Birželio 2-ąją Seimo narys Rimas Jankūnas kreipėsi į Ministrą Pirmininką Gintautą Palucką, siekdamas išsiaiškinti – kas priėmė sprendimą Lietuvos vardu prisidėti prie 16 Europos Sąjungos šalių pasirašyto pareiškimo, raginančio Briuselį „skubiai pasinaudoti visomis turimomis teisinės valstybės priemonėmis“, kad priverstų Vengriją atšaukti seksualinių mažumų eitynių draudimą.
Feisbuke Jankūnas retoriškai klausia: „Kažin, kas priėmė šį sprendimą Lietuvos vardu?“
Šis klausimas nėra formalus – tai klausimas apie mūsų, kaip valstybės, suverenitetą, apie tai, ar mūsų balsas tarptautinėje politikoje vis dar kyla iš mūsų pačių valios, ar tampa bevardės ES biurokratijos atgarsiu.
Ką reiškia toks pareiškimas Lietuvos vardu?
Vengrijos parlamentas priėmė įstatymą, kuriuo draudžiami lytinių mažumų bendruomenės viešieji renginiai, įskaitant Budapešto „Pride“ eitynės/paradas. Leista naudoti veido atpažinimo sistemas nustatant įstatymo pažeidėjus. ES šalių atsakas buvo griežtas – 16 valstybių, tarp jų ir Lietuva, pasirašė bendrą pareiškimą, kurio esmė – spausti Vengriją atsitraukti nuo tokios politikos.
Tačiau Rimo Jankūno klausimas iškelia gilesnę prieštarą: ar šiuo atveju mes laikomės pagarbaus požiūrio į kitų tautų pasirinkimus ir savarankiškumą, ar patys, galbūt net nežinodami, tampame įrankiu kitų valstybių spaudimo strategijose?
Demokratija – tik ES centre, o pakraščiuose?
Pareiškimas parengtas Nyderlandų pastangomis, rodo, kad ES vis labiau linksta į vieningą ideologinį frontą. Tačiau kyla klausimas: ar visos narės vienodai įsiklauso į savo piliečių balsus?
Ar tikrai Lietuvos visuomenė būtų pritarusi tokiam kišimuisi į kitos šalies kultūrinius ir politinius sprendimus?
Vengrijos vyriausybė savo sprendimus grindžia vaikų apsaugos ir dorovės principais. Tuo metu žmogaus teisių organizacijos, tokios kaip Amnesty International, jau kreipėsi į teismus, siekdamos šį įstatymą panaikinti.
Tai nėra kova tik tarp juoda ir balta, šiuo atveju susiduriame su kultūrinių ir vertybinių skirtumų supriešinimo bei politiniu spaudimu. Taip, Lietuva čia neturi likti nebyli – bet kas tokie šiandien kalba jos vardu? Kas?
Kodėl svarbu žinoti, kas priėmė sprendimą?
Šiandien, kai tautinės tapatybės, kultūrinio savitumo ir demokratinio savarankiškumo klausimai tampa vis jautresni, kiekvienas sprendimas tarptautinėje erdvėje turi būti priimamas atvirai, atsakingai, vadovaujantis ne tik užsienio politikos profesionalų nuomone, bet ir tautos valia.
„Ar Lietuva turi teisini reglamentavimą, kuris nustato atvejus, dėl kurių Lietuva gali pasisakyti kitų valstybių vidaus politikos klausimais?“, – Seimo narys prašo atsakymo – o kartu jo laukiame ir mes – Lietuvos piliečiai.
Gal geriau Seimo narys R.Jankūnas domėtųsi, kodėl iš Lietuvos valstiečių, žaliųjų ir Krikščioniškų šeimų sąjungos frakcijos ,kurios nariu jis berods yra, vis kyla pasiūlymai keisti Tautinių mažumų įstatymą, įteisinant vietovių ir gatvių pavadinimus ir nevalstybinėmis kalbomis, įteisinant nevalstybinių kalbų vartojimą valstybinėse įstaigose ir pan.?
,,kiekvienas sprendimas tarptautinėje erdvėje turi būti priimamas atvirai, atsakingai, vadovaujantis ne tik užsienio politikos profesionalų nuomone, bet ir tautos valia.” – Suprantama. O šalies viduje ? Žmones, siekiančius svarbiausius klausimus spręsti referendumais, nustumia į šoną, niekina ir net ragina nužudyti, bet mūsų demokratinei valdžiai ir viešajai nuomonei tai tinka. Nes nepatogius valdžiai žmones pavadini patvoriniais, antivakseriais ar vatnikais, pakartoji pakankamai kartų ir darai ką nori.
,,Demokratija – tik ES centre, o pakraščiuose?” Tai įdomu – ir kurgi tas centras, kur klesti demokratija ? Man atrodo, autoriai šiek tiek atsilieka nuo įvykių.
‘Dismantling Democracy-Puppet of the Left’: AfD’s Alice Weidel Torches Merz at CPAC| Times Now World:
youtube.com/watch?v=tla2pcqJmpQ
youtube.com/watch?v=rJ1aHvvrtNg
Kam ir kokiems įstatymams prieštarauja NS ir Sinica asmeniškai? – kenkiantiems (ar net į sunaikinimą vedantiems) Lietuvos respublikos nepriklausomybei, LR Konstitucijai, Valstybinei Lietuvos kalbai, šeimos sampratai, NT apmokestinimui ir kt.
Na, kas ir kiek gali tokius bjaurius UŽKARDAS pakęsti?!! Reikia juos tokiuose purvuose išmurdyti, kad niekaip per visą gyvenimą jų neatsiplautų. Pradėti reikia nuo NS suskaldymo. Suskaldytas, tarpusavyje supriešintas mažas grupeles bus lengviau sudoroti. Arba – arba. Arba, jei nori išlikti, turės prisijungti prie senųjų, bet rinkėjų paramą prarandančių Seimo grupuočių (oi, atsiprašau, – partijų, ne grupuočių)…
Skelbiama registracija į NS sunaikinimo aktyvistų pajėgas.
Genderinė politika yra viena svarbiausių priemonių globaliam kapitalui siekiant pajungti visą pasaulį savo valiai. Tai kaip vėžinė ląstelė – įleisk ją į sveiką visuomenę ir pamažu suės. Būtent todėl taip kategoriškai reaguojama, jei kuri tai šalis išdrįsta pasipriešinta tam.
Lietuva pati jau nieko nesprendžia esminiais klausimais. Ji šiuo atveju kaip statistinis vienetas sudarant daugumos, kolektyvinio pasmerkimo įspūdį.
O atsakant į straipsnio klausimą “Kas kalba Lietuvos vardu” – kalba globalus kapitalas, kuris perėmė, ir ne tik iš Lietuvos, balsą visais esminias klausimais.
Čia panašiai yra kaip sovietams viskuo kaltas buvo kapitalizmas… Jau gal pasaulis išaugo, kad tokio “komunistiškai” mistiško lygio atsakymai jam ką nors pasakytų.
Ar iki šiol esanti dolerinė finansinė sistema yra globali? Globali. Ar ta sistema turi savo vairininkus? Turi, ji nėra kokia tai amorfinė pati savaime egzistuojanti. Ar ta globali finansinė sistema yra tai, per ką vis dar galima daryti didžiulę įtaką visoms valstybėms? Taip. Tai ar tai komunistinė mistika, ar rūsti tikrovė? Kaip galima taip plūduriuoti rožiniuose debesėliuose?
Pats kapitalas be žmogaus neveikia, tai gal žmogus pasaulyje – per daug laisvas…
Juodu ant balto parašiau – vairininkai, o tai ir yra žmonės, kurių rankose didžiulis kapitalas, taip pat finansininis ir visa finansinė sistema.
Žmogus laisvas? Parodyk man šiuolaikinį žmogų (ypaę jauną), kuris yra laisvas? Čia tik išoriškai taip atrodo, o iš tiesų visų jų smegenys labai gerai suformatuotos pagal reikiamą šabloną.
Kapitalo “vairuotojų” yra visokių – gerų ir piktybiškų, kaip ir žmonių, – neturinčių kapitalo.
Kilo klausimas , ne tik stalinui, bet ir man. Tai kiek divzijų turi tas ”globalus pasaulis” , kad baigia užkariauti ES?
Ot tai paties suvokimas
tik divizijomis užkariaujama? Graudu, kai toks suvokimas.
Į Barto klausimą “kiek divizijų turi globalus pasaulis” atsako globalaus kapitalo atstovas (zapas zolota u nas pročnyj) Vladimiras Putinas, pradėdamas reikalą nuo Lietuvos, tuo pačiu ir ES, istorinės atminties užkariavimo. Mat, ką tik Rusijoje pasirodė knyga “Istorija Litvy”, kurios naratyvas, sakantis “tiesą”, yra toks: “Vilniaus kartu su Lietuva Europoj niekados nebuvo”. Ir tai V. Putinas daro lyg nežinodamas, jog Lietuvoje yra išleista Lietuvos istorijos knyga “Istorija pareinant į Lietuvą” (History when going to Lithuania, Klaipėdos universiteto leidykla/2023), kurioje mūsų istorija pradedama ledynmečiais ir pabaigiama šių dienų Lietuvos istorijos aktualijomis. Tad, gerb. Putin’ai, nors pas jus “zolota zapas pročnyj, to zapas pamiati u nas v Litve kuda pročneje” (nors pas jus, Rusijoj, aukso (zloto) atsargos yra tvirtos, istorinės atminties pas mus Lietuvoje atsargos yra kur kas tvirtesnės).
Jis tikrai nėra globalaus kapitalo atstovas, jis yra nacionalinio kapitalo atstovas. Kitoje barikadų pusėje yra globalus kapitalas.
O Lietuvoje istorinė atmintis yra, deja, žemiau plintuso.
Gana daug, kad išlaiko pasaulį savo pavaldume.
Klausimas į klausimą – kiek divizijų turi Vatikanas? Tikriausiai, nė vienos. Bet jo įtaka pasaulyje vis dar didžiulė.
Kelti tuos “Pride” į ilgalaikės politikos lygį, apskritai – žemo lygio politikos bruožas. Tai rodo, kad politinė jėga neturi idėjų kuriamajai politikai daryti. Žmogus turėtų neiti tų eitynių žiūrėti ir jos jokio politinio efekto neįgautų. Įstatymai šiuo atveju dėl reisių turi būti ir politikų pareiga išaiškinti visuomenei, kodėl jie yra tokie, o ne kurių “praidinnkai” norėtų.
ES centras čia apskritai ne prie ko, juk ES atsakomybė žmogaus teisių atžvilgiu yra tokia pati kaip ir atskiros kiekvienos valstybės atskirai, tai pasaulio valstybių susitarimo JT dalykas. Lietuvos dėjimas prie tų 16 valstybių, manyčiau, yra menkos teisinės kompetencijos Valdžios politikos rezultatas.
Kalba Blogio imperijos ir jos sąjungininkių kolaborantai-neosovietikai.
>Kažin
Esate labai naivus, jei manote, kad tie, kurių rankose beveik visas pasaulio turtas, mąsto tomis pačiomis kategorijomis, kaip ir paprasti žmonės. Čia mums baisu, kai karuose žūna žmonės. Jiems gi tai galios kovos, kur žmonės tik įrankis.
Regina MUSNECKIENĖ: Akyse – eurai, širdyse – kalkuliatoriai
– respublika.lt/lt/naujienos/nuomones_ir_komentarai/bus_isklausyta/regina-musneckiene-akyse—eurai-sirdyse—kalkuliatoriai/
šiandien popiet drebins Gedimino pr. –
Žygiuos 20 tūkst. esančių savimi, 3-jų partijų atstovai, ir net pats ponas Benkunskas savo dalyvavimu pagerbs eitynes.
Vilniuje praūžusiose „Baltic Pride“ eitynėse skambėjo raginimai valdžiai dėl partnerystės
atnaujinta 18.14
– lrt.lt/naujienos/lietuvoje/2/2584536/vilniuje-prauzusiose-baltic-pride-eitynese-skambejo-raginimai-valdziai-del-partnerystes
+ 88 nuotraukos (jei ne daugiau)
„Pati esu homoseksuali, man labai svarbu būti laisvai, išreikšti, kas esu. Puiku būti tarp žmonių, kurie mane priima, čia jaučiuosi saugiai, nebijau“, – dalijosi Natalija. Ji pasakojo, kad Lietuvoje pajautė didelį skirtumą nuo Rusijos. Savo gimtojoje šalyje Natalija neįsivaizduoja, kad galėtų žygiuoti tokiose eitynėse.
„Lietuvoje be galo saugu. Kai praėjusį kartą dalyvavau „Pride“ eitynėse Lietuvoje, pamačiau policijos automobilį, pasijutau labai nepatogiai, nes buvau taip pripratus būti pavojuje“, – prisiminė Natalija. ”
Bet ji suprato, jog ir pas mus policijai liepiama tramdyti? – Tik kitus, t.y., eitynėms priešingą nuomonę reiškiančius? Taigi, ji dirba tą patį – tramdo, į ką jai pirštu parodoma.
Sąjūdžio palikimas: kiek idėjų liko šiandien?
– pozicija.org/sajudzio-palikimas-kiek-ideju-liko-siandien/
Gėjų lygos vadovas Simonko: „Man nereikia bet kokio įstatymo, noriu tų pačių teisių“
– tv3.lt/naujiena/lietuva/geju-lygos-vadovas-simonko-man-nereikia-bet-kokio-istatymo-noriu-tu-paciu-teisiu-n1426694
Kokią dalyvių dalį sudarė svečiai iš kitų šalių? Apie 1/3?
Su savo partneriu gyvenančio homoseksualaus teisininko teigimu, esamų įstatymų visiškai pakanka, norint teisiškai sutvarkyti šių porų bendrabūvį…