
Prieš keletą metų Čikagoje mirė lietuvių išeivijos veikėjas A. B. Nepažinojau senolio. Nebendravau. Net nebuvau girdėjęs, kad toks žmogus gyveno. Perskaičiau tik dabar, vartydamas senus išeivijos laikraščius.
Senolis mirė bevaikis. Paliko trobą priemiestyje, prie pat Mičigano ežero. Jachtą. Automobilį. Vadovavo bendruomenei, kuri po jo mirties – iširo. Liko bendruomenės pastatas. Nutariau kreiptis į JAV prezidentą, Kongresą, Senatą ir vyriausybę, kad užgyventą A. B. ir jo vadovautos bendruomenės turtą grąžintų. Man. Juk aš – lietuvis.
Keista istorija? Man – taip pat. Juk būtent taip šiandien Lietuvoje sprendžiamas šeimininkų netekusio žydų turto grąžinimo klausimas. Jei nėra tiesioginio paveldėtojo, siūloma turtą grąžinti kitiems žydams – skirtingai nuo savininkų, neturintiems nieko bendro su Lietuva. Argumentuojant, jog taip numato judėjų religinė teisė.
Viskas tvarkoje, tiktai kuo čia dėta Lietuva? Įsivaizduokime, jog Lietuvos musulmonai – totoriai pareikalautų vietoje arba greta Lietuvos Konstitucijos taikyti šarijos teisę. Įsivaizduoti – sunku. Lietuvos musulmonai – skirtingai nuo kai kurių savo bendratikių D. Britanijoje ir Prancūzijoje – lojalūs savo pilietinei Tėvynei ir jos Konstitucijai.
Dar neseniai Lietuvos žydų bendruomenės vicepirmininkė Faina Kukliansky įrodinėjo, kad žydas – tai judėjas, o judėjas – tai žydas. Šiuo argumentu grįsta visuomeninių žydų organizacijų teisė į religinių judėjų bendruomenių turtą. Įdomu, jog toks etninių ir religinių kategorijų suplakimas netrukdė tai pačiai F.Kukliansky visų litvakų vardu pasirašyti bendrystės memorandumą su „Lietuvos gėjų lyga“. Juk judėjų šventraštis – Tora – homoseksualius vyrų santykius vadina bjaurastimi, o bausmė už juos ten – mirtis.
Dažnai girdime, jog turto „grąžinimas“ – vadinkime tiksliau – dovanojimas būtų mažutė kompensacija daug iškentėjusiai Lietuvos žydų bendruomenei. Skamba gražiai. Deja, tarp šių gražių žodžių švieste šviečiasi fatališkas selektyvumas.
Lietuvių tauta taip pat kentėjo. Daugybė lietuvių ligšiol neatgavo įvairių okupantų atimto turto. Ko verta vien žemės sklypų perkėlimo teisė – kai nekilnojamas turtas paverstas kilnojama nuosavybe? Kiek įvairių tautybių Lietuvos piliečių apiplėšta darsyk, šįkart – savos valdžios? Ir kokiomis kompensacijomis bus atpirktos tūkstančių kančios arba mirtys?
Sunaikintas ištisas lietuvių etnosas – Mažosios Lietuvos lietuvininkai. Išžudyti, ištremti, likusieji – asimiliuoti. Kas beprisimena? Apie kokias kompensacijas kalbama? Skalvių kilmės lietuvių visuomenės veikėjas Kęstutis Milkeraitis ne be apmaudo pastebi: kai kurie Lietuvos politikai myli Mažąją Lietuvą, bet… Be mažlietuvių.
Nebeliko Lietuvos vokiečių bendruomenės – prieš karą gausios ne tik Mažojoje, bet ir Didžiojoje Lietuvoje. Nedaug trūko, kad būtume praradę unikalią rusų sentikių bendruomenę: dalis jos atstovų paversta betaučiais ir beveidžiais „sovokais“, kita dalis persekiota, naikinta ir tremta kartu su lietuviais.
Atrodo, kompensacijų klausimu vėl išskirstomi „lygūs“ ir „lygesni“. Akį rėžiantys dvejopi standartai netrunka tapti įrankiu populistinių ekstremistų retorikoje. Atsiranda politinių iniciatyvų, kuriose priešu įvardijamas etninis žydas kaip toks, o ne atskiri, savanaudiškų tikslų siekiantys veikėjai. Lyg kažkas iš šalies dirbtinai kurstytų Lietuvos tautinių grupių konfliktus.
Panašu, jog ne šiaip sau Lietuvos antisemitai kartoja Rusijos juodašimčių mantras, o prieštaringiausi litvakų bendruomenės atstovai bendradarbiauja su raudonaisiais Rusijos politikais ir jų penktąja kolona Lietuvoje. Skaldyk ir valdyk. Taip paprasta. Ir taip veiksminga.
Gerai pastebėta. Viską daro pinigiukai ir noras ŠILTAI gyventi.
Svetimo turto nebūna per daug…
Dzyvų dzyvai, judofilas Kundrotas sveiksta ir net abejoja ar vertėtų žydams atiduoti paskutines kelnes. Bet vistiek jam dar vaidenasi kažkokių juodašimtininkų mantros – iki pilno išgijimo dar toli.
Nepyk Mariau – nereitinguosim tavęs per Tautininkų suvažiavimą. Tam pasveikti pirma reiktų.
Tai kad esi kitoje partijoje, žmogau 🙂 Nereikia man tavo reitingavimo, aš savo pažiūrų už balsus nepardavinėju – ne taip, kaip kai kurie. Patologiniai anti- bet kurios tautos atžvilgiu – man tokie pat šlykštynės, kaip ir tie, kurie savos tautos skriauda (gana objektyvia) dangsto žemiausius savanaudiškus materialinius interesus.
Supratau. Pažiūras pardavinėji ne už balsus. Bet jei jau paminėjai pardavinėjimą, tai už ką tada, už šekelius?
Laimei tautininkų tarpe yra tikrų lyderių, kurie atstovauja savo rinkėjus, o ne tik nuosavas abejotinas pažiūras.
Susidvejinai, Ulčinai? Gi nesi partijoje – nusiramink 🙂
Štai iš kur semia išmintis drąsuoliai anonistai:
http://www.tautos-balsas.lt/straipsniai/mums-raso/120-nerijus-ulcinas-programines-tezes-partijai
Na taip, vėl “Lietuvos antisemitai”, vėl “kompromituok savus – būk svarbus” ir judėjiškos studijos. Fu. Bus įdomu pažiūrėt LTS partijos suvažiavimo lyderių rinkimų rezultatus, ar su tautininkais išvis pakeliui…
Čia kas tie savi? Ponia Faina Tamstai sava? Jei taip, mudviejų pažiūros – diametraliai priešingos. O jei kalbi apie kažkuriuos kitus kompromituojamus “savus” – prašom pateikti sąrašą. Antraip viskas liks tik permaltos substancijos malimas ir demagogija.
M.Kundrotas yra teisus.
Pradžia straipsnio įdomi. JĖGA.
Toliau autorius rašo, kad judėjų šventraštis – Tora – homoseksualius vyrų santykius vadina bjaurastimi, o bausmė už juos ten – mirtis.
Tad taryt pasitvirtina Antano Aleknonio prie šventos girios Sosto hipo tezė, kad jų labiausiai prasimušęs tasai kalėdinis žydas ir buvo ant kryžiaus nudaigotas būtent už TAI.
Nepaisant TO, kaip daugeliui atsitika prieškalėdinių autorių dėl artėjančių kalėdinių TO ano malijų, šis autorius jau gana prablaivėjęs (neprikvaišęs) ir, kaip nekeista, eina tik Lietuvos keliu.
Geras straipsnis, o gerb. Vilmantas visiškas pievas rašo, užsimesdamas filosofuojančio intelektualo kaukę.
Lietuviškose pievose daug erdvės.
Marius Kundrotas:
“…etnosas, kompensacijomis, unikalią, standartai, populistinių ekstremistų retorikoje (3 žodžiai iš eilės), politinių iniciatyvų, etninis, tautinių grupių konfliktus (???), mantras…”.
Lietuviški žodžiai M.Kundrotui yra ‘svetimas turtas’ 🙁