Pirmadienis, 5 birželio, 2023
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus

Jei automobilis ima slysti šlapiame kelyje

www.alkas.lt
2021-10-30 06:04:30
0
Pixabay.com nuotr.

Pixabay.com nuotr.

Automobilio slydimas šlapiame kelyje yra pavojinga vairavimo padėtis, apie kurią dauguma yra girdėję, o kai kurie vairuotojai ir patyrę, tačiau šių vairavimo aplinkybių pavojus vis dar nėra tinkamai vertinamas.

Priklausomai nuo oro sąlygų, padangos gali prarasti sukibimą su kelio danga važiuojant vos 50 km/val. greičiu. Draudikai atkreipia dėmesį, kad riziką dar labiau padidina greičio apribojimų nesilaikymas, pavėluotas padangų keitimas, netinkamos ar ant tos pačios ašies sumontuotos skirtingos padangos bei netinkamas elgesys pavojingose situacijose.

„Akvaplaningas yra visiškas ar dalinis sukibimo praradimas, kurį sukelia vandens sluoksnis, atskiriantis judančios transporto priemonės padangas nuo kelio paviršiaus.

Deja, pavojus dažniausiai sukelia vairuotojų lengvabūdiškumas viršijant greitį arba nesirūpinimas savo transporto priemonės technine būkle“, – sako draudimo bendrovės „Gjensidige“ Žalų departamento vadovė Baltijos šalims Viktorija Katilienė.

Svarbiausia – tinkamas važiavimo greitis ir trajektorija

Pasak draudimo bendrovės atstovės, pirmoji ir pagrindinė priežastis, dėl kurios susidaro akvaplanavimas – važiavimo greičio viršijimas. „Lengvųjų automobilių padangų protektoriuose esantys grioveliai yra skirti tam tikrai daliai vandens išskaidyti.

Tačiau, kai automobilis dideliu greičiu įvažiuoja į balą, grioveliai negali susidoroti su vandeniu.

Dėl to tarp padangos ir kelio susidaro vandens plėvelė ir prarandamas sukibimas. Taigi, pagrindinis būdas išvengti šio pavojaus – pasirinkti tinkamą važiavimo greitį“, – kalba V. Katilienė.

Jos teigimu, susidėvėjusios arba nepakankamai pripūstos padangos šlapiame kelio ruože gali prarasti sukibimą su kelio danga jau važiuojant 50 km/val. greičiu, o naujos padangos sukibimą su kelio paviršiumi išlaiko važiuojant net iki 100 km/val. greičiu.

„Pasirinkus optimalų greitį, atsižvelgiant į vandens kiekį kelyje, važiuojamosios kelio dalies tolygumą, padangų tipą ir būklę, automobilio masę bei kitus veiksnius, galima sumažinti akvaplaningo poveikį arba visiškai jo išvengti“, – pabrėžia draudikė.

Pasak V. Katilienės, be greičio, taip pat reikia įvertinti ir važiavimo trajektoriją – padangos efektyviau atstumia vandenį važiuojant tolygiai, tiesia linija.

„Todėl, jeigu kelias yra pastebimai šlapias, reikėtų vengti nereikalingo eismo juostų keitimo, lenkimo bei greitų apvažiavimo manevrų ir nepamiršti, kad posūkius būtina atlikti lėčiau nei įprastai“, – pataria draudimo bendrovės atstovė.

Kitas veiksnys, pasak V. Katilienės, turintis įtakos galimai akvaplanavimo rizikai, yra padangos protektoriaus gylis. „Kuo mažesnis griovelių gylis, tuo mažiau iš padangos bus išstumta vandens.

Atitinkamai susidėvėjusi padanga bus ne tokia efektyvi išlaikant sukibimą su šlapia kelio danga kaip nauja.

Todėl vairuotojams patariama reguliariai tikrinti padangų būklę ir, jei reikia, pakeisti jas naujomis“, – sako draudikė.

Kaip elgtis jau patekus į spąstus

V. Katilienė atkreipia dėmesį, kad kiekvienas automobilis akvaplaningo sąlygomis važiuoja skirtingai, priklausomai nuo vairavimo stiliaus ir padangų tipo.

Tačiau, pasak draudimo bendrovės atstovės, yra keletas taisyklių, kurias kiekvienas vairuotojas turėtų žinoti ir į jas atsižvelgti, susidūręs su akvaplaningu.

„Jei vairuotojas jaučia, kad automobilis staiga ima „plaukioti“, tokioje situacijoje svarbiausia nesukinėti vairo ir nespausti stabdžių pedalo.

Vandens plėvelė po ratais nėra apledėjęs kelias ar suslėgtas sniegas, todėl įprasti būdai išvengti slydimo nebus veiksmingi.

Priešingai – jei pasuksite vairą akvaplaningo situacijoje, vos tik padangos vėl palies kelio dangą, automobilis staigiai trūktelės į šoną ir tada ims slysti.

To paties galima tikėtis ir  stabdžių pedalu užblokavus ratus“, – pabrėžia draudimo bendrovės atstovė

Todėl optimalus sprendimas, pasak V. Katilienės, siekiant išvengti akvaplaningo – stabdyti varikliu, nekeičiant vairo padėties.

„Jei automobilis „plaukioja“ kelyje, būtina nedelsiant patraukti koją nuo akceleratoriaus pedalo ir vengti staigių judesių, kol padangos vėl sukibs su kelio paviršiumi ir leis kontroliuoti automobilį“, – pataria draudikė.

Jos teigimu, akvaplaningas dažnai vyksta ne po visais ratais vienu metu, o tik po vienu ar dviem, pavyzdžiui, jei automobilis įvažiuoja į balą viena puse. „Tokiu atveju dar svarbiau tvirtai laikyti vairą ir išlikti ramiems.

Stipriai padidėjęs pasipriešinimas toje pusėje, kuri yra baloje, gali pasukti automobilį ir net išmušti iš rankų vairą, o staigus stabdymas gali pasukti jį kita kryptimi – ta, kurioje nėra vandens ir yra geresnis sukibimas, tačiau ten gali būti ir kliūtis – medis, stulpas ar kitas automobilis“, – sako draudimo bendrovės atstovė.

Taigi, V. Katilienės teigimu, veiksmų scenarijus yra tas pats – šlapiose vietose negalima vairuoti per dideliu greičiu ir ar staigiai stabdyti, kai viena automobilio pusė yra ant šlapios dangos.

Ji atkreipia dėmesį, kad akvaplaningo pavojus gresia ir dviratėms transporto priemonėms,  ypač autostradose, važiuojant vilkikų išmuštose „vėžėse”, kur vanduo linkęs kauptis.

Draudimo bendrovės Žalų departamento vadovė Baltijos šalims primena – kai automobilis tampa nebevaldomas, vairuotojams būdinga priimti impulsyvius sprendimus, dėl kurių kyla grėsmė jų ir kitų keleivių saugumui.

Nors akvaplanavimas gali būti bauginanti patirtis, svarbiausia, pasak V. Katilienės, išlikti ramiems, nes tik taip galima priimti teisingus sprendimus ir susidoroti su ekstremaliomis aplinkybėmis kelyje.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Daugėja prašymų dėl pagalbos kelyje
  2. Automobilių elektronikos gedimai kelyje – vis dažnesnis iššūkis vairuotojams
  3. Policija ir kelininkai: atostogų kelyje nebūna
  4. Akcija „Būk saugus kelyje“ paneigia įsitikinimą, kad aukštai sėdintis vilkiko vairuotojas jus visada gerai mato
  5. Teikiant pagalbą kelyje – iš užsitrenkusių durelių galvosūkis
  6. Vairuotojai bus skatinami kelyje valdyti emocijas
  7. Lietuvos automobilių kelių direkcija: kelyje būkime atsargūs
  8. Sudarytas avaringiausių Lietuvos gatvių penketukas
  9. Su dygliuotomis padangomis bus galima važinėti ilgiau
  10. Ką reikia žinoti sėdantiems prie pakaitinio automobilio vairo?
  11. Ruduo – eismo įvykių gausėjimo metas
  12. Persukus laikrodžių rodykles padaugėja avarijų, pastebi draudikai
  13. Prieš kelionę nepamirškite tinkamai nuvalyti automobilio
  14. Eismo taisyklė, kurią pamiršta ir patyrę vairuotojai
  15. Kaip elgtis pamačius automobilį su švyturėliais?

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Kiti Straipsniai

Eismo ribojimai | lakd.lt nuotr.

Nakčiai uždaroma Sargėnų sankryžos estakada

2023 06 05
Elektra | enmin.lrv.lt nuotr.

Atostogoms paruoškite ir elektros prietaisus

2023 06 04
Eismas | pixabay.com nuotr.

Vairavimo kultūra pamažu gerėja

2023 06 03
Sodo darbai | pixabay.com, Miller Eszter nuotr.

Sodo darbai įsibėgėja: kaip išvengti nelaimių?

2023 06 03
Darbai kelyje „Via Baltica“ | sumin.lrv.lt nuotr.

Tvarkomas ilgiausias „Via Balticos“ ruožas

2023 06 02
Kelio ženklai | palanga.lt nuotr.

Palangoje paspirtukais „pralėksite“ ne visur

2023 06 02
Kelio darbai, kelio ženklas | sumin.lt

Pavojai, pasitaikantys tvarkomuose keliuose

2023 06 01
5G ryšys | lrv.lt nuotr.

Spartinama 5G ryšio plėtra keliuose ir miestuose

2023 06 01
Draudžiamasis ženklas | vilnius.lt nuotr.

Vilniuje atsiras gatvių be paspirtukų

2023 05 31
Kelio ženklas – gyvūnai | am.lt nuotr.

Įspėjimas vairuotojams: vyksta gyvūnų migracija

2023 05 30
Rodyti daugiau

Naujienos

Eismo ribojimai | lakd.lt nuotr.
Gamta ir žmogus

Nakčiai uždaroma Sargėnų sankryžos estakada

2023 06 05
VMVT | VMVT logo
Lietuvoje

VMVT tęsia tyrimą dėl maisto klastočių

2023 06 05
Kailiniai žvėreliai | zum.lrv.lt nuotr.
Lietuvoje

Seimas svarstys kailių fermų uždraudimą

2023 06 05
Vilniaus oro uostas | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.
Lietuvoje

VNO keleivius veš elektriniai autobusai

2023 06 05
„Sodra“ | Alkas.lt, A. Rasakevičiaus nuotr.
Lietuvoje

„Sodros“ vardu siunčiamos melagingos žinutės

2023 06 05
Zigmas Vaišvila Sąjūdžio 35-mečio konferencijoje LMA 2023-06-03 | Alkas.lt, J. Vaiškūno nuotr.
Pilietinė visuomenė

Z. Vaišvila. Sąjūdžio istorija ir patirtis – sąjūdietiškai surengtas renginys

2023 06 05
Kompiuteris | lrv.lt nuotr.
Lietuvoje

Kaune įgyvendinama Užimtumo didinimo programa

2023 06 05
Pgalbos telefonas 112 | aad.lrv.lt nuotr.
Gamta ir ekologija

AAD primena, kada skambinti numeriu 112

2023 06 05

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Iš Lenkijos apie Z. Vaišvila. Sąjūdžio istorija ir patirtis – sąjūdietiškai surengtas renginys
  • Leiba Chodosas apie M. Kundrotas. Viešpatavimas gamtai: žmogaus užduotis
  • putintroliui apie Europa Vengrijai parodė duris
  • Kažin apie E. Drungytė. Sąjūdžio žmonės: galimybių brėžiniai, realybės skivytai

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Nakčiai uždaroma Sargėnų sankryžos estakada
  • VMVT tęsia tyrimą dėl maisto klastočių
  •  Atsinaujinanti energija – investicija į ateitį
  • Seimas svarstys kailių fermų uždraudimą
Lininės rankinės Lininės rankinės Lininės rankinės

Kiti Straipsniai

Nakčiai uždaroma Sargėnų sankryžos estakada

by Ditė Česėkaitė
2023 06 05
0
Eismo ribojimai | lakd.lt nuotr.

Lietuvos automobilių kelių direkcija praneša, jog birželio 5 d., nuo 20 val. iki birželio 6 d. 4 val. ryto, laikinai...

Skaityti toliau

Atostogoms paruoškite ir elektros prietaisus

by Ditė Česėkaitė
2023 06 04
6
Elektra | enmin.lrv.lt nuotr.

Skaičiuojant vasaros dienas tautiečiai vis labiau laukia artėjančių atostogų. Svajojant apie gulėjimą paplūdimyje, maudynes jūroje ar naujų kultūrų pažinimą, svarbu...

Skaityti toliau

Vairavimo kultūra pamažu gerėja

by Ditė Česėkaitė
2023 06 03
0
Eismas | pixabay.com nuotr.

Statistika ir ekspertai liudija, kad Lietuvos gyventojų vairavimo kultūra gerėja – tragiškai pasibaigusių įvykių skaičius Lietuvos keliuose per dešimt metų...

Skaityti toliau

Skaitytojų nuomonės:

  • Iš Lenkijos apie Z. Vaišvila. Sąjūdžio istorija ir patirtis – sąjūdietiškai surengtas renginys
  • Leiba Chodosas apie M. Kundrotas. Viešpatavimas gamtai: žmogaus užduotis
  • putintroliui apie Europa Vengrijai parodė duris
  • Kažin apie E. Drungytė. Sąjūdžio žmonės: galimybių brėžiniai, realybės skivytai
  • V ir Gis apie Europa Vengrijai parodė duris
Kitas straipsnis
„Pokalbiai prie Vilnelės“ (VII): Tautiniai drabužiai

„Pokalbiai prie Vilnelės“ (VII): Tautiniai drabužiai

srtfondas Init

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt

   https://lazerineklinika.lt/ | https://sportsman.lt/ | Farming Simulator 22 mods | ETS2 Mods | FS22 Mods | FS22 mods download | Bigbank.lt | kemi.lt | TIK BALDAI | ATS Mods | Srotas24.lt - Dalys | Zuza.lt | Skyrybos internetu - skyrybos bendru sutarimu | fs22 mods | ATWINS | Rašto darbai | LIVIN parduotuvė | Grozionamaisfinksas.lt | https://zvejojam.lt | Darbo skelbimai | KlipShop | Kokybiškos tvoros | https://jarisink.com | Valgomojo stalai | Pirčių pasaulis

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai