinete
Ukrainos balsas

V. Zelenskis: Rusija daro viską, kad kitas galimas susitikimas būtų bevaisis

2025 05 30
Mitingas prieš nekilnojamojo turto mokestį
Pilietinė visuomenė

Birželio 10 d. – antrasis mitingas prieš NT mokestį

2025 05 30
Andrius Kubilius ir Gitanas Nausėda
Lietuvoje

Prezidentas su EK nariu A. Kubiliumi aptarė gynybos stiprinimą

2025 05 30
Prezidentas apdovanojo tėvus ir globėjus
Lietuvoje

Prezidentas apdovanojo nusipelniusius tėvus ir globėjus

2025 05 30
Šaltibarščių festivalis
Gamta ir žmogus

Didžiulė vėliava ant TV bokšto atidarė šaltibarščių šventę

2025 05 30

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Rimvydas apie Didžiulė vėliava ant TV bokšto atidarė šaltibarščių šventę
  • skt. apie Žmogaus teisių gynėjai: puolimas prieš A. Valotką – tai ideologinis spaudimas
  • Rimvydas apie Žmogaus teisių gynėjai: puolimas prieš A. Valotką – tai ideologinis spaudimas
  • Rimvydas apie R. Tumino kūrybai įprasminti atidengta skulptūrinė kompozicija

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Avalynė ir apranga – draugai ar konkurentai?
  • Kas kaltas dėl lėto kompiuterio darbo?
  • Būstas regionuose: ieškoma ramybės, saugumo ir gamtos
  • Kviečia Petro Bartkaus-Žadgailos 100-osioms gimimo metinėms skirta paroda

Kiti Straipsniai

Eismo ribojimai

Per Vilniaus viršūnių susitikimą – eismo ribojimai

2025 05 30
KET testų spąstai

KET testų spąstai, kuriuose griūna net tie, kurie vairuoja 10 metų

2025 05 30
Tiltas per Dubysą

Eismą tiltu per Dubysą planuojama atverti birželį

2025 05 28
Sunkvežimių ir motociklų vairuotojai praktikos egzaminą galės laikyti su savo transporto priemone

Privalomą žinių atnaujinimą vairuotojai laiko nereikalinga našta

2025 05 28
Avarija | pixabay.com, Alexas Fotos nuotr.

Šiemet keliuose – daugiau nukentėjusių, mažiau dėmesingumo

2025 05 26
Akiniai

Sulaužyti akiniai: kokiais atvejais padeda draudimas

2025 05 25
Paspirtukas | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Kodėl paspirtukininkams į šalmus nereikėtų numoti ranka

2025 05 25
Avarija

Kai nedidelė avarija paralyžiuoja miestą: ką žinoti vairuotojams?

2025 05 25
Briedis

Laukiniai gyvūnai miesto gatvėse – kas atlygins padarytą žalą?

2025 05 24
Kintamos informacijos ženklai | „Via Lietuva“ nuotr.

Vairuotojams – priminimas apie kintamos informacijos kelio ženklus

2025 05 23

Skaitytojų nuomonės:

  • Rimvydas apie Didžiulė vėliava ant TV bokšto atidarė šaltibarščių šventę
  • skt. apie Žmogaus teisių gynėjai: puolimas prieš A. Valotką – tai ideologinis spaudimas
  • Rimvydas apie Žmogaus teisių gynėjai: puolimas prieš A. Valotką – tai ideologinis spaudimas
  • Rimvydas apie R. Tumino kūrybai įprasminti atidengta skulptūrinė kompozicija
  • jo apie Žmogaus teisių gynėjai: puolimas prieš A. Valotką – tai ideologinis spaudimas
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Pajūris | alkas.lt Arūno Sartanavičiaus nuot.

Kodėl į saulės spindulius negalima numoti ranka?

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai