Sekmadienis, 8 birželio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Kultūra Kalba

A. Milašius. Quo vadis, pasauli?

Algimantas Milašius, www.alkas.lt
2020-09-24 18:36:15
39
Tirpdoma Lietuva | Alkas.lt nuotr.

Tirpdoma Lietuva | Alkas.lt nuotr.

Tirpdoma Lietuva | Alkas.lt nuotr.
Tirpdoma Lietuva | Alkas.lt nuotr.

Ne su viskuo, ką rašo Jonas Vaiškūnas, sutinku. Bet straipsnis geras. O nesutinku su tuo, kad Vaiškūnas mano (taip galima galvoti skaitant jo straipsnį), jog viskas priklauso tik nuo mūsų, tarsi viskas yra žmogaus rankose.

Kadangi istorinis vyksmas vyksta per žmogų (per žmogaus veiklą), tai žmogui ir atrodo, jog viską daro jis taip, kaip jis to nori. Kaip sakė vienas išmintingas filosofas, neabejotina, kad istoriją kuria žmogus. Tačiau jis nežino kokią istoriją jis kuria. Taigi, klausimas yra sudėtingas: kodėl žmogus nori to, ką jis daro? Kodėl jis viską daro būtent taip, o ne kitaip? Kitaip sakant – kokios nuo žmogaus nepriklausomos jėgos jį priverčia daryti (elgtis) būtent taip, o ne kitaip?

Akivaizdus pavyzdys. Visi matome – vyksta pasaulio globalizacija. Vaiškūnas ko gero nesutinka su tokiu nelietuvišku to proceso įvardijimu. Gal jis sakytų, kad vyksta pasaulio susivienodinimas. Tegul bus taip, kaip nori Vaiškūnas – susivienodinimas, arba, pasaulio suvienodėjimas. Kodėl jis vyksta? Ir, jei jau vyksta suvienodėjimas, tai ar gali visi išlikti skirtingais? Pagaliau, kai kas nenori (Vytautas Radžvilas), kad tas suvienodėjimas vyktų…

Aš nesakau, kad mes tapsime gerais lenkais ar gerais anglais. Bet mes visi, labai pamažu, beveik nepastebimai, suvienodėsime… Suprantama, ne iš karto visi priklausysime kokiai nors vienai rasei, bet kas ten žino kaip bus dar tolimesnėje ateityje, kada rasės ir toliau maišysis.

Taigi, kodėl viskas būtent taip, o ne kitaip, vyksta? Aš nežinau kodėl. Jei tai ir priklauso nuo mūsų noro (pastangų) siekiant geriau gyventi, tai kartu manau (tarsi matau), kad to dalyko (to noro) žmogus nevaldo. Nevaldo ne dėl to, kad žmogus netobulas ar blogas. Tas noras (geriau gyventi) yra tarsi nuasmenintas, tarsi tapęs savarankišku žmogaus atžvilgiu. Jis kaip giedrą dieną atskiras debesėlis padangėje, kuriam gal ir „atrodo”, kad jis ten nuo nieko nepriklauso, kad jis pats sau šeimininkas…

Taigi, pamažu visi tampame vienodais. Ir mūsų kalba bus gera toji, kurią mes kalbėsime būdami vienodais.

Šios mano mintys tarsi „nemobilizuojančios”, tarsi nutolusios nuo to ką regime šiandien Taip jau būna, kada mastoma ne dešimtmečiais, ir net ne šimtmečiais, o tūkstantmečiais… Žvelgiant per „šiandieninį langą”, ir tauta ir patriotizmas jau kita spalva nusispalvina…

Šiuo savo pamastymu nepretenduoju į pranašus. Gal visa tai tik burimas „ant (iš) kavos tirščių”… Bet jis toks įkyrus, nepaliekantis

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. K. Garšva. Mažaraščiai tvarko raštą
  2. E. Drungytė. Lietuvių kalba – mūsų visų dvasinė bambagyslė su Tėvyne
  3. V. Budnikas. Kabinetinis lietuvių kalbos sindromas: atsakas A.Smetonai
  4. A. Zolubas. Jei inspekcija valstybinė, neturėtų būti bedantė
  5. J. Vaiškūnas. Ar Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjunga apgins valstybinę kalbą? (video)
  6. V. Sinica. Apmąstant TALKOS padėtį
  7. L. Čepienė. Ko nenorėjo girdėti Renata Mikutajcis-Cytacka…
  8. J. Vaiškūnas. Ar LVŽS dėl LLRA palaikymo išsižadės lietuvių kalbos konstitucinio statuso? (video)
  9. M. Kundrotas. Sąvokų diktatūra
  10. A. Antanaitis: Galite patikėti? Lietuvių kalba – nebeprestižinė!
  11. P. S. Krivickas. Lietuvių kalbos riktai ir reikalai
  12. J. Vaiškūnas. Su šakėmis prieš valstybinę kalbą. Ar pavyks Šakalienei apstatyti Seimo narius? (tiesioginė transliacija)
  13. L. Kalėdienė. Kodėl tie kalbininkai tokie senamadiški? (video)
  14. R. Miliūnaitė: Atėjo metas keisti kalbos politikos ir švietimo kryptį
  15. J. Vaiškūnas. Lietuvių kalba svetimžodžių gniaužtuose (II)

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 39

  1. Kompromitacija? Išprotėjimas? says:
    5 metai ago

    Ar reketas: Arba skirkit už tai, kad kol kas tuo apsiriboju, jūsų neliečiu, arba…

    Vladimiras Putinas nominuotas Nobelio taikos premijai
    – lrytas.lt/pasaulis/ivykiai/2020/09/24/news/vladimiras-putinas-nominuotas-nobelio-taikos-premijai-16452065/

    Betgi tikrai – ar premija kraują liejusiam Gorbiui nebuvo tam tikras kyšis arba išpirka?

    Atsakyti
    • Pajūrietis says:
      5 metai ago

      Pirmą, jis siūlomas ne pirmą kartą. Antra, tik nesureikšminkite šios premijos, kaip ir visų likusių. Tiesa, finansiškai ji visai nebloga. O Greta gali gauti – už pamokų nelankymą.

      Atsakyti
  2. Pajūrietis says:
    5 metai ago

    Kaip nykiai. Brandumo ir išsilavinimo stoka?

    Atsakyti
  3. Algimantas says:
    5 metai ago

    A. Milašiau, keista kad suaugęs žmogus nežino, kokiam reikalui yra siekiame išlaikyti etnines tautas. Taigi, — žinok, kad siekiama išlaikyti nuo destrukcijos,– netik tautas, bet ir — visas stabilias ilgaamžes visuomenes, kadangi žmonija gali išlikti ateityje, — tik tuo atveju, jei bus federacija stabilių ( ir be policinio teroro tarnybų pastangų ) “tradicinio” europietiško pobūdžio visuomenių. Šiuolaikinę civilizaciją sukūrė žmonės, išugdyti “tradicinėse” europietiškose šeimose ir bendruomenėse. ” Liberastizmas” — tai infantilikų kvailiojimai, kuriuos būtina kuo greičiau pašalinti iš jaunimo ugdymo įstaigų ( ir nevien iš ten )

    Atsakyti
  4. Pajūrietis says:
    5 metai ago

    „Visi matome – vyksta pasaulio globalizacija“. Nejaugi? Ne viena ir ne dvi pasaulio valstybės palengva sukas nuo taip vadinamos globalizacijos. Gamyba, prekyba išliks, bet kiti reikalai…

    Atsakyti
  5. Kęstutis says:
    5 metai ago

    Ta vadinama dabartinė “globalizacija” yra nesveikų (priedurnių, išsigimėlių) vykdoma prievartinė “blogalizacija”, dėl to ir toks pasipriešinimas. Nekiltų jokių klausimų jei tai būtų savaiminis ar protingai vadovaujamas žmonijos suartėjimas…

    Atsakyti
  6. Hau says:
    5 metai ago

    Čia klystate, suvienodėjimas neįmanomas. Pagalvokite logiškai, kaip galima sukryžminti visas žmonių rases, kad gautųsi viena vienoda? Tikrovėje, kai kažkas kryžminasi po tarprasinio sekso, tai moteris pastoja tik nuo vieno vyro, t.y. tik nuo vienos kitos rasės. Atitinkamai, jos vaikas bus ne visų rasių mišinys, o savitas 2 rasių mišrūnas. Tai nevirsta į nieką bendrą visiems, bet į naują rasę. Būtų galima teoriškai manyti, kad tas vaikas kryžminsis su visais atsitiktinai, bandydamas patapti “vienodu žmogumi”. Bet tai klaida. Niekad taip nebuvo, nėra ir matyt negali būti. Taigi visi pavyzdžiai rodo tą patį. Tarkim, ispanai su indėnais kryžminosi, gavosi nauja rasė – meksikonai. Ji labai vientisa genetiškai. Arba baltieji su juodžiais karibuose – gavosi karibų mulatų rasė, vėlgi vientisa nauja grupė, pavadinkim, pvz. “Puerto riko” . Ir tai tik didina rasių skaičių. Gali išnykti rasė, ar net porūšis, bet jų vietoje visada atsiranda nauja, kuri jau bus visai kitokia.

    Tas įkyrus pamastymas, kad pasaulis suvienodės, atsiranda ne šiaip sau. Jums tą mintį primetė kartu su abstrakcija “viena rasė – žmonių rasė”. Tai yra utopija, kuri neįmanoma ir neturi prasmės, bet tie kurie ją siūlo, žino ką daro. Jie nori, kad jūs galvotumėte būtent taip, jų nurodyta kryptimi. Mano patarimas: nusiimkite tuos makaronus nuo ausų. Pailsės protas ir bus lengviau mastyti. Nes tikrovė sudėtinga. Iš tos globalios pusės taigi yra kryžminimo būdu “suvienodinama” tik viena rasė. Ir pagaliau tai nėra joks vienodėjimas. Tai yra išnykimas. Kitos rasės su niekuo nesivienodina. Priešingai, jų daugėja labai sparčiai, ir būtent tų “grynakraujų” individų.

    Tikiuosi, šios mintys jums padės pailsėti nuo įkyrėjusio būrimo. Ideologijų ir utopijų yra daug. Dažniausiai jų kuriami pasaulio vaizdiniai yra neįmanomi, bet jas įgyvendinant jau šimtai milijonų žmonių mirė, pvz. komunizmą nešdami. Neneškime ne mūsų naštos. Sėkmės!

    Atsakyti
  7. Hau says:
    5 metai ago

    O šiaip, šitam straipsnyje pastebėtas itin svarbus dalykas. Žmonių veiksmai kyla iš norų. O norai yra įteigiami. Nesveikų norų jau prikurta ir įteigta daugybė. Koks pagrindinis noras, kuris leidžia mūsų sistemai gyvuoti ir priverčia veikti? Ar jūs norite turėti daugiau pinigų? 😉 jei pinigai pirminė vertybė, tai tas kas juos valdo, daro ką nori, nuperka bet ką. Pirmiausia kitų norus ir elgesį “laisva valia”. O pinigus šiais laikais sukuria keliais klavišų paspaudimais, neribotą kiekį trilijonų, kiek nori ir kada nori. Atidavus kažkam teisę tai daryt ir priėmus pinigus pagrindine vertybe, visi kiti norai bus įteigti labai greitai. Ko pinigų šeimininkai užsigeis.

    Atsakyti
  8. T0mas J. says:
    5 metai ago

    Vienodėja tik tie, kurie degraduoja, t.y. – ne visi.

    Atsakyti
  9. Rasa says:
    5 metai ago

    Tokia ypatinga pavardė (mintyse iškyla Oskaras Milašius) ir tokie, labai švelniai, tariant paaugliški pamąstymai. Jūs tam ir atkeliavot į šitą žemę, kad kurtumėt, o tiksliau nuolatos pasirinkti tarp gero ir blogo. ŠV. Rašte parašyta “dauginkitės ir valdykite”.

    Atsakyti
    • Pajūrietis says:
      5 metai ago

      Dauginamės be jokių raštiškų nurodymų, tam yra visagalis instinktas. Įdomu, kokiai tautai parašė, kad valdytų, nejaugi visoms? Oi, nemanau, nes, jei visos trokštų valdyti, karai nesustotų. Kažkas sau neblogai pasirašė.

      Atsakyti
      • Rasa says:
        5 metai ago

        Ar pastebėjote, kad šv. Rašto, įvairių religijų šventraščių kalba nėra tiesioginė, ten panaudoti išsireiškimai interpretuojami plačiai? “Valdyti” turi ne tik minimą pajūriečio prasmę.

        Atsakyti
        • Pajūrietis says:
          5 metai ago

          Rašė, perrašinėjo, keitė, vertė, kaip norėjo, kaip kam tuo metu reikėjo (palyginkime vertimus į skirtingas kalbas, vertimus skirtingais laikmečiais), Šiaurės Afrikos ir Azijos (Artimųjų Rytų) visokios istorijos, to meto teisė, žydų tautos istorija ir t.t.

          Atsakyti
    • Žemyna says:
      5 metai ago

      3. Žmonijai Dievas patikėjo atsakomybę rūpintis ribotais žemės resursais.
      “Ir Dievas sutvėrė žmogų pagal savo paveikslą. Pagal Dievo paveikslą jį sutvėrė; sutvėrė juodu, vyriškį ir moteriškę. Ir Dievas juodu palaimino ir tarė: VEISKITĖS IR DAUGINKITĖS, ir pripildykite žemę, ir ją paverkite, ir viešpataukite jūros žuvims ir dangaus paukščiams, ir visiems gyvuliams, kurie kruta ant žemės. … “

      Atsakyti
      • Pajūrietis says:
        5 metai ago

        O mane sutvėrė pagal dievo Perkūno paveikslą.

        Atsakyti
        • Žemyna says:
          5 metai ago

          Tai reakcija į Rasos tekste esantį “dauginkitės ir valdykite”.
          O dėl vertime panaudoto žodžio ,,paveikslas” – manau, čia iškreipta mintis – turėta galvoje Dievo Planą, Projektą, pagal kurį Jis lipdė savo Kūriniją. Kad ir kuo vardu Jis buvo.
          Beje, Dievas gal irgi nori savo kasdienybę paįvairinti. Tad galimas dalykas, jog tamstos išvaizdą Jis tartum savo dvyno brolio sukūrė 🙂 Tad moteriškių akimis – gražus kaip Dievas esate… 🙂 . Kadangi tai išaiškėjo, tuoj pasigirs smarkus beldimas į Dangiškosios kanceliarijos Lygių galimybių Kontrolieriaus vartus. 🙂

          Atsakyti
          • Pajūrietis says:
            5 metai ago

            Perkūną matau ir gerbiu. Gamta didinga ir nuostabi. O Mošė ant Sinajaus kalno manęs visiškai nejaudina. O buvo jis?

          • Žemyna says:
            5 metai ago

            A byl li maljčik? 🙂

      • Bartas says:
        5 metai ago

        Dieviškas sutapimas. Diev as, skaitom iš kitos pusės veid as.
        Įdomu. Ar kitose kalbose kažką panašaus galima rasti?

        Atsakyti
        • Pajūrietis says:
          5 metai ago

          Bus saveid. Anglų kalba – seivd. Išgelbėtas! Gal dievas buvo anglas, bet Mozė ( tar. Mošė, arab. Musa) tai jau tikrai nebuvo anglas. Ir lietuvis tuo labiau.

          Atsakyti
          • Bartas says:
            5 metai ago

            Galūnę nesunku perkelti . O va ir dar lengviau troškulį malšina.

          • Bartas says:
            5 metai ago

            Įvyko klaida. Troškulį malšina ; “sula” ir antraip “alus”.

  10. mykolas says:
    5 metai ago

    Žmonės kuria istoriją, bet jie nežino, ką sukurs. Teisingai pastebėta. Pratęsčiau. Istoriją kuria įvairaus pajėgumo žmonių grupės. Kuriame mes, kuria Lukašenka. Yra daug požymių, kad jam geriau seksis ir Lieta bus Minsko filialu. Omono apsilankymas Klonio gatvėje rodo daigelius. Visam gyvenimui įstrigo man kardinolo Sladkevičiaus žodžiai, pasakyti vieną tamsų vakarą susirinkusiai miniai prie dar užrakintos Katedros durų.: “Saugokite ir puoselėkite Nepriklausomybę, tą gležną daigelį, išdygusį Lietuvoje…” Jautriau nepasakysi. O kaip didėja Alko.lt skaitytojų skaičius? Tai svarbus rodiklis.

    Atsakyti
  11. Bartas says:
    5 metai ago

    Globoti , globa, globalus. Ir iškraipytas – globalizacija. Ar man vienam lietuviškai skamba?

    Atsakyti
    • Kęstutis says:
      5 metai ago

      …apglėbė – globalizavo…

      Atsakyti
      • Pajūrietis says:
        5 metai ago

        O kaip su populiacija? Kuo čia atsiduoda?

        Atsakyti
        • Bartas says:
          5 metai ago

          Man lotynais.

          Atsakyti
          • Pajūrietis says:
            5 metai ago

            Man tai ne.

          • Bartas says:
            5 metai ago

            Tai tada – Apeninais.

  12. Virginijus says:
    5 metai ago

    Keista, kad tokio lygio nuomones publikuoja “alkas”, kaip ne kaip, o pretenduojantis į sveiką tautinę mintį. O gal kažką pražiopsojau? Gal jau kartelė nuleista iki žurnalo “Žmonės” diskusijų lygio?

    Atsakyti
    • Pajūrietis says:
      5 metai ago

      Pačios didžiausios kvailystės daromos rimtu veidu.

      Atsakyti
  13. mykolas says:
    5 metai ago

    Ar pergalvojote, kodėl dvi baltų tautos, šalia gyvenančios, taip ir nepajėgė suartėti pakankamai? Net kabinami ordinai nepadėjo. Jono Šliupo idėja taip ir užgeso po truputį.

    Atsakyti
    • Bartas says:
      5 metai ago

      Pergalvojau ir sakau. Mus “krikštijo” skirtingi “krikštatėviai”. Manau, Tamsta, supratai.

      Atsakyti
      • Žemyna says:
        5 metai ago

        Ilgai skirtingų okupantų veikiami, ir patys įgijome skirtingų savybių, požiūrių, įpročių. Net mūsų kalbose tai skirtingus pėdsakus paliko.

        Atsakyti
        • Pajūrietis says:
          5 metai ago

          Pergalvojau ir klausiu: ką gi reiškia „suartėti pakankamai“? Kiek būtų „pakankamai“ pagal tamsta? Tas „pakankamai“ yra toks jau subjektyvus reikalas, ypač, kai kalbama apie „suartėjimą“.

          Atsakyti
  14. Romas says:
    5 metai ago

    Globalizacija – supanašėjimas – žmonijos suartėjimas …
    Šis reiškinys būtų daug suprantamesnis jeigu pažinotumėm simbolius, jų prasmę. Todėl įdėsiu gabaliuką savo “propagandos”:

    Akis trikampyje
    „Dievo akis“. Naudojama krikščionių ir masonų simbolikoje. Kodėl ne kvadrate, apskritime, o būtent trikampyje? Todėl, kad trikampis tiksliausiai atspindi šio pasaulio sandarą, jo dvasinį ir materialų dualumą. Trikampio viršūnė (taškas), tai Vienis (dvasia), o apatinė kraštinė – Daugis (materija). Materija ir dvasia – matoma ir nematoma, laikina ir amžina. Tai tos dvi dalys, kurios sudaro ne tik pasaulį, kuriame gyvename, bet ir mus pačius – žmones. Šių dalių tarpusavio sąveika, vienos ar kitos dominavimas nulemia ne tik atskiro žmogaus, bet ir tautų ir net didžiausių civilizacijų klestėjimą arba žlugimą.
    Tai, kaip lazda su dviem galais. Materijos poliuje viskas atskira ir unikalu, nerasite dviejų vienodų akmenėlių, identiškų medžių ar žmonių. Jeigu kaimynas įsipjovė pirštą, aš to net nežinau. Žmona skausmuose – gimdo, o vyrui neskauda…
    Iš materijos – atskirtumas, izoliacija, susvetimėjimas, visos egoizmo apraiškos.
    Čia, fiziniam lygmenyje, individuali jauna siela, nusileidusi iš subtiliųjų dvasios pasaulių, pasijaučia vieniša, apleista ir pamiršta. Jai nelieka nieko kito, kaip pradėti gyventi iš savęs, su kiekvienu įsikūnijimu darantis vis savarankiškesne.

    Dovydo žvaigždė
    Ją sudaro du trikampiai. Vienas, viršūne nukreiptas į apačią simbolizuoja involiuciją. O kitas, kurio kryptis į viršų – evoliuciją. Involiucija, tai kryptis į materiją, o evoliucija – į dvasią. Iš esmės, tai du energijų-sielų srautai.
    Kelionė prasideda iš pirminio šaltinio, „Tėvo namų“, „rojaus“, „keter“(kabalistinis terminas). Čia, amžinos palaimos ir meilės vandenyne viskas yra – Viena… Nei mažiausio šešėlio atskirtumo. Tik vėliau, pradėjus kelionę link materijos, per kelis etapus – (chochma, bina, tiferet) , palaipsniui pradeda reikštis atskirtumas, taip atsiranda individualios sielos. Paskutiniame lygmenyje – „malchut“ randasi fiziniai pasauliai, tokie, kaip mūsų. Tokiame grubios materijos „poligone“, kur viskas atskira ir unikalu, veikiamos aplinkos, jaunos, nesavarankiškos sielos, per daugelį įsikūnijimų, praeidamos įvairias gyvybės formas, vis labiau prisitaiko prie fizinio pasaulio. Tai ir yra involiucija, judėjimas į materiją. Šitame etape, su kiekvienu įsikūnijimu, vis daugiau įgaunama individualumo, savarankiškumo, užsiauginamos savos „šaknys“, savas „stuburas“.

    Involiucijos pabaiga
    Šį etapą individuali siela prieina turėdama žmogaus pavidalą. Involiucijos pabaiga reiškia evoliucijos pradžią. Protas, kuriuo žmogus išsiskiria iš savo „jaunesniųjų brolių“, suteikia galimybę ne tik pasiekti maksimalų individualumą, bet ir pakeisti vertybinę orientaciją iš materializmo į dvasingumą.
    Anksčiau ar vėliau, net būdamas didžiausiu egoistu ir savanaudžiu, žmogus imantis, pajaus nepatogumą, gėdą, savo menkumą prieš tą, kuris duoda. Duoti yra dieviška. Duodama iš stiprybės, iš pertekliaus. Kodėl imti pasidaro nepatogu? Tam trukdo užsiaugintas orumas.
    Sakoma: „Duoti – palaimingiau“. Palaimingiau todėl, kad duodant, galvojama apie kitus, o imant – tik apie save. Pirmuoju atveju plečiasi sąmonė. Iš to ir laimės pojūtis. Tuo labiau, jeigu apie tuos, kuriems duosi galvojama su užuojauta ar meile.
    Ši riba, kada žmogus imdamas pradeda jaustis nepatogiai, o duodamas priešingai – patyria pakylėjimą, kabalistų vadinama „cimcum-alef“. Nuo jos prasideda pakilimas, evoliucija. Iki šios ribos žmogaus dar nėra, yra tik „padaras“ – „dvikojis padaras“.
    „Turiu dvi kojas, o ypač – dešinę“. Ši frazė iš Vytauto Kernagio dainuškos ne tik šmaikšti.
    Turime ne tik kūnus. Esame, kaip lazda su dviem galais. Kuris „galas“ storesnis, ką` turime „ypač“? Materija ar dvasia? Kam suteikiame prioritetą? Involiucija ar evoliucija? Kuriam sielų srautui priklausau aš?
    Atsakymai į šiuos klausimus nulemia ir visuomenės būseną. Pakilime ji ar nuosmukyje.

    Savaime kyla klausimas, kokia gi tokių „kelionių“ prasmė? Iš pradžių į materiją, paskiau atgal į dvasią. Matyt tame, kad į „Tėvo namus“ sugrįžtama jau savistoviu dvasiniu vienetu..

    Atsakyti
    • Pajūrietis says:
      5 metai ago

      Ar čia iš delfio „Sekmadienio evangelijos“?

      Atsakyti
  15. Astronomas geofizikas inž. Romualdas Zubinas says:
    5 metai ago

    HENRIKAS SENKEVIČIUS “GUO VADIS” – “Pirmasis Nobelio premijos laureatas lenkų literatūroje”. . . Beja, “GUO VADIS” knygoje pagrindinė heroje yra ne lenkaitė, bet LIETUVAITĖ!
    Mat, veiksmas vyko dar erų sandūroje – prieš 2000 metų!? Lenkija gi, pagal tų pačių lenkų CHRONOLOGIJA, gimė tiktai 1050 metais.! LIETUVAI gi, anot MACHATMOS GANDŽIO ir kitų šaltinių, YRA PER 50 000 metų! GARBĖ LIETUVAI IR SENIAUSIAI ŽEMĖJE LIETUVIŲ KALBAI!!! O ką daryti su SENKEVIČIAUS “LIETUVAITĘ” – te sprendžia istorikai!!!

    Atsakyti
  16. Astronomas geofizikas inž. Romualdas Zubinas says:
    5 metai ago

    GUO VADI? – KUR EINI? LIETUVA?!
    IŠTIKRŪJŲ! – LIETUVA! – KUR TU EINI?! MACHATMA GANDIS ANTANUI POŠKAI BUVO SAKĘS – LIETUVIŲ KALBA YRA SENESNĖ už INDŲI O TAI REIŠKIA KAD LIETUVIŲ KALBA YRA SENESNĖ UŽ BET KURIĄ EUROPOS VALSTYBĖS KALBĄ!!!
    O štai baltų genialusis filosofas EMANUĖLIS KANTAS , dar prieš 200 metų buvo pareiškęs – LIETUVIŲ KALBA BŪTINA IŠSAUGOTI ATEINANČIOMS KARTOMS NES JI TURI RAKTĄ, KURIS AINIAMS PADĖS PAŽINTI – DABARTĮ ir ATEITĮ!
    SENIAUSIOS ŽEMĖJE LIETUVIŲ KALBOS DĖKA PAGALIAU YRA ĮMINTA per 500 SENIAUSIŲJŲ KULTŪRŲ – ( indų, majų, inkų, graikų, japonų, Egipto, kinų, ir kitų) šaltinius, .kurių dėka yra ATRASTI – TREČIASIS IR KETVIRTASIS ŽEMĖS AŠIES FIZINIAI JUDĖJIMAI!
    DAR DAUGIAU – ŠIŲ ATRADIMŲ DĖKA – ĮMINTA – KAS ir KODĖL VYKO? KAS IR KODĖL VYKSTA? KAS IR KODĖL VYKS ATEITYJE?!!! TAČIAU nei ALKUI, NEI LIETUVOS MOKSLININKAMS ŠIŲ ATRADIMŲ NEREIKIA?!?!? KUR EINA ALKAS IR LIETUVA?Ą?Ą?

    Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

LMA - Lietuvos muziejų asociacija | lma.lt nuotr.
Istorija

Lietuvos muziejų asociacija: kviečiame Valstybės kontrolę dialogui dėl muziejinių vertybių apskaitos

2025 06 07
Susitarimo pasirašymas
Lietuvoje

Ministerijos susitarė dėl bendrų veiksmų ugdant pilietišką jaunimą

2025 06 06
Lėktuvas | sumin.lrv.lt nuotr.
Gamta ir žmogus

Sukčių taikiklyje – neatidūs keliautojai

2025 06 06
Sveikata | sam.lrv.lt nuotr.
Gamta ir žmogus

Kada ligoniai siunčiami į kitas šalis ir kas už tai moka?

2025 06 06
Dviračių takas
Lietuvoje

Klaipėdoje atnaujinami dviračių ir pėsčiųjų takai

2025 06 06
Ankstyvojo skaitymo erdvė
Lietuvoje

Sostinės darželiuose – naujos ankstyvojo skaitymo erdvės

2025 06 06
Gelbėjimosi ratas
Gamta ir žmogus

Prasidedant maudyniu metui – ugniagesių įspėjimai

2025 06 06
Tiltas
Lietuvoje

Pradedami pasienio su Lenkija kelio atnaujinimo darbai

2025 06 06

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Reikalavimas apie J. Vaiškūnas. R. Jankūnas: Kas kalba Lietuvos vardu?
  • :( :( :( apie J. Vaiškūnas. R. Jankūnas: Kas kalba Lietuvos vardu?
  • Ne apie didvyrius daina apie A. Dubonis. Kai „globali Lietuva“ jau buvo…
  • Klausimėlis: apie A. Zuokas siūlo neapmokestinti pagrindinio būsto ir mažinti tarifus

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Vasaros pietums – suktinukai su traškiomis daržovėmis
  • Žinovai įvardijo pagrindines motociklininkų avarijų priežastis
  • Kodėl vienus uodai puola labiau nei kitus?
  • Augant vaikui svarbu stebėti ne tik ūgį ir svorį

Kiti Straipsniai

Vytautas ir Jogaila kalbasi lietuviškai

A. Dubonis. Kai „globali Lietuva“ jau buvo…

2025 06 07
Homoseksualizacija | Alkas.lt koliažas

J. Vaiškūnas. R. Jankūnas: Kas kalba Lietuvos vardu?

2025 06 02
Zigmas Vaišvila | alkas.lt koliažas

Z. Vaišvila. VRK sprendimas atsisakyti registruoti referendumą ginantį piliečių nekilnojamąjį turtą apskųstas teismui

2025 05 29
Spaudos konferencija Seime

Universitetai pasiruošę įgyvendinti valstybinės kalbos įstatymą laiku

2025 05 29
Audrius Valotka

Žmogaus teisių gynėjai: puolimas prieš A. Valotką – tai ideologinis spaudimas

2025 05 29
PakarklytA

R. Jezukevičienė. Du įmanomi būdai pavardėms susidaryti

2025 05 19
Derybos?

J. Vaiškūnas. Stambulo derybos: politiniai burtažodžiai plėšrūnų elgesio nekeičia

2025 05 17
Audrius Valotka

Valstybinės kalbos inspekcijos vadovo konkursą laimėjo dr. Audrius Valotka

2025 05 16
Jonas Vaiškūnas | Alkas.lt nuotr.

J. Vaiškūnas. Gegužės danguje – Jupiteris, Aušrinė bei… nelaukti reginiai

2025 05 12
Jonas Vaiškūnas | Alkas.lt koliažas

J. Vaiškūnas. Kam naudingas KGB bendradarbių sąrašų įslaptinimas: Lietuvos valstybei ar Kremliui?

2025 05 11

Skaitytojų nuomonės:

  • Reikalavimas apie J. Vaiškūnas. R. Jankūnas: Kas kalba Lietuvos vardu?
  • :( :( :( apie J. Vaiškūnas. R. Jankūnas: Kas kalba Lietuvos vardu?
  • Ne apie didvyrius daina apie A. Dubonis. Kai „globali Lietuva“ jau buvo…
  • Klausimėlis: apie A. Zuokas siūlo neapmokestinti pagrindinio būsto ir mažinti tarifus
  • jo apie A. Dubonis. Kai „globali Lietuva“ jau buvo…
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
VLK ragina pasidomėti e. paslaugomis ir jų naujovėmis

Nustačius koronaviruso židinį, darbdaviai raginami sudaryti sąlygas darbui nuotoliniu būdu

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai