Trečiadienis, 23 liepos, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Naujienos Lietuvoje

Dėl „Rail Baltica“ vėžės – Vilniaus pasiūlymai

www.alkas.lt
2023-01-18 11:00:47
4
Artėjant Vilniaus gimtadieniui vaikai iš visos Lietuvos kurs Vilniaus judumo ateitį

Vilniaus traukinių stotis | 700vilnius.lt nuotr.

Gruodį Susisiekimo ministerija Vilniaus gyventojus supažindino su parengtu specialiojo teritorijų planavimo dokumento projektu, kuriame numatytos konkrečios teritorijos, žemės sklypai ir jų dalys, per kuriuos eis „Rail Baltica“ geležinkelio linija ruože Kaunas–Vilnius. Vėžės įrengimas palies kai kuriuos Panerių, Vilkpėdės, Naujininkų gyventojus. Savivaldybė apibendrino jai siųstas gyventojų pastabas ir rūpinsis, kad projekto užsakovai ir projektuotojai į jas atsižvelgtų.

Trūksta jungčių

„Džiaugiuosi, kad pradėti realūs „Rail Baltica“ projekto įgyvendinimo darbai – tiek Vilniui, tiek Lietuvai, tiek visam Baltijos regionui šis projektas sukuria dideles galimybes. Bet miestui tai ir iššūkis, nes geležinkelis ne tik jungia, bet ir skiria, tad dabar turime pasirūpinti tuo, kad vėžė nesugriautų miesto gyvenimo – kad būtų išsaugotos ne tik esamos jungtys tarp Naujininkų ir centrinės miesto dalies, bet atsirastų ir naujų ryšių”, – sakė Vilniaus miesto savivaldybės vyriausiasis architektas Mindaugas Pakalnis.

Išanalizavę UAB „Sweco Lietuva“ parengtą planą ir per seniūnijas surinkę gyventojų siūlymus ir atsiliepimus, Vilniaus savivaldybės specialistai Susisiekimo ministerijai pateikė apibendrintas pastabas bei trūkstamų jungčių vietas.

Visaverčių susisiekimo jungčių trūksta ir miesto centre – tarp Naujamiesčio ir Naujininkų Smolensko g. tąsoje, tarp Šaltkalvių ir Iešmininkų gatvių, ir periferijoje – ypač tarp Trakų Vokės ir Gurelių gyvenviečių.

Reikėtų numatyti ir papildomą pravažiavimą po geležinkeliu Aušros Vartų g. Taip pat įrengti ten saugų pėsčiųjų ir dviratininkų praėjimą.

Savivaldybės specialistų teigimu, rengiant „Rail Baltica“ projektą, būtina įvertinti ir galimybę įrengti geležinkelio bėgių perdengimą ties Rodūnios viaduku ir Algirdo gatve. Ten svarbu numatyti tiek viešąsias erdves, tiek ir perspektyvinį užstatymą.

Dviračių ir pėsčiųjų jungčių trūksta po geležinkeliu Tunelio g. tąsoje, ties Riovonių gatve, ties Sausupio g. tęsiniu, tarp Palionių ir Valkininkų g., ties Zuikių g., taip pat ties Voverių, Vinkšnų gatvėmis, tarp Ižos ir Stasylų gatvių.

Tarp Panerių ir Kirtimų vietovių reikia ne tik tako žmonėms, bet ir žaliosios perėjos gyvūnams, kuri sujungtų geležinkelio perskirtus du miško masyvus.

M. Pakalnis pastebėjo, kad „Rail Baltica“ projektą būtina labiau suderinti su geležinkelio stoties atnaujinimo (Connect I) ir šalia esančios Grįžračio teritorijos (Connect II) atnaujinimo planais. „XIX a., statant geležinkelį, Naujininkai buvo atskirti nuo miesto centro, ir šios miesto dalies patrauklumas sumažėjo. Dabar turime progą pagerinti tai, kas buvo sugadinta“, – sakė vyriausiasis miesto architektas.

Europinės vėžės geležinkelio trasai reikalingos ir naujos teritorijos, kur bus plečiami pylimai, įrengiamos naujos jungtys, tiltai ir viadukai. Tam reikalingas teritorijų paėmimas visuomenės poreikiams.

Savivaldybė savo pastabose pažymėjo, kad visuomenės poreikiams turi būti paimamos tik tos teritorijos, kurios konkrečiai reikalingos „Rail Baltica“ geležinkelio ir jo infrastruktūros įrengimui.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. „Rail Baltica“ Kaunui atveria naujų galimybių
  2. Pristatyti dar vieno „Rail Balticos“ ruožo pasiūlymai
  3. Prasidėjo „Rail Baltica“ ruožo Latvijos sienos link statybos darbai
  4. „Rail Baltica“: Panevėžio lūkesčiai ir poreikiai
  5. „Rail Baltica“: kas svarbu Marijampolės regionui?
  6. Su „Rail Baltica“ planais supažindinama visuomenė
  7. „Rail Baltica“ „pajudėjo“ Latvijos link
  8. „Rail Baltica“ tiesiama Latvijos link
  9. Raginama spartinti „Rail Baltica“ įgyvendinimą
  10. Pasirašyta „Rail Baltica“ rangos darbų sutartis
  11. „Rail Baltica“: pradedamas žemės paėmimas visuomenės reikmėms
  12. Lietuvoje įgyvendintas milžiniškas projektas – puiki patirtis būsimiems „Rail Baltica“ darbams
  13. „Rail Baltica“ ieško rangovo ilgiausio Baltijos valstybėse geležinkelio tilto statybai
  14. Siekia išnaudoti visas „Rail Balticos“ galimybes
  15. Žinoma „Rail Balticos“ ruožo Kaunas–Vilnius vieta

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pasirinkite kategoriją

    Pastabos 4

    1. Kažin says:
      3 metai ago

      249 km/val greičio europinė vėžę tarp Vilniaus ir Kauno atiduoti į “Rail Baltica” infrastruktūrą yra didelis ekonominis Lietuvos valdžių neišmanymas. Mat, įmonės, per kurią ES vykdo “Rail Baltica” finansavimą, akcijų Baltijos šalys turi po lygiai. Tokiu atveju pagal įstatymą pajamos už infrastuktūrą akcininkės gautų po lygiai, t.y. dalis pajamų gautų iš infrastruktūros esančios Lietuvoje atitektų Latvijai ir Estijai. Ypač ta jų gaunamų pajamų dalis padidėtų atidavus vidaus susisiekimo liniją tarp Vilniaus ir Kauno, kurioje keleivių srautą 90 % sudarys Lietuvos gyventojai.
      Dėl to susisiekimas tarp Vilniaus ir Kauno kaip vidaus susisiekimo infrastruktūra yra neatiduotina į bendrą “Rail Baltica” infrastruktūros valdymą. Ji įsirengtina už savo lėšas arba jeigu būtų įrengta kaip ES finansuota, tai tokiu atveju turėtų būti nustatyta sąlyga, kad Lietuva, norint, ją galėtų išsipirkti.
      Apskritai, kai “Rail Baltica” maršrutas Lietuvoje parinktas ne per Vilnių ir kaip galima toliau nuo Klaipėdos, akivaizdu, kad “Rail Baltica” per savo šalį tiesiasi ne Lietuvos valstybė, o jos “antijėgos”.
      Iš tikrųjų važiavimas iš Vilniaus į Panevėžį ar į kitą pusę – į Bastogę per Kauną yra pasityčiojimas iš valstybės ir jos sostinės. Taigi važinėdami “Rail Baltica” priklausančia infrastruktūra tarp Vilniaus ir Kauno, “uždirbtume” pajamas Latvijos ir Estijos biudžetams, tai būtų tas pats, kas dabar yra su apsipirkimais Suvalkuose.
      Nejaugi piliečiams nerūpi šie klausimai, kad Susisiekimo ministras nekomunikuoja jais, o ir žurnalistai patys nepajudina tų valdžios pridarytų ir daromų nesąmonių?

      Atsakyti
      • >Kažin says:
        3 metai ago

        Manau, nereikia susireikšminti, tamsta dar nesat “valstybė” , “visi piliečiai” . Argumentai dėl Rail Baltica yra pasverti, ir ,manau, nereikia apsimesti visažiniu.

        Atsakyti
        • galima says:
          3 metai ago

          smulkiau ir be jausmų? Kas čia klaidingai pateikta? Pagrįskite. Įdomu, ar pabaigs iki 2100 m.? Praėjo virš 20 metų, kai darbe pirmą kartą išgirdau apie šį reikalą. Vajetau, vajetau, kinai būtų nežinia kiek tokių baltikų nutiesę per tiek laiko. Ir važiuotų ne tokiu greičiu, kokio čia tikimasi.

          Atsakyti
        • Kažin says:
          3 metai ago

          Jeigu argumentai dėl tokio “Rail Baltica” maršuto yra, tai jie privalo būti vieši, pagrįsti konkrečių skaičiavimų duomenimis. Jų viešumoje neteko aptikti. Todėl būtinas viešas argumentų “persvėrimas”, o jų deramų nesant, atsakomybės iš atitinkamų valdžios ar partijų asmenų pareikalavimas. Antai Estijos ministras apie tuos “svėrėjus”, Butkevičiui valdant, pasakė, kad Lietuvos valdžioje yra kvailių.
          Konkretus pavyzdys, – “Rail Baltica” vėžės tiesimo darbai nuo Kauno iki Lenkijos sienos buvo baigti 2015 metais. Regis, tam buvo išleista per 365 mln., o kokia konkreti iš to nauda per tuos 7 metus duota valstybei, kiek tai atsiperka – nesigirdi. Be to, kodėl ją tiesti buvo imtasi pirmiausiai, kai ten visiškai pakako esančios rusiškos vėžės, o nebuvo pirmiausiai giebta sujungti Baltijos šalių sostines, valstybių atkūrimo 100-mečiui atminti.
          Taigi viešumo ir atvirumo žmonėms reikia tiek “Rail Baltica” tiesimo, tiek jos eksploatavimo klausimais.

          Atsakyti

    Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

    El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

    Naujienos

    Gintautas Paluckas
    Lietuvoje

    Prezidentas pasiūlė G. Paluckui pasitikrinti pasitikėjimą Seime

    2025 07 23
    Susisiekimas, neįgalieji | sumin.lrv.lt nuotr.
    Lietuvoje

    Siūloma peržiūrėti A+ juostos naudojimo tvarką asmenims su negalia

    2025 07 23
    Žuvys
    Lietuvoje

    Per pusmetį į vandenis išleista virš 17 mln. žuvų jauniklių

    2025 07 23
    Žvyrkelis
    Lietuvoje

    Žvyrkelių asfaltavimo programa įgauna pagreitį

    2025 07 23
    Vilniaus koncertų ir sporto rūmai |
    Lietuvoje

    Paaiškėjo Vilniaus sporto rūmų likimas

    2025 07 23
    Namų atnaujinimas
    Lietuvoje

    Namų atnaujinimui numatyta 26 mln. eurų paramos

    2025 07 23
    Pinigai
    Lietuvoje

    Tyrimas: kuo lietuviai keistų II pensijų pakopą

    2025 07 23
    Kompiuteris ir šuo
    Lietuvoje

    Valstybės kontrolė: kova su elektroniniais nusikaltimais nepakankama

    2025 07 23

    SKAITYTOJŲ PASTABOS

    • Vaje - apie Paaiškėjo Vilniaus sporto rūmų likimas
    • Kęstutis K.Urba apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
    • Jei nepainioju apie Prezidentas pasiūlė G. Paluckui pasitikrinti pasitikėjimą Seime
    • Saulės Vilna apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai

    NAUJAUSI STRAIPSNIAI

    • Prezidentas pasiūlė G. Paluckui pasitikrinti pasitikėjimą Seime
    • Quiet Grunge revoliucija: pilkos ir smėlinės spalvos sugrįžta
    • Siūloma peržiūrėti A+ juostos naudojimo tvarką asmenims su negalia
    • Kaip išsirinkti sportinę aprangą moterims?

    Kiti Straipsniai

    Vilniaus koncertų ir sporto rūmai |

    Paaiškėjo Vilniaus sporto rūmų likimas

    2025 07 23
    Raminta Popovienė

    Ministerija siūlo koreguoti stojančiųjų į aukštąsias mokyklas balus

    2025 07 23
    Tautosakos archyvas

    Lietuvių tautosakos archyvui – 90: šiai progai įprasminti Valstybės pažinimo centre atidaroma speciali paroda

    2025 07 23
    Kad būtų užtikrinta būtinoji pagalba, kasdien šalyje reikia per 300 donorų kraujo

    NKC prašo skubiai paaukoti kraujo, senka beveik visų grupių atsargos

    2025 07 23
    Gedimino pilies kalnas

    „Šventaragis“: ant Gedimino pilies kalno vyks koncertai su ausinėmis ir ateities vizijos

    2025 07 23
    Kremzliniam audiniui būdingo karkaso su inkapsuluotomis užląstelinėmis pūslėmis panaudojimo kremzlės gydymui schema

    Lietuvių mokslininkai kuria ateities gydymą osteoartritui

    2025 07 23
    Ignalina atšventė 159 gimtadienį

    Ignalina atšventė 159 gimtadienį

    2025 07 23
    „Kartų kaita“, 1976 m.

    Susitikimas su menotyrininke Danguole Ruškiene

    2025 07 22
    Pavartyti Raportų knygą „Vytauto Didžiojo garbei“ galima Lietuvos centrinio valstybės archyvo Rašytinių dokumentų skaitykloje | lcva.archyvai.lrv.lt nuotr.

    Pavartyti Raportų knygą „Vytauto Didžiojo garbei“ galima Lietuvos centrinio valstybės archyvo Rašytinių dokumentų skaitykloje

    2025 07 22
    Žalgirio mūšio minėjimas Kaune

    Z. Tamakauskas. Žalgirio mūšio minėjimas Kaune

    2025 07 22

    Skaitytojų nuomonės:

    • Vaje - apie Paaiškėjo Vilniaus sporto rūmų likimas
    • Kęstutis K.Urba apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
    • Jei nepainioju apie Prezidentas pasiūlė G. Paluckui pasitikrinti pasitikėjimą Seime
    • Saulės Vilna apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
    • Susan Kokinda (Promethean Updates) apie R. Aušrotas. JAV nepritaria PSO reformoms: per mažai pasitikėjimo, per daug kontrolės
     
     
     
     
     
    Kitas straipsnis
    Išmokos | Pixabay nuotr.

    Atlyginimai augo, bet ne visiems vienodai

    Sekite mus Feisbuke

    Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
    Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
    Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
     Pradžia

    Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas

    Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

    Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI

     

    © 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

    • Saulės arkliukai
    • Renginiai
    • Reklama
    • Turinys
    • Apie Alkas.lt
    • Paremkite Alką
    No Result
    View All Result
    • Naujienos
      • Lietuvoje
      • Baltų žemėse
      • Užsienyje
    • Nuomonių ratas
      • Lietuvos kelias
      • Lietuvos kūrėjai
      • Sekmadienio sakmė
      • Akiračiai
      • Lietuvos repolonizacijai – ne!
      • Moksleivių mintys
    • Kultūra
      • Etninė kultūra
      • Mes baltai
      • Kalba
      • Religija
      • Istorija
      • Kultūros paveldas
      • Menas
      • Architektūra
      • Literatūra
      • Kultūros politika
      • Šventės
    • Visuomenė
      • Pilietinė visuomenė
      • Politika ir ekonomika
      • Švietimas
      • Žmonės
      • Užsienio lietuviai
      • Ukrainos balsas
      • Žiniasklaida
      • Laiškai Alkui
      • Pareiškimai
    • Gamta ir žmogus
      • Gamta ir ekologija
      • Šventvietės
      • Energetika
      • Sveikata
      • Psichologija
      • Kelionės
      • Kylam
      • Įvairenybės
    • Mokslas
      • Mokslo naujienos
      • Technika ir technologijos
      • Astronomija ir kosmonautika
      • Mokslo darbai
    • Skaitiniai
      • Žinyčia
      • Lituanistikos klasika
      • Prieškario skaitiniai
      • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
      • Grožinė kūryba
    • Visi rašiniai