Sekmadienis, 20 liepos, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Nuomonių ratas Lietuvos kelias

D. Kuolys. Nusiginklavimas (IV)

Kur dėsime „šitą sušiktą juodaskvernį“?

Darius Kuolys, www.facebook.com, www.alkas.lt
2025-07-18 12:11:48
13
K. Sabaliauskaitė siūlo apsivalyti

K. Sabaliauskaitė siūlo apsivalyti | Alkas.lt koliažas

Pirma dalis ČIA, antra dalis ČIA, trečia dalis ČIA.

„Jums tas mūsų tautinis epas nekelia jokios, nė mažiausios problemos? Šita murmelė atbukusiam girnų arkliui, besisukančiam keturių metų laikų ratu? Šito sušikto juodaskvernio batvinių Homero Iliada žemės ūkio vergams?

Po galais, norėčiau pamatyti tą tipą ar tipus, kurie šitą vargo rašliavą išvilko į dienos šviesą ir šitaip prasuko mūsų tautinės tapatybės reikmėms! Įtraukė į mokyklų programas ir pradėjo mokinukams kalti į galvas!

Nabagėlio sindromą, kantrų pasyvumą nuo mokyklos suolo, su nepatenkinamu pažymiu vien už mintį, jog šitai gali būti visiškas šūdas!“ – taip aistringai prieš gerą dešimtmetį Kristijoną Donelaitį ir jo „Metus“ „demaskavo“ rašytojos Kristinos Sabaliauskaitės personažas Danielius Dalba („Danielius Dalba ir kitos istorijos”, 2012).

Savitas, provokatyvus personažo, matyt, turėjusio prastą literatūros mokytoją, požiūris. Apsakymui tinkantis.

Šiemet tokį požiūrį, jau kaip asmeninį ir ekspertinį, LRT televizijos laidoje visuomenei išdėstė pati Kristina Sabaliauskaitė.

Pasak rašytojos, Rusijos grėsmės akivaizdoje „turėtume pradėti nuo savęs – susitvarkyti savo valstybę“. O „susitvarkyti“ nepavyks, „neapsivalius“ nuo Donelaičio „Metų“ ir kitų lietuviams kenksmingų tekstų.

Cituoju Sabaliauskaitę: „Aš jau kelerius dešimtmečius, puolama ten visų įmanomų sovietinių moterėlių iš literatūros institutų, kalbu, kad mes tėvynės gynėjų su Donelaičio „Metais“ ir būrais, kurių preambulės paskutinis žodis yra „vargsim“, neužauginsim… Mes turime galutinai apsivalyti nuo tų sovietinių, dar sovietiniais laikais įtvirtintų, naratyvų, kad mes čia esam vargšai, būrai, kažkokie mužikėliai be savo valstybės, be istorijos…“ (LRT Forumas, 2025 m. sausis).

Taigi Donelaitis – „sovietmečiu įtvirtintas naratyvas“. Daiktas, kurį su kitais visuomenei pavojingais daiktais šiandien būtina „desovietizuoti“.

Ir kolegės literatūrologės, nenorėdamos likti „visomis įmanomomis sovietinėmis moterėlėmis“, kartu su rašytoja Sabaliauskaite imasi Donelaitį „demaskuoti“. Pasak jų, per visą XX amžių vadovėliuose „Metus“ lydėję „gerokai pritempti vertinimai“: sovietmečiu šis kūrinys nepagrįstai paverčiamas „socialinio protesto manifestu“, nepriklausomybės metais taip pat nepagrįstai „vainikuotas tautinio epo laurais“.

O pats Donelaičio tekstas esąs „nuo XX a. Lietuvos socialinės, kultūrinės ir kalbinės realybės nutolusi didaktinė XVIII a. poema“, kuri „be papildomos argumentacijos vargiai išsilaikytų mokyklinio kanono branduolyje“. Gerokai liūdnesnis likimas Donelaitį ištiksiantis mūsų pažangioje, religinius ir kaimo prietarus galutinai įveiksiančioje rytdienoje: „Dar didesni iššūkiai „Metų“ laukia ateityje vis labiau urbanizuotos ir sekuliarizuotos Lietuvos mokykloje“ (Viktorija Šeina, Aistė Kučinskienė, „Mokyklinis lietuvių literatūros kanonas. Šimtmečio raidos rekonstrukcija“, Vilnius: Lietuvių literatūros ir tautosakos institutas, 2024, p. 520).

Ar teisi Kristina Sabaliauskaitė ir kolegės literatūrologės? Ar tikrai Donelaitį – „šitą sušiktą juodaskvernį“ – lietuvių literatūros klasiku pavertė tik nevykę, jo kūrybai nebūtas vertes suteikę XX amžiaus vadovėlių autoriai?

Kad ne. Jau prieš du šimtus metų Liudvikas Rėza pristatė pasauliui „Metus“ kaip „didaktinį epą“, kuris dėl kilnaus turinio ir nepaprasto kalbos grožio turintis lietuvių tautai klasikinę vertę ir tampąs jai „pavyzdiniu kūriniu, šedevru“ – „Musterwerk für die litthauische Nation“.

Pasak Rėzos, Donelaičio darbe viešpataujanti „tauri mąstysena, kuri bodisi bet kokia priespauda“. Tuo pat metu pirmoje lietuviškai parašytoje Lietuvos istorijoje „pagirtą dainių Donelaitį“ su Homeru ir Vergilijumi lygino Simonas Daukantas. Maironis jį vadino „tikru Homeru“, o „Metus“ – „gryniausiu senovės Graikų objektyvišku epu”.

Juk iš tiesų Donelaitis „Metuose“ vaizduoja ne rezignuojančią, bet už savo išlikimą kasdieniu darbu kovojančią lietuvių bendruomenę. Studijoje „Donelaitis ir Antika“ (2005) kolegė Dalia Dilytė šią bendruomenę įtaigiai lygina su Homero tapoma Troja ir, išnagrinėjusi „Metus“, teigia, kad lietuvių poetas sukūręs tuometinėje Europos literatūroje dar nebūtą naujo tipo epą – didaktinio ir herojinio epų sintezę.

Taigi tautinio epo pobūdį, sąmoningai sekdamas Vergilijumi, savo kūriniui yra suteikęs pats Donelaitis, o ne netikę vadovėlių autoriai. Patys „Metai“ yra ne tik nacionalinio, bet ir „socialinio protesto manifestas“, tai tekstas, kuriuo priešinamasi Prūsijos karaliaus ir jo dvarų valdytojų prievartai: sovietmetį ši nuostata nebuvo kūriniui primesta, tik paryškinta.

Ir kaip radikaliai skiriasi nuo Kristinos Sabaliauskaitės „demaskuojančio“, „desovietizuojančio“ žvilgsnio prieš šimtmetį išsakytas kitos rašytojos – Sofijos Kymantaitės-Čiurlionienės požiūris:

„Tas reikalas [lietuviams] kalbėti apie save, iš savęs, žiūrėt savo akimis prabyla pirmąkart Duonelaičio asmenyje. Duonelaitis – tai tautos pirmoji sumaningoji giesmė. Apie save ir sau… Duonelaityje … yra gilumoje kažkokia nepriklausoma teisa. Štai mano gyvenimas – jis man visas pasaulis. <…> O svarbiausia – tai tas pajautimas savo svarumo: mes – pamatas, mes – branduolys… Mes – žemė, vaisių gimdanti… Ir šiandien po dviejų šimtų metų jauti, kad ten, Duonelaičio poemoje ir pasakoje, prasidėjo sąmoninga tautos kūryba.“

Panašiai, tik kitais žodžiais Dante’s vaidmenį kuriant italų kalbą, italų tautą ir jos tapatybę XXI amžiuje yra nusakęs Umberto Eco. O, regis, pažangus būdmas, galėjo „demaskuoti“ poetą kaip atgyvenusios, prietarų kupinos „Viduramžių religinės poemos“ autorių.

Ir apie literatūros bei jos tyrinėjimų pažangą jaunųjų kolegų vis rečiau atsiverčiama Viktorija Daujotytė:

„Humanistikos ėjimas į priekį, jos pažanga yra sąlygiška. Nė vienas dabartinis lietuvių autorius nėra vertingesnis už Donelaitį, Baranauską, Maironį. Bet jei nebeturėsime dabartinės poezijos, prarasime ir Donelaitį, nesuprasime nei jo, nei Maironio. Meno laikas yra kitas – menininkas yra iš pat pradžių, jame išlieka pradžia, ta pati ir Donelaičiui, ir Martinaičiui“ („Apglėbiantis mąstymas“, 2007, p. 18).

Taigi. Bet Viktorijos Daujotytės kalbėta seniai. Šiandien Lietuvoje – demaskavimo, desovietizavimo ir … nusiginklavimo laikai.

Nuoroda į Kristinos Sabaliauskaitės LRT laidoje išsakytą eskpertinę nuomonę – pirmame komentare.

Autorius yra literatūrologas, kultūros istorikas, pirmasis atkurtos Lietuvos respublikos kultūros ir švietimo ministras

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. D. Kuolys. Nusiginklavimas (III)
  2. D. Kuolys. Nusiginklavimas (I)
  3. D. Kuolys. Nusiginklavimas (II)
  4. D. Kuolys. Ir vis dėlto tai žema: bėdos dėl išleistų Justino Marcinkevičiaus „Raštų“
  5. D. Kuolys. Raustu iš gėdos…
  6. D. Kuolys. Depersonalizacija, arba Встретимся у Матушки
  7. D. Kuolys. Apie durnumą lietuvių irgi žemaičių kaip lėtinę, sunkiai pagydomą ligą
  8. D. Kuolys. Kodėl naujoje lietuvių kalbos ir literatūros programoje nutarta sustiprinti rusų literatūros pozicijas, neįtraukiant nė vieno ukrainiečių autoriaus kūrinio?
  9. D. Kuolys. „Gaila jo“, arba „tarp laisvės ir tautiškumo“
  10. D. Kuolys. Lietuvių laisvės kovos: 1863–1864 metų sukilimo patirtys (I)
  11. D. Kuolys. Lietuvių laisvės kovos: 1863–1864 metų sukilimo patirtys (II)
  12. D. Kuolys. Nešventiškai
  13. D. Kuolys. Apie lietuvio laisvę
  14. I. Vėgėlė. Ministras D. Kuolys grasina atsistatydinti…
  15. D. Kuolys. J. Marcinkevičiaus niekintojai – dangsto asmeninį nesaugumą

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 13

  1. P.Skutas says:
    2 d. ago

    Taip, – nusigikluojama, išsirengiant iki nuogumo – nusivelkant net marškonį lietuvio drabužį, – baisu… Žodžiu, K. Sabaliauskaitei vedant, žengiama į bedvasią DI epochą, bet, matyt, ne tiesiai, o per “lenkiškos skaistyklos” periodą.

    Atsakyti
  2. taivat says:
    2 d. ago

    ” Vos pasirodęs romanas atsidūrė pagrindinių Varšuvos knygynų vitrinose ir sulaukė itin didelio žiniasklaidos dėmesio, tarp jų – Lenkijos radijo literatūrai skirtų laidų (tokios kaip „Z najwyzszej półki“, kurios įtakingas kritikas Michalas Nogas specialų reportažą su K.Sabaliauskaite parengė iš Vilniaus), televizijos knygų apžvalgininkų ir interviu pagrindiniame dienraštyje „Gazeta Wyborcza“. Vieno skaitomiausių savaitraščių „Wprost“ literatūros kritikas romaną „Silva rerum“ apibūdina kaip „literatūrinę sensaciją iš Lietuvos“, o autorės svarbą lygina su Henriku Sienkiewicziumi. Recenzijose Lenkijos literatūrologai pabrėžia turtingos kalbos teikiamą estetinį malonumą ir „Silva rerum“ vadina „geriausiems užsienio kūriniams prilygstančia“, „aukščiausios prabos literatūra“, „knyga, sugrąžinančia tikėjimą literatūra“, „knyga apie gyvenimo poeziją“, kurios gali pavydėti net patys lenkų prozininkai. Apie „Silva rerum“ kalbama ir kaip apie šiandien labai aktualią kultūrinę jungtį tarp dviejų tautų. Kaip rašo Krzysztofas Cieślikas iš dienraščio „Rzeczpospolita“, „bendra lenkų ir lietuvių istorija buvo išsiilgusi būtent tokio romano – nebandančio suvesti sąskaitų ir abiejų tautų istoriją pristatančio kaip bendrą paveldą. Gaila, kad Lenkijoje joks svarbesnis rašytojas neužsiėmė Abiejų Tautų Respublika. Tiesa, ir mūsų prozininkai po truputį imasi istorinio romano, tačiau jiems retai pavyksta pasiekti tokį efektą kaip neprilygstamai lenkų istoriją aprašinėjusiam vengrui Györgyo Spiró ar būtent K.Sabaliauskaitei“.lrytas.lt/kultura/literatura/2015/09/22/news/lenkai-k-sabaliauskaites-romana-vadina-literaturine-sensacija-3023232

    Atsakyti
    • Kažin says:
      2 d. ago

      lrytas.lt, kaip panašu, užuot patylėjęs, užvestas lenkiškas giesmes Lietuvoje traukia…

      Atsakyti
      • Rimgaudas says:
        2 d. ago

        >Kažin
        Iš tikro, kaip kad delikačiai sako Prancūzijos prezidentas, lrytas.lt portalui kartais derėtų nepraleisti progos ir patylėti.

        Atsakyti
  3. Rimvydas says:
    2 d. ago

    Sabaliauskaitė yra lietuviškumo , o ypač žemaitiškumo nekentėja. Iš visų jos knygų tas dvelkte dvelkia.
    Taip yra dėl jos intelektualinio ir dvasinio paviršutiniškumo, dėl ko mato tik paviršinius blizgučius.
    Jos knygų turinys gan spalvingas, gan gausu įdomių faktų, bet tai negilus, lėkštokas turinys.

    Atsakyti
  4. jo says:
    2 d. ago

    Ta Kristinka pati yra tikrų tikriausias sovietizacijos produktas ir atlieka. Ji yra tai, ką Lietuvoje veisė ir ugdė sovietiniai okupantai – okupantų pastangų vaisius. Ji pati, akivaizdžiai matosi, yra ne lietuvių kilmės ir stipriai nekenčia lietuvių – tai ateina, matyt, iš jos šeimos, giminės, iš jos vaikystėje įkaltų jai antilietuviškų nuostatų. Ji pamokslauja apie desovietizaciją turėdama tikslą po desovietizacijos vėliava naikinti viską kas yra lietuviška. Būtent dėl lietuviškumo motyvų jo kūryboje ji stengėsi niekinti ir J. Marcinkevičių. Net ir Donelaitį, kuris gyveno keliais šimtmečiais anksčiau nei SSRS, stengiasi pakišti po desovietizacija. Faktiškai ši lietuvių nekenčianti persona, prisidengdama desovietizacijos šūkiais ir left-liberastijos tendencijomis stengiasi realizuoti jos neapykantą lietuviams ir Lietuvoje įgyvendinti kremlinę „denacifikaciją“ – kai naikinama bet kokia okupuotos tautos tapatybė, kultūra.

    Atsakyti
    • matas says:
      19 val ago

      +++++

      Atsakyti
  5. skt. says:
    2 d. ago

    Gal rašytoja galimai neskaitė lietuvių istoriko M.Balinskio,teigiančio, kad jo laikų (1835 m.) Vilniuje gyventojų daugumą sudarė lietuviai,žydai, vokiečiai ir rusai (galbūt , rusėnai?), lietuvių rašytojo V.Sirokomlės , rašiusio, kad kai kuriose Lietuvos vietovėse ne tik miestelėnai ir valstiečiai, bet ir bajorai kalba lietuviškai, knygų ( 1857 m.) ? Gal būt ji nežino, kad Šalčininkų rajone gimė vienas iš lietuvių raštijos pradininkų Stanislovas Rapolionis ( 1545 m.)?

    Atsakyti
    • >skt. says:
      2 d. ago

      Dėl Vilniaus lietuvių – ar tai lietuviškai, ar lenkiškai kalbantys lietuviai? Kažkaip labai abejoju, kad XIX a. pr. Vilniuje dar būta daug lietuvių kalbos

      Atsakyti
    • Kažin says:
      2 d. ago

      Kad nereikia nei tų istorikų duomenų dėl Vilniaus apylinkių gyventojų lietuviškumo. Iš vietos vardų matosi jų kaip žodžių lietuviškumas. Pavadinimai yra iš lietuviškų žodžių tik jie gramatiškai aplenkinti, taigi rašytojai gėda šitai nematyti…

      Atsakyti
  6. P.Skutas says:
    1 d. ago

    Taip, K. Sabaliauskaitės kūryba pagal turinį yra šlėktiška – lenkiška, tęsianti lietuvio, lietuvybės niekinimo, mužikinimo temą lenkų literatūroje. Taigi logiška būtų ją vadinti lenkų rašytoja, rašančia lietuvių kalba. Taip daiktai taptų sustatyti į savo vietas. Pašalinta dabar viešumoje keliama maišalynė lietuviškumo supratime, t.y. pašalinta iš esmės lietuvybės darkymas, lenkybės kaip savasties lietuviui diegimas.

    Atsakyti
  7. +++ says:
    1 d. ago

    Bolševikų chunveibinai puola visais frontais – vieni sudoroja 41-ųjų metų sukilėlius, kiti – vieną po kito mūsų geriausius rašytojus, treti istoriją, papročius, maistą, kalbą, ir taip toliau. Totalinis puolimas. Kaip rusų prieš imperijos tautas.

    Atsakyti
    • matas says:
      19 val ago

      +++++

      Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

ANBO-I: nuo pirmojo skrydžio iki Lietuvos aviacijos šimtmečio | etm.lt nuotr.
Istorija

ANBO-I: nuo pirmojo skrydžio iki Lietuvos aviacijos šimtmečio

2025 07 20
Lenkijoje pagerbtas S.Dariaus ir S.Girėno istorinis skrydis per Atlantą
Istorija

Lenkijoje pagerbtas S.Dariaus ir S.Girėno istorinis skrydis per Atlantą

2025 07 20
Vyksta Žagarės Vyšnių šventė
Kultūra

Vyksta Žagarės Vyšnių šventė!

2025 07 19
Dviračių takas
Lietuvoje

Radviliškyje atsiras 15 kilometrų naujų dviračių takų

2025 07 18
Smiltynės perkėla
Lietuvoje

Smiltynės perkėlos laukia pertvarka

2025 07 18
Maistas, maisto ruošimas
Lietuvoje

Aštuoniose mokyklose vaikai permokėjo už maistą

2025 07 18
Kelias Vilnius–Kaunas–Klaipėda | vialietuva.lt nuotr.
Lietuvoje

Tvarkomas kelio Vilnius–Kaunas–Klaipėda ruožas prie Kryžkalnio  

2025 07 18
Dviračių saugykla
Gamta ir žmogus

Per 2 metus sostinėje atsiras per 100 dviračių saugyklų

2025 07 18

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Tulsi Gabbard apie A. Medalinskas. D. Trampo pažadai: viltys, rūkas ir ir leidimas dar 50 dienų daužyti Ukrainą?
  • Rimvydas apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Rimgaudas apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Rimvydas apie Saulės energija galima naudotis ir bute

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • ANBO-I: nuo pirmojo skrydžio iki Lietuvos aviacijos šimtmečio
  • Lenkijoje pagerbtas S.Dariaus ir S.Girėno istorinis skrydis per Atlantą
  • R. Vanagas. Sakmė apie raidę W, mojavusią erelio sparnais
  • Vyksta Žagarės Vyšnių šventė!

Kiti Straipsniai

Rimantas Vanagas

R. Vanagas. Sakmė apie raidę W, mojavusią erelio sparnais

2025 07 20
Zigmas Vaišvila

Z. Vaišvila. VRK – robotai ar žmonės?

2025 07 18
Papilės piliakalnis

A. Juodpusis. Šaknys. Medžio ir Žmogaus…

2025 07 18
„Postcosmos“

Po žvaigždėtu dangumi – penktasis „Postcosmos“ susitikimas

2025 07 18
Alvydas Medalinskas

A. Medalinskas. D. Trampo pažadai: viltys, rūkas ir ir leidimas dar 50 dienų daužyti Ukrainą?

2025 07 17
Trampas, „Patriot“ raketos, Ukraina

D. Trampas: „Patriot“ raketos jau pakeliui į Ukrainą

2025 07 16
Tuščioje klasėje mokiniai spokso į telefonus, projektorius rodo serialo plakatą, o istorinė Vyties vėliava kabo sukritusi kampe – Žalgirio metinių pamiršimo metafora.

L. Kalėdienė. Žalgiris šiandien

2025 07 15
Sudaužyto biusto nosis ir ausis ant seno rankraščio, šalia veidrodyje atsispindintis neryškus žmogus – tradicijos laužymo metafora.

D. Kuolys. Nusiginklavimas (III)

2025 07 15
Baltų raida ir virsmai

K. Urba. Baltų raida ir virsmai

2025 07 15
Trampas paskelbė – siųs ginklus Ukrainai

Trampas paskelbė – siųs ginklus Ukrainai: „Sąjungininkai mokės, JAV uždirbs“

2025 07 14

Skaitytojų nuomonės:

  • Tulsi Gabbard apie A. Medalinskas. D. Trampo pažadai: viltys, rūkas ir ir leidimas dar 50 dienų daužyti Ukrainą?
  • Rimvydas apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Rimgaudas apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Rimvydas apie Saulės energija galima naudotis ir bute
  • Rimvydas apie A. Juodpusis. Šaknys. Medžio ir Žmogaus…
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Žemės ūkis

EK biudžetas žemės ūkiui šviesaus finansinio rytojaus nežada

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai