Daugelis savo kasdienybės nebeįsivaizduoja be automobilio, todėl net ir kelių dienų pertrauka be asmeninės transporto priemonės tampa rimtu iššūkiu. Pastebima, kad pastaruoju metu šalies vairuotojai vis dažniau renkasi pakaitinio automobilio paslaugą, kurią siūlo jų draudimų bendrovės. Vis tik važinėjant tokiu automobiliu, svarbu įsidėmėti keletą svarbių taisyklių, numatytų daugumoje šios paslaugos sutarčių.
Žmonėms automobilio prireikia vis dažniau
Draudimo bendrovės ERGO Verslo klientų transporto draudimo portfelio valdytojo Rimvydo Pociaus teigimu, jei dar prieš daugiau nei dešimtmetį pakaitinių automobilių klientams prireikdavo vos keletą kartų per mėnesį, tai dabar neretai per tą patį laikotarpį jų suteikiama ir po kelis šimtus. Anot R. Pociaus, šiemet draudimo bendrovė per pirmąjį metų pusmetį į eismo įvykius patekusiems ar su gedimais kelyje susidūrusiems vairuotojams iš viso suteikė netoli tūkstančio pakaitinių automobilių.
„Klientai išties aktyviai naudojasi šia galimybe laukdami, kol nuolatinis jų automobilis bus pataisytas. Laikina transporto priemonė gali būti suteikiama kasko draudimą su pakaitinio automobilio paslauga pasirinkusiems vairuotojams, kai jų nuolatinė transporto priemonė po eismo įvykio remontuojama ilgiau nei 24 val.“ – sako R. Pocius.
Perleidžiant kitam ar keliaujant į užsienį – svarbu įvertinti rizikas
Pakaitinius automobilius suteikiančios bendrovės „Euro Asista“ komercijos direktorius Nerijus Jarmala pažymi – prieš sėdant prie pakaitinio automobilio vairo, svarbu įsidėmėti, jog šios transporto priemonės vairavimas nelygus asmeninio automobilio vairavimui.
„Už pakaitinį automobilį atsako tas asmuo, pagal kurio draudimo polisą pakaitinis automobilis yra išduotas. Tai reiškia, kad automobilį jis gali perleisti vairuoti ir kitam žmogui, pavyzdžiui, savo šeimos nariui, tačiau už transporto priemonę jis atsako pats“, – teigia bendrovės atstovas.
Jis taip pat pažymi, kad visi išduodami pakaitiniai automobiliai yra apdrausti, todėl eismo įvykių atvejais žala yra padengiama. Tiesa, įprastai tokiais atvejais taikoma ir tam tikro dydžio išskaita, kurią turi sumokėti laikinai automobilį valdantis asmuo.
Anot N. Jarmalos, pakaitiniu automobiliu galima laisvai važinėti ne tik Lietuvoje, bet ir visoje Europos Sąjungos teritorijoje. Visgi, tokiu atveju vairuotojas prisiima su kelionėmis užsienyje susijusias rizikas. Tai ypač aktualu pandemijos kontekste, nes daugeliui valstybių taikant įvairius apribojimus ir saviizoliacijos reikalavimus, į užsienio šalį išvykę gyventojai joje gali likti ilgiau, nei planavo, ir taip nespėti laiku grąžinti pakaitinio automobilio. Tokiu atveju taikoma pakaitinio automobilio nuomos sutartyje numatyta atsakomybė.
Reikia pasverti poreikius ir lūkesčius
Kreipiantis dėl pakaitinio automobilio taip pat reikėtų nepamiršti nurodyti ir tam tikrų specifinių poreikių, jei vairuotojas jų turi.
„Pavyzdžiui, pasitaiko atvejų, kai asmenys ilgą laiką vairuoja automobilį su automatine pavarų dėže, o gauna pakaitinį automobilį su mechanine. Žinoma, svarbu suprasti ir tai, kad vairuotojams suteikiami vidutinės klasės automobiliai, todėl ne visada galima tikėtis prabangiausių modelių, net jei toks ir yra asmeninis besikreipiančiojo automobilis“, – sako N. Jarmala.
Pakaitinius automobilius teikiančios bendrovės atstovas pažymi, kad pasinaudojus transporto priemone, ją būtina grąžinti tvarkingą bei su pilnu kuro baku. Jei automobilis grąžinamas itin netvarkingas ar jam reikia specialaus valymo, tokios išlaidos gali būti padengiamos iš automobilį naudojusio asmens sumokėto užstato.