Pirmadienis, 8 kovo, 2021
  • Apie Alkas.lt
  • Saulės arkliukai
    • Naujienos
    • Diskusijos
    • Kultūros teorijų labirintai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Kultūra Istorija

V. Kavolis. Metafizinis teatras

Vytautas Kavolis, www.alkas.lt
2020 10 25 08:23
0
Vytautas Kavolis | šaltiniai.info nuotr.

Vytautas Kavolis | šaltiniai.info nuotr.

Vytautas Kavolis | šaltiniai.info nuotr.
Vytautas Kavolis | šaltiniai.info nuotr.

Ištraukos iš Vytauto Kavolio knygos „Epochų signatūros“ (V. Kavolis. Žmogus istorijoje. Vilnius: Vaga, 1994, p. 403–409, 418–423 ir išnaša p. 541; visi kursyvai autoriaus).

Teatrinė kultūros forma

XVII a. paskutiniojo ir XVIII a. pirmojo trečdalio lietuvių katalikų kultūrą apipavidalina teatrinė sąmoningumo struktūra. Žmonės – ir pasyvūs žiūrovai jėzuitų nuo XVI a. pabaigos rengiamuose populiariuose spektakliuose, ir smulkus, bet jausmingai įsijungiantis scenos personalas po kraštą plintančiose religinėse procesijose, ir pagrindiniai aktoriai savo nuodėmės dramoje, nuolat stebimi ir žmogiškųjų pagalbininkų kunigų, ir gausių demonų; ir pagaliau pati scena, kurioje dėl jų sielos kovoja už juos galingesnės jėgos.

Organizuotojo teatro centras, ypač paprastiems žmonėms – bažnyčia. (Bajorams dar yra rūmų teatras.) Ir gyvieji, ir mirusieji, ir subjektyvioji, ir išorinė erdvė dalyvauja paties Dievo diriguojamame teatre. Žmonių spektakliai tėra smulkios, bet pedagogiškai reikalingos jo imitacijos. Ir neužtenka likti žiūrovu savo paties likimo dramoje.

Teatras išsiveržia iš uždarų patalpų, kuriose dauguma tegali būti žiūrovai, ir religinių procesijų pavidalu nubanguoja per visą kraštą. Mažame Pašiaušės miestelyje 1728 m. religinė šventė:

Iš vakaro atvyko dvi didelės procesijos… Abi procesijas iškilmingai pasitiko Pašiaušės bažnyčios procesija, lydima galingo dūdų ir būgnų orkestro… Priekyje įvairios brolijos, nešdamos 40 altorėlių ir paveikslų, už jų virš 30 didelių vėliavų ir daugybė mažesnių. Toliau ilgos eilės įžymiausių Žemaitijos bajorų, po to dvasiškija ir pagaliau naujų šventųjų paveikslai, žėrį auksu, sidabru ir brangakmeniais… Procesija, lydima didelio orkestro ir keturių porų būgnų, griaudžiant patrankoms, turėjo pražygiuoti pro trejus garbės vartus… Ir antrąją dieną buvo per miestelį iškilminga procesija…

Religinė šventojo garbei skiriama procesija turi tas pačias savybes kaip ir karaliaus įžengimas į miestą (bajorai, patrankos, vartai, vėliavos, „paveikslai, žėrį auksu, sidabru ir brangakmeniais“). Tokia valstybės ir bažnyčios švenčių izomorfija sugestijuoja ir tų institucijų atstovaujamų pasaulių sintezę, „karališkojo majestoto“ primatą ir danguje, ir žemėje.

Teatro struktūra nepaliekama vien šventiškų įvykių apipavidalinimui, ji skverbiasi ir į vidinio gyvenimo interpretacijas. Žmogus yra aktorius metafiziniame teatre, jo veiksmams ir šioje plotmėje reikalingi žiūrovai. 1718 m. Utenos apylinkėse jėzuitų vizitatoriai aprašo tokią sceną:

Apie tris šimtus šeimų, turėdamos namuose įsimetusius vyriškus ir moteriškus demonus, ir per išpažintį, ir ne per ją mus prašė pagalbos prieš juos, kad juos išvarytume… Tarp šventvagyste nusikaltusių buvo ir toji moteris, kuri, nors mažametė būdama, daugelio tūkstančių demonų akivaizdoje su dviem demonais sudarė moterystę, dažnai jiems kaip vyrams atiduodama moterystės prievolę…

Moteris, kaip veikėja erotiniame filme, apsupta jos veiksmus iš visų pusių stebinčių „daugelio tūkstančių demonų“, Lietuvoje įsivaizduojama tik šioje pernokusio baroko epochoje. Moterys tampa seksualinėmis demonų aukomis šio laikotarpio Lietuvoje, sprendžiant iš išpažinčių statistikos, 4,5 kartų dažniau negu vyrai. (Labiau moterimis nepasitikinčioje Vakarų Europoje šis santykis 10:1.) Šis laikotarpis – priešiškiausias moterims lietuvių istorijoje, jame (1700–1731) moterų procentas tarp už raganavimą mirtimi nubaustųjų – didžiausias (83%).

Moteris dabar ne tiktai visada stebima; jos kūnas tampa scena, kurioje dėl jos sielos kovoja dviejų rūšių vyrai – gerieji kunigai ir blogieji demonai. Šioje kovoje ji pati tik inertiškas objektas, vieniems bejėgiškai pasiduodanti, kitų pagalbos reikalinga auka. (Tik ar taip į ją žiūri bažnytinio elito vyrai, ar ji pati įtikinta šią pažiūrą priimti?)

Iš vienos pusės liepia, iš kitos plaka: baudžiauninko apskritai likimas. Stebėtinai mažai priklauso nuo paties žmogaus apsisprendimo. Jis daugiau scena, kurioje vyksta moralinė drama, negu savarankiškas tos dramos veikėjas. Šitaip – autoritetų įsiūlyta kalba aprašant savo santykį su jų atneštais demonais – pradedama mokytis gelminės psichologinės analizės.

Vidiniai išgyvenimai, apie kuriuos kalbama išpažintyse, reikalingi teatrinės demonų auditorijos, o raganų teismuose kosminis teatras įsikūnija kasdienio gyvenimo realybėje. 1697 m.:

Tris kartus kankintas ugnimi, tardomasis net nesujudėjo ir nieko neprisipažino… Kankinimą stebėjo daug suvažiavusių žmonių. Beveik visi Kelmės miestelėnai kalbėjo, kad Mikalojus Karalius seniai esąs raganius… buvo dar kartą kankinamas, bet vėl neprisipažino. Tada buvo sudegintas.

Velnio sąjungininkas pristatomas į spektaklį spoksančiai miniai („kankinimą stebėjo daug suvažiavusių žmonių“, kaip anksčiau moters seksualinį elgesį stebėjo „daugelis tūkstančių demonų“).

Daugybė stebinčių akių yra tokia pat esminė raganų deginimo dalis kaip ir paskutinės išpažinties pasiūlymas. Atlieką šią išpažintį bus lengviau po mirties baudžiami, bet taip pat svarbu, kad baudžiamasis regimai bendradarbiautų savo paties bausmės spektaklyje, iki galo atlikdamas savo vaidmenį, ir jo vaidmeniui priklauso prisipažinimas, kad jaučiasi teisingai baudžiamas. Bet ne visi šiam reikalavimui pasiduoda, net ir ant laužo – „prigimties“ ar „savigarbos“ balsu – šaukdami apie savo nekaltumą. Spektakliai tad ne visada tobuli, gyvenimo teatralumas „slydinėja“, ne visi jo pagaunami.

Dalyvavimas metafiziniame teatre įspaudžia žmogui, kuris pasijunta teatre telpąs, fiziškai atpažįstamas moralinės laikysenos žymes. „Kainarienė ir Pranckienė turėjusios ant kūno ženklus, kurie, budelio aiškinimu, buvo velnio ženklai.“ Barbora Šimkaitytė „ant nugaros turinti antspaudą, įspaustą nelabai karšta geležimi“; jos brolis Kazimieras „prisipažino turįs ant krūtinės velnio nago ženklą“. Jonas Steižys velnio antspaudą „rodė turįs po liežuviu“.

Anksčiau tokių velnio objektyvacijų žmogaus kūne teismai nerasdavo. Užtekdavo liudytojų apie raganiškus veiksmus. Atrodo, kad tai prasideda XVII a. pabaigoje (ankstyviausias tekstas apie velnių žymes raganų kūnuose yra iš 1691), kada ir pačių velnių raganų teismuose daugiausia surandama. Simbolikos somatizacija, barokiški kūno ir sielos sintezavimo projektai. Ne tik gyvas, bet ir miręs kūnas visų pirma – ideologinis žymuo.

Viskas, ką žmogus veikia, – sąmoningi veiksmai, sapnai – vyksta panoptikume. Niekas, net privačiausiose būklėse, nelieka už viską matančių, žmogų supančių akių lauko. Už viską, kas reikšminga (šiuo laikotarpiu žmogus niekada nepaliekamas nei gamtai, nei sau pačiam), bus atlyginama arba baudžiama.

Religija griebia kūną. Kūno veiksmai turi priklausyti sielos dramai, sielos drama – būti matoma kūno ženkluose. Kūnas įgyja simbolinę reikšmę, radikaliai skirtingą nuo jo ankstesnės poetinės simbolizacijos priklausomumo gamtai vaizdais („bernelis dobilėlis, mergelė lelijėlė“). Kūnas konsoliduojamas kaip objektas visuotinėje stebėtojiškoje religinio vertinimo perspektyvoje.

XVIII amžiaus antroji pusė didžiojoje Lietuvoje

Metafizinis teatras, nors ir prarasdamas intensyvumą, pamažu dezintegruodamasis, turbūt liko orientaciniais rėmais religingiems Didžiosios Lietuvos kaimo ir miestelių gyventojams iki XIX a. vidurio:

Dėl to, mieli broliai, bažnyčion susrinkę,
Garbinkim Dievą, sukniubę, sulinkę.
Verkdami iš džiaugsmo, meskim svieto niekus,
Cnatom ir pakūta apmazgokim griekus
.

Šiame laikotarpyje turėjo atsirasti ir „davatkos“ tipas, raganos moteryje totalaus nugalėjimo (o gal degradacijos?) žymuo.

Lyginamoji XVIII a. simbolinių konfigūracijų analizė padeda atsakyti ir į pirmą (bet ne paskutinį) kartą lietuvių kultūros istorijoje iškilusį klausimą: kaip gali atsitikti, kad „savųjų“ valstybėje kultūrinė veikla smunka, o „svetimųjų“ valdomame krašte pasiekia iki tol aukščiausio savo literatūrinio sužydėjimo? Atsakymų turime ieškoti ne tik skirtingose socialinėse aplinkybėse, bet ir skirtingų kultūros formų pasirinkime.

XVII a. antrosios ir XVIII a. pirmosios pusės kultūrinis nuosmukis Didžiojoje Lietuvoje akivaizdžiausias rašto kultūroje ir ją perduodančiose mokyklose. Monumentalioji architektūra XVII a. antrojoje pusėje pasiekia žymių laimėjimų, liaudies skulptūrinė tradicija gal kaip tik tuomet įgyja savo „klasikinę“ formą. Tačiau tai „nebyliųjų“ kūryba: nieko nauja nepasakoma žodžiais. Monumentalioji architektūra apskritai, palyginti su literatūra, yra daug labiau galios ir turto funkcija negu patikimas dvasinio gyvenimo rodiklis – nors, be abejo, iš jos galima įžvelgti, kokiame kontekste galingieji norėjo būti matomi.

O atsilikusioje Didžiojoje Lietuvoje savųjų valdžią pakeitus svetimiesiems, prasidės vis platėjantis tautinis ir kultūrinis atgimimas. Jo ankstyviausius impulsus suteiks kaip tik okupacijos pažadinta savos valstybės atmintis.

Kas, šalia daugybės bažnyčių ir vienos knygos, yra iš viso šio [XVIII] šimtmečio lietuviams (ar lietuviuose) likę?

Barokas Lietuvoje, kaip anksčiau krikščionybė ar vėliau socialistinis realizmas, buvo organizuotai užverstas sluoksnis. Tautinis atgimimas arba XX a. pradžios „kosminis individualizmas“ – žymiai spontaniškesni sąjūdžiai, nors ir su gausiais iš kitur atkeliavusiais impulsais bei transformuotais skoliniais.

Parengė Dainius Razauskas

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. V. Kavolis. Represyvioji sistema lietuvių kultūroje
  2. V. Kavolis. Ankstyvoji lietuvių kultūros modernizacija
  3. V. Kavolis. Liberalaus galvojimo erdvėje
  4. V. Kavolis. Vinco Kudirkos atsivertimas (nuotraukos, video)
  5. Teatras kvies „žaisti“ Lietuvos istoriją
  6. „Naisių vasaros“ teatras keliauja po Lietuvą
  7. Į Lietuvą vėl atvyks Maskvos J. Vachtangovo teatras
  8. Teatras „Atviras ratas“ gastroliuos Čekijoje ir Austrijoje
  9. Klaipėdos jaunimo teatras su trenksmu pradėjo penktuosius kūrybinius metus
  10. „Stalo teatras“ kviečia keliauti paskui Saulę į vaikų pasaulį
  11. Stalo teatras 2017 – uosius pradės premjera ir kvapų spektakliu
  12. Plungės teatras „Saula“ Pasaulinėje vaikų teatrų šventėje pristatė Lietuvą 
  13. Plungės teatras „Saula“ dalyvavo tarptautiniame jaunimo teatrų projekte Taline (nuotraukos)
  14. Nacionalinis Kauno dramos teatras parodys kaip galima pakeisti savo biografiją (nuotraukos, video)
  15. Nacionalinis Kauno dramos teatras kūrybinius metus pradės H.Ibseno pjese „Kai mirę nubusim“ (nuotraukos)
  16. „Naisių vasaros teatras“ paminėjo Tarptautinę teatro dieną (nuotraukos)
  17. A. Gurevičius. Ragana kaime ir teisme (kaip magiją suprato liaudis ir mokytieji) (III)
  18. G. Burneika. Skirtumai ir panašumai tarp biblinio ir baltų Dievo (video)
  19. V. Sinica. Ir katalikų pogrindis bus paniekintas
  20. V. Bagdonavičius. Tauta ir globalizacija Vydūno filosofijoje
  21. Iš Rytų Lietuvos lenkinimo istorijos: M. Baužytė-Motiejūnienė. Dubiniai ir dubiniškiai
  22. Iš Rytų Lietuvos lenkinimo istorijos: N. Vaišnytė. Balatnos (Varanavo) apylinkių istorija
  23. A. Gurevičius. Ragana kaime ir teisme (kaip magiją suprato liaudis ir mokytieji) (I)
  24. G. Burneika. Kaip atgaivinti tautos šaknis (II)
  25. M. Kundrotas. Islamistų dar teks palaukti. Lefebristai – jau čia
  26. Z. Tamakauskas. Audringų Vėlinių prisiminimų gama…
  27. Č. Iškauskas. Stribizmas: už ką M. Ivaškevičiui skiriama nacionalinė premija?
  28. G. Burneika. Krikščionys tautininkai ir krikščionys globalistai
  29. D. Vilimas. Nutylima problema – LDK baltarusių istorinėje sąmonėje
  30. G. Burneika. Biblijos dievo gailestingumas?

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Kiti Straipsniai

Gitanas Nausėda | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Prezidentas ragina spręsti įsisenėjusius žmogaus teisių klausimus

2021 03 08
A. Martinaitienė, I. Burdulytė. Užmaršties dulkes nuvalius

A. Martinaitienė, I. Burdulytė. Užmaršties dulkes nuvalius

2021 03 07
Vyriausybė | lrv.lt nuotr.

Vyriausybei siūloma susitelkti į mokyklų, naujovių ir viešojo valdymo pertvarką

2021 02 23
Atminties archyvai | Lietuvos gyventojų genocido ir rezistencijos tyrimo centro nuotr.

Politinės užuovėjos nebus: Genocido centras ir toliau bus puolamas

2021 02 22
B. Makauskas. Suvalkų sutartis – po šimto metų (V)

B. Makauskas. Suvalkų sutartis – po šimto metų (V)

2021 02 18
post.lt nuotr.

Kokią istoriją apie Vasario 16-ąją pasakoja pašto ženklai?

2021 02 16
Užgavėnių papročiai mena svarbiausią indoeuropiečių religinę šventę

J. Vaiškūnas. Užgavėnių papročiai mena svarbiausią indoeuropiečių religinę šventę

2021 02 16
Dovana šalies gimnazijoms – knyga, leidžianti praverti partizanų bunkerio dangtį

Dovana šalies gimnazijoms – knyga, leidžianti praverti partizanų bunkerio dangtį

2021 02 15
K. Skrupskelis. Kritinė istorija ir 1941 metų sukilimas

K. Skrupskelis. Kritinė istorija ir 1941 metų sukilimas

2021 02 13
A. Pažėraitė. Istoriškumo iššūkiai religinėms tapatybėms

A. Pažėraitė. Istoriškumo iššūkiai religinėms tapatybėms

2021 02 06
Rodyti daugiau

Naujienos

Istorinio Vilniaus kvartalo atnaujinimui – 45 mln. eurų
Lietuvoje

Istorinio Vilniaus kvartalo atnaujinimui – 45 mln. eurų

2021 03 08
Geležinkelio tilto per Nerį statyboms bus skelbiamas naujas konkursas
Lietuvoje

Geležinkelio tilto per Nerį statyboms bus skelbiamas naujas konkursas

2021 03 08
Vairavimo instruktoriams – nemokami tyrimai dėl COVID-19
Lietuvoje

Vairavimo instruktoriams – nemokami tyrimai dėl COVID-19

2021 03 08
Judėjimo ribojimai tarp dalies savivaldybių gali būti panaikinti kovo 15 d.
Lietuvoje

Judėjimo ribojimai tarp dalies savivaldybių gali būti panaikinti kovo 15 d.

2021 03 08
Kibernetinis saugumas | pixabay.com nuotr.
Lietuvoje

Daugiau įmonių privalės skirti ypatingą dėmesį savo kibernetinio saugumo užtikrinimui

2021 03 08
Tyrimas: pamažu atsigauna investuotojų pasitikėjimas Lietuvos ekonomika
Lietuvoje

Grįžta investuotojų pasitikėjimas Lietuvos ekonomika

2021 03 08
Pratęsus karantiną ligos išmokos ir toliau bus mokamos
Lietuvoje

VMI gyventojams jau pervedė daugiau nei 4 mln. eurų GPM permokos

2021 03 08
Gitanas Nausėda | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.
Lietuvoje

Prezidentas ragina spręsti įsisenėjusius žmogaus teisių klausimus

2021 03 08


SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • DABAR LRT FORUMAS!!! apie Č. Iškauskas. Bombos Stambulo konvencijoje
  • Klausimėlis apie Daugiau įmonių privalės skirti ypatingą dėmesį savo kibernetinio saugumo užtikrinimui
  • Astra Zenekaitė apie Judėjimo ribojimai tarp dalies savivaldybių gali būti panaikinti kovo 15 d.
  • Žemyna apie Prezidentas ragina spręsti įsisenėjusius žmogaus teisių klausimus

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Istorinio Vilniaus kvartalo atnaujinimui – 45 mln. eurų
  • Geležinkelio tilto per Nerį statyboms bus skelbiamas naujas konkursas
  • Vairavimo instruktoriams – nemokami tyrimai dėl COVID-19
  • Judėjimo ribojimai tarp dalies savivaldybių gali būti panaikinti kovo 15 d.

Skaitomiausi straipsniai

  • Grupė visuomenininkų reikalauja stabdyti propagandinius išpuolius priešinančius tautines mažumas ir lietuvius peržiūrėta: 1251; komentarų: 17
  • R. Karbauskis. Ar tradicinės šeimos gynimas bus pripažintas nusikaltimu? (video) peržiūrėta: 972; komentarų: 49
  • V. Valiušaitis. Išdrįsti atsistoti prieš Legioną peržiūrėta: 641; komentarų: 12
  • A. Širinskienė. Demokratijos šventės karalius nuogas arba kaip (ne)vyko TS-LKD pirmininko rinkimai peržiūrėta: 539; komentarų: 21
  • M. Kundrotas. Apie lyčių perkūrimą – šaltai, bet iš esmės peržiūrėta: Array; komentarų: 3
  • M. Kundrotas. Apie lyčių perkūrimą – šaltai, bet iš esmės peržiūrėta: Array; komentarų: 3

Artimiausi renginiai

  1. Virtualus pasidainavimų vakaras „Išdainuokime save“

    2021-03-09 18:00

Žiūrėti visus Renginiai

Kiti Straipsniai

Prezidentas ragina spręsti įsisenėjusius žmogaus teisių klausimus

by Ditė Česėkaitė
2021 03 08
2
Gitanas Nausėda | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Prezidentas Gitanas Nausėda, pirmadienį susitikęs su teisingumo ministre Evelina Dobrovolska, pabrėžė būtinybę spręsti įsisenėjusius žmogaus teisių klausimus ir mažinti teisinio...

Skaityti toliau

A. Martinaitienė, I. Burdulytė. Užmaršties dulkes nuvalius

by Kristina Aleknaitė
2021 03 07
0
A. Martinaitienė, I. Burdulytė. Užmaršties dulkes nuvalius

Kaip rašoma įvairiuose žinynuose, Steponas Lukoševičius – Lietuvos inžinierius, visuomenės veikėjas, spaudos darbuotojas, miškininkas. Nuvalius užmaršties dulkes, mes norime Steponą Lukoševičių pristatyti...

Skaityti toliau

Vyriausybei siūloma susitelkti į mokyklų, naujovių ir viešojo valdymo pertvarką

by Ditė Česėkaitė
2021 02 23
0
Vyriausybė | lrv.lt nuotr.

Patariamoji taryba, kuri svarsto ir teikia pasiūlymus dėl Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės plano, pateikė Vyriausybei pasiūlymus. Jomis vadovaujantis...

Skaityti toliau

Naujausios pastabos

  • DABAR LRT FORUMAS!!! apie Č. Iškauskas. Bombos Stambulo konvencijoje
  • Klausimėlis apie Daugiau įmonių privalės skirti ypatingą dėmesį savo kibernetinio saugumo užtikrinimui
  • Astra Zenekaitė apie Judėjimo ribojimai tarp dalies savivaldybių gali būti panaikinti kovo 15 d.
  • Žemyna apie Prezidentas ragina spręsti įsisenėjusius žmogaus teisių klausimus
  • Kažin apie Prezidentas ragina spręsti įsisenėjusius žmogaus teisių klausimus
Kitas straipsnis
Artėja „Sidabrinės gervės“: kokiais pasiekimais jau gali didžiuotis lietuviško kino kūrėjai?

Artėja „Sidabrinės gervės“: kokiais pasiekimais jau gali didžiuotis lietuviško kino kūrėjai?

srtfondas Init

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | Visi rašiniai
Pradžia

 

Darbo skelbimai

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Apie Alkas.lt
  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai