Sekmadienis, 8 birželio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Naujienos Lietuvoje

„Tautos aikštė“ klausia: Kas kaltas dėl įtemptų Lietuvos ir Lenkijos santykių? (tiesioginė transliacija)

www.alkas.lt
2013-02-14 11:57:01
49
„Tautos aikštė“ klausia: Kas kaltas dėl įtemptų Lietuvos ir Lenkijos santykių? (tiesioginė transliacija)
Alkas.lt nuotr.
Alkas.lt nuotr.

Vasario 14 d. 21.15 val. LRT  televizijos Andriaus Tapino pokalbių laidoje „Tautos aikštė“ bus ieškoma atsakymo į klausimą „Kas kaltas dėl įtemptų Lietuvos ir Lenkijos santykių?“.

Užsienio reikalų ministro Lino Linkevičiaus atsiprašymas lenkų tautos už Lietuvos Seimo darbus sulaukė prieštaringos reakcijos Lietuvoje ir netgi prezidentės kritikos, o Lietuvos lenkų rinkimų akcija (LLRA) paskelbė, jog tai tik pirmas žingsnis į pergalę.

Tautininkai ministrui L.Linkevičiuis įteikė pliušinę „lenko širdį“, o radikalioji LLRA skelbia ultimatumus savo koalicijos bendrams.

Tad kas kaltas dėl įtampos dėl dviejų šalių-kaimynių? Lietuviai? Lenkai? Politikai? Istorija? Buvusi valdžia?

Atsakymo į šį klausimą ieškos LLRA akcijos vadovas Valdemaras Tomaševskis, Seimo nariai Audronius Ažubalis ir Rita Tamašunienė, politikos apžvalgininkai Jacekas Komaras ir Česlovas Iškauskas bei Lietuvos kariuomenės kūrėjų sąjungos atstovas Gasparas Genzbigelis.

Žiūrėkite ir palaikykite vieną iš ginče dalyvaujančių pusių šiandien 21.15 val. ČIA.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. A.Akstinavičius. Dėl tautinių mažumų politikos ir Lietuvos-Lenkijos santykių
  2. A. Lapinskas. Prisvilęs Lietuvos ir Lenkijos santykių gerinimo blynas
  3. Lenkijos užsienio reikalų ministras pareikalavo, kad LR Seimas „sėkmingai“ perbalsuotu dėl lenkiškos rašybos Lietuvos piliečių pasuose
  4. Seime įvyks J.Narkevičiaus spaudos konferencija tautinių mažumų švietimo klausimu (audio) (tiesioginė transliacija nuo 12 val.)
  5. K.Garšva. Nuolaidos lenkams negerina santykių su Lietuvos piliečiais
  6. Spaudos konferencija: Kas geriau Lietuvos-Lenkijos santykiams – nepamatuoti pažadai ir atsiprašymai ar ori ir dalykiška laikysena (video)
  7. A. Melianas. Atviras laiškas Lenkijos kolegoms: Kas ir kodėl klaidina mūsų Lenkijos bičiulius?
  8. Lietuvos ir Lenkijos premjerai aptarė su tautinių mažumų problematika susijusius klausimus
  9. Ar Lenkijos užsienio reikalų ministras atidžiai perskaitė Lietuvos europarlamentarų laišką? (audio)
  10. „Vilnijos“ draugija prašo įvertinti 1920 m. Lenkijos įvykdyta rytinės Lietuvos dalies okupaciją ir aneksiją
  11. Į Vilnių atvykstančio Lenkijos užsienio reikalų ministro tikslas – slapčia susitikti su lenkakalbiais Lietuvos piliečiais
  12. P. Jakučionis. Ginčai su Lenkija, Lietuvos lenkais ar tik su Lietuvos lenkų rinkimų akcija?
  13. G. Songaila: Ar Lenkijos politika jau Kremliaus rankose?
  14. S.Jokūbaitis. Kas kala pleištą tarp Lietuvos ir Lenkijos?
  15. Ar nepamatuoti lenkų reikalavimai atitinka Lietuvos Konstituciją ir įstatymus? (video)

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 49

  1. LJ says:
    12 metų ago

    Kiek mačiau ir girdėjau, tai viskas iš Lietuvos pusės. Buvau Lenkijoj, bendravau su lenkais, tai jie net nežino, kad Lietuvos ir Lenkijos santykiai blogi… Ir išvis nedaug jų žino ką nors apie Lietuvą, tik tai, kad kaimynai :DD Tomaševskis tai išvis “geras” žmogus parinktas tokiai diskusijai, kai pats ir pablogino tuos santykius.

    Atsakyti
    • Jonas Vaiškūnas says:
      12 metų ago

      Želigovskis irgi pats pabloginęs buvo santykius su Lietuva – Lenkija „nežinojo“. Bet paskui labai džiaugėsi – Wilno nasze – rėkė.

      Atsakyti
      • LJ says:
        12 metų ago

        Paprastas pavyzdys iš mano gyvenimo ir bendravimo su studentais iš Lenkijos, kurie per mainų programą pateko Lietuvon: įsėda Lietuvoj į taksi ir ten jų klausinėja, kaip jie mano, ar Vilnius vėl priklausys Lenkijai, o jie sėdi šokiruoti, nesuprasdami, kodėl turėtų. Tai, kad po tiltais prirašyta “wilno nasze”, manęs nejaudina, nes iškart matosi, kokia tautos dalis tai daro. 🙂 Manęs taip pat nejaudina, kad politikai vieni kitiems galvas kapoja šitoj mėsmalėj, nes visas šitas reikalas išpūstas jų.

        Atsakyti
        • suomis says:
          12 metų ago

          Žiūrėk, kad vieną gražią dieną gali ir parūpti, tik bus jau per vėlu…

          Atsakyti
          • LJ says:
            12 metų ago

            Gal aš esu per didelė humanistė, bet kiekvienas žmogus man vienodas, jis lenkas, lietuvis ar kinas. Tai, kad man liepia nekęsti lenkų, dar nereiškia, kad taip ir darysiu. Esu patriotė, bet nesveika neapykanta kitai tautai man nepriimtina. Vietoj to, kad pabrėžiate, kokie lenkai yra kitokie, geriau jiems parodykite, kad jie taip pat yra Lietuvos piliečiai ir kad turi eiti kartu su lietuviais už Lietuvos gerovę, kadangi jie gyvena čia. O dabar jie Lietuvoje kažkokie atstumtieji, o Lenkijoje jau nebepritampa 🙂

          • Auklėkite says:
            12 metų ago

            Tai jeigu šalia jūsų yra koks lenkas, tai jūs jam ir padėkite, atveskite į doros kelią. Gal tas lenkas jums padėkos, bet mes visi urmu negalime pulti jų auklėti, nes mes matome juos kitokius. Atvykęs svetimšalis po pusės metų kalba lietuviškai, o čia užgimęs lenkas nemoka perskaityti gatvės pavadinimo, nežino mūsų istorijos(jie mokosi iš kitokios istorijos “tuteišos”), nedalyvauja mūsų šventėse(pvz. Vasario 16-ji)ir pan. Sėkmės auklėjant lenkus.

          • LJ says:
            12 metų ago

            Taip, aš su lenkais bendrauju, parodau jiems, kad ne visi lietuviai yra priešiški. Ir tikrai pažįstu daug lenkų, kurie kalba tik lietuviškai. Pažįstu ir tokių, kurie yra kaip ir lenkai, nes jiems taip sako aplinkiniai, tačiau lenkiškai nė bum bum :))

          • Amelija says:
            12 metų ago

            Protingos mintys, tikras lietuviškas mąstymas. Taip galvoja dauguma šviesaus jaunimo. Duok, Dieve, greičiau jie baigtų mokslus, įsijungtų į Lietuvos politinį gyvenimą ir šituos užribio “patriotus” paliktų virti jų pačių sultyse.

            Gerb LJ, sėkmės Jums, esate šviesi ir išmintinga asmenybė.

        • Truputį istorijos says:
          12 metų ago

          Papasakosiu tokią istoriją. Kartą į Teatro ir Muzikos muziejų(Vilniuje) buvo atvesta lenkų moksleivių grupė, muziejaus gidė jiems pasakoja apie Lietuvos teatro istoriją(1920m. ir tolesnis Smetonos valdymo laikotarpis), apie Kauno konservatoriją, padainuoja J. Naujalį, Č. Sasnauską, tada vienas vaikas paklausia, o kodėl visą laiką pasakojate apie Kauną? Gidė sako, kad Vilnius buvo lenkų okupuotas. Kaip mat prišoka jų mokytoja ir sako gidei, kad jūs čia negerai pasakojate. O gidė atkerta – sakykite ką aš negerai pasakoju, o kaip aš turiu pasakoti? Tai šiek tiek nelenkiškos istorijos

          Atsakyti
          • LJ says:
            12 metų ago

            Visokių istorijų yra, dėl to man kvaila nekęsti visos tautos, tad ir paminėjau, kad man kiekvienas žmogus yra vienodas. 🙂 Šiuo atveju kaltinčiau tą mokytoją, kuri kažko nežino ir prisiminčiau kitus lenkus, kurie labiau išsilavinę. Dar žinau istorijų, kai lenkai net atėję į patriotinę šventę, bijo pasisakyti, jog lenkai, nes aplink lietuviai kalba, kokie lenkai blogi ir kaip juos reikia naikinti. Aš daugiausia kalbu apie jaunimą, nes būnu tarp jų ir matau, kaip keičiasi požiūris. Nesakau, kad nėra nacionalistų lenkų, bet taip pat negalima paneigti, kad yra lietuvių, kurie elgiasi negražiai ir patys visą laiką primena apie tai, ką jau kiti pamiršę…

          • Man nesentimentalu says:
            12 metų ago

            Su kai kuriomis jūsų mintimis tikrai sutinku. Važinėjame į keliones, važiuojame ir į Varšuvą, ir į Krokuvą, sutinkame normalius žmones, bendraujame, bet sutikite, kad pykdo mus politikai. Ypač toki kaip LLRA Tomaševskis, kaip Lenkijos užsienio ministras, kurie kiekvienu atveju nori Lietuvą įtakoti, pažeminti, kurie jaučiasi turį kažkokių pretenzijų į Vilnių, į Vilniaus kraštą, o, žinant praeities istoriją, kaip pasakoja mūsų tėvai ir seneliai, kurie ėjo ginti Vilnių nuo pilsudskininkų, tai susimąstai, ar nepasikartos istorija? O Vilnius lietuviui, tai tas pats, kaip italui – Roma, kaip vokiečiui – Berlynas. Čia Mindaugo, Gedimino miestas, čia kažkur Vytauto palaikai. Gal kaip kam tai sentimentalu, bet patriotiškai išauklėtas žmogus visada eis ginti Vilniaus.

          • LJ says:
            12 metų ago

            Šiuo atveju sutinku 🙂 Būtent politikus minėjau pirmame komentare, kad tai jų išpūstas reikalas. Žinoma, kiekvienas lietuvis gintų Vilnių, jei prireiktų. Ir man vėl būtų liūdna dėl to, kad paprasti žmonės būtų priversti nekęsti vieni kitų.

          • Jonas Vaiškūnas says:
            12 metų ago

            Žinoma, kad lenkai nėra blogi – niekas ir nesako. Tiesiog yra blogų tarp jų ir tada Lietuvai labai būna blogai – nuo tų kelių blogų pvz. Jelžblykovskio, Želigovskio, Pilsudskio (oi atsiprašau čia atrodo lietuvis), dabar tomaševskio… o kiti, niekas nesiginčija – geri juk. Tik sunku suprasti, kaip keli blogi lenkai sugebėjo okupuoti dalį Lietuvos, nutautinti visas okupuotas Pietryčių Lietuvos dalis, žudyti ir plėšti prisidengę AK kovotojų antpečiais… ir dar – niekaip negaliu suprasti, kodėl tie keli blogi lenkai gali užimti Lietuvos etnines žemes ir jose šeimininkauti. O blogi lietuviai nieko dar neužėmė iki šiol. Tai kaip čia yra? Gal vis tik tie keli blogi lenkai yra blogesni už tuos kelis blogus lietuvius?

          • LJ says:
            12 metų ago

            Na, galėčiau pasakyti, kad tie keli blogi lietuviai puikiai pasidarbavo su žydais II-ojo pasaulinio karo metais, bet čia jau kita tema. Jeigu turėtumėm galios, niekas nesako, kad tie keli lietuviai nesielgtų taip, kaip keli blogi lenkai. 🙂
            Man taip pat kilo kelios mintys dabar bemąstant:
            1. Kartais jaučiu, kad esu verčiama nekęsti lenkų (kai paskaitau laikraštį pvz), tad ar tai nėra tyčia? Gerai sutariantys žmonės retai kariauja.
            2. Jeigu vietoj tokių pasisakymų kaip “lenkai elgiasi su lietuviais taip Lenkijoj, tai mes atsilygindami darom taip..”, sakytumėm “kadangi jūs mums esate tokie patys lietuviai, kaip ir visi kiti gyvenantys Lietuvoje…”, tokios pykčio bangos dėl bandymų pakeisti mokymo sistemą nebūtų.
            3. Kai žmogus turi ir lietuviško, ir lenkiško kraujo, jam užkabinama etiketė “lenkas”. Ar mes patys neverčiame jų ieškoti savo šaknų Lenkijoje, nors jie turi ir lietuvių kraujo? Pamenu, kai tokiam “lenkui” pasakiau, kad man jis lietuvis ir viskas, susilaukiau atsakymo “ačiū”.

            Tiesiog šiaip pamąstymai 🙂

          • Adelė says:
            12 metų ago

            Ar gali vykti dialogas bendraujant ultimatumų kalba? Lietuviai tik vykdo lenkų reikalavimus, patys į tą dialogą neįleidžiami. Šantažas, grasinimai, reikalavimai. Kam tokia partnerystė?Mes prarandame savo tapatybę. Lenkai trokšta įtvirtinti savo kalbą Lietuvoje lietuvių kalbos sąskaita. Ir mūsų valdžia linkusi išduoti tautos gyvastį. Jei nebegalioja Konstitucija – tauta reikalauja referendumo

          • Kodėl? says:
            12 metų ago

            Kodėl, Jūs LJ, manote ir kalbate, kad tie, kurie kalba apie problemas su Lenkijos valdžia, kaltina ir siūlo nekęsti visų lenkų?
            Tik tokio Jūsų požiūrio ir laukia lenkiškos pusės provokatoriai.

          • LJ says:
            12 metų ago

            O ne, ne taip supratote. Apie problemas kalbu ir aš. Aš paminėjau spaudos pavyzdį, tad išplėtosiu: puikiai pamenu straipsnį laikraštyje ir po nuotrauka su lenkais ir jų lenkišku plakatu parašyta, kad vos ne lenkai nori užgrobti Vilnių, kai plakate buvo užrašyta (paprašiau draugės išverst): Lietuva, Tėvyne brangi, būk mums gailestinga. Taip pat kodėl kviečia į laidą tik lenką kaip Tomaševskis, kurio dauguma mano pažįstamų normalių lenkų net nemėgsta, o nepaima jokio žmogaus iš kitos aplinkos ir kitokia, įvairesne nuomone?

          • suomis says:
            12 metų ago

            Todėl , kad LJ yra sušikta provokatorė/rius. Malanti/is šūdą ir skleidžiantis dezinformaciją.

          • suomis says:
            12 metų ago

            Kaip ir ta Amelija

          • Lamatas says:
            12 metų ago

            pilnai pritariu “suomiui”.Kažkodėl aš neprisimenu ,kad būčiau kur ,kiek rimtesniame straipsnyje ar pasisakyme radęs raginimą nekesti lenkų ,kaip takių .O parvesti keliamas problemas į tokią plotmę yra tikrų tikriausia provokacija.

          • LJ says:
            12 metų ago

            Man labai gaila, kad matote tik vieną tašką ir nesugebate suprasti, kad skirtingi žmonės turi skirtingą nuomonę.

          • naujas says:
            12 metų ago

            Sakot dauguma lenkų nemėgsta Tomaševskio, tačiau kažkodėl dauguma rinkimų teisę turinčių Lietuvos lenkų balsuoja už LLRA. Taigi, ponia, paprastii, eiliniai lenkai vadovaujasi tais pačiais kriterijais, vertinimais, princpais kaip ir tie keli “blogieji” lenku politikai. Galiu pasidalinti ir savo gyvenimo patirtimi. Teko kalbėtis su Villniaus universitete studijuojančia lenkų tautybės studente. Ji puikiai kalba kalba lietuviškai, studijuoja istorijos fakultete, bendrauja su lietuviais, tačiau ir jai prasprūsta tokie posakiai: čia Vilniuje ir ten, Lietuvoje. Taigi, Vilnius jai ne Lietuva. Aišku egzamine, dėstytojo paklausta ji susiorientuos ir taip nepasakys, bet štai nesąmoningai išsprūta tai kuo ji iš tiesų gyvena (na arba jos tėvai taip supranta, bet tai irgi parodytų realias didelės dalies lenkų tautybės gyventojų nuostatas). Taip kad nereikia gyventi iliuzijomis. Nors jūsų atveju atrodo tai netinka. Iš jūsų komentarų neatrodo, kad lietuvisškai kalbanti lietuvių tauta jums būtų gintina saugotina vertybė.

          • LJ says:
            12 metų ago

            Jūsų komentaras mane pralinksmino. XD dėl kelių priežasčių: aš minėjau MANO pažįstamus lenkus (prašau perskaityti, ką rašiau aukščiau)
            Nuo šiol atsargiai rinksiu žodžius, nes dar pagalvos, kad lygindama savo gimtąjį miestelį su likusia Lietuvos dalimi, siekiu Žemaitijos nepriklausomybės :))) (daug studijuojančių lenkų pažįstu, jeigu ką ir matau juose, tai nebent tai, kad su kiekviena karta jie vis lietuviškėja)
            Ir paskutinis dalykas… Man vertybė – vieninga tauta. Taip, Lietuvos lenkai man irgi mūsų tautos dalis, nes jie LIETUVOS. Negaliu pakęst skirstymo į “grynas lietuvis” ir va “lenkas”, nes mat jo giminėj yra žmogus, turintis lenkiško kraujo. Jeigu man nerūpėtų lietuvių kalba, aš čia nekomentuočiau bei nebūčiau varginusis įsirašyti lietuviškų raidžių ir jau sėdėčiau užsieny, kadangi lietuvių kalbą nelabai kur pasauly pavartosi:))

            Ir tiems žmonėms, kurie rašo apie provokaciją… Ačiū, tai bus man paskatinimas susimąstyti apie Lietuvos patriotų fobijas.

            Tai tiek.

  2. Zbygniew'as 凱ㄝ開ㄕ高 ㄊ健 Пірстелэяаў says:
    12 metų ago

    Lietuvos pretenzijų Lenkijai
    KATALOGAS

    1. Lenkija 1228-04-23 pakviečia Kryžiuočių ordiną kovoti prieš baltų gentis Lenkijos naudai. Buvo sunaikinti prūsai ir vakariniai jotvingiai (dzūkai). Pamario, Varmės-Mozūrų ir Palenkės vaivadijos yra baltų etnografinės žemės. Šių žemių gražinimo Lietuvai klausimas.
    2. Lietuvių ir prūsų kalba turi būti rašomi vieši užrašai visoje Pamario, Varmės-Mozūrų ir Palenkės vaivadijų teritorijose.
    3. Lenkija 1430 metais pavagia LDK Vytauto karališką karūną, 1931 metais ir pačius LDK Vytauto palaikus iš Vilniaus Katedros.
    4. Lenkija 1569 metais atima iš LDK Palenkę ir Ukrainą – Liublino unija prievartą įjungia Lietuvą į dviejų valstybių sąjungą;
    5. Lenkija 1791-05-03 savo konstitucijoje įrašo, kad LDK nebėra nepriklausoma valstybė, o tampa viena iš Lenkijos provincijų – faktiškai tai yra pirmasis oficialus Lietuvos valstybės likvidavimo dokumentas. Vėliau, 1791-10-20 Lietuvą šias nuostatas ištaiso ir ATSTATO savo valstybės nepriklausomybę;
    6. Masinė lietuvių polonizacija LDK žemėse XV – XIX amžiuose ir 1920-1939 metais.
    7. Suvalkų sutarties sulaužymas 1920m. spalį ir Vilniaus krašto okupacija ir smurtas prieš žmones, save laikiusius lietuviais Vilniaus krašte 1920-1939m.
    8. Antrojo pasaulinio karo metu “Armija krajova” Vokietijos okupuotoje Lietuvos teritorijoje žudė lietuvių tautybės civilius asmenis vien dėl to, kad jie buvo lietuviai.
    9. …
    10. …

    Su Lenkija normalūs santykiai ir strateginė partnerystė, kai:
    1. Lenkija gražins Lietuvai užgrobtas baltų etnines žemes – dabartinės Pamario, Varmės-Mozūrų ir Palenkės vaivadijos Lenkijoje;
    2. Kai bus baigtas Lenkijos pradėtas 1920 metais karas prieš Lietuvą ir kaip minimum bus išvesta Lenkijos okupacinė armija iš Augustavo ir Suvalkų – Lietuvos valstybės teritorijos;
    3. Kai Lenkija sumokės Lietuvai Prūsų kalbos atkūrimo išlaidas;
    4. Kai bus depolonizuotos lietuviškos etninės žemės dabartinėje Baltarusijos teritorijoje – kurias sulenkino kunigai lenkai iš Lenkijos, tam tikslui turėdami suderinimą su popiežiumi Romoje. Depolonizacijos išlaidas turi apmokėti Lenkija kartu su Vatikanu;
    5. Kai Lenkija apmokės depolonizacijos išlaidas Lietuvoje – sulenkintų lietuviškų pavardžių originalo atkūrimą (naujų asmens tapatybės dokumentų išdavimo išlaidos).

    Atsakyti
  3. Vilna says:
    12 metų ago

    Šiuo atveju turėtų prasmę klausimas, ar nėra būtina Lietuvai pereiti prie paprastų kaimyniškų, netgi šaltų santykių su Lenkija – kokie yra su Baltarusija, Karaliaučiumi ir pan. ir gyventi savo lietuvišką gyvenimą. Tik taip klausiant tušti kalčių ieškojimai dėl santykių su Lenkija pasibaigs.
    Antai, nesidėti su Lenkija į jokius artimesnius santykius Lietuvai patarė ir mūsų šviesuolis Oskaras Milašius, nurodydamas, kad betkokio dėjimosi su Lenkija atveju Lietuvos lauktų prapultis. Faktai rodo, kad jo įžvalgos yra teisingos visu 100%.
    Klausimų kėlimas kas kaltas dėl įtemptų santykių yra bergdžias, kada akivaizdu, jog tų įtempimų gali nebūti tik tuo atveju, jeigu gyventume Lietuva ir Lenkija kas sau – nesidairant viena į kitą.
    Taigi, kaltų ieškojmas šiuo yra mažų mažiausiai idiotiškas, juolab, kad mums kokie nors artimesni santykiai su Lenkija objktyviai nėra reikalingi – Lietuva yra NATO, ES, turi artimą partnerystę su JAV. Taigi mes sėdime, kaip meškos ausyje.
    Jeigu TV žurnalistas nemato objektyvių demokratijos funkcionavimo Lietuvoje problemų, tai geriau eitų šunims šėko pjauti. Juolab, kad kviečiami vis tie patys valdiški, politiškai angažuoti šnekėtojai, kad tos tuščios politinės informacijos žiniasklaidoje ir taip yra per akis.

    Atsakyti
    • suomis says:
      12 metų ago

      Visiškai pritariu jūsų nuomonei.

      Atsakyti
    • Lamatas says:
      12 metų ago

      Nevisai sutinku su Tamsta .Tikrai nematau kad būtų įtempti santykiai tarp Lietuvos ir Lenkijos.Greičiau atvirkščiai -jau pernelyg draugiški iš Lietuvos pusės. Įtemti yra satykiai tarp Lenkijos ir dalies Lietuvos visuomenės ,dėl grynai Lietuvos vidaus problemų .Čia yra panašiai ,jei ateitų kaimynas ,ir pradėtų kaimyna mokyti kaip pačią mylėti.Ir dar primigtinai reikalautų teisės veiksmais parodyti.

      Atsakyti
      • Patarimas says:
        12 metų ago

        Jei nematote, tai reikia nueiti pas okulistą, pasitikrinti regėjimą ir nešioti akinius. Matysite geriau.

        Atsakyti
        • Lamatas says:
          12 metų ago

          pas okulistą aš būvau ,todėl galit dėl mano regėjimo per daug nesielvartauti .O jei pats nesigaudote savokose ,tai čia greičiau Tamstos problema .Ir patarčiau ,prieš puolant kitus kritikuoti,bent atidžiau perskaityti kas parašyta.O perskaičius bent truputėli pagalvoti,na žinoma jei turit kuom.
          Trumpai pabandysiu paaiškinti kodėl rašau kad tarp Lietuvos ir Lenkijos nėra įtemtų santykių.Todėl, kad nelabai teko girdėti OFICIALIŲ Lietuvos kokių tai protestų,notų ,ar ko panašaus ,dėl Lenkimos kišimosi į Lietuvos vidaus reikalus .Priešingai, vienas po kito Lietuvos pačio aukščiausio lygio OFICIALŪS asmenys bėgioja į Lenkiją ,ir ten atsiprašinėja,prašinėja ,informuoja,prašo patarimų ir taip toliau.Bet jokiu būdu ne reiškia protestus ,notas,reikalavimus ir panašiai.Kaip nebūtu gaila ,bet tikruosius Tautos ir Valstybės pavojus priversti garsinti žmonės neturintys pakankamai aukštų postų Valstybėje .Pagarba JIEMS.

          Atsakyti
  4. LIETUVIŲ DISKRIMINACIJA says:
    12 metų ago

    1.Tautinių mažumų mokyklų abiturientams privalomas žodžių skaičius lietuvių kalbos valstybinio brandos egzamino rašinyje mažėja nuo 500 iki 400 žodžių, mokykliniame – nuo 350 iki 250 žodžių.
    2. Be to, lieka jau anksčiau įteisintos nuolaidos vertinant nelietuviškų mokyklų abiturientų darbus. Pavyzdžiui, jie gali padaryti daugiau klaidų (35 klaidas vienam piuslapyje.
    3. Taip pat temų skaičius padidintas nuo 3 iki 7. Tai kaip sakė LLRA vadovai lenkams nereikės rašyti iš Maironio ar Brazdžionio. Atsieit, kam jiems tas lietuviškas patriotizmas? Jiems bus lenkų autoriai- Lenkijos patriotai.
    4.Mokinio krepšelio lėšos, lėšos neformaliam ugdymui lenkams daug didesnės nei lietuviams.
    5.Lenkų mokytojų perkvalifikavimui Kubilius skyrė ir išleido 21 milijoną, o dabar vis tiek lietuviškai nemokins. Pinigai nuėjo vėjais?
    6. Lenkų mokytojų primininkas Kviatkovskis pateikia skaičius, kad į aukštąsias mokyklas (gerai nemokėdami lietuvių kalbos, dėl palengvinto egzamino) įstoja beveik 80 proc. lenkų. Ir tai lietuvių sąskaita.
    7. Į lenkų darželius Vilniuje savo vaikus leidžia Lietuviai, mišrios šeimos, nes į Lietuviškus darželius didžiausios eilės.
    8. Dvi pustuštės lenkų mokyklos (Lelevelio ir Vivulskio) nesujungtos iki šiol. Per abi mokyklas projektinis pajėgumas apie 1400 mokinių, o mokosi 600+200 lietuvių įleista neoficialiai. Šildomi, valomi tušti pastatai, leidžiami milijonai.

    Atsakyti
    • LJ says:
      12 metų ago

      Nematau priežasties, kodėl lenkai negalėtų mokytis aukštosiose mokyklose, kai pas juos lietuvių egzaminą nemažai išlaikančių virš 80%, o kai kurie lietuviai vos sukrapšto 1%, dar net neišlaiko 🙂 Ir šiaip kokie jie lenkai… Gimė Lietuvoj, augo Lietuvoj ir kalba lietuviškai. Man neskauda, kad jie dar moka ir lenkų bei rusų, norėčiau ir aš mokėti daugiau kalbų, nei 2 🙂 Be to, mačiau, kad lietuvių valstybiniame egzamine yra gramatinių užduočių, kai lietuviai turi rašyti tik rašinį. Tegu duoda tas užduotis ir lietuviams. Iš patirties sakau, kad kai kurie baigę mokyklą, vis dar yra beraščiai.

      Atsakyti
      • Ar normalu? says:
        12 metų ago

        O ar jums atrodo normalu, kad lietuviams Lietuvoje negalima patriotiškai švęsti Vasario 16 – os, neleidžia žygiuoti gatvėmis, kad gal reikės prašytis latvių ar estų, jog leistų paminėti lietuviškas šventes Rygoje ar Taline? Ar normalu Nepriklausomoje Lietuvoje, kai į šventės minėjimus prikviesta iš Izraelio Zurofas, iš JAV ir kitur kažkokių žmonių, kurie yra jau nuteikti ir informuoti, kad lietuviai – tai fašistai. Švęsti Nepriklausomybės šventę jau nusikaltimas?

        Atsakyti
        • LJ says:
          12 metų ago

          Ne, tai nėra normalu. Bet kiek pastebėjau bendraudama su kitų šalių piliečiais, tai vyksta daug kur Europoje. Globalizacija verčia tautas galvoti, kad savo tautą mylėti blogai. Ne vienas pasisakė, kad normalu, jog pvz Lietuvą myli koks indas, bet nenormalu, kai lietuvis. Bet vėlgi, lenkų kaltės čia nematau. 🙂

          Atsakyti
          • Svarbiausia nebijoti says:
            12 metų ago

            Ne čia lenkų kaltės tikrai nėra. Čia mūsų politikų kaltė, kurie gal iš sovietmečio visko bijo, gal net ir savo šešėlio. Per Atgimimą žmonės ėjo su vėliavom, skanduodami “Lietuva”, dainuodami partizaniškas dainas ir tada vienas kito nebijojo. Dabar į Lietuvą vėl sugrįžo baimė. Juk, kaip neseniai pasakė disidentė N. Sadūnaitė draudimais valdžia augina disidentų kartą. Savaime sukyla noras priešintis ir, jei negalima legaliai švęsti, jaunimas pradės švęsti slaptai, pogrindyje, o tai daug pavojingiau ir jokia demokratija nekvepia.

  5. KLAUSIMAS says:
    12 metų ago

    O laidoje nedalyvaus Vaišvila, Songaila? Šie tvirti Nacionalinės politikos šalininkai turi ką pasakyt…

    Atsakyti
    • Naivu says:
      12 metų ago

      Tai kad jūs ir naivus esate. Jie komunistų padaryti fašistais. Ar gali LRT juos kviesti?

      Atsakyti
    • tampax'as says:
      12 metų ago

      kiek žinau, bus auditorijoje, palaikymo komanda, kalbės ir jie…

      Atsakyti
  6. lvm says:
    12 metų ago

    atrodo, jėgos gana nelygios

    Atsakyti
  7. Rytas apie Geopolitiką says:
    12 metų ago

    GEOPOLITIKA:Lenkijai nepatinka Anglijos, Šiaurės ir Baltijos valstybių sąjunga, NB8 blokas.Todėl panašu, kad bandoma tai ardyti. Sikorskis štai vakar lankėsi Rygoje. Todėl, gal paremkime šiuo klausimu prezidentę. Apie Lietuvos dalyvavimą NB8, kariuomenių dydžius, Anglijos iniciatyvas jungiantis su NB8 Lenkijos Rytų studijų centras (finansuojamas Senato) analitinę medžiagą skelbė dar 2011 metais http://www.osw.waw.pl

    Atsakyti
  8. Kažin says:
    12 metų ago

    Sakote “kokie jie lenkai… Gimė Lietuvoj, augo Lietuvoj ir kalba lietuviškai”. Taip, jokie jie ne lenkai, bet nesirašo lietuviais ar tūteišais, o – lenkais. Taip buvo per visą istoriją, LDK bajorai nebuvo lenkai, bet jie buvo užrašomi lenkais, verčiami kalbėti lenkiškai. Dabar sukamas tas pats istorinis malūnas, gamindamas Lietuvoje popierinius, statistinius lenkus. Tūteišai užrašomi lenkais, jų vaikams steigiamos mokyklos lenkų kalba, žodžiu iš tūteišų, net ir tų, kurių tėvai lietuviai, gudai kepami pavadininiai, statistiniai – lenkai. Vykstas tai, kas vyko šimtmečiais. O, kad tokia nesąmonė būtų nutraukta, tereikia Lietuvos valdžios sprendimo, kuriuo oficialiai būtų pripažinta “tūtešų” vardas oficialiu jų tautybės pavadinimu, o jų kalba “poprostuo” oficialia jų kalba ir atitikamai būtų pakeisti mokyklų ir jų mokomosios kalbos pavadinimai. Juo labiau, kad abu šiuos žodžius (pavadinimus) suprasti lenkų, apskritai šnekamųjų kalbų jiems suteikiamomis prasmėmis nėra jokio istorijos, kalbotyros mokslų pagrindo.
    Taigi jie gimė, augo Lietuvoje, kalba lietuviškai, bet… tampa lenkais. Taigi, kas per košė yra vis dar verdama Lietuvos žemėje. Apie tai yra mąstytina, suvoktina, išbristina…

    Atsakyti
    • Zalieska says:
      12 metų ago

      Susikurk pats sau problemą, iteisink pats sau problemą,kovok su rusais ir lenkais dėl tos problemos.Ne kažin ar pralošim, bet tikrai pralošim.Geriau nevarkim.Ten yra LIETUVA ir mokinkim LIETUVIŠKAI.

      Atsakyti
    • LJ says:
      12 metų ago

      Jūsų mintys man įdomios! Iš tiesų labai keistai lietuviai čia virsta lenkais… Man priminėte tai, kad persikrausčius į Vilnių, žmonės iš kitų Lietuvos miestelių pradėjo prikaišioti, kad gyvenu “lenkų krašte” ar “pas lenkų” lyg jau būčiau pakeitusi savo pilietybę…

      Atsakyti
  9. Zalieska says:
    12 metų ago

    Kaip nustatyti kas paperdė. Ogi pasilenk pauostik užpakalį ir sužinosi kas paperdė.Dabar, kažkas pakiša suktą klausimą: kas kaltas dėl įtampos dėl dviejų šalių- kaimynių.Čia ir prasideda išgalvotos ir neišgalvotos istorijos.Tas pasakė taip,anas pasakė anaip.Pirmyn šuniukai.AŠ PAPRASTAS LIETUVIS JEI REIKĖS NUMIRSIU UŽ SAVO TĖVYNĘ,UŽ LIETUVOS ŽEMĘ,BET IŠGAMOS NEKIRŠINKIT TAUTŲ. Paprastam Šalčininkų krašto vargo pisuokliui nerūpi nei pavardžių rašymas,nei gatvių pav.tai Tomaševskio gaujos išmislas.Todel , kas kaltas dėl įtampos dėl dviejų šalių- kaimynių? Pirma, kad lenkai kišasi į mūsų suvenerios valstybės reikalus , o mes tai leidžiam, antra, kad mes patys nesusitvarkome savo žemėse. Atsiprašau už klaidas.

    Atsakyti
  10. Nagi says:
    12 metų ago

    Kažin iš kurios peryklos yra išsiritusi ši tolerastė LJ? Kaip manote iš Antifa ir Zurofo kontoros ar iš Bielskio vadovaujamos NK, tik iš šių organizacijų žmonės taip sugeba nekęsti savo tautos. Bendrai visais laikais komunistai nekentė savo tautos ir ją žudė, nesvarbu kaip jie save įvardydavo bolševikais, komunistais, ar anarchistais jų pagrindinis tikslas visada buvo nužudyti valstybę. Tuo pačių tikslų dabar siekia ir tolerastai anksčiau buvę aktyvūs komsamolcai ir komunistų partijos funkcionieriai dabar laižantys batus Zurofui ir jaučiantis dideli malonumą kai Lenkijos URM vadovas viešai pareiškia jog jis manantis kad 1920 metais, Lenkija NEOKUPAVO Lietuvos. Manau kad po tokių Lenkijos pareiškimų normali valstybė būtų uždariusi savo ambasadą Varšuvoje, na o Lietuva net nesureagavo į šį R Sikorskio įsišokimą. Suveikė kaip visada lietuviškas kumečių mentalitetas.

    Atsakyti
  11. Padėka už laidą says:
    12 metų ago

    Noriu padėkoti p. Tapinui už profesionaliai paruoštą vakarykščią laidą, taip pat noriu padėkoti p. Ažubaliui, pasirodo nepažinau Jūsų ir netikėjau, kad esate toks šaunuolis, taip pat ačiū p. Iškauskui ir kitam šauniam ponui, kurio(atsiprašau) pavardės neįsiminiau. Visiems labai labai ačiū

    Atsakyti
  12. Atas says:
    12 metų ago

    LJ-ai(ui).
    Kam tarnaujate?Negi nieko nesuprantate kas dedasi aplinkui?

    Atsakyti
    • LJ says:
      12 metų ago

      Sau 🙂

      Atsakyti
  13. Rosy says:
    12 metų ago

    Lietuva gali tapti agresyvaus (vokiec48dio, dano, lenko, ) pliirko nuosavybc497. Pabandykim c4afsivaizduoti kad visa Lietuva gabalais ic5a1parduota uc5besieniec48diams.Kuom tada pavirtam mes latviai ir lietuviai??? Klajokliais? Taip.Todc497l Organizuokimc497s rinkti parac5a1us dc497l Lietuvos c5bdemc497s referendumo. Liko mac5beiau nei dveji metai, kai bus leidc5beiama porceliuoti Lietuvc485.

    Atsakyti
  14. arvydas damijonaitis says:
    11 metų ago

    Dėl klaidinančio termino „lenkų TAUTINĖ MAŽUMA“
    (turi būti TAUTINĖ BENDRIJA, TAUTINĖ GRUPĖ):

    Europos Tarybos tautinių mažumų apsaugos pagrindų Konvencijos (Strasburas,1995m.vasario1d.) 21 straipsnis: „ Jokia šios pagrindų Konvencijos nuostata neturi būti aiškinama kaip suteikianti teisę dalyvauti veikloje ar atlikti veiksmus, kurie prieštarautų pagrindiniams tarptautinės teisės principams ir ypač valstybių suvereniteto lygybės, teritorinio vientisumo ir politinės nepriklausomybės principams“. Konvencija ,numato tautinių mažumų ,t.y. tik tautinių grupių, neturinčių išorinės valstybės, apsaugą, kitaip būtų pažeisti pagrindiniai tarptautinės teisės principai. Lenkų bendrija Lietuvoje negali turėti „tautinės mažumos“ statusą, nes tai grėstų Lietuvos nepriklausomybei, teritoriniam vientisumui ir politinei nepriklausomybei, t.y. prieštarautų pagrindiniams tarptautinės teisės principams. Lenkijos vulgarus agresyvumas yra reali tikrovė – lietuviai nežudo lenkų, nebuvo okupavę Varšuvos, nebuvo užėmę trečdalį Lenkijos teritorijos.
    Pagarbiai Arvydas Damijonaitis

    Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Ukrainos gynėjas
Ukrainos balsas

Žiurkė spąstuose arba kada į orą išlėks putinas?

2025 06 08
Populiariausi vardai 2024 m.
Kalba

VLKK nutarimo „Dėl lietuviškos vardo formos“ paaiškinimas

2025 06 08
Selemonas Paltanavičius | vdu.lt nuotr.
Gamta ir ekologija

Prezidento V. Adamkaus gamtosauginės premijos laimėtojas S. Paltanavičius: patys geriausi darbai atliekami nelaukiant ir nesitikint jokių premijų

2025 06 08
LMA - Lietuvos muziejų asociacija | lma.lt nuotr.
Istorija

Lietuvos muziejų asociacija: kviečiame Valstybės kontrolę dialogui dėl muziejinių vertybių apskaitos

2025 06 07
Susitarimo pasirašymas
Lietuvoje

Ministerijos susitarė dėl bendrų veiksmų ugdant pilietišką jaunimą

2025 06 06
Lėktuvas | sumin.lrv.lt nuotr.
Gamta ir žmogus

Sukčių taikiklyje – neatidūs keliautojai

2025 06 06
Sveikata | sam.lrv.lt nuotr.
Gamta ir žmogus

Kada ligoniai siunčiami į kitas šalis ir kas už tai moka?

2025 06 06
Dviračių takas
Lietuvoje

Klaipėdoje atnaujinami dviračių ir pėsčiųjų takai

2025 06 06

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Tššš... apie A. Dubonis. Kai „globali Lietuva“ jau buvo…
  • Vilna apie A. Dubonis. Kai „globali Lietuva“ jau buvo…
  • Mikabalis apie A. Dubonis. Kai „globali Lietuva“ jau buvo…
  • taškas apie Naminį padažą makaronams pakeis slaptas priedas

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Atvirų batų metas: kaip kovoti pėdų bėdomis
  • Dažniausia siuntų pažeidimų priežastis – blogas pakavimas
  • Žiurkė spąstuose arba kada į orą išlėks putinas?
  • Kiek pinigų dovanoti jaunavedžiams?

Kiti Straipsniai

LDK ir Lenkija prieš Liublino uniją 1526 m.

R. Dilius. Tautinė tapatybė – muziejinė egzotika ar būtina išlikimo sąlyga? (II)

2025 05 07
Laiveliu į Trakų salos pilį. Lietuva, 1939 m. |Asmeninio archyvo nuotr.

V. Poviliūnas. Žvilgsnis į Trakus. 1938 m.

2025 04 18
Stasys Tumėnas | Alkas.lt, J. Vaiškūno nuotr.

S. Tumėnas. Ar padės Donaldo Trampo sprendimas išsaugoti nesuniokotą lietuvių kalbą?

2025 03 09
Č. Iškauskas. Chaoso iš nesantaikos nešėjai | Asociatyvi Freepik nuotr.

Č. Iškauskas. Chaoso iš nesantaikos nešėjai

2025 02 17
2025 m. balandžio mėn. įsigalios Orhuso konvencijos pakeitimas dėl genetiškai modifikuotų kūnų | am.lrv.lt nuotr.

2025 m. balandžio mėn. įsigalios Orhuso konvencijos pakeitimas dėl genetiškai modifikuotų kūnų

2025 02 12
Č. Iškauskas. Karaliaučiaus aneksija apima ir lietuviškąją kultūrą | voruta.lt nuotr.

Č. Iškauskas. Karaliaučiaus aneksija apima ir lietuviškąją kultūrą

2025 01 17
Litvinizmas | autoriaus nuotr.

Č. Iškauskas. Litvinizmas ir polonizmas – du susisiekiantys indai?

2025 01 02
Volodimiro Zelenskio pokalbis su Stiuartu Ramzi „Sky News“ | Alkas.lt koliažas

Č. Iškauskas. Ar Ukraina bus po NATO „skėčiu“?

2024 12 04
Asociatyvi nuotrauka |pixabay.com nuotr.

Č. Iškauskas. „Orešnik“ – papuvęs riešutėlis

2024 11 26
Ukraina nepasiduos | facebook.com/GeneralStaff.ua nuotr.

Č. Iškauskas. Vakarai skuba padėti Ukrainai

2024 11 22

Skaitytojų nuomonės:

  • Tššš... apie A. Dubonis. Kai „globali Lietuva“ jau buvo…
  • Vilna apie A. Dubonis. Kai „globali Lietuva“ jau buvo…
  • Mikabalis apie A. Dubonis. Kai „globali Lietuva“ jau buvo…
  • taškas apie Naminį padažą makaronams pakeis slaptas priedas
  • Vilna apie A. Dubonis. Kai „globali Lietuva“ jau buvo…
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Vilniausknygumuge.lt nuotr.

Vilniaus knygų mugėje naujos ne tik knygos

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai