Trečiadienis, 13 rugsėjo, 2023
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus

Daugėja prašymų dėl pagalbos kelyje

www.alkas.lt
2021-10-05 17:38:39
0
Avarija | „Autoįvykis.lt“ nuotr.

Avarija | „Autoįvykis.lt“ nuotr.

Spalį prasideda laikotarpis, kai pagalbą kelyje dėl netikėtai sugedusių arba į eismo nelaimę patekusių automobilių vairuotojai kviečia dvigubai dažniau nei kitu metu.

Pagalbos kelyje tarnybų specialistai fiksuoja, kad pastarosiomis savaitėmis beveik penktadaliu išaugo iškvietimų skaičius, kai automobilius reikia transportuoti po eismo įvykių.

Iškvietimai dėl smulkių gedimų ir transportavimo – dažniausi

Draudimo bendrovės „Gjensidige“ duomenimis, dažniausiai – 29 proc. – transporto priemonių vairuotojai pagalbą kviečia dėl smulkių automobilio gedimų.

„Skaičiai rodo, kad transporto priemonei sugedus žmonės geba operatyviai reaguoti į situaciją ir ją spręsti taip, kad gedimas jų planams pakenktų kuo mažiau”, – sako draudimo bendrovės „Gjensidige“ Analitikos, produktų ir kainodaros vadovas Baltijos šalims Andrius Dambrauskas.

Pasak draudiko, ypač iškvietimų skaičiai šokteli įpusėjus rudeniui. „Daugiausiai iškvietimų pagalbos kelyje tarnyba gauna nuo spalio iki vasario. Be to, pagalbos ekipažų dvigubai dažniau reikia darbo dienomis nei savaitgaliais, o tai susiję su intensyvesniu eismu ir žmonių skubėjimu”, – kalba A. Dambrauskas.

Bendrovės duomenys rodo, kad beveik penktadalis vairuojančių žmonių kreipiasi į specialistus dėl variklio gedimų. Tokie skambučiai sudaro 18 proc. visų pagalbos kelyje iškvietimų. Kitos dažnos priežastys, dėl kurių vairuotojams reikėjo pagalbos kelyje, yra akumuliatoriaus gedimai (13 proc.), padangų pažeidimai (9 proc.), generatoriaus (4 proc.) ir elektronikos (3 proc.) gedimai.

„Penktadalis kvietusiųjų pagalbą kreipėsi dėl automobilio transportavimo po eismo įvykio arba jam sugedus.

Tokiais atvejais transporto priemonė yra nugabenama į artimiausias dirbtuves, o vairuotojui draudimas kompensuoja kelionės išlaidas iki jo maršruto tikslo.

Smulkius gedimus atvykę specialistai paprastai sutaiso vietoje. Pradūrus padangą, automobilyje palikus raktelius ir netyčia užtrenkus dureles, neužkuriant automobilio variklio, pasibaigus degalams ar įvykus kitai bėdai kelyje, atvykstame į įvykio vietą ir pasirūpiname problemos sprendimu“, – aiškina draudimo bendrovės atstovas.

Pasak A. Dambrausko, pagalbos kelyje paslauga gali naudotis tiek privalomojo vairuotojų, tiek kasko draudimo klientai. Kasko draudime ši paslauga yra integruota, o privalomojo vairuotojų draudimo klientai ją įsigyja papildomai.

Šį rudenį auga iškvietimai po eismo nelaimės

Pagalbos kelyje tarnybos „Falck Lietuva“ direktoriaus Igno Krasausko teigimu, ruduo nėra neįprastų iškvietimų laikas, tačiau šį rugsėjį pastebimas augantis iškvietimų dėl eismo įvykių skaičius.

„Ši tendencija ypatingai ryški didžiuosiuose Lietuvos miestuose. Mokslo metų pradžia ir žmonių grįžimas į darbus gatvėse ir keliuose gerokai padidino eismo srautus, todėl sulaukėme daugiau vairuotojų, besikreipiančių pagalbos po eismo nelaimių. Ankstesnė sutema taip pat prisideda prie padidėjusio avaringumo. Matome, kad iškvietimų skaičius ūgteli vakaro valandomis ir kitu tamsiuoju paros laiku“, – sako I. Krasauskas.

Jis atkreipia dėmesį, kad įvykus eismo nelaimei – susidūrus dviem ar daugiau transporto priemonių – vairuotojai turėtų užpildyti eismo įvykio deklaraciją ir kuo greičiau atlaisvinti važiuojamąją kelio dalį, vengiant kamščių susidarymo. „Keli tokie eismo įvykiai valandomis, kai žmonės važiuoja į darbą arba grįžta po jo namo, gali paralyžuoti visą miesto eismą.

Todėl, jei eismo nelaimės kaltininkas yra akivaizdus, ir jis pripažįsta savo kaltę, eismo įvykio dalyviai deklaraciją telefonuose gali pildyti bei atlikti kitus formalumus, patraukę transporto priemones į šalikelę” – tvirtina I. Krasauskas.

Rudenio mėnesiais jis pataria daugiau dėmesio skirti gero matomumo užtikrinimui kelyje.

„Būtina tinkamai sureguliuoti žibintus, kad jie ne tik padėtų geriau matyti kelią, bet ir neakintų kitų eismo dalyvių. Taip pat reikėtų pasikeisti valytuvus bei nusivalyti vidinę priekinio lango pusę. Tai užtikrina geresnį matomumą tamsiu paros metu. Reiktų pasikeisti ir salono filtrą, kuris padės išvengti langų rasojimo drėgnu oru“, – vairuotojams rekomenduoja pagalbos kelyje paslaugą teikiančios bendrovės vadovas.

Nerimauja dėl galimybės patekti į eismo nelaimę

„Gjensidige” užsakymu „NielsenIQ” atlikto tyrimo duomenys rodo, kad net 37 proc. Lietuvos žmonių teigė prie vairo jaučiantys nerimą dėl galimybės pateikti į eismo įvykį. „Šie skaičiai gali iliustruoti žmonių nepasitikėjimą savo vairavimo įgūdžiais arba nerimą dėl automobilio techninės būklės“, – sako A. Dambrauskas.

Tyrimo duomenimis, ketvirtadalis vairuotojų bijo, kad automobilis kelyje suges, o 13 proc. nerimauja, jog važiuojant jiems prakiurs padanga ar netikėtai pasigirs apie automobilio gedimus pranešantis garsas.

Draudimo bendrovės atstovas atkreipia dėmesį, kad vyresni nei 55 metų vairuotojai mažiausiai nerimauja dėl galimo automobilio gedimo, labiausiai dėl to išgyvena 25-34 metų vairuojantys žmonės.

„Tikėtina, kad vyresni vairuotojai mažiau skuba bei labiau pasitiki savo gebėjimais sklandžiai spręsti situacijas sugedus automobiliui, juk ne viena jų tikriausiai šiai grupei vairuotojų yra nutikusi. Vidutinio amžiaus vairuotojai dažniausiai leidžiasi į kelią turėdami kelionės tikslą ir susiplanavę laiką, per kiek jį turėtų pasiekti. Taigi, šiems žmonėms automobilio gedimas kelyje paprastai reiškia jų planų griūtį ir kelia daug nerimo“, – kalba draudikas.

Statistika rodo, kad 10 proc. Lietuvos vairuotojų įvykus, nelaimei ar nesklandumui kelionėje, naudojasi draudimo bendrovių pagalbos kelyje paslauga.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Automobilių elektronikos gedimai kelyje – vis dažnesnis iššūkis vairuotojams
  2. Policija ir kelininkai: atostogų kelyje nebūna
  3. Daugėja susidūrimų su laukiniais gyvūnais
  4. Įspėjimas vairuotojams: daugėja susidūrimų su laukiniais gyvūnais
  5. Teikiant pagalbą kelyje – iš užsitrenkusių durelių galvosūkis
  6. Akcija „Būk saugus kelyje“ paneigia įsitikinimą, kad aukštai sėdintis vilkiko vairuotojas jus visada gerai mato
  7. Vairuotojai bus skatinami kelyje valdyti emocijas
  8. Lietuvos automobilių kelių direkcija: kelyje būkime atsargūs
  9. Sudarytas avaringiausių Lietuvos gatvių penketukas
  10. Draudikai primena apie prasidėjusio rudens vairavimo ypatumus
  11. Ką reikia žinoti sėdantiems prie pakaitinio automobilio vairo?
  12. Kaip elgtis pamačius automobilį su švyturėliais?
  13. Kelio matomumas žiemą – klaidos, kurios gali kainuoti itin brangiai
  14. Artėjant rugsėjui – patarimas vairuotojams: pagalvokite, kaip eismą mato vaikai
  15. Netinkamų padangų žalą gali tekti atlyginti patiems

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Kiti Straipsniai

Saulės elektrinės įrengimas | enmin.lt nuotr.

Audros niokojo ir saulės elektrines

2023 09 11
Žalias Kaunas | kaunas.lt nuotr.

Kaunas imasi mažinti triukšmą ir taršą

2023 09 11
unsplash.com nuotr.

Pavasarinį tvarkymąsi keičia rudeninis

2023 09 10
Avarija | pixabay.com nuotr.

Pavargus prie vairo geriau nesėsti

2023 09 09
7 iš 10 vairuotojų regėjimą tikrinasi per retai

A. Valotka. Aš – už „Bolt“!

2023 09 08
Eismas | pixabay.com nuotr.

Dėl spūsčių miestuose kalti ne tik studentai

2023 09 08
Kelias „Via Baltica“ | sumin.lrv.lt nuotr.

„Via Baltica“ atvers naujas ekonomines galimybes

2023 09 06
2023 m. rudens/žiemos mada | Canvos nuotr.

2023 m. rudens ir žiemos mados kryptys, kurias verta žinoti

2023 09 05
Policija | policija.lrv.lt nuotr.

Rugsėjį – 8 skirtingos eismo dalyvių patikros

2023 09 05
Šviesoforas | S. Žiūros nuotr.

Vilniuje daugėja baltos spalvos rodyklių

2023 09 05
Rodyti daugiau

Naujienos

Vasara su knyga 2016 m. | Rengeju nuotr.
Kultūra

„Metai su knyga“ siūlo atrasti ypatingą bendravimo būdą – skaitytojų bičiulystę

2023 09 13
Vaikai | pixabay.com, HaiBaron nuotr.
Lietuvoje

Seimas svarsto siūlymus dėl vaikų saugumo

2023 09 12
Dronai gina Ukraina | www.facebook.comGeneralStaff.ua nuotr.
Ukrainos balsas

„Dronų armija“ kyla prieš driskius

2023 09 12
Kelias | alkas.lt Arūno Sartanavičiaus nuot.
Lietuvoje

Rajoniniai keliai galėtų pereiti savivaldai

2023 09 12
Seimas | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.
Gamta ir žmogus

Nusikaltimus valstybei siūloma vertinti griežčiau

2023 09 12
Mokytojų streikas | lsdps.lt nuotr.
Lietuvoje

Moksleiviai remia mokytojų streiką: kartu rengs eiseną iki ministerijos

2023 09 12
„Bolt“ | lrt.lt, J. Stacevičiaus nuotr.
Kalba

„Bolt“ siūlo: mokėk brangiau ir gausi geresnį automobilį ir vairuotoją kalbantį angliškai, o gal būt, NET ir lietuviškai…

2023 09 12
Per karščius pamokos gali būti trumpinamos
Lietuvoje

Moksleiviai remia visuotinį mokytojų streiką

2023 09 12

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Bartas apie Ką reiškia ir ko verti Rusijos pasirašyti susitarimai
  • juras apie Netekome baltų proistorės tyrėjos Jūratės Statkutės de Rosales
  • joansi apie Tarptautiniai ekspertai VDU įvertino – išskirtinis Universitetas visoje Europoje
  • Schwentine apie Netekome baltų proistorės tyrėjos Jūratės Statkutės de Rosales

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • V. Apžvalgininkas. Gudija nori okupuoti ne tik Vilnių.
  • „Metai su knyga“ siūlo atrasti ypatingą bendravimo būdą – skaitytojų bičiulystę
  • Kam geriau patikėti UAB steigimo naštą?
  • Ką reikia žinoti, nusprendus statytis pirtį?
Lininės rankinės Lininės rankinės Lininės rankinės

Kiti Straipsniai

Audros niokojo ir saulės elektrines

by Ditė Česėkaitė
2023 09 11
0
Saulės elektrinės įrengimas | enmin.lt nuotr.

Rugpjūčio mėnesį Lietuvą talžiusios audros negailėjo ne tik medžių, automobilių ir statinių stogų. Retai matomo dydžio krušos ledai, kritę ant...

Skaityti toliau

Kaunas imasi mažinti triukšmą ir taršą

by Ditė Česėkaitė
2023 09 11
0
Žalias Kaunas | kaunas.lt nuotr.

Siauromis Kauno senamiesčio gatvelėmis keliones trumpinantiems ar betiksliai riedantiems vairuotojams jau kitąmet teks keisti šiuos ydingus įpročius ar jų išvis...

Skaityti toliau

Pavasarinį tvarkymąsi keičia rudeninis

by Ditė Česėkaitė
2023 09 10
0
unsplash.com nuotr.

Dažnas iš mūsų esame girdėję apie pavasarinį tvarkymąsi. Tuomet atliekame generalinį namų valymą iškuopdami net sunkiausiai prieinamus namų kampelius. Tačiau...

Skaityti toliau

Skaitytojų nuomonės:

  • Bartas apie Ką reiškia ir ko verti Rusijos pasirašyti susitarimai
  • juras apie Netekome baltų proistorės tyrėjos Jūratės Statkutės de Rosales
  • joansi apie Tarptautiniai ekspertai VDU įvertino – išskirtinis Universitetas visoje Europoje
  • Schwentine apie Netekome baltų proistorės tyrėjos Jūratės Statkutės de Rosales
  • joana vis dar kundroto apie Tarptautiniai ekspertai VDU įvertino – išskirtinis Universitetas visoje Europoje
Kitas straipsnis
Dalia Urbanavičienė | Alkas.lt, J. Vaiškūno nuotr.

Etninės kultūros globos taryba siūlo Kultūros rėmimo fondo nenaikinti

srtfondas Init

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt

   https://lazerineklinika.lt/ | https://sportsman.lt/ | Farming Simulator 22 mods | ETS2 Mods | FS22 Mods | FS22 mods download | kemi.lt | ATS Mods | Skyrybos internetu - skyrybos bendru sutarimu | fs22 mods | ATWINS | LIVIN parduotuvė | Grozionamaisfinksas.lt | https://zvejojam.lt | Darbo skelbimai | KlipShop | Kokybiškos tvoros | https://jarisink.com | Valgomojo stalai | ket testai | Interjero detalės

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai