Rudens pradžia sugrąžino eismo dalyvius į įprastą rutiną – miestų gatvėse vėl susidaro spūstys, žmonės keliauja į ir iš darbų, veža vaikus į mokyklas, laisvalaikio užsiėmimus, taip pat išaugo ir pėsčiųjų gatvėse skaičius. Kaip šis eismo intensyvumas atsispindi avarijų statistikoje, ar rudenį vairuoti automobilį nesaugiau nei vasarą?
Kaip pastebi Artūras Juodeikis, „Lietuvos draudimo“ žalų departamento direktorius, rugsėjo pradžia, kuomet prasideda mokslo metai, paprastai pasižymi išaugusiu transporto priemonių kiekiu keliuose ir judėjimo intensyvumu. Tai sukuria prielaidas padidėti ir avarijų skaičiui, kita vertus – pasikeitusios vairavimo sąlygos gali turėti ir priešingą efektą, tai yra mobilizuoti bei sutelkti eismo dalyvių dėmesį.
„Palyginus mūsų bendrovės turimus paskutinių dviejų rugpjūčio ir pirmųjų dviejų rugsėjo savaičių eismo įvykių duomenimis, paaiškėjo, kad vasaros ir rudens sandūroje pati nesaugiausia vairuotojams buvo paskutinė rugpjūčio savaitė. Tuomet registruotų eismo įvykių skaičius mūsų bendrovėje siekė beveik 850 atvejų, o bendra žalų suma patirtiems nuostoliams kompensuoti sudarė 938 tūkst. eurų.
Daugiau nei pusė avarijų, tai yra 465 atvejai buvo registruoti Vilniuje ir Kaune bei šių didmiesčių rajonuose“, − sako A. Juodeikis.
Kaip rodo „Lietuvos draudimo“ duomenys, vėliau pirmąją ir antrąją rugsėjo savaitėmis (1-15 d.) registruotų eismo įvykių mažėjo, tolygiai traukėsi ir bendri žalų sumų skaičiai.
Ką rodo rugsėjis?
Nuo pasiekto piko paskutinę rugpjūčio savaitę (850 vnt.) avarijų skaičius nukrito iki 775 vnt. rugsėjo 2-8 d. ir 566 vnt. rugsėjo 9-15 d. Atitinkamai mažėjo ir bendra žalų suma nuostoliams padengti – pirmąją rugsėjo savaitę ji sudarė 821 tūkst. eurų, o antrąją savaitę nukrito iki 530 tūkst. eurų, rodo bendrovės duomenys.
„Galima daryti prielaidą, jog pasiruošimas naujiems mokslo metams ir paskutinės minutės reikalai baigiantis vasarai turėjo daugiau įtakos avaringumo augimui, nei realus grįžimas į įprastą rudens rutiną rugsėjo pradžioje.
Be to, nereikia pamiršti, kad studentai, jiems padedantys šeimos nariai, artimieji ar draugai į mokslo įstaigų miestus keliavo dar iki prasidedant rugsėjui, tai irgi galėjo turėti įtakos avarijų skaičiaus augimui vasaros pabaigoje“, − komentuoja „Lietuvos draudimo“ atstovas.
Pasak A. Juodeikio, verta paminėti, kad vienodos transporto avaringumo tendencijos matyti ir civilinės atsakomybės, ir savanoriško (kasko) draudimo srityse. Abiejose draudimo rūšyse registruotų žalų skaičius pamažu augo iki aukščiausio piko paskutinę rugpjūčio savaitę, o rugsėjo pirmąją bei antrąją savaitėmis atslūgo.
„Lietuvos draudimo“ duomenimis, aktualiu rugpjūčio 19 d. − rugsėjo 15 d. laikotarpiu didžiausiu eismo įvykių skaičiumi išsiskyrė 36−45 metų amžiaus vairuotojai, o daugiausiai registruotų transporto žalų šiuo laikotarpiu teko „BMW“, „Volkswagen“ ir „Toyota“ automobiliams.