Šeštadienis, 28 birželio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus

Smulki avarija – didelė spūstis: kaip to išvengti prieš šventes

www.alkas.lt
2024-11-30 10:38:00
0
Avarija

Avarija | pixabay.com nuotr.

Prasidėjus šventiniams apsipirkimams ir renginiams žmonės dažniau nei įprastai juda miestų gatvėmis bei užmiesčio keliais. Draudikai įspėja, kad ir dėl sudėtingesnių eismo sąlygų prieš šventes padaugėja smulkių eismo įvykių. Jie nepadaro didelės finansinės žalos, tačiau itin dažnai sutrikdo ne tik kelių gatvių, bet ir tam tikros miesto ar užmiesčio važiuojamosios dalies eismą.

Draudimo bendrovės „Gjensidige“ duomenimis, maždaug 45 proc. smulkių eismo įvykių registruojama didžiuosiuose Lietuvos miestuose – Vilniuje Kaune ir Klaipėdoje. Praėjusiais metais šiuose miestuose užfiksuota daugiau negu 7 200 smuklių eismo nelaimių, šiemet – beveik 5 700 tokių įvykių. Pernai už šiuos eismo įvykius buvo išmokėta beveik 3 mln. eurų draudimo išmokų, šiais metais ši suma jau siekia 2,3 mln. eurų.

„Jeigu įvykis nutinka esant didesniam eismo intensyvumui, net ir nedidelis eismo sutrikimas sukelia spūstį. Jei užtveriama viena eismo juosta iš dviejų, teoriškai kelio pralaidumas sumažinamas 50 procentų. Tačiau tikroji padėtis būna dar blogesnė, kadangi pralaidumas mažėja ir dėl vairuotojų manevravimo bei juos praleisti ketinančių vairuotojų stabdymo veiksmų.

Padėtis blogėja, jei oro sąlygos ir prastas matomumas apsunkina vairuojančiųjų reakciją ir sprendimą rikiuotis bei stabdyti. Tokios vietose kelio pralaidumas gali mažėti ir iki 70 procentų. Tokiais atvejais, vietoj šimto pravažiuoti galinčių automobilių, per laiko vienetą pravažiuos tik 30“, – kalba draudimo bendrovės „Gjensidige“ Transporto žalų skyriaus vadovas Agnius Gučius.

Jo teigimu, toks nedidelis eismo įvykis sukelia grandininę reakciją ne tik eismo įvykio vietoje, tačiau ir toliau nuo jos esančiose gatvėse bei sankryžose. „Sutirštėjęs lengvųjų automobilių srautas turi įtakos ir automatinei eismo srauto reguliavimo sistemai, ir visuomeniniam transportui. Taigi, smulki eismo nelaimė automobiliui tampa iššūkiu miesto transporto sistemai“, – pabrėžia draudimo bendrovės atstovas.

Kelios sekundės – lemiamos

Pasak A. Gučiaus, dažniausios tokių smulkių eismo įvykių priežastys yra vairuotojo neatidumas ir netinkamas padėties įvertinimas. „Net ir dalyvaujant nedidelio intensyvumo eisme, negalima naudotis telefonu ar užsiimti pašaliniais reikalais, pavyzdžiui, tikrinti navigaciją ar ieškoti geresnės radijo stoties. Šie veiksmai mažina vairuotojo dėmesį. Kelių sekundžių žvilgtelėjimas į telefoną ar į automobilio multimedijos ekraną, ir jūs jau bakstelėjote į priekyje važiuojančio automobilio galą“, – apie dažnai mieste pasitaikančias eismo nelaimes kalba draudikas.

A. Gučius pataria vengti ir pernelyg agresyvaus bei skuboto vairavimo. „Net jeigu labai dėmesingai stebite eismą, svarbu vengti staigių manevrų bei per greito judėjimo. Turėkite galvoje, kad ne visada jūsų staigius manevrus sugebės numatyti ir įvertinti kiti eismo dalyviai. Pavyzdžiui, ramiai persirikiuojantis vairuotojas, neįvertinęs jūsų staigaus ir agresyvaus persirikiavimo, iš galo jums tampa kliūtimi, dėl kurios turėsite staigiai stabdyti ar netgi pakliūti į eismo įvykį.

Net jeigu pagal Kelių eismo taisykles ir nebūsite atsakingas už eismo įvykį, prarastas laikas bus garantuotas. Dėl padidėjusio srauto miestuose ir gerokai pablogėjusių eismo sąlygų, dėl kelio dangos ir prasto matomumo tai ypač aktualu lapkričio – gruodžio mėnesiais“, – sako draudimo bendrovės Transporto žalų skyriaus vadovas.

Nuotraukos – itin svarbus įrodymas

Pateikus į eismo įvykį, pirmiausia A. Gučius pataria nusiraminti. „Nesvarbu, ar esate eismo įvykio kaltininkas, ar nukentėjusysis, nebepakeisite to, kas įvyko. Geriausia ką galite padaryti – įvertinti situaciją, užfiksuoti eismo įvykį ir imtis veiksmų: pašalinti transporto priemones iš įvykio vietos nedidinant spūsčių“, – pasakoja draudimo bendrovės atstovas.

Jo teigimu, didžioji dalis smulkių eismo įvykių aplinkybių ir kaltininkų dažniausiai būna aiškūs, todėl vairuotojai gali teisingai ir greitai įvertinti eismo nelaimės aplinkybes. „Reikėtų nufotografuoti eismo įvykio vietą, automobilius. Fotografuodami arba eismo įvykio deklaracijoje braižydami eismo įvykio vietą, užfiksuokite ją detaliau: nepamirškite eismo juostų, automobilių padėties eismo juostų atžvilgiu ir kelio ženklų. Jei tai padarėte, galite eismo įvykio deklaraciją užpildyti ir pasitraukę iš įvykio vietos“, – tvirtina A. Gučius.

Eismo įvykio deklaracija – telefone

Draudimo žalų ekspertas atkreipia dėmesį, kad popierinės eismo įvykio deklaracijos pildymas, ypač nemaloniu oru, nėra nei greita, nei maloni patirtis, todėl rekomenduoja pasinaudoti internetine eismo įvykių deklaravimo forma draudimoivykiai.lt

„Eismo įvykio deklaraciją galėsite užpildyti savo telefone. Elektroninis pildymo būdas suteikia galimybę kiekvienam vairuotojui savo deklaracijos dalį pildyti atskirai. Tokiu būdu sutrumpinsite deklaracijos pildymo laiką. Elektroninio dokumento užpildymui bus reikalingos jūsų anksčiau darytos eismo įvykio vietos nuotraukos, todėl jas fiksuokite itin atidžiai“, – pabrėžia A. Gučius.

Artėjantis švenčių laikotarpis tik dar labiau padidina eismo intensyvumą ir vairuotojų streso lygį, todėl draudikas ragina vairuotojus elgtis sąmoningai: net ir patekus į eismo įvykį, atsakingai pagalvoti apie sklandų eismą mieste.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Avarija. Kaip nelikti be kaltės kaltu?
  2. Kaip išvengti daug kainuojančių eismo įvykių?
  3. Dviračių takai. Kaip išvengti susidūrimų?
  4. Eismas per Vėlines: kaip išvengti nemalonumų?
  5. Kaip išvengti pirmojo plikledžio staigmenų?
  6. Kaip išvengti nelaimės stovėjimo aikštelėse?
  7. Kaip vairuojant išvengti aklųjų zonų spąstų?
  8. Įsibėgėjo dviratininkų metas: kaip išvengti nelaimių
  9. Ir maža nelaimė kelyje gali virsti didele bauda
  10. Pirmieji veiksmai papuolus į avariją
  11. Kurotuose daugėja eismo įvykių. Kaip apsisaugoti?
  12. Prieš kelionę nepamirškite tinkamai nuvalyti automobilio
  13. Draudikai: avarijų skaičius grįžta į prieš karantiną buvusį lygį
  14. Kaip elgtis pamačius automobilį su švyturėliais?
  15. Kaip paruošti automobilį atostogų kelionėms?

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

baltoji banga.lt
Lietuvoje

„Baltoji banga“ ragina Seimą pirmadienį nemažinti atsakomybės už piktnaudžiavimą pareigomis

2025 06 28
Vilniuje pirmąkart istorijoje vyks Europos šalių geografijos olimpiada | linesa.lt nuotr.
Lietuvoje

Vilniuje pirmąkart istorijoje vyks Europos šalių geografijos olimpiada

2025 06 28
Sargėnų estakada
Lietuvoje

Atidaromas eismas Sargėnų estakada

2025 06 28
Klaipėdos kamerinis orkestras
Kultūra

Kintų muzikos šventėje – pasaulinio lygio pasirodymo lydimos Anatolijaus Šenderovo ir Ugnės Karvelis sukaktys

2025 06 28
Policija
Lietuvoje

Savaitgalį – pareigūnų dėmesys motociklininkų saugumui

2025 06 27
Gitanas Nausėda
Lietuvoje

Prezidentas pasirašė mokesčių, pensijų ir Gynybos fondo įstatymus

2025 06 27
Smūgio slopintuvas
Lietuvoje

Didesniam saugumui keliuose – mobilūs smūgio slopintuvai

2025 06 27
Šuo, katė
Gamta ir žmogus

EP žengia į priekį užtikrinant naminių gyvūnų gerovę

2025 06 27

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Mikabalis apie Lietuvos kultūros kongresui – 100: nuo Čiurlionio link ateities kultūros politikos
  • Vilna apie Lietuvos kultūros kongresui – 100: nuo Čiurlionio link ateities kultūros politikos
  • Naivus klausimas apie M. Navys, M. Sėjūnas. JAV pralaimėjimas. Ar pergalė Irane?
  • Dar apie Lietuvos kultūros kongresui – 100: nuo Čiurlionio link ateities kultūros politikos

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Rotavirusas vasarą neatostogauja
  • M. Navys, M. Sėjūnas. JAV pralaimėjimas. Ar pergalė Irane?
  • Skirtingiems patiekalams – skirtingi pomidorai
  • Nemokamas „Wi-Fi“ – tik mėgstantiems riziką

Kiti Straipsniai

Automobilis

Kurie vasaros darbai – automobilio priešas Nr. 1?

2025 06 28
Sargėnų estakada

Atidaromas eismas Sargėnų estakada

2025 06 28
Patikra

Daugės mokamų kelių krovininiam ir komerciniam transportui

2025 06 25
Kelio darbai

Kelyje link Lenkijos sienos įsigalioja eismo pokyčiai

2025 06 25
Siunta

Esminės klaidos siunčiant siuntas

2025 06 24
Telefonas

Kaip apsaugoti telefonus keliaujant užsienyje?

2025 06 24
Jachta

Ką draudžia lietuviai: nuo kruopų atsargų iki jachtų

2025 06 24
Automobilis, visureigis

Kaip statyti automobilį per Joninių renginius

2025 06 22
Kelių priežiūros technika

Kelininkai visu pajėgumu dirba ir vasarą

2025 06 21
Sargėnų estakada

Laikinai stabdomas eismas Sargėnų estakada

2025 06 19

Skaitytojų nuomonės:

  • Mikabalis apie Lietuvos kultūros kongresui – 100: nuo Čiurlionio link ateities kultūros politikos
  • Vilna apie Lietuvos kultūros kongresui – 100: nuo Čiurlionio link ateities kultūros politikos
  • Naivus klausimas apie M. Navys, M. Sėjūnas. JAV pralaimėjimas. Ar pergalė Irane?
  • Dar apie Lietuvos kultūros kongresui – 100: nuo Čiurlionio link ateities kultūros politikos
  • Vilnai-Kažinui- Mikui-Mikabaliui apie Lietuvos kultūros kongresui – 100: nuo Čiurlionio link ateities kultūros politikos
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Vienatvė | ve.lt nuotr.

Dvi medalio pusės: technologijos sukelia vienatvę ar ją palengvina?

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai