Pablogėjus sveikatai žmogus visada sunerimsta ar net išsigąsta ir dažniausiai užmiršta, kad būtina iš anksto pasiruošti apsilankymui pas gydytoją. Valstybinė akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnyba prie Sveikatos apsaugos ministerijos (toliau – Akreditavimo tarnyba), siekdama užtikrinti ligonių teises į kokybiškas sveikatos priežiūros paslaugas, parengė pacientams atmintinę, kurioje yra pateikta naudinga informacija pacientams prieš lankantis pas gydytoją, priėmimo metu ir po jo.
Svarbu žinoti, kad kiekvienas sveikatos priežiūros specialistas – gydytojas, slaugytojas, akušeris – privalo turėti galiojančią licenciją, o masažuotojas, kineziterapeutas, ergoterapeutas, logoterapeutas, perfuzininkas, medicinos psichologas – spaudo numerį, be to, sveikatos priežiūros įstaigos privalo turėti galiojančią įstaigos asmens sveikatos priežiūros licenciją.
Visą informaciją apie asmens sveikatos priežiūros specialistų licencijas, spaudo numerius bei įstaigų asmens sveikatos priežiūros licencijas galite rasti Akreditavimo tarnybos interneto svetainėje adresu. Tokiu būdu galite pasitikrinti, ar Jūsų pasirinktas specialistas bei įstaiga yra legalūs.
Derėtų nepamiršti, jog tik gydytojas gali nustatyti ligą bei paskirti gydymą. Pasijutus blogai, patariama neatidėlioti ir tinkamai pasiruošti vizitui pas gydytoją. Prieš atvykstant pas sveikatos priežiūros specialistą verta žinoti, kad paciento apsilankymo laikas yra ribotas. Tam, kad nereikėtų skubėti, patariama savo klausimus apgalvoti iš anksto namie ir juos susirašyti. Vizitui pasiruoškite apgalvodamas, ko norite apsilankymo metu:
- pakalbėti apie sveikatos problemą,
- gauti receptą vartojamiems vaistams ar pakeisti vaistus,
- gauti paskyrimą tyrimams,
- pakalbėti apie numatomą operaciją ir galimus kitokius tyrimus, specialistų konsultacijas.
Jei įtariate, jog Jus kamuoja liga, būtina fiksuoti aplinkybes, užsirašyti simptomus: tai gali padėti pastebėti problemas ir nusistatyti gydymo prioritetus. Lankydamiesi pas gydytoją užduokite savo pasiruoštus klausimus pradėdamas nuo svarbiausių. Jeigu nesuprantate atsakymo, tą patį klausimą užduokite dar kartą ir vėl paprašykite gydytojo paaiškinti. Būtinai pasakykite gydytojui, jei abejojate, kad galėsite vykdyti jo nurodymus. Pasiūlius gydymą, klauskite, ar yra kokių nors kitų pasirinkimų. Gydytojui išrašius vaistus, pasiteiraukite, kaip juos vartoti ir ar galimi pašaliniai reiškiniai, bei informuokite, jei turėjote kokių nors reakcijų į vaistus.
Po apsilankymo pas gydytoją visuomet laikykitės gydytojo nurodymų bei atlikite paskirtus tyrimus, nuvykite paskirtoms konsultacijoms pas specialistus. Pakartotinai kreipkitės į gydytoją, jeigu:
- Jūsų sveikata – pablogėjo,
- patyrėte šalutinių reiškinių ar turite kitokių problemų dėl vartojamų vaistų,
- pradėjote vartoti nereceptinius vaistus,
- norite sužinoti atliktų tyrimų rezultatus ir gydytojo nurodymus dėl tokių tyrimų rezultatų.
„Kovojant su liga pacientas ir gydytojas turi būti partneriai, besidalinantys atsakomybe. Tikimės, kad ši atmintinė tarnaus kaip patarėjas prieš apsilankant pas gydytoją, priėmimo metu ir po jo. Svarbiausia, kad tai padės racionaliai išnaudoti konsultacijai skirtą laiką bei dialogas tarp mediko ir ligonio taps ir sklandesnis, ir konstruktyvesnis“, – teigia Akreditavimo tarnybos direktorė Nora Ribokienė.