Šeštadienis, 10 balandžio, 2021
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus

Dažniausia eismo įvykių spūstyse priežastis – atstumo nesilaikymas ir nesaugus rikiavimasis

www.alkas.lt
2020 10 10 15:28
0
Pirmasis vairuotojo pažymėjimas bus išduodamas trejiems metams

pixabay.com nuotr.

pixabay.com nuotr.
pixabay.com nuotr.

Spūstys miestų gatvėse yra vienas iš dalykų, su kuriais vairuotojai sieja rudenį. Prie to prisideda ir kasdien vis tamsesni rytai bei vakarai, rudeniui įsibėgėjant prastėjančios oro sąlygos. Draudikai atkreipia dėmesį į klaidas, tampančias eismo įvykių priežastimi, kurias paprastai daro spūstyse įstrigę ar jų išvengti norintys vairuotojai.

„Rugsėjį fiksuotų eismo įvykių analizė parodė, kad trys dažniausios jų aplinkybės yra manevravimas tarp eismo juostų ir rikiavimasis, atstumo nuo priešais važiuojančio automobilio nesilaikymas ir išvažiavimas iš šalutinių gatvių. Priežastis būtų galima išskirti kelias: vairuotojų neatsargumas, neatidumas, noras nuvažiuoti greičiau, išvengti spūsčių, taip pat kai kurių eismo taisyklių ir nerašytų vairavimo etiketo normų ignoravimas“, – tikina draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.

Ekspertas taip pat pastebi, kad daugiausiai eismo įvykių registruojama pirmadieniais, kada po savaitgalio iš įprasto ritmo „išsimušę“ gyventojai galbūt vėliau išvyksta iš namų, labiau skuba, būna ne tokie atidūs. Keletą pastarųjų metų avaringiausias rugsėjo laikas buvo paskutinė mėnesio savaitė, ne išimtis ir šie metai.

Rugsėjo avaringumo žemėlapyje pirmauja trijų didžiųjų šalies miestų – Vilniaus, Kauno ir Klaipėdos – judriausios gatvės, tačiau regionuose registruotų įvykių analizė atskleidė, kad ir ten vairuotojai avarijas sukelia dėl tokių pačių priežasčių bei panašiomis aplinkybėmis.

Svarbu stebėti važiuojančius priekyje

Didžiausiu pavojumi sukelti eismo įvykį spūsčių metu A. Žiukelis vadina per mažą atstumą tarp automobilių. Nesilaikydami saugaus atstumo arba žvilgsnį ne į priekyje važiuojantį automobilį, o į telefonų ekranus nukreipę vairuotojai itin dažnai atsitrenkia į kito automobilio galą, ypač prie pėsčiųjų perėjų, šviesoforų, žiedinių sankryžų ar lėtai judančioje spūstyje.

„Net ir važiuojant itin lėtai, 10 km/val. greičiu, mašinai visiškai sustoti reikia maždaug 3-4 metrų, o tai yra beveik visas automobilis. Todėl labai svarbu laikytis rekomenduojamų atstumų tarp automobilių. Deja, spūstyse apie juos dažniausiai pamirštama stengiantis užkirsti kelią užlįsti bandantiems vairuotojams, tačiau taip rizikuojama sukelti kad ir smulkų eismo įvykį, jei priešais važiuojantis automobilis bus staigiai stabdomas“, – sako A. Žiukelis.

Ekspertas primena svarbią taisyklę: vairuojant reikia ne tik pačiam valdyti savo automobilį, bet ir nuolat stebėti priekyje važiuojančius automobilius, kad būtų įmanoma nuspėti ar laiku pastebėti jų manevrus. Ypač tai svarbu judant spūstyse, kur kiekviena sekundė nukreipus dėmesį nuo vairavimo gali tapti eismo įvykio priežastimi.

Rikiuojantis gali padėti akių kontaktas

Viena iš dažniausių eismo įvykių aplinkybių mieste – neatsargus manevravimas tarp juostų ar persirikiavimas iš vienos juostos į kitą. A. Žiukelio teigimu, vairuotojai kartais arba labai skuba, arba pernelyg pasitiki savo vairavimo gebėjimais ir pamiršta, kad už kito automobilio vairo sėdi kitas vairuotojas, nuo kurio elgesio taip pat priklauso eismo situacija.

„Kartais girdime, kad besirikiuojančio į kitą eismo juostą piktybiškai neįleido. Tačiau gali būti ir taip, kad tuo metu neįleidusio automobilio vairuotojas, tarkime, žiūrėjo į šoninį ar galinio vaizdo veidrodėlį, stebėjo, kas vyksta priekyje ir net nepamatė staigaus persirikiavimo arba nespėjo pristabdyti. Dėl šios priežasties svarbu nesirikiuoti vos sugalvojus, o įjungti posūkio signalą ir, jei įmanoma, užmegzti akių kontaktą su kito automobilio vairuotoju. Juk dažnai net iš kūno kalbos galima nuspėti, ar vairuotojas nusiteikęs jus užleisti, ar ne“, – tikina ekspertas.

Jo teigimu, dažnai gatvėse galima pastebėti, kad vairuotojai nesilaiko vienos iš kelių eismo taisyklių, sakančios, kad jeigu vienoje kelio juostoje yra kliūtis ir už jos susidaro automobilių eilė, kiekvienas gretima eismo juosta važiuojantis vairuotojas privalo leisti vienam automobiliui persirikiuoti į jo užimamą eismo juostą. Tačiau ir besirikiuojantys turi to nedaryti staiga ir bet kokia kaina.

„Būna, kad vairuotojai įjungia posūkį ir rikiuojasi – nesvarbu ar yra vietos ar ne, saugu tą daryti ar ne. Kai kurie tokius praleidžia, nors ir palydėdami keiksmais bei automobilio signalais,  tačiau kai susitinka du vienodai užsispyrę, nutinka nelaimė. Ir nusidriekia kilometriniai kamščiai“, – sako A. Žiukelis.

Iš kiemų ir šalutinių gatvių – tik įsitikinus saugumu

Išvažiavimas iš kiemų ar šalutinių gatvių nereguliuojamose sankryžose spūsčių metu tampa nemenku iššūkiu vairuotojams, o taip pat ir lemia daug eismo įvykių. A. Žiukelis sako, kad tokiose situacijose itin svarbu įvertinti kuo daugiau aplinkybių.

„Jei vienas automobilis jus praleidžia, svarbu įsitikinti, kad niekas neatvažiuoja iš kitos pusės, taip pat ar atvažiuojančio automobilio greitis ir jo atstumas iki jūsų nėra pavojingi, ar jis spės sustabdyti ir ar jis mato, kad ketinate išsukti į pagrindinį kelią. Pavojingiausios situacijos susidaro tada, kai viena eismo juosta važiuojantis automobilis sustoja praleisti išsukančiojo, o atvažiuojantis kita eismo juosta to nemato ir nestabdo.

Jei esate tas, kuris nutaria įleisti automobilį, sukantį iš kiemo ar šalutinės gatvės, neskubėkite pradėti važiuoti, jei jis porą sekundžių uždelsia. Vairuotojas tiesiog nori įsitikinti, kad važiuoti saugu“, – pataria ekspertas.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Ruduo – eismo įvykių gausėjimo metas
  2. Geri orai ar trikojai matuokliai mažina eismo įvykių skaičių?
  3. Eismo įvykių priežastys Baltijos šalyse: koks elgesys kelia pavojų?
  4. Dviračių ir paspirtukų vairuotojams taip pat galioja eismo taisyklės
  5. Kokie sprendimai sumažintų eismo aukų skaičių keliose?
  6. Kokių klaidų nedaryti pildant eismo įvykio deklaraciją
  7. Baigėsi Saugaus eismo stotelių kelionė – aplankyti visi Lietuvos rajonai
  8. Tarp Vilniaus iki Kauno bus įrengtos greičio valdymo ir saugaus eismo įspėjimo sistemos
  9. Vilniaus senamiestyje – mažiau eismo, daugiau erdvės pėstiesiems
  10. Didmiesčių gyventojai turi ruoštis eismo spūstims: grįžta studentai
  11. Eismo saugumo taryboje apsvarstyti alkoblokų įteisinimo ir žieminių padangų naudojimo klausimai
  12. Prasidedanti saugaus eismo kampanija „Nustebink žiemą!“ – galimybė nemokamai patikrinti automobilį
  13. Lietuva ir toliau gerina kelių eismo saugą
  14. Kaip negalima elgtis įvykus sunkiai eismo nelaimei?
  15. Sudarytas avaringiausių Lietuvos gatvių penketukas
  16. Draudikai primena apie prasidėjusio rudens vairavimo ypatumus
  17. Ką reikia žinoti sėdantiems prie pakaitinio automobilio vairo?
  18. Įsivyravus karščiams didėja avarijų tikimybė
  19. Net ir mažos vairuotojų nuodėmės gali baigtis skaudžia nelaime
  20. Automobiliai dažniausiai apdaužomi 3 ir 6 valandą ryto
  21. Kelio matomumas žiemą – klaidos, kurios gali kainuoti itin brangiai
  22. Valgyti vairuojant taip pat pavojinga, kaip ir maigyti telefoną
  23. Nors vagysčių iš automobilių mažėja, budrumo prarasti nereikėtų
  24. Įspėjimas vairuotojams – karantinas laukiniams gyvūnams „negalioja“
  25. Vairuotojų prašymas vairuotojams: laikytis saugaus greičio ir leisti persirikiuoti
  26. Vilniaus senamiestyje įsigalioja kilpinis eismas: ką svarbu žinoti?
  27. Vairavimas per lietų – nelengvas išbandymas vairuotojams
  28. Priminimas poilsiautojams: užstačius išvažiavimą automobiliui galima sulaukti baudos
  29. Iš pažiūros nekaltas automobilių pardavėjų poelgis gali atsisukti baudomis
  30. Kuo arčiau namų automobilį įsprausti besistengiantys vairuotojai gali sulaukti rimtų nemalonumų.

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Kiti Straipsniai

Kaip 5G ryšys pakeis automobilius?

Kaip 5G ryšys pakeis automobilius?

2021 04 10
Pildant automobilių  kondicionierius – nauja garantija

Pildant automobilių kondicionierius – nauja garantija

2021 04 08
Sunkvežimių ir motociklų vairuotojai praktikos egzaminą galės laikyti su savo transporto priemone

LAKD kviečia prisidėti prie eismo saugumo

2021 04 06
Mendotahearth.com nuotr.

Šaltasis metų laikas tapo išbandymu krosnims ir židiniams

2021 04 03
VRM: nepasikeitusių žieminių padangų policija nebaus

VRM: nepasikeitusių žieminių padangų policija nebaus

2021 03 31
VESK: Velykų savaitgalį – sustiprintos policijos pajėgos

VESK: Velykų savaitgalį – sustiprintos policijos pajėgos

2021 03 31
K. Krupavičienė. Lietuvos profesinė sąjunga „Solidarumas“ nepritaria automobilių taršos mokesčiui

Siūloma automobilių taršos mokestį pervesti savivaldybėms

2021 03 30
Kodėl net ir po nedidelės avarijos būtina atidžiai apžiūrėti automobilį?

Draudikai: avarijų skaičius grįžta į prieš karantiną buvusį lygį

2021 03 30
Kelių tvarkymas | sumin.lt nuotr.

Ruošiamasi naujam kelio Vilnius–Utena tvarkymo etapui

2021 03 30
Koronavirusas, tyrimai | nvsc.lrv.lt nuotr.

Nuo pirmadienio įgulų nariai, atvykstantys į Lietuvą ilgesniam nei 72 val. laikotarpiui, privalės tirtis dėl COVID-19

2021 03 28
Rodyti daugiau

Naujienos

VMI nuotr.
Lietuvoje

Pajamas reikia deklaruoti ir už NT nuomą

2021 04 10
Žemės ūkis | zum.lt nuotr.
Gamta ir žmogus

Derliaus saugumu reikėtų pasirūpinti pavasarį

2021 04 10
Streso sukeltos odos ligos: gydyti reikia ne tik požymius, bet ir priežastį
Gamta ir žmogus

Pervargimas tampa nuolatiniu palydovu

2021 04 10
Gatvių valymą galima stebėti ir žemėlapyje
Gamta ir žmogus

Gatvių valymą galima stebėti ir žemėlapyje

2021 04 10
Įstatymas užtikrins žalos aplinkai atlyginimą
Gamta ir ekologija

Įstatymas užtikrins žalos aplinkai atlyginimą

2021 04 10
Gyventojai vis dažniau praneša apie aplinkosauginius pažeidimus
Gamta ir žmogus

SAM: laikinai neveiks paramos linijos

2021 04 10
Trichineliozės pamiršti negalima
Gamta ir žmogus

Veršiena puikiai tiks ir sveikuoliams

2021 04 10
M. Mažvydo biblioteka | lnb.lt nuotr.
Lietuvoje

Atveriamos Nacionalinės bibliotekos skaityklos

2021 04 10


SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Pajūrietis apie V. Sinica. Leftizmas
  • Bartas apie Į pagalbą senoliui Stelmužės ąžuolui
  • Bartas apie J. Vaiškūnas. Žodžių karai: edukacija prieš švietimą (II)
  • Astronomas, proistorikas 41-jų tremtinys inž. Romualdas Zubinas apie „Aktualioji istorija“: Marija Gimbutienė – žymiausia lietuvių archeologė

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Pajamas reikia deklaruoti ir už NT nuomą
  • Derliaus saugumu reikėtų pasirūpinti pavasarį
  • Pervargimas tampa nuolatiniu palydovu
  • Gatvių valymą galima stebėti ir žemėlapyje

Skaitomiausi straipsniai

  • A. Jakubauskas: Metas telkti Lietuvos atsinaujinimo sąjūdį (video) peržiūrėta: 873; komentarų: 13
  • Ar bus apgintas gyvasis Juškų etninės kultūros muziejus? (nuotraukos, video) peržiūrėta: 579; komentarų: 4
  • „Aktualioji istorija“: „Lietuvos piliakalnių tyrimų medžiaga“ – nauja informacija apie Lietuvos piliakalnius peržiūrėta: 491; komentarų: 7
  • Seimui bandant atleisti LGGRTC direktorių Lietuvoje kils piketų banga (tiesioginė transliacija) peržiūrėta: 382; komentarų: 2
  • V. Juozapaitis. Nesprendžiamos problemos nedingsta savaime peržiūrėta: 379; komentarų: 4
  • Seimas nužudė paskutinę piliečių iniciatyvą peržiūrėta: 342; komentarų: 4

Artimiausi renginiai

  1. Rasos

    2021-06-23 08:00 - 2021-06-24 17:00

Žiūrėti visus Renginiai

Kiti Straipsniai

Kaip 5G ryšys pakeis automobilius?

by Kristina Aleknaitė
2021 04 10
0
Kaip 5G ryšys pakeis automobilius?

Didžiausios pasaulyje telekomunikacijų bendrovės jau pradėjo 5G ryšio bandymus, o spėjimai rodo, kad per artimiausią penkmetį daugiau nei 20 proc....

Skaityti toliau

Pildant automobilių kondicionierius – nauja garantija

by Ditė Česėkaitė
2021 04 08
0
Pildant automobilių  kondicionierius – nauja garantija

Aplinkos ministerija siūlo įdiegti naują garantijų sistemą papildomiems transporto priemonių oro kondicionieriams. Kondicionierius pildantys subjektai prieš pildami dujas turės įsitikinti, kad iš...

Skaityti toliau

LAKD kviečia prisidėti prie eismo saugumo

by Ditė Česėkaitė
2021 04 06
0
Sunkvežimių ir motociklų vairuotojai praktikos egzaminą galės laikyti su savo transporto priemone

Šiandieną, Lietuvoje minint Saugaus eismo dieną, VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija (Kelių direkcija)  skelbia mėgėjiškų vaizdo siužetų saugaus eismo tema...

Skaityti toliau

Naujausios pastabos

  • Pajūrietis apie V. Sinica. Leftizmas
  • Bartas apie Į pagalbą senoliui Stelmužės ąžuolui
  • Bartas apie J. Vaiškūnas. Žodžių karai: edukacija prieš švietimą (II)
  • Astronomas, proistorikas 41-jų tremtinys inž. Romualdas Zubinas apie „Aktualioji istorija“: Marija Gimbutienė – žymiausia lietuvių archeologė
  • Bartas apie V. Sinica. Leftizmas
Kitas straipsnis
Dubysos ichtiologinis draustinis | am.lt nuotr.

Pirmiesiems šalyje įsteigtiems draustiniams – jau 60 metų

srtfondas Init

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | Visi rašiniai
Pradžia

 

Darbo skelbimai

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai