Seimo narės Rasa Jukneviciene audringa reakcija dėl Seimo narių grupės demokratiško paklausimo Valstybės saugumo departamento (VSD) direktoriui apie jos brolio Gintaro Urbono verslo ryšius Rusijoje ir NVS šalyse kelia vis daugiau įtarimų, kad įtakinga politikė baiminasi, jog gavus atsakymus gali paaiškėti jai nemaloni tiesa.
Tas paskatino tęsti tyrimą ir suformuoti naujus papildomus klausimus. Tuo siekiama išsiaiškinti visas aplinkybes.
Svarbu nustatyti: ar tai atsitiktinumas, ar dėsningumas, kad jai būnant Krašto apsaugos ministre kariuomenė neturėjo ne tik būtiniausios ginkluotės, bet ir uniformų, ekipuotės, o daliniai buvo suformuoti vos 30%.
Tuo pačiu metu, per ekonominę krizę, G. Urbono verslo plėtra į Nepriklausomų valstybių sandraugą (NVS) sekėsi puikiai. Konkurentai žlugo vienas po kito, nes negalėjo konkuruoti su įtakingos ministrės broliu, negaudami bent panašiai gerų sąlygų veiklai NVS šalyse. Jų pagalbos šauksmui liko kurti šalies teismai ir skandalingasis tuometinis Susisiekimo ministras Eligijus Masiulis…
Papildomi klausimai:
1) Ar tiesa, kad Gintarą Urboną ir/ar jam priklausančias bendroves sieja verslo ryšiai su Rusijos bendrove „RTA-Gorefield“?
2) Ar tiesa, kad „RTA-Gorefield“ akcijos priklauso Rusijos Federacijos strateginio valstybinio koncerno „Rusijos geležinkeliai“ specializuotos dukterinės automobilių pervežimo geležinkeliais įmonei „RTA“ ir tarptautiniam transporto holdingui „Gorefield International“?
3) Ar tiesa, kad „Gorefield International“, kaip rodo tarptautinės spaudos per „Panama Papers“ tyrimą paviešinti vidiniai „Mossack Fonsec“ įmonės dokumentai, savininkas yra Uzbekistano Respublikos pilietis Ovikas Mkrtchyanas?
4) Ar tiesa, kad Gintaro Urbono bendrovėms O. Mkrtchyanas bendrovės suteikia itin ženklias nuolaidas autovežių pervežimui geležinkeliais? Ar šios nuolaidos yra tokio masto, kad yra sunkiai paaiškinamos ekonomine logika, nes gali būti mažesnės už savikainą?
5) Ar tiesa, kad dėl Oviko Mkrtchyano vykdomos tarifų politikos bankrutavo daugybė kitų Lietuvos kompanijų, veikusių tame pačiame versle, o Gintaras Urbonas užvaldė didžiausią autovežių rinkos dalį? Kokia ta dalis? Kokią įtaką tam turėjo Ovikas Mkrtchyanas, jo valdomos bendrovės ir „Rusijos geležinkeliai“ ar jų valdomos bendrovės?
6) Ar tiesa, kad, kaip viešai tvirtino buvusio Uzbekistano prezidento Islamo Karimovo dukra Gulnara Karimova, „Gorefield International“ yra viena iš bendrovių, kuri yra naudojama Uzbekistano žvalgybos tarnybų pinigų plovimui ir kad šios tarnybos naudojo tranzito verslą savo tikslams?
7) Ar tiesa, kad Rusijos Federacijos ir Uzbekistano žvalgybos tarnybos glaudžiai bendradarbiauja, taip pat panaudojant ir su tranzito verslu susijusius klausimus?
8) Ar tiesa, kad Oviką Mkrtchyaną siejo itin glaudūs ryšiai su Rusijos ir NVS šalių nusikalstamo pasaulio autoritetu Aslanu Usoyanu, įvardijamo net „Rusijos mafijos tėvu“ ir žinomo kriminaline pravarde „Ded Hasan“, kuris buvo nužudytas 2013 metais?
9) Ar tiesa, kad Oviko Mkrtchyano kontroliuojamame autovežių tranzito versle veikia ir buvę, ir esami Sovietų Sąjungos Valstybės saugumo komiteto (KGB) ir Rusijos Federacijos bei kitų NVS valstybių žvalgybos tarnybų darbuotojai? Jei taip, kokie ir kokį vaidmenį jie vaidina?
10) Ar buvo kreiptasi į Latvijos Respublikos atsakingas institucijas dėl informacijos apie Oviką Mkrtchyaną ir jo verslo partnerius? Jei ne, kodėl priimtas toks sprendimas?
Šie klausimai bus teikiami parlamentinio tyrimo komisijai dėl galimos neteisėtos įtakos ir (ar) poveikio politikams, valstybės tarnautojams bei politiniams procesams, kuri Seime turėtų būti sukurta jau rugsėjo mėnesį. Toliau analizuosiu užsienio ir Lietuvos viešojoje erdvėje pateiktus duomenis šia tema.
Autorius yra Lietuvos valstiečių ir žąliųjų sąjungos pirmininko pavaduotojas, Lietuvos Respublikos Seimo narys, Europos reikalų komiteto pirmininko pavaduotojas, socialinų mokslų daktaras
www.facebook.com/mindaugas.puidokas.9
Gerai klesti konservatorių ministrės brolio rusiškas biznis. Pasirūpino partijos kolegs buvęs premjeras ir kiti ilgai valdę . ponia vsidina sventuolę kitus puola kritikuoja o savo nesąžiningų darbelių nemato
Taip apgaut rinkėjus kaip apgavo valstiečiai, nesugebėjo net komunistai.
Dabar, kad nukreipt dėmesį nuo savo veiklos skirtos tvarkyt rosatomo , oligarchų ir savo reikalus, kuria absurdiškas komisijas ieškančias vakarykščios dienos, ir bando visus apjuodint.
Būtent ši rašliava tai visisiškas absurdas.
Keletą metų buvau tam versle. Automobilių pervežimas, paslaugos sfera. Yra krovinių, klesti visi. Nėra, kainos krinta kažkas bankrutuoja.
Paklausk bet ko vežusio automobilius į rytus, nė vienas nepasakys kam priklauso vagonai, kas nuomojasi, ar kas ekspedijuoja. Reikalus tvarko ir pinigus ima firmų atstovai ar tarpininkai gaunantys savo dalį, kurie širdies neatvėrinėja.
Karabasas susikrovė milijonus stumdydamas rusiškas trąšas bei apgaudinėdamas valstybę. Nesislapstydamas atstovauja rosatomui, Sužlugdė Visagino AE statybą, tuo atverdamas kelią Astravo monstrui. Utenoje ir Visagine tyliai statomi kažkokie stambūs energetiniai objektai. Keitikliai kažkokie ar pan. Garantuoju, kad žalieji per savo kadenciją Astravo monstrą per Lietuvą prijungs prie EU tinklų, atiduos rusams Kruonio akumuliacinę elektrinę ir negarantuok ar neparduos nepriklausomybės.
Kažkodėl niekas to matyti nenori.
Alkas taip pat.
Bet iš kažkokios užmirstos ir neturinčios įtakos , senų senovėje buvusios ministre ciocios brolio, kuris ant rusų, ar kazachų, ar uzbekų vagonų vežė savo mašinas daromas nusikaltėlis.
Peršasi vienintelė logiška išvada.
Vastiečiai savo darbeliams pridenginėt pritrūko fantazijos.
O vyniotis reikės dar du metus.
Labai panašu, kad į kadenijos pabaigą prie kryžiaus bus kalamas net Kubiliaus anūkas(nesvarbu jis turi tokį ar ne) nepataikęs į puoduką padaryti kaku.